A Twilight Princess elhalványulása után Link visszatér ahhoz, amihez a legjobban ért, ám szüksége van a segítségedre! Egy újabb Legend of Zelda játék, egy újabb bemutató.
Link nevezetű hősünk visszatér Wii-re, a vártnál hamarabb, de ugyanolyan formában: elkészült a Link’s Crossbow Training nevezetű alkotás, amely a The Legend of Zelda: Twilight Princess után szabadon készít fel minket egy újabb Zelda kalandra.
A Legend of Zelda franchise-nak sokat köszönhetünk: nem csupán izgalmas, és Nintendo exkluzív epizódokat, de a sokak által kedvelt Wii Zapper nevű Nintendo kiegészítőt is, amelyet általában össze szoktak csomagolni egy-egy Zelda résszel.
Nem hiába említem a Wii Zapper-t, hiszen mint ahogy majd tapasztalni fogjátok: megléte elengedhetetlen a Link’s Crossbow Training játékmenete során. A Wii Zapper tulajdonképpen ne, egy önálló adatkezelő, hanem a Wii Mote és Nunchuk összekapcsolása egy fegyver alakú kontrollerbe, amely után létrejön egy olyan kiegészítő, amely valóban fegyverhez hasonlít, és a fogása, alkalmazása is hozzá hasonló. Fontos megjegyezni, hogy a Zapper nem úgy viselkedik, mint egy sima könnyű fegyver, tehát nem vele kell célozni, hanem a képernyőn való kurzorra a Zappert mozgatva. Ez a fajta kezelés kezdetben kicsit szokatlan lehet, de annál izgalmasabb és könnyebb lesz később.
Ennyit a játék fő kontrolleljének kezeléséről, térjünk át magára az alkotásra. A Link’s Crossbow Training-nek három szakasza van: az első és legegyszerűbb típus a Targets, amelyben Link látására kell hagyatkoznunk, és likvidálni a célpontokat. A második etapban Defender címszó alatt kell boldogulnunk, és a hangsúly leginkább a védekezésen lesz. A harmadik, és a legfejlettebb típus a Ranger, ahol harmadik személyű látásmódban irányítjuk Link barátunkat, akár csak a Resident Evil 4-ben Chriss-t.
A játék valódi célja pofon egyszerű: az a lényeg, hogy pénzt keressünk, elérjük a lehető legtöbb pontszámot, és megdöntsünk néhány rekordot. A kombók szintén fontosak a pontszámok során, hiszen ha például 10 ellenfelet egyenként leszedünk, és 100 pontot érnek, azok csak darabonként 100-at jelentenek, tehát együtt egy ezrest. Azonban, ha olyan ügyesek vagyunk, hogy egymás után rögtön többet is lekapunk, akkor elkezdődik a kombó számolása, amely 100×1, 100×2, 100×3…100×10-ig számol, tehát a pontszámok sokszorosát zsebelhetjük be.
Minden 3 szakaszban kitüntetést is kaphatunk, amely a következőképp alakul: 20.000 pontot elérve egy bronz érmet, 40.000 pontot elérve egy ezüst érmet, 60.000 pontot elérve pedig egy aranyérmet kaphatunk, és ez még nem minden, ugyanis minden alkalommal, mikor elérünk egy bronz érmet, egy új szint kerül feloldásra.
A Link’s Crossbow Training minden tekintetben megállja a helyét, és negatívumként csak egyetlen-egy dolgot tudok felhozni: gyorsan véget ér! A Zelda rajongók legnagyobb örömére egy újabb minőségi címmel bővült az amúgy sem kevés adatbázis, és a Wii Zapper bevezetése, valamint alkalmazása külön megbolondítja az egész receptet, akár egy jó fűszer. Mindenkinek csak ajánlani tudom!