1997-ben próbálkozott utoljára a Midway kalandjáték-alapú Mortal Kombat epizóddal – ám az akkor csúfosan megbukott és leszerepelt (amúgy pedig Sub-Zero főszereplésével készült) Mythologies jó időre elvette az egy időben még játéktermi gépekre is fejlesztő cég kedvét a további ilyen terű próbálkozásoktól. Az azóta eltelt röpke 8 év alatt úgy tűnik azonban, hogy begyógyultak a sebek, hiszen idén ősszel egy újabb vadhajtást üdvözölhetünk az MK franchise-ban.
Liu Kang és Kung Lao párosát középpontba állítva, nagyjából a Mortal Kombat első és második részének idősíkjába helyezhetjük el a Shaolin Monks-ot, amelyben így jó pár ismerős helyszín és szereplő is feltűnik majd. Többek között a visszatérő karakterek között köszönthetjük Sub-Zero, Scorpion, Kitana, Raiden, Baraka, vagy éppen Goro személyét. A Shaolin Monks stílus-meghatározása szerint beat’em up, melyet nyakon öntöttek a megfelelő mértékű Mortal-sziruppal, így tulajdonképpen egy kibővített MK részt kapunk – azzal a nem elhanyagolható különbséggel, hogy meghatározott menetek helyett szinte megállás nélkül bunyózhatunk, egyszerre akár több ellenféllel is. Kooperatív módban pedig akár két kontrollerrel szimultán is nyomulhatunk az ellenfelek ellen. Ennek előnyeit pedig talán nem kell ecsetelnem…
A Mortal Kombat-érzés természetesen a program minden egyes bitjéből árad majd: a már megszokott és jól megismert karakterek mozgásaikkal is tisztelegnek a régmúlt idők részei előtt: Liu Kang például ugyanúgy rendelkezik a tűzlövés és biciklirúgás mozdulataival, mint 12 évvel ezelőtt, az MK második részében. Ez persze ma már édeskevés lenne az üdvösséghez, úgyhogy a Paradox is halad a korral: szereplőnként több mint tízféle mozgást, és legalább 15-féle kivégzést ígérnek! Ezeket persze nem csinálhatjuk meg alapból, hanem a játékban előrehaladva, saját tulajdonságainkat fejlesztve érhetjük el őket. Ennek ellenére a 15 kivégzés elég impozánsnak hat… Főleg annak tükrében, hogy három szintre osztva, kicsitől a nagyig haladva, egyre brutálisabb befejező-mozdulatokat produkálhatunk. Belépnek a Multality és Brutality kifejezések, melyek akár csoportos kivégzéseket, és egész képernyőt beterítő huncutságokat is rejthetnek kacifántos nevük mögött. Persze a Deceptionnál látott újdonságok, mint a lenyűgözően interaktív hátterek ezúttal sem maradnak ki a repertoárból: szinte minden helyszín pályakivégzési lehetőségekkel is kecsegtet bennünket, és/vagy bevonhatunk a háttérből szervesen kilógó tárgyakat, felületeket is a harcba, hogy a felvehető fegyverekről már ne is szóljunk…
Ha még több helyünk lenne az újságban, akkor ragozhatnánk még itt a konkrétumokat, és ecsetelhetnénk, hogy milyen szintű lesz a grafikai kivitelezés, hogy milyenek is lesznek pontosan a főellenfél-harcok, hogy némi RPG-jelleggel dúsítva milyen karakterfejlődésre számíthatunk, de ezeket egyrészt nincs helyünk kifejteni, másrészt pedig még nem áll rendelkezésünkre olyan mennyiségű részletes információ, melynek segítségével átfogóan be tudnánk mutatni a program ezen mélységeit. A fejlesztés mostani szakaszában általában jellemzően sok még a bizonytalan pont, illetve a szándékosan visszatartott információ, ám a fentiek alapján azért már nagyjából be lehet tájolni, hogy mégis milyen programra számíthatunk. Az már most látszik, hogy ha klasszikus nem is, de a Mythologies-nál mindenképpen jobb program lesz a Shaolin Monks.