Sziasztok, Ed Boon vagyok, az első Mortal Kombat társalkotója és a Mortal Kombat: Deception projektvezetője. A következő oldalakon szeretnélek végigkalauzolni benneteket legújabb játékunkon, a Mortal Kombat: Deception-ön, valamint beszélek azokról az újításokról is, amelyeket az előző rész óta a játékba építettünk.
A verekedős játékok kötött cselekményszálai miatt eléggé kiszámíthatóvá válnak a folytatásaik is, így fejlődésük is csak az elvárásoknak megfelelő szinten történik. A Mortal Kombat: Deception esetében azonban szerettünk volna kitörni ezekből a sztereotípiákból, és olyat nyújtani a játékosoknak, amit még csak legmerészebb álmaikban sem gondoltak volna. Ezt pedig sokrétű és szerteágazó tartalommal értük el. Az első dolog, amit a program elindulása után észrevehettek a játék főmenüjében, az a játékmódok nagy száma. A Mortal Kombat: Deception sokkal több, mint egy szimpla verekedős játék. Ez egy társasjáték, logikai- és egyben kalandjáték is, amely PlayStation 2-n és Xbox-on is elérhető, méghozzá online is!
Az első új dolog, amit észrevehetsz a játék során, az a verekedős rész életerőcsíkján történt ráncfelvarrás. A harcállapotjelzővel kiegészült grafikán ugyanis immáron nyomon követheted hősöd különböző tulajdonságainak fejlődését is. Ezt azért is tettük oda, hogy a karaktered néhány fontos tulajdonságát azonnal megállapíthasd róla. A harcosod ugyanis különböző változásokon mehet át, és amint elér egy bizonyos szintet, idepillantva rögvest látni fogod, hogy a megfelelő időben például képes lesz-e az ellenfelet a másvilágra küldeni (vagy éppen kivédeni annak hasonló típusú ütési kísérletét).
Nem új, de a Deadly Alliance óta továbbfejlesztett tulajdonság a hátterek kidolgozottsága. A Mortal Kombat: Deception küzdőarénái elkészítésénél már az elejétől kezdve az volt a célunk, hogy ugyanannyira befolyásolhassa a harc végkimenetelét, mint amennyire ez a játékosok ügyességén múlhat. Az arénákat ehhez mérten különböző méretekben készítettük el: egyesek többszintűek lettek, másokon fegyvereket helyeztünk el, végül, de nem utolsó sorban visszatérnek a pályakivégzések is, vagyis a hátterek aktív közreműködésével is alakíthatóak a csaták kimenetelei (és most már akár menet közben is, tehát nem kell megvárnotok a küzdelmek végét sem).
A Sky Temple nevű pálya egy remek példája a hátterek és a bunyó kölcsönhatásának. A harc egy óriási felhőkarcoló tetején kezdődik, amelynek közepén egy bivalyerős harci kalapács foglal helyet. Ennek megszerzéséért indul, majd ezután e fegyver hathatós közreműködésével folytatódik a harc. Egy másik példa a többszintes arénákra az a jelenet, amikor szintén ezen a pályán Sub-Zero leüti Sindelt a tető széléről. Ennek következtében a harc az épület előtt, jó pár emelettel lejjebb folytatódik. A Slaughter House-t a csapatunk egyöntetű kedvenceként konferálhatom fel nektek. Ebben az arénában egyesítettük az összes ínycsiklandozó újításunkat. A harc a felső szinten kezdődik, de természetesen itt is elérhetővé válik az alatta húzódó vesztőhely. A képek nézegetése közben valószínűleg észrevettél pár régi ismerőst, ez pedig nem véletlen, hiszen a Deception-ben sok visszatérő elem van a régebbi részekből is. Sokatok örömére vannak szereplők az első és második részből is, mint például Baraka, Mileena, Nightwolf, Sindel vagy Kabal (ezek a karakterek megőrizték a jellegzetes mozgásaikat is). Az újakat pedig majd a játék során fogjátok megismerni.
Az egyik leginteraktívabb hátterünk, a Nethership, a Deadly Alliance fő alkotóeleme. Amint meglátod ezt a pályát, pillanatokon belül ráérzel majd, mi teszi olyan különlegessé. A kétszintes harctér alsó részébe belógó hullák nem csupán díszítik, hanem befolyásolhatják is a küzdelmet. Ezek a testek teljesen interaktívak a harccal, és a saját javadra, vagy az ellenfeled hátrányára használhatóak fel. Észreveheted, hogy előre-hátra himbálóznak és még ráadásul ki is üthetik a karaktereket. A célunk itt tehát az volt, hogy a hátteret annyira befolyásolhatóvá tegyük, mint ahogy a szereplőket is meg lehet választani.
Konquest Adventure
A Konquest Adventure a Mortal Kombat: Deadly Alliance-ben már látott újításunk egy masszívabb kiegészítése. Ezúttal a teljes szabadságot biztosítottuk nektek, így végig a ti kezetekben maradhat a hat síkon átívelő kaland főhősének irányítása. A Konquest módban most sokkal több edzés, és harclehetőség van jelen, mint amennyire számítottatok volna. A kalandozásaid során érméket kell gyűjtened (illetve megnyerned), melyek különböző rejtett dolgokra válthatóak a kriptában. Teljes interaktivitásuk miatt bármelyik helyi lakossal szóba elegyedhetsz, teljesítheted az általuk felajánlott többféle küldetést, rejtett szigeteket tárhatsz fel, miközben egy csomó régi Mortal Kombat szereplővel is összefutsz. Észreveheted, hogy a képernyő jobb felső sarkában nap- és óramérő található. Az idő múlása nagyon fontos szerepet kap a játékban, ami abban is megnyilvánul, hogy amikor a 13 éves Shujinkót irányításod alá vonod, még vajmi keveset tud a képességeiről és a világról. Ám ahogy az idő múlik, Shujinko elkezd cseperedni, és tapasztaltabbá válik. Mire befejezed a játékot, már 60 éves lesz és eléggé tapasztalt ahhoz, hogy elsajátítson különleges mozgásokat és harcművészeti ágakat. Ezek után már Shujinkót is választhatod a Deception további aljátékaiban.
Az idő múlásának különleges szerepet terveztünk a játékban rejlő titkok feltárásához. Bizonyos események ugyanis csak bizonyos időben és helyen történnek meg. Ha elég szerencsés vagy és megfelelő helyen, megfelelő időben tartózkodsz, feltárhatsz olyan titkokat, amelyeket amúgy nem sikerülhetne. Például könnyen előfordulhat, hogy az erdőben kószálva megtámadnak a fa mögül előugráló harcosok. Ezután az adott ellenfelet legyőzve különböző jutalomtárgyak üthetik markodat. Gazdagodhatsz érmékkel, megkaphatod a legyőzött karakter adatlapját, de hozzájuthatsz kulcsokhoz is, melyekkel további titkokat rejtő helyszíneket tárhatsz fel. A dolog pikantériája, hogy az előugró karakter, mondjuk csak hajnali 4 órakor található meg az erdőben… A megfelelő időre várván a tétlenség helyett ajánlom a meditálást. A Konquest mód hat idősíkja végtelen lehetőséget, és rengeteg felfedeznivalót nyújt majd mindnyájatoknak.
Chess Kombat
A Chess Kombatra úgy is gondolhatunk, mint számos klasszikus táblás társasjáték és a Mortal Kombat keverékére. Akárcsak a sakkban, itt is az a cél, hogy az ellenfeled királyát térdre kényszerítsd, még mielőtt ő tenné meg ugyanezt a tieddel. Mindegyik játékosnak lépnie kell a figuráival, lehetőség szerint úgy, hogy stratégiailag megfelelő helyre juttassa őket. De a hagyományos sakkjátéktól eltérően, amikor egyik figura rálép a másik mezőjére, akkor ahhoz, hogy eldőljön kié legyen a mező, Mortal Kombat-féle harcot kell vívjanak egymással. Az MK sakktáblán többféle karakter található meg, akik a lépésmódokban, valamint a harc közben kifejtett erejük nagyságában különböznek. Az első alapvető figura a gyalog. Aztán ott a bajnok, aki a hagyományos sakk királynőjének MK-megfelelője, vagy a cselszövő, amelyik harc közben képes ellenfelének a formáját is felvenni. A varázsló átkokat szórva segíthet a sajátjainak vagy árthat az ellenfélnek. Ezek az átkok bebörtönözhetnek, megölhetnek, feltámaszthatnak vagy teleportálhatnak más figurákat. És végül ott a vezérfigura, a király, akire vigyáznod kell. A játék során észreveheted, hogy két villogó zöld mező van a játéktéren. Ezeket erőmezőknek hívjuk és stratégiailag nagyon fontos szerepet töltenek be az MK sakkjáték megnyerésében. Egy ilyen erőmező elfoglalásakor előnyre teszel szert harc közben, és ha mindkét erőmezőt elfoglalod, az még nagyobb előnynek számít – hidd el, nem szeretnéd, hogy az ellenfeled foglalja el őket! Játék közben az első dolgod az, hogy kiválaszd melyik Mortal Kombat szereplőkkel szeretnéd végigjátszani a sakkjátékot. A játék során meg kell szervezned a támadás stratégiai lépéseit: az átkokat a megfelelő időben történő fehasználását, az erőmezők elfoglalását és mindezt természetesen úgy, hogy a királyod állandóan védve legyen.
Puzzle Kombat
A Puzzle Kombat lényegében egy színtársító játék, a Mortal Kombat esszenciájával kombinálva. A játékmód célja az, hogy minél több azonos színű kockát társíts egymáshoz, majd megsemmisítsd őket a megfelelő törőkockával. Ezt követve átpasszolhatsz néhány kockát az ellenfeled játékterére is. Minél több kockát elintézel, annál több helyed marad. Az a játékos veszít, akinek a kockái elérik a legfelső szintet, s ezzel beterítik a teljes játékteret. Elég egyszerű, nem? De néhány kiegészítő szabállyal sokkal érdekesebbé tettük ezt az alapjátékot is. Még a küzdelem megkezdése előtt, a játékosok kiválasztják a nekik szimpatikus szereplőiket, akikkel játszani fognak, akárcsak a normális verekedős játékmódban. Mindegyik szereplőnek megvan a maga speciális mozgása, mely befolyásolhatja a játékost. Egyes lépések védekezők, melyek kockákat tűntetnek el, míg mások támadóak és kockákat ejtenek az ellenfél mezőjébe. Ezeket a lépéseket akkor használhatod, amikor az úgynevezett supermetered feltöltődik. Néha egy bomba esik a tábládra, ami egy különleges jellegzetessége a játéknak. Ennek a bombának óriási ereje van. Amikor hozzáér egy kockához, megsemmisíti az összes ugyanolyan színű kockát. Természetesen kivégzés nélkül a játékunk nem lenne Mortal Kombat, és ezért ezt is beleépítettük ebbe a mini-játékba.
Most már online is!
A Mortal Kombat: Deception az első olyan harcjáték, amely online is elérhető, úgy PlayStation 2-n, mint Xbox-on is. Közkívánatra ebben a részben mindegyik szereplőnek újra két kivégzése van.