Manapság nem olcsó minőségi játékszoftvert fejleszteni, több tízmillió dolláros büdzsével kell annak bírnia, aki belevág. A legnagyobbak akár százmilliót sem sajnálnak, ahogy a Rockstar sem tette azt.

A Digital Battle egy tízes listát tett közzé, amelyen a máig készült legdrágább videojátékokat sorolja fel, a rájuk fordított fejlesztési keret sorrendjében. Az első helyet a 2008 tavaszán megjelent Grand Theft Auto IV szerezte meg, amit a srácok kereken 100 millió dolláros költségvetésből valósítottak meg. Ezután egy húszmilliós szakadék következik, majd jön a Gran Turismo 5 a Polyphony Digital versenyszimulátora ugyanis kemény 80 milliójába került a japán stúdiónak. A bronzérmet a Sega minden idők legnagyobb szoftveres bukása, a Shenmue kaparintotta meg, a zseniális történet 70 millióért elevenedett meg a mamut utolsó konzolján, a Dreamcaston. Nem volt olcsó továbbá a Too Human, de a Konami sem sajnálta ki a belefeccölt anyagi tökét a Metal Gear Solid 4-ből, hiszen utóbbi valamivel több, mint 60 millióból készült végült el.