Furcsa, paradox helyzet állt elő. Majdnem mindegyik Grand Theft Autóval játszottam, kivételt egyedül a legelső rész kiegészítő lemeze képez, az valahogy kimaradt nálam. Talán pont ez a sok játék okozta azt, hogy a San Andreas-hoz elérve egy érdekes érzés költözött belém, amit csak egyféleképpen tudnék megfogalmazni – bár lehet, hogy kicsit túlzóan –, mégpedig úgy, hogy „GTA-csömör”.
Eddig semmilyen paradoxon nem tapasztalható a kórtörténetemben, ez lehet egy játékos sima traumája is. A helyzet pikantériáját mégis az adja, hogy mikor felkínálták nekem a Liberty City Stories-t cikktémának, azonnal, és gondolkodás nélkül igent mondtam rá.
Valamiért a megcsömörlés érzése abban a pillanatban nyomtalanul elillant, és helyette egy új, sokkal kellemesebb állapotba kerültem.
Várakoztam, telt az idő. Alig vártam, hogy bemehessek a szerkesztőségbe, ahol végre-valahára felmarkolhatom az új GTA játék lemezét. Na, ez volt itt az ellentmondásos, paradox helyzet. Tudtam magamról, hogy a San Andreas a vége felé már alig-alig kötött le, és a tényleges végkifejlet előtt abba is hagytam. Mégis, a Liberty City Stories-nak úgy megörültem, hogy magamra sem ismertem.
Ahogy betettem a masinába a lemezt, gond nélkül elindult a program, végignéztem a bevezető animációt, majd átvettem karakterem fölött az irányítást. Régi, ismerős helyszín terült el előttem. Bizony, ez Portland, még a Grand Theft Auto harmadik, alcím nélküli részéből. Semmit sem változott, még mindig gyönyörű volt. Gyönyörű, mert felidézte azokat az emlékeket, amiket az első háromdimenziós GTA játék égetett szürkeállományomba. Maradéktalanul beleégett az agyamba az egész sziget, minden utca, minden sikátor, minden bokor. Hiába, sok régi sorozattal ellentétben a Grand Theft Autónak nagyon jót tett a plusz egy dimenzió.
Haladtam előre a sztoriban, találkoztam érdekes emberekkel, maffiózókkal, prostituáltakkal, drogosokkal, vagyis Liberty City három szigetének összes söpredékével. Loptam autót, motort, hajót, tankot, fegyvert, pénzt, tehát lesüllyedtem a mocsokba, a söpredék mellé. Hiába, Toni Cipriani is csak egy ember, akinek meg kell élnie valamiből. Ő – vagyis a játékos – így találta meg a megélhetését. Nem érdemes átugrani az átvezető animációkat, mert egy rendkívül érdekes, szórakoztató történetet helyeztek el a Liberty City Stories -ban.
Rendkívül változatos küldetésekben kell bizonyítanunk rátermettségünket, és bár ezek nehézségi szintben nem nagyon érik utol a San Andreas „repülős részeit”, de bőven rejtenek kihívást így is, panaszra semmi okunk nem lehet.
A missziók mellett rengeteg a rejtett extra-tartalom is a térképeken itt-ott elszórva, így a történet főszálának kivégzése után is marad még bőven tennivaló a három szigeten. Ha mást nem, mindig jól esik egy kis bajt keverni, versenyezni, cross-motorozni, vagy esetleg csak nosztalgiázni a gyönyörű pályákon.
Ha már a nosztalgia is kevésnek bizonyul ahhoz, hogy lekössön minket, ne ijedjünk meg, még ekkor sincs vége teljesen a Liberty City Stories-nak. Sőt, bizonyos értelemben csak most kezdődik el, mivel a GTA játékok történetében most debütál – hivatalosan – a multiplayer mód.
A készítők nagy hangsúly fektettek erre a részre, így a többjátékos változat egy külön élményt jelent minden játékosnak. PSP-n csak Ad Hoc módban működik, tehát csak akkor gyepálhatjuk el egymást Shoreside Vale-ben, ha mi és ismerőseink egymáshoz képest párméteres körzetben helyezkedünk el marokkonzoljainkkal. Ez talán nem is oly’ nagy probléma, hiszen így verbálisan is egymás tudtára adhatjuk nemtetszésünket egy-egy elhalálozás után.
Minden összevetve a Liberty City Stories tökéletesen beillik az eddigi játékok közé, egy valódi, teljes értékű GTA lett. Ez különösen nagy szó, ha PSP-n játszunk a programmal, hiszen nem kis fegyvertény, ha a buszon, vagy egy unalmas órán ülve pont olyan kellemesen szórakozhatunk, mint otthon, a TV előtt. Ez már valami. Minden elismerésem a fejlesztőké, szép munkát végeztek.
Most, hogy elmondtam, mennyire értékes játék is ez a GTA: Liberty City Stories, rátérhetünk a várva-várt végigjátszásra. Kizárólag a főszál küldetéseit írom le most, mivel szabott oldalszámban dolgozunk. Mivel nagyjából hetvenvalahány főmisszióról van szó, így sem lesz túl sok helyem részletezni a feladatokat, de igyekszem egy érthető, használható, elég segítséget nyújtó gájdot nyújtani.
De ne rohanjunk annyira a dolgok elébe. A küldetéseket először szigetenként csoportosítottam, majd ezen régiókon belül egy újabb halmazba szortíroztam őket aszerint, hogy melyik személy adja őket. Egy név alatt az összes missziót felsorolom, ám ezeket nem lehet egyhuzamban megcsinálni. Lesznek szünetek, amikor egy karakter nem ad új feladatot addig, amíg egy másik szereplő bizonyos kérését nem teljesítettük. Ennek megfelelően ide-oda ugrálva a cikkben szereplő nevek között, fellelve az aktuális küldetéseket, sikeresen boldogulhatunk a játékban.
Nem is szaporítom tovább a szót, vágjunk bele!

Portland – Vincenzo Cilli küldetései
Slacker
Egyszerű küldetés, csupán el kell furikáznunk a megadott helyre, ott fel kell vennünk egy dealer-t, majd le kell szállítanunk őt a célállomásra. Az egésznek annyi értelme van, hogy kapunk tőle némi bevezetést a történetbe, tehát vezetés közben nem árt figyelni!

Dealing Revenge
Az előbb megkocsikáztatott dílerünk elhalálozott, ránk pedig a bosszúállás feladata hárul. Irány a kínai negyed, kapjunk el pár megjelölt, Sindacco bandához tartozó ellenséget. Az elsőt a sikátorban verjük meg, a maradék kettőt pedig szimplán üssük el egy autóval.

Snuff
Valaki át akar jönni a Leone famíliához a Sindacco családtól, de valaki figyeli minden lépését. Menjünk el a pisztollyal megjelölt Ammu-Nation boltba, és vegyük meg az első 9mm-es pisztolyunkat. Miután ez az egyszerű feladat megvolt, pattanjunk autóba, majd hajtsunk oda az építkezésre. Ahogy kiszállunk, készítsük elő frissen vásárolt fegyverünket, mert jó pár Sindacco bandatag vár ránk. Nem mind van felfegyverezve, de ez nem jelenti azt, hogy mellőzhetjük az elővigyázatosságot. Miután a főnököt is elintéztük, vegyük el a mobilját, majd válaszoljunk a bejövő hívásra. A közeli autót el kell vinnünk a Pay’n’Spray boltba, átfestjük, és már végeztünk is. (Innentől JD-nél is vállalhatunk melót!)

Smash And Grab
Néhány emberünk bajba került. Egy benzinkútnál a rendőrök rajtuk ütöttek, és most egy hatalmas tűzharc alakult ki a rendfenntartó erők és a maffiózók között. Keressünk egy négyüléses autót, majd hajtsunk a helyszínre. Ne próbáljunk hősködni, ne lövöldözzünk a rendőrökre. Guruljunk be a kút területére, várjuk meg, míg beszállnak az emberek a kocsiba, és már menekülhetünk is. Háromcsillagos körözöttségi szintet kapunk azonnal, amitől meg kell szabadulni. Irány tehát a közeli Pay’n’Spray, ahol festessük át az autót. Miután megszabadultunk a csillagoktól, hajtsunk vissza Vinnie-hez.

Hot Wheels
Vincenzónak van egy narkóval dugig megrakott autója az ipari negyedben, amit el kéne szállítanunk egy biztonságosabb helyre. Ahogy beszállunk a gyanús autóba, egyből megjelennek a rendőrök. Ez automatikusan háromcsillagos körözöttségi szintet von magával, amit jó gyorsan le kell nulláznunk. Száguldjunk el a Pay’n’Spray-be, és fényeztessük újra az autót. Ezt követően irány a garázs, majd telefonáljunk egyet, végül vigyük az autót a roncstelepre, és zúzzuk be. (Most már Anyukánk is adhat nekünk küldetéseket!)

The Portland Chainsaw Masquerade
Vinnie az előző után jó darabig nem fog hívni minket, addig csinálhatunk más missziókat. Miután azonban telefonál, ugorjunk el hozzá. Elküld minket egy teherhajó rakterébe, ám mielőtt odamegyünk, legyen sok-sok lőszerünk a géppisztolyhoz. Láncfűrészes gyilkosok rohannak le minket, vigyázzunk. Sose álljunk meg, fussunk a raktér egyik végéből a másikba, és lőjük halomra a bérgyilkosokat. Miután lenyomtuk a fűrészeseket, a géppisztollyal tegyük hidegre Vincenzót is.

Portland – JD O’Toole küldetései
Bone Voyeur!
JD-től a Leone öltönyben nem kapunk küldetést, öltözzünk át a Safehouse-ban. Pattanjunk a testes barátunk furgonjába, és keressük meg a prostituáltakat, akik tartoznak neki. A lányok szét vannak szórva a Vöröslámpás Negyedben, csak kocsikázzunk, és megtaláljuk őket, a térképen nincsenek feltűntetve. Néhány – játékbéli – óránk van megtalálni a csajokat, csak türelmesen.

Don In 60 Seconds
Végre megismerhetjük Salvatore Leonét, akivel még sok közös akciónk lesz a játék során. Itt tényleg csak bemutatásról van szó: furikázzuk el a Pay’n’Spray-be, majd onnan vigyük haza a villájába. (Ez után vállalhatunk Sal-től is küldetéseket.)

A Volatile Situation
A Sindacco banda becélozta az egyik, ismerőseink érdekeltségi körébe tartozó kaszinót, úgyhogy szélsebesen rohanjunk a helyszínre. Itt három hullámban érkeznek majd a rosszfiúk, méghozzá autóval. Ahogy kiszállnak, pumpáljunk beléjük egy kis ólmot, hogy jobb belátásra bírjuk őket! Desszertnek egy hatalmas kamion érkezik, robbanószerrel megrakva. Várjuk meg, míg megérkezik, majd pattanjunk a volánja mögé és gáz! A jobb oldali sáv jelzi, hogy mikor érünk biztonságos távolságba. Ha elég messzire kerültünk, szálljunk ki, hadd robbanjon fel.

Blow Up ’Dolls’
A Sindacco bandát tovább kell idegesítenünk! Lop-… vagyis vegyünk kölcsön egy szép autót az utcáról, furikázzunk el 8-Ball műhelyébe, ő majd felszereli egy kis robbanóanyaggal. Miután ezzel megvagyunk, hajtsunk a Sindacco bordélyhoz, álljunk a megjelölt helyre, majd fussunk biztonságos távolságba, és használjuk a detonátort.

Salvatore’s Salvation
(Ez a feladat csak Sal küldetései nagy részének teljesítése után válik elérhetővé.) Salvatorét elrabolták a Sindaccók, ki kell szabadítanunk. Térítsünk el egy strapabíró autót, ezután keressük meg a megjelölt járművet az utcákon. Sal a csomagtartóban van, lökdössük addig a kocsit, míg ki nem szállnak belőle a rosszfiúk. Hárman lesznek, intézzük el mindet. Miután megvagyunk, üljünk be az ő autójukba, és vigyük haza Leonét.

The Guns Of Leone
Ebben a küldetésben Salvatore Leone a Vöröslámpás Negyedben egyedül készül rendet tenni. Nekünk egy közeli tetőről kéne mesterlövészpuskával megvédenünk őt, ám ez így túl kínkeserves. Inkább maradjunk az utcán, és innen lőjük halomra a rohamozó ellenségeket. Így sokkal könnyebb megvédeni Mr. Leonét.

Calm Before The Storm
Pattanjunk egy gyors motor nyergébe, és készüljünk fel némi utazgatásra. Egy helikopteren utazó férfit kell követnünk a városban össze-vissza, mígnem a kínai negyedben végre megáll. Itt leszállhatunk a járműről, és megmászhatjuk a lépcsőket, egészen a tetőig. Itt észrevesznek minket, tehát kezdjünk el lövöldözni, nem spórolva a lőszerrel. Miután a tetőn végeztünk, menjünk le azon a lépcsőn, amelyiken feljöttünk. Itt lent találhatunk egy életerő-csomagot. Intézzük el a triádcsapat maradékát az utcán, és végzünk is.

The Made Man
JD végre a Leone család belső körének tagja lesz! A Sindacco család nem felejtette el a testes perverz árulását, ezért megpróbálják megölni őt. Védjük meg, majd hajtsunk a roncstelepre a zúzdához, és öljük meg mi magunk JD-t. Vigyük haza Mickey-t, majd vezessük be az autót a folyóba, hogy megszabaduljunk a nyomoktól.

Portland – Cipriani Anyuka küldetései
Snappy Dresser
Beszélgessünk a nem túl kedves anyukánkkal, majd menjünk haza, és a lakásból markoljuk fel a fényképezőgépünket. Ez után irány Giovanni Casa kisboltja, innen követnünk kell a tulajt mindenhova, ahova megy. Vigyázzunk, nehogy túl közel kerüljünk hozzá, mert gyanút fog, és vége a küldetésnek. Miután a dombon, a fákon túl leparkol, vegyük elő a kamerát, és fényképezzük le a perverz jelmezben. Ha végeztünk, menjünk vissza Anyuhoz, és mutassuk meg neki a fotókat.

Big Rumble In Little China
Anyu azt mondja, hogy félünk a Kínai Triádoktól. Bizonyítsuk be, hogy ez nem így van, és intézzük el a két megjelölt bandát. Az egyik gang egy halas furgonban furikázik, őket addig kell lökdösni, míg ki nem szállnak. Ekkor végre lelőhetjük mindet. A másik csapat egy sikátorban ácsorog, őket szimplán le kell puffantani.

Grease Sucho
Anyuka azt mondja, hogy nem tudjuk megnyerni ezt az utcai versenyt. Meg kell győznünk arról, hogy igenis képesek vagyunk a győzelemre. Pattanjunk egy fekete Leone Sentinelbe, és irány a startvonal. Ügyesen versenyezzük körbe a checkpointokkal megtűzdelt szigetet, majd érjünk először célba!

Dead Meat
Anyuka azt mondja, hogy Giovanni Casának meg kell halnia. Menjünk is el érte, és hazudjuk neki azt, hogy elvisszük valahova. Amint beszállt az autónkba, vegyük az irányt a fűrészmalom felé. Vigyük be a pasit, majd a baltát használva végezzünk vele. (Hátulról lopakodjunk mögé, és sújtsunk le.) Végül adjuk el a húst a saját boltjának.

No Son Of Mine
Anyukánk még mindig nem hisz a rátermettségünkben, ezért a nyakunkba zúdít egy szép nagy adag bérgyilkost. Összesen négy hullámban érkeznek a fizetett fegyveresek, és egy igen kemény küldetést hoznak magukkal.
Számos taktikát bevethetünk ellenük, legyen az autós menekülés, vagy szemtől szembeni konfrontáció, de túl sokat nem érdemes vesződni. Azt mondom, maradjunk itt a teraszon, mivel van bőven fedezék, amit kihasználhatunk. Vicces, mert minden bérgyilkos kopasz, és fekete öltönyben van, szép nyakkendővel. Nem emlékeztet ez minket valakire? De bizony, Hitman camóval van dolgunk.
A nagy gyilkolás kemény dió, rengetegszer elhalálozhatunk, ez azonban nem nagy baj, mivel a halott orgyilkosoktól rengeteg pénzt össze lehet szedni, tehát mindenképp jól jövünk ki a balhéból.

Portland – Maria küldetései
Shop ’Til You Strop
Salvatore „barátnője”, Maria is küldetéseket osztogat nekünk, hát csapjunk a lecsóba. A lányt el kell vinnünk vásárolni, ami önmagában még nem is lenne baj, ám úgy tűnik a missz egy bolti szarka. Az első boltban egy csillagos körözöttségi szintet kapunk, ezt ledolgozni nem nagy kunszt, egy pillanat alatt megy. A második helyen már három csillagot kapunk, ez már keményebb dió. Vissza kell vinnünk Mariát a lakására, ami egy csapat rendőrrel a nyakunkon nem kis feladat.

Taken For A Ride
Mielőtt elvállaljuk ezt a feladatot, lopjunk egy rendőrautót, és azzal érkezzünk meg a helyszínre.
Mariát elrabolják a dílerei, akikről kiderül, hogy a Sindacco család tagjai. Eredjünk utánuk, lökdössük addig az autójukat, míg ki nem szállnak belőle. Ezt követően daráljunk le minden ellenállást, majd szállítsuk haza a csajszit.

Booby Prize
Ismét egy verseny következik, azonban ezúttal csak motorok vehetnek részt a megmérettetésen, tehát lopnunk kéne egy PCJ-600-at erre a küldetésre. Két kereken nehezebb versenyezni, mint autóban, mivel könnyen leeshetünk a bringáról, tehát nagyon vigyázzunk. A sok esés miatt kicsit frusztráló lehet.

Biker Heat
Maria sajnos idegesítő, idegbeteg, hisztériás és drogos egyszerre, tehát ebből a mixből kiderül, hogy érdekes a természete. Mindazonáltal Salvatore miatt kötelességünk megvédeni, most éppen a srácot kell elkapnunk, aki megverte kicsit a lányt.
Motoros hajsza következik. A pali menekül, nekünk pedig utána kell eredni. Motorról lőhetünk előre, ha van nálunk géppisztoly, tehát ha sikerül mögé kerülni, nyert ügyünk van. Egyszer sikerült elintéznem a sikátorban a verekedős srácot anélkül, hogy egy pillanatot is ültünk volna a motoron.

Overdose Of Trouble
Maria éppen egy túladagolás szélén áll, így nem ártana szerezni neki egy löket adrenalint, mielőtt jobblétre szenderül. Mivel a tudata elég zavaros, ezért nem is tudja megmondani konkrétan, hogy hova kell menni a szerért, így körbejáratja velünk a szigetet. Ez vicces, mert csak olyan helyekre vezényel minket, ahol folyton masszív ellenállásba ütközünk. Ne engedjük, hogy leamortizálódjon idő előtt az autónk, ezért ha szükséges, látogassunk el egy Pay’n’Spray shopba, ahol megszerelik autónkat. A sok kitérő, és harc után vigyük el a lányt Salvatore házába.

Portland – Salvatore Leone küldetései
The Offer
Salvatore megbíz minket, hogy vásároljunk meg neki egy szakszervezeti vezetőt, lenn a dokkoknál. Nosza, próbáljuk meg megvesztegetni az emberkét. Csak próbálkozás marad a dolog, mivel ahogy elveszi a pénzt, ránk küld néhány markos dokkmunkást, akik az életünkre törnek. Kapaszkodjunk a fegyverünkbe, és lőjünk mindenkit halomra. A helyzet kedvező, mivel a munkások a közelharcban jártasak, mi pedig távolról leszedhetünk minden ellenséget. Ha kijutunk élve a kikötőből, győztünk.

Ho Selecta!
Mivel nem sikerült „megnyerni” a szakszervezeti vezetőt, ezért bosszút kell állnunk rajta. Nem gyilkolunk le senkit most, csak összeszedünk hat darab prostituáltat, és leszállítjuk őket a kikötőbe. Nem nehéz feladat, még csak sietni sem kell túlzottan.
(Ezt követően Mariától is kaphatunk feladatokat.)

Frighteners
Salvatore Leone megbíz minket azzal, hogy csípjünk nyakon három szakszervezeti vezetőt, és félemlítsük meg őket. Mindhárman egy-egy autóban furikáznak körbe-körbe a városban, így nincs más dolgunk, minthogy kikényszerítsük őket az autójukból, és egy kis józanságot verjünk a fejükbe.

Rollercoaster Ride
A szakszervezeti vezetők főnökét is ideje nyakon csípnünk, mostanában nagyon izgága. Szélsebesen száguldjunk oda a rádióállomáshoz, öljük meg a sofőrt, majd vegyük el a ruháit. A limuzinba beszáll a célpont, aki hamar észreveszi, hogy nem a megfelelő fuvarozó ül a volánnál. Nincs más hátra, rá kell ijesztenünk. Ezt megtehetjük komoly ugratásokkal, farolásokkal, és nagysebességű sprintekkel. Ne nagyon ütközzünk, mert bár ez felnyomja az ijedtségi szintjét a nőnek, de a limót hamar leamortizálhatjuk, ez pedig robbanáshoz, majd a küldetés végéhez vezet.

Contra-Banned
Mivel a dokkmunkások szakszervezetét végleg „meggyőztük” az együttműködésről, így a kikötőbe végre szabadon áramolhat a Leone család csempészáruja. Salvatore háza előtt pattanjunk be az autóba, vigyük magunkkal a három nehézfiút a kikötőbe. Itt intézzük el a dílerek és rendőrök ellenállását, majd másszunk a Hummer utánzat volánja mögé, és vigyük vissza Leone garázsába. Út közben lehet, hogy jó ötlet beugrani egy Pay’n’Spray szervizbe.

Sindacco Sabotage
A Diablo banda tagjai teljesen megkergültek, és megtámadták a Leone család keménylegényeit. Mindenképpen oda kell rohannunk, hogy megvédjük bajtársainkat. Mindkét csapatnak van egy állapotjelző sávja a jobb oldalon, ez mutatja, hogy meddig bírják még a strapát. Akinek először kiürül ez a sáv, az veszít.
Ahogy megérkezünk, kezdjük el masszívan lövöldözni mindenkire, aki mozog, és lehetőleg próbáljunk meg minél jobban vigyázni a saját bandánk tagjaira, elvégre több kéz több pisztolyt tud elsütni. Győzelmünket követően a küldetés is sikeresen befejeződik.

The Trouble With Triads
Salvatore éppen egy pénzzel alaposan megtömött furgonra vár, és természetesen nekünk kell ezt leszállítani. Menjünk is a helyszínre, ám mikor megérkezünk, minden balul üt ki: a triád felrobbantja a célzónában lévő raktárt, így a pénz is szétszóródik. Feladatunk egyszerű: szedjük össze az összes pénzt, mielőtt elég, majd végezzünk minden triádtaggal.

Driving Mr. Leone
Végre elhagyhatjuk Portland-et, és átcsoroghatunk Staunton Island-re. Hiába, na, Mr. Leonénak menekülnie kell, mert a rendőrség a nyakán van. Miután leugrunk a komphoz, hamar rá kell jönnünk, hogy csak a hidat átszelve juthatunk át a következő szigetre. Ez érdekes lesz, mivel háromcsillagos körözöttségi szint lesz a nyakunkon. Beugorhatunk egy Pay’n’Spray-be, de ahogy meglát minket egy járőr, egyből visszakapjuk a csillagokat. Próbáljunk eljutni a hídig, ott hajtsunk fel a jobb oldali sávok egyikére, majd ugrassuk át a hatalmas hézagot. Innen szélsebesen rohanjunk a Safehouse-ba.

Staunton Island – Salvatore Leone küldetései
A Walk In The Park
Salvatore pipa a polgármesterre, ezért logikus, hogy meg szeretne szabadulni tőle. Még logikusabb, hogy legjobb emberét, vagyis minket bíz meg ezzel a feladattal. A köztisztviselő a parkban kocog, körülötte egy csomó őr ólálkodik. Ha fegyverrel a kezünkben sétálunk be a ligetbe, lelőnek minket. Ha autóval hajtunk be, szintén szétlőnek minket.
Legjobb megoldás gyalog, fegyvereket elpakolva bemenni, majd gyorsan lelőni a polgármestert. Ezután elkaphatjuk a mobiltelefonját, és eszeveszett sebességgel rohanjunk ki az utcára, ahol lopjunk egy autót, amivel elmenekülhetünk. A küldetés igen nehéz, rendkívül nagy kihívást jelent élve kijutni a parkból, de nekünk sikerülni fog.

Making Toni
Ez csak egy átvezető animáció, holott küldetésnek van bélyegezve. Ez az a jelenet, ahol Toni Cipriani is a Leone család belső körének tagjává válik.

Caught In The Act
Ebben a küldetésben Salvatore ismét személyesen veszi kezébe az irányítást. Elindulunk az öböl felé, ahol elrabolunk egy úriembert, akit sajnos a titkosszolgálat megfigyelés alatt tart. Menekülőre kell vennünk a figurát, így míg Salvatore vezeti a motorcsónakot, nekünk kell lelőnünk a támadókat. Vigyázat, mert a hullámok dobálják a hajónkat, és FPS-nézetből célzunk, tehát nem lesz könnyű dolgunk. Akárhogy is, a lényeg, hogy lelőjünk minden hajót és személyt, aki az életünkre tör. A küldetés vége felé még egy helikopter is elkapja a copfunk, de azt valamivel egyszerűbb szétlőni, mint a motorcsónakokat.

Search And Rescue
Salvatore úgy döntött, hogy nyakába veszi a várost, és a rivális bandák után fog kémkedni, méghozzá személyesen. Nagyszerű figurával van dolgunk, annyi szent. Bátor, ámde botor, mivel szerencsétlenségére épp egy bandaháború közepén találja magát, két tűz között. (Mielőtt nekiindulunk a missziónak, tankoljunk fel lőszerből, és golyóállómellényből.)
Első dolgunk az lesz, hogy felszedjük Salvatore golyóálló limuzinját a parkolóházból, ezt követően a helyszínre hajthatunk. Nem tudunk odáig gurulni, ahol az öreg van, ki kell szállni az autóból.
Tisztítsuk meg a sikátorokat a lövöldöző ellenségektől anélkül, hogy komolyabb bajunk esne, majd keressük meg Salvatorét. Ezt követően likvidálnunk kell a következő adagnyi támadót, mire végre eljuthatunk a limuzinhoz. Vigyázzunk, nehogy a rendőrök lekapcsoljanak minket idő előtt. Ezt elkerülendő mozogjunk nagyon gyorsan.

Taking The Peace
Ebben a küldetésben meg kell akadályoznunk, hogy a Sindacco és a Forelli család békét kössön egymással. Ehhez nem kell mást tennünk, mint beugranunk a fekete furgon hátuljába, ahol egy komplett műholdas irányítórendszer segítségével képesek leszünk irányításunk alá vonni az egyik Sindacco autót. Belső, zöld árnyalatú nézetben kell eljuttatnunk a kocsit a célállomásra, vagyis a sikátorba, ahol találkoznak riválisaink.
Mikor megérkezünk, el kell gázolnunk mindenkit, aki meg van jelölve. Ez nehéz feladat lesz, tekintve, hogy mindenki ránk lő majd, és a hely is szűk. Vigyázzunk, nehogy autónk sérültségi szintje vészes magasságokba kússzon fel.

Shoot The Messenger
Meg kell akadályoznunk a hírnököt abban, hogy eljusson a Forelli családhoz annak érdekében, hogy folytatódjon köztük és a Sindaccók között a bandaháború. Be kell huppannunk a megjelölt helyen található motorcsónakba, és indulhatunk is. Lőjük darabokra az ellenség hajóját, hadd egyenek az öböl halai is egy kis friss húst.

Staunton Island – Donald Love küldetései
The Morgue Party Candidate
Salvatore protezsálja Donald Love-ot, hogy elnyerhesse a megüresedett polgármesteri széket. A családban marad, tehát ez a hapsi is küldetésekkel fog elárasztani minket. Első körben egy halottaskocsit kell neki lopni. Keressük meg az autót, és lökdössük addig, míg a sofőr el nem szalad. Ezt követően vigyük a megjelölt helyre a hullaszállítót. (Ezt követően Ned atyához is mehetünk feladatokért.)

Steering The Vote
Donald Love megbíz minket azzal, hogy segítsünk kicsit a kampányában. Fogjuk a hangosbeszélővel felszerelt furgont, és kezdjük el járni a várost. A térképen checkpointok vannak megadva, ezeken áthajtva terjeszthetjük az igét. A gond az, hogy az ellenfél propaganda-autói is járják a környéket, és elveszik tőlünk a már megszerzett választókerületeket. A végső feladat: megszerezni egyszerre öt kerületet. Ehhez szerencse, és gyorshajtás szükséges, semmi több. Ha ez megvan, elpusztíthatjuk a másik két propaganda-furgont.

Cam-Pain
Ebben a küldetésben O’Donovan kampány-összejöveteleit kell megzavarnunk, szám szerint hármat. Ehhez nem kell mást tennünk, mint a helyszínre hajtanunk sebesen, majd ott mindenkit ki kell nyírni. Időlimites küldetés, ezért nem engedhetjük meg magunknak a lassúságot.

Friggin’ The Riggin’
A Forelli család csalni akar a választásokon, ezt meg kell akadályoznunk. Vegyünk egy lángszórót a megjelölt boltban, hajtsunk oda a nyomdához, majd gyújtsuk fel a hamis szavazólapokat, és robbantsuk fel a nyomdagépeket. Végül már csak a két meglógó furgont kell kiiktatnunk, és győztünk is.

Love And Bullets
Kemény küldetés, amit jó néhányszor újra kezdünk, mire sikerül teljesítenünk.
Első körben mesterlövészpuskával lőjük ki az ellenségeket, ez nem okozhat különösebb gondot. Most jön a neheze: vigyük vissza Donald Love limuzinját a pártszékházhoz. Eszméletlen kemény dolgunk lesz, ugyanis az ellenség követ minket, tüzel ránk. Próbáljuk belevezetni őket a forgalom civil résztvevőibe, hogy nyerjünk egy kis időt.

Counterfeit Count
Ebben a misszióban el kell lopnunk a választási eredményeket tartalmazó urnákat. Ehhez követnünk kell a furgont, ami négy helyen áll meg, hogy átadja a cédulákat a futároknak. Várjuk meg, míg a futár megkapja a  csomagot, majd öljük meg a kurírt. Ezt ismételjük meg négyszer, és győztünk is. PCJ-600 a legcélravezetőbb jármű.

Love On The Rocks
Meg kell semmisítenünk a bizonyítékokat, amelyek Donald Love-ot Salvatoréhoz kötik. Ehhez meg kell találnunk az informátort, aki elárulja nekünk a bizonyítékos autó pontos helyét. Fegyverkezzünk fel, és induljunk neki. Mesterlövészpuskával messziről szedjünk le mindenkit, így nem lesz nehéz dolgunk. Ezt követően csak be kell gyalogolni a dokkokhoz, és puskával leszedni a maradékot.
Végezetül a furgont vissza kell vinni Love székházába. Természetesen az ellenség követ majd minket, ezért nehéz dolgunk lesz. Azt javaslom, ejtsünk útba egy Pay’n’Spray üzletet.

Staunton Island – Church Confession küldetések
L.C. Confidental
Eljött az idő, hogy a Mindenhatónak is segítsünk egy kicsit, természetesen közvetve. Ned atya elküld minket egy bűnügyi helyszínre, ahonnan el kell lopnunk egy FBI autót, majd találkozni kell egy informátorral. Hamar rájön, hogy nem vagyunk ügynökök, ezért elmenekül. Lőjük ki, vegyük el tőle a jelentést, majd tűnjünk innen gyorsan. A háromcsillagos körözöttségi szintnek köszönhetően ez nem egyszerű.

The Passion Of The Heist
Mielőtt a célzónába sietnénk, töltődjünk fel lőszerrel az Ammu-Nation-ben. Ezt követően hajtsunk a megjelölt helyre, és küzdjük le a hatalmas ellenállást. Mindenkinél AK-47 van, tehát a sebzésük jelentős. Vigyázat, mert egy helikopter is itt ólálkodik, ezt lőjük ki a rakétavetővel.

Karmageddon
Egyszerű, ámde szórakoztató küldetés, melyben egy tűzoltóautót elkötve kell minél nagyobb közlekedési káoszt okoznunk.

False Idols
Három hírességet, hamis bálványokat kell kiiktatnunk, mielőtt elérik a rádiós stúdiót. Az első nem vészes, motorról simán kilőhetjük. A második egy sárga Hummer, ami golyóálló, ezt rakétavetővel kell elintéznünk. Az utolsó sztár helikopterrel jön, ezt szintén rakétával kell leszedni.

Syonara Sindaccos
A Sindaccókat már elintéztük, de néhányan maradtak. Irány a megjelölt hely, ott lőjünk ki mindenkit, majd szálljunk vissza az autóba. Nem mi vezetünk, mi csak lövöldözünk a minket követő egyénekre. Nincs miért félni, itt csak hátra kell figyelni, és sokkal jobban tudunk innen célozni, mint a hajóból.

The Whole 9 Yardies
Száguldjunk a térképen megjelölt helyre, ott lopjunk el egy Forelli motort, majd csaljuk a bandát a csapda helyszínére. Vigyázzunk, nehogy lelökjenek minket a bringáról. Miután helyben vagyunk, segítsünk a többieknek lövöldözni.

Crazy ’69
Kill Bill küldetésünkben a parkba kell látogatnunk, ahol a katanát használva 20 Forelli bandatagot kell megölnünk. Egyszerű, mint a vakablak.

Night Of The Living Dreads
Megtámadták a Yardie-kat a Sindaccók egy közeli sikátorban, ezért mindenképpen oda kell sprintelnünk, hogy megmentsük őket. Irány tehát a célzóna, vegyünk elő egy nehezebb gépfegyvert, és osszuk ki a Sindaccókat. Miután elértük a Yardie-kat, kísérjük el őket a mentőkig, közben ügyeljünk a biztonságukra.

Munitions Dump
Pár újrapróbálás szükséges a küldetés teljesítéséhez, addig, míg ki nem tapasztaljuk a kamionok útvonalát. Pattanjunk egy PCJ-600 nyergébe, előzzük meg a kamionokat, majd a rakétavetővel iktassuk ki őket. Siessünk, mert csak annyi időnk van, míg célba nem érnek a teherszállítók.

Staunton Island – Toshiko Kasen küldetései
More Deadly Than Male
Toshiko azt akarja, hogy lovasítsuk meg a férje egyik fegyverszállítmányát. Nem szívleli az öreg jakuzát a neje, ez látszik. Irány a móló, ahol mesterlövészpuskával szedjük le az összes őrt, majd pattanjunk a motorcsónakba, és irány a checkpoint!

Cash Clash
Toshiko megkér minket, hogy pusztítsuk el a férje három páncélautóját. Kell egy rakétavető mindenképpen ehhez a küldetéshez. Sebesen teperjünk oda a megjelölt utcára, ekkor még állnak az autók. Lőjük ki az első furgont rakétával, majd az utolsót, végül a középsőt. Ennyi az egész. Ne hagyjuk őket elindulni.

A Date With Death
Toshikóval Operába kell mennünk, hogy felidegesítsük a férjét. Először el kell hozni a nő limuzinját, majd el kell látogatnunk a közeli boltba, és vásárolnunk kell egy szmokingot magunknak. Ezt követően irány a kultúra. Itt minden balul üt ki, ezért egy kisebb tűzharcot követően menekülnünk kell. Azt tanácsolom, hogy menjünk gyorsan a Pay’n’Spray garázsba, és javíttassuk meg a menekülő autónkat, nehogy nagyobb baj történjen. Ezt követően vigyük haza a nőt.

Cash In Kazuki’s Chips
Mivel Toshiko férje rájött, hogy mi is történik az orra előtt, ezért úgy dönt, hogy elteszi feleségét és minket is láb alól. Menjünk a dolgok elébe, és induljunk a megjelölt helyre. A GTA III-ban itt volt egy Safehouse, most viszont hemzsegnek a jakuzák.
Nincs mese, vegyük elő a minigunt, és aprítsunk, de nagyon durván. Miután kivégeztük ezt a kis meglepetésnek szánt fogadóbizottságot, irány a Kaszinó. Ha a sikátor hemzsegett a jakuzáktól, akkor szerencsejáték-palota még durvább. Rengeteg ember, mindenki ránk vár. A lépcsők az elsődleges célzónák, ezekkel juthatunk fel a tetőre. Most nem mondtam újat, de igyekezzünk ezt észben tartva tisztogatni, amerre csak a szem ellát. A sárga jelbe csak akkor sétáljunk be, ha fel vagyunk töltve mindennel, mert fent kemény harc lesz.
Kazuki egy katanával ront ránk, a testőrei pedig lőfegyverrel, akik addig nem lőnek, míg meg nem sebezzük a főnöküket. Játszadozzunk el velük kényelmesen.

Shoreside Vale – Donald Love küldetései
Panlantic Land Grab
Donald Love kicsit elhagyta magát, de vissza akar térni. Egy PCJ-600-on vigyük ki a reptérre, várjuk meg, míg Avery beszáll a kocsijába. Ezt követően kerüljünk az öreg cowboy mögé, és a géppisztolyból eresszünk bele az autójába annyit, hogy kiszálljon. Ezt követően öljük meg, majd vegyük el az aktatáskáját. Az őrök eddig egyszer sem folytak bele a küzdelembe, szerintem nyuszik voltak. Végül vigyük haza Donaldot, és végeztünk is.

Stop The Press
Ned atya provokatív fényképeket birtokol, meg kell szereznünk őket. Irány Staunton Island-on a templomkert, ott fogjunk pisztolyt a sajtósra, és félemlítsük meg. Ha megijed, elárulja a rejtekhelyét, vigyük oda. Sajnos úgy dönt, hogy meglóg, ezért eredjünk utána. Robogóval „száguld”, ezért akármivel utolérhetjük és megölhetjük.

Morgue Party Resurrection
Meg kell szereznünk Ned Atya és Avery holttestét, Donald játszani akar. Avery egy mentőautóban van Wichita Gardens-nél, tehát ez van közelebb. Szélsebesen teperjünk oda, majd kössük el az életmentő-autót, és vigyük ki a reptérre, a megjelölt hangárba. Ezt követően másszunk át Staunton Island-re, és keressük meg Ned atya halottaskocsiját. Lopjuk el ezt a hullaszállítót, és vigyük pontosan oda, ahova az előbb vittük a mentőt.

No Money, Mo’ Problems
Ez küldetésnek van feltüntetve, de tulajdonképpen csak egy átvezető animációról van szó.

Bringing The Hose Down
Az előbbi átvezető folyományaképp kezdődik ez a küldetés. Megkapjuk a robbanószerrel megrakott furgont, és már indulhatunk is. Át kell jutnunk Staunton Island-re az alagúton keresztül. Mindegy, melyik ágon haladunk, végül úgyis egy befejezetlen szakaszhoz jutunk, ha követjük a checkpointokat. Itt lerázhatjuk a Forelliket, mivel nem igazán képesek kikerülni mindent, ami útjukba kerül, itt pedig lesz bőven akadály. Miután megérkezünk, három helyre le kell pakolnunk a bombákat. Minderre másfél percünk van, ezt követően el kell kötni egy újabb autót itt lent, majd kitörjük vele a kerítést, és megmenekülünk!

Love On The Run
Donald átköltözött a hatalmas villába, ám a kolumbiaiak nem nézik jó szemmel, amit tett, ezért megostromolják a házat. Vegyünk egy minigunt, és másszunk be az udvaron az üres medencébe. Itt találjuk meg azt a sarkot, ahonnan nem látnak minket az ellenségek, viszont mi tökéletesen látjuk őket. Donaldra nem tüzelnek, nem kell félni. Daráljuk le az autókat, és az ellenségeket is. Hála a jó fedezékünknek, bajunk nem eshet.
Végezetül vigyük ki Mr. Love-ot a reptérre, és á dieu!

Shoreside Vale – Salvatore Leone küldetései
Rough Justice
Találkoznunk kell Sal-lel, aki börtönben csücsül. Ahhoz, hogy meglátogassuk, öltöny kell, ezért menjünk el a ruhaboltba, és vegyünk ügyvédjelmezt. Megkapjuk a feladatot: Sindacco és Forelli vér kell. Négyüléses autóba pattanjunk be, vegyük fel a fiúkat a megjelölt helyen, majd hajtsunk a célzónába. Itt menjünk neki az ellenség kocsijának, mire jó sok maffiózó kerül elő, akik csak arra várnak, hogy lelőjük őket. Segítség szerencsére van, így nem lesz túl nehéz a feladat. Miután ezzel megvagyunk, irány a következő helyszín, ahol nagyjából ugyanezt kell elismételnünk.

Dead Reckoning
Irány a kijelölt hely, bár sokat nem érünk vele, mert Paulie menekülőre fogja a dolgot. Ebből a pozícióból két választásunk van: az egyik, hogy rakétavetővel kilőjük a hajót. Ez nehéz, mert a csónak mozog, így elég nehéz normálisan eltalálni. A másik lehetőség, hogy a mesterlövészpuskával elkezdjük sorozni a motorcsónakot, ami előbb-utóbb szépen felrobban. Utóbbi megoldást ajánlanám.

Shogun Showdown
Ahhoz, hogy bejussunk a jakuzák kis udvarába, el kéne lopnunk egy autót, amivel ők furikáznak. Nos, erre semmi szükség, elég, ha a kapun belövünk, és eltalálunk valakit. Ekkor megnyílik az út befelé, jó sok ellenséggel. Lőjünk ki mindenkit, majd lopjuk el bentről a Rhino tankot. Hajtsunk vele a térképen bombával megjelölt ponthoz, tetessünk bele robbanószert, szálljunk ki belőle, majd biztos távolságból semmisítsük meg a szerkezetet.

Shoreside Redemption
Ebben a küldetésben szereznünk kell egy rendőrautót, amivel elkísérhetjük Salvatorét a tárgyalás helyszínére, annak érdekében, hogy a szicíliaiak nehogy kinyírják szegényt. Feladatunk kettős: vigyázni kell, nehogy hátulról nekimenjenek a rabszállító furgonnak, ugyanakkor az utat blokkoló autókat nekünk kell félrelökni az útból. Ez azt jelenti, hogy egyszerre kell figyelnünk a furgon elejét, és hátulját is, ettől kicsit bonyolult lesz a küldetés. Igazándiból tippek nagyon nincsenek ehhez a részhez, mivel minden próbálkozás más és más.

The Sicilian Gambit
Salvatore háza elől lopjuk el a Leone Sentinelt, és vegyük az irányt Staunton Island felé. A polgármester irodáját kell becéloznunk, mivel ott van dolgunk. Sajnos a hely már hemzseg a szicíliaiaktól, így nekünk nem marad más teendőnk, mint, hogy megtisztítsuk a terepet. Óhatatlanul is összeszedünk itt néhány csillagnyi körözöttségi szintet, ezért ugorjunk be a legközelebbi Pay’n’Spray-be, majd irány a móló.
Ismét hajós lövöldözési jelenet következik FPS-nézőpontból, azonban most a helyzet rózsásabb, mivel egy korrekt kis minigunnal osztjuk az ólmot a ránk támadó motorcsónakoknak. Ezzel egy-két szekundum alatt kilövünk akármilyen támadót, csak célozzunk ügyesen.
Ahogy elérjük a világítótornyot, készüljünk fel tűzharcra. Induljunk el az ösvényen, és útközben puffantsunk le minden ellenszegülő ellenséget. Mikor felérünk végre a világítótorony tetejére, Massino helikopterbe pattan, és úgy próbál meg minket cafatokra lőni. Mondanom sem kell, hogy egy pár rakétatalálat, vagy esetleg pár jól bevitt minigunsorozat pillanatok alatt eldönti ezt a küzdelmet.
Ahogy ezzel megvagyunk, végignézhetjük a hosszas levezető animációt, majd a credits lista után visszakapjuk karakterünket. Visszakapjuk, mert ez csak a történet főszála volt, most jöhetnek a rejtett dolgok, a mellékküldetések, valamint a versenyek! További jó játékot mindenkinek!