SAN FRANCISCO, Game Developers Conference 07 – A Square Enix vezető stratégája, Ichiro Otobe szerint a játékipar közönségének és profiljának növeléséhez elengedhetetlenül szükségesek lesznek a komoly felütésű játékok.
SAN FRANCISCO, Game Developers Conference 07 – A Square Enix vezető stratégája, Ichiro Otobe szerint a játékipar közönségének és profiljának növeléséhez elengedhetetlenül szükségesek lesznek a komoly felütésű játékok. Otobe tegnap reggeli vitaindító előadásában arról beszélt, hogy az ipar keresztúthoz érkezett, és a következő néhány év kiadásai kritikusak lesznek a piacra való behatolás szempontjából.

“Nem minden új média kerül be rögtön a főáramba. Megvan a piacunk mérete, ám ha nem vagyunk képesek növelni a jelenlegi kínálat mögötti tartalom érvényességi körét, szűk körben mozgó médiatípus maradunk” – mondta.

A Square Enix szerződést írt alá a Gakkennel, egy 1946-ban Tokióban alapított ismeretterjesztő kiadóval. Otobe szerint Japánban a képregények mainstream-nek számítanak, főleg a Himitsu vagy Secret szériához hasonló oktató képregények, melyek különböző dolgok titkairól igyekeznek lerántani a leplet. A Square Enix hasonló megközelítéssel kíván játékokat alkotni a jövőben. A cég jelenleg számos nagyvállalattal dolgozik együtt – köztük egy divatmagazinnal is -, a különböző területeket célzó tartalom kialakítása végett.

Habár részleteket nem közölt, Otobe megerősítette, hogy a Square momentán két komoly projekten munkálkodik: a Gakkennel közösen készített SG Labs-on, valamint a Project GB (Game Brain) –n, mely a Nintendo DS platformját becélozva kívánja a játékfejlesztés képességeire oktatni a felhasználókat. Utóbbi stuff munkálatait februárban kezdték el, és körülbelül fél év alatt lesz készen; habár a cég még nem döntötte el, a kész termék kiadásra kerüljön-e a jövőben.