Az EA ott folytatja, ahol a Két Toronynál abbahagyta. Ismét egy szinte tökéletes mozifilm feldolgozás, végre kooperatív móddal, fantasztikus látványvilággal. Sajnos a tiszta játékidő elég rövid, ám ezt a sok, a filmből átmentett jelenet, a bónuszanyagok és az újrajátszás lehetősége más karakterrel azért meghosszabbítják. Rajongóknak, akciószerelmeseknek kötelező – de vigyázat, nem lesz sétagalopp!
Kezdjük a mozgások leírásával, a magyar nevük alapján fogok rájuk hivatkozni a szövegben, a kombókat pedig megtalálod a játék közben elérhető gyorsmenüben.
Speed Attack (Gyorstámadás): Alapsebességen gyors, vízszintes csapások, főleg pajzs nélküli ellenségekhez és „tömegoszlatáshoz”.
Parry (Hárítás): A túlélés kulcsa, mivel a legerősebb támadásokat (még a barlangi trollok csapásait is!) blokkolja, sőt hárítja a nyílvesszőket is. A gombot ritmusosan kell nyomogatnod a hárításhoz.
Fierce Attack (Erőtámadás): Erőteljes ütés, mely megsemmisíti az ellenség pajzsát és páncélját, a pajzstalan ellent pedig leüti.
Physical Attack (Fizikai támadás): Támadólétrák vagy ellenség elrúgására, utóbbiak ettől kicsit elszédülnek, és sebezhetővé válnak, ez egérútnyerésre is jó.
Ranged Attack (Távolsági támadás): Ezen gomb lenyomásával aktiválod karaktered távolsági támadását, „elsütni” a gyorstámadással tudod, ha ezt hosszan lenyomva tartod, és ezután engeded fel, erősebb lövéshez jutsz (feltöltés). A célzás automatikus, de a jobbra-balra irányokkal tudod váltani a célt. „Töltényeid” száma véges (balra lent láthatod), de találsz pótlást (kis tegezek), mindenképp szedd össze ezeket!
Killing Move (Kivégzés): A földön fekvő ellenség életét olthatod ki egy mozdulattal. Nagyon fontos támadás, de sűrű tömegben és akcióban nem könnyű kivitelezni.
Action Button (Akciógomb): Ha bárhol látsz egy világító kört, az valamilyen akciót jelöl. Sétálj oda, és nyomd le az akciógombot, a többit karaktered megoldja.
Back Jump (Hátraugrás): Az okos harcos tudja, mikor kell visszavonulni. Ezen gomb lenyomásával hősöd hátraugrik, ezzel veszélyes helyzeteket is simán megúszhatsz, és visszatámadhatsz (vagy elfuthatsz…)
Special Ability (Speciális képesség): Gandalf egy energiapajzsot generál maga köré, a hobbitok az elf köpenyt borítják magukra, ettől kis időre láthatatlanná válnak (ha ekkor ellenséged hátába kerülsz, Kivégzéssel azonnal megölheted!), a többiek különféle támadási jóságokat szerezhetnek.
Következzék a végigjátszás, az ellenőrző pontokat – CP – kiemeléssel jelöltem.
Helm’s Deep
Ez az oktatópálya Gandalf bőrében, meghalni szinte lehetetlen. Pár alapvetés: a bal alsó sarokban látható az életerőcsíkod, ettől jobbra találsz egy kör alakú kijelzőt. Támadáskor és hárításkor ez lassan feltöltődik, és az ellenség megölésekor ennek állása szerint kapsz tapasztalati pontot. Négy értéke van: Fair (megfelelő), Good (jó), Excellent (kiváló), Perfect (tökéletes). Ezek egyben azt is takarják, milyen könnyen tudod megölni az ellenséget, természetesen a tökéletes a „legáldottabb” állapot. Ha a rosszarc beadta a kulcsot, a „kiértékelés” sárga feliratként megjelenik felette, ha ilyet nem látsz, az illető csak lepadlózott, gyorsan állj mellé, és végezd ki. Alapvetően kétfajta ellenség létezik: védett (pajzzsal, páncéllal), és védtelen. Előbbiek ellen mindig Erőtámadással indíts, ez megsemmisíti a védelmüket, ezután jöhet a Gyorstámadás vagy később a kombók.
Pár uruk-hai lenyomása után jön egy kis mozi, Legolas kéri a segítségedet: a várfalnál találsz egy létrát, a felfelé iránnyal meg tudod mászni – ám még ne siess, irtsd az ellenséget és gyűjtsd az XP-t, majd jöhet a lajtorja. Odafent jobbra pár íjász, háríts, majd válaszolj hasonlóan. Ha meghaltak, újabb mozi: Aragorn a híd védelmére hív. Előtted nem messze megjelenik egy kék kör, itt akció, ezzel lerepülsz a mezőre. Három hajítógép vár akciózásra, plusz találsz odalent pár dárdát szintén kék körben, ezeket is elhajigálhatod (akció + gyorstámadás, jobbra-balra iránnyal cél váltása). A harmadik katapult aktiválása után győztél.
Ezek után három út áll előtted: a varázslóé, a királyé és a hobbité. Haladjunk sorban, és ha már Gandalffal nyitottunk, jöjjön az ő csapása.
PATH OF THE WIZARD (GANDALF)
Road to Isengard
Egy erdőben találod magad, a menekülőkkel ne törődj. Hamarosan találkozol egy kisebb csapattal, intézd el őket, majd tovább egy kis animációig és két orkig, odafent tüzes íjász, hárítsd a nyilakat, a két párbajhős kivégzése után jöhet a Robin Hai. Mehetünk tovább, nemsokára szekér puskaporos hordókkal – és közeledő ellenség. Amint a kocsihoz érnek, távolsági támadással robbantsd fel az egészet. Lődd le az íjászt balról, újabb szekér ellenség közelében, majd híd, íjászokkal. Amikor csendes a környék, választhatsz: a hídon simán átsétálsz, vagy picit visszafelé és jobbra letérve a száraz folyómederben nyomulsz, itt rengeteg ellenséget, ám még több XP-t találsz, a választás rajtad áll. Egy kis tisztáshoz érve – CP –.
Újabb animáció, entek kontra orkok. Rohanj le az ösvényen. A jobb felső sarokban megjelenik egy számláló: neked és az enteknek összesen 75 rosszarcot kell megölnötök. Érdekes a feladat: ha berohansz a sűrűbe, nemcsak az ellenség veszélyeztet, hanem az entek is, akik simán eltaposhatnak – ám ez ismét sok XP-vel kecsegtet. A könnyebbik megoldás a távolsági támadás – dönts. Amint a kellő számú uruk-hai fűbe harapott, animáció – szabad az út. Irány előre, kaszabolva és lövöldözve. Amint megpillantod Orthanc tornyát – CP –.
Hamarosan újabb robbanószeres szekér, robbantsd fel, és nyomás előre. A távolból, tornyokból tüzes nyilak, hárítsd őket – az épületek tövében robbanós kocsi, bumm bele. Ha mindegyik torony ledőlt, kelj át a hídon. Balra látsz egy „csillogó” követ ez egy elf rúna, XP-t ér. Hátra arc, előre, le a vízkerékig.
Eljutsz egy entig, aki megpróbálja áttörni a gátat, rengeteg ork támadja tüzes nyíllal. Első célpontod az őrt álló uruk-hai legyen, az ő feje felett életerőcsík. Használd a távolsági támadást, majd ha elpusztult, az ork íjászok ellen is, mind ezen a parton, mind a túlparton, a kis platformon. Jönnek ellenségek folyamatosan, de a fő feladatod az ent megvédése, amíg a gát átszakad (ennek az „életcsíkját” is láthatod), így a víz mindkét felén ütemesen irtsd az íjászokat, a kardosokkal csak annyit foglalkozz, amennyit muszáj.
Minas Tirith – Top of the Wall
Kegyetlen! Meg kell akadályoznod, hogy az ellen elfoglalja a várat. A jobb felső sarokban látod a „lerohanásjelzőt”, ha ez betelik, elkezd villogni, kis idő múlva pedig vége a játéknak. Fent középen látod a stilizált térképet, te a kis kiugró rész közepéről indulsz, ahol megjelenik egy piros pötty, az létra, oda kell rohanni, és a fizikai támadás gombjával el kell rúgnod azt. A csáklyáknál az akciógombbal lejutsz a párkányra, itt könnyebben tudsz rohangálni.
Jó idő múlva jön egy animáció, ostromtorony érkezik. A kiindulópontodtól balra, attól nem messze, picit hátrafelé találsz egy lépcsősort, fuss fel, majd kerülj a középen lévő katapult mögé, a kék körben akció, majd még egy (nyomogasd folyamatosan!). A második lövés után rohanj le a lépcsőn, és irány jobbra, közben rugdald a létrákat. A jobbszélen érkezik egy újabb torony, a távolsági támadással (legjobb feltöltve) kapd szét. Ezután ismét vissza a toronyba (rugdosva), egy lövés a katapulttal, majd távolsági támadással szedd le a szárnyas nazgûlt, ha lezuhan a kastélyra, rohanj le, ismét jobbra.
Újabb torony jön. Ha nem voltál elég fürge, kőomladék állja utadat, mássz le a párkányra, majd fel a másik oldalon. Rugdosva irány a jobbszél, távolsági támadással ezt is döntsd le. Most lehet megnyugodni!
A moziban barlangi trollok döngetik a főkaput. Gyűjts némi XP-t, rögtön a sarkon (ahol visszamásztál a kötélről) újabb torony, fent szokott lenni ajándék. Lejőve találsz egy lejáratot, melyet két legény őriz, rohanj le, és fuss a többiekkel, az udvarra.
Minas Tirith – Courtyard
Feladat: 200 polgár biztonságba juttatása. A számláló a jobb felső sarokban, a civilek jobbról, a kapu mellől, illetve jobbszélről (ahonnan te is érkeztél) rohannak be, a menekülési pont a bal hátsó sarok. A két útvonalat kell figyelned, és levadászni a közvetlenül támadó ellent. A szobor mellett találsz dárdát, de ezt még ne használd el! „Életvíz” három helyen van: zöld hátul balra, vörös jobbra, ahonnan a népek érkeznek, és még egy ilyen a kaputól balra, mindegyik hordóban.
Figyelj a főkapura, itt íjászcsapat várható, távolról nyomd le őket. Zölddel jelölt ellen is jön, ők bajnokok, pár erőtámadás és zárókombó ajánlott ellenük. Hamarosan mozi, három barlangi troll érkezik – nekik tartogattuk a dárdákat! Szórd meg őket, majd távolságival is.
Innentől kezdve ez lesz a pálya: íjászok, bajnokok, trollok, mindig ők legyenek a fő célpontok! Ha megvan a 200, jöhet a király.
PATH OF THE KING (ARAGORN, LEGOLAS, GIMLI)
Paths of the Dead
Indításnak pár rosszarc, plusz némi itóka. Tanulj meg csapatban dolgozni: maradj közel a többiekhez, így ők sok találatot elnyelnek! Nemsokára egy nagy kő emelkedik ki a földből, ebből ellenség terem. Ez itt sűrűn előfordul – a kő akkor porlik el, ha minden „lakóját” legyaktad, ehhez találsz némi dárdát is. Hamarosan híd, íjászokkal. Szedd le őket, és rögtön (tehát még a híd előtt) boríts le balra. A rámpán és kis hídon átjutva elágazik az út, egyelőre maradj egyenesben. Balra találsz három koponyahalmot, itt térj le, a kis kitérő végén elf rúna, visszafelé ellenség. Menj tovább balra, az út végén szikla az akciógombbal lökd rá a komákra. Hátra arc, vissza az elágazóhoz (nem a rúnás, a korábbi), és le. Pajzsosok jönnek, tehát erővel támadj. Ha szükséged van rá, jobbra lent, egy ösvény végén találsz vörös itókát, aztán irány egyenes, a felvont hídig.
A hídtól jobbra találod a tekerőkereket, három gyors akcióval tudod leengedni, közben persze sebződsz majd, de balra hátul van gyógyital. Ha az íjászok és a híd is lenn vannak, rohanj át az utóbbin. – CP –
Újabb ellenség jön, jobbra, a fal melletti ösvény végén találsz italt, ezután vissza le, és irány a köd. Egy nagy terembe érsz, oszlopok zuhannak le, és sok ellen jő, csak óvatosan! Az út végén egy csontokból kirakott létra vár, mássz fel, sok rosszarc fogad, majd végül egy bajnok. Továbbmenve balra egy kis fülkében ital, ne pazarold el, a nagyteremben sereg! Ha minden csendes, akció a szobor melletti körben, ez, mint híd. Ha kell, most igyál, majd át a kapuhoz, verekedni. Séta le balra, a híd alá, baloldalon a kerék, viszont jön két bajnok is, ha lenyomtátok őket, a kis alkóvban itóka. Sűrűn akciózva emeled fel a kaput koppanóig, majd fel, harc, és futás be.
A híd közepére érve két kő, lehet XP-zni ezerrel. A jobb felső sarokban megjelenik, hány ellenséget kell levágni az átjutáshoz. Ha ez megvan, szabad a pálya, kelj át a hídon.
The King of the Dead
Főellenség! A király három ütéssel nyit, majd kis szünetet tart, ez nálad sok gyors hárítást, majd folyamatos gyorstámadást jelent, amikor felizzik a kardja, ismét védekezés. Amikor beássa magát a földbe, egy azonnali Kivégzéssel extra sebzést tudsz bevinni! Ne fuss utána, kimormog a földből négy legényt, akik csak akkor támadnak, ha te is, lőj bele egyikükbe, húzd magadra, és irtsd ki, majd sorban a többit is. Jöhet újra a király, ezután íjászok következnek, távolsági támadás. Nemsokára új móka: a szobra előtt tűnik fel a főkoma, te egy szikla mögött állsz. Maradj is ott! Egy nagy széllökés érkezik, amint vége, lépj ki oldalra, és teljes töltéssel nyilazd meg a főnököt, majd vissza a szikla fedezékébe. Ha a nagy kő leamortizálódik, közelharc jön, ezúttal már öt vágás, a negyedik után szünettel, úgyhogy neked is ritmust kell váltanod. Pár újabb katonaélesztés-temetés után a király ismét a szobrához bóklászik, ezt látva rohanj a képernyővel szemben, találsz itt egy újabb sziklát védelemnek (itt van egy adag extra nyílvessző). És így tovább, több meglepetés már nem lesz, előbb-utóbb kinyírod a rosszarcot – és leszakad a plafon. – CP –
Futás! A kis eligazítás után egy-két jobbra mozdítással állítsd irányba embered, majd koppanóig told a lefelét. A képernyővel szembe fogsz futni, ne állj meg! Amint átérsz a hídon, picit már kell játszani jobbra és balra, de továbbra is tartsd a „felém” irányt. Ha sikeresen átérsz egy kőboltozat alatt, jön egy sírkő és pár katona, gyorsan intézd el őket, mert betemet a mennyezet! Ha a kő szétporladt, rohanás előre, a kamera fordulásával válts te is irányt, jobbra, majd jön egy újabb sírköves móka. Ezután hamarosan rábukkansz a kollégákra – és egy újabb síremlékre, ezúttal azonban sok bajnokkal, úgyhogy vond be a társakat is a csatába és az összes kombódat, ami van. Ha mind elpusztult, győztél.
Southern Gate
Fuss előre a híd közepéig. Egy barlangi troll ugrik elő – rohanj vissza, balra találsz dárdát, küld bele, ez általában elintézi. A pálya lényege, hogy a balra lévő két katapultot beindítsd, ez lerombolja a tornyot, itt, mint hídon, bejuthatsz a várba. Amint a két szerkezet elsült és a moziknak vége, fuss jobbra, itt is egy hajítógép, amellyel meggyengítheted a várfokon álló trollt, majd előre, át a romokon, fel a létrán és balra.
Kaszabold le a védőket, a trollt feltöltött távolsági támadással intézd el, ezután állj a helyére. Jön egy múmak, harci elefánt, három pajzs látható az oldalán, ebbe kell belelőnöd, majd egy negyediket magába a felépítménybe – közben persze lesz kis kézitusa is. Ezután egy kis animáció mutatja a megtekerendő kart – ám előbb tisztítsd meg teljesen a környéket! Amint csendes minden, sűrű akciókkal (kb. 4-5) nyisd ki teljesen a kaput – ha kiözönlenek a védők, abbahagyhatod a tekerést. Indulj a képernyő felé, közben borítsd le a két üstöt, majd vissza a létrán és a romokon a mezőre. Már csak át kell rohanni a kapun, ám ha kedved van, nekiállhatsz tápolni, van pár ellenség, sok XP-vel.
Pelennor Fields
Első feladat: 60 ellenség megölése, a számláló jobbra fent. Védekezz (én balra, a dombok lábához mentem, itt a hátam védve volt), és próbálj meg szólistákat kihúzni a csapatok széléről.
Ha megvan a kívánt hulla, Éowyn és Trufa befut a pályára, nyomukban egy múmakil, te egy szikla ormán találod magad. Cél: megóvni a fiatalokat, az életerejüket fent láthatod. – CP –
Le kell nyomnod az elefántot – fuss balra, innen jön, lőj, ha egy katapult elé ér, azzal, és kövesd jobbra. Amint elesett, jön egy másik, ám ennek legyőzéséhez át kell futni a csatatéren, fel a szemközti sziklára. Rohanj vissza, a két hajítógép között, egy zászlónál, ahol a tartalék lőszer van, lejutsz a mezőre, ne törődj az ellenséggel, nyomulj előre, a kamera fordulásával balra, találsz egy újabb rámpát, ami felvisz a másik hegytetőre, gyorsan jobbra, innen jön a fáni, adj neki, sajnos itt már ellen zavar, de koncentrálj a fő feladatra! Ha a múmakilnak annyi, újabb animáció – ezúttal egy nazgûl érkezik.
Ezerrel koppanóig balra, és kicsit lefelé, innen meg tudod lőni a madárkát, az életerejét jobbra fönt láthatod. Ha ez egyharmadára lement, ő el, viszont jobbról újabb elefánt. Játék a szokásos – az ormányos haláltusája közben újra ezerrel balra, lőpozícióba, mert nazgûl, újabb egyharmad sebzés, vissza jobbra, múmakil, majd megint, utoljára balra (közben figyeld a lőszerkijelződet, ahol feljöttél, találsz tartalékot!), a madarat kivégezni.
The Black Gate
Ezen a pályán Gandalf csatlakozik a csapathoz, így ő is választható. Mindenképp erős, kombós embert szeress!
Az első felvonás egy párbaj Szauron szájával. Nem túl nehéz: van egy lehelete, ami kivédhetetlen, ezután viszont sebezhető, gyors támadásokkal operálj, legjobb ilyen kombókkal támadni (Orc Hewer rulez). Távolsági támadás felesleges! Ha megpusztult: – CP –
A mozi után jön az őrület. Megjelenik jobbra fent egy számláló – hat bajnokot (életcsíkos ellen) kell lenyomni. Ám ez a legkevesebb: társaid élete is a kezedbe kerül, egyenként megjelennek portréik a képernyő tetején. Amint azt látod, hogy valamelyikük ereje fogy, rohanj mellé, és segíts be a védekezésbe. Egy idő után a koma energiája lassan visszatér. Ha vörösben volt, várd meg a „besárgulást”, persze csak ha más közben nincs életveszélyben. Mivel ez egy arénaharc, segítségül leírom, kit hol találsz:
Ha Te vagy…
• Gandalf: Legolas balra, Gimli középen hátul, Aragorn jobbra;
• Aragorn: Legolas balra, Gimli középen hátul, Gandalf jobbra;
• Legolas: Gandalf balra, Gimli középen hátul, Aragorn jobbra;
• Gimli: Gandalf balra, Legolas középen hátul, Aragorn jobbra;
Próbálj középen maradni és figyelni a kijelzőket, az íjászok elöl állnak fel, csapkodd, vagy távolról szedd le őket. A befutó bajnok általában valamelyik hőst pécézi ki, érdemes őket dárdával megkínálni, kettő kivégzi őket, persze célozni nehéz a tömegben. Ha megtalálták a havert, hátulról erővel lepd meg, majd gyors kombókkal hamar nyomd le őket.
Három bajnok legyőzése után mozi, majd folytatódnak a fentiek – kicsit agresszívabb a támadás, nagyon figyelj a társaidra! Ha a fél tucat „csíkosnak” annyi: – CP –.
Három gyűrűlidérc lendül támadásba. Minden kollégára jut egy – rohanj a dárdákhoz, és gyorsan szórd meg őket! Ez a legjobb támadás ellenük, ha nincs közelben ilyen, jöhet a távolsági. Persze lehet közelharcba is menni, védés, gyors kombók, ellenük a legjobb az erőtámadás. Ha a triónak vége, a kicsiken a sor…
PATH OF THE HOBBITS (SAMU, FRODÓ)
Escape from Osgiliath
Meg kell találnod a kiutat a várból. Egyre kell figyelned: a jobb felső sarokban lévő „nazgûl-jelzőre”. A legmagasabb nyílt placcokra érve ez „elsül” (a már ismert Szauron Szeme effekt), ekkor elkezd vörösödni, ha betelik, villog, majd újabb effekt után a nazgûl lecsap Frodóra, és vége a dalnak. Ha fedezékbe vonulsz, a kijelző lassan kitisztul, kilépve kezdődik elölről a móka.
Gollam vezeti a csapatot, figyelj, merre tart, nem tudsz eltévedni: balra, majd fel a lépcsőn, közben sok ellenség, használd a speciális képességet, kerülj a rosszak hátába és kivégzés. Hamarosan kirobban a fal, szedd le távolságival a túloldalról lövöldözőket, majd fel az omláson a várfokra, itt újabb kis csata. Tovább jobbra, fel a lépcsőn, majd a túlvégen le a létrán, a két íjász kinyírása után hátul van még egy lajtorja, le ezen is.
Kint az udvaron már sűrűbb a helyzet, a cél elöl, jobbra a kis lépcső. Kapd ki a tüzes íjászokat, majd a többieket is, és fel a baloldali omláson. Gyorsan az íjászt le, előtte zöld itóka, amint kifutsz az erkélyre:
– CP –.
Fel a létrán, most kell figyelni a kijelzőt. A cél: át az udvaron, fel a pallón és le szemben a létrán. Nyugodtan kaszabolj, csak figyelj a „radarra”, fél-háromnegyednél legyél a pallón, ha villog, rohanj be balra a toronyba, itt biztonságban vagytok, és leszedheted innen az íjászokat is. Menj ki, harcolj, majd vagy vissza fedezékbe, vagy le a létrán.
Az ellenállás letörése után fel a lépcsőn, ennek tetején a leesett harang mellett akció. Az legurul, áttöri az ellent és a falat. Jobbra hátul találsz vörös italt, aztán le, és ki a szabadba. Az udvaron lehet tápolni, ha tiszta a terep, nagy levegő. A lépcsőn felfutva újra jön a kijelzős móka. Nyugodtan kaszabolj, az alsó udvar, ahonnan jöttél szintén biztonságos, tehát ha visszafutsz ide, újra indul a „nazgûl-mérés”.
A cél balra, a másik placc, rengeteg íjásszal. Szemben, az omlás tetején a toronyrom ismét fedezék, juss el ide, innen lehet megint vadászni. A következő állomás átellenben a másik torony, idebent is sűrű a forgalom, főleg íjászban. Itt találsz egy újabb, hosszú létrát, majd ennek aljában egy másikat, közben megállhatsz vívni. Odalent egy elárasztott folyosó és jó sok ellen, plusz egy troll. Erőtámadásokkal hámozd meg, majd jöhetnek a gyors akciók és kombók, végül a többi harcos. A járat végében jobbra tekerőkerék, sűrű akció, míg Samu otthagyja a kereket, ezután ki a szabadba, és vége is a pályának.
Shelob’s Lair
Tarts folyamatosan jobbra. Egy pók, jobb, újabb, jobb. Itt találsz egy elf rúnát, ha felszeded, három újabb hálószövőt. Kombózz, ideális helyzet a „tökéletességhez”, kapsz életitalt is a hullák után. Ezután irány vissza, majd balra – vigyázz, ne lépj rá a sok kis pókra, mert sebződsz! Ismét jobbra, az újabb kispókoknál balra, majd a következőnél ismét bal. Három pók legyőzése után jobbra a falon fáklya, akció, fordulj vele a tömeg felé, Samu elhajítja, ez utat nyit. Újabb nagy trió és fáklya, ezúttal pókhálóégetésre, ha szabad az út, eljutsz egy rakás orkig. Kicsit előremenve találsz újabb fáklyát, ezzel Samu a plafonra akasztott hullát találja el, okoz némi galibát, van még ilyen „tüzes bot” körben, újratermelődők. Az ösvény végén egy felborítható parazsas üst van, innen picit előre és jobbra vezet az út, persze előtte ölj meg mindenkit. Az új járatban egyre több az ellen – de szerencsére a fáklya is, használd ezeket taktikusan! A fellógatott hulla után kettéágazik az út. Balra eljutsz egy szakadékig, innen lelövöldözheted a hídon álló ellenség jó részét. Ezután viszont vissza, és irány a másik ág. Szemben túlerő, szerencsére jobbra fent, pár rosszarc lenyomása után találsz egy kőrakást, akcióval az egész sereget lenyomhatod egyszerre. Tovább előre, pár pók után eljutsz a hídra, ahol Samu megpillantja a Banyapókot. – CP –
A hídon orkok, néhány pók, majd a túlfelén kispókok serege – használd mindkét oldali fáklyát az útpucoláshoz! A kis teremben csata, a bal oldali oszlopon lévő fáklya a szemközti járatot lezáró háló égetéséhez való. Vigyázz a három pókra, mert beletolnak a kicsik közé, inkább csald vissza őket a terembe! A járatban orkok, majd elágazás, rengeteg aprósággal. Előbb jobb oldalra dobd a fáklyát, odafönt újabb trió, az itteni fáklyával el tudod égetni a továbbjutás gátló szövedéket. Vissza a kiindulópontra, és most jöhet a bal oldali ág. Az első „pihenőben” állj meg, hárítva a lövéseket távolról szedd le az íjászokat, ezután jöhet a következő etap, és be a járatba. Újabb nagy hármas, végre fény, és – CP –.
Főellenség, nem is akármilyen. Sok tanácsom nem lehet: védekezés, elfutás és elugrás, majd sűrű, gyors kombók, erőteljes csapások. Amikor a Banyapók életcsíkja besárgul, visszahúzódik, és rád küld pár kölyköt. Amint ezeknek vége, ismét ő következik – és ez így megy tovább.
Cirith Ungol
El kell jutnod a toronyba, de nem tudod, merre van. Ha nyolcvan ellent lekaszabolsz, a többiek jöttödre menekülnek – pont a célod felé. Persze egyedül nehéz – a kemény fiúk megpróbálhatják az egy-sok elleni harcot, a többiek pedig a következőket.
Amint tiéd az irányítás, speciális mód, lopózz a troll háta mögé, és végezd ki, majd rohanj vissza, jobbra üst, terítsd a nép elé, a maradékot gyakd le, a galérián kardozókat távolról nyírd ki. A nagykaputól jobbra nyitószerkezet, akció, és tovább. Kétszer két gyalogos jön, semmi extra, gyorstámadás és gyorskombók! Az újabb troll ellen megint csak az álcás ledöfés jöhet be. A kint álló komát egy-egyben zúzd le, majd a lenti őröket a dárdákkal. A csetepaté résztvevői nem nagyon törődnek veled, rohanj át köztük, picit balra folyosó. A pajzsos őr már húzósabb, de közepes sérüléssel még nem gond, fent elöl is egy üst, középen zöld ital, és a túlvégen újabb parázstartó. Ezt mindenképp érdemes kiborítani – a lényeg, hogy kijuss az arénába, és fuss fel a lépcsőn. Viszonylag simán feljuthatsz az első szintre, itt be balra, kint az erkélyről a lentiek nyakába zúdíthatod az ólmot, jó sok XP, és szinte biztos „tökéletes” mód, ezzel a kintieket simán legyakhatod. Menj tovább felfelé, használd ki a dárdákat, a következő trollon akár ezekkel, akár az álcás orvgyilkolással juss túl. A folyosó végében megtalálod az aréna fölött lógó csillár kötelét, akció, újabb tömegmészárlás és „tökéletes” mód, persze meglesz az ára, az érkezőkre borítsd rá a jobboldali üstöt.
Séta vissza a külső küzdőtérre. Balra a második alkóvban zöld lé, aztán kend el a száját a népnek, a lépcső mindkét oldalán van üst. Jobbra látsz egy nagykaput, mellette a nyitószerkezet – a lecsapódó bejárat ismét pár életet követel. A csatatéren válassz ki magadnak szingli harcosokat, és egy-egyben nyomd le őket – legjobb itt összeszedni a szükséges nyolcvanat. Ha megvan, és van még energiád és kedved, tápolhatsz még nyugodtan, aztán fuss fel a csapóhídon, majd balra, fel a létrán.
Két őrt találsz itt, balra viszont két puskaporos hordót. Lopózz oda, és akcióval lökd le – a robbanás hegyekbe szedi az áldozatot, a két komát „tökéletesben” legyakhatod, ezután fel a hídon. Most jön, amiről beszéltünk: az ellen meglát és menekül. Fuss utánuk, át a csapóhídon. Megállnak a fiúk a torony bejáratánál – dönts. Nekik eshetsz, vagy felmehetsz jobbra a lépcsőn, itt egy troll (párbaj vagy álca), és egy katapult, ez elintéz mindenkit odaát. Rohanj fel, ne állj meg, omlásveszély! Ha bejutsz, még ne dőlj hátra: jön a főellenség!
A koma legyőzése nem ördöngösség: először két-három erőtámadással hámozd le a pajzsát, ezután rohanj a két dárdatartó közül a legközelebbihez, és hajíts egyet a figurába, ettől rosszul lesz, rohanj neki, és villámgyors csapásokkal és kombókkal sorozd meg. Ha magához tért, elrohan új pajzsért, és kezdődik az egész elölről. Folytasd, míg bírja!
The Crack of Doom
Az utolsó nagy kihívás, igen kegyetlen – Frodó Gollam ellenében. A pálya kulcsa: valahogy a sziklák szélére kell csalnod „drágaszágomat”, majd innen erő- vagy fizikai támadással (rúgás) le kell taszítanod (amikor megpróbálja visszanyerni az egyensúlyát, akkor rugdosd meg jól). Ezután még kapaszkodik a sziklába – egy vagy két pontos Kivégzéssel elérheted, hogy leessen. Ezt összesen hatszor kell eljátszanod. A második után már sziklák potyognak a fejedre, a harmadik végén pedig lávaeső – aztán az összes egyszerre. Nem egy sétagalopp…