A Mech Warrior fanatikusok biztosan emlékeznek arra az időre, amikor 1998-ban felfokozott várakozás előzte meg a Mech Commander megjelenését. Ezt az érzést újra átélhették amikor  elkészült a program második része.

A Microsoft kiadásában került piacra ez a real-time stratégiai játék, amely valószínűleg tovább fogja gyarapítani a Mech-rajongók táborát. A program teljesen háromdimenziós motorral készült, amellyel a kameranézetet egyszerűen, s akár 360 fokkal is el lehet forgatni. A sok forgolódás közepette, az eligazodásban egy viszonylag kicsi térkép van csak a segítségünkre, de ha bekapcsoljuk az iránytű funkciót, akkor biztosan nem tévedünk el. A táj és a tereptárgyak aprólékosan kidolgozottak és a mozgó egységek grafikája is lenyűgöző.
Lőnek! Lőjünk hát vissza!
A játék alaptörténetét videó bejátszások sora meséli el. Sajnos jelen esetben (mint megannyi más játéknál) sem szól semmi érdekes dologról, mindössze a megszokott meséről: Az ellenség megtámadott; pusztítsuk el! A kezdeti kudarcok előtt öt tanulópályán sajátíthatjuk el a legszükségesebb képességeket, amelyek birtokában nyugodtan nekivághatunk a harcoknak. Először megkapjuk a missziók célpontjait, és néhány biztató szót a parancsnokságunktól, amely arra hivatott, hogy valami formába öntse a küldetést. (Ekkor láthatjuk utoljára normális méretben a csata színhelyének térképét.) A harcászati utasításai, tanácsai a vezetőségnek viszont nagyon fontosak, mert ezek alapján válogathatjuk össze a robotokat, amiket be akarunk vetni. A next gomb megnyomása után újabb képernyő tárul elénk. Itt választhatjuk ki minden küldetés előtt azokat az acél óriásokat, amelyeket magunkkal akarunk vinni. Mindössze a súlyhatárra kell figyelnünk, mert meg van szabva, hogy mikor milyen ösztömeggel támadhatunk. Ha pénztárcánk engedi, akkor a „lépegetőket” akár át is alakíthatjuk, hogyha nem vagyunk megelégedve; tegyük fel azt a páncélzatával. (Erre a 13. küldetésig biztosan nem lesz szükség.) A robotokba pilóták is kellenek. Az embereink közül néhánynak magasabb szintű képesítése is van, célszerű például a kém specialistát gyorsabb gépbe ültetni, mert akkor jobban tudja használni a képességét. Vagy a szenzorost olyan robotba vezényeljük, amelynek már alapból emelt szintű érzékelői vannak. Ha ezek megvannak irány a bevetés. Minden küldetés elején olyan helyre dobják le az egységeinket, hogy ne kelljen tartanunk az azonnali támadástól. A Mech-jeink állapotáról a pilóták arcképe mellett lévő kis kivetítőről győződhetünk meg, de a térkép felett lévő információs ablak is hasznunkra lehet. Ha túl sok találatot kap valamelyik acélóriás, akkor a találati felület elkezd színt változtatni a kijelzőn. Ilyenkor, ha kellő mennyiségű erőforrás áll rendelkezésünkre (amit raktárak, vagy teherautók elfoglalásával szerezhetünk), akkor a térkép felett lévő középső ablakból szerviz kocsit hívhatunk, amit légi úton szállítanak le. Bizonyos fizetség ellenében megrendelhetünk innen még légi csapást, kémhelikoptert, vagy akár egy hatalmas páncélszaggató ágyút is. Sőt lehetőség van arra is, hogy egy kilőtt robotba pilótát és üzemanyagot hozassunk, hogy megszerezhessük az adott gépet. (Figyelem! Ekkor már harcképtelen, csak követni tud bennünket.) Ennek azért van jelentős szerepe, mert a küldetések sikeres kimenetele után ugyan kapunk pénzbeli juttatást is, és ezen megvásárolhatjuk a csatatéren hagyott Mech-ket, de a felhalmozott erőforrások a küldetések végével elvesznek, ha nem költjük el őket. Extra bevételt a robotok eladásával szerezhetünk, amit célszerű a megmaradt példányok „feljavítására” használni. Ezzel a kis kereskedelmi fogással egészen érdekes árnyalatot adtak a játéknak a fejlesztők -és valljuk be, nem tették rosszul. Mint azt már említettem, egy sikeres misszió után minden teljesített fő- és mellék célpont kiiktatásáért, vagy elfoglalásáért külön-külön összeget kapunk. Kérdezhetnénk, hogy mi történik viszont a hősiesen helytállt katonákkal? Ők a kilőtt robotok és járművek után, vagy a részvételért kitüntetéseket kapnak. Minden ember tapasztalati pontot szerez a bevetések során, és amikor ezek elérnek egy szintet, akkor előléptetik őket. Így a zöldfülű kiskatonából akár elit Mech vadász is lehet. Az ilyen szintlépéseknél választhatjuk ki katonánk számára azt a képességet, amely szerintünk majd a legjobban szolgálja a csapat tevékenységét. Ezek után már csak az összeválogatásra kell figyelnünk, mert ha a pilóta a kis hatótávolságú gépek specialistája, akkor ne ültessük be egy Catapult-ba, mert nem fog sok gépet kilőni.
Robotok
Ahhoz, hogy a megfelelő emberetek a megfelelő Mech-hez rendeljétek itt egy kis ismertető a monstrumokról a teljesség igénye nélkül.
Anibus: A Liao House tervezésében készült kémrobot. A sebességét tekintve az egyik leggyorsabb az összes közül. Igen jól felszerelt, Jump Jet-tel, hosszú távú rakétákkal rendelkező gép. Nem túl hatékony a kiterjedt harcokban, de hajszálpontos lövései mindig meghozzák a várt eredményt. (Az egyik kedvencem.)
Atlas: Maga Kerensky tábornok tervezte, és kegyetlenül erős fegyvernek számított a Csillagközi Szövetségben évtizedeken át. A 100 tonnájával beletartozik abba a néhány fős csapatba, amely a „Legnagyobbak” címet viseli. A páratlanul szilárd páncélzata és az erős fegyverzete szinte legyőzhetetlen rémálommá teszi. Lassú sebességét kompenzálják a rövid és hosszú hatótávolságú rakétái, amelyek bármilyen ütközetre alkalmassá teszik.
Bushwacker: Gyors, mozgékony, és jól felszerelt valamennyi hatótávolságú fegyverrel. Adottságai alkalmassá teszik őrszemnek, és kémlelő feladatok ellátására. Energia és ballisztikus fegyvereivel biztos kitüntetést hoz az őt vezető pilótának.
Cyclops: A Liao ház tervezőmérnökei fejlesztették tovább a tiszteletre méltó veteránt, a legfejlettebb kommunikációs és szenzoros rendszerrel rendelkező óriássá. Egy mozgó parancsnoki központként viselkedik, mert képes akár ütközet közben is rácsatlakozni egy műholdra. A harcok folyamán csak a stratégiailag fontos egységeket támadja, mert fegyverzete nem túl hatásos, de a kisebb ütközetekben kielégítő.
Enfiend: Nagyon hatékony középtávolságú Mech. Elképesztő pusztítást tud okozni más egységekkel karöltve. Egyetlen negatívuma, hogy egy kicsit nehéz, de meghálálja magát, ha bevesszük a bevetendő csapatba. A döbbenetesen jól párosított energia és ballisztikus fegyverei verhetetlen „középpályássá” teszik. (A másik kedvenc.)
JagerMech: Régimódi kialakítással rendelkező „hosszútávas”, aki a közelre jött ellenségre is képes lőni a könnyű gépágyúival. A gyors tűzereje kiválóan alkalmassá teszi helikopterek, tankok, s járművek elleni ütközetre. Golyószóróival bástyaként védelmezni a területét, ha azt kapja parancsba. Hátránya, hogy a fegyverei a rossz kialakítás miatt fedetlenek, így könnyen sebezhetők.
Lao Hu: House Liao legújabb tervezésű erőteljes modellje. A mozgékonyság, az ugró képesség, és a mindent elpusztító támadótechnológia halálos párosítása a Lao Hu. Ütközetekben az első sorokba ajánlják, mert az összes Liao Mech-en túltesz.
Raven: Az elektronikus hadviselés specialistája, és egy mobil szenzor egyben. Képes feltérképezni az ellenséget irtózatosan nagy távolságból, és megvakítani azok radarjait az ECM-jével (elektronikus ellenintézkedés). A nagy ütközetek elengedhetetlen egysége. Sajnos védelemre szorul a hiányos fegyverzete miatt, de a kis tűzereje mellett a kiegészítői legalább annyira értékessé teszik, mint a támadó robotokat.
Razorback: Eredetileg felderítőnek tervezték, de a gyorsasága, az ugróképessége, a tökéletes mobilitása, meg a tűzereje alkalmassá teszik, hogy egyedül is szembeszálljon a könnyű páncélzatú gépekkel. Kiválóan alkalmas arra, hogy kövesse az ellenséget a fejlett érzékelői segítségével, és a kellő pillanatban s távolságról csapást mérjen rájuk.
Sha Yu: A villámgyors Sha Yu az óránkénti 119 km-es sebességével, az egyik leggyorsabb Mech a „nehézsúlyúak” között. Fürgesége meg a tűzereje alkalmassá teszi, hogy elfogóként, vagy vészhelyzetekben megbízható erősítésként szolgáljon. Az új kiegészítő szettjével a maradványai észrevehetetlenek a csatamezőn. A Liao ház szándékosan néhány elemét alacsony szinten hagyta vagy mellőzte, hogy a maradékkal képes legyen a meglepetés erejével támadni.
Szárazföldi és légi egységek
„Ha győzni akarsz, ismerd meg az ellenfeledet!” Ehhez a régi mondáshoz hűen állítottam össze ezt a kis részt, hogy pontosan tudjátok, hogy mire lőnek a Mech-ek.
 Aerospotter: Könnyű fegyverzetű és páncélzatú harci jármű, amely fel van szerelve egy helymeghatározó és egy kommunikációs egységgel. Veszélyessége abban rejlik, hogy képes elektronikusan megfesteni egy célpontot, amit aztán a bombázók egyszerűen elpusztíthatnak.
 Drillson: Jól felszerelt harci légpárnás hajó, amely helytáll a nehéz ütközetekben is, köszönhetően a kivételesen erős páncélzatának. Ez a kis jármű képes vízen és földön is haladni, hogy célba jutassa rövid hatótávolságú rakétáit. Fegyverzete és viszonylagos lassúsága miatt könnyű célpont a nagy távolságú rakétáknak.
 LRM Carrier: A legjobban felszerelt, és a legtöbb hosszú távú rakétával rendelkező jármű a maga osztályában. A Mech pilóták előszeretettel veszik ezért elsőként célba ezeket a járműveket. Gyakran rövid- és közép-hatótávolságú kísérettel mozog csak, hogy enyhítse az ellenfél támadását, mert nagy tűzereje ellenére gyenge páncélzattal rendelkezik. A parancsnokok, ha csak tehetik, a falaik belsejére ilyen egységeket állítanak, hogy növeljék a védelem erejét, és hogyha találat éri a generátort, akkor sem maradnak végtelenek.
 Storm: Egyike azoknak a tankoknak, amely a két részecskegyorsító ágyújával és kellő vastagságú páncéljával igazi fenyegetést jelenthet bármilyen egység számára. Alacsony sebessége miatt főleg védelmi és őrző pozíciókat kap, és e tulajdonsága játszik szerepet abban is, hogy könnyű célpont a gyors, vagy hosszú távolságú rakétákkal rendelkező Mech-nek.
 Repair Truck: Szükség esetén az ellenséges területekre ledobott aránylag gyors kocsi, amely arra specializálódott, hogy a monstrumok páncélzatát és fegyverzetét megjavítsa, esetleg feltöltse lőszerrel. Sajnos képtelen helyrehozni a szétlőtt fegyverzetet, vagy helyreállítani a leszakadt kart. Az aknára lépett, vagy találatot kapott alsó végtagokat viszont teljesen meg tudja „gyógyítani”.
 Attack ’Copter: Közepes gépágyúval és könnyű páncéllal felszerelt harci helikopter, amely gyors és bármilyen terepviszonnyal megbirkózik. A meglepetésszerű támadásokra tervezték, nem pedig a kiterjedt ütközetekre.
 Heavy ’Copter: Nehéz páncélzatú parancsnoki gép, amely a sima terepviszonyokra terveztetett. Rövid hatótávolságú rakétái és pulse lézere lehetővé teszik számára, hogy bátran kiálljon a light Mech-ek ellen.
 Salvage Craft: Egy specializálódott harctéri járművisszaszerző repülőgép, amelyet első ízben láthatunk a Carver V.-ban. Páncélzata megfelelő ahhoz, hogy berepüljön az ellenséges területre, és egy MechWarrior-t juttasson egy visszahúzható hidraulikus ketrecen keresztül a harctéren fekvő, pilóta nélküli Mech-be. A kalitkának ferro-titánium burkolata van, hogy megóvja az emberünket a transzportálás alatt.
 Shilone Bomber: A lopakodó technikája lehetővé teszi, hogy észrevétlenül berepüljön az ellenséges vonalak mögé, és megsemmisítő csapást mérjen az áltatunk kijelölt területre. A lapos törzskialakításnak köszönhetően semmilyen távolságból és eszközzel nem mérhető be. Egyetlen nehézség vele az, hogy a tökéletes találathoz felderített területre van szüksége, különben egy bizonyos körön belül teríti szét a bombáit, csökkentve ezzel az össztűz erejét.
 VTOL: Hatalmas, nehéz, jól páncélozott teherhelikopter. Mint azt a típusa is elárulja, nem száguldásra tervezték. Általában szervizkamionokat, aknarakókat, és tüzérségi ágyúkat szállít a csatamezőre.
 A lényeg
Beszéltem már az egységek és a táj aprólékos kidolgozottságáról, a lenyűgöző grafikáról, és a 3D-s motorról, de magáról a game play-ről nem esett még szó. Sajnos a küldetések hol pofon egyszerűek, hol pedig idegölően bonyolultak. Ezzel csak azt érték el a FASA-s fiúk, hogy nem tud kialakulni egy összefüggő játékmenet, így játékélmény sem (amiben szerepet játszik a hosszú töltési idő is). A pilóták és az ütközetek hangjai jól sikerültek, bár itt sem szakadtak meg a fejlesztők, mert a közeli képeknél is ugyanazt halljuk, és ugyanolyan hangerővel, mint a távoliaknál. Tehát összességében elmondhatjuk, hogy a Mech Commander 2 nem fog egy kihagyhatatlan élményt okozni, hiszen a kategóriáján belül számos jobb programmal is találkoztunk.

Karakterek

David Renard ezredes egy régi vágású katona. Még hisz a hűségben és a közvetlen támadás elsöprő erejében. Nem érti, hogy a polgárháború miként robbanhatott ki és, hogy mi motivál valakit is, hogy elárulja felettesét. Mély hűséget érez Davion parancsnok iránt, aki előzőleg végrehajtó tisztje, és tanítványa volt (most ellenfelek). Meggyőződése, hogy nem rohanja le a korábbi katonáit, míg közvetlenül nem utasítják rá.
Cash őrmester a nehéz terepekre kifejlesztett fegyverek szakértője, aki imádja a munkáját. Ő riasztja az ezredest, hogyha a fegyverraktárak elfoglalható területre sodródnak. Ha ez már megtörtént, akkor kapcsolatba lép a laktanyák parancsnokaival és tájékoztatja őket a további teendőkről.
Mandrissa Anita Cho egy rejtjelező. Mindössze annyit tudunk róla, hogy egészségügyi problémákkal küszködik, és mélyen gyűlöli a Davion-t. A férje irányította a Carver V-t, amíg meg nem ölték Davion csapatai egy ütközet során.
Jason Cho kapitány Mandrissa Cho fia. Veterán MechWarrior, de van egy kis tapasztalata a hadvezetés tudományában is.
Yee nagykövetasszony a Steiner ház politikai megbízottja a Cavrer V ideje alatt. Ez az első hivatali posztja, de hisz benne, hogy illemtudóan, tárgyalások útján bármilyen összeütközésbe bele lehet avatkozni, és békés úton megoldani azt. Ezért sosem ért egyet Renard ezredes módszereivel s megpróbál felülkerekedni rajta.
Diaz harcászati szakértőnő. Szabadúszó, csak pénzért dolgozik. Ő a szemük és a fülük a megbízóinak. Megszerez bármilyen kulcsfontosságú információt, és ha szükséges tanácsokat is ad. Diaz egy ízig, vérig korrupt zsoldos.
Suzan Kelly őrnagy egy elvakult Davion párti aktivista, aki szintén részt vett az ezredestől való elszakadásban. Ez a tette nagy részben hozzájárult ahhoz, hogy gerinctelenként tűnjön fel, pedig egy igazán nagy szakértelemmel rendelkező vezető egyéniség. Mélyen tisztelte Renard-ot amíg ő volt a felettese, de a Steiner-t támogató erőszakos politikájával lehetetlenné tette számára, hogy tovább szolgálja őt.

A film
A Mech univerzumot sem kerülhette el a végzet a filmesítés képében, hiszen a 15 éve létező és igencsak jól működő FASA gyermeket felkapta a hollywoodi filmipar, készül a mű. Nem kell azonban attól félnünk, hogy nem találunk majd közös pontokat a szívünkhöz közel álló játék és a film között, hiszen a MC2 csapata is részt vesz a forgatáson, a rendező és a producer nagyban támaszkodott az ő elképzeléseikre. Persze a képi megvalósításban is nagy szerepük lesz, hiszen már előre elképzelhető a számítógépes animációk hosszú soráról, melyekkel tarkítva lesz a film. Egyszóval készül a legújabb adaptáció, reméljük egy kicsit kevésbé lesz csillogó és villogó mint a legutóbb elkészült Lara reinkarnáció.