Szembesülhetünk a valód, brutális, és kapzsi vadnyugattal. Mindez kiváló játékmenettel, és fenomenális hangulattal párosul, bár sajnos a játékidő elég rövid, így akár egy bővebb délután alatt átnyargalhatunk a sztori módon.

The Hunt
Az intró mozi után rögtön átkerülünk a játék jelenébe, 1880-ba. A helyszín Montana, a főhős, akit irányítunk Colton White. Ő az apjával állatokra vadászik a folyón fel-le úszkáló gőzhajósok számára.
Ned White, az öregünk felébred a nap első sugarára, majd ezzel a lendülettel oldalba rúg minket: a lazsálásból nem élünk meg.
Kövessük apánkat, szokjuk meg az irányítást, majd figyeljük, ahogy az öreg leterít egy jávorszarvast. Ez még nem elég, néhány állatot még el kell ejteni. Ned tanácsait követve Quickdraw módban szedjük le a három, aljnövényzetből felröppenő fácánt, ezt követően a maradék ötöt szintén szedjük le. Egész jól haladunk, már csak pár dolog kell.
De ahogy az lenni szokott, most is megzavarja tervünket egy váratlan esemény: portyázó farkasok támadnak ránk. Nincs mese, lőjük le a vadállatokat, vagy ha túl közel kerülnek, használjuk a késünket.
Miután sikeresen leküzdöttük az apró falkát, ismét Ned után kell szaladnunk. Egy szimpatikus szikla tetejéről, a puskánk segítségével szarvast kell lőni. Ez a feladat rém egyszerű, funkciója mindössze annyi, hogy megtanítsa, hogy kell használni a vadászpuskát. Ahogy végeztünk a legelő emlősökkel, néhány farkas ismét az életünkre – és zsákmányunkra – tör. Már rutinosan kezeljük a fegyvereket, így nem okozhat komolyabb gondot a harapós jószágok elintézése.
Még nincs vége a megpróbáltatásoknak: egy hatalmas medve úgy gondolja, hogy okos ötlet kikezdeni a két vadásszal. Nedet a földre löki, így a legyőzése ránk hárul. Elképzelhetetlen, hogy bármi történjen velünk a harc során, így könnyű dolgunk lesz a mackóval. Gond egy szál se: Ned jól van, a gőzhajó megérkezett, a medve halott, a zsákmány megvan. Szép munka volt.

Steamboat Massacre
Megérkezik a gőzhajó, itt az ideje, hogy teljesítsük a rendelésüket. Már az átvezető animáció első pár másodpercében is látszik, hogy itt bizony valami nagyon nincs rendben. Ned egy hölgyeménnyel elvonul, és láthatólag valami nagyon titkos dologról diskurálnak, amiről még mi sem tudunk semmit. Érdekes. Ennél már csak az érdekesebb, mikor egy kétes külsejű, magát papnak kiadó ember szólít meg minket. Az előérzetünk, miszerint valami furcsa a férfiben, beigazolódik, ahogy megöli azt a nőt, aki Neddel beszélt a kabinban. Ekkor szabadul el a pokol a gőzhajón.
Reed (az álpap) emberei elözönlik a teknőt, és igen erőszakos módon – mindenkit legyilkolva – próbálnak meg közelebb férkőzni Ned titkához. Ne adjunk nekik esélyt, lőjük őket halomra. A pisztoly ideális, mivel elég közel vannak az ellenségek, a puska most csak lassítana minket. Észrevesszük, hogy lelassult a hajó. Ez azért van, mert a lapátkereket megakasztották a haramiák. Rohanjunk a gőzhajó végébe, és rúgjuk szét a deszkát, amely a kerék útját blokkolja.
Ezt követően át kell szaladnunk a bal oldalon található ágyúhoz, melyet természetesen használni is kell. Nincs célkereszt, vagy hasonló, röppálya alapján kell megsaccolnunk, hogy milyen szögállással fogjuk eltalálni a támadó hajókat. Robbantsuk fel az összes ellenséges járművet, majd keressük meg Nedet. A fenti fedélzeten lesz, a gőzös másik végén, fussunk hozzá. Segítsünk neki visszaverni a támadókat. A ládák kitűnő fedezéket biztosítanak, javaslom használatukat.
Mikor már reménytelen a helyzet, Ned a kezünkbe nyom egy zsetont, és közli velünk, hogy nem ő az igazi apánk. Ezt követően bevág minket a vízbe, a hajó megsemmisül, vele együtt vélt apánk, és az eddigi múltunk is.

Honest Tom
Három teljes napig a vízben hánykolódunk eszméletlenül, majd a sors kegyének köszönhetően partra vet minket a folyó. Épphogy csak megszáradunk a napon, máris valami kétes kinézetű egyén megpróbálja ellopni tőlünk a nemrég kapott zsetont. Állítása szerint azt hitte, hogy halottak vagyunk, párszor belénk is rúgott, hogy ezt ellenőrizze, és mikor nem érkezett válasz, úgy döntött, hogy kifosztja „hullánkat”.
Kárpótlásul a kellemetlenségekért Őszinte Tom úgy dönt, hogy segítségünkre lesz, amennyiben kiálljuk az összes próbáját. Sőt, még egy lovat is ad, amennyiben jól teljesítünk. Milyen rendes fickó ez a Tom!
Pattanjunk fel a lóra, és kövessük a férfi utasításait. Megtanuljuk az alapvető lovaglási funkciókat, úgymint az ugratás, az ügetés, vágtázás, és ehhez hasonlók. Ezt követően már simán körbenyargalhatjuk a kis tisztást, ahol éppen tartózkodunk.
Tom látja, hogy megy nekünk a lovas sport, ezért versenyre invitál minket. Ez a kis megmérettetés igazán nem nagy megpróbáltatás, tekintve, hogy a vérünkben van a lovaglás. A nyerés titka, hogy a sprintelés gombot nyomva kell tartani. Lovunk tudtunkra adja, hogy mikor nem jó már neki, ha rugdossuk az oldalát, de ezt a három körös kis versenyt simán kibírja. Vigyázzunk a két ugratóval, az jelenthet egyedül kisebb buktatót a megmérettetés során.
Miután legyőztük Tomot, újabb feladatot kapunk: néhány bölényt kell agyontaposnunk paripánkkal. Ez sem jelent gondot, tegyük meg, amit kér, és intézzük el patkolt társunkkal a többi állatot.
A következő próba során Quickdraw módban üvegpalackokat kell lövöldözni. Szimplán csak puffantsunk le többet, mint Tom, és nyerünk.
A végső feladat tetszőleges módon leölni a támadó farkasokat. Lelőhetjük őket, lovunkkal átgázolhatunk rajtuk, teljesen mindegy.
Miután ezzel is végeztünk, rájövünk, hogy az Őszinte Tom csak egy szimpla gúnynév, mivel a fickónak esze ágában sem volt lovat adni alánk, csak húzta az időt, amíg meg nem érkeznek a haverjai. Azt gondolta, hogy van esélyük ellenünk. Bizonyítsuk be, hogy mi vagyunk jobbak: lőjük le paripájuk hátáról mindegyik gazfickót.

The Red Hand Gang
Őszinte Tom már történelem, mi pedig folytathatjuk utunk a küldetés főszálán. Célozzuk meg a Dodge City felé vezető ösvényt, vágtassunk, ahogy kedvünk tartja, de nem hajt a tatár. A folyón a révész átvisz minket szó nélkül, és még csak próbákat sem állít elénk. Na ő egy igazi rendes alak.
Meg is érkezünk a hírhedt városba. Mivel Ned azt mondta, hogy a zsetont vigyük az Alahambra ivóba, ott pedig keressük Jenny-t, ezért tegyünk is így. A városban nem fogunk eltévedni, az ivóra pedig szép nagy betűkkel ki van írva a neve, így csak be kell sétálnunk.
Keressük meg a csapost, aki készségesen segít Jenny előkerítésében. Mivel a lány egy… „dolgozó lány”, ezért néhány fickó még előttünk sorra szeretne kerülni, és ahogyan ez minden vadnyugati filmben lenni szokott, most is hatalmas összetűzés kerekedik ki az egész szóváltásból.
Izzítsuk be legjobb fegyverforgató kezünket, és lőjünk le mindenkit, aki fenyegeti a mi, vagy a lányok testi épségét. A lépcsőket másszuk meg, a szobákon vágjuk magunkat keresztül, pufogtassuk az ellenséget a hatlövetűvel, majd ha elérünk Jenny-hez, Quickdraw módban lőjük fejbe a túszul ejtőjét.
Jenny már éppen elkezdene regélni, ám ekkor a banda megtámadja az Alahambrát. Menjünk le azonnal, és küldjük át a másvilágra az összes vandál ellenséget. Először mindig azokat szedjük le, akiknél tűz van. Viszonylag simán visszaverjük a támadást, de ekkor az ivót kívülről kezdik ostromolni.
Pattanjunk fel a leparkolt lóra, és lőjük ki az összes tűzzel rohangáló ellenséget. Ők legyenek a prioritási lista élén! Miután megtisztítottuk a terepet, a bandavezér, Crude is szeretne egy falatot belőlünk.
Semmi gond, megkaphatja. Vigyázzunk vele, mert shotgunnal lő, ami közelről kifejezetten halálos, így inkább távolabbról igyekezzünk bevinni neki néhány találatot. Figyeljünk az embereire is, mert ő nem szereti a tiszta harcot, ezért hozta a pereputtyot is.

Miután elintéztük a támadókat, beszéljünk Jenny-vel, majd rohanjunk oda Denton Sheriffhez.

Quick Killer
Beszéljünk Dentonnal, hogy elkezdődjön a küldetés. Megtudjuk tőle, hogy az indiánokkal rendkívül sok baj van, Dodge City-nek állandó fejfájást jelentenek. Az őslakosok most éppen az épülőfélben lévő hidat szeretnék porig rombolni, ezt kell megakadályoznunk minden áron.
Vegyük elő legjobb célzótudásunkat, és szabaduljunk meg a ránk támadó indiánoktól. Hullámokban szabadul ránk az ellenség: jönnek a híd oldaláról felmászva, az építmény túlsó feléről rohanva, tehát minden lehetséges irányból megpróbálnak az életünkre törni.
Harcoljuk keresztül magunkat ezen a középső szinten, majd az emelkedőn menjünk le a híd tartópilléreihez. Denton ekkor értünk küld egy kis anyagszállító állványzatot, amivel a középső, főpillérig elhúz minket. Itt észrevesszük, hogy az indiánok telerakták TNT-s hordókkal az egész alapot. Értelemszerűen ha robban, akkor a híd megsemmisül, a küldetés pedig sikertelennek minősül.
Készüljünk fel, mert jönnek a fáklyákkal felszerelt őslakosok, akiknek egyetlen célja a lőporos hordók detonálása. Legjobb lesz, ha késünkkel teszünk rendet köztük. Mivel egyszerre csak két ellenség jön, így a vágószerszámmal hamar, és hatékonyan átküldhetjük őket a Totem Hegy Szellemeihez.
Miután biztosítottuk a hidat, a kis anyagszállítóval evickéljünk át a túlpartra, ott öljünk meg még néhány indiánt, végül a lejtőket megmászva fussunk oda Dentonhoz.
Most már nincs fenyegetés, így a kínai vendégmunkások folytathatják a híd munkálatait. Az őslakosok azonban nem adják fel, és most magukat az építőket vették célba. Ne engedjük, hogy meghaljanak a munkások, öljünk meg mindenkik, aki az életükre tör.
Természetesen az indiánok akkor sem nyugszanak, amikor ezt a támadásukat már visszavertük, újabb rohamba fognak. Most tüzes nyilakkal lövöldöznek a TNT-s hordók irányába, ami nem tűnik túl jó ötletnek a mi szemszögünkből. Váltsunk át Quickdraw módba, és reptükben lőjük le a nyílvesszőket. Miután látják az őslakosok, hogy ez nem működik, fáklyákkal felvértezett harcosokat küldenek a hordók felé. Mi őket is simán kilőjük, erre Quick Killer jön, a legnagyobb bajnokuk. Ez a harcmodorán nem látszik, sőt, elég harmatos teljesítményt nyújt a csatamezőn… Öljük meg, és már végeztünk is.

Whore Coach
Menjünk oda a postakocsi mellett ácsorgó Jenny-hez, és már kezdődhet is ez az izgalmas küldetés.
Dodge City-ből el kell jutnunk Empire City-be, ám az út hemzseg az indiánoktól, így még egyedül, egy gyors lovon is kockázatos átvágtatni, nemhogy egy lassú postakocsit kísérgetve… A misszió első felében még saját lovunk hátán vágtatunk a szekér mellett, legfőbb feladatunk a védelem. Mindig maradjunk a hintó előtt, hogy jó előre le tudjuk szedni a támadó szándékkal fellépő amerikai őslakosokat. Némi harc és lovaglás után elérkezünk egy hatalmas útakadályhoz. Mivel Coltont nem olyan fából faragták, hogy egy ilyen apróság útját állja, ezért ki is talál valamit.
Szálljunk le paripánk nyergéből, és a kis résen másszunk át a barikád mögé. Itt öljük meg az összes apacsot, kapjunk fel egy TNT-s hordót, tegyük le a megjelölt pontra, távolodjunk el tőle, végül trafáljuk telibe egy golyóval. Szép tűzijáték kíséretében semmisül meg az útakadály, pattanjunk lóra, és folytassuk kalandos utunk.
Minden a megszokott kerékvágásban megy addig, míg a szekér tetejét biztosító egyént le nem lövik, mert ekkor a fickó leesik, és eltöri a postakocsi első tengelyét. A sofőr meg tudja javítani, de időre van szüksége. Jenny-vel azt a feladatot kapjuk, hogy a javítás végeztéig védjük meg a szekeret. Felváltva, minden irányból jönnek majd az indiánok, de komolyabb megpróbáltatást nem okoznak majd.
További utunkat a szekér tetején guggolva kell majd eltöltenünk, legalább eggyel kevesebb dologra kell figyelni. A helyzet változatlan, a fentitől eltekintve: lőjük halomra az indiánokat egészen addig, míg el nem érünk Empire City-be. Itt találkozunk Hoodoo Brown-nal, a polgármesterrel, aki szépen eligazít minket.

Law And Order
Beszéljünk a kaszinóban ácsorgó emberrel. Ő Hoodoo jobbkeze, aki azonnal el is vezet minket a főnökéhez. Úgy látszik Empire City-ben is a törvény öklévé avattak minket, hű de jó! Kint pattanjunk fel a lóra, és kövessük a két tapasztalt rendfenntartó rókát egészen a bárig. Bent diskuráljunk el a csapossal. Ez az egész egy olyan reakciót vált ki a tömegből, amire senki sem számított: megtámadnak minket. Meglepő fordulat, valóban. Tegyük el láb alól az összes gazembert.
Sajnálatos módon a fickó, akit keresünk, sikeresen megszökik, így szélsebesen pattanjunk lovunk nyergébe, és vegyük üldözőbe a lótolvajt.
Egészen a városon kívül található farmig vezet a hajsza, ahol lóháton érkező banditák támadnak ránk. Mondanom sem kell, hogy csak a halott bandita a jó bandita.
Ahogy lezajlik a csetepaté, Hoodoo tapasztalt emberei hidegvérrel lelőnek egy ártatlan embert, ami – akárhonnan is nézzük – sántít egy kicsit. Mivel mi frissen kerültünk be a rendfenntartás üzletébe, ezért úgy gondoljuk, hogy szimpla gyilkosságot követett el a fickó, ezért be akarjuk vinni. A társa ezt nem nézi jó szemmel, így mindketten az életünkre törnek. Kapunk egy ellenséget lovon, egyet pedig saját lábán rohangászva.  Lőjük ki mindkét gazembert, majd térjünk vissza Empire-be, és számoljunk be Hoodoo-nak a történtekről.
Bárcsak ilyen egyszerű lenne… Kiderül, hogy a polgármester ismeri a gőzhajón látott papot, és Reed egy laza mozdulattal véget vet Jenny életének. Összeesküvést szimatolok…

Escape the Jail
Empire City börtönében találjuk magunkat, ami egyáltalán nem meglepő, tekintve, hogy valami nagyba és kellemetlenbe tenyereltünk bele.
Beszéljünk a mellettünk raboskodó, Port nevű egyénnel. Állítása szerint simán kiszabadulhatunk innen, ha hátulról sikerül elkapnunk az őrt. Ez nem is rossz ötlet. Amikor a szemközti cellában sínylődő Soapy-t elkezdi cukkolni a kishekus, kapjuk el hátulról. Mivel a kulcsot nem adja oda, ezért csak simán véget vetünk életének a saját jelvényével.
Soapy üzletet ajánl: ha segítünk neki is kiszabadulni, elárulja, hogy a jelvény tűjével hogyan nyithatjuk ki a cellaajtónkat. Korrekt üzletnek hangzik, így bele is megyünk.
Ahogy kikerültünk a fogdából, az asztalról kapjuk fel a holminkat. A motyónk mellett még egy indián íjjal is gazdagodunk, ami hatalmas áldás, tekintve, hogy néma csendben lehet vele ölni, amire a küldetés további részében szükség lesz.
Soapy teljesítette az alku rá eső részét, most rajtunk áll, hogy saját részünket teljesítsük. Kint három lovat kell elkötnünk, és a kőhíd alá letennünk, hogy együtt meglóghassunk. A térképen látszik mindhárom paripa pontos helyzete, azonban csak nagyon óvatosan közelítsük meg őket, mivel az emberek nyüzsögnek ahhoz képest, hogy ilyen késő van. Az íjjal simán, zaj nélkül segíthetünk magunkon, de az óvatosság azért ajánlott.
Miután mindhárom paci a helyén van, osonjunk át a térképen megjelölt ponthoz, dobjunk az épületre egy viszkibombát, majd keressünk egy lőporos hordót, tegyük a helyére, és robbantsuk ki Soapy cellájának falát. Pattanjunk lóra a híd alatt, és kövessük két újdonsült barátunkat. A lovaglás végén elérünk az ellenállás rejtekhelyéhez!

Ambush the Train
Ismerkedjünk meg új barátainkkal. Hoodoo személyét ismerve, valamint a kurrens állapotokat végigtekintve rájöhetünk, hogy nem is olyan rossz ez az ellenállás. Minden csak nézőpont kérdése.
Kövessük a vezért, Clay-t. Port már ott vár minket a helyszínen, éppen pakolja le a TNT-s hordókat. Mire kell ez a sok lőpor? Nos, Hoodoo kedvenc kis játékszerét, egy kisebb golyószórót vonaton szállít éppen Dodge-ból Empire-be. Ha ezt a kis apróságot eltulajdonítjuk, azzal egy szép nagy adag borsot törhetünk a gonosz polgármester bajusza fölé.
Segítsünk Portnak helyretenni a TNT-s hordókat. Igazi kulimunka, de valakinek ezt is el kell végeznie, és egy kis edzés sosem árt. Miután néhány csomagot megfelelő pozícióba tettünk, néhány ellenálló odarohan, hogy közölje velünk: embereinket és a kiszemelt vonatot banditák megtámadták Dodge mellett, közvetlenül a vonatnál.
Nagyszerű hír. Pattanjunk lovunk nyergébe, és Clay-t követve vágtassunk Dodge City felé. Ahogy odaérünk, lőjük szét a banditák seregét, ne hagyjuk, hogy ők térítsék el a vonatot, hiszen az a mi prédánk. Kisebb tűzpárbaj alakul ki, nem árt, ha végig lóháton vagyunk, mert így valamivel könnyebb venni az elénk tornyosuló akadályokat.
Miután sikeresen leküzdöttük a banditákat, újra elindul a vonat, de nem szabad, hogy előttünk érjen el a csapda helyszínére. Clay ismer egy rövidebb utat, tehát kövessük. Sprinteljünk, ahogy csak bírja lovacskánk. Gyorsan pakoljuk le az utolsó TNT-s hordót a helyére, másszunk fel a sziklára, és vegyük célba a hordókat.
Mikor megérkezik a vonat a kis kanyonba, várjuk meg a felszólítást, majd lőjük ki a hordókat. Gyönyörű robbanás kíséretében a mozdonynak befellegzik. Most már nincs is más hátra, mint hogy megvédjük a terepet, és kinyírjuk az összes maradék banditát. Innen fentről egész kényelmes célozni, nehogy lemenjünk.
Miután feladatunkat teljesítettük, észrevesszük, hogy a golyószóró mellett mást is szállított ez a vonat: rengeteg indián rabszolga lapult az egyik vagon bendőjében, akiket természetesen szabadon engedünk. Így illik.

Defend the Hideout
Az előbbi kis akciónkat követően Hoodoo rájött, hogy hol van az ellenállás rejtekhelye, és mivel meglovasítottuk kedvenc kis játékszerét, ezért igen határozottan lép fel ellenünk.
Lovagoljunk vissza a rejtekhelyhez, beszéljünk az őrökkel. Clay mesél nekünk Nedről, magáról, és MacGruderről is, ám a sztorizás nem tart sokáig, mert jönnek Hoodoo emberei.
Clay markunkba nyom egy kezdetleges mesterlövészpuskát, hogy azzal kezdjük leszedni a támadó ellenségeket. Kövessük Chavezt egészen a kanyonig. Itt embereljük meg magunkat, és szépen, távolról lőjünk ki mindenkit, aki veszélyezteti a rejtekhelyet. Természetesen ez azt jelenti, hogy mindenki puffantsunk le. Ez nem könnyű dolog, tekintve, hogy a szélrózsa minden irányából özönlenek Hoodoo gazfickói.
Miután ezzel a feladattal megvagyunk, keressük meg Clay-t. Amíg ő megy, és ellenőrzi a dolgokat, addig ránk bízza a frissen zsákmányolt golyószóró kezelését. Móka és kacagás! De nem azoknak az ellenségeknek, akiket szitává lövünk az ezüstösen csillogó fegyverrel. Korlátlan mennyiségű lőszer áll rendelkezésünkre, így nem kell spórolni, daráljunk nyugodtan.
Ahogy visszavertük a támadást, Port kíván beszélni velünk. Figyelmeztet minket, hogy az ellenség birtokában van egy öblös kis ágyú, ám amint ezt kimondja, egyből meg is tapasztaljuk a tényt egy detonáció kíséretében. A feladat világos: ostrom alá kell venni az ágyút. Vigyázzunk, nehogy eltaláljon minket egy ágyúgolyó. Szerencsére fedezékkel bőségesen el leszünk látva, így csak a gazfickók jelenthetnek némi problémát.
Az ágyú kisajátítását követően használjuk is a kis szörnyeteget, méghozzá arra, hogy visszaverjük Hoodoo embereinek maradékát.

Take Down Hoodoo
Ez bizony már régóta érett, most azonban a tettek mezejére lépünk: Hoodoo-nak mennie kell. Kitaláltuk, hogyha rögtön ellentámadásba lendülünk a fenti harc után, akkor azzal meglephetjük a gonosz polgármestert. Arról nem is beszélve, hogy elfogta Clay-t, akit nem ártana minél előbb kiszabadítani.
Kövessük Portot, vágtázzunk a rejtekhelyről egészen Empire City határáig. Itt tegyük le a lovat, és készüljünk fel egy masszív tűzharcra. Port fogja tolni az ágyút, nekünk pedig az ő fedezése jut osztályrészül. Ez a feladat nem túl bonyolult, tekintve, hogy mindig Port előtt járunk egy-két méterrel, és időben kilőjük a ránézve fenyegetést jelentő tényezőket.
Az ágyút egészen a kőhídig kell eltolni, ott már változik a feladat: a fegyvert használva le kell lőnünk minden ránk támadó sereget. Miután megfelelő szintű zűrzavart keltettünk, elindulhatunk, hogy megkeressük Clay-t.
Irány a térképen megjelölt pont felé, út közben leküzdve minden ellenséget. Ebből az épületből titkos alagútrendszer vezet Hoodoo kaszinójáig. Nosza, kezdjük el feltérképezni a földalatti járatokat. Nem kell túl sokat bolyongani, ahhoz, hogy megtaláljuk Clay-t. Szegénynek nem volt éppen könnyű dolga Hoodoo kínzásai miatt, de most nincs időnk törődni vele, mi a polgármesterért jöttünk.
A lépcsőkön caplassunk fel, üldözzük Hoodoo-t egészen a saját irodájáig. Itt némi diskurzus során kapunk egy-két konkrét választ a kirakósjátékhoz, ezt követően pedig végezzünk a gonosz polgármesterrel. Milyen szép díszítőeleme lett a főtérnek, nemde?

Save Soapy
Kiderült, hogy a dolog, ami MacGrudert annyira érdekli, amiről Ned beszélt a lánnyal a gőzhajón, ami annyi ember életét tönkre tette még mindig a gőzhajó roncsai között van, bezárva a széfbe. Szükségünk van valakire, aki fel tudja törni azt a zárat, hogy megkaparinthassuk a sejtelmes tárgyat. Ki is lehet, aki zárakat tör fel? Megvan, Soapy!
Vágtázzunk Dodge City-be, és beszéljünk Dentonnal. Kiderül, hogy Soapy barátunkat éppen készülnek felakasztani. Na nem a törvény, hanem a rossz társaság, akikkel a profi zárfeltörő ismerősünk összekerült.
Rohanjunk a víztoronyhoz. Denton ad nekünk egy jobb mesterlövészpuskát, ezt kell használnunk Soapy kötelének ellövéséhez. Akkor kell lőni, mikor éppen kihúzzák a lába alól a talajt. Ahogy megfeszül a kötél, bumm.
Ezt követően barátunk elkezd osonni a város utcáján, nekünk pedig meg kell őt védeni. A minden irányból támadó ellenségeket puffantsuk le, nehogy baja essen a simlisnek.
Miután sikerült a védekezés, másszunk le Soapy-hoz, pattanjunk lóra, és meneküljünk teljes sprinttel. Fussunk egészen a révig. Itt a révésznek szóljunk, hogy sietős a dolgunk, indítsa el a kis kompot. A láda mögé leguggolva nézzünk vissza, és lőjük le a partról tüzelő ellenségeket.
Ahogy átérünk a folyó túlpartjára, újabb gazfickók törnek életünkre, de őket elintézni már csak levezetés.

Hollister’s Fort
Sikerült meglépnünk a Dodge City-ben garázdálkodó gazfickók elől. Ez már önmagában is okot adhatna az ünneplésre, ám ezt megfejelve még el is jutottunk zökkenőmentesen a gőzhajó roncsaihoz. Itt már tényleg kiugorhatunk az alsóneműből örömünkben, ám ekkor jön a hidegzuhany: Egy furcsa, Hollister nevű illető elfog, és fogolyként az erődjébe szállíttat minket.
Mivel szinte minden felszerelésünket elkobozták, ezért fifikás módon kell meglépnünk az erődítményből. Mindenek előtt segítsünk az indiánnak, akit éppen péppé ver Hollister embere. Surranjunk a katona mögé, majd hátulról támadjuk meg, így nesztelenül kiszabadíthatjuk az őslakost. Alkut ajánl: ha megmentjük a testvéreit is, akkor segít nekünk kijutni az erődítményből. Igazán fair alkunak hangzik, nosza, segítsünk nekik. Ahogy – az elsőhöz hasonló módon – kiszabadítottuk a két indiánt, kezdődhet is a konkrét szökés. Tegyük azt, amit a sebesült őslakos mond. Kövessük, amerre megy, mikor felszólít, hogy csendben gyilkoljunk le valakit, azt is tegyük meg. Kisvártatva Soapy kinyitja a szemétledobót, amelyen lecsúszva egy barlangba jutunk. Az egyik sziklán találunk egy íjat, mely a csendes gyilkoláshoz kell a küldetés további részében.
Haladjunk tovább. Az első őr, akit elteszünk láb alól lenyúlta az összes fegyverünket, így ahogy lenyomjuk, visszakapunk mindent. Ennek ellenére ne váltsunk fegyvert, továbbra is maradjunk az íjnál. Likvidáljuk az összes őrt, pattanjunk lóra, és vágtassunk az indián faluba. Védjük meg a kis helységet, és már végeztünk is.

Attack the Fort
A Feketeláb törzset rábeszéljük arra, hogy ostromolják meg Hollister erődjét. Természetesen nem csak a levegőbe beszélve küldözgetjük őket ilyen veszélyes küldetésekre, mi is velük tartunk, az oldalukon harcolunk.
Kövessük az indiánokat, ezt követően szálljunk be a kenuk egyikébe. Az őslakos bajtársunk majd evez helyettünk, nekünk mindössze annyi a dolgunk, hogy a támadólag fellépő gazfickókat leszedjük a vadászpuskánk segítségével.
Némi úszkálást követően ismét a sötét barlangban találjuk magunkat, ahol a szökés során megtaláltuk az íjat. Vágjunk át, kövessük az ösvényt, így hamar ismét az erődítmény belsejében találjuk magunkat. Innen az ágyúkhoz vezet az utunk. Bajtársaink segítségével mindegyik lőállást meg kell ostromolni. Az elsővel igen könnyű dolgunk lesz, csak bedobunk egy dinamitot, és minden megy a maga útján. Miután kitisztítottuk a terepet, használjuk az ágyút, és lőjük ki az egyik bunkert.
Haladjunk tovább. A második lőállásban is lőjünk ki mindenkit, majd a hatalmas fegyver segítségével robbantsuk fel a vízről közeledő, páncélozott hajókat.
Meg ne álljunk, irány a harmadik lőállás! Itt néhány hullámot azért vissza kell verni, mielőtt elbitorolnánk a szerkezetet, de ez már meg sem kottyan nekünk. Ezzel az ágyúval vegyük célba a szemközti épületet, melyet lőszerraktárnak használnak ellenségeink.
Szépen haladunk, már csak egy ágyú van hátra. Ezt viszont kicsit trükkösebb bevenni. Mivel nem tudunk közel férkőzni hozzá, ezért csak dinamitokat hajigálva tudjuk kirobbantani mögüle a gazembert. Ez azért is szerencsétlen, mert közben folyamatosan tüzel ránk. Hat-hét dobás elegendő ahhoz, hogy az ellenséget megsemmisítsük, és bevegyük az utolsó ágyút.

Battle At The Steamboat
A hatalmas csata után beszélgessünk el Hajnalharcossal (Fights at Dawn), így megtudjuk, hogy Hollister meglógott az ostrom során. Ahogy ezt kimondja, az emlegetett szamár megjelenik, és véget vet indián segítőnk életének. Azt hiszem, ideje lerónunk a tartozásunkat Hollister felé.
Elsőre nehéznek tűnhet ez a bossfight, de ha megtaláljuk a gyenge pontot, az egész nevetségesen egyszerűvé válik. Katona ellenségünk szeret dinamitokkal dobálózni. Mikor éppen dobásra lendíti a karját, akkor jön el a mi időnk: Quickdraw módban eresszünk bele annyi golyót, amennyit csak lehetséges. Ezt csak párszor kell megismételni, és Hollister átvált öngyilkos módba: teleaggatja magát dinamitokkal, és elkezd felénk rohanni. Ne hagyjuk, hogy elérjen minket, meneküljünk. Úgy sem tart addig a gyújtózsinór, jóval azelőtt felrobban, mielőtt közel kerülne hozzánk.
A csetepatét követően elbaktathatunk a gőzhajó roncsáig. Itt lovas gazemberek törnek az életünkre, akiket nem könnyű legyőzni. A legjobb taktika talán az, ha gyorsan eltesszük láb alól az egyiket, elcsórjuk a lovát, majd így indulunk a többi ellenség nyomába.
Miután elrendeztük ezt a konfliktust is, Soapy feltöri a széfet, és megkaparintjuk a tartalmát: az aranykereszt egyik darabját.
Soha jobbkor, ekkor feltűnik Reed, az álpap. Nem kertelek: nyírjuk ki. Nem lesz nehéz, tekintve, hogy nincs gyenge pontja, mivel ő maga egy gyenge pont. Lőjük szét.

Across the Badlands
Hirtelen minden kezd világossá válni. Colton rájön, hogy ő bizony már látta a kereszt másik felét, méghozzá az apacs főnök fegyverének részeként! Sok Seb (Many Wounds) tudja, hogy hol kell megkeresni a törzsfőnököt, és hajlandó minket elvezetni hozzá.
Keressük meg Soapy-t, beszéljünk vele, majd az átvezetőből kiderül származásunk valódi története, a kereszt és MacGruder viszonya, vagyis újabb darabokat kapunk a kirakós játékhoz.
A kereszt már kész is, úgy tündököl, mint újkorában, még Cortez idején. Pattanjunk nyeregbe, kövessük Sok Sebet, egészen egy tisztásig. Itt természetesen gazfickók támadnak ránk, de mivel nyeregben vagyunk, így túl sok kellemetlenséget nem tudnak majd okozni. Egyszerűen lőjük ki őket.
Ahogy ezzel megvagyunk, kövessük Soapy-t a hegy tetejére. Ide már nem mehetünk fel lóháton, így kénytelenek leszünk gyalogolni. Az átvezetőből kiderül a kereszt valódi rendeltetése, valamint a legtitkosabb kincseskamra rejtekhelye is. Nyilvánvaló, hogy semmi sem mehet ilyen simán, így most is megtámadnak minket, azonban ebbe a harcba jelenleg nincs beleszólásunk. Soapy-t sajnos foglyul ejti MacGruder.

Escape the Ambush
A rajtaütés nem jött a legjobb pillanatban, vagy a legjobb helyen… Mindegy, nem válogathatunk, ez itt a vadnyugat, itt nincs helye a finnyáskodóknak.
Nem könnyű, de próbáljunk meg mindenkit lelőni, aki az életünkre tör. Tekintve, hogy sokan vannak, és kevés a hely, ez annyira nem könnyű feladat. Mindazonáltal hozzuk életünk legjobb formáját, mert lesz ez még így se.
Az öldöklés csak folyik, csak folyik, ne hagyjuk abba, míg rajtunk kívül más is talpon van. Menjünk le erről a hegyről, keressük meg a lovunkat. Vágtázzunk szélsebesen, keressük meg Soapy-t. Miután megvan a srác, a nyakunkon marad még egy ürge, ő MacGruder jobb keze, Dutchie. Hiába mászik be a golyószóró mögé, hiába küldi ránk a kiskatonáit, ettől nem lesz nehéz ellenség.

MacGruder’s Mine
Most következik a finálé. Mint minden végjáték, ennek is nagyszabásúnak kell lennie, különben a kutya sem fog emlékezni hőstetteinkre. Ilyen elvet követve Clay és Colton elköt egy vonatot, melyet hatásvadász módon teljes sebességgel beleütköztetnek MacGruder bányakomplexumának főbejáratába.
Bent azonnal másszunk az ágyú mögé, és kezdjünk el lőni mindenre, ami csak mozog. Társaink is lövöldöznek az ellenségekre, így is spórolva nekünk néhány ágyúgolyót. Két darab váltót át kell állítani annak érdekében, hogy bejussunk a bányába. Az első, és legfontosabb tanács, hogy maradjunk életben. Nem mi irányítjuk a hajtányt, mi csak az ágyút kezeljük, ilyenformán túl sok menekülési útvonalunk nincs. Az egyetlen védekezési lehetőségünk a mindent elsöprő támadás.
Lineárisan haladunk előre, miközben barikádokat robbantunk fel, és embereket küldünk az örök vadászmezőkre. Némi harc után elérünk egy forgótányéros váltóig. Forgassuk a síneket megfelelő irányba, verjük vissza a komoly ellenséges támadást, majd folytassuk utunk.
Innen már csak pár tölténynyi távolságra van MacGruder. Némi harc, és elérünk a végső bosszhoz.
Az öreget első látásra talán lehetetlennek tűnik legyőzni, ám ha kezünkben a szükséges know-how, máris egyszerűbb lesz a dolgunk. Vegyük elő a dinamitíjat. A földből gázokat kilövellő rések a kulcsfontosságúak. Intézzük úgy, hogy a kilőtt dinamitnyíl egy ilyen képződmény közelében robbanjon fel, pontosan akkor, mikor MacGruder áthalad felette. Miután ezt eljátszottuk párszor, bedühödik a fickó, és egy szikláról kezd el hősködni.
Egyetlen fejlövést szükséges bevinnünk, mert erre egy dinamitcsokor elhajításával válaszol. Quickdraw módban lőjük meg ezt a kis csomagot, még a levegőben, és ily módon felrobbanthatjuk a MacGruder feje fölött lévő sziklatömböt tartó két oszlopot.

A főgonosz legyőzve, a játék története végigjátszva, azonban itt még nincs vége. Számos mellékküldetés vár még arra, hogy teljesítsük őket. Nyeregbe cowboy!

Mellékszál
A Gun története lehet, hogy rövid, azonban rengeteg opcionálisan választható küldetést pakoltak a játékba. Ezek teljesítése nem csak szórakoztató, de komoly jutalmakat is kapunk értük: fejlődnek képességeink, valamint egy kis pénzmag is csurran-cseppen. A képességek fejlesztése egyértelmű, hogy miért hasznos, a pénzt pedig különböző fegyver-tuningokra, és hasonló hasznos holmikra költhetjük. Nézzük meg, hogy milyen fajta mellékküldetések kerültek a Gunba.
Bounty
A jó öreg fejvadászat. Ezt már a Red Dead Revolverből is ismerhetjük, a szisztéma itt is hasonló. A körözött személyt elfoghatjuk élve, vagy holtan is, de természetesen lélegző állapotban több a fejpénz.

Pony Express
A vadnyugaton igen fontos volt a különböző áruk megfelelő szállítása. Rengeteg postakocsit kiraboltak, és elvitték az értékes portékákat. A Pony Express küldetések során mi leszünk a postások, akiknek megadott időn belül le kell szállítaniuk a csomagot.

Deputy
A Deputy küldetések kizárólag Dodge City területén játszódnak, és egyfajta rendfenntartó szerepkörbe kényszerítenek minket. Kisebb-nagyobb csetepatékat, banditatámadásokat, és ehhez hasonló gubancokat kell elrendeznünk hatlövetűnk segítségével.

Federal Marshall
A Federal Marshall küldetések során általában egy-egy személy védelme lesz az elsődleges feladat. Természetesen ez a legritkább esetben lesz ilyen egyszerű, épp ezért olyan szórakoztató.

Ranch
Az igazi cowboy életet élhetjük át a Ranch missziók során. Feladatunk rém egyszerű: lóháton ülve különböző szituációkban állatokat kell terelgetnünk, többnyire be a karámba. Igazán élvezetes, erőszakmentes időtöltés egy kicsit marhapásztorkodni.

Indian Hunter
Az indiánvadász különféle extrém teremtmények levadászását kéri tőlünk, némi pénzért cserébe. Fontos, hogy lóháton ezeket nem teljesíthetjük, mindig osonni kell, és muszáj az apacs íjat használni, hogy minél nagyobb elismerést kapjunk.

Poker Tournament
Nem hagyományos, ötlapos pókert játszanak a Dodge City-ben található Alahambra ivóban, nem ám. A játék pénzre megy, a szabályok pedig az első kör után világossá válnak.

Szinkronstáb
Néhány emlékezetes játék többek közt azért válik emlékezetessé, mert a karakterek szinkronizálására komoly, gyakorló színészeket kértek fel a készítők. Fontos, hogy ne unottan mondják fel a szövegeket a karakterhangok, mert az rendkívüli módon képes leamortizálni a hangulatot, mint mondjuk a Spartan: Total Warrior esetében.
Szerencsére a Gunnál nem áll fenn ez a veszély, ugyanis rendkívül nívós társulat jött össze szinkronizálni. Tekintsük meg a stáblistát, és hogy a színészt miből ismerhetjük.
Colton White   Thomas Jane (The Punisher)
Thomas MacGruder  Lance Henriksen (Alien)
Hoodoo Brown  Ron Pearlman (Hellboy)
Clay Allison   Tom Skerrit (Contact)
Ned White   Kris Kristofferson (Blade)
Josiah Reed   Brad Dourif (Lord Of The Rings)

– A játék történetét az a Randall Johnson vetette papírra, akinek az Antonio Banderas főszereplésével készült „Zorro álarcát” is köszönhetjük.
– Bárcsak minden évben érkezne egy nagyszerű western játék! Tavaly a csodás Red Dead Revolver, idén pedig a Gun.
– Amennyiben 100%-ra teljesítjük a játékot, úgy megkapjuk Reed páncélos lovát, valamint a Cannon Knock Gunt.
– A Gun nem finomkodik: a játékban nevén neveznek mindent, káromkodnak lépten-nyomon, folyik a vér, minden piszkos, mocskos. Pont, mint az igazi vadnyugaton.
– Aki a játék X360-as verziójára vár, annak rossz hír: a pletykák szerint egy csupasz port, semmi next-genre utaló nyomot nem lehet benne felfedezni.
– Akinek tetszett a Gun története, és hangulatvilága, az feltétlenül tekintse meg az 1966-os, Franco Nero főszereplésével készült Django című filmet.