A foci egy gyenge valami, a sakk a józan ész szimulációja, a hoki nagyon hideg, a háború az igazi játék!
Ezek a kedves szavak motiválják a General Chaos nevű játékot, ahol valóban a háború lesz a legfőbb és legelső motívum. General Chaos a Moronican nevű terület generálisa, míg General Havoc Viceriában éli napjait. Mindkettejüknek a lételeme a háború, ezért nem is csoda, ha folyton egymásra támadnak, megpróbálják egymás területeit elfoglalni.

A játékban General Chaos-t, hadműveleteit és csatáit irányítjuk, egészen a végső célig, az ellenség fővárosának elfoglalásáig kell vezetnünk a csapatokat.
Többféle módon háborúzhatunk a játékban. Ha ketten vagy éppen hárman, esetleg négyen vagyuk, akkor is élvezhetjük a játékot. Két játékos esetén egymás ellen (Head to Head), vagy éppen egymás mellett (Side by Side) is küzdhetünk.
A küzdelem területi csatákból épül fel, minden győzelem vagy vereség esetén egy térképet látunk, ahol is győzelem esetén mi választjuk ki a következő csata helyszínét. Ha az ellenség győz, akkor értelemszerűen ő választja ki a területet.
A játék elején középről indulunk és mindig egy szomszédos területet kell kiválasztanunk, így haladhatunk előre az áhított győzelem felé.
A végső összecsapást a fővárosba fúródó dobonyíl jelképezi, ilyenkor már nagyon oda kell figyelnünk, hogy ne legyenek nagy problémáink.
Különféle összeállítású csapatok közül választhatjuk ki ezután a nekünk szimpatikusat.
A csapatok 5 emberből állnak, a különböző fegyvernemekből, kivétel ezek alól a Commando csoport, ahol is csak két emberünk van.
A következő katona típusok léteznek:
– Gunner – sima géppuskával felszerelt katona. Nem valami nagy az tűrőképessége és fegyverének tüzét sok tereptárgy felfogja. Előfordul, hogy nem tud tüzelni, mert beragad a géppuskája.  Hatótávolsága 40 m.
– Chucker – egy mezei közkatona, aki igen jó eredményeket ért el a távolba dobásoknál, így gránátosnak alkalmazhatjuk. A romboló gránátokat 50 m távolságra hajítja el.
– Scorcher – lángszóróval felszerelt katona. Kizárólag a közelharcban alkalmazhatjuk eredményesen, ugyanis 5 m a hatótávolsága a fegyverének. Nagyon sérülékeny egyébként, de érdemes használni, mert a lángba borult katonák nagyon sok energiát vesztenek.
– Launcher – a legmesszebbre ható fegyverrel rendelkezik, közel 150 m a hatótávolsága. A nagy távolság természetesen ront a hatásfokán és ráadásul még a rakétákat is nagyon lassan tölti újra.
– Blaster – a blaster egy igen érdekes fegyvernem, megmondom én még nem igazán találkoztam dinamit rudakat dobáló katonákkal (legalábbis rendszeresen). Hatékonysága hasonló a gránátokat dobáló kollegájával, azzal a különbséggel, hogy a hatótávolsága 10 m.
Ha belépünk a játéktérbe, akkor az éppen aktuális terepet látjuk, rajta pedig katonáinkat az induló poziciójukban. A felső sorban egy info rész található, melyben a csapat felépítését jelző kis ikonok láthatók. Ha elsősegélyre szorul emberünk, akkor egy kis kereszt jelenik meg itt, és ha a vöröskeresztesünk nem intézkedik gyorsan, akkor hamarosan egy koponya, valamint a lehulló csontok látványa jelzi, hogy egy emberrel kevesebbel harcolhatunk tovább.
Közelharcra, verekedésekre is sor kerülhet a háborúban, ilyenkor a többi katona leáll és nézi, hogy két társa ökölharcot vív. Ilyenkor az “A” gomb az ütést, a “B” a rúgást, míg a “C” a védést jelképezi. Egyébként normál játék közben az “A” gombbal lövöldözhetünk (katonáink a legközelebbi célpont felé fordítják fegyverüket), a “B” gombbal új poziciót jelölhetünk ki az éppen irányított katonának, míg a “C” gomb az embereink közötti váltogatásra szolgál, a katonák alatti kis körök jelzik, hogy melyik az aktív katona.
Extra feladatokat, vagy éppen extra tárgyakat is találhatunk a játékban, ezekért mind plusz pontok járnak, melyek a végső elszámolásnál nagyon jól jönnek.
Nagyon profi játék volt a General Chaos, profi grafika és hanghatások, de leginkább a nagyon jól kitalált, humorosra sikerült körítés az ami nagyon sikeressé teszi ezt a stratégiai lövöldözős játékot.
Bear