A Neverwinter Nights volt az utóbbi idők legszebben kinéző 3. kiadású D&D szabályrendszeren alapúló RPG-s játék. Szerencsére a készítők mellékeltek hozzá egy könnyű pályaszerkesztőt is, amivel saját kalandjainkat könnyedén létrehozhattuk. Persze az internetet el is özönlötte a kisebb-nagyobb „pályák” tömkelege, ám most végre kezünkben tarthatjuk az első hivatalos kiegészítőt Shadows of Undrentide címmel. A 17 új szörny és a 30 varázslat elsőre nem hangzik túl soknak, és bevallom őszintén maga a történet hosszúsága sem sikerült valami jól. Ám az igazán nagy ötlet az 5 új karakterosztály, melyeket csak bizonyos szint és fejlettség után tudunk kiválasztani, mint váltottkaszt. Sajnos összességében véve úgy érzem, hogy a készítők nem tettek meg mindent a tökéletes élményért, hisz a történet rettentően rövid, egy-két nap alatt végignyomható. A másik dolog, ami kissé nem tetszett, és amit talán a Balur’s Gate-ből szoktam meg, hogy ha már kiegészítő, akkor lehessen a régi karaktereinket továbbfejleszteni. Persze van erre lehetőség, de az ellenfelek nem lesznek erősebbek, így ráadásul egy 15. szintű karakter már csak 6 xp-t kap egy-egy szörnyért, legyen az bármilyen erős. De tegyük félre az ellenérzéseket, és élvezzük azt a pár órát, amelyet SoU nyújt számunkra.

1. RÉSZ
 
Drogan háza

Vegyük magunkhoz a ládából a cuccokat – a legfontosabb Mystra gyűrűje, mert később ezzel tudunk visszateleportálni Drogan házába. Felejtsük el a Stone of Recallt az eredeti NWN-ből. Persze csak akkor tudunk a gyűrűvel teleportálni, ha a fókuszkristály nálunk van. Hagyjuk el a szobát, mire odajön hozzánk Dorna, Xanos és Misha, beszélgessünk el velük. Ezután nézzük át a többi szobát is ezen az emeleten további cuccokért, majd használjuk a gyűrűt, vagy egyszerűen menjünk le a lépcsőn. Ekkor láthatjuk, amint Drogant koboldok támadják meg, és az egyik sikeresen meg is mérgezi. Intézzük el őket, majd ismét beszéljünk a többiekkel. Ezután két társat fogadhatunk fel, Xanos (varázsló vagy barbár) és Dorna (tolvaj vagy pap) személyében.
Menjünk Drogan laboratóriumába, ahol egy csapda visszalök minket, és megjelenik Drogan famulusa, Riisi, aki elmondja, hogy a koboldok elloptak néhány tárgyat a laborból. Hogyha be szeretnénk jutni a laborba, akkor helyesen kell válaszolnunk a rejtvényekre.
Három találós kérdést tesz fel. A gyerekes kérdésre igen a válasz, a rabos kérdésre az „I will be hanged” választ adjuk, míg a varázslós kérdésre hat varázsló a helyes válasz.
Ekkor megkapjuk a kulcsot Drogan szobájához. Itt találunk egy alkimista asztalt, ahol fókuszkristályt tudunk készíteni a teleportáló gyűrűhöz. Ehhez szükségünk van egy kvarckristályra, és két darabra mindegyikből a következő drágakövekből: phenalope, aventurine, fluorspar vagy amethyst. Ha megvannak, csak tegyük őket az „őrlőbe”. Persze ezenkívül mást is tudunk az alkimista asztalon készíteni. Ezután elhagyhatjuk házat (egyedül vagy a bérencekkel).

Hilltop nyugat
 
The Missing Artifacts
 
Ezt rögtön a támadás után kapjuk Drogantól. Beszéljünk Ayanával, és megtudjuk, hogy a támadás közben a koboldok elloptak a laborból négy tárgyat. Ezeket kell megkeresnünk, és visszahoznunk Drogannak. Az 1. rész ezeknek a tárgyaknak megszerzésével fog eltelni. Amikor mind a négy tárgyat megtaláltuk, akkor fejeződik be ez a küldetés – és az 1. rész is.

The Cure for Drogan

Beszéljünk Ayanával még Drogan házában, hogy miként tudnánk segíteni Droganon. Ekkor ő elmondja, milyen összetevők kellenének ahhoz a szerhez, amitől kicsit javulna Drogan állapota. Elsőként menjünk Farghanhoz, a gyógyfüveshez, és beszéljünk vele Drogan gyógyításáról, mire ő ideadja a szükséges hozzávalókat a gyógyfőzethez. Ezután menjünk a fogadóba, ahol teljesítsük a koboldos küldetést, és konyhából vegyük magunkhoz a helmthorn bogyókat. Térjünk vissza Drogan házába, és beszéljünk Ayanával, aki a hozzávalókból a főzettel kicsit feljavítja Drogan állapotát, de még mindig nagyon gyenge.

Kobolds in the kitchen

Menjünk a fogadóba, ahol beszéljünk Lodarral vagy Hurc-kal. Láthatjuk, ahogy a koboldok elbarikádozták magukat a konyhában, és a szakácsot foglyul ejtették. A koboldok vezére harc nélkül is elmenne, Lodar viszont el akarja pusztítani őket.
Több megoldása is van ennek a küldetésnek: megölhetjük Lodart és az embereit, hogy a koboldok elmenekülhessenek. Meggyőzhetjük Hurcot, hogy gyilkolászás nélkül hagyja el a konyhát. Meggyőzhetjük Hurcot, hogy vigyen minket túsznak, és öljük meg a koboldokat. Vagy egyszerűen megöljük mindkét bandát, és folytatjuk utunkat.

Excess of Prophet
 
Menjünk a bizottsági terembe (commision hall), és beszéljünk Haniah-val. Elmondja, hogy van egy Piper nevű ember a városban, aki egy őrült prédikátor, és csak rémítgeti az embereket a történeteivel. Őt kell elüldöznünk. Menjünk ki az épületből, és nem messze tőle a városkapunál megtaláljuk Pipert – győzzük meg arról, hogy hagyja el a várost, vagy egyszerűen öljük meg. Megtehetjük azt is, hogy elhozzuk neki a kardját a kovácstól, és őr válik belőle, vagy beszéljünk vele Holról, és ahogy megölték őt. Ezután térjünk vissza Haniah-hoz.

Hilltop kelet
 
Not playing with a full deck
 
Beszéljünk a Katriana nevű félszerzettel a karaván közelében. Megtudjuk, hogy egy csapatnyi kobold rajtaütött a karavánon, és ellopott néhány dolgot. Meg kell találnunk egy kártyapaklit, ami nagyon fontos Daschnayának, a félszerzetek vezérének.
Menjünk a régi farmra (Old Farm) északra, és menjünk be a házba. Öljük meg a néhány koboldot a ház pincéjében, és keressük meg ott a szerencsekártyát. Térjünk vissza Katrianához, aki ideadja a kulcsot a kordéhoz, ahová menjünk is be, és megkapjuk a jutalmat Daschnayától.
 
Thayvian Enclave
 
Beszéljünk a Szaren nevű varázslóval nem messze a karavántól lévő útnál. Ő képviseli a Vörös varázslók frakcióját, és itt is létre akar hozni számukra egy képviseletet, ám ehhez a polgármester beleegyezésére van szüksége.
Menjünk vissza a bizottsági terembe, és beszéljünk Haniah-val. Meggyőzhetjük, hogy adjon engedélyt Szarennek, vagy beleegyezhetünk, hogy elkergessük őt, mivel a Vörös varázslók egy gonosz szervezet. Ezután térjünk vissza Szarenhez, és mondjuk el neki, mire jutottunk. Ha megkapta az engedélyt, akkor később néhány jó cuccot vásárolhatunk tőle a nyugaton lévő házában.
 
Rescue my family
 
Miután beszéltünk Nora Blake-kel, akit nem messze a házától találunk meg, kiderül, hogy a házát koboldok szállták meg, és megkér, hogy mentsük meg a családját.
Menjünk be a házba, intézzük el a néhány koboldot, és vizsgáljuk meg a hullát a padlón, aki Adam Blake. Ezután irány fel a lépcsőn, és beszéljünk a kobolddal. Győzzük meg, hogy adja ide a kisbabát, vagy próbáljuk meg kikapni a kezéből – vagy egyszerűen hagyhatjuk futni. Végül térjünk vissza Norához a kisbabával (ha megvan), és mondjuk el a neki a jó és rossz híreket (megpróbálhatjuk feléleszteni is Adamet).
A kobold által követelt gyűrűt akkor találjuk meg, ha karakterünk vándor vagy druida, és beszélünk először a kutyával az úton, majd a gyógyfüves farkasával a kincsről. A gyűrű valahol a kovács háza körül van.
 
Hilltop Foothills
 
Elven crypt
 
Mielőtt belépnénk az elf kriptába, beszéljünk a tőle nem messze található elf íjásszal, Fenrannal. A közelben találunk egy sebesült barna medvét, akit közben meggyógyíthatunk. Menjünk le a kriptába, ahol a fő küldetés egyik tárgyát találhatjuk meg.

The Missing Artifacts: The Mummified hand
 
A mumifikált kéz az egyik a négy ellopott tárgy közül, amit Drogannak meg kell találnunk.
A kripta felső szintje: induljunk el északra, míg nyugatra találunk egy elf szobrot, ami előtt ha imádkozunk, gyógyulunk, és néhány jó pontot szerezhetünk. Keletre egy zárt ajtót találunk, amit csak később tudunk kinyitni. Tehát menjünk le az alsó szintre.
Alsó szint: délnyugaton a sírnál találkozunk Nilmater szellemével, akitől egy másodlagos küldetést kapunk. Verjük szét a blokádot, és induljunk tovább északra. Fedezzük fel a kriptát, míg meg nem találjuk az egyik teremben a sok koboldot és a vezetőjüket, Urkót. Két trükk is van, hogy probléma nélkül megszerezzük a kezet. Az egyik, hogy meggyőzzük Urkót, adja nekünk a kezet (magas meggyőzés és karizma kell hozzá), míg a másikat a Nilmater által adott küldetés teljesítése után tudjuk alkalmazni. Ő ugyanis elmondja nekünk a koboldok termébe vezető titkos ajtót, amely a kripta délkeleti sarkában található, délre Urko és koboldjai termétől. Az ajtón keresztül eljutunk a titkos terembe, ahol találunk egy ládát és egy kart. Húzzuk meg a kart, és a ládából vegyük fel a védelmi sisakot (a bérenceinknek is adjunk), ekkor menjünk be a koboldok termébe. Láthatunk egy fémlemezt az ajtó közelében, amire lépjünk rá, így a csapda megöli az összes koboldot. Ezután már csak kutassuk át a tetemet a mumifikált kézért, és hagyjuk el a kriptát (a kezet használni is tudjuk).

Spiders infestation
 
Ezt a küldetést akkor kapjuk, ha beszéltünk Nilmater szellemével, aki azt akarja, hogy üldözzük el a pókokat a nyugatra lévő sírból.
Tehát menjünk nyugatra, és intézzük el az összes pókot, majd pusztítsuk el a póktojásokat is, és végül térjünk vissza Nilmaterhez.

The Lost Sword
 
Az alsó szinten a kriptában találunk egy szellemet, akivel beszéljünk. Elmondja, hogy néhány sírrabló ellopta tőle az ősi kardját a sírjából. Keressük meg a rabló tetemét a központi sírnál (a keleti oldal bejáratánál), és átkutatva vigyük vissza a kardot a szellemnek, hogy megnyugodhasson.
 
The Elven Test
 
Még mindig az elf kriptában, miután teljesítettük a pókinváziós küldetést, beszéljünk Nilmater szellemével, hogy megkapjuk a kulcsot. Csak a bátor és bölcs kalandozók mehetnek át az elf teszten, hogy megkaphassák a mágikus köpenyt.
Tehát miután megvan a kulcs, menjünk vissza a felső szintre, és nyissuk ki a keletre lévő zárt ajtót. Láthatunk néhány vörös fényt és egy központi talapzatot fénysugarakkal. A talapzat körbe van véve négyszögekkel, amelyek közül néhány csapdát rejt magában. Azok a négyszögek, amelyeken a vörös fények vannak (nem a fénysugarak), azok biztonságosak, ezekre lépve jussunk el a talapzathoz (jegyezzük meg az utat). Tegyük el a köpenyt, és menjünk ki a teremből azon az úton, ahol jöttünk. Ha paplovagok vagyunk, akkor további tárgyakat is találhatunk (páncél, sisak, pajzs).

További helyek a Hilltop Foothills-ben
 
The missing artifacts: The tower statue
 
Beszéljünk a Deekin nevű kobolddal a High Forest kijáratától nem messze. A Toronyszobor az egyike azoknak a tárgyaknak, amelyeket elloptak, és Deekinnél van. Cserébe érte azt akarja, hogy elüldözzük mesterét, Tymofarrart, a sárkányt.
A sárkányt a Nether-hegyeknél lévő egyik barlangban találjuk meg, akinek a koboldjai Deekint üldözik. A megoldást lásd később a Nether hegyeknél.

Horn of the Shadow Hart
 
Beszéljünk Fenrannal, akit az elf kriptától nem messze találunk. Elmondja, hogy a misztikus Árnyékbika szarvát akarja.
A kijárat közelében, délnyugaton találjuk meg a bika nyomait éjjel. Valójában magát az állatot elég nehéz megtalálni (sokan mondták, hogy magas Spot képzettség kell hozzá), de ebben a régióban kell keresnünk. Ha megvan, öljük meg, és a szarvából az alkimista asztalon kvarckristállyal vegyíthetjük, valamint a kovács segítségével más tárgyak készítésére is használhatjuk. Ha karakterünk vándor vagy druida, akkor sokkal könnyebb megtalálnunk az állatot.

Rungut need wife
 
Az itteni farmon beszéljünk Nathan Hursttel, aki elmondja, hogy az ostoba Rungut nevű ogre elrabolta a feleségét.
Menjünk Rungut barlangjába, ahol beszéljünk Runguttal Nathan feleségéről. Meggyőzhetjük, hogy engedje el szerencsétlen asszonyt (elég nehéz), vagy egyszerűen megölhetjük, de alacsonyabb szintű karakterrel meg se próbáljuk, mivel igen szívós ellenfél. Ezért tegyük inkább a következőt: győzzük meg Rungutot, hogy beszélhessünk az asszonnyal, majd tegyünk így. Eztán ismét beszéljünk Runguttal, és igyunk vele néhány pohárkával, amíg ki nem üti magát (csalnunk kell az ivásban, mert Rungutnak magas az egészsége). A másik mód, hogy távozunk, majd visszatérünk, amikor Rungut alszik. Lopózva menjünk oda, lopjuk el tőle a kulcsot, és szabadítsuk ki a törpét. Vagy még azt is megtehetjük, miközben beszélünk Runguttal, hogy vállaljuk, mi is bemegyünk a tömlöcbe. Elbeszélgetve vele az ijesztő patkány mögött találunk egy kis alagutat a sziklában, amin keresztül ki tudunk szökni. Végül menjünk vissza Nathanhoz.

Nether hegyek

The missing artifacts: The Mask
 
A maszk az egyike az ellopott tárgyaknak. A nyomok a koboldbarlanghoz vezetnek, ezért menjünk be. A bejáratnál van egy szikla, amit most még nem tudunk „használni”.

Koboldok barlangja
 
Induljunk el északra, és közben tisztítsuk meg a terepet a koboldoktól. A barlangban találunk két fénylő ládát. A nagyobbikban lévő papírt olvassuk el – kiderül, hogy a koboldoknak még humoruk is van. Intézzük el őket, majd irány észak felé a zárt ajtó. A környező négy terem mindegyikében találunk egy-egy kapcsolót. A zárt kapu mellett láthatunk a zászlón egy jelet, ezért menjünk abba a terembe, ahol körben ez a jel látható, és használjuk a kapcsolót. Tegyünk így a többi ajtónál is. A helyes sorrend: északkeleti kapcsoló, délnyugati, délkeleti, majd északnyugati. Folytassuk hát utunkat.
Az egyik nagyobb barlangban találhatunk egy csomó semleges koboldot (nem támadnak ránk). Az egyik út melletti táblán azt olvashatjuk: „A mesterhez – belépés csak koboldoknak”. Az út egy lezárt bejárathoz vezet, amely mögött a sárkányt találjuk. Menjünk vissza a központi barlangba, és irány a másik járat, amely a börtönhöz vezet. Öljük meg az őröket, és vegyük el tőlük a kulcsokat. Engedjük szabadon Ugró Klumph mestert, és beszéljünk vele. Elmondja, hogy az előbbi utat szabaddá tudja tenni, de ehhez meg kell tennünk neki valamit: szerezzük meg neki az Uralkodói botot (Rod of Ruler), amely most Arzig főnök tulajdonában van. Az innen nem messze lévő nagyobb teremben megtaláljuk a főnököt, akivel beszéljünk (szintén találkozhatunk itt Hurc-kal, ha kiszabadítottuk őt a konyhából). Meggyőzhetjük, hogy adja oda a botot, vagy pedig öljük meg, és vegyük el tőle, majd vigyük el a botot Klumphnak. Ekkor irány az eltorlaszolt járat, ahol beszéljünk Klumph-fal, és várjuk meg, amíg a koboldoknak köszönhetően fel nem emelkedik a sziklafej. Menjünk be a sárkány barlangjába.

Sárkánybarlang

Fedezzük fel a barlangot. Az Oxok karámjánál intézzük el a Klonk nevű koboldot, majd nyissuk ki a karám kapuját, így a sárkányhoz vezető utat a tomboló Oxok megtisztítják nekünk a kobold őröktől. Menjünk északra, és beszéljünk Tymofarrarral, aki egy gonosz, veszélyes és bölcs sárkány. Kiderül, hogy ő a felelős a hilltopi rajtaütésért, és ő bízta meg a koboldokat, hogy lopják el a varázstárgyakat Drogantól. A Maszk nála található, míg a Toronyszobor Deekinnél, a koboldnál van, aki megszökött Tymofarrartól. A sárkányfog pedig a J’Nah nevű varázsló birtokában van, aki a gnollok vezére. Mivel Tymofarrar háborúban áll J’Nah-hal, tegyünk a sárkánynak egy ajánlatot, aki – ha teljesítsük a küldetést – nekünk adja a Maszkot. Meg is győzhetjük, hogy szabadítsa fel Deekint a befolyása alól, vagy ha öngyilkos hajlamúak vagyunk, megpróbálhatjuk megölni.
Tymofarrar azt kéri tőlünk, hogy öljük meg J’Nah-t. Ehhez ad nekünk egy kis mágikus port, amivel legyengíthetjük J’Nah-t – persze csak ha elfogadtuk ezt a küldetést (ne feledjük, hogy a sárkány gonosz jellemű). Ezután irány a High Forest.

Tymofarrar’s revenge
 
Beszéljünk Tymofarrarral, és hagyjuk hogy az adósunk legyen. Ehhez ugye a sárkány fel akarja bontani a J’Nah-hal való szövetségét azzal, hogy felbérel minket a megölésére. A megoldást lásd később a High Forestnél.

High Forest

The missing artifacts: Dragon’s Tooth
 
A Sárkányfog az egyike az ellopott tárgyaknak. Következő úti célunk a gnollok barlangja az északkeleti sarokban.

Gnoll barlangok
 
Fedezzük fel a barlangot, és tisztítsuk meg a gnolloktól. Középen a barlangban a nagy kapu mögött találunk néhány rabszolgát, akiket szabadítsunk ki (verjük szét a kaput). Innen keletre találjuk egy külön ketrecben Glendirt, akit szintén szabadítsunk ki a ládában lévő kulccsal.
Északkeleten megtaláljuk a foglyul ejtett állatokat – öljük meg a gnollt, vegyük el tőle a kürtöt, és használjuk az állatokon. Később segíthetnek a harcban. Északnyugaton pedig bezárt koboldokat találunk, akiket szintén szabadítsunk ki. Ezután középen a teremben beszéljünk a gnollok vezérével, Gishnakkal. Megölhetjük, vagy szövetségre léphetünk vele a varázsló ellen. Vegyük el tőle a kulcsot, és északi kapun át menjünk a romokhoz.

Földalatti alagutak

Kutassuk át a goblin csontokat a jegyzetért. Találunk egy kart (még ne húzzuk meg), valamint egy mágikus medencét (erre sincs még szükségünk). Jegyezzük meg a négy ajtót a fényekkel. Mindegyik fény más színű: levegő – szürke, tűz – vörös, víz – fehér, kő – zöld. A központi ajtó be van zárva, míg a labirintusok négyféle csapdával vannak ellátva: tűz, víz (fagycsapda), levegő (elektromos csapda), kő (savcsapda). A ládában talált üvegnek köszönhetően egyik elemnek ellen tudunk állni. Nézzük meg a kart, és annak a színe jelzi, hogy melyik formájú sebzést nem szenvedjük el. Ily módon fedezzük fel a labirintusokat, és mindegyik végén öljük meg az adott elementált. Miután elintéztük mind a négy elementált, a nagy ajtó ki fog nyílni. Most használjuk a mágikus „medencét”, és idézzünk meg egy kőelementált, majd menjünk az ősi csarnokba.

Az Ősi terem

Itt találjuk J’Nah-t, akivel először beszéljünk. Megegyezhetünk vele, hogy megöljük Tymofarrart, és ha megtettük, ő nekünk adja a Sárkányfogat. A döntés rajtunk áll, de ajánlatos inkább a nővel végezni, mint a sárkánnyal. Előtte persze varázsoljunk néhány védelmi varázslatot, és teremtsünk néhány elementált (az előbbi teremben tudtunk). Hogyha nálunk van a Tymofarrartól kapott porral teli üveg (Flask of Powder), akkor azt használjuk J’Nah-on, mert ezzel egy kis időre elveszíti a varázstudományát. Ha pedig szövetségre léptünk Gishnakkal, akkor a harc még egyszerűbb lesz. Miután végeztünk vele, vegyük fel a testétől a Sárkányfogat. Találunk nála egy italt is, ami segítségünkre lehet az esetleges Tymofarrar elleni harcban. Ekkor távozzunk a romokból.

The gnoll slaves
 
Lásd a fenti részt a Gnoll Caves-nél.

Rescue Glendir
 
Lásd a fenti részt a Gnoll Caves-nél. Beszélhetünk a kováccsal Hilltopban, nyugatra Glendirtől.

 The Kobold prisoners
 
Lásd a fenti részt a Gnoll Caves-nél.

Végjáték

Nether hegyek: Sárkánybarlang
 
The missing artifacts: The Mask
 
Visszatérve a sárkánybarlangba a kinti sziklán keresztül beszéljünk Tymofarrarral J’Nah haláláról. Így megkapjuk a Maszkot a sárkánytól. Ezután próbáljuk meg meggyőzni, hogy „szabadítsa” fel uralma alól Deekint. Hogyha esetleg végezni akarunk a sárkánnyal, akkor használjuk a mágikus italt, amit J’Nah-tól szereztünk. Ekkor egy óriássá változunk, és könnyedén végezni tudunk vele. A Maszk különleges tulajdonsága, hogy immunitást biztosít a félelem ellen. Végül irány Blumberg.

Blumberg
 
The missing artifacts: The tower statue

A romos városban, miután végeztünk az ellenséggel, keressük fel Deekint a házában (az egyetlen ép kis kunyhó). Mondjuk el neki, hogy végre szabad az uralom alól – vagy pedig hogy a sárkány halott. Ekkor megkapjuk a Toronyszobrot, így már megvan mind a négy ellopott tárgy (The Mummified Hand, The Mask, The Dragon’s Tooth, The Tower Statue). Térjünk vissza Drogan házába.

Drogan háza
 
Drogan, mivel jobban érzi már magát, odajön beszélni velünk. Adjuk oda neki a Torony szobrot – a többi három tárgyat nem annyira fontos, de azokat is adjuk oda. Drogan mesél nekünk a szoborban lévő kristályokról, és a bennük rejlő erőről kellene többet megtudnunk. Az egyetlen személy, aki tud erről valamit, az Garrick. Tehát irány a karavánnal dél felé.

KÖZJÁTÉK

Anauroch: Éjjeli tábor
 
Beszéljünk Katrianával, majd védjünk meg a tábort a támadóktól. Ekkor beszéljünk a karaván minden tagjával. Kiderül, hogy Zidan eltűnt, és nélküle nem mehetünk tovább. Ekkor felbérelhetjük Deekint, aki bárd (és elég hasztalan).
 
Rescue Zidan
 
A támadás zűrzavarában Zidan eltűnik, és amíg meg nem találjuk, a karaván nem mozdul. Menjünk le a földalatti alagutakba (legalább 13-as ügyesség kell, ha nincs meg, növeljünk rajta itallal). Tisztítsuk meg az utat a lényektől, és irány tovább a Stinger barlangok.
 
Stinger barlangok
 
Fedezzük fel a barlangot, és találunk egy Mantikort a barlang közepén. Elég szívós ellenfél, de a fészkében elég sok jó cuccot találhatunk. Kutassuk át a Mantikor testét, találunk egy gyémántot. Délen találunk egy kincstárat – pusztítsuk a szobrot, hogy kikapcsoljuk a csapdát. Hogyha mindent átnéztünk, irány egy szinttel lejjebb (délnyugaton).
 
Stinger barlangok: Templom
 
Menjünk északra, és gyorsan romboljuk le az oltárt, hogy kiszabadítsuk Zidant a csapdából. Intézzük el a lényeket, majd beszéljünk Zidannal. Ezután térjünk vissza a karavánhoz, ami most már továbbindulhat.

A Zöld Pálma Oázis
 
The Oasis of the Green Palm
 
Beszéljünk Katrianával, aki elmondja, hogy a karaván kifogyott a vízből, ezért keresnünk kell utánpótlást a karaván részére.
Ebben a régióban zombikkal találkozunk, majd beszéljünk Ali Ibn-Musuddal, aki elmeséli, hogy egy élőholt pap, bizonyos Kel-Garas tartja rettegésben a népet. A rossz hír az, hogy Kel-Garas halhatatlan. Az egyetlen módja, hogy végezzünk vele, hogy elpusztítjuk a fizikai testét, és elvesszük tőle a Métely botját (Rod of Blight), majd elhelyezzük azt a Hajnalúr házában Lathander oltárán.

Al-Rasid katakombái
 
Ide nem muszáj bemennünk, de itt találhatunk egy igen erős fegyvert az élőholtak ellen. Először öljük meg a zombikat, majd pusztítsuk el a szobrokat. Itt találunk egy 4×4-es padlót – ahhoz, hogy kinyissuk a szarkofágot, meg kell oldanunk ezt a feladványt. A fénylő jelek az utalások, találunk itt még 7 rúnakövet is. Ezeket a köveket kell a megfelelő helyekre raknunk, és velünk együtt nyolc lapot aktiválnunk. A következőkre tegyünk köveket, egyre pedig lépjünk rá:
Észak
rakni / nem rakni / nem rakni / rakni
nem rakni / rakni / rakni / nem rakni
nem rakni / rakni / rakni / nem rakni
rakni / nem rakni / nem rakni / rakni

Hogyha sikerült, vegyük magunkhoz a Sivatag dühét (Desert’s Fury).

Kel-Garas sírja
 
Fedezzük fel a sírt, és intézzük el az élőholt lényeket. Az itteni zombi lordnál néhány jó cuccot találhatunk. Az egyik teremben megjelenik Kel-Garas múmiája. Harcoljunk vele, amíg el nem menekül. Van egy feketeőr csontváz is, akinek tegyük el a páncélját és a sisakját. Ezután tisztítsuk meg az utat, majd menjünk le a lépcsőn (délkeleten).
 
Belső katakombák
 
Itt találunk egy szobrot Jergalról, a gonosz istenről, és egy oltárt. Az oltárnál gyógyulhatunk, ha a karakterünk gonosz jellemű. Érintsük meg a szobrot, mire életre kel, és meg kell küzdenünk vele. Tegyük el a testéből a két rubint, és itt az ideje, hogy szembeszálljunk Kel-Garasszal. Elég erős félelemaurája van, ezért vértezzük fel magunkat italokkal (immunity: fear vagy potion of clarity). Intézzük el, majd vegyük el a testéből a Métely botját. Térjünk vissza a felszínre, és menjünk Lathander házába. Kel-Garas sírjában találhatunk egy utat, amin csak a paplovagok tudnak bemenni.

Hajnalúr háza
 
Itt van a keresett oltár, viszont Kel-Garas is. Beszéljünk vele, majd ha meg akarjuk ölni, akkor ismét meg kell vele küzdenünk – halálakor helyezzük a Métely botját az oltárra, hogy végleg elpusztítsuk. Ezután beszéljünk Alival, és térjünk vissza a karavánhoz. Itt is lehet egy választásunk: hogyha megegyezünk Kel-Garasszal, akkor ő ad nekünk vizet a karavánnak, valamint még egy igen erős tárgyat. Ehhez meg kell ölnünk Alit (ne adjuk oda neki a kristályt). Kapunk egy tőrt, azzal tegyük meg. Ezután helyezzük a tőrt Lathander oltárára, ami átváltozik Jergal karmává (nagyon erős fegyver a gonosz karaktereknek, főleg a bérgyilkosoknak). Végül irány vissza a karaván, és utazzunk tovább.

AO Tábor
 
Identifying the Crystal
 
Azonosítanunk kell a Toronyszoborból származó kristályt, ezért menjünk az AO templomba. Beszéljünk Garrickkel, aki több érdekes történetet is elmesél. A következő úti célunk a Szelek völgye, és be a romok közé. Itt találunk egy portált, amiről tudjunk meg többet Garricktől.

Feltárt romok
 
Fedezzük fel a romokat. Itt találunk egy pajzsőrzőt a délnyugati teremben, és egy varázsgömböt az északkeletiben. Középen le tudunk menni a Formian fészekbe, és ajánlatos is, mielőtt a portálhoz mennénk.

Formian fészek

Tisztítsuk meg a terepet, majd menjünk a királynő fészkéhez. Vagy megöljük őt, vagy szövetségre léphetünk vele, hogy megküzdjünk a káoszlényekkel. Ha ezt választjuk, ad nekünk egy kristályt, amit egy veszélyes helyzetben használhatunk majd. A királynő fészkének bejárata (a sziklatömb) egy titkos terembe vezet, ahol sok hasznos cuccot találhatunk. Ezután irány észak felé a portál.

Feltárt romok: A portál

Az átvezető videó után küzdjünk meg a lényekkel, de a szürkére ügyeljünk, mert elég erős. Ekkor menjünk a portálhoz, és beszéljünk Drogannal. Ő beszél nekünk a Heurodis nevű varázslónőről, aki előttünk lépett be a portálba. A portál egy különös helyre vezet, ahonnan Heurodis nyeri az erejét, amitől aztán megállíthatatlan lesz. A portál aktiválása előtt érintsük meg a portál közelében lévő kristályt, ami megmutatja a titkos ajtót (a nyugati folyosón). Menjünk be a titkos terembe, ahol néhány különös gépet találunk. Az egyik gép mellett két urna is van. Itt különböző tárgyakat készíthetünk, ehhez be kell helyeznünk a következőket: 2 sárkányvér vagy 2 tündérpor vagy 10 Slaad nyelv vagy 4 Beladonna vagy 2 rubin. Ezután aktiváljuk a portált, ehhez jegyezzük meg a hat oszlopot a portál körül: északnyugati oszlop (1), nyugati (2), délnyugati (3), északkeleti (4), keleti (5), délkeleti (6). Az aktiváláshoz a helyes sorrend: 4, 2, 3, 6, 1, 5. Lépjünk be a portálba.
 
A portál másik oldala
 
Induljunk el dél felé a romos templomhoz. Itt elég gyengék az ellenfelek, és sok kőszobrot is találunk. Ezeket a Stone to Flesh varázslattal felszabadíthatjuk, majd beszéljünk a csuklyás alakkal (Heurodis) a romos templom tetején. Hamarosan mi és a bérenceink is kővé válnak.

Torias’s Request
 
Beszéljünk Toriasszal még a karavánnál, aki egy AO bort szeretne. Ezért menjünk az AO templomba, ahol a nagy asztalon találunk egy palackkal – ezt elvehetjük, amikor senki nem figyel oda. Vagy pedig teljesítenünk kell Musharak küldetését, és tőle ezután vehetünk egy üveg bort (ez sokkal békésebb megoldás).

AO’s wine for sale
 
Beszéljünk Musharakkal, akit az utcán találunk meg. Ezután menjünk be az AO templomba, és beszéljünk a lelkipásztorral. Mondjuk el neki, hogy Musharaknak szüksége van borra. Térjünk vissza Musharakhoz, és győzzük meg róla, hogy ellátja a templomot mindenféle jóval, cserébe a borért. Vissza a lelkipásztorhoz, aki feltesz nekünk egy találós kérdést, amire a helyes válasz az élet. Ekkor, ha akarjuk, elfogadhatjuk az ajándékokat AO követőitől. Musharaktól is vehetünk néhány cuccot 40.000-ért.

2. RÉSZ

Nos, néhány különös lény megtalálja a szobrunkat, és elviszik egy másik helyre, hogy dekoráljuk a környezetet. Igaz, Ashtara, a kereskedő kiszabadít minket, de most már a rabszolgái vagyunk, és a cuccaink is nála vannak. Megjegyzendő, hogy itt a második részben a meggyőzés képzettség hasztalan, és Ashtara az egyetlen fontos NPC és kereskedő. Sajnos másodlagos küldetések sincsenek – ám a fő küldetésnek van számtalan mellékága.

Undrentide: Asabi tábor
 
The Lost City of Undrentide
 
Ezt a küldetést akkor kapjuk, amikor Heurodis kővé változtat minket. Heurodis azt szeretné, ha Netheril ősi repülő városai újjászületnének a mythal nevű mágikus erőnek köszönhetően. Persze a mi dolgunk az, hogy ebben megakadályozzuk. Ennek a küldetésnek a megoldása az egész hátralévő játék során végigkísér minket. Tehát miután ismét szabadok vagyunk, menjünk át a másik terembe, ahol a bérencünk szobra található (ha volt). A Stone to Flesh varázslattal őt is kiszabadíthatjuk. Ezután beszéljünk Ashtarával, az Asabi kereskedővel.

The Slaver’s Task (a Golem Emporium küldetéssel keresztezik egymást)
 
Miután beszéltünk Ashtarával, kiderül, hogy mivel kiszabadított minket, a rabszolgájává váltunk. Azt akarja tőlünk, hogy megöljünk tíz őrgólemet az Undrentide romoknál. Sajnos nem tudjuk visszautasítani, mert csak akkor tudunk más helyekre is eljutni, ha elintéztük a gólemeket. Ám mielőtt megölnénk a gólemeket, érdemes megszereznünk a gólemkészítő gyűrűt (az Északi Töredékben).
 
Asabi tábor

A táborban három gólemet találunk a tízből. Az első gólem az északnyugati teremben van (1/10), a második a központi teremben (2/10), míg a harmadik a keleti teremben (3/10). Ezután irány az északi töredék.

Undrentide: Az Északi Töredék
 
Először menjünk az északkeleti terembe, és beszéljünk a szikladarabbal, hogy több információhoz jussunk. Ezután vegyük magunkhoz a gólemkészítő gyűrűt a szarkofágból (előtte csukjuk be az ajtót, nehogy megtámadjon a Stone Buttler). Most már használhatjuk a gyűrűt a gólemeken, hogy legyengítsük őket. A délkeleti területen megtaláljuk a következő két gólemet (5/10), míg a következőt északnyugaton (6/10), és az itteni utolsót nyugaton leljük meg (7/10). Irány a nyugati töredék.

Undrentide: A Nyugati Töredék
 
Nyugaton találjuk a tornyot, amibe hamarosan be tudunk menni. A keleti térségben találunk egy gólemet (8/10), majd a következőt délen (9/10). Irány a keleti töredék.

Undrentide: A Keleti Töredék

A déli teremben megtaláljuk az utolsó gólemet (10/10). Mivel mindet elintéztük, térjünk vissza az Asabihoz, és számoljunk be neki a sikerünkről. Ezután már mehetünk a Varázslók tornyába, a Nagy könyvtárba és a Kripta toronyba.

A három szél

Menjünk a Szelek templomhoz (az Asabi táborból), és nézzük meg a Hármakat. Úgy tűnik, Heurodis bement a Szelek templomába, ám a templom bejárata most el van torlaszolva. Meg kell szereznünk a három szelet, és el kell őket helyeznünk a három Arkhoz, hogy bejussunk a templomba (ez talán a legnehezebb küldetés a kiegészítőben).

The Wise Wind
 
Menjünk a Nagy könyvtárba a Keleti Töredékből. Itt az öreg könyveken és néhány Mephiten kívül a délkeleti teremben a csontok között találunk egy különleges bőrt. Intézzük el a néhány porelementált az északnyugati teremben, és vizsgáljuk meg oszlopot és a közelben lévő köteteket. Az üres könyv még most hasztalan, ezért olvassuk el a Koldusszerelmet. Ekkor megjelenünk egy erdős területen.
Itt beszéljünk William Rey-jel, majd küzdjük le az ellenséget. Kutassuk át a főnővér testét a tollért. Megtaláljuk Jendra testét is (semmit sem tehetünk érte). Ezután olvassuk el Pokol természete című könyvet, és megjelenünk egy igen forró vidéken.
Itt beszéljünk Karsusszal, a varázslóval. Tegyük el a tintatartót tőle, és úgy tűnik, hogy ezzel csapdába esik. Akár meg is ölhetjük, és elvehetjük tőle a varázstárgyakat, jelentősége nincs. Ezután olvassuk el a Karsus vallomásai című könyvet, mire ismét visszatérünk a Nagy könyvtárba. Mivel megvan a toll és a tintatartó is, megírhatjuk a Bölcs szél történetét az üres könyvbe. De mielőtt ezt megtennénk, írjuk újra a Koldusszerelem könyvet, és térjünk vissza az erdőbe. Ezúttal Jendra biztonságban van, és beszéljünk William Rey-jel, aki segít nekünk elkapni a Bölcs szelet (nem számít, hogy megöltük Karsust, vagy sem, mert ez a mi történetünk).
Most már írjuk meg a történetet az üres könyvbe, és válasszunk a három lehetőség közül (nincs lényege). Mikor megérkezünk, küzdjünk meg a Bölcs széllel, és ebben segítségünkre lesz Karsus és Sir William, ha megmentettük őket. Tegyük el a Bölcs szél kristályt, és hagyjuk el ezt a helyet.
 
The Dark Wind
 
A következő úti célunk a Varázslók tornya, a Nyugati Töredékből jutunk el oda.
 
Varázslók Tornya, 1. szint
 
Itt találunk egy beszélő patkányt, bizonyos Dagget Filth-et. Sok hasznos információt megtudhatunk róla. Az itteni tűzelementál csak szórakozásnak van itt. Irány a második szint.

2. szint
 
Egy csomó árnyék van itt, akiket intézzünk el, és tegyünk el néhány árnyék-drágakövet a „testükből”. Az árnyékok feltámadnak, miután megöltük őket, ezért figyeljünk az árnyékportálokra ott, ahol újjászületnek. Ahhoz, hogy belépjünk egybe, szükségünk van árnyék-drágakőre. Nézzünk el az árnyékok síkjára, majd vissza a második szintre, ahol irány az északkeleti terem a portálok segítségével, majd be az ajtón.
 
A Nagy Varázsló termei
 
Nézzük meg az átvezető videót, és láthatjuk, ahogy egy árnyéklich elfogja a Sötét szelet. Intézzük el az árnyékokat, és tegyük el a csapdával ellátott ládából a hordozható ajtót. Ezt használjuk a földön, és lépjünk be a portál ajtón.
 
Árnyéksík: A Lich fészke
 
Egyszerűen csak öljük meg az árnyéklichet, és vegyük el a testéből a Sötét szelet. Kutassuk át a ládákat, majd távozzunk.

The Dead Wind
 
Az utolsó célállomásunk a Kriptatorony az Északi Töredék felől menve.
 
1. szint
 
Ez a hely tele van csapdákkal és élőholtakkal. Ahhoz, hogy megakadályozzuk az újjászületésüket, pusztítsuk el az összes szarkofágot. Ám arra ügyeljünk, hogy az egyik szarkofágban találjuk a kriptakulcsot, ezért mindig érdemesebb előtte megnézni a szarkofágot.
 
2. szint
 
A változatosság kedvéért itt sok égő ember van, akiket nem lehet megölni (sérthetetlenné válnak, amikor Near Death állapotba kerülnek). Igaz, semlegesek, nem támadnak ránk, de a tűz az sebez, ezért kerüljük el őket. Számos tárgyat találatunk a padlón, de ezek többsége hasztalan. Irány a harmadik szint.
 
3. szint
 
Ahhoz, hogy továbbmehessünk, meg kell várnunk, amíg az ajtó eltűnik, majd rohanás. Számos sírt kifoszthatunk közben, de a cél az északi ajtó.
 
A Halál Szél Terme
 
Nos, itt találjuk a Halál szelét, ami még korántsem halott. Egy zöld mágikus aura veszi körül, ami megvédi a szelet a sebződéstől. Hogyha belépünk ebbe az aurába, akkor pedig teremt egy csomó élőholtat. Ne próbáljuk meg őket elpusztítani, mert rövid időn belül feltámadnak teljes életerővel. A nagy szélzombi nagyon erős, ezért kerüljük el őt, vagy használjunk damage absorbtion varázslatot. Várjuk meg, amíg a zöld aura egy rövid időre megszűnik (az újjászületésig). Ez a mi időnk, hogy megtámadjuk a Halál szelét. Használjuk a Stone skint, és csak a Halál szelével törődjünk. A nagy szélzombit csak varázslattal vagy +3-as, vagy erősen mágikus fegyverrel tudjuk megsebezni (a Desert’s Fury jó ellene). Miután végeztünk a Halál szelével, tegyük el a kristályt a testéből. Hagyjuk el a termet.
 
The Ark of Three Winds
 
Menjünk a Szél Templomának bejáratához. Helyezzük el mindhárom szelet az Arkon, és a mágikus pecsét eltűnik az ajtóról. Mielőtt bemennénk, szereljük fel magunkat a szükséges tárgyakkal (életerőtöltő italok, varázslatok, stb.), majd lépjünk be.

A Szél Temploma
 
1. szint
 
Húzzuk meg láncot, és öljük meg a medúzákat. Találhatunk néhány hasznos cuccot a ládákban. Lépjünk be a portálajtóba, hogy eljussunk a második szintre.
 
2. szint
 
Itt van egy csápos démon, akinek kerüljük el a tüzét. Menjünk a keleti bejárathoz (utasítsuk a bérencünket, hogy várjon itt). Itt van egy véres oltár. Fedezzük fel a területet, és menjünk az északkeleti terembe, majd húzzuk meg a kart. Itt található egy másik oltár is. Tegyük el a húst, és vigyük a véres oltárhoz – helyezzük el benne, hogy elvonjuk a démon figyelmét. Így már biztonságosan mászkálhatunk a termekben. Mind a négy kart meg kell húznunk a következő termekben: északnyugati, északkeleti, délnyugati, délkeleti. Mikor ez megtörtént, kinyílik a Mythallar termébe vezető ajtó, amin lépjünk be.
 
Mythallar terme: Végső összecsapás
 
Észrevehetjük a Mythallar varázstárgy darabjait Heurodis körül. A beszélgetés után meg kell küzdenünk vele. Először ne Heurodist üssük, mert védi őt a Mythallar, hanem vagy egy tűzlabdával, vagy fegyverrel pusztítsuk el először a Mythallart, majd pedig végezzünk Heurodisszal. Szerintem könnyebb ez a harc, mint az eredeti NWN-ben Moraggal volt. Dőljünk hátra, és élvezzük munkánk gyümölcsét.