Yoshiki Okamoto állt olyan klasszikusok fejlesztése mögött, mint a Street Fighter 2, a Resident Evil vagy a Devil May Cry. Nemrég saját stúdiót alapított Game Republic néven, első játékuk a Genji, amely egy japán legenda feldolgozása, és amelyet olyan filmek inspiráltak, mint a Tigris és Sárkány vagy a Repülő tőrök klánja.
1159-ben a Heiji csatában a Heishi klán fölényes győzelmet aratott, néhány elit harcosnak köszönhetően. Ezek a harcosok titokzatos kristályoknak köszönhették erejüket, képességeiket. A csatával vége szakadt az arisztokraták korának, a Heishi-k vették át a hatalmat, és megkezdték önkényuralmukat. Többen is tervezték, hogy fellázadnak a Heishi klánnal szemben, de egy fiatal fiú, Yoshitsune végzete lett az, hogy elsőként cselekedjen…
Okamoto-san és új csapata nagy alázattal nyúlt a komoly témához, a játék a verekedős játékok és az RPG-k egyvelege lett, de a pörgős akciónak, és az elképesztő átvezető animációknak köszönhetően teljesen mozifilmszerű élményt nyújt.
A játék kezdetén rögtön egy kellemetlen összecsapás közepében találjuk magunkat, a házunknál megjelenik egy Haishi szamuráj jó néhány csatlósával, hogy elvegyék tőlünk az apánktól örökölt Amahagane kristályt. Az első körben érkező ellenfelek megölése után segítségünkre siet egy titokzatos ismeretlen, aki ugyanolyan gyorsan eltűnik, mint ahogy érkezett. Miután végeztünk a második hullámban érkezőkkel, és elindulunk utána, gyorsan megtapasztaljuk, hogy mire is számíthatunk a játék során.
Ha harcba bonyolódunk (és fogunk eleget, ezt garantálhatom), folyamatosan nyomon követhetjük a képernyőn, hogy éppen mennyi tapasztalati pontot szereztünk, és egyből látjuk, ha sikerült a következő szintre lépnünk. Az automatikus szintlépés meggyorsítja a játékmenetet, de a játék mégsem veszít semmit az RPG jellegéből. A START gombot lenyomva láthatjuk az inventory-t, itt láthatjuk a tárgyainkat, a felszerelésünket, az Amahagane kristályainkat, és a karakterünk tulajdonságait. Többek között itt látjuk, hogy éppen hányadik szintű a karakterünk, mennyi tapasztalati pontot gyűjtöttünk, mennyi az életpontunk, a támadási és védekezési szintünk. Az utóbbiak értéke főleg a kezünkben tartott fegyvertől, és a viselt páncélzatunktól függ. Láthatjuk, hogy mennyi arany van nálunk, a pénzünkből természetesen az életpontunkra jótékony hatást kiváltó gyógyfüveket, italokat, és persze fegyvereket, páncélzatot vásárolhatunk a megfelelő helyeken.
A pályákon található ládák, és egyéb tereptárgyak szétrombolhatók, jó esetben újabb jóságokat rejtenek. Ha egy tereptárgy, például egy ledőlt fa az utunkba áll, és még nem vagyunk elég erősek ahhoz, hogy elmozdítsuk, akkor másik utat kell találnunk. Érdemes teljesen bejárni a pályákat, ugyan lehet, hogy újra harcba bonyolódunk, de újabb kardokat, gyógynövényeket találhatunk.
Miután kezdjük kiismerni a lehetőségeket, máris Kiichi mester házába jutunk, akitől megtudjuk, hogy ki is volt a főhős apja, hogyan került a birtokába az Amahagane kristály, és megtanítja Yoshitsune-t a speciális képességek használatára.
A játék története itt kezdődik, és elmondhatom, hogy számtalan csavart, és még több izgalmat tartogat. A játék kidolgozása mintaszerű, a tesztelt verzió alapján semmilyen negatívumot nem tapasztaltam, úgy tűnik, a Genji végre több a már százszor hallott hangzatos ígéreteknél, és tényleg maximálisan kielégíti majd mind az akció-, mind az RPG játékok rajongóinak az igényeit.