tandalone, havidíj-mentes kiegészítő rengeteg extrával, de az élmény csak az alapjátékkal együtt az igazi.
Mivel szűkös a helyünk a játék bemutatására, ezért igyekszem csak a legfontosabb dolgokat leírni majd, néhány dolgot mégis tisztáznunk kell itt a cikk legelején a félreértések elkerülése végett. Egyrészt szeretném eloszlatni a tévhitet: a Guild Wars: Factions nem MMORPG, hanem CORPG. Magyarul ez annyit tesz, hogy a játék világa csak félig alapul a hasonló alkotások rendszerére. A városokban még minden megfelel a hagyományoknak, találkozhatunk, beszélgethetünk, kereskedhetünk minden emberrel, ám amint kilépünk a vadvilágba, egy külön „instance” töltődik be nekünk, ahol a néhol kószáló NPC-k mellett csak azokkal futhatunk össze, akikkel korábban már egy csapatot alkottunk. Így garantált, hogy nem fognak levadászni rosszindulatú gamerek egy nehéz csata után, viszont segítséget sem várhatunk senki mástól. A következő pont már jóval örömtelibb, a Guild Wars: Factions ugyanis standalone, azaz önállóan is futtatható kiegészítő lett. Bizonyos korlátozások persze vannak, hiszen ha nem rendelkezel az alapjátékkal, akkor csakis a Factions által kínált területek, küldetések érhetők el, így a kínálat jóval szűkösebb lesz. Mellesleg pedig megjegyezném, hogy a kliensprogram megvásárlásán túl továbbra sem kell majd havidíjat fizetnünk a játékért, amiért máris odaítélhető az első hatalmas jó pont.
Nézzük akkor tehát gyorsan az addon újdonságait. A két új kaszt igazi változatosságot hoz (persze a régiek is kaptak rengeteg új képességet, valamint másodlagos foglalkozást is felvehetnek), az assassin természetesen a közelharc mestere, akivel gyors, pörgős kombókat használva apríthatunk igazán, egyéb képességeivel pedig elsősorban a sebzést, a találati, vagy éppen a csapások elkerülésének esélyét növelhetjük meg. A ritualista már más tészta, ő szinte minden fronton a szellemek megidézésére van utalva: a spirituális lelkek kiválóan segítségére lehetnek a harcban, de számos egyéb tápoló varázslatot is alkalmaznak a party tagjaira. A sokat tapasztalt karakterek (ha csak a kiegészítővel rendelkezel, négy darabod lehet egyszerre, ha az alapjátékkal is, akkor hat) kalandjaikat Cantha izgalmas földjén folytathatják tovább, összesen pedig közel ötven új terület járható be, és száz eddig nem látott kreatúra (köztük vérszomjas szörnyetegek) is tiszteletét teszi itt – ismét érvényes a szabály: jó csapat nélkül halott vagy. A küldetések struktúrája is változott, a számos új misszió között már akadnak olyan feladatok is, amiket csak egy nagy, jól szervezett guild tud megoldani. Címszavakban tehát ennyi lenne a Guild Wars: Factions, aki viszont nem rendelkezik az alapjátékkal, az vonjon le a végső pontszámból egyet.
Collector’s Edition
A mai divatnak megfelelően természetesen egy különleges kiadás is napvilágot lát majd a Guild Wars Factions-ból, közel 70 dolláros, azaz kicsit több mint 15 000 forintos áron. A csomagot ennek megfelelően igazán szép extrákkal pakolták meg, a játék mellé kapunk egy soundtrack CD-t, egy kétoldalas posztert (Cantha térképe, illetve a kiegészítő emblémája), egy kimerítően részletes kézikönyvet, egy ruhára vasalható képet, egy koncepciós rajzokat tartalmazó füzetet, egy asztali naptárt, egy egérpadot, egy matricaválogatást, gyűjthető műanyag aktivációs kártyákat, valamint a két új kasztnak egy-egy in-game táncváltozatot és egyéb megnyitható zenéket. Talán sokallhatnánk is a Collector’s Edition árát, de jobban belegondolva manapság a rövid játékidőt nyújtó, extra cuccok nélküli alkotásokért is szemtelenül nagy összegeket képesek elkérni…