1532-ben Francisco Pizarro elindult Peru meghódítására (negyven évvel Amerika felfedezése után). Hadseregét lovasokkal és muskétásokkal is felszerelte. ARAHUALPA az INCA TAWANTINSUYU birodalom feje szembeszállt a hódítókkal.
Hogy megvédjék magukat, köveket hordtak össze, és építettek egy hatalmas templomot. Ide visszavonulva védték az Inca birodalom utolsó megmaradt bástyáját.
Mi a történetbe 1525-ben kapcsolódunk be, és találkozunk HUAYNA CAPAC-kal ATAHUALPA apjával. A mi nevünk EL DORADO és egy Inca jóslat szerint mi mentjük meg az Inca birodalmat. (Hát ez remek.)
Ehhez meg kell szereznünk a hatalom három kövét, amik az ûr különbözõ részein található bolygók labirintusaiban vannak elrejtve. Ezek segítségével újjászületik az Inca birodalom.
A játékot egérrel vezérelhetjük, ami nem a legjobb megoldás az ûrhajós jeleneteknél.
A játék minden pálya végén kódokat ad, így ha be akarjuk tölteni a pályát, a kódok segítségével tehetjük. A játék közben állítható lehetõségek:
Ctrl + F1 – Zene be-ki
Ctrl + F2 – Effect be-ki
Ctrl + F3 – Repülés közben be-ki kapcsolja a hangot
Ctrl + F9 – A kód betöltése
Ctrl + F10 – Kilépés a játékból
A templomban kezdünk, ahol HUAYNA CAPAC eligazít minket. Ezután megkapjuk az irányitást. Jobbra egy zenelejátszót találunk, mellyel meghallgathatjuk a játék összes zenéjét.
Fölötte egy pán sípot látunk, amin mi is tudunk játszani. Bal oldalon található az a szobor, ahová a három követ kell majd betenni (ez automatikusan megtörténik, ha megszereztük). Innét balra van a kijárat és egy konzol, ahol információkat kapunk a játékban elõforduló szereplõkrõl.
Hát akkor kezdjük azzal, hogy kimegyünk az ajtón. Az elsõ küldetésnél kirepülünk a templomból az ûrbe egy ûrhajó fedélzetén. Itt úgy kell elérni a legközelebbi bolygót, hogy közben kikerülgetjük a felénk száguldó meteorokat. A bal egérgombbal lõhetünk, a jobbal a sebességet növelhetjük. Miután elértük a bolygót, a felszínen egy kanyonba repülünk, melynek a végéig ki kell lõnünk négy ellenséges ûrhajót. Majd ha ezen is szerencsésen túljutottunk, végre elérjük az inca erõdöt. Most ide kell bejutni. Nyomjuk meg az ajtó két oldalán lévõ követ. Megjelenik egy lyuk a földön, keresztben vonalakkal, és egy sárga kör ábra a jobb felsõ sarokban. A lyukat addig nyomogassuk, amíg olyan ábrát nem találunk a lyukba, ami pont beleillik úgy, hogy a vonalak is találkoznak. Ezt az ábrát helyezzük be a lyukba. Nyissuk ki az ûrhajónk oldalát és nyomjuk meg a jobb gombot kétszer, majd a balt egyszer. Vegyük ki a három színes gömböt és tegyük be a földön látható három mélyedésbe. Az ajtón megjelenik egy gomba, amit vegyünk fel (bal egér, majd jobb egér). A tárgyaink listájába úgy tudunk belépni, ha a kurzort a képernyõ felsõ részébe visszük. Itt megjelennek a tárgyaink és HUAZNA CAPAC, akitõl segítséget kérhetünk, hogy az adott helyszinen mit kell csinálni. Vigyázzunk vele, mert nem mindig mond igazat!! Nyomjunk az ajtóra és máris bekerültünk egy labirintusba. A labirintusban el kell jutni a kijárathoz úgy, hogy a spanyol katonákat ki kell lõni és az utunkba kerülõ logikai feladványokat meg kell oldani. A labirintuson belül, ha megnyomjuk a jobb egérgombot, akkor egy térképet kapunk az eddig bejárt területrõl. Egy kis mászkálás után felfedezzük az elsõ akadályt. Egy bambusz rács állja utunkat. Vegyük elõ a gombát és vágjuk el vele a kötelet a bambusznál. A kötél meglazul és mi felvehetjük az arany pénzt és a bambuszt. Egy lépést elõre. Az arany jel alatt nyomjuk mega követ és a két megjelenõ tartóra tegyük rá a két bambuszt. Most nyomjuk meg a jelet, ami átváltozik egy arany kukoricává. Tegyük bele a gombát és kattintsunk a kukoricára. Megjelenik egy szellem, majd a kukoricát tegyük el. Most jöhet a pénz a kerek bemélyedésbe és máris mehetünk tovább. Egy újabb terembe jutottunk, ahol négy oszlopot és a falon egy dobozt látunk. Kattintsunk a dobozra, majd a dobozban lévõ csillagot vegyük fel és zárjuk be a dobozt. A csillag segítségével nyissuk ki az oszlopokon található rekeszeket. Az egyikben egy quiput találunk. Miután felvettük, nyomjuk meg a mögötte levõ kis kart és vegyük fel a megjelenõ kõcsillagot. Újra nyissuk ki a dobozt és tegyük bele a kõcsillagot. A doboz félrecsúszik és megjelenik egy arany gömb, benne egy lyukkal. Ebbe a lyukba tegyük bele a kukoricát. Egy forgató keletkezik a falon. Nézzük meg a quiput és rajta a csomókat, majd a csomók szerint állítsuk be a forgatót. Ezzel eljutottunk a labirintus végére, ahol az Inca legendák két legnagyobb alakjának szobrai találhatók. A nevük MAMA OCCLO és MANCO CAPAC, akik hatalmas istenek. A legendák szerint õk teremtették az Inca civilizációt. Klikk a földön, egy asztal jön elõ. Klikk mindkét szobron úgy, hogy az egyikbõl piros, a másikból kék golyó jöjjön elõ. A két golyó egyesül és egy kék tojás lesz belõle. Most újra klikk a két szobron úgy, hogy mindkét szoborból piros golyó jöjjön ki, ezekbõl piros tojás lesz. A korsót használva egybeötvözõdik a két tojás és megkapjuk az elsõ követ, egy zöld követ.
Visszaszállunk az ûrhajónkba és elindulunk vissza a templomba. Megjelenik az ûrben öt ellenséges ûrhajó, ezeket pusztítsuk el. Visszajutva a templomba HUAZNA CAPAC gratulál nekünk és elmondja a következõ feladatot. Ezek után ha megnézzük a szobrot, akkor láthatjuk a zöld követ a jobb kezében. Mivel lövik a templomot, nem ártana kirepülni és megakadályozni. Újabb ûrhajókkal találkozunk, de most már három kötelék jön. Ha mindet megsemmisítettük és még mi is egyben vagyunk, akkor elérkezünk a második bolygóra. Itt is van egy Inca erõd és természetesen egy bezárt ajtó. Nyomjuk meg bal oldalt a három napkorongot, mire kiesik a szoborból három golyó, egy piros, egy zöld és egy kék. Most nyomjukmeg a bal felsõ és a jobb alsó ábrát és tegyük be az egyik állat szemébe a zöld golyót. Most a bal alsó és a jobb felsõ ábra következik és a másik állat szemébe pedik a piros golyó. Márcsak a két középsõ ábra maradt hátra, és az emberi alak szemébe a piros golyó. Vegyük fel a napkorongot és kattintsunk vele a falon levõ három napkorongra, mire kinyílik az ajtó. Addig bolyongjunk, amíg egy másik labirintusba jutunk. Itt a továbbjutást karók zárják el. Menjünk be a jobb oldali ajtón le a lépcsõn. Nyissuk ki a falon levõ dobozt és fordítsuk meg a benne talalható homokórát, majd csukjuk be a dobozt. A karók visszahúzódnak a földbe és mi továbbmehetünk. Egy hídon átjutva kapunk egy feladványt. A lávateremben az öt kõdarabkát vegyük fel. A falon található köveket addig huzogassuk, míg a legfelsõ sorban a középsõ kõ el nem tûnik és egy fénycsík jut be a terembe. A fénycsík megvilágít egy talapzatot, ide tegyük be a kõdarabkákat és a közepébe az arany korongot. Újabb fénysugár és egy kristályhoz jutunk. Vegyük ki a korongot és tegyük a helyére a kristályt. Egy hangrejtvényt kapunk, ahol az elhangzott hangokat kell elismételni az elhangzás sorrendjében. Ha ez három alkalommal sikerül, akkor megnyílik egy ajtó. Az egyik ajtó mellett találunk egy bambuszt, vegyük fel. Ezen az ajtón kilépve egy teraszra jutunk, ahol körbe golyók vannak elhelyezve. A feladat az, hogy leszedjük a golyókat úgy, hogy mindig egy golyót áthidalunk egy másikkal, így az eltûnik, és csak egy golyó maradjon, a legalsó lyukban. Ha jól csináltuk, akkor megjelenik a hold. Most a golyót mozgassuk a felsõ lyukba és tegyük be a napkorongot a mélyedésbe. Feljön a nap és láthatunk egy szép napfogyatkozást, aminek az eredménye a második kõ, egy piros kõ. Vegyük fel a napkorongot és a követ. Addig barangoljunk, amíg egy kék terembe érünk. Helyezzük az IDÕ kristályt a korongra, majd az ANYAG kristályt. A bal oldali oszlop körül fellazul a föld (most a terem zöld). Tegyük ide a bambuszt. Az ENERGIA kristályt helyezzük a korongra, aminek hatására a bambusz kizöldül. Az IDÕ kristályt használva megnõ a bambusz. Az IDÕ kristályt használjuk addig, amíg a terem újra kék lesz. Most már felszedhetjük a bambuszrudakat. Ezt a két bambuszt tegyük le a földre és rá pedigaz aranykorongot. Az IDÕ kristályt használjuk újra, amíg a terem sárga lesz és ezután az ENERGIA kristályt. A bambuszból egy hajó lesz, amin oda tudunk jutni az emelvényhez. Behelyeztük a szoborba a második követ és pár lépés után elteleportálódunk egy újabb kanyonharc helyszínére. A kanyon után a legnehezebb harc következik. Megjelenik a spanyolok vezérhajója, és 3×5 kötelék vadászt ránkereszt. Ha ezzel a kötelékkel is végeztünk, akkor visszajutunk a templomba. Megint dicséretet kapunk. Most repüljünk ki megint, ahol egy kötelék vadász után az anyahajók jelennek meg, és hatalmas golyókkal lõnek ránk. A vezérhajót hagyjuk épségben (amelyik középen van) a másik kettõt pusztítsuk el. Ha a két hajót kilõttük, szálljunk rá a vezérhajóra. A vezérhajón maga a spanyol flotta parancsnoka AGUIRRE fogad minket – egy kis sortûzzel. A lövedékeit lõjük ki, és jussunk el a hajó másik részére az ajtóhoz. A hajóban a hordóból vegyük ki a dugót. A hordóról vegyük le a papírt és csomagoljunk bele egy kis puskaport, ami a hordóból szóródott ki. Dobjuk meg a dugóval az egeret, ami azt eredményezi, hogy kapunk egy aranytálat. A puskaporos papírt tegyük a hordó aljába, húzzuk meg kétszer a láncot, dugjuk vissza a dugót a hordóba, és tegyük a fény útjába a tálat. Mehetünk tovább. Az elsõ szobában nyissuk ki a hordót és vegyük ki belõle a kulcsot és az aranyat. A másik szobában található hordóból pedig a kulcsot és a színes köveket. A két kulccsal nyissuk ki a két bezárt ajtót. A harmadik nyitva van, de oda inkább ne menjünk be! Az egyik ajtó mögött egy fejszét és egy zsákot találunk. Menjünk vissza a másik terembe, ahol tegyük le a hordó mellé a zsákot. A tálat használva töltsük meg a hordóból a zsákot puskaporral, majd a megtelt zsákot tegyük a szekrénybe a golyó mellé. Így felvehetjük az ágyútisztítót, amivel a hordót félrelökve egy szinttel lejjebb jutunk. Itt már õrök is vannak, akik lõnek ránk. Keressük meg a kétszárnyú ajtót és kopogtassunk háromszor. Kétoldalt a falon megjelenik két kéz, az egyik egy gyertyatartót, a másik egy keresztet tart. Vegyük el mindkét tárgyat, majd rakjuk bele a két kézbe az aranyat és a szines köveket. Az ajtó feltárul és a menyországba jutunk. Itt tegyük a gyertyatartót a kõasztalra és vegyünk le róla egy gyertyát. Akereszttel nyissuk ki a kagylót, és vegyük ki belõle a füstölõt, amit tegyünk a gyertyatartó mellé. A gyertyával gyújtsuk meg a füstölõt, mire megjelenik Szent Péter. Az aranytállal merítsünk vizet a kagylóból és ezt adjuk oda a szentnek. A jutalmunk egy kulcs, amivel nyissuk ki az ajtót. A templomban vessünk keresztet, így még egy szinttel lejjebb jutottunk. Egy idõ után megjelenik AGUIRRE, mivel megelégelte, hogy fel-le mászkálunk a hajójában és minden emberét kinyírjuk. Mostantól vele kell harcolnunk. Õt is nyírjuk ki, igy megkapjuk a harmadik követ. Hát ennyi volt a játék, a végén szép képeket láthatunk az Inca kultúráról.
Ez az elsõ CD-ROM-ra írt játék, ami igazán kihasználja a CD nyújtotta elõnyöket, mind a zene terén, mind pedig a kapacitás terén is. A két verzió között (CD-ROM és lemezes) ég és föld a különbség. A leírás a CD-ROM verzióról készült, így elõfordulhat, hogy a lemezes verziónál apró eltérések lesznek. A zene gyönyörû, a fõszámban végig énekelnek, végig digitalizált szöveg és zene hallható a játékban. A lemezes verzió kb. 17 MB, ami magába foglalja a zenét is, míg a CD-ROM-os verziónál csak a játék 30 MB és a zene plusz 430 MB, amit akár egy CD lejátszóval is meghallgathatunk. A jobb zene mellett még rengeteg plusz animáció található, és változatosabb pályák. Csak jókat tudok mondani a játékról, mindenkinek ajánlom, hogy próbálja ki. És végül egy cheat: A kódban a harmadik szám az életek száma!!!