MIGHT AND MAGIC ]I[

  Na, ez is itt van. Csak annyit róla, hogy ez az eddigi talán legbonyolultabb, legszebb  RPG,  amit valaha is hátán hordott a föld. Nehézségére jellemzô, hogy többmint  háromszáz  féle  szörnyet,  és  hetven,  igen  bonyolult  dungeont tartalmaz.  Remélem,  hogy  aki  teljes megoldást vár tôlem, az már rájön, hogy ilyen  nem  létezhet.  Ha  csak a játék készítôi ki nem adják a teljes sztorit. Szóval,mikorelkezdtemjátszani  az  EOB1-el,  azt  hittem,  hogy  az  a leg…-bb,-bb,-bb  játék. Szóval ilyet többé nem gondolok soha, mer’ úgy se jön be.  A  New  World  Computing nem igazán ismert itthon, de szerintem ez a játék magáért  beszél.  Ami  a  legjobb  az egészben, az a han gulat. Szinte magam is átéltem a mászkálást, a csatákat, a kincseket….

Néhány szót a kasztokról:

  A képernyôn az “III” drágakô szolgál a filemenü elôhozására. Ha valakinek van Direction  Sense  képessége,  akkor  ez  a  III  átváltozik  az  aktuális égtáj kezdôbetûjére.  A  jobb  oldali  kis  gyík akkor müködik, ha van valakinek Spot Secret  Doors-képessége,  ekkor ha egy rejtett ajtó elôtt állva hevesen jelezni kezd.  A  képernyô  tetején  a  denevér  a  veszélyre  figyelmeztet, már ha van valakinek  Danger  Sense  képessége.  A  bal  oldali angyalka (vagy ördögke…) szárnya pedig akkor csapkod, ha éppen levitálunk.

-Cleric  – síma pap. Varázslatai a gyógyításra is kiterjedek, és jó harcosok is,  de  szúró  vagy  vágófegyvert  nem használhatnak, valamint szintén nem használhatják a Ninják, Szamurájok fegyvereit (pl:Katana).

-Barbarian  –  barbár.  jellemzôjük, hogy negyon-nagyon buta fickók, a fegyverükhöz nyúlnak az eszük helyett. Utálják a varázslókat, és nagyon táposak (szóval  sok  HP).  Csak olyan páncélokat viselnek, amelyek nem korlátozzák mozgásukat (pl:Leather Armor).

-Thief  – tolvaj. Ügyes fickók, a rejtôzködés, a zsebmetszés mesterei. Velük nyittassuk ki az ajtókat, a ládákat. Ök lépnek leggyakrabban szintet.

-Paladin  –  fehér  lovag.  Nagyon  lassan  lép szintet, de korlátozott papi képességei vannak, és minden fegyvert használhat. Nagyon ellenállóképes.

-Knight  –  mezei lovag. Ez is használhat minden fegyvert, de nem használhat mágiát, és gyorsabban ugrik szintet mint a Paladin.

-Archer – íjász. Olyan ranger-féle. A nyilazás mestere.

-Ninja – no comment, aki nem tudná mi a Ninya, az…

-Druida  – ô is pap, csakhogy azon belül is a természet papja. Jópofa spellje például a Water Walking (vízen járás).

-Ranger  –  erdôjáró,  avagy vándor. Nagyon tápos fickó, és jó nyomkövetési, erdôjáró tulajdonságai vannak. Egy idô után Druidai varázserôre, még késôbb pedig  korlátozott  Mágusi  varázserôre  tesz szert. Na persze ez inkább az alap AD&D-re igaz, ide nem.

-Sorcerer  –  a  varázsló.  Kevés  fegyvert  használhat,  de  neki  vannak a legpusztítóbb spell-jei, mint pl: star burst (mindenkit elvisz).

…..  Guild  –  Itt  tanulhatjuk  meg a varázslatokat, persze ezért fizetni kell.  A  papok/varázslók  olcsón  megússzák,  viszont  a Paladin-ok kétszer annyit kell hogy fizessenek. Sorry. Ahhoz, hogy itt tanulni tudjunk, be kell íratkozni.  Minden  városban,  ahol  van Guild, ott lennie kell egy fickónak valahol,  akinél csekély összegekért beíratkozhatunk a helyi Guild-ba. A Buy Spell-el  mevehetünk  egy varázslatot, a Spell Info-val némileg kiokosítanak minket  egy  varázslattal kapcsolatban, a Guild info-val magáról a tanodáról tudhatjuk  meg,  hogy például mikor épült? Persze mielôtt vadul meg akarnánk venni  az  összes  varázslatot,  érdemes szintet ugrani, máskülömben a “Come back,  when you’re more experienced”-üzenetet kapjuk. Egy idô után egy olyan üzenetet is kaphatunk, hogy “…all we can teach you”, ami azt jelenti, hogy ha újabb varázslatokat akarunk, akkor nézzünk egy másik (fejlettebb!) tanoda után.  A  Fountain Head-i fickó már úgy ötödik szint környékén beadja ezt az üzenetet.

…..  ‘s  temple  –  Valakinek  a  temploma. Itt gyógyíthatjuk meg az olyan nyavajáinkat,  melyet  papjaink még nem tudnak gyógyítani, vagy ami rosszabb éppen az igazak örök álmát alusszák (halottak). Heal – gyógyítás. Un-Curse – ha  valaki  elátkozott minket (jelzi a szerencsétlenül járt figura feje is), akkor  itt  leszedik  rólunk.  Donation  –  adakozás  némi  pénzzel az adott istennek. Ez késôbb kell.

…..  ‘s  vault  –  Ez a bank. Itt rakhatjuk le felesleges millióinkat. Nem tudom  mire  jó,  hiszen  minden  pénzünk nálunk lehet (milliók is!), és nem korlátoz sem a harcban, sem másképp.

Vmilyen  Inn  –  A  városi  fogadó. Bent lehet karaktert generálni, valamint pénzért felfogadni utitársakat, akiket naponta fizetni kell (ahogy fejlôdnek útközben, úgy növelik áraikat is), és a 7.-8. karakterhelyre kerülnek.

A  kocsmák  –  Minden  faluba más a nevük. Itt vételezhetünk kaját (food). A kajáról  annyit,  hogy minél nehezebben megközelíthetô, vagy késôbb elérhetô városban  vesszük,  annál  tovább  álnak  el. A Fountain Head-i kaja csak öt napra elég, de olcsó (viszont mit számít itt a pénz ?),ellenben a Swamptown- i  már  20  napra,  és  így  tovább. Inni is lehet (drink, de ki ne tudná ?) amitôl akár be is lehet rugni (drunk), ilyenkor a szerencsétlen (vagy nem is szerencsétlen  ?)  pasi  arca  mákosra vált, szemei összefele néznek, szóval cool. Tip – Na mi lehet ? A lényeg az, hogy csak ivászat után kapunk tippet, és  akkor,  ha  nem  rugtunk  be.  Rumor  –  pletyka.  Na,  a pletykák rossz szokásától eltérôen ezek igencsak igazak szoktak lenni.

Teleport  –  minden városban (városban ! nem dungeonban !) van egy ilyen. Ez könnyû  utazást  tesz lehetôvé nagy távolságok között. Node. CSAK oda tudunk menni,  ahol  már jártunk (illetve e leírás segedelmével már máshova is…), mertmindenteleportnakvan  egy  szava,  amit  beírva  egy  másiknál, odakerülünk. Itt most leirom mind az öt város teleportkódjait:

 Fountain Head-  HOME
 Bay Watch-  SEADOG
 Swamp Town  –  DOOMED
 Blistering Heights  –  REDHOT 
 Wildabar-  FREEMAN

És  kész.  Nagyon  hasznosak.  Sajnos  általában  el  vannak  rejtve és erôs ôrizetük van. Na persze még jobb, ha van egy bizonyos Papi Spell-ünk, a Town Portal,  amit  bárhol  használhatunk,  és  ugyanúgy funkcionál mint a városi teleport.  Természetesen  nem  kell hozzá egy kód sem. Egy kényelmes menübôl kell kiválasztani a város nevét.

A  játékterület  egy  rakás  térképre oszlik. Mint pl: A1, vagy C4. (sakk ?) Minden  területet más állatok (szörnyek) uralnak, esetleg kooperációban. Jó, ha  megtisztítunk  minden  egyes  területet. Ez úgy megy, hogy megkeressük a domináns  állatok  lakhelyét, vagy a lárváikat, vagy a sírjukat (élôhalottak esetében), és elégetjük / elpusztítjuk. Ezért általában egy rakás Experience pont  jár.  A  nagyobb (vagy veszélyesebb) állatok után természetesen többet kapunk.  Pl.:  a Goblinok rejtekhelyének elpusztítása után 5000 XP-t kapunk, viszont a Shadow Rogue-ok után 50000 XP-t. Az öt városon kívül találhatunk Kastélyokat. Pl: Bloodreign (Neutral), White Shield  (Good),  Dragon Tooth (?). Azonkívül van egy rakás Cavern is. Minden városnak van saját dungeon-je.

Fountain Head.
A  várost  a  Moose  (jávorszarvas!!!) Patkányok, és a Bubble Man-ek tartják megszállás  alatt. A feledat: le kell menni a dungeon-be, megölni mindenkit. A  fejnek  mondjuk  azt,  hogy  RATS.  A  végén  kilyukadunk  a  város egyik elérjetetlennek  tûnô  pontján. Ott van a patkányok ura. Miután kinyírtuk, a ládából elôszedhetjük a város védôszentjét: Morphosest.

Bay Watch.
Ez  a  hely  meg  Skeletonokkal,  zombikkal,  és  egy Ghoul-lal van tele. Ha kiirtottuk  ôket,  lemehetünk a pincébe. Nem veszélyes. Lent 1millió rejtett ajtó  van.  (és  Screamer-ek  minden  mennyiségben.)  Ja!  Itt  már lesz egy Phantom-is.

Wildabar.
Ezt  a  várost a Ninja klán uralja, ezen kívül az ôrült törpék. Mindenkit le kell irtani. A ninja klán feje egy Sonic Ninja (hehe). Lenn, a katakombákban találhatunk  egy  ninját, aki nem idevalósi, hanem a Swamp Town-i ninja klán tagja.  Kémkedett,  de  bezárták  egy hordóba. Számíthatunk rá. A tavernában lesz.

Swamp Town.
Egy  rakás  élôhalott  és ninja. Csekélység. A sírokat csak óvatosan bontsuk ki,  mert hol elátkoznak, hol meg csak egy Ghost-ot találunk (az meg durva.) Lent  sok a kincs, és az a fickó is lent van, akinél beíratkozhatunk a helyi Guild-ba. Vigyázat! Néha a sírokból Reaper jön ki. (nagyon durva.)

Blistering Heights.
Ez  a  legdrágább, de a legjobb város. Mondjuk megtisztítani se könnyû. Igaz minden csak viszonylagos. A mini dragon-ok nagyon durvák. A városban van egy kisebb  Démon  is,  csapjuk  le.  Sok  itt a kincs. Lent a dungeon egy pókot formáz.  A  hat  láb  végében  találhatunk egy-egy gem-et, amit megérintve a különféle  ellenállóképességeink  feltuningolódnak. A fejnél egy rakás kincs vár ránk. Ja! Meg egy fô-ördög is. (hú de kafa!) Az itt található tûz fickók ellen  kiválóak  az  elektromosságot  használó  varázsklatok.  Más  már  nem annyira…

  Tárgyak.

  Mint  minden  jólnevelt RPG-ben, ebben is vannak tárgyak. Habár itt egy picit túlzásba  vitték  a  számot és fajtát, mert van vagy 1000 féle dolog, amit néha órákig  tart  kideríteni,  mire  is  jók.  Åltalában a tárgy neve elôtt áll egy néhány  melléknév,  amibôl  következtethetünk  a  funkciójára. Pl: fegyverekben legjobbak  a  Diamond  és  a  Platinum  cuccok. Milyenek lehetnek? Na: Chrystal (kristály),  Amber (borostyán), Lapis (Lapis, az egy drágakôféle), Steel (fém), Iron  (acél),  Leather  (bôr),  Quartz  (Kvarc),  Diamond  (gyémánt),  Platinum
(Platina),  Emerald  (smaragd),  Golden  (arany), Silver (ezüst), Glass (üveg), Saphire  (Zafír),  Ruby  (rubin),  Coral (koral???), Obsidian (obszidián – ez a legeslegcoolabb!).   Szerintem kicsit furcsa lehet, amint a fickón borostyáncsizmák, Kvarc páncél, Üveg pajzs, és vaskesztyük vannak, nem? A boltban az Identify-nél megnézhetjük, hogy cuccunknak milyen plusszai vannak, mennyit von le az AC-ból, és módosítja- e  a tulajdonságainkat. Vannak olyan tárgyak, amelyek csak USE-olás (használat) után fejtik ki áldásos-áldatlan tevékenységüket.

  Most pedig következzen pár WORD, amelyet itt-ott használhatunk kódként:

 Cathedral Of Carnage – JVC
 Dark Warrior’s Keep  – 314
 M. Stronghold- EPSILON
 Castle Greywind  – CIRCLE
 Castle Whiteshield- WHITESHIELD
 Castle Blood Reign- OGRE, NORTIC
 Fountain Head Cavern – RATS
 Carnage Cathedral- (kérdés: Mi szeretne egy moose lenni ?) Ez: WEEDS

 Pár kód amik nem tudom mire jók.
 REVAL, MYSTERIES, ECHO, TOMORROW, DARKNESS, CHAIN

 Central Control Center – Creators
 Alpha Engine Sector  – Warp
 Archnoid Cavern  – 20301
 Dragontooth Cavern- 2000 (lejárat),  és 11 (ládák)
 Main Engine Sector- Primary

  A szörnyekrôl.

  Ez  a veszett játék igazán meg van áldva a különféle dögökkel, ezért jó lesz, ha leírok pár fontosabbat (durvábbat), amelyek ellen létezik valami jó taktika.

Ghoul – Adjunk neki Turn Undead-et, meg Holy Water-t (szentelt víz).

Ghost – Rá érvényesek az elôzôek. Ez is félelmetes élôhalott.
 
Mini Dragon – Tüzet  fúj,  ezért az a jó  taktika,  hogy amint feltûnik  egy  a  képernyôn,  rögtön tehénkedjünk a C billentyûre, és mielôtt
 léphetne  valamit,  kasztoljunk  el mondjuk egy Star burst-ot.  Amig  ezt  a  spell-t  nem tudjuk, nem is érdemes olyan helyre  menni, ahol ilyenek vannak.

ED-409 – Ez egy droid a Robotzsaruból. Ide is érvényes az elôbbi.

Minotaur  –  Huhú  !  Ez szuperdurva ! Akárkit megölhet akár egy ütéssel is. eddig még nem jöttem rá a hathatós védekezésre / támadásra.

Cyclops – Ha ha, az 1szemû ! Ez nem olyan veszélyes, de sok a HP-ja.

 * * *

Might And Magic III kiegészítés !

 Megmondom mér van ez itt. Mert:
  – Nem tom abbahagyni
  – Nincs még vége
  – Legalább ennyit írjak játékokról
  – Mért ne
  – Csak.

  Elôször  is:  van  egy  kurva  hasznos kütyü, a neve: “Interspacial transport Box”.  A  boltosnak  úgy  0-t  ér, de szerintem ez az egyik leghasznosabb item. Használatakor  a gép egy 1-64-ig terjedô számot kér. A számokkal a játék minden helyére  el  lehet  jutni.  Hogy  hol  a  fenébe  találtam ezt a szart, már nem emléxem,  de  ha  tippelek, akkor a Main Control Sector, vagy vmi ilyesmi volt. Megkeresni  nem  nehéz…  A  tûz szigeten van (ahol Blistering Heights) és egy szép  arany  színû  piramis  a  külsôje.  Ott bent bizonyos izék vannak, amiket
megérintve  az  egyes  játékosok úgy 2-6 Millió exp.-t kapnak + és néha egy-egy cuccot  is,  közte  ezzel  a  ITB-al.  Ja ! Vannak ott bizonyos TERMINATOR nevû mászkák is. Kiirtásuk egy-két IMPLOSION-nel nem kunszt, de igyekezzünk hamarabb lôni. Visszatérve a számokra… A feltérképezésük folyik, de leirok párat:

1 – Na mi ?!?!
  14 – Dragons’ cave
  33 – Cave of Greywind
  34 – Cave of Blackwind
  64 – A sivatagos sziget
  stb…

 Pár újonnan felfedezett kód:
 —————————-
 Well of toars: EYES
 Eyes of eternity: BLINK
 Sunken island: YOUTH
 Blink of destruction: TEARS
 Computer init seq: 876
 A szigetek kódjai: EARTH, FIRE, WATER, és AIR
 Akkor van itt még valami CRON, és VARN, de nem tom mire jók…

 Egy totális kód:

 Ha  regisztráljuk a gamét a NWC-nél, mellékeljük a KTOW (nem tévedés !!! KTOW)
szót, akkor valami extraszupi ajándékot kapunk….

 Na majd még írok errôl párszor.