A „Hidden and Dangerous” fejlesztőcsapata, a cseh Illusion Softworks 1999. januárja óta fejlesztette jelen írásunk tárgyát. Kitűnő zene, remek grafika, gazdag színvilág, kétórányi, kiemelkedő színvonalú mozi, az 1930-as évek Amerikájának tökéletesen élethű modellezése mind ruházatban, mind épületekben, mind a 60 korabeli autómodellben, és a kor legnépszerűbb fegyvereiben jellemzi a játékot.
Sajnos a vérbeli akciókat néha lerontja az elég ostoba AI, és még nagyobb baj, hogy a GTA3-ban jól eltalált arcade jellegű autókázás helyett tökéletes fizikájú szimulációt kapunk, amivel egy akciójátékos baja bizony időnként meg fog gyűlni a játékban, én a vége felé már kifejezetten untam az ide-oda furikázást és száguldozást.
A 20 küldetéses maffiafilm mellé kapunk még egy Freeride nevű játékot is, melyben a GTA3-hoz hasonlóan taxizással, gengsztervadászattal, autózúzással kereshetünk pénzt, a különböző opciók (időjárás- és napszak, forgalom sűrűsége és rendőrök száma, valamint az elérhető autók) bizonyos sikeres küldetések után válnak elérhetővé. És van egy harmadik játék is, a Freeride Extreme, mely a játék végigjátszása után indítható el, és ahol 19 feladatot kapunk az utcán integető emberkéktől, minden sikeres küldetés végén egy-egy különleges jármű a jutalom. Sajnos ezen játékban főleg amolyan Need For Speed jellegű autós száguldozás szerepel a feladatok között, a város egyik végéből a másikba, akció vajmi kevés, de első az olvasó, így arról is készül egy összeállítás, amit valamelyik későbbi számban megtaláltok majd. Most azonban koncentráljunk inkább a fő küldetésre.
Sztorink színhelye Lost Heaven (Elveszett Mennyország) 31 négyzetkilométernyi területe, és annak környéke. A leírás során minden fontos dologra kitérek a maga helyén, az elején annyit: a rendőrök eléggé megnehezítik a dolgunkat, a gyorshajtás, piroson átszáguldás, gyalogos gázolás vagy nagyobb karambol eredményeként először csak egy jegyzettömb jelenik meg a képernyőn, ha ilyenkor félrehúzódunk, kifizethetjük a büntetést, ha nem, akkor körözés és üldözés következik. Ezért az F5 lenyomásával bekapcsolhatunk egy sebességszabályzót, mely nem engedi túllépni a megengedett 60 km/h-s sebességet. Még valami: az akciók során nem a más játékokban megszokott „lőszerhalmozás” szerepel, hanem a valósághűbb tárcsere, azaz ha egy hatlövetű pisztolyban még két golyó van, akkor újratöltésnél nem négy lövedéket használunk fel a tartalékkészletből, hanem hatot, a két skuló a régi tárral együtt elveszik – ezt jó, ha megjegyezzük!
A végigjátszás előtti számok és megnevezések a játékban szereplő mentések nevei, így könnyebben megtaláljátok őket. Az utána következő, szögletes zárójelben lévő szám a mentés sorszáma. Mivel a játékban automatikus mentés van, ezek egy séma szerint épülnek fel: „mafia” + profil száma, kiterjesztésként pedig a megadott sorszám. A mentéseimet, ha igaz, megtaláljátok a második CD-n, így a megfelelőt bemásolva átugorhatjátok a kellemetlen részeket. (Alapprofil szerinti, tehát ha más is játszik a játékkal, lehet, hogy a „mafia000.355”-öt át kell írni „mafia001.355”-re!)
Ugorjunk hát fejest a történetbe!
1938 eleje. Thomas Angelo egy kávézóban üzleti ajánlatot tesz Norman detektívnek: ha őt és családját megvédik, mindent elmond az ország egyik legnagyobb bűnszövetkezetéről, a Salieri családról, melyben fontos tisztséget töltött be. Norman azt kéri, először neki mondja el a történetét, hogy lássa, odaállhat-e a főnökei elé az ajánlattal. Így Tommy mesélni kezd…
01. An Offer You Can’t Refuse (Visszautasíthatatlan ajánlat) [000]
Minden 1932 őszén kezdődött. Tommy Angelo elégedett az életével, biztos munkája van, taxisofőrként keresi kenyerét. A pénz nem sok, de sokaknak ennyi sem jut. Nem is sejti, hogy pár perc múlva élete végzetesen megváltozik. Épp cigarettaszünetet tart, amikor hatalmas csattanásra lesz figyelmes, majd két rohanó alakra, aki pisztollyal fenyegetve őt bevágódnak a kocsijába. Mindegy hová, csak el innen…
Feladatunk tehát, hogy lerázzuk az üldözőket. Nem lesz könnyű feladat, figyeljük a radart, amelyen piros piszok jelzi a rosszfiúkat. A kíberek a kocsijuk jobb oldalán ülnek, tehát mindig balról akarnak mellénk kerülni, hogy lőni tudjanak. Ezért amint miénk a pálya, padlógáz, és húzódjunk az út bal oldalára, fel a járdára! Az első kereszteződésnél balra, megint csak maradjunk a piros vaskerítés mellett, majd egy újabb balos. Most tessék figyelni! Az út végén, a vasúti felüljárós kereszteződés után lesz egy átjáró egyenesen (kiteregetett ruhákkal), előtte jobbra egy kis sikátor. Forduljunk be, ugyanis ide általában nem tudnak utánunk jönni a figurák! Amint kiértünk, forduljunk jobbra, menjünk előre koppanóig, majd balra le a lejtőn. Tíz próbából nyolcszor az útvonal bevált, a lejtőre érve mindig megnyertem a játékot!
Ha mégse jönne össze, kövessük a magasvasutat, ha közeledünk a tartótraverzhez, engedjük magunk mellé a rosszfiúkat, ha ügyesek vagyunk, felkenődnek az oszlopra, és amíg összeszedik magukat, egérutat nyerhetünk (ez lámpaoszloppal, villanyrendőrrel is működik, vagy egy szembejövő autóval, villamossal…).
Ha sikerült lerázni a sleppet, fellélegezhetünk, begyűjthetjük a dicséretet, és hazafuvarozhatjuk két utasunkat. Irány jövendő főhadiszállásunk, a Salieri bár, mely a nyugati városrész olasz negyedében, Little Italy-ban található. A leggyorsabb út: át a Golden Gate-re hajazó Guiliano hídon, majd elhagyva egy jobb oldali mellékutcát a nagy kereszteződésnél, a „FIRST Lady” szépségszalonnál egy éles visszafordító jobbra, és egyenesen beérünk az alagútba. Amint kibukkanunk, a legrövidebb út (ezt jó lesz, ha megjegyezzük!): rögtön balra a park sétányán át, majd átvágva az úton, egyenesen tovább a kis sikátoron, annak végén jobbra fordulva máris ott vagyunk a bárnál.
Szolgálatainkért kapunk némi készpénzt, és egy visszautasíthatatlan ajánlatot…
02. The Running Man (A menekülő ember)
Kétrészes feladat, az elsőben utasokat kell fuvaroznunk, á la GTA3, időre. Természetesen úgy van megkomponálva a dolog, hogy a célállomások és az útvonalak olyanok, amelyeket jó lesz megjegyeznünk, ugyanis később mindnek hasznát vesszük…
02-01 The Running Man – Taxi Rank (Taxiállomás) [005]
Első utasunk a belvárosi (Down Town) templomba igyekszik. A széles lépcsősor előtt álljunk meg.
02-02 The Running Man – Passenger 2 (2. utas)[010]
Az úriember New Ark-ba, a kórházba kéri a fuvart. Ez könnyű, végighajthatunk a rakparton, a végén egyenesen „nekimegyünk” az épületnek. Hajtsunk a lépcsőkhöz.
02-03 The Running Man – Passenger 3 (3. utas) [015]
A hölgy a Central Island-on található színházhoz siet, de azt is kiköti, hogy a Guiliano hídon menjünk át. Ez se lesz nehéz feladat. A trükk azonban az, hogy nem a színház előtt kell megállnunk (de hiányzott a GTA3 nagy kék fényköre!), hanem vele szemben, az út másik oldalán, a saroknál, ahol egy szmokingos úr is várakozik, ő lesz következő utasunk.
02-04 The Running Man – Passenger 4 (4. utas) [020]
Irány vissza a keleti városrész, Hoboken, a Pompeii bár. A kék cégér alatt, a nyersfa portál előtt parkoljunk le.
02-05 The Running Man – Passenger 5 (5. utas) [025]
Utolsó kuncsaftunk az olasz negyed használtautó-kereskedéséhez viteti magát, Guiliano híd–Alagút útvonallal, tehát arra, amerre a két maffiózót hazavittük. Álljunk be a parkolóba.
02-06 The Running Man – Coffee Break (Kávészünet) [030]
A Salieri bár közelében vagyunk, és épp kávénkat szürcsölve várjuk következő kuncsaftunkat, amikor Morelli emberei a rendszám alapján ránk találnak, és most némi elégtételt akarnak venni. Az egyetlen esélyünk, ha a legrövidebb úton, az átjárókat használva berohanunk a Salieri-főhadiszállásra segítségért.
Amint miénk az irányítás, „padlógáz”, fussunk egyenesen előre. Egy nagy zöld nyíl mutatja, hol vághatjuk le az utat (tiszta Mátrix, mint amikor a végén Neo menekül :)), forduljunk be jobbra, a kis udvarra, és egyenesen át az átjárón. Amint kiértünk, fussunk balra–egyenesen a ROSE bár felé, a BAD GUYS reklámtábla alatt újabb zöld nyíl, kanyarodjunk be, vigyázzunk, egy autó fog kihajtani! Meglátunk egy pisilő embert, forduljunk balra, fel a lépcsőn, de ne szaladjunk át, hanem forduljunk a tetején jobbra, vágjunk keresztül az udvaron az olajoshordók, majd le a lépcsőn a poroló felé, és jobbra le az újabb hordók és az ácsorgó emberke között le a lépcsőn. Az utcán balra fordulva feltűnik a zöld nyíl, az ORIENTAL BEER felirat alatt rohanjunk be, a poroló és a piros autó között egyenesen át, és jobbra ki a kis átjárón. Forduljunk balra, az út túloldalán már látjuk is a bárt, egy nagy nyíl mutatja. Vágjunk át az úton (vigyázzunk, nehogy elüssenek!), és akciógomb az ajtón. Lehet örülni és mozizni.
03. Molotov Party
03-01 Molotov Party – Salieri Bar (Salieri Bár) [035]
Salieri szívesen látna a Családban, ehhez persze meg kell mutatnunk, van vér a pucánkban. Itt a remek alkalom: Morelli emberei egy bárban mulatnak, az udvarban parkolnak az autóik, amelyeken kitölthetjük bosszúnkat. Paulie a biztonság kedvéért elkísér minket.
Alapvetés következik: megismerkedünk Vincenzo-val, a fegyvermesterrel, akit ez után szinte minden akció előtt meg kell keresnünk, hogy a feladathoz illő felszereléssel ellásson minket. A következő emberke a félkegyelmű, de az autókkal egy hullámhosszon lévő Ralph, akit szintén érdemes minden küldetés előtt meglátogatni, hiszen általában megtanít egy-egy újabb modell szakszerű ellopására. Ezután ezek az autók itt fognak állni az udvaron és a garázsban, ha megtelik a hely, szintén Ralph-ot kell megbíznunk a régi darabok eladásával.
Most egy Bolt Ace modellt kapunk, alapfeladatra megteszi.
03-02 Molotov Party – City (város) [040]
Menjünk a térképen megjelölt helyre. Ne hajtsunk egész a bárhoz, mellette van egy nagyobbacska placc, ott parkoljunk le.
03-03 Molotov Party – Morello’s Bar (Morello bárja) [045]
Szálljunk ki, és váltsunk sétára, így csendesebben tudunk közlekedni. Menjünk hátra, jobbra a kerítés mentén, míg elérünk egy kis kapuhoz. Szemben egy őr figyeli az utat a bejáratnál. Sétáljunk mögé, vegyük elő a baseballütőt, a tűz gomb lenyomásával húzzuk fel a piros csíkot a maximumra, majd engedjük útjára az áldást. Ha jól csináljuk, az őr egyetlen ütéstől kimúlik. Vágjuk zsebre a pisztolyát, biztos, ami biztos, és forduljunk a három kocsi felé. Két koktélunk van, dobjuk őket a két hátsó kocsi felé célozva. Ha ügyesek vagyunk, mindkét kocsi leamortizálódik. Vigyázzunk, a robbanás minket is megsebezhet! A harmadik kocsit saját kezűleg kell szétverni, hogy visszaadjuk a kölcsönt – mint az őrnél, maximális erejű ütésekkel a képernyő alján, középen lévő sérülésjelző („damage”), hamar felkúszik, ha megjelenik a fehér felirat, pakoljuk el a fegyvert, és induljunk vissza, amerről jöttünk, DE!
Ha szembeállunk a kis hátsó ajtóval, majd balra fordulunk, a nagy fabódé elé állva akciózzunk egyet. Az ajtó kinyílik, odabent egy szép kék Falconer-t találunk. Csüccs bele, hajtsunk ki a főbejáraton, és ahol a kocsinkat hagytuk, lassítsunk. Paulie veszi az adást, átül a Bolt-ba, és elindul haza, annyi a dolgunk, hogy szép nyugodtan követjük őt a bárig.
Hajtsunk be az udvarra, szálljunk ki, séta a kis kék ajtóhoz, majd akciógomb, és mozi.
04. Ordinary Routine (Egyszerű rutinmunka)
04-01 Ordinary Routine – Salieri Bar (Salieri Bár) [055]
Első próbánkat kiálltuk. A második sem ígérkezik nehéznek: némi védelmi pénzt kell begyűjteni. Rutinfeladat, mi leszünk a „gengszterek sofőrje”, két haverunk pedig bezsebeli a pénzt. Két éttermet, és egy városszéli motelt kell végiglátogatnunk. Munkára!
04-02 Ordinary Routine – After The Briefing (Eligazítás után) [055]
Menjünk Vinnie-hez. (Szembe ki a fakerítésnél, és fel a vaslépcsőn.) Egy 38-as kaliberű Smith & Wesson M10 M&P (katonai és rendőrségi) revolvert kapunk. Ezután keressük fel Ralphie barátunkat, aki egy tetszetős Bolt B modell titkaiba avat be minket. Szálljunk be, várjuk meg a fiúkat is, majd irány a kijárat.
A térkép alapján menjünk a megjelölt helyekre, az első egy étterem Central Island szívében, nagy, fehér saroképület, nem lehet eltéveszteni. Álljunk meg, és várjuk meg Paulie-t. Ha megérkezett, mehetünk a Pompeii bárhoz Hobokenbe, oda, ahová a 4. utast vittük azon a gyászos délelőttön. Ezután a reptér felé indulunk, lemegyünk a térképről, nem kell megijedni, menjünk egyenesen az országúton, ha feltűnik az épületegyüttes jobbra, célnál és mozinál vagyunk…
04-03 Ordinary Routine – Clark’s Motel (Clark motelje) [060]
Ennyit a rutinfeladatról. Morello emberei átvették a motel védelmét, persze ezt nem hagyhatjuk annyiban, főleg, hogy Sam odabent alapos gyomormasszázson esik át éppen.
Induljunk el balra, kerüljünk a motel hátsó részéhez, és rögtön jobbra kapaszkodjunk fel a kis emelvényre, mielőtt a blöki megfenné rajtunk a fogát. A ládákon felmászhatunk a verandára, majd be az ajtón. Most gyorsan kell dolgoznunk. Jobbra egy vécé, pisztoly a kézbe, klikk az ajtón, lőjük le a kakiló bácsit, majd azonnal hátraarc, és jobbra az első ajtón be. Az ágyon egy Tommy-gitár hever, kapjuk fel, és álljunk az ajtó takarásába, fél térdre ereszkedve – a beromboló három rosszarcot intézzük el. Ha elcsendesedett a szint, szedjük össze a fegyvereket, találunk egy igen kellemes M1911-es, 45-ös kaliberű coltot (a kedvencem, megbízható és gyors), és egy igazi, gyönyörűséges M27-es Magnumot. Menjünk a lépcső felé. Ha jobbra fordulunk, találunk egy újabb szobát, hátul, a mosdóban pedig egy kötszeres ládát, ahol némi elsősegélyben részesíthetjük magunkat, akár most rögtön, akár később, szükség szerint.
Ha leérünk a lépcsőn, óvatosan! Balra jó pár rosszfiú van, egy a pult mögött géppisztollyal, kettő a biliárdasztalok mögött, maroklőfegyverrel. Vadásszuk le őket, utóbbiakra igen jó a 911-es, a pultosfiú lövöldözését pedig a magnum ereje némíthatja el… Jobbra hátul látunk egy csukott ajtót, ott püfölik szegény Sam-et, hamarosan kirombol a verőlegény, hülye szegény, puszta kézzel egy Magnum ellen…
Gyűjtsük be a fegyvereket, a Tommy-gitárt is tegyük el. Menjünk be a kis szobába, jön az újabb mozi, és a végén egy nagy maflás. Támaszkodjunk rá a letérdelés gombjára, így a mozi végén a biliárdasztal védelmében várhatjuk meg, míg kiürül a fószer tára, aztán pengessük el a hattyúdalát…
Egy újabb filmetűdben megjelenik egy fiatal fickó, aki a pénzzel együtt egy szép sárga autóval kereket old. A pénz mindenek előtt – pattanjunk be a verdánkba, és nyomás utána!
04-04 Ordinary Routine – Get Him! (Kapd el!) [065]
Itt nincs sok mondanivalóm, szokásos szívatós feladat, el kell kapnunk a rosszarcot. Trükk itt is van, kövessük, az alagútban lelassul, leelőzhetjük, és keresztbe állhatunk előtte, gyorsan nyomjunk egy akciógombot, ekkor kipattanunk a figurával együtt a flaszterre, és némi közelharcban lenyomhatjuk.
És még egy adalék: ha az egész lövöldözős cécó előtt, mielőtt behatolnánk a motelbe, kilőjük a sárga autó kerekeit, lényegesen könnyebb dolgunk lesz…
Bebizonyítottuk rátermettségünket, üdv a Családban!
05. Fair Play
05-01 Fair Play – Salieri Bar (Salieri Bár) [070]
1932-ben járunk. Mr. Salieri, mint előadja, szereti a gyors autókat. Holnap nagy verseny lesz, ahol a Don pártfogoltja volt a nagy esélyes mindaddig, míg fel nem tűnt a színen valami jöttment európai, akinek olyan erős az autója, hogy minden bizonnyal megnyeri a versenyt, márpedig a Don, és ezért szinte mindenki, komoly pénzzel fogadott a helybéli srác győzelmébe. A pénz nem veszhet el, hiszen azzal együtt Mr. Salieri becsülete is oda… Ha bármi is történne a sofőrrel, az nem lenne fair play, a Don sem élvezné a győzelmet. Persze a versenyautó más tészta. A versenypályán ma éjszaka szolgálatot teljesítő őr pénze is benne fekszik a buliban, így beenged minket, hogy elvigyük az autót egy tapasztalt szerelőhöz, aki átnézi azt, kicsit állít rajta, és a tapasztalatokat majd a mi autónkon kamatoztatja. Hmm, érdekes ez a Salieri-féle tiszta játék…
Első utunk tehát Ralph-hoz vezessen, aki eldadogja a részleteket. Oda kell hajtanunk a pályához, bejelentkezni az őrnél, beülni a verdába, és elvinni Lucas Bertone műhelyébe, mely New Ark-ban, a Guiliano híd alatt található. Ezután visszavisszük a gépet, és jöhetünk haza. Mindezt az 1:15-ös őrségváltás előtt kell megtennünk, elkerülve a zsarukat, és bármilyen karcolást az autón. Anyátok… A művelethez kapunk egy Schubert Six piroskát, ennyi hasznunk legyen a dologból.
05-02 Fair Play – City (Város) [075]
A pálya a városon kívül található, nyugatra kell hajtanunk ezerrel, ki a városból, majd végig az országúton. Ha elérünk az őrbódéig, kijön Bobby haver. Szálljunk ki, akciózzunk rajta. A kis beszélgetés után ő odaballag a sorompóhoz, mi szálljunk vissza, várjuk meg, míg beül mellénk, majd padlógáz egyenesen „koppanóig”, a lezáró bak, gumiabroncsfal, piros ponyvás utánfutó és ALTTER felirat csendéletéig. Itt satu, Bob kinyitja a garázst, jön a zárófilm.
05-03 Fair Play – The Racing Circuit (A versenypálya) [080]
Pattanjunk be a nevetséges kis szivarba – jól festünk benne a fekete öltönyünkben… A világ végére indulunk – az idő nagyon húzós, de még én is meg tudtam csinálni, ami azért nagy szó. Kisebb koccanások, egy-egy villanyoszlop belefér a dologba, figyeljük a már ismerős sérülésmérőt a képernyő alján! Ha odaértünk Bertone műhelyéhez, kanyarodjunk rá a bejáratra, újabb kis mozi zárja a sort.
05-04 Fair Play – Lucas Bertone [085]
Ugyanaz, pepitában, irány vissza a versenypályához. Vigyázzunk a híd alján, nagyon trükkös a pálya, ha felgyorsulunk, nehéz megfogni a zománcos bilit! Ha visszaértünk, be kell hajtanunk a garázsba – nekem úgy huszadik nekifutásra, egyetlen másodperccel az idő lejárta előtt sikerült beesnem, kb. 98 százalékos sérüléssel… Köszi, fiúk!
05-05 Fair Play – Return to Salieri’s Bar (Visszatérés Salieri bárjába) [090]
Fáklyásmenet, szép nyugodtan csorogjunk vissza az udvarba, mehetünk csicsikálni, holnap úgyis meg fogunk izzadni…
06. Fair Play
06-01 Fair Play – Salieri Bar (Salieri Bár) [095]
Ellenfeleink megint másként értelmezik a fair play fogalmát, így a favorit srác törött kézzel fekszik a kórházban. Frank utasításba adja, hogy mi vegyük át a szerepét, mivel más nincs, akit meg tudna bízni a dologgal. Hurrá…
Pattanjunk be a Schubert-be, mivel az a leggyorsabb gépünk jelenleg, és hajtsunk a kijárathoz.
06-02 Fair Play – City (Város) [100]
Irány újra a versenypálya, van rá öt teljes percünk. Ott némi közjáték következik, melyből megtudjuk, amit úgyis tudunk, hogy csak a győzelem az elfogadható, hogy még pontosabbak legyünk: győzelem vagy halál…
06-03 Fair Play – Before The Race (A verseny előtt) [105]
Nos, erről az orbitális szívatásról, arról, hogy egy autóverseny mit keres egy akciójátékban, és egyáltalán, hogy eddig tulajdonképpen csak egyszer kerültek elő a fegyverek, de már nyolcvanhatszor körbefurikáztam a várost, ne is essék több szó.
Aki szimulátor-rajongó, az nyugodtan álljon neki a hagyományos körözgetésnek, állítólag egy analóg joystick vagy egy gamepad csodákat tesz.
Aki viszont hozzám hasonlóan akciózni jött, az gondoljon a küldetéssorozat főcímére: fair play – és arra, hogy ezt egyszer már megszegtük…
Amint elindul a verseny, szép nyugodtan, nem kapkodva (!) induljunk el. Az első ellenőrzőpontnál, a TRACO reklámos traverz után lesz balra egy betontuskókkal elzárt régi pályaszakasz. A barikád jobb oldalán pont beférünk. Persze az első kanyarnál megjelenik a WRONG WAY felirat, jelezve, hogy rossz úton járunk. Sebaj! Menjünk végig az úton (továbbra sem kell rohanni), és amint kiérünk a rendes pályára (a bal oldali Dunnies felirat mellett, a záróvonalat átlépve), nyomjuk meg a „Replace car”, azaz az „autó talpra- és irányba állító” gombot (alapértelmezésben: Num0)! Ekkor ott állunk a startvonalnál, és amint átlépjük, első helyen állunk, és a többiekre egy teljes kört vertünk… Ezt még négyszer megismételjük, és miénk a győzelem! Nesze nektek tiszta játék, knédlifejűek! 😛
06-04 Fair Play – Victory (Győzelem) [110]
Mindenki elégedett, gratulál, hatalmas tisztelet övez minket. Mivel előző esti haverunk, Lucas Bertone is jó adag pénzt vágott zsebre, itt az ideje, hogy behajtsunk rajta némi törlesztést. Vágódjunk be egy kocsiba, és irány a műhely. Bertone egy Lassiter V16 Phaeton ellopására tanít meg minket, pont olyanra, amellyel a motelből az a kis szemét el akart menekülni a pénzünkkel. Természetesen a műhelyében lévő kocsi tabu, de egy ugyanilyet találunk Central Island legvégében, a városháza mögötti parkolóban. (Most hívom fel a figyelmet, hogy itt a műhelyben találunk egy elsősegélyládát, a bejárat mellett balra a falon!)
06-05 Fair Play – Lucas Bertone [115]
Menjünk a megjelölt helyre. Nézzünk jól körül, általában egy zsaru szokott mászkálni a parkolóban, nehogy meglásson! Ha sikeresen elkötöttük a gépet, vihetjük „haza”.
07. Sarah + Better Get Used To It (Jó lesz, ha hozzászoksz)
07-01 Sarah – Salieri Bar (Salieri Bár) [125]
Luigi aggódik, mivel lányát, a szemrevaló Sarah-t előző este hazafelé menve pár rosszarc molesztálta, így megkér minket, kísérjük haza a kisasszonyt. Örömmel!
07-02 Sarah – Moonlight Stroll (Séta a holdfényben)[130]
Váltsunk sétára, és induljunk el a lánnyal, amerre megy. (Siralmas, milyen szögletesen fordul…) Hamarosan egy kis átjáróban belefutunk három huligánba. Sarah sikítozva elrohan, mi magunkra maradunk.
07-03 Sarah – Surprise (Meglepetés) [131]
Váltsunk vissza futásra. Két fegyverünk is van: a zsebünkben lapul egy bokszer, és jobbra, a falnak támasztott, leszerelt faajtónak döntve találunk egy emberes deszkát, ezzel lényegesen megkönnyíthetjük a feladatunkat! (A fehér kabátos fickóra vigyázzunk, rugóskés van nála!) Vigyázzunk, ne hagyjuk el a sikátort, ha Tommy megszólal: „No. I’ve got something else to do today.” (nem, ma valami más dolgom van), menjünk vissza, különben vége a dalnak, mivel elvesztjük szem elől Sarah-t. Arra is figyeljünk, hogy a lány közben befut egy kis udvarba, ahol pár fickó elkezdi kóstolgatni, úgyhogy ha elkezd fogyni ez életereje, játsszuk ki támadóinkat, és rohanjunk oda, balra le a kis lépcsőn, vagy előrébb a kis folyosón át, itt három fickó van.
Ha valamelyik fickó elszalad, megpróbálhatjuk elkapni, de ha kirohan az útra, a fent említett ok miatt ne menjünk utána. Ha elcsendesedett a környék, klikk a lányon, aki megköszöni, és felhív a lakására. Nos, ez is egy visszautasíthatatlan ajánlat, és a meglepetés még csak most következik…
07-04 Better Get Used To It – Salieri Bar (Salieri bár) [135]
A Don igen dühös, hogy az ő területén ilyen hitvány gazfickók garázdálkodnak, és némi leckéztetést kér. Paulie felvállalja, hogy ketten ellátjuk a fickók baját. Salieri azt kéri, hogy ne öljük meg őket, csak „törjük össze minden csontjukat, hagyjuk őket saját vérükben fürödve, gondoskodjunk róla, hogy tolószékbe kerüljenek, és kiskölykök röhögjenek az összetört képükön.” Hmm, alapjában véve kedves ember a főnök…
Látogassuk meg Vinnie-t, aki egy baseballütőt, és a biztonság kedvéért egy 911-est ad nekünk. Pattanjunk be friss szerzeményünkbe, a Lassiterbe, mivel egy jó gyors kocsira lesz szükségünk, és hajtsunk a kijárathoz.
07-05 Better Get Used To It – City (Város) [140]
A kínai negyed, Chinatown eddig el volt zárva előlünk, most viszont szabad az út, egy Big Buff nevű figurát kell megkeresnünk. Menjünk a kis sikátoron és a sétányon át az alagút felé, majd egyenesen fel a dombon és az első utcán jobbra máris kijutunk a térre. Az első padnál ott vár maga Mao, szálljunk ki, és akciózzunk rajta. Mint megtudjuk, a huligánok nem messze, a Terranova híd közelében, a régi szervizben vertek tanyát. Irány a megjelölt hely!
07-06 Better Get Used To It – Service Station (Szerviztelep) [145]
Ez egy nagyon idegesítő pálya, itt bukik ki először a rettentően primitív AI, és sajnos nem ellenségeinknél, hanem szövetségeseinknél. Menjünk a piros vasajtóhoz, az akciógombbal rúgjuk be, majd baseballütővel a kézben mehetünk mozizni.
Figyelem! Fontos, hogy bármilyen jó is lenne, a pisztolyt nem használhatjuk, mert a bandafőnök meghallja, és kereket old. Tehát csak testápoló jöhet szóba. Amint Paulie ütni kezdi a kopaszt, álljunk annak háta mögé, és mint a kovácsmesterek a vasat, váltott ritmusban csépeljük az ellent, de vigyázat – Paulie is kaphat az áldásunkból! Nem vicc, és kis híján lefordultam a székről, mikor rájöttem, hogy a 40 életpontját én vettem el a verés közben. (Volt, hogy halálos csapásra lendített ütőmmel el kellett rohannom egy csendes sarokba, és ott elengedni az áldást, ami elég röhejes látványt nyújtott.)
Ha a kopasz elfeküdt, két választásunk van. Ideális esetben Paulie megvárja, mit lépünk. Ekkor menjünk be a garázssor mögé, balra, itt két figura van, az egyiknél feszítővas, a másik fegyvertelen. Ápoljuk le őket is. Ha Paulie esetleg elcsámpázna, hagyjuk a csudába őket, és menjünk ostoba haverunk után, mert túlerőbe rohan. Ott ugyanis öt figura várakozik, feszítővas, baseballütő, van itt minden. Itt is lehet figurázni, a hátrálós trükk jól bejön, főleg, ha közben Paulie hátulról üti a szivart. A lényeg, hogy mindenki feküdjön el. Hamarosan rábukkanunk egy öreg bátyóra, aki megköszöni a segítséget, és elárulja, hogy az egyik fickó valami fontos ember fia. Hurrá…
Menjünk tovább, fel a vaslépcsőn, a végében ugorjunk le (ne csak „lelépés a semmibe”, mert az életpont-levonás, használjuk az ugrás gombot!). Váltsunk át pisztolyra, mert itt már lövöldözni kell. Jobbra, a garázs sarkánál ácsorgó fickót rögtön le is szedhetjük, aztán jön még kettő, hátul a kerítésen át. Ha fekszenek, óvatosan szambázzunk előre, balra hátul sárga dzsekis áldozat. Gyűjtsük be a fegyvereket, és menjünk a sárga hulla felé. A saroknál óvatosan, ott egy kék inges figura, majd még egy-két hullajelölt. Ha mind meghalt, mehetünk tovább, míg el nem indul a mozi…
07-07 Better Get Used To It – Chase (Üldözés) [146]
Szálljunk be a verdába, és padlógáz! Tulajdonképpen semmi dolgunk nincs, csak követni a vadat, mindig egyfelé mennek, és előbb-utóbb felkenődnek egy házfalra, vagy füstölő motorral megállnak valahol. Álljunk meg, szálljunk ki, újabb mozi következik, melyből kiderül, Tom valóban nem az a vérbeli maffiózó…
08. The Whore + The Priest (A prosti + A pap)
08-01 The Whore – Talk With Frank (Beszélgetés Frankkel) [150]
Itt sok akció nincs, nagy a baj, a karambolos kocsiból az egyik fickót élve húzták ki, a lelőtt csóka meg egy városi elöljáró fiacskája volt. A politikus, aki a polgármester nagy haverja, persze elrohant sírva a Morelli fizette hekusokhoz, úgyhogy gyakorlatilag az egész város ellenünk fordult.
Ám van egy másik probléma is, egy bordély tulaja, aki eddig nekünk fizetett, átpártolt Morellihez, ráadásul az egyik prosti rendszeresen kifecsegi titkainkat az ellenlábas bandának. Feladatunk, hogy örökre befogjuk a lány nagy száját, nyilvánosan kivégezzük a tulajt, és ellopjunk az irodájából minden dokumentumot és pénzt. Szép kis munka…
Kocsi, fegyverek adottak (egy Falconerben ülünk, a régi taxink hasonló típus volt, kulcs nélkül is tudjuk kezelni, így egy újabb autóval bővült a járműparkunk). Hajtsunk a térképen megjelölt helyre, keleti városrész, Down Town, Corleone Hotel (hmm… nem ez az egyetlen eset, amiben a cseh fiúk a Keresztapa-trilógiára utalnak!), a templomhoz közel, ahova annak idején első utasunkat vittük. Szálljunk ki, és menjünk a bejárathoz.
08-02 The Whore – Hotel Corleone [155]
Az akciógombbal lépjünk be a hotelbe (üres kézzel!). Igazán pompás belső, ez tetszett nekem a játékban legjobban. Mielőtt lövöldözni kezdenénk, intézzük el a lányt: menjünk fel a másodikra, odafent irány a bal oldali ajtó, forduljunk jobbra, majd a folyosói kanyar után az első ajtón balra akciózzunk. Jön a szokásos mozi. A lányt ismerjük, ő volt az, aki a versenygyőzelmünk után gratulált nekünk a bárban, Sarah barátnője. Tom itt hibázik először, megesik a szíve a naiv kis prostin, aki mindent a bátyjáért tett, így meghagyja neki, hogy tűnjön el a városból, és soha ne jöjjön vissza.
Most jöhet az igazi akció. Menjünk vissza a földszintre, sétáljunk a portáshoz, és akciózva rajta kérdezzük meg, hol a diri. A jóember balra, hátul az étteremben papizik, fehér öltönyben, nem lesz nehéz kiszúrni. Menjünk oda hozzá, kerüljünk mögé, tehát a széke és a fal közé, nyomjunk egy akciógombot, ekkor Tom közli, hogy így jár mindenki, aki keresztbe tesz Salierinek. Rántsuk elő a pisztolyunkat, két pontos lövéssel kifektethetjük a figurát, majd gyorsan fedezékbe a fotelok mögé, a szemben ücsörgő fekete öltönyös azonnal tüzet nyit! Nagy mennyiségű rosszfiú özönlik be, finom kis akció, sok-sok lövés, nagyon jó! A hulláktól begyűjthetünk jó kis műszereket, még egy Luparát is (lefűrészelt csövű puska).
Ha elült a csatazaj, menjünk vissza az előtérbe. A lépcső mellett menjünk a portáspult végébe, itt bejuthatunk mögé. Sétáljunk a kulcsostáblához, ott akciózva levehetjük az igazgatói iroda kulcsát, és be is kötözhetjük a sebeinket (+30 HP) az elsősegély-ládika használatával.
Menjünk fel a harmadikra, közben persze lesz egy-két kóbor gorilla, úgyhogy csak óvatosan! Balra, majd jobbra máris ott az iroda. Klikk az ajtón, de vigyázzunk, mert odabent is van egy rosszarc! Ha kisimult, menjünk az asztalhoz, akció rajta, ekkor Tom felszedi a papírokat, és elhelyezi a bombát. Rohanjunk ki az ajtón egyenesen a folyosóra, és lehet filmet nézni.
08-03 The Whore – Rooftops (Háztetők) [160]
A kéményekkel szemben állunk. Forduljunk jobbra, a ház mindkét oldalán van egy-egy párkány, másszunk fel a bal oldalira, így eljutunk egy tűzlépcsőhöz. Menjünk felfelé, majd amerre lehet, találunk egy ajtót, majd egy másikon kijutunk a tetőre. Forduljunk jobbra, másszunk fel az első kis keresztpárkányra, majd rögtön balra, a rá merőlegesre. Menjünk végig a tetőn, másszunk fel a szélére, és ugorjunk át szemben lévő ház tetejére. Vigyázzunk, itt már lőhetnek! Menjünk szépen előre, mindig találunk olyan pontokat, ahova leugrálhatunk, így elérünk sok-sok kéményhez. Jobbra lent egy valóságos lépcső vezet a tetőre – és féltucatnyi rendőrhöz. Tetszik, nem tetszik – mindet le kell lőnünk. Próbáljuk meg először a Springfield puskával lövöldöző zsarut kikapni a szemben lévő háztetőről, így a többieket könnyebb lesz leszedni. Ha elfeküdtek, óvatosan induljunk előre, de vigyázzunk, balra hátul lesben áll egy fakabát, és fent a tetőn is van még ellen. Ha elült a csatazaj, gyűjtsük be a fegyvereket. Kaptassunk fel a kis ferde építményen oda, ahol a puskás rendőr holtteste fekszik, és vegyük fel a Springfield-et. Ezután forduljunk balra, másszunk fel a párkányra, és ugorjunk át a fa állványzatra. Menjünk előre, majd fel egy szintet, ahol találunk egy létrát – és egy újabb filmet…
08-04 The Priest – Surprise (Meglepetés) [165]
Menjünk le jobbra a falépcsőn, majd balra hátra. Itt egy újabb elsősegélydoboz, ha kell, most használjuk, vagy később is lehet, hiszen hamarosan parázs kis hirig veszi kezdetét… Tárazzuk be az összes fegyvert, és valami gyorsan lövő pisztolyt (például egy 911-est) vegyünk elő. Menjünk le a lépcsőn, és indul az újabb mozi, melyben kiderül, hogy épp áldozatunk temetésére csöppentünk be. Persze a túlélő emberke felismer. A filmecske alatt ereszkedjünk féltérdre, és amint miénk a pálya, tömjük meg ólommal az arcot. Ezután keressünk fedezéket a koporsó mögött. A padsorok között van két figura, egy fenn a szószéken, egy a karzaton, géppisztollyal, és egy pisztolyos balra hátul a gyóntatófülkéknél. A szószékest a Springfielddel könnyen leszedhetjük, a padok közül pisztollyal operáljuk ki a rosszfiúkat, majd az első padsor mögül a Tommy-gitárt pengető fickót is leszedhetjük a puskánkkal. Óvatosan szedjük össze a fegyvereket, majd, hátul a sarokból is kapjuk ki az embert, szedjük fel a fegyverét, és villámgyorsan rohanjunk vissza, túl a koporsón, egészen az oltár mögé! Ugyanis egy halom igen ideges, és igen jól felfegyverzett arc özönli el a templomot, de itt biztonságban vagyunk, és kényelmesen levadászhatjuk őket. Ha minden csendes, újabb mozi következik, melyben a pap megdöbben, mi kifizetjük a kárt és a sokkot, ő persze zsebre vágja a pénzt, és még azt is megígéri, hogy mond értünk egy imát. Ámen…
08-05 The Priest – Escape (Menekülés) [170]
Tegyük el a fegyvert, rohanjunk le ezerrel a lépcsőn, és vágódjunk be sárga sportautónk koporsószállító, hangzatosan Charon névre keresztelt testvérkéjének volánja mögé. A zsaruk köröznek, de ezt megúszhatjuk: lavicskázzunk el valami eldugott, csendes helyre, és parkoljunk le! Ha körbeszáguldozunk a városban, a rendőrök felismernek, és sűrű akciók kezdődnek, ám ha meghúzzuk magunkat, a körözés szép lassan „elévül”, és mi hazacsoroghatunk a verdával.
09. A Trip To The Country (Vidéki kiruccanás)
09-01 A Trip To The Country – Salieri Bar (Salieri Bár) [185]
1933. Frank újabb megbízást közvetít – egy városon kívüli farmon kitűnő kanadai viszki vár ránk. Sam már előrement, nekünk csak annyi a dolgunk, hogy elmenjünk a hobokeni raktárhoz, és Paulie-val, valamint még két fickóval levigyük a farmhoz a teherautókat, megpakoljuk, és hazahozzuk a piát. Megint túl egyszerűnek tűnik minden…
Keressük fel dadogós barátunkat. Egy remek kis járgánnyal ismertet meg, egy Bolt V8 Roadster-rel. Irány a kijárat.
09-02 A Trip To The Country – City (Város) [190]
Célunk Hoboken, a Salieri-raktár. Érdemes megjegyezni a helyet! Hajtsunk be a nyitott piros kapun, jöhet a mozi.
09-03 A Trip To The Country – The Farm (A farm) [195]
Sam sehol, valami bűzlik. Induljunk el előre (és toljuk fel a gammát, hogy lássunk is valamit :)). Jegyezzük meg a két kis házikót az út két oldalán. Eljutunk két fészerhez, jobbra egy nagy, piros, balra egy kettős csűr. Menjünk tovább, hamarosan jobbra meglátjuk a teherautónkat, sétáljunk oda. Mozizzunk – a sofőr halott, és két Morelli-tag közli velünk, hogy utunk végére értünk. Hmm. A film alatt a szokásos féltérd. Amint vége a bejátszásnak, forduljunk meg, mivel mögöttünk ott settenkedik egy hullajelölt, majd vissza a két izgága alakhoz. Ha vége a csatának, szedjük össze a fegyvereket, és induljunk vissza, de ezúttal a kettős pajta háta mögé, és romboljunk be a második (hátsó) bejáraton. Rögtön jobbra látunk egy ajtót, óvatoskodjunk be, odabenn van két fegyveres, és fent, a szénatárolóban még kettő. Lőjük le a két alsó madarat, és vigyázzunk, mert ahonnan jöttünk, hamarosan berohan még egy fószer. Ezután likvidálhatjuk a két felső emberkét, és a lépcső tetején bekötözhetjük a sebeinket is. Menjünk ki a piros csűr felé, és induljunk az úton óvatosan vissza – a két házból két-két rosszfiú fog megtámadni minket, nem lehet gond. Amint visszaérünk a kocsikhoz, heves tűzharcba botlunk, segítsünk be, majd menjünk Paulie-hoz, és akciózzunk rajta. Meg kell mentenünk Sam komát, így hát vezessük vissza Paulie-t a nagy piros csűrhöz, ahol haverunk elrohan pajszerért, várjuk be az ajtónál.
09-04 A Trip To The Country – Saving Sam (Sam megmentése) [197]
Paulie nekiáll kifeszíteni a bejáratot. Ereszkedjünk féltérdre, vegyünk kézbe valami gyorstüzelő készséget, amint felpattan az ajtó, lehet lövöldözni, mint állat. Vigyázzunk, odafent is van egy madárka. Ha elfeküdt mindenki, menjünk fel a legfelső szintre, itt fekszik Sam, elég rossz bőrben. Paulie elindul a kocsiért, és hamarosan balról az ellen is befut, kétautónyi korrupt hekus képében. Amint kiszállnak a kocsiból, rögtön vegyük tűz alá őket, vadásszunk le minél több embert! Ha Paulie elkezd kiabálni, hogy segítsünk neki, menjünk le, és varrjuk el a szálakat. Jön az újabb mozi.
09-05 A Trip To The Country – Return Journey (Visszaút) [200]
Ez egy jópofa dolog, a SOF2-ben volt hasonló akció. Menjünk a plató legvégébe, hogy védve legyünk. Három autót kell megállítanunk, a lényeg, hogy ne előzzék meg a teherautónkat. Van egy Tommy-gitár és 200 skuló, elégnek kell lennie. Nem könnyű a célzás, vigyük a célkeresztet az országútra, az első lövés után a többi már kb. jó helyre megy, csak tartsuk a pozíciót, célozzunk a motorházra, vagy a szélvédőre, a sofőrre. Ha esetleg elmenne mellettünk a kocsi, semmi gáz, forduljunk utána jobbra, és lőjük át a ponyvát! Ha mind a három kocsi elmaradt, lehet örülni.
Sam egy kitűnő, lefizetett dokihoz kerül Oakwoodba, mi meg megyünk vissza a raktárhoz.
09-06 A Trip To The Country – The Warehouse (A raktár) [205]
Két választásunk van: vagy hazamegyünk, vagy Bertoni mesterhez. Javaslom az utóbbit.
09-07 A Trip To The Country – Lucas Bertone [220]
Lucas újabb szívességet kér: egyik haverja lába alatt izzik a talaj, a zsaruk úton vannak hobokeni lakása felé. Ha figyelmeztetjük őt, Lucas hálája nem marad el. Nosza. Van rá vagy két percünk, de nincs messze a cél. Ha felülről megyünk, és a második utcán jobbra lecsorgunk, a ház pont szemben van az úttorkolattal, egy kivilágított nyersfa portál. Pattanjunk ki, és akció az ajtón. A mozi után jópofa dolog megvárni a történéseket, befutnak a zsaruk, és berombolnak a házba. Menjünk vissza szerelő kománkhoz, aki jutalmul bemutat egy új innovációt, az első áramvonalas modellt, amelynek motorja úgy dorombol, mint egy cica… Egy gazdag pasinak már van egy ilyen Ulver Airstream Fordor nevű csodája, ott parkol Oakwood egyik kertvárosi kis házikója előtt…
09-08 A Trip To The Country – Lucas Bertone 2 [223]
Hajtsunk a megadott helyre, nézzünk jól körül, majd fújjuk meg a gépet, és irány haza. Parkoljunk le az udvaron, Ralph majd elintézi az „átírást”. Sétáljunk be a hátsó ajtón.
10. Omerta (Omerta, a hallgatás törvénye)
10-01 Omerta – Salieri Bar (Salieri Bár) [225]
Háború van. Elveszett a teljes szállítmány, nyolc ember meghalt, Sam súlyosan megsebesült. És ami a legrosszabb: ellenfeleink már az államügyészt is a maguk oldalára állították, aki szintén igen közel áll az általunk lelőtt srác elöljáró apjához, és már igen sok bizonyítékot összeszedett. A legfontosabb: a Salieri-klán teljes könyvelése, melyet Frank, elárulva a Családot, a hatóságok kezére játszott, maga és családja védelme fejében. Az árulók halált érdemelnek, személyes érzelmek, régi barátság itt már nem számítanak… Természetesen a Don minket bíz meg az ítélet végrehajtásával.
Látogassuk meg Vincenzo-t, kapunk egy jól bevált 1911-es Coltot, és egy Luparát, mely odahaza, Szicíliában az Omerta, a hallgatás törvénye megszegőinek legfőbb büntetőeszköze. Ralph barátunk ezúttal a jól ismert „piroska”, a Schubert Six extra változatát kínálja. Pattanjunk be, és irány a kijárat.
10-02 Omerta – City (Város) [230]
Frank nyomára kell bukkannunk. Első utunk a kínai negyedbe vezet, a jó öreg Big Biff-et kell kifaggatnunk, aki ezúttal nem a padoknál van, hanem hátul, a NORTON ICE CREAM táblás üzletnél. Semmit nem tud, de azt ajánlja, kérdezzük meg Little Tony-t a múzeumnál.
Irány tehát Central Island legalja, az épülethez vezető kis sétánynál találjuk a barna zakós fickót (a blökire vigyázzunk!). Ő annyit tud, hogy egy bizonyos „Idióta Józsi” böfögött tegnap valamit a témáról. A figura New Ark-ban, a Guiliano híd alatt, Bertone műhelye mögött található két társával.
10-03 Omerta – City 2 (Város 2) [235]
Menjünk oda célpontunkhoz, könnyű ráismerni, tök kopasz. Lépjünk hozzá, és kattintgassunk rajta. Izgalmas párbeszéd következik, ha meguntuk, néhány erős balcsapott és jobbhorog meggyőzi arról a valóban mentálisan terhelt fickót, hogy jobb lesz, ha beszél, mielőtt kiverjük belőle a déli babfőzelékét. Franket Oakwood egyik házában őrzik, a teniszpályával szemközt, és bármikor elindulhatnak a reptérre, hogy Európába menekítsék. Oké, pattanjunk be a verdába, és tűz ezerrel a megadott helyre.
Amint odaérünk, jön a kis mozi, a zsaruk és Frank elindulnak a reptérre. Követnünk kell őket, igazi mozifilm, autós üldözés, még egy szokásos, sablonos elénk hajtó teherautó is bejátszik a képbe, nagyon jó :). Amint rákanyarodunk a reptér lehajtóágára, jön az újabb filmetűd.
10-04 Omerta – The Airport (A reptér) [240]
Vigyázzunk, amint vége a mozinak, rohanjunk jobbra az autók közé, mert a kivágódó kocsi megpróbál elsodorni minket! Vegyük elő a coltot, és szép óvatosan, békaügetésben előre. Bent pár jóember vár ránk, egy jobbra, egy a pult mögött, egy balra, géppisztollyal. Vadásszuk le őket, ha mind elfeküdt, Frank kirohan a hátsó ajtón. Szedjük össze a fegyvereket, a pulttal szemközti falon van egy elsősegélydoboz, használjuk, vagy jegyezzük meg a helyét. Menjünk ki, amint átmásztunk a sövénynek álcázott betonkerítéseken, elindul a Zeppelin felől egy teherautó. A néger sofőr a két hangár között lefékez, és kiugorva feszítővassal ránk támad. Előzzük meg a bajt, és ha elfeküdt a koma, két lehetőségünk is van. Vagy elindulunk gyalog az 1. hangáron át, amelyben féltucatnyi rendőr van géppisztollyal, puskával, kézifegyverrel, és akciózunk velük egy kiadósat, vagy bepattanunk a meglehetősen golyóálló teherautóba, és szépen elgázoljuk mindet – én ezt csináltam, nagyon jó móka :). Ha valamelyik állva marad, kiszállva lőjük le. Jön a szokásos fegyvergyűjtés. Vigyázzunk, amint kiérünk a hangárból, balra lesz egy kis adótorony, onnan is lőnek ránk, szedjük le a fickót. Ezután menjünk egyenesen hátra, ott van Frank, és pár újabb áldozat. Ha mindenkit elgázoltunk/lelőttünk, jön a mozi.
Mint kiderül, a Morellivel lepaktált rendőrök elrabolták Frank feleségét és kislányát – ha barátunk nem adja át a könyveket, megölik a családját. Frank arra kér, keressük meg őket, és megkapjuk, amit akarunk. Odabilincseljük őt egy villanyoszlophoz, és mehetünk keresni a lányokat.
10-05 Omerta – Frank [243]
Nem kell messzire menni: hátraarc, jobbra egy faépület, amiből két fegyveres rombol ki, szépen fektessük el őket, majd menjünk be, a búcsúzkodó pártól balra ott az asszony meg a kislány, és egy izgatottan telefonáló figura, lőjük le őt is. Hátul, a falon van egy újabb elsősegélyláda, kötözhetjük a sebeinket, majd akciózzunk az asszonyon. Ezután vissza Frankhez, vezessük őt a családjához.
Könyvelő barátunk újabb kéréssel rukkol elő, hozzuk el a repülőjegyeket – ezek a pulton vannak, elöl, a váróteremben, ahol az egész lövöldözés kezdődött. Ajánlom, hogy hátulról kössünk el egy kocsit, azzal gyorsabban megtesszük az oda-vissza utat. Frank és családja már odakint vár, és Tom elköveti a második hibát – életben hagyja öreg barátját. Cserébe megkapja a széf kulcsát, ahol a könyvek vannak. Ezt még meg fogjuk bánni…
Menjünk vissza a jó öreg Schuberthez, és irány a reptér kijárata.
10-06 Omerta – An Act Of Grace (Kegyelem) [245]
Célunk Down Town, azaz a belváros, a First National Bank. Álljunk meg előtte, szálljunk ki, akciógomb az ajtó előtt, ennyi. A szokásos két választásunk van: haza, vagy Bertone műhelyébe, egy újabb mellékküldetésért, és egy újabb autóért. Javaslatom az utóbbi.
10-07 Omerta – Lucas Bertone [260]
Lucas egy igazi kiállítási darabot ígér, ha megleckéztetjük a Black Cat bár kidobóemberét, Big Stan-t, aki Lucas Carlo haverját nemrég alaposan helybenhagyta.
Menjünk az olasz negyedbe, könnyen megtaláljuk a bárt, álljunk meg a lépcsőnél, és menjünk fel, ott a támaszkodó alak, szép darab állat. Akció rajta, majd gyomrozzuk meg őt is alaposan. Ha a fickó elmenekül, mehetünk vissza Lucashoz begyűjteni a köszönetet és a jutalmat.
Lucas egy valóban gyönyörű, elsőkerék-meghajtású szedánt mutat, egy Thor 810-est, filmcsillagok járnak ilyennel, no meg egy szivar a milliomos negyedből, odafent Oak Hillen…
10-08 Omerta – Lucas Bertone 2 [263]
Eddig nem hajthattunk fel a hegyre, most már szabad az út. Persze ez sem véletlen, a következő küldetésben itt lesz a célunk, úgyhogy azt javaslom, ismerkedjünk meg a környékkel, menjünk Hobokenen át az alsó úton fel, majd hazafelé válasszuk a felső pályát. A garázsnál egyébként ott strázsál valami testőrféle – ha jól láttam a Schubert kerekei alól kilógó kezét :), akkor rózsaszín öltönyben. Kössük el a gépet (sajnos nem a műhelyben látott méregzöld dukkóval, hanem valami igen randa narancsszínben), és mehetünk haza.
11. Visiting Rich People (Látogatás gazdagéknál)
11-01 Visiting Rich People – Salieri Bar (Salieri Bár) [265]
Frank félreállítása után már csak pár tanú, és egy halom dokumentuma maradt az államügyésznek. Előbbiek Sam és Paulie gondjaira vannak bízva, utóbbiakat mi fogjuk ellopni az úriember Oak Hill-i villájának széfjéből, egy Salvatore nevű profi mackó segítségével.
Látogassuk meg Vinnie-t, kapunk a „csendes műszakra” egy baseballütőt, és biztonság kedvéért egy 911-est. Üljünk be a frissen lopott Thor 810-esbe, vagy amelyikbe tetszik, és irány a kijárat.
11-02 Visiting Rich People – City (Város) [270]
Salvatore-t könnyen megtaláljuk, álljunk meg a megjelölt helyen, a telefonfülkénél, és a jóember, aki tehetségét nagyapjától örökölte, bevágódik mellénk. Mehetünk a milliomos negyedbe.
11-03 Visiting Rich People – The Villa (A villa) [275]
Rendkívül érdekes feladat, amelyet két alapvető módszerrel lehet végigvinni. Az első a mészáros módszer, amelyben mindenkit megölünk a villában és környékén, a második az elegáns, úri betörő stílus, melyet egyetlen lövés nélkül lehet teljesíteni, és ennek jutalma egy igen finom jármű, én épp ezért mindenképp ezt javaslom, ehhez következik a leírás.
Amint bejutottunk a kertbe, szemben terpeszkedik velünk a ház. Jobbra és balra egy-egy élősövényből kialakított kis „négyszög”. A bal oldali körül egy puskás őr köröz, a jobb oldali végében egy kis faépítményben egy másik őr figyel. Balra hátul két őr a szökőkútnál, egy a ház előtt a teraszon, kettő hátul a ház mögött. Fussunk jobbra, Salvatore követ minket. Guggoljunk le a szobor mögött a beugróban, és Salvatore felé fordulva nyomjuk meg az akciógombot, ekkor Tommy azt mondja: „Wait here”, azaz várj meg itt, a jó lakatos koma többé nem mozdul. Fussunk át a másik oldalra, és arccal a kerítésnek, a beugró jobb oldalán térdeljünk le, vegyük elő a baseballütőt, és „húzzuk fel”. Amikor az őr megáll rágyújtani, sétáljunk mögé, és bumm! Vegyük el tőle a kulcsot (!) és a puskát, és menjünk a két „négyszög” között fel az úton, majd lehajolva jobbra a kis pavilonig. Ütő a kézbe, menjünk az őr mögé, és őt is tegyük hidegre. Menjünk vissza Salvatore-hoz, és újabb klikkel szóljunk neki, hogy kövessen („Follow me”). Sétáljunk fel a sövények végéig, itt ismét ültessük le lakatosunkat, és amikor a terasz előtt sétáló őr elfordul, rohanjunk mögé, és kínáljuk meg.
Ezután menjünk tovább egyenesen a fal mentén (a szökőkútnál álló két őr nem fog bántani minket, elég képzetlen munkaerő…), forduljunk be a ház sarkán, itt egy oldalbejárat, amelyet az ellopott kulccsal kinyithatunk. Menjünk fel a lépcsőn a legfelső szintre, forduljunk jobbra, majd rögtön balra. Az ajtót kinyitva kijutunk a hallhoz, guggoljunk le, és így óvatoskodjunk át a szemben lévő ajtóig! Jobbra át, majd végig a folyosón, ott a dolgozószoba, a bal hátsó sarkában a széf. Klikkeljünk rajta.
11-04 Visiting Rich People – The Safe (A széf) [277]
A gazdi hazajött, szerencsére Salvatore épp végzett a melóval. Álljunk a mackó elé, klikkeljünk rajta, ekkor magunkhoz vesszük a bizonyítékokat, és menjünk ki. Rohanjunk végig egyenesen a folyosón, kijutunk a lépcsőházba. Menjünk le, szóljunk Salvatore mesternek, hogy itt várjon. A szemben lévő ajtón kijutunk egy kis folyosóra, balra az első ajtó a konyhába vezet. Ha igaz, a szomszédos ebédlőben a szobalány épp terít, álljunk az ajtó mögé felhúzott ütővel, majd amikor bejön a konyhába, üssük le (de lehet, hogy már a folyosón találjuk). Menjünk ki az ebédlőbe, majd balra ki a teraszra, és üssük le az őrt. Menjünk vissza Salvatore-ért, majd közösen irány le balra a lépcsőn, és leguggolva a sövény mellett. Itt ismét helyezzük parkolópályára a lakatos urat, és fektessük le a kikapcsolt szökőkút melletti őrt. Tovább a ház fala mellett, a hátsó udvarban egy őr áll háttal nekünk, csendesítsük el őt is. Menjünk vissza a mesterért, és vigyük a parkoló autóhoz. Próbáljuk meg kinyitni azt, ekkor Tommy szól Salvatore-nak, hogy nyissa ki az ajtót. Így szert teszünk egy Silver Fletcher-re, egy igen szép, erős és gyors autóra, aminek nagy hasznát vehetjük a későbbiekben!
(Ha esetleg lövöldözésbe keveredünk, és még a széf kinyitása előtt leterítjük a hátsó őröket, az ügyész testőrsége észreveszi a balhét, és rögtön elhajtanak a főnökkel, így hiába is keresnénk az autót! És még egy megjegyzés: akár így, akár úgy, a menekülésnél a hevesebb vérmérsékletűek nyugodtan gyilkolászhatnak, semmi gond, csak a főlépcsőn álldogáló szürke öltönyös úriembert ne bántsuk, ő az államügyész!)
11-05 Visiting Rich People – Escape (Menekülés) [280]
Haza kell vinnünk a mester urat. Egy trükk van a dologban, hogy nem kukorékol, hol akar kiszállni. A háza az út bal oldalán van, egy „Monuments” feliratú portál mellett. Itt álljunk meg, Salvatore köszöni szépen a teli gatyát, mehetünk haza.
12. A Great Deal! (Egy remek üzlet!)
12-01 A Great Deal! – Salieri Bar (Salieri Bár) [285]
Csak egy mozi… Az előző esti kaland jól sikerült, most pedig úgy tűnik, sikerül a kiesett kanadai viszkit is pótolni. Egy Willam Gates (hmm…) nevű figura Kentucky-ból egy egész teherautónyi szállítmánnyal vár minket egy parkolóházban, két jóember visz minket oda, akik baj esetén a hátsónkat védik majd.
12-02 A Great Deal! – Parking Lot (Parkolóház) [290]
Menjünk be a parkolóházba. Sétáljunk fel a legfelső szintre. Szép hosszú és látványos filmecske következik, talán mondanom sem kell, támaszkodjunk rá a térdelés gombjára, hogy a mozi végén védve legyünk. Körben hullák és fegyverek hevernek, töltsük fel a készletünket, és jöhet a vadászat. Ez nagyon jópofa és finom kis akció lenne, ha a már szapult, hihetetlenül primitív AI miatt nem saját embereink sejhajára kellene vigyáznunk. Sam, de főleg Paulie habozás nélkül berohan három kereplő géppisztoly össztüzébe; az, hogy egy oszlop védelméből lövöldözzenek, eszükbe se jut, és hihetetlen eleganciával sétálnak be a mi tűzvonalunkba is, hogy aztán háttal az ellenség golyózáporának, méltatlankodva szidjanak minket, hogy miért őket lőjük… Hihetetlen, elképesztő, elkeserítő! E nélkül jó kis csata lenne, van sok tereptárgy, ami mögé elbújhatunk, egy pár jó sorozat a Tommy-gitárból felrobbantja az olajos hordókat és a kocsikat, lehet vadászni puskával a sarkok mögül, oldalra gurulni pisztollyal a kézben, finom! (Mielőtt odamegyünk a csempészekhez, a felhajtót eltorlaszolhatjuk két kocsival, így kevesebb dolgunk lesz, a kocsik felrobbantásával az előttük szerencsétlenkedő rosszfiúkat eliminálhatjuk!)
Ha a felső szint tiszta, mehetünk eggyel lejjebb, ott is van pár áldozat (főleg a hülye haverjaink), és a kis elkerített tárolóban egy elsősegélydoboz, aztán még lejjebb. Vigyázzunk, ne a lépcsőn menjünk, mert onnan kézigránáttal dobálnak minket! Az alsó szintet két autó torlaszolja el, innen Molotov-koktélok repülnek, úgyhogy csak óvatosan. Érdemes jó messziről géppisztollyal felrobbantani a jobb oldali kocsit, csak az össztűz közepén korzózó Paulie-ra vigyázzunk…
Ha minden csendes, kötözzük be a sebeinket a portásfülke mellett, majd vissza a legfelső szintre, üljünk be a ládákkal megpakolt kisteherautóba, és hajtsunk ki a parkolóház kijáratán.
12-03 A Great Deal! – Car Chase (Autós üldözés) [295]
Ezzel nekem semmi gondom nem volt. A piát le kell szállítanunk a raktárun