2051-ben járunk, a Bator rendszer Bodor nevü bolygóján.
A csekély számú lakható helyet a zsúfoltság és a rendkívül magas mûszaki fejlettség jellemzi.
Egy ilyen városban kerülünk be a két leghatalmasabb mammut vállalat mikroszkópikus háborújának közepébe.
A Pc Guru-ban már olvashattatok errôl a CD-s játékok mérföldkövét jelentô alkotásról.
Nemrégiben CD3²-re is megjelent a Psygnosis jóvoltából. A játék elképzelhetetlen lenne a CD lemez tárolókapacitása nélkül, fejlesztését még a CDTV megjelenését követôen kezdték el.

Nemrégiben CD3²-re is megjelent a Psygnosis jóvoltából. A játék elképzelhetetlen lenne a CD lemez tárolókapacitása nélkül, fejlesztését még a CDTV megjelenését követôen kezdték el.

A játék grafikáját és a rendkívül hosszú bevezetô animációt, amit méltán nevezhetünk filmnek, video és ray-trace technikával készítették. Az intro szebb lett mint a korábban megjelent PC verzióé. Ez köszönhetô a második generációs Amigák fejlett grafikus képességeinek is.

Ha már a különbségeknél tartunk, akkor ki kell emeljem, hogy az egeret valahogy elfelejtették, pedig a PC verzióban használható.

A játék során egy emberi szervetbe kerülünk, miniatürizált bázisunkkal, jármûveinkkel. Átélhetjük, milyen úton jár többliternyi vérünk életünk minden percében.
A szervezet hat részében kell megszabadítsuk a beteget az idegen anyagoktól, akik a társaságunk szempontjából kulcsfontosságú ember életére törnek.
Ezek a betolakodók teleport gyûrükkel elzárnak minket a szervezet fontos területei elôl.
Elôször ezeknek a teleport zónáknak a kiiktatása a feladatunk.
A program csillogó villogó vizuális élményei mögött egy szinte egyszerû lövöldözô játék rejlik.
A játék szinte teljesen egysíkú.
A ránk rontó biológiai apróságok közepette élve kell eljussunk a térkép valamennyi pontjára.
Az útvonalba azért beleszólásunk van, hiszen a keresztezôdésekben magunk dönthetjuk el, hogy merre sodródjunk tovább.
A game paddal nem teljesen optimális a játék irányítása.
A piros gombra rátapadva lövedékek láncát tudjuk elôállítani. Elengedni nem javasolt a játék folyamán.
A zöld gomb egy energia fegyvert aktivál, amit korlátozott számban használhatunk. Ilyenkor minden ellenfél rövid úton a falósejtek áldozata lesz.
A bal elsô gomb a térképet hívja elô. Vigyázzunk a használatára, mert amíg nézzükk, folyamatosan tovább támadnak.

Már az elsô beavatkozási helyszín is rendkívül nehéz feladatot igér. Segítségül megtaláljátok a véna bejárható hálózatát. A térkép alapján található út amivel nem kell túl sokszor bejárjuk ugyanazokat az ereket. Az úton találhatunk energia kapszulát is, amivel a jármû energiáját tölthetjük fel.
Az egyik teleportációs pontot elérve átkerülünk egy másikhoz, de ezek színe pirosra vált.

Ha mindegyiket bejárjuk, akkor ezzel deaktiváljuk a teleport generátorát, és szembe találjuk magunkat a terület ôrzôjével.
Eddig persze keserves az út.
Nézzük mivel nehezíthetjük ellenfeleink dolgát. A legfontosabb, hogy folyamatosan mozogjuk egy támadó hullám érkezésekor, mivel jól célzott lövéseket adnak le.
Minden érszakaszban ugyanolyan sorrendben azonos támadó hullámokat találunk.
Egy idô után megjegyezhetjük, hogy mikor kit várhatunk. A különbözô alakú sejtek különbözôképpen viselkednek. Ezt figyeljük meg.
A három vagy négy sejtbôl álló kisebb hullámok lövései könnyen elkerülhetôek a képernyô szélén körbe haladva. Vannak olyanok akik hátulról elôre úsznak, majd onnan fordulnak vissza támadni. Ezeket célszerû gyorsan leszedni. Próbáljuk a nagyobb hullámok geometriai elrendezését követni mozgásunkkal, így ha sikerül, akkor egyetlen mozdulatból végezhetünk velük.
A térképet nyugodtan megnézhetjük egy pillanatra, amikor szûk érben hullámos szakaszhoz érkezünk. Ott sosem támadnak. Valamennyi feladatot megkaphatjuk a játékban, de lényegében sok különbség nincs köztük.

Idônként nyomjuk le a pause billentyût és rázzuk le begörcsösödô ujjainkat, mert a játék nagyon hosszú. Egy ilyen típusú játékban talán nem is lehet hasznos tanácsokat osztogatni, hiszen ez tömény akció.
Remélem, hogy ez a játék mégcsak az elsô mérföldkô a CD-s játékok hosszú útján.
Lázi

Lázi