Talán a puszta véletlennek, talán a Fast and Furious filmeknek köszönhetően újjáéledni láthatjuk az illegális autóversenyzés világába kalauzoló játékokat. A Midnight Club 2 és a Need for Speed Underground sikerén felbuzdulva egyre több cég próbál meg betörni erre a viszonylag új területre. Az angol székhelyű Juice Games csapata a napokban jelentette be a nemes egyszerűséggel csak „Juiced”-re keresztelt játékát.
Sokak számára valószínűleg nem cseng ismerősen a Juice Games neve, hiszen maga a csapat csak 2003 elején vette fel jelenlegi formáját. Legtöbbjük az elmúlt években már dolgozott együtt a Digital Image Design és a Rage Warrington szárnyai alatt, olyan játékokon, mint a Eurofighter 2000 vagy az eRacer. Mint minden új játéknál most is az első, és mindenki által feltett kérdés: mivel fog a Juiced többet nyújtani az elődöknél? A fejlesztők elmondása alapján programjuk az első olyan autóverseny lesz, mely szakít a hagyományos árkád alapokkal, és ötvözni próbálja a Need for Speed Undergroundban megkedvelt tuningolást a Grand Turismo sorozat impozáns realitásával.
A játékban nem lineárisan jutunk majd előre, hanem alkalmunk lesz karakterünk fokozatos képzésére, amivel elismerést is, de a legfőképpen pénzt szerezhetünk további céljainkhoz. Minél több pénzre teszünk szert, annál több autót és tuning alkatrészt leszünk képesek megvenni. A programban összesen 50 járgány (Toyota, Honda, Nissan, Dodge, Ford, Mazda, Mitsubishi, Pontiac, Holden, Volkswagen, Fiat, Renault, Subaru, Peugeot, Chevrolet), és több száz neves gyártótól licenszelt alkatrész (A’PEXi, AEM, Bridgestone, Ferodo, Konig, Alpine, HKS) áll majd a rendelkezésünkre, melyek mindegyike elérhető lesz egészen a kezdetektől, csupán az áruk fog különbözni. Ez az „apró” tényező pontosan elegendő lesz annak a megakadályozására, hogy egy agyon tuningolt Nissan Skyline volánja mögött lássunk neki legelső versenyünknek. A tuning szerelmesek legnagyobb örömére az autók szinte minden alkotóeleme cserélhető, módosítható vagy éppen átfesthető lesz. Ebből is látható, hogy a készítők nem feledkeztek meg az optikai tuningok nyújtotta élvezetekről sem: matricák, felnik és egyedi festések egész sora várja majd a kreatív játékosokat.
Négy különböző egyjátékos mód, illetve a napjainkban egyre jobban elengedhetetlenné váló multiplayer opció (osztott képernyő és internetes játék) szolgálja majd ki a játékosokat. Az egyjátékos módok között megtaláljuk a szokásos gyakorlást, időfutamot, hagyományos-, és gyorsulási versenyt és egy speciális kategóriát, ahol extra trükköket kell végrehajtanunk a pontokért. Az internetes játék típusainak megismerésére még várnunk kell az idei E3-ig, ugyanis a programozók csak ott fogják feltárni azokat. A hagyományos karrier mód mellett lehetőségünk lesz az alábbi extrák megnyerésére: Millionaire (1.000.000 dollárt kell összeszednünk egy év leforgása alatt),
Sprint Mania (50 gyorsulási versenyt kell megnyernünk 90 nap alatt),
Grand Tour (minden helyszínen nyernünk kell),
Honda Challenge (gyűjtsük be az összes Hondát és nyerjünk mindegyikkel 3 versenyt),
Gambler (nyerjünk fogadáson 500.000 dollárt),
Pink Slips (10 pink slip versenyt kell megnyerni).
Ha sikerül megnyernünk valamelyik kategóriát a felsoroltak közül, akkor máris új feladatok elé állít minket a játék.
A program igazi újításainak egyike a csapatverseny lesz. Amennyiben jól teljesítünk a versenyek során lehetőségünk lesz elcsábítani más versenyzőket a saját csapatunk számára. Minden versenyző különböző képességekkel rendelkezik, így nagy jelentősége lesz annak, hogy kit választunk egy adott versenyhez. A versenyek alatt különböző utasításokat adhatunk majd csapattársainknak, igaz fegyverek hiányában nem lesz „attack target”, viszont csapattársunk akadályozni fogja kiszemelt áldozatunkat, amennyiben erre határozott felszólítást kap.
Mint azt már említettük a Juiced elsősorban szimulációs alapokra épül melynek szerves része lesz autóink amortizálódása is. Egy kiadós ütközés következtében nem csak vizuális anomáliát fogunk észrevenni járművünkön, hanem annak menetteljesítménye is nagymértékben megváltozik majd az elszenvedett sérüléseknek megfelelően. Még talán ennél is kellemetlenebb lesz az a tény, hogy autóink nem fognak valamilyen mágikus úton regenerálódni a verseny befejezésével. Minden károsodás kijavítása egy jó adag zöldhasúba fog kerülni, így érdemes lesz óvni kedvencünket a fizikai érintkezéstől.
Közel egy évnek kell még eltelnie, hogy az alant felsorolt képességek mind realizálódjanak egy komplett játék formájában, de az ígéretek már így is elég vonzóak ahhoz, hogy elviseljük a várakozás kellemetlenségét. Amennyiben a Juice Games sikerrel veszi az akadályokat, nekünk meglesz minden esélyünk, hogy idén ősszel újra olajos kézzel tuningoljuk kedvenc négykerekűnket.