MIGHT AND MAGIC ]I[
Na, ez is itt van. Csak annyit róla, hogy ez az eddigi talán legbonyolultabb, legszebb RPG, amit valaha is hátán hordott a föld. Nehézségére jellemzô, hogy többmint háromszáz féle szörnyet, és hetven, igen bonyolult dungeont tartalmaz. Remélem, hogy aki teljes megoldást vár tôlem, az már rájön, hogy ilyen nem létezhet. Ha csak a játék készítôi ki nem adják a teljes sztorit. Szóval,mikorelkezdtemjátszani az EOB1-el, azt hittem, hogy az a leg…-bb,-bb,-bb játék. Szóval ilyet többé nem gondolok soha, mer’ úgy se jön be. A New World Computing nem igazán ismert itthon, de szerintem ez a játék magáért beszél. Ami a legjobb az egészben, az a han gulat. Szinte magam is átéltem a mászkálást, a csatákat, a kincseket….
Néhány szót a kasztokról:
A képernyôn az “III” drágakô szolgál a filemenü elôhozására. Ha valakinek van Direction Sense képessége, akkor ez a III átváltozik az aktuális égtáj kezdôbetûjére. A jobb oldali kis gyík akkor müködik, ha van valakinek Spot Secret Doors-képessége, ekkor ha egy rejtett ajtó elôtt állva hevesen jelezni kezd. A képernyô tetején a denevér a veszélyre figyelmeztet, már ha van valakinek Danger Sense képessége. A bal oldali angyalka (vagy ördögke…) szárnya pedig akkor csapkod, ha éppen levitálunk.
-Cleric – síma pap. Varázslatai a gyógyításra is kiterjedek, és jó harcosok is, de szúró vagy vágófegyvert nem használhatnak, valamint szintén nem használhatják a Ninják, Szamurájok fegyvereit (pl:Katana).
-Barbarian – barbár. jellemzôjük, hogy negyon-nagyon buta fickók, a fegyverükhöz nyúlnak az eszük helyett. Utálják a varázslókat, és nagyon táposak (szóval sok HP). Csak olyan páncélokat viselnek, amelyek nem korlátozzák mozgásukat (pl:Leather Armor).
-Thief – tolvaj. Ügyes fickók, a rejtôzködés, a zsebmetszés mesterei. Velük nyittassuk ki az ajtókat, a ládákat. Ök lépnek leggyakrabban szintet.
-Paladin – fehér lovag. Nagyon lassan lép szintet, de korlátozott papi képességei vannak, és minden fegyvert használhat. Nagyon ellenállóképes.
-Knight – mezei lovag. Ez is használhat minden fegyvert, de nem használhat mágiát, és gyorsabban ugrik szintet mint a Paladin.
-Archer – íjász. Olyan ranger-féle. A nyilazás mestere.
-Ninja – no comment, aki nem tudná mi a Ninya, az…
-Druida – ô is pap, csakhogy azon belül is a természet papja. Jópofa spellje például a Water Walking (vízen járás).
-Ranger – erdôjáró, avagy vándor. Nagyon tápos fickó, és jó nyomkövetési, erdôjáró tulajdonságai vannak. Egy idô után Druidai varázserôre, még késôbb pedig korlátozott Mágusi varázserôre tesz szert. Na persze ez inkább az alap AD&D-re igaz, ide nem.
-Sorcerer – a varázsló. Kevés fegyvert használhat, de neki vannak a legpusztítóbb spell-jei, mint pl: star burst (mindenkit elvisz).
….. Guild – Itt tanulhatjuk meg a varázslatokat, persze ezért fizetni kell. A papok/varázslók olcsón megússzák, viszont a Paladin-ok kétszer annyit kell hogy fizessenek. Sorry. Ahhoz, hogy itt tanulni tudjunk, be kell íratkozni. Minden városban, ahol van Guild, ott lennie kell egy fickónak valahol, akinél csekély összegekért beíratkozhatunk a helyi Guild-ba. A Buy Spell-el mevehetünk egy varázslatot, a Spell Info-val némileg kiokosítanak minket egy varázslattal kapcsolatban, a Guild info-val magáról a tanodáról tudhatjuk meg, hogy például mikor épült? Persze mielôtt vadul meg akarnánk venni az összes varázslatot, érdemes szintet ugrani, máskülömben a “Come back, when you’re more experienced”-üzenetet kapjuk. Egy idô után egy olyan üzenetet is kaphatunk, hogy “…all we can teach you”, ami azt jelenti, hogy ha újabb varázslatokat akarunk, akkor nézzünk egy másik (fejlettebb!) tanoda után. A Fountain Head-i fickó már úgy ötödik szint környékén beadja ezt az üzenetet.
….. ‘s temple – Valakinek a temploma. Itt gyógyíthatjuk meg az olyan nyavajáinkat, melyet papjaink még nem tudnak gyógyítani, vagy ami rosszabb éppen az igazak örök álmát alusszák (halottak). Heal – gyógyítás. Un-Curse – ha valaki elátkozott minket (jelzi a szerencsétlenül járt figura feje is), akkor itt leszedik rólunk. Donation – adakozás némi pénzzel az adott istennek. Ez késôbb kell.
….. ‘s vault – Ez a bank. Itt rakhatjuk le felesleges millióinkat. Nem tudom mire jó, hiszen minden pénzünk nálunk lehet (milliók is!), és nem korlátoz sem a harcban, sem másképp.
Vmilyen Inn – A városi fogadó. Bent lehet karaktert generálni, valamint pénzért felfogadni utitársakat, akiket naponta fizetni kell (ahogy fejlôdnek útközben, úgy növelik áraikat is), és a 7.-8. karakterhelyre kerülnek.
A kocsmák – Minden faluba más a nevük. Itt vételezhetünk kaját (food). A kajáról annyit, hogy minél nehezebben megközelíthetô, vagy késôbb elérhetô városban vesszük, annál tovább álnak el. A Fountain Head-i kaja csak öt napra elég, de olcsó (viszont mit számít itt a pénz ?),ellenben a Swamptown- i már 20 napra, és így tovább. Inni is lehet (drink, de ki ne tudná ?) amitôl akár be is lehet rugni (drunk), ilyenkor a szerencsétlen (vagy nem is szerencsétlen ?) pasi arca mákosra vált, szemei összefele néznek, szóval cool. Tip – Na mi lehet ? A lényeg az, hogy csak ivászat után kapunk tippet, és akkor, ha nem rugtunk be. Rumor – pletyka. Na, a pletykák rossz szokásától eltérôen ezek igencsak igazak szoktak lenni.
Teleport – minden városban (városban ! nem dungeonban !) van egy ilyen. Ez könnyû utazást tesz lehetôvé nagy távolságok között. Node. CSAK oda tudunk menni, ahol már jártunk (illetve e leírás segedelmével már máshova is…), mertmindenteleportnakvan egy szava, amit beírva egy másiknál, odakerülünk. Itt most leirom mind az öt város teleportkódjait:
Fountain Head- HOME
Bay Watch- SEADOG
Swamp Town – DOOMED
Blistering Heights – REDHOT
Wildabar- FREEMAN
És kész. Nagyon hasznosak. Sajnos általában el vannak rejtve és erôs ôrizetük van. Na persze még jobb, ha van egy bizonyos Papi Spell-ünk, a Town Portal, amit bárhol használhatunk, és ugyanúgy funkcionál mint a városi teleport. Természetesen nem kell hozzá egy kód sem. Egy kényelmes menübôl kell kiválasztani a város nevét.
A játékterület egy rakás térképre oszlik. Mint pl: A1, vagy C4. (sakk ?) Minden területet más állatok (szörnyek) uralnak, esetleg kooperációban. Jó, ha megtisztítunk minden egyes területet. Ez úgy megy, hogy megkeressük a domináns állatok lakhelyét, vagy a lárváikat, vagy a sírjukat (élôhalottak esetében), és elégetjük / elpusztítjuk. Ezért általában egy rakás Experience pont jár. A nagyobb (vagy veszélyesebb) állatok után természetesen többet kapunk. Pl.: a Goblinok rejtekhelyének elpusztítása után 5000 XP-t kapunk, viszont a Shadow Rogue-ok után 50000 XP-t. Az öt városon kívül találhatunk Kastélyokat. Pl: Bloodreign (Neutral), White Shield (Good), Dragon Tooth (?). Azonkívül van egy rakás Cavern is. Minden városnak van saját dungeon-je.
Fountain Head.
A várost a Moose (jávorszarvas!!!) Patkányok, és a Bubble Man-ek tartják megszállás alatt. A feledat: le kell menni a dungeon-be, megölni mindenkit. A fejnek mondjuk azt, hogy RATS. A végén kilyukadunk a város egyik elérjetetlennek tûnô pontján. Ott van a patkányok ura. Miután kinyírtuk, a ládából elôszedhetjük a város védôszentjét: Morphosest.
Bay Watch.
Ez a hely meg Skeletonokkal, zombikkal, és egy Ghoul-lal van tele. Ha kiirtottuk ôket, lemehetünk a pincébe. Nem veszélyes. Lent 1millió rejtett ajtó van. (és Screamer-ek minden mennyiségben.) Ja! Itt már lesz egy Phantom-is.
Wildabar.
Ezt a várost a Ninja klán uralja, ezen kívül az ôrült törpék. Mindenkit le kell irtani. A ninja klán feje egy Sonic Ninja (hehe). Lenn, a katakombákban találhatunk egy ninját, aki nem idevalósi, hanem a Swamp Town-i ninja klán tagja. Kémkedett, de bezárták egy hordóba. Számíthatunk rá. A tavernában lesz.
Swamp Town.
Egy rakás élôhalott és ninja. Csekélység. A sírokat csak óvatosan bontsuk ki, mert hol elátkoznak, hol meg csak egy Ghost-ot találunk (az meg durva.) Lent sok a kincs, és az a fickó is lent van, akinél beíratkozhatunk a helyi Guild-ba. Vigyázat! Néha a sírokból Reaper jön ki. (nagyon durva.)
Blistering Heights.
Ez a legdrágább, de a legjobb város. Mondjuk megtisztítani se könnyû. Igaz minden csak viszonylagos. A mini dragon-ok nagyon durvák. A városban van egy kisebb Démon is, csapjuk le. Sok itt a kincs. Lent a dungeon egy pókot formáz. A hat láb végében találhatunk egy-egy gem-et, amit megérintve a különféle ellenállóképességeink feltuningolódnak. A fejnél egy rakás kincs vár ránk. Ja! Meg egy fô-ördög is. (hú de kafa!) Az itt található tûz fickók ellen kiválóak az elektromosságot használó varázsklatok. Más már nem annyira…
Tárgyak.
Mint minden jólnevelt RPG-ben, ebben is vannak tárgyak. Habár itt egy picit túlzásba vitték a számot és fajtát, mert van vagy 1000 féle dolog, amit néha órákig tart kideríteni, mire is jók. Åltalában a tárgy neve elôtt áll egy néhány melléknév, amibôl következtethetünk a funkciójára. Pl: fegyverekben legjobbak a Diamond és a Platinum cuccok. Milyenek lehetnek? Na: Chrystal (kristály), Amber (borostyán), Lapis (Lapis, az egy drágakôféle), Steel (fém), Iron (acél), Leather (bôr), Quartz (Kvarc), Diamond (gyémánt), Platinum
(Platina), Emerald (smaragd), Golden (arany), Silver (ezüst), Glass (üveg), Saphire (Zafír), Ruby (rubin), Coral (koral???), Obsidian (obszidián – ez a legeslegcoolabb!). Szerintem kicsit furcsa lehet, amint a fickón borostyáncsizmák, Kvarc páncél, Üveg pajzs, és vaskesztyük vannak, nem? A boltban az Identify-nél megnézhetjük, hogy cuccunknak milyen plusszai vannak, mennyit von le az AC-ból, és módosítja- e a tulajdonságainkat. Vannak olyan tárgyak, amelyek csak USE-olás (használat) után fejtik ki áldásos-áldatlan tevékenységüket.
Most pedig következzen pár WORD, amelyet itt-ott használhatunk kódként:
Cathedral Of Carnage – JVC
Dark Warrior’s Keep – 314
M. Stronghold- EPSILON
Castle Greywind – CIRCLE
Castle Whiteshield- WHITESHIELD
Castle Blood Reign- OGRE, NORTIC
Fountain Head Cavern – RATS
Carnage Cathedral- (kérdés: Mi szeretne egy moose lenni ?) Ez: WEEDS
Pár kód amik nem tudom mire jók.
REVAL, MYSTERIES, ECHO, TOMORROW, DARKNESS, CHAIN
Central Control Center – Creators
Alpha Engine Sector – Warp
Archnoid Cavern – 20301
Dragontooth Cavern- 2000 (lejárat), és 11 (ládák)
Main Engine Sector- Primary
A szörnyekrôl.
Ez a veszett játék igazán meg van áldva a különféle dögökkel, ezért jó lesz, ha leírok pár fontosabbat (durvábbat), amelyek ellen létezik valami jó taktika.
Ghoul – Adjunk neki Turn Undead-et, meg Holy Water-t (szentelt víz).
Ghost – Rá érvényesek az elôzôek. Ez is félelmetes élôhalott.
Mini Dragon – Tüzet fúj, ezért az a jó taktika, hogy amint feltûnik egy a képernyôn, rögtön tehénkedjünk a C billentyûre, és mielôtt
léphetne valamit, kasztoljunk el mondjuk egy Star burst-ot. Amig ezt a spell-t nem tudjuk, nem is érdemes olyan helyre menni, ahol ilyenek vannak.
ED-409 – Ez egy droid a Robotzsaruból. Ide is érvényes az elôbbi.
Minotaur – Huhú ! Ez szuperdurva ! Akárkit megölhet akár egy ütéssel is. eddig még nem jöttem rá a hathatós védekezésre / támadásra.
Cyclops – Ha ha, az 1szemû ! Ez nem olyan veszélyes, de sok a HP-ja.
* * *
Might And Magic III kiegészítés !
Megmondom mér van ez itt. Mert:
– Nem tom abbahagyni
– Nincs még vége
– Legalább ennyit írjak játékokról
– Mért ne
– Csak.
Elôször is: van egy kurva hasznos kütyü, a neve: “Interspacial transport Box”. A boltosnak úgy 0-t ér, de szerintem ez az egyik leghasznosabb item. Használatakor a gép egy 1-64-ig terjedô számot kér. A számokkal a játék minden helyére el lehet jutni. Hogy hol a fenébe találtam ezt a szart, már nem emléxem, de ha tippelek, akkor a Main Control Sector, vagy vmi ilyesmi volt. Megkeresni nem nehéz… A tûz szigeten van (ahol Blistering Heights) és egy szép arany színû piramis a külsôje. Ott bent bizonyos izék vannak, amiket
megérintve az egyes játékosok úgy 2-6 Millió exp.-t kapnak + és néha egy-egy cuccot is, közte ezzel a ITB-al. Ja ! Vannak ott bizonyos TERMINATOR nevû mászkák is. Kiirtásuk egy-két IMPLOSION-nel nem kunszt, de igyekezzünk hamarabb lôni. Visszatérve a számokra… A feltérképezésük folyik, de leirok párat:
1 – Na mi ?!?!
14 – Dragons’ cave
33 – Cave of Greywind
34 – Cave of Blackwind
64 – A sivatagos sziget
stb…
Pár újonnan felfedezett kód:
—————————-
Well of toars: EYES
Eyes of eternity: BLINK
Sunken island: YOUTH
Blink of destruction: TEARS
Computer init seq: 876
A szigetek kódjai: EARTH, FIRE, WATER, és AIR
Akkor van itt még valami CRON, és VARN, de nem tom mire jók…
Egy totális kód:
Ha regisztráljuk a gamét a NWC-nél, mellékeljük a KTOW (nem tévedés !!! KTOW)
szót, akkor valami extraszupi ajándékot kapunk….
Na majd még írok errôl párszor.