„A Capcom semmit sem bíz a véletlenre, tudja mitől döglik a légy. A jelenlegi konzolgeneráción immáron sokféle külsőbe burkolózott démonhentelésnek a mai napig sincs vége, a Resident Evil által (is) inspirált újabb Onimusha epizód hallatán pedig sokak szíve ver majdan hevesebben.”

A Capcom hűen kitart elvei mellett, az új démonvér alapos frissítésen megy keresztül. Ez alól a korábbi, Onimusha 3: Demon Siege sem volt kivétel és a most érkező epizód sem lesz az – említette meg Todd Thorson, a Capcom Entertainment marketing honchója egyik interjújában. A nagy kalandjairól és gyönyörű csataképeiről ismert sorozat legifjabb tagja egy teljesen más megközelítésből tárja a szemek elé a démonvadászatot, amely legszembetűnőbb ismérvei a korábbiakhoz képest (a vizuális javulás mellett persze) az új karakterek és harcrendszer, valamint a módosított kamerakezelés.
Történéseink színhelye továbbra is a XVI. század végi középkori Japán, a cselekmény valahol a vérzivataros Hideyoshi időszakra tehető. Habár a sorozat harmadik epizódjával a Capcom feltette a történeti szál végére a pontot, a legegyszerűbb módszerhez nyúlt, amellyel bővíteni lehet az amúgy is hosszúra sikeredett mítoszt.
Tizenöt évvel az előzmények után járunk, amikor egy Soki nevezetű, mellesleg misztikus erőkkel bíró fiatalember bukkan fel a semmiből, és az újabb végeláthatatlan harc közeledtét hirdeti. Történt ugyanis, hogy az egykor Oda Nobunaga vezette Genma hordáknak Hideyoshi Toyotomi személyében új vezetője akadt. Az egykori vezér egyenes ági leszármazottja a Genma erők ismételt egyesítésével igyekszik újra a pokol színterévé változtatni az amúgy jobb sorsra érdemes világot. A tét tehát újból a szabadság és a béke, melyhez a gonosz Hideyoshi démonhordáin keresztül vezet majd az út. Hősünknek azonban nem kell egyedül szembeszállnia a gonosszal, mivel bátor és vakmerő társakra lel, így ötödmagával vághat neki az újabb megpróbáltatásoknak.
Szőke, fiatal hősünk ábrázatán most nem ismerhetőek fel híres japán személyek vonásai, egy az egyben virtuálisan teremtett karakterről van szó. Samanosuke Takeshi Kaneshiróról (filmszínész), Jubei pedig Yusaku Matsudáról (szintén színész, aki azóta már elhunyt, isten nyugosztalja) vett fizimiskája tehát nyomaiban sem található a legújabb epizódban. Annál nagyobb hangsúlyt fektettek az urak a játékmenetre, amely a korábbiaktól teljesen eltérő, „kooperatív” egyszemélyes irányítást rejt maga mögött.
Kalandjaink kezdetén majd választhatunk egy társat a négy hős valamelyikéből (Soki mindig a team tagját képezi), amelyik aztán amolyan segítségként vesz részt az akciókban. Mindkét karakter játszható, a közöttük levő váltás lehetősége is adott. Mivel egyidejűleg csak egyikük irányítható, a problémásabb vagy karakterspecifikusabb helyszíneken puzzle-szerű elemekkel is gazdagodik a játékmenet. Itt jönnek előtérbe majd társaink speciális képességei, hiszen előfordul, hogy nem mindegyik tud lopakodni, kúszni-mászni vagy éppen mágikus képességekkel extra energia-lelőhelyeket feltárni, így célszerű lesz folyamatosan váltogatni az éppen irányított karakterek között. Ha nem kívánunk magunk bajlódni a másodlagos társunkkal, amolyan Resident Evil: Outbreak stílusban a D-Pad segítségével előre letárolt parancsokat (mint pl. kövess, támadj, ne mozdulj) adhatunk ki nekik. Egyébiránt lehetőség lesz egy Ultimate Attacks nevezetű támadási forma kivitelezésére is: ez egy kombórendszer, amelyben mindkét karakter egyidejűleg támadásba lendül, így extra sérülést okoznak az ellenfélnek. Soki egyébiránt inkább nehézsúlyú kardforgató, míg társai a ninja-stílusvonalat képviselik – az ütőképes párosnak nem csak démonkaszabolásban, de Time-Run szerű menekülésben is lesz részük (mely közben még különböző feladatokat, pl. mennyiség szerinti gyilkolást kell véghez vinni), a Capcom srácai szerint ez a játékos képességét hivatott tesztelni, és több ízben előfordul majd a történetben. A Dawn of Dreams sokkal akció-orientáltabb mivolta már a demoverziók és előzetes videók alapján is látható, ám a felhasználható tereptárgyak, a kombórendszer, a speciális képességek és a különböző technikákat igénylő bossfightok is ezt engedik sejtetni. 
Az Onimusha negyedik epizódja piszkosul jól néz ki: gyönyörűen ötvöződik az ősi japán világ és a fantázia, totális 3D-s látványrobbanás mérhető a korábbiakhoz képest. A speciális támadások impresszív látványt keltenek, az időjárási és napszakváltozások realizmust passzíroznak a képkockákba, a textúrák klasszul feszítenek az egyébként teljesen új szörnyarzenálon, a robbanások fényeffektjei pedig rendre beterítik a számos, egyszerre látható ellenfelet és karaktert a képernyőn. A teljesen a játékos által uralt kamerakezeléssel megtoldva jelenleg nagyon szaftos és kívánatos a közelgő Onimusha: Dawn of Dreams világa – őszintén reméljük, hogy ilyen marad a végigjátszásakor is.