Gondolj bele, kiragadnak a jó meleg barlangból valahonnan a Flinstones család szomszédságából, és egyenesen a 21. századba repítenek.
Ez történt a kölyökkel, akit az időutazást előidéző gonosz tudósok nem véletlenül Kid Chaos-nak neveztek el.
A Mesterséges Környezetelőállító Központ kipróbálásához, már csak egy kísérleti alanyra volt szükség.
Ha most azt gondolod, hogy ezen az őskori farmertől kéklő bunkóval hadonászó alakon kísérleteznek, talán tévedsz!
Az Ocean legújabb játékában rajtad zajlanak a kísérletek, igaz ugyan, hogy Kid Chaos képében.
A Mesterséges Környezetelőállító Központ pedig nem más, mint a CD32.
A képlet egyszerű. Az időgép a Központ legtávolabbi szobájában van, ám az egyes helységeket energiamezővel lezárt kapuk választják el.
Mivel a kölyök nem is olyan bunkó, mint amilyennek látszik, rájön arra, hogy a kapuk energiaforrásai a környezetében vannak elrejtve.
Kitör cellájából és csak rajtad múlik, otthon lesz-e a vacsorai mamut pecsenyére.
A központ által létrehozott világban hosszú kirándulásokat lehetne tenni, ha nem leselkedne rád annyi veszély.
Először a Titkos Kertben találod Kid-et. Itt virágokba rejtették az energia tárolókat. A láncnál fényesebb ugyan a kard, ám a kölyök csak annyit tud, a virágnál keményebb a fabunkó.
A kertben források csordogálnak, kis hidak lengenek, burjánzik a növényzet, és mindenhonnan veszély leselkedik.
Csak a zavart elméjű tudósok alkotta Központban fordul elő, hogy ellenséggé válnak az amúgy békés állatok. A kölyök két mesteri módját ismeri a bunkó használatának.
Felugorva pörögve kaszabol a bunkóval, egyben magasabb helyekre ugrik. Ha már futtában kellően felgyorsult, akkor pörögve gyalulja egyenletesre a terepet.
Ilyen módon lehet rejtett átjárók falát áttörni, ami mögött mindig jutalom vár. A pályán vannak dobbantók, lökdösők, lengő hidak, és rengeteg alma. Az almák az erődhöz adnak jóleső pontokat.
Nagyon kellemes, hogy akkor vesztünk egy életet, ha erőnk elfogy. Minden fájdalmas érintés levon erőnkből, ám, ha semmi nem történik, akkor ezek a sérülések elmúlnak.
A harmadik kapun átjutva igazán szükség lesz minden ügyességre és gyorsaságra. Egy falbontó teniszben kell részt vennünk, ahol tét egy életünk. A cél, valamennyi tégla lebontása. Feladatunkat egy hormonzavaros gólya, akit bizonyára egy lőszerraktár tetején költöttek ki. Vigyázzunk a robbanó tojásokra. Ezt a poént már a Zool2-ben is elsütötték bonus játéknak, ám itt valóban játszható. Ha már legalább négy labdát pattogtatsz, jó esélyed van a továbbjutásra.
Ezután elmentheted a játékállást papírra. Kapsz egy kódot, amivel a következő tereptől kezdheted a játékot.
A Mérgező pusztaságban megtudhatod, mivé lesz akár az előző remek kert is, a mértéktelen környezetszennyezés hatására. Mutánsok hada lepi el utadat. A növényzet sem hasonlít többé a megszokotthoz. A talajra nagyon vigyázz a lábad előtt, mert az itt-ott fortyogó, vagdosó, hullámzó talajnak könnyen a csapdájába eshetsz.
Az időgép drága dolog, és nem éri meg sűrűn új alanyt hozni a Központ részére, ezért elhelyeztek segédanyagokat is, amivel tovább tudunk a kísérletben részt venni. A kijelölt helyeken találhatunk extra időt, erőt, életet, gyorsítót, pajzsot és meglepetést.
A meglepetés mindig más és más. Olykor hasznos pajzs, de néha könnyen megtréfálja a játékost. Erről ennyit. Maradjon valóban meglepetés.
A Mérgező Pusztaság után következik a Játék Gyár, az Erőd és végül a Romváros. Nem könnyű feladat átverekedni a pályákon, de hidegen nem olyan finom a mamut pecsenye.
A pályák gyönyörű színek kavalkádjában jelennek meg, a főhős mérete sem apró és a pályák ötletesen vannak felépítve.
Ha irigyelted Sonic-tól a pörgéseket, akkor itt a nagy alkalom kipörögni magad. Csak bele ne csavarodj!
A kalandok hol magasban, hol pedig víz alatt zajlanak.
A végére érve pedig sok remek élményről számolhatunk be a barlang tüze körül ámulóknak.
Ha már a kertben gondba jutnál, itt egy jelszó amivel megnézheted a Pusztaságot. Sok hasznát nem veszed majd, mert csak kevéske élet van benne, ezért jobb, ha te is megszerzed a sajátodat: LNDJHAMBBBA.
Lázi