A Mario Party sorozat egyet jelent a többjátékos szórakozással, nem véletlenül szerepel már a címében is a „Party” szó. Az eddig csupán „nagy” Nintendo konzolokra megjelenő sorozat mindegyik darabja tartalmazott ugyan egyjátékos módot, igazán mókás mégis csak társaságban volt, ahol közösen élvezhettük a többtucatnyi minijátékot.
Köszönhetően annak, hogy a Gameboy-hoz problémásan lehetne négy kontrollert csatlakoztatni, a hangsúly – ellentétben a korábbi epizódokban megszokottakkal – elsősorban az egyjátékos módra helyeződött át. Ezzel gyakorlatilag az egész sorozat lényege változott meg, és az elődöknél sokkal jobban hasonlít a MPA a WarioWare-re… Mivel utóbbiból nemrég jelent meg DS-re és GBA-re is egy-egy új rész , így erős a gyanúm, hogy sok, eredetileg ezekhez készült, de végül a minőségellenőrzésen megbukott minifeladat landolt a MPA-ban. Ennek ellenére természetesen itt sem maradhattak ki a multiplayer őrületek, bár sajnos ezek száma igen alacsony, ráadásul nem is mindegyik játszható egy darab kazettával. A néhány, talán némi keserűségre is okot adó gondolat után jöjjön azért valami, ami bizonyára meghozza azok kedvét is a játékhoz, akik a fentiek után szkeptikusak voltak: összesen nem kevesebb, mint 120 különböző játék szerepel a kínálatban, ami akkor is impozáns adat, ha tudjuk, ezek egy része csupán rövid távú szórakozásra alkalmas. Persze annyian megjegyezték már, hogy a kézikonzolok elsősorban erre a célra lettek kitalálva, hogy már meg sem lepődünk azon, ha egy húsz perces buszút alatt nyolc küldetést is letudunk.
Értelemszerűen a játékmódok is úgy lettek kialakítva, hogy a szingli szórakozást garantálják. Shroom City-ben fogjuk eltölteni a legtöbb időt, már csak azért is, mert ahhoz, hogy a többi módban bármibe is belekezdhessünk, először itt kell megnyitni minden egyes minijátékot, csak ezután futhatunk ezeknek neki külön-külön, illetve az erre megfelelőekkel többjátékos módban. Érdemes különbséget tenni a feladatok és az ún. gadgetek között. Utóbbiakat Shroom City-ben, küldetések teljesítése után kaphatjuk meg, és a Play Land módban játszhatunk velük – már amelyikkel lehet, ugyanis ezek nagy része inkább érdekes vagy vicces haszontalanság. Minijátékokkal azonban akár épületekben, akár három körönként találkozhatunk, előbbiek megnyerése azért fontos, hogy gadgetekhez jussunk, míg utóbbiak gombákkal ajándékoznak meg minket, amelyek az autónk működtetéséhez nélkülözhetetlenek – ha ez elfogy, sajnos Mario (vagy az éppen választott szereplő) nem áll neki stoppolni, és vége lesz a játéknak. Komoly negatívum sajnos, hogy szemben a nagytestvérekkel, semmit nem lehet már az „éles bevetés” előtt begyakorolni, vagy sikerül elsőre, vagy buktuk azt a kört.
Mivel képtelenség egyenként kitérni minden egyes minijátékra (ráadásul egyik sem olyan nehéz, hogy ne lehetne rájönni a lényegére másodpercek alatt), így inkább olyan hasznos tanácsokkal és érdekességekkel próbálunk szolgálni, melyek segítségével Shroom City-ben könnyebbé válik a dolgunk.
Gomba: egyetlen funkciója egyben a játék legfontosabb tárgyává is teszi, ugyanis minden lépés előtt el kell használnunk belőle egyet. Számuk növeléséhez a következő lehetőségek állnak rendelkezésre:
1. Minden megnyert minijáték jutalma három gomba
2. Ha a térképen egy „M” betűs mezőre lépünk, és Tumble minijátékát megnyerjük, két gombával leszünk gazdagabbak
Sajnos azonban több esetben el is tudjuk veszíteni ezt a jutalmat:
1. Ha a térképen mínuszjellel ellátott mezőre lépünk, automatikusan búcsút mondhatunk egynek.
2. Amennyiben az „M” betűs mezőn Koopával szemben veszítünk, szintén szegényebbek leszünk egy gombával.
A folyamatos haladás érdekében tehát érdemes szaporítanunk az „üzemanyagot”, de ha nagyon rosszul állunk, akkor próbáljunk úgy lépni, hogy olyan mezőre érkezzünk, amelyen kocka szerepel – ilyenkor újra dobhatunk, magyarul egy ingyenes lépés lesz a jutalmunk. Normális esetben minden harmadik elhasznált gomba után jön a rendeltetésszerű minijáték, de ha sikerül egyszerre legalább hat darabot begyűjteni, akkor is kapunk egy speciális lehetőséget a nyerésre.
A fő cél ugyanakkor a városban található küldetések végrehajtása, hiszen csak ezek vezetnek Bowser legyőzéséhez. Ezek egy részéhez nagy területet kell bejárni, és nem szabad elfelejteni, hogy egyszerre csak egy quest lehet aktív. A jutalom sosem marad el, vagy egy gombaszaporításra alkalmas játékkal, vagy a fent már említett gadgettel lehetünk gazdagabbak.
Bowserhez (aki a város közepén tanyázik) úgy juthatunk be, ha megadott számú questtel végeztünk. Mivel többször is le kell gyűrnünk a tüskéshátút, így nem csak egyszer fogunk nála járni. Amennyiben problémát okozna valamelyik küldetés, itt van mind az ötven, sok sikert a megoldásukhoz és Shroom City felszabadításához!
Küldetés Feladat Helyszín Gaddget
A Speeding Bill A kihívás után nagyon gyorsan kell nyomkodni a gombot Mushroom Stadium Mini Soccer
Accessorize! A küldetés elvállalása után menj a Sandy Beach-re, szedd fel a kagylót (seashell) és térjél vissza vele Goombob Manor Dessert Menu
Bestest Buds Vegyünk egy gyűrűt Bowsernek a boltban, majd a minijátékban lopakodjunk el a Koopa kölykök mögött, amikor nem néznek oda Bowser Pad (rózsaszín cső) Shroom Bloom
Big Boss Bob-omb Az emeletválasztásnál nyomjunk egy le gombot az első emeletnél, és válasszuk ki az „üres” részt. Háromszor kell kockával nagyobbat dobnunk, mint az ellenfél. Mushroom Condo (Basement) Stress Press
Blooper Battle El kell találni az ellenfelet háromszor kalapáccsal azelőtt, hogy ő tenné ugyanezt. Mushroom Beacon Minijáték
Blossom of my Heart A küldetés elvállalása után menj a Mushroom Condo harmadik emeletére és beszélgess Flutterrel Petal House Bead Machine
Boss Bowser Elsőként ki kell találni a kártyalapokon szereplő számok alapján, hogy melyik kisebb ill. nagyobb. Utána Koopákat kell lecsapdosni, ahol ötször hibázhatunk Bowser Hidout (fekete cső) Faux Flame, Hourglass
Bowser:Accused Válaszold ezeket: „This Mansion”, „The Mansion”, majd a minijátékban a két gomb segítségével intézd el a Koopa kölyköket Bowser Mansion (vörös cső) Lip Sync
Bowser’s Toys A következőket válaszoljuk: „V”, „A robot”, „Peace”, „I’m an iron ‘shroom!”, „Jack”. Utána egy kalapáccsal kell arcokra ütni, ill. elkerülni ezt. Amennyiben a mi arcunkat látjuk, kerüljük el az ütést a B-vel, ellenkező esetben csapjunk az A-val Bowser Toy Shop (Sárga cső) Screen Clean
Bowserstein! Elsőként küzdjünk meg a „Scary monster”-rel. Utána egy curling (csúszókorong)-szerű játékban vehetünk részt, amely a MPA egyik legnehezebb, ugyanakkor legszórakoztatóbb része. Két körünk és összesen hat korongunk van, azokat kell a pontot érő zónába eljuttatni (akár az ellenfél korongjainak kiütésével) Bowser Lab
(lila cső) Magic Lamp
Chillin’ Villian Első körben válaszolj a kérdésekre a következő sorrendben: „A boa tie!”, „See you next fall!”, „Wait ’til tomorrow.” Utána szokás szerint Koopa kölyök vadászat következik. Mt. Frostbite (világoskék cső) Breeze Buddy
Chomper Stomper Az ellenfélnél hamarabb kell elfűrészelni a kötelet a gombok nyomogatásával. Ha fáradunk (két izzadtságcsepp), hagyjuk abba rövid időre, különben leállunk Chain Chomp Minijáték
Comedy Bomb Nyomd meg az A gombot, ha a következő mondatok hangzanak el: „You should never…”, „Forget the questions!…” Mario Vaudville Snow Globe
Condo of Mystery! Beszélj az épület elhagyása után Boo-val, majd térjél vissza Horror Condo (2nd Floor) Porta-Gust
Cool as Ice Öt kísérletből kell legalább egyszer jól eltalálni a labdát Ice Stadium Mini Slugger
Debt’s a Hoot Arra kell fogadnunk, hogy hol áll meg a kerék, 30-nál többet kell nyernünk Jungle Game Hut Minijáték
Dino of Mystery! Csak Yoshival teljesíthető! Menjünk Loch Dorrie-hoz és beszélgessünk Loch Dorrie Soil Sonars
Duel Tower, 1F Válaszd a „Chaaaarge!”-ot, majd nyomogasd minél gyorsabban a gombokat Duel Tower Hozzáférés a második emelethez
Duel Tower, 2F Röplabda játék bombákkal – a cél, hogy ne nálunk robbanjon a bomba, hanem az ellenfél térfelén Duel Tower Hozzáférés a harmadik emelethez
Duel Tower, 3F El kell ugrani a lezuhanó tömb elől, de lehetőség szerint az utolsó pillanatban. Figyeljük az árnyékát, és időzítsünk eszerint. Duel Tower Minijáték
DVD for me Hozzunk a Mushroom Condo első emeletéről egy DVD-t Horror Condo (1st Floor) Tile Trial
Engaging Game Lőjük le az érméket, legalább 30 darabot Ice Game Room Minijáték
Final Showdown Fogadd el Bowser kihívását, és az A, B és R gombokkal érd el, hogy a Koopa kölykök leessenek Bowser’s pipe House Bowser Print
Find the Password Vegyünk az Item Shop-ban Bob-Omb-nak egy figurát, vigyük vissza és mondjuk el a jelszót (Baboom) Bob-omb Avenue Shroom Slide
Flowers Are a Blast! Menjél a Piranha Plant-be, és vigyél vissza egy halacskát Bob-omba Rochambeau
Game King Figyelni kell, hogy melyik csőbe bújik Bowser, és legalább háromszor el kell kapni Bowser Game Hall (narancssárga cső) Jewelry Case
Game Mage Először az A és B gombok váltott nyomogatásával jussunk fel a piramisra, ezután egy kártyajátékban kell nyernünk, ahol az azonos kártyák eltüntetik egymást. The Hammer Minijáték
Goal Tenderizer Elsőként lőjünk háromszor egymás után egyenesen a labdával, majd vadásszuk le a Koopa kölyköket Bowser Stadium (kék cső) Snooze Ewes
Hammerama A két gombot kell minél gyorsabban nyomogatni Mushroom Field Mini B-Ball
Hearts A-Flutter A küldetés elfogadása után keresd fel Mr. I-t, beszélgess vele, majd térjél vissza Mushroom Condo,3rd Floor Love Me Not
Hey, UFO! Emeld a kezeidet úgy, ahogy a Shy Guy teszi! Az árnyékok sokat segíthetnek. Mushroom Condo, Rooftop Morse Maker
Jungle Jive A gombokat kell a képernyőn látható utasításoknak megfelelően nyomkodni Dance Stage Mini Bowling
Kamek Krew Live! A küldetés elfogadása után menj a Mushroom Stadium-be, válaszold azt, hogy „Nice Stadium”, majd térjél vissza Mushroom Condo,2nd Floor Bull’s-Eye
Kind Goomba A küldetés elfogadása után vegyükn egy jegyet a Train Station-ön, majd térjünk vele vissza Goomba House Egg Roll
Locomtionless Beszélj a Shy Guy-jal (nem a fiúbanda ), majd a Vending Machine-nél vegyél szenet (coal), és vidd vissza Train Station Cake Maker
Losing Streak Addig kell a félkarú rablóval játszani, míg 30-nál több érmét nyerünk Town Game Room B Minijáték
Love That Princess Csak Peach-csel oldható meg, vele viszont csak beszélgetni kell Mr. I Hope Chest
Mathemagician! Válaszolj a kérdésekre a következő sorrendben: 990, 100, 0 Mushroom Library Castle Night
Monkeynapping?! Olvasd el a titkos kódot, majd keresd fel a dzsungelben a Loch Dorrie-t Ukiki House Mini Maze
Mustached Hero! Csak Marióval vagy Luigival oldható meg! Egy tankban ülve kell lelőnünk Shy Guy-t. A sima lövés használata helyett érdemes feltöltődni és úgy tüzelni. Spear Thicket Minijáték
Mysterious Riddles Válaszolj a kérdésekre a következő sorrendben: Mario, Bowser, Luigi Pokey Tap-Tap Sumo
Nerd Force V Az Item Shopban vegyünk egy Toad Force
V figurát és vigyük vissza Horror Condo (Basement) Poochy Pal
Probably a Robbery? A küldetés elfogadása után látogasd meg Mr. I-t,Paratroopát és Goombobot, majd kérdezd ki őket. Ezután menj vissza a bankba és gyanúsítsd meg Paratroopát. Koopa Bank Card Trick
Sploosh! A beszélgetés után válaszd ki Bloopert Sushi Cliff Digitizer
Swimmin’ Wimp El kell veszítenünk a küzdelmet, de úgy, hogy ne tűnjön fel. Haladjunk egymás mellett, majd kicsit lassítsunk a végére. Mushroom Pool Desktop Golf
Treasure of Mystery! A válasz 4444 Klepto Ruins Map Maker
True-Blue Boo Ki kell találnod, ki a hamis Boo – az lesz, aki a többiektől eltérően másik irányba fordul Boo Cemetery Predictotron
Weeping Thwomp Vizsgáld meg az ajtót, majd gyanúsítsd meg Thwompot, hiszen ki sem fér azon Thwomp House Eye Exam
What’s That Line? Menjünk a Mushroom Condo első emeletére, és kérdezzünk az Episode 28-ról. A válasszal („I’m an Iron shroom.”) térjünk vissza Lakitu House Bait ‘n Wait
Winners Keepers Kapargassuk addig a kártyát, míg három egyforma jelet nem találunk Town Game Room A Minijáték
A GBA verzió megjelenéséig az N64 és a Gamecube testvériesen osztozott a Mario Party játékokban: mindkét géptípusra 3-3 darab jelent meg a sorozat darabjaiból.