Az előző részben a második pálya végén hagytuk abba a Painkiller ismertetését, melynek oka elsősorban egy erőszakos kis bug volt, mely a harmadik etap elején egyfolytában kirugdosott a Windows Szent Asztalára. Nos, a Foltozások Istene megkönyörült rajtam, és az 1.1-es patchnek hála sikerrel továbblendülhettem a problémán (azóta megjelent már az 1.2-es javítás is, felrakását erősen ajánlom). Következik tehát az utolsó három pálya leírása. A tippek, fegyverek, miegyebek tekintetében ajánlom figyelmetekbe magazinunk fent említett előző számát, ne is szaporítsuk tovább a szót, fegyvert készenlétbe, ugorjunk fejest a pokolba!

III/1 TRAIN STATION
Feladat: Ne szedj össze egyetlen lelket se
Jutalom: Soul Catcher [E] – a lelkeket hozzád szippantja

Tipp: Kegyetlen! Nagyon fontos, hogy „hagyd otthon” a Soul Keeper kártyát, ezüstben a Blessing + Replenish kombót ajánlom, aranyban a friss Dexterity, Fury, Time Bonus jó kombináció. Figyeld a lélekkijelzőt odafent, minden nagyobb, sikeresen kibekkelt támadáshullám után ments egyet. A jutalom bővel kárpótol mindenért…

A pálya + 4 titok, 3 ereklye:
Az első titok rögtön a csatornában vár, a bal oldali falon, a lezáró rács előtt, a második kanyarral szemben egy kerek beömlőnyílás van, idebent találsz eldugott lőszert.

A második titok az állomáson van, a jobboldali szerelvény hátuljában, ám ehhez először túl kell élned a csontvázkatonák rohamát. Az egyik banda ebből a vagonból robban ki, ha tiszta a terep, az általuk megnyitott ajtón mehetsz be a kocsiba, majd tovább a sínekre, lámpa be, menj el koppanóig, itt van két ereklye is.

Következik a galériás rész, az első kegyetlen menet. Rohanj körbe-körbe, oszd a népet, ha nagyon legatyásodtál, ugorj le, a lépcső alatt, hátul minden jóság, itt tápolhatsz egyet, vigyázz a gázgránátokra! Ezután a következő teremből négy helyiség nyílik. A legaljasabb az a kis váró, amelynek négy sarkában folyamatosan terem az ellenség, itt nagyon könnyű „belelkezni”, készülj pár visszatöltésre! A másik kisebb helyiség viszonylag egyszerűbb, a két nagy nagyja pedig lézerrel megoldható, ezekben van egy-egy titkos hely is.

A harmadik titok a restiben vár. Fel kell jutnod a plafon alá, ehhez a bejárattól jobbra lévő leszakadt, lelógó gerendát használhatod feljárónak. Sörétessel le tudsz választani armatúrát, ezt vidd a gerenda alá, és PK-ugrással repülj fel (lásd a képet). Odafent ereklye.

A negyedik titok a pénztárcsarnokban vár. Amint belépsz, balra, egy ajtó feletti párkányon vár némi extra életerő, feljutás mint fent, armatúrás PK-ugrással.

III/2 ABANDONED FACTORY
Feladat: Ölj meg legalább 30 ellenséget démon módban
Jutalom: Forgiveness [E] – szintenként kétszer használhatod az aranykártyákat

Tipp: Ez a feladat súlyos játéktervezési hiba. Már a kiírás is téves: elfelejti közölni, hogy a 30 ellenséget egy átalakulás alatt kell összeszedni, nem a pálya hosszában, ahol akár hatszor is átváltozhatsz. Aztán a megoldást külső tényezők akadályozzák – magyarul gyenge gépek tulajai nehezen fogják tudni teljesesíteni, hiszen a démonmód izzasztja legjobban a vasakat. 640×480, minden fityfene kikapcsolva, úgy talán… A teljesítés legalkalmasabb helye egyébként az utolsó pályaszakasz, a konténerek között, amelyekből kiözönlenek a csontvázkatonák. Úgy kell ide belépned, hogy 65 lelken álljon a számláló (javaslom, hogy ide se hozz magaddal lélekkel kapcsolatos kártyát, mert a „siló” alján, az előző spawn-ponton könnyű eldurrantani a démonmódot). Tehát 65 lélek, rohanj előre, itt ki fog robbanni az első konténer, fuss jobbra, a tartály aljából jönnek többiek, ekkor vissza az előző pontra, ahol egy extra lélek vár rád, ezt felszedve máris mészárolhatsz. Újabb baki, hogy semmiféle kijelző nincs erre, egyedül úgy tudod megsaccolni, hogy sikerült-e a küldetés, hogy megnézed, az átalakulás előtt mennyin áll a leölt ellen számlálója (nekem 270 volt), majd a végén újra leellenőrzöd, sajnos ehhez hozzájön a nagydarab tüzes-gránátos figurák által leölt haverok száma is (ezért őket kell először eliminálni). Fontos: ha sikerült a feladat, a statisztikalapon továbbra is LOCKED státusz lesz leolvasható, csak a portálba lépés utáni kiértékeléskor tudhatod meg, összejött-e a dolog. Tehát mentés előtte, ha jó magas a számlálókülönbség (35-40 között), akkor utána is, fejezd be a pályát, és lépj a portálba, ellenőrizd, összejött-e a kívánt érték. Nem túl játékosbarát megoldás… 

6 titok, 4 ereklye:
1. A kistetőn: Rögtön a pálya elején, a második udvarban, a nagy üzemépület oldalán van egy kis kiugró tető, odabentről láthatod is a rajta lévő titkos lőszert. Csak kintről tudsz feljutni, két pályaszakasszal később, a tartályoknál találsz leszakadt emelőkampókat (vagy ha nem szakadtak le, a két nagy, „rövid pórázú” kampót rakétával leszedheted, célozz a horogra), az egyiket idefocizva PK-ugrással felrepülhetsz.

2. A tartályban: A gömb alakú tartályok udvarán állj „menetirányba”. Balra egy leomlott falszakasz, ennek bal oldalán egy hengeres tartály. Lődd a fedelét valami komolyabb tűzerővel (például géppuska vagy rakéta), le fog repülni. Ekkor vigyél oda egy emelőkampót, erről felugorhatsz a falra, pattogj a tetejére, és vesd magad a tartályba, az ereklyéért (lásd a képet).

3. A gáztartályon: A nagy telepen, a jobboldali gáztartály tetején vár rád egy dugipáncél. Feljutás szintén PK-ugrás horogról (puskával és painkillerrel tudod jó pozícióba állítani).

4. A raktárban: Amint a nagy telep hátsó, kis üzemépületét megpucoltad, újabb csontvázroham fogad. Ekkor kinyílik egy kis raktár ajtaja a gáztartályok közelében, idebent ereklye és jó sok lőszer vár.

5. A nagy silóban: Ha a portál megnyílt, mássz fel hozzá a siló tetejére, de még ne lépj be. Jobbra át, ugorj le a csőre, amely összeköti a két tornyot. Menj végig ezen, majd balra ess le a „szoknyára”, menj körbe, tovább balra (néha pattanj egyet, hogy le ne csússz), el fogsz jutni egy létráig. Mássz fel, a tetőn két ereklye és egy koponya, mely most már felesleges…

6. A csatornákban: Az előbbi torony tetejéről fejest kell ugranod a mélységbe. Próbálj meg „lecsúszni” az oldalán (persze függőleges falon ez nehéz), számíts kb. 100-120 HP veszteségre. A pentagrammás helyiségben vagy, innen elérheted ismét a pálya korábbi szakaszait. Menj vissza arra a részre, ahol a ládákat kellett tologatni, hogy kijuss a tartályok aljából, bejuthatsz a csatornák eddigi lezárt részeire, némi dugilőszerért (de most már minek?!).

Megjegyzés: ezen a pályán lehet némi pénzt keresni. Az első üzemes udvarból egy nagy rakodóplaccra érsz, a bejárattól balra áll is jó pár konténer. Fuss be középre, hogy „beinduljanak” az ellenségek, majd rohanj a konténerek mögé. Szép sorban a fegyvered elé fognak járulni a rosszfiúk, lehet „killázni” (azaz a Painkiller fejével kinyírod, majd a levegőbe rántod, és míg lebeg, megstuccolod a fejjel annyiszor, ahányszor bírod, minden 3. ütés egy-egy plusz drágakövet ad).

III/3 MILITARY BASE
Feladat: Ölj meg minden ellenséget
Jutalom: Greed [E] – megduplázza a begyűjtött aranyak számát

Tipp: Van öt opcionális mészárszék, mely kiesik a bejárandó útvonalból, itt van egy csomó ellenség, ez tulajdonképpen a trükk a feladatban. Az első nagy udvaron menj be a repülőgépbe, itt van némi életerő, és jön tíz csontvázkatona. Ugyanezen a szakaszon találsz három sokablakos barakkot, a hátsó ajtajuk van nyitva, odabent összesen vagy 15 rosszarc. Ez négy. Az utolsó a másik nagy nyílt terep végében vár (a repcsikkel, tankokkal, lövegekkel), van egy nyitott ajtós épület (látszanak az udvarán álló gáztartályok), ha belépsz, úgy 10 nehézfiú kóstol meg.

A végigjátszáshoz: Itt már érdemes a Soul Catcher kártyát berakni, mellé Replenish vagy Blessing jó. A konténerlabirintusos hangár utánra érdemes beidőzíteni a démonmódot, ezután lesz egy kis helyiség, négy tankkal, én itt nyomtam el az aranyat (Fury, Dexterity, Double Haste). A rakétasilóban el lehet akadni, miután kijutottál a rakétától a külső járószintekre. Azon a szinten, ahol a 2. titok van (lásd lent), a rakéta felőli falon találsz egy létrát a feljutáshoz – nézd a „plafont”, ahol kettéválik, ott a létra is. A második nagy terepen az utolsó hangár oldalán felhalmozott ládákat kell szétrombolni, ott tudsz továbbjutni.

Hét titok, négy ereklye:
1. Az őrtoronyban: Helye az udvar, ahol a rámpán elszabadul a teherautó. Itt van egy magányos őrtorony-féleség, egy kockaépület, a tetején üvegkalickával, ebben van az ereklye. Feljutáshoz PK-ugrás kell, én a rámpán árválkodó éket használtam erre, vidd az objektum azon oldalához, mely egy szintben van az udvarral, és mehet a repülés.

2. A rakétasiló aljában: Ez az a rész, ahol a rakéta melletti létrákon kell mászkálnod. Feljutsz egy szakaszra, ahol találnod kell egy vöröslő „lyukat” a külső fal mentén, találsz benne egy létrát, az aljában ereklye.

3.-4. A repülő tetején és felső szintjén: Az első szakasz repülőgépe két titkot rejt, de nagyon megéri! Miután megpucoltad a terepet (lásd a fenti tippet), a gépen álló teherautó mellett találsz egy vörös létrát, és van itt egy fémláda is. Vidd ezt a létra aljába, erről PK-ugrással feljuthatsz a lajtorjára. Odafent extra páncél és életerő, plusz lőszerhegyek.
Mássz le, focizd ki a ládát a gépből, jobbra, az oldalához (lásd a képet!). Felugorhatsz a kis kiugró részre, majd innen a szárny alatt előre, folyamatosan pattogva, végül ráfordulva a gép tetejére. Lőszer a jutalom.

5. A bungi mögött: A második nagy terepen, az első hangár végében, a kis kiugró bejárati rész mögött találsz egy ereklyét. (A többi ilyen mögé is nézz majd be mindig!)

6. A telep: A fent említett, opcionális vágóhíd a sok ellenséggel, a második nyílt terep végében maga is titok. Páncél, élet, lőszer a jutalom.

7. A hangár tetején: Az utolsó hangár előtt álló gépre kell feljutnod, én ehhez egy lőszeres fémládát használtam azok közül, melyek az utat blokkolták (vigyázz, robban!). Vidd a gép jobb oldalához (lásd a képet), és mint az előző esetben, ugrálj fel előre, a szárny alatt a tetőre. Tovább egyenesen, nyusziugrással a vezérsíkon át juss fel a hangár párkányára. Menj a balszélére, majd irány folyamatos pattogással jobbra, a levegőből oldalra, az épület tetejére. Ennek legvégében vár rád egy ereklye.

III/4 RUINS
Feladat: Öld meg a Guardiant 1:20 alatt
Jutalom: Iron Will [A] – az ellenségek nem tudnak megsebezni

Tipp: Kemény! Először is butítsd le a grafikát kellő szintre, hogy jól fusson az egész. A kártyacsomag legyen a következő: ezüstben Forgiveness és Replenish, aranyban Dexterity, Fury, Time Bonus. Rögtön induláskor válts géppuskára, ehhez és a söréteshez lőszert két oldalt az oszlopok előtt találsz. Játszd ki az aranykártyákat, és folyamatoson lődd a figura kalapácsát, a találatot a szerszám felvillanása jelzi. Ha emeli a pörölyt a gazdi, rohanj el, ugorj fel, de ne hagyd abba a lövést. Amint a kalapácsnak vége, a gazdi következik, játszd ki újra az aranypaklit (ezt csak a Forgiveness lappal tudod megtenni), és lődd az Őrző alsó fertályát, legjobb a lábait célozni. Ha a lőszer kifogyna, válts puskára. Nightmare módban a csúcsidőm 1:01, bár ehhez vért izzadtam, és 1-2 maradék életponttal fejeztem be a pályát…

IV/1 CASTLE
Feladat: Gyűjtsd be a 7 ereklyét
Jutalom: Rage [A] – Négyszeres sebzés

Tipp: A játék egyik legrövidebb pályája, mely nem az ellenségektől nehéz… Aranykártyát nem is játszottam ki, gyakorlatilag csak a sörétest használtam, a kutyák és hóhérok ellen fagyasztással, ezüstben ezért jó a Replenish, mellé Blessing vagy Soul Catcher.

Tehát akkor 7 titok és 7 ereklye:
1. A híd alatt: Rögtön a pálya elején, a híd alatt vár egy rejtekhely, 3 ereklyével. Jobbra, az első kiugró rész előtt egy méterrel találsz egy létrát (nehéz észrevenni!). Ereszkedj le rajta, majd ugorj be jobbra a kis alkóvba, itt vár egy serleg, másik két társa pedig a szomszédos két hasonló helyen. Tudom, elsőre lehetetlennek hangzik, hogy átugorj egyik „lyukból” a szomszédosba, de végrehajtható. Válaszd ki, melyik oldal a szimpatikusabb (nekem a jobb jött be), menj egészen előre, majd halvány oldallépés és erős ugrás+előre, majd egyből határozott lépés a másik oldalra, a híd felé. Ezt még egyszer végre kell hajtanod, majd visszafelé ugyanígy a létráig, és itt felkúszni. Embertelen… (Fontos! Ne hagyd ezt a gyakorlatot a végére, mert nem fogsz tudni visszajutni a várba, ugyanis eltűnik a csapóhíd!)

2. A kalyibában: A belső udvaron, ahol a vesztőhely áll, azzal szemben van egy kis falnak tapadt kalyiba. Menj be, odabent vár egy ereklye.

3. A torony tetején: Miután megpucoltad az első tornyot, átsétálhatsz az omladékos párkányon a szomszédos toronyhoz. Menj fel a tetejére (lehet, hogy elsőre lecsúszol a létrán, ne add fel!), ez rögtön egy titkos hely, páncéllal.

4.-5.-6. Tető, párkány, bástya: Most jön a feketeleves. Remélem, gyakoroltad a nyusziugrást, mert most az következik. A bástya egy helyen le van omolva. Szemben áll egy épület, ennek tetejére kell ráugranod. Ehhez állj a lyukhoz, majd balra indulva kezdj el folyamatosan ugrálni a fal mellett, a katapult körül. Két kört menj, ezzel össze tudsz szedni elegendő energiát (a lényeg, hogy ne akadj el, azaz valóban folyamatos legyen a mozgás). Amint másodszor is az omláshoz érsz, ugorj. Ha szerencsés vagy, a magas tetőn landolsz, ha nem, a kisebb nyeregtetőn, ekkor kicsit sérülsz, de semmi gond. A lényeg: a magas tető túloldalán van egy titkos hely plusz életerővel, ez az első titok. Aztán mássz le a nyeregtetőre, ezen végig és le a párkányra, ott találsz ereklyét és aranyat. Most vissza kell menned a toronyba, és megint átugorni a tetőre, de ez már rutinból fog menni. A tető „titkos” feléről nézz le, láthatsz két bástyát, a jobb oldaliban egy csillogó ereklyével. Igen, ugrani kell! Menj a nyeregtetőhöz, ezen oldal végébe, majd ismét folyamatos ugrálással juss el az ugrópontra, és hajrá. Ha energikus az ugrás, még csak meg sem sérülsz. Megvan a hatodik kincs!

7. A kisházban: Miután megjelent a portál, menj vissza a vesztőhelyes belső udvarba. A kalyiba melletti kisház ajtaja most nyitva áll, odabent pénz és az utolsó ereklye. Gratulálok!

A pályáról: Elég lineáris, az első torony végén a felső szintről le kell ugranod a padló lyukán, majd a belső udvarból a pincelejáró felé kell venned az irányt.

IV/2 THE PALACE
Feladat: Teljesítsd a szintet páncél felvétele nélkül
Jutalom: Vitality [E] – a HP alapértékét 150-re növeli

Tipp: A lengyel urak logikája tiszta: az egyik legkeményebb pálya, ezernyi ellenséggel… A páncélok szerencsére nincsenek útban, de oda kell figyelned, hogy ne szedd fel egyiket sem. Ajánlatos a Blessing vagy Soul Catcher, mellé Replenish ezüstöket magaddal vinni, aranyban Rage, Time Bonus, Iron Will.

A pálya + 4 titok, 2 ereklye: Bemutatkoznak a keresztes lovagok, igen kellemetlen ellenfelek. Közelről legjobb ellenük az elektromosság, távolról a rakéta, ha sokan vannak, a gránát. Az első nyílt terepen érdemes balra felrohanni a galériára, itt felvillanyozni a lovagot, majd a befutó bakákat puskával fogadni, a lépcső aljában feltorlódottak közé gránátot vetni. Ezután balra visszafelé, figyelve a lovagokra. Ha a terep tiszta, jönnek a titkok.

1. A romos tetőn: Találsz egy ledőlt falszakaszt, mely a középső épület falának dől. Ezen ugrálj fel, rá a kék párkányra (de ne ess be!). Nyuszi-hopp végig balra, pár kanyar után fogsz látni egy nagyobb ép placcot balra, ide kell beugrani, némi készpénzért.

2. Az oszlopon: A lávás szökőkút utáni udvaron, az egyik oszlop tetején plusz élet vár. Ha menetiránnyal szemben állsz, balra az épület oldalán kell találnod egy létrát (a kivilágított ablak alatt, lásd a képet). Innen a már ismert módon (vár, híd alatti móka) ugrálj át a legszélső ablakmélyedésbe, és innen megállás nélkül az oszlopos szakaszra, onnan a kupolára, pattogj körbe, és már csak egy ugrás a sugár… (Ha ezt a titkot a pálya megpucolása utánra hagyod, eltűnnek a „lézerágyúk” a terepről!)

3. A bejárat fölött: A templomtéren, a bejárat fölött láthatsz egy ereklyét. Jobbra van egy ugrópad, innen tudsz feljutni a tetőre, majd a hordón még feljebb, és körbesétálva ki a párkányra. Az más kérdés, hogy a megfelelő szögben és helyen kell pattannod, különben csak a plafonnal találkozol. Nekem úgy jött össze, hogy nyusziugrással lendületet vettem, a folyosó hosszabb szakaszáról nekifutottam, és a dobogó túlszéléről lendültem el. Ez kb. 15 próbálkozás volt…

4. A titkos szobában: Miután a pályát megpucoltad, menj fel a templom galériájára. Egy addig zárt ajtó kinyílik, és lemehetsz egy titkos kamrába, egy ereklye és némi pénz vár.

A templom: Az utolsó szakasz a legkegyetlenebb, de lehet trükközni. Amint belépsz a templomba, rohanj előre és balra, fel a zöldeskék színben játszó lépcsőn. Itt állj meg a jobboldali sarokban, a bejárat mellett. Tökéletesen védve vagy, puskával és dobócsillaggal faraghatod a kiskatonákat, villannyal a lovagokat, fagyasztással a hóhérokat. Ha van Soul Catchered, kész Hawaii. Lőszert a folyosón találsz. A végső összecsapás a nagy lovagokkal nem nehéz, aranykártya, és adj nekik árammal, míg tart a lőszer.
 
IV/3 BABEL
Feladat: Szedj össze minden tartaléklőszert
Jutalom: Double Time [A] – az Aranykártyák 20 másodperccel tovább élnek

Tipp: Ismét a lengyel logika: rengeteg ellenség, és egy aljasul eldugott lőszercsomag… Kézenfekvő lenne, hogy otthon hagyd a Replenisht, de nem ajánlom. Ezüstben a Vitality vagy Soul Catcher és a Replenish, aranyban Iron Will, Rage, Time Bonus.

A pálya + 5 titok, 4 ereklye: Rendhagyó módon én rögtön az elején ajánlom kijátszani az aranypaklit. Előbb jön egy jó adag kiskatona, őket még könnyű elintézni puskával, vigyázz a tornyok lövészeire. Szedj össze minden lőszert, majd „terítsd ki a lapokat” és vedd fel a páncélt. Borzalmas mennyiségű ellenség érkezik, és nagyon szűk a hely a bújócskára, hajigálj gránátokat a fiúkhoz vagy használj rakétát. Amint a terep tiszta, két titok is vár.

1. A toronyban: Amint a pályára lépsz, mindkét oldalon vannak tornyok. Jobbról a harmadikban (mely előtt a ledőlt falszakasz van, tetején életerővel, lámpa világít rajta) van egy ereklye. Ide egy teleport segítségével juthatsz, ez pedig a túloldalon van. Van egy falszakasz (lásd a képet), melynek romjai között egy sárga füstpamacs található. Ebbe kell beugrani, jobb híján egy hordóról. Ámde! Tapasztalataim szerint a dolog csak akkor működik, ha:
– a rom baloldaláról, azaz a sötétebb oldalról ugrasz be;
– csak addig „él” a teleport, míg nem kezdted el a második szakaszt, azaz ezt mindenképp még a pálya elején kell megjátszani.
Ha felszedted az ereklyét, ugorj le a lámpavasra, innen elérheted a plusz életerőt is.

2. A lámpatartóban: Az első szakasz nagy, romos épületének első lámpatartójában van egy ereklye. Az elérése igen nehéz: menj fel a lépcsőn, ki a beszakadt tetőre (a bal oldali részre), innen a képen látható módon leugorhatsz a falszakaszra (elég húzós!), majd át a boltívre, onnan a vasra, és be a „lavórba”.

3. A bástya túlfelén: Miután felmentél a nagylépcsőn, még ne menj be a „présgépbe”. Ugorj le balra, és indulj el körbe, sok lőszer és még több ellenség vár, csak taktikusan, gránát, karó, lézer. Meg fogod kerülni az egész placcot, a legvégében pénz és temérdek muníció vár, szedd össze mind! Szemben a falon van egy „létra” (téglából kirakva), itt visszamászhatsz a kapuhoz, nem kell körbemenned ismét.

4.-5. A létra aljában és a tetőn: Miután tiszta a pálya, mehetsz még egy kört. Menj ahhoz a szakaszhoz, mely leomlott mögötted (ha nem voltál gyors, alattad…). A jobb oldali falszakaszon lévő keskeny, párkányszerű falmaradék elég ahhoz, hogy folyamatos ugrálással átjuss a lyukon. Menj ki a külső részre, itt kell találnod egy ereklyét. Ez egy téglalétra aljában van, mássz fel, majd jobbra menj addig, míg a külső falon egy újabb létrát találsz (nehéz észrevenni, a leomlott rész után lesz), ezen felhágva a tetőn élet, ereklye, és egy láda dugilőszer.

IV/4 FOREST
Feladat: Ne használj Black Tarrot kártyát a szinten
Jutalom: Divine Intervention [E] – A kártyák elhelyezése ingyenes

Ez a pálya csak a Nightmare mód tökéletes kivitelezése után, az összes addigi (23) tarotkártya birtokában válik elérhetővé, Trauma módban!

Tipp: A szint megkezdése előtt az Ezüst kártyákat ki kell venned a tartóból, hiszen ezek a szint alatt folyamatosan élnek, azaz használod őket. Az arany maradhat, csak ne nyomd meg az aktiváló gombot. Sajnos ezt a pályát és módot – mivel a „velencei” pálya utolsó ugrabugráját addigra elrongyolódott idegeim miatt nem tudtam végrehajtani, ki kellett hagynom. Itt majd két titok lesz – a romok tetején, a boltíven két ereklye (körbe kell ugrálnod), és a romok aljában, a pálya alsó részén a bokrok között még egy.

IV/5 THE TOWER
Feladat: Öld meg Alastort 5 perc alatt
Jutalom: Triple Haste [A] – Az idő nyolcadára lassul

Ez igazán nem nehéz feladat, elsőre (Nightmare) 3:24 volt az időm, de akár 2:30 alatt is meg lehet csinálni. Ezüstkártyában javaslom a Forgiveness és Replenish, aranyban az Iron Will, Double Time Bonus és Rage triót. Amint a pályára kerülsz, gyorsan szedd össze a páncélt és a lőszereket, majd puskával kezd el lőni Alastort. Ha elfogy az ereje, várd meg, míg beomlasztja a padlót, akkor játszd ki a paklit először, az Iron Will megakadályozza, hogy a zuhanástól megsérülj. Találsz plusz életerőt, adj a rémnek a puskával, ahogy bírsz, ha kifogy a lőszer, válts át géppuskára. Ha „lejár” a kártya, akkor aktiváld újra, amikor ismét zuhantok. Az alsó szinten mókás a helyzet. Ha elfogy Alastor életereje, a körben álló szobrok gyógyítják, ekkor azonnal kezd el lőni a szobrokat (a lábuknál van plusz lőszer, a külső kerengőben szintén, plusz élet és páncél). Ismételd ezt addig, míg elfogynak a szobrok, aztán végezd ki a szörnyet.

V/1 CITY ON WATER
Feladat: Találd meg a 6 titkos helyet
Jutalom: Last Breath [E] – ha az utolsókat rúgod, a HP regenerálódik

Nagyon nehéz feladat, csak türelmes embereknek! Lássuk a 6 titkot és 4 ereklyét!

1. A toronyban: Amint a pályára kerülsz, egy nagy fémláda áll középen. Szedj össze mindent, majd pucold meg a következő szakaszt is. Balra egy nagy híd, ennek feljáróján találsz egy fehér hordót. Ezt óvd meg, és ha csendes a környék, gurítsd a fémládához, majd tisztes (!) távolból lőj bele egyet. A láda elrepül, láthatóvá válik egy ugrópad. Nyusziugrással menj körülötte egy kört, és dobbants a széléről kb. 10-12-es sebességgel. Nagyon magasra fogsz repülni, cél a torony teteje, lehet, hogy a levegőben korrigálnod kell (hátralépés), nehéz becélozni, ments előtte! Odafent plusz élet és két ereklye, egy szinttel lejjebb páncél. Sajnos lejutni csak leeséssel tudsz, a páncél és az élet el is megy egyből…

2. Az alkóvban: Van egy nagy híd, amelyen az első szakaszon átmész. Ezzel párhuzamosan fut egy kisebb. Menj át ezen, indulj balra, majd lámpa be, nézd a jobb oldali házfalat. Egy sötét beugróban vár rád némi lőszer.

3. A trükkös sarok mögött: Ez már gáz. Azon a téren, amelyre a két említett híd vezet, menj a vízparti házhoz (lásd a képet). Ennek sarka mögött van egy mélyedés, titkos lőszerrel. Az oldallépéses ugrást kell bemutatnod, azaz picit balra, ugrás+előre+jobbra erősen.

4. A kút alatt: A szökőkút testén találsz egy ajtót, menj be, odalent lőszer és ereklye.

5. A párkányon: A pálya utolsó, nagy épülete mögött találsz plusz életet. Menj az árkádok alá, jobbra lőszer, majd innen a párkányon sétálj végig, és fordulj be a sarkon, itt találod a titkot.

6. Az erkélyen: Ez a játék legnehezebb feladata, kizárólag hardcore gamereknek! Menj fel abba a terembe, ahol az üvegtárlók vannak, találsz egy ajtót, melyre pár lépcső vezet, mellette két ablak. Ugorj ki a bal oldali párkányra, és folyamatosan pattogva indulj el jobbra, végig a narancssárga épület falán, be a sarkon, és tovább, ablakból ablakba, a végén a nagy lendületet arra használva, hogy feljuss a hídra. Mássz fel ennek a magasabb peremére, és újabb nyuszi-hoppal ugorj a cseréptetőre (egy ugrás a híd közepére, a másik már a tető szélére repít). Menj a templom, majd a pályát nyitó toronyépület felé, állj a párkány ehhez legközelebb eső sarkához, és hátra arc, szembe az üvegtetős, erkélyes, nagy narancssárga épülettel. Ha jól figyelsz, jobbra, a felső díszes erkély közepén ott csillog az elérendő ereklye. Nyuszi-hoppal lendülj neki, és ugorj a baloldali házszakasz jobbszélső erkélyére. Menj hátra a harmadik, hosszabb erkélyre, és állj ennek peremére. Most megállás nélkül kell ugrálnod, a lehető legnagyobb sebességet elérve: pattogj végig az erkélyek szélén, majd fordulj be a sarkon, egy alkóvban álló angyalszobor mögé, és lendülj tovább a kiálló párkányra, majd a balkonra. Ha sikerül, minden elismerésem!

Megjegyzés: itt szintén lehet „killázni” jól, azaz kiverni a drágakövet a figurákból, erre a szögesbunkós polgárok az alkalmasak, én így kb. 1100 aranyat gyűjtöttem pluszban.

V/2 DOCKS
Feladat: változz legalább háromszor démonná
Jutalom: Confusion [A] – Az ellenség összezavarodik

Tipp: A feladat Soul Cathcer és Dark Soul kártyákkal süti! 259 ellenség van, úgyhogy akár négyszer, ötször is átváltozhatsz, de ne „pazarolj”, azaz démonmódban csak a közeli ellenségeket nyírd ki, és szedd össze az ő lelküket is.

Tíz titok és kilenc ereklye (legtöbbje csak hardcore arcoknak!):
1. A kabin tetején: Egy daru platformján indul a pálya. Balra egy szürke kabin, ennek tetején páncél és lőszer. Sétálj fel a magasba akár a drótkötélen, akár a traverzeken, és ugorj rá innen a tetőre.

2. A fülkében: A daru fülkéjében életerő vár, szükség lesz rá! Szemből, nyusziugrással felturbózva a sebességet tudsz beugrani, arccal neki kell csapódni a fülke tetejének, és innen, mint prérifarkas a szikláról, „lefolyni”. Ezután próbálj ráugorni a nagylétrára, és ezen leereszkedni.
 
3.-4.-5.: A daruk tetején: A következő nagy szakaszban négy daru áll egymás mellett. A víz felől számolva az 1., 3. és a negyedik tetején van jó pár ereklye – persze lifttel csak a 2.-ra juthatsz fel. A többi elérésének módja a következő. Ugrálj fel a ferde gémen a tetőre, itt nyuszi-hoppal gyűjts elég lendületet (3-4 kör), majd egy merész vetődéssel ráugorhatsz a 3. daru ellensúlyára. Mássz fel a karon, itt van két ereklye – és láthatod is a másik kettőt a 4. daru tetején. Menj vissza a gém aljába, és folyamatos ugrálással fel a tetejére, majd lendülj el, irány jobbra, a 4. daru kiálló része, a kis ficek, ahol a vízszintes rész a ferde traverzzel találkozik. Nem mondom, hogy elsőre összejön, de mondtam, ez már gyakorlott akrobatáknak való – és számolj úgy 80 HP-veszteséggel is. Pattogj fel (a sarokban a szokásos visszafordulós ugrást kell végrehajtani), gyűjtsd be a jutalmadat. Most jön a feketeleves. Indulj lefelé a gémen, a hajó felé, nagy nyusziugrásokkal, azaz a zenitről egy ugrás előre, innen még egy arra a pontra, ahol a gém az alsó, a hajó felett keresztben lévő traverzet metszi, és innen (kb. 13-14-es sebességgel) ugrás jobbra, a harmadik daru platformjára (ahol a kabin áll). Innen viszonylag simán átjuthatsz a második szerkezetre, ennek karján pedig a hajó feletti első kereszttraverzre. Ezen kellő lendületet tudsz gyűjteni, hogy a szürke fémkuckó előtt egy-két méterrel átrepülj balra, az első daru alsó szintjére, a ferde tartón a lift tetejére, onnan a felső szintre, és a fel a létrán. Folyamatos ugrálással fel a ferde karon, odafent visszafordulással a felső fémre, innen nyuszi-hoppal lendület, és kb. a kar közepéről ugrás le és előre, szembe az ereklyéért. Teljesen kegyetlen menet, összesen kb. 140 HP-t lehet veszteni, tehát minimum 200-zal vágj neki, és sűrűn ments!

6. Az állványzaton: A kamionos udvar túlfelén van egy állványzat, ennek tetején ereklye. A bejárati lépcsőről át tudsz lépni a párkányra, végigszambázva máris az állványokon vagy. Innen egyébként a pályaszakasz második menetét is könnyebb végrehajtani – ha az első nagy roham lezajlott, juss fel ide, majd lőj bele a kamionokba, jönnek a csúnya bácsik, feltorlódnak az állvány aljába, akár lézerrel is levadászhatod őket.

7. A tetőn: Miután az előbbi pálya tiszta, kijutsz a kikötő szélére. Itt áll egy daru, melynek gémje átnyúlik az épületre. A képen jelzett helyen (belső, hajó felőli függőleges láb) valamiféle ismeretlen erő segítségével simán felsétálhatsz függőlegesen a karhoz, ennek bal oldalán pedig átjuthatsz a tetőre, némi pénzért és ereklyéért.

8. A szellőzőn: Az előbbi tetőről menj a hajó felé, leléphetsz a párkányra, végigpattogva elmehetsz az épület hosszanti fala mentén, a túlsó sarok előtt egy ventillátordobozon ereklye, innen pedig ráugorhatsz a kamion tetejére plusz életért.

9: A kabin tetején: Épp úgy, mint az első titoknál, az utolsó daru fülkéjének tetején vár élet, lőszer, páncél (feljutás ugyanúgy a ferde gémen), szükség lesz ezekre, hiszen le kell ugranod a hajóra, próbálj meg a felfüggesztett konténerekre vetődni!

10: A hajó tetején: A hajó hátsó traktusából fel kell jutnod a kéményhez, a közelben találsz fémládát, erről ugorj fel, majd a kürtő bal oldalán feljuthatsz a tetőre. Menj ki az építmény szélére, egy különálló fémszerkezet túloldalán vár az utolsó ereklye.

V/3 OLD MONASTERY
Feladat: A HP nem süllyedhet 50 alá
Jutalom: Soul Redeemer [E] – a lelkek begyűjtése több HP-t ad

Tipp: nem bonyolult feladat, csak a csuhások gránátjait és a „főpapok” villámait kell elkerülni (magyarul minél gyorsabban kinyírni mindenkit), legjobbak a sorozatlövő fegyverek (géppuska vagy dobócsillag-szóró), plusz a puska, utóbbiakhoz fagyasztással. Érdemes a Vitality (ennek híján a Blessing) kártyával indulni, és mellé Soul Catcherrel, hiszen minden lélek +1 HP. Ments gyakran!

Négy titok és négy ereklye:
1. A kútban: Rögtön az indulás után nézz bele a kútba. A romok felőli falában kis mélyedés, benne ereklye, a káva ezzel ellentétes oldaláról ugorj be érte.

2. A templom tetején: A kis templom tetején lévő kereszt természetesen ereklye. Menj fel a csigalépcsőn a felső szintre, a harangról az ablakon át kiugorhatsz a tetőre, indulj balra, nem lehet gond a begyűjtés.

3. A romokon: A kút melletti romok tetején van egy ereklye, de hogy jutsz fel oda? Nos, menj fel a kolostorhoz, a sziklapárkányról kell leugornod a rom tetejére. Menj egy-két kört ugrálva, hogy lendületet gyűjts, aztán a lépcsőtől távolabbi ponttól rohanj neki, és ahol a szikla széle ki van kopva (fehéredve), dobbants (legalább 14-es sebesség kell, az életveszteség kb. 20-30 HP!). A széles peremen vagy, innen ugorj a keskeny boltívre, majd sétálj fel ferde faltöredéken, aztán ugrás balra, kis korrekcióval már ott is vagy a kincsnél.

4. A tetőn: A kolostor hátsó felén, a leszakadt platformokon, ahol egy csillag volt, az azelőtti ablakon kiléphetsz egy fazsindelyes kis tetőre. Ennek bal alsó sarkában ereklye.

A pályáról: Az első etap viszonylag egyszerű, de ha a rock nem adja át helyét a gregoriánnak, keress lecsúszott ellenséget a tengerben. A kolostor már bonyolultabb. Előbb érdemes a bejáratnál lévő részt megpucolni, majd át a hidat alkotó márványlapokon, itt is tisztogatás, ezután fel a lépcsőforma omladékon. Itt kétfelé lehet menni, balra a galériára, és jobbra tovább, felfelé. Ha ez is kész, kigyulladnak a fények, lődd le a nagy fémkeresztet, ahová esik, ott van egy lépcsőlejárat. Itt egy kellemetlen lépés van, átugrani a barlang túlfelébe, nyuszi-hopp, maradj a sziklafal baloldalán, majd visszaugrás, és fel újra a főhajóba. Irány a bejárati ajtó, ettől balra nyílik a pinceajtó, itt kell tisztogatni, majd végül lepotyogni a szikla aljába.
 
V/4 HELL
Feladat: Öld meg Lucifert!
Jutalom: Mercy [E] – Az Aranykártyákat szintenként háromszor használhatod

Tipp: Életem egyik nagy csalódása volt ez a pálya. Valami orbitális, cumis mészárszékre számítottam, erre egyenesen nevetséges a fő-fő-gonosz Lucifer kinyírása. Először jön 66 átlátszó ellenség, elég nagy a pálya, körbe kell rohangálnod (én még csak meg sem sebződtem, Vitality, Replenish hasznos), ekkor természetesen démonmódba kerülsz, és jön a főördög. A figura hozzád vág egy kardot, amikor vele egy szintben van, küldd vissza neki. Ezután meteorokat dobál feléd, játék ugyanaz, amikor a képe előtt vannak a kövek, üsd vissza őket a gazdinak. A lényeg, hogy tisztes távolban legyél tőle, mert csak ekkor hajigál (figyeld az ellenség-számlálót, a 65.-et kb. a kiindulópont közelében nyírd ki!). Ha követed a fentieket, kb. tíz másodperc alatt vége a csatának… Ha a dög ördög döglött, besündörögheted a pályát, gyönyörködhetsz a dögös díszletben, és megkeresheted a titkokat, ha van hozzá kedved.

Öt titok, ereklye nélkül:
1. A katapult alatt: Egy kellemes dugipáncél, mindjárt a pálya elején, a nagy placcon balra egy katapult (rakéta alakú kővel), ennek lehúzott karja alatt találod a cuccot.

2.-3. Az emeleteken: A „modern helyszínen”, a megroggyant gyárkémény közelében (itt jelenik meg a pálya végén a portál) van két romos, emeletes épület. Mindegyik felső szintjén titok, a kéményhez közeliben páncél, a másikban HP. Előbbihez a bal oldali falszakaszon lehet felugrálni az első szintre, át a szomszéd „szobába”, ennek jobb oldali szakaszán fel a tetőre, és beugrani.
A második sokkal egyszerűbb: egy palló van a házfalnak támasztva (a belső deszkáról van szó), ezen sétálj fel, majd irány a jobb szélső helyiség.

4. A tetőn: Ez kissé aljas, mert jól el van dugva a placc. Az előbbi háztól indulva menj a kókadt rakéta jobb oldalára úgy, hogy az atomvillanás pont szembe legyen veled (jobbra bedőlt betonkerítés). Lendülj előre, egy erős lejtős szakaszon be tudsz jutni egy katlanba, ahol épp felrobban egy ház. Ennek tetején páncél – nagy lendülettel (minimum 8-as sebesség) ugorj a ferde fémgerendára, innen a faácsolatra, és jobbra a vértezetért.

5. A sziklán: Az atomrobbanástól és rakétától balra felrobbant szikladarabok lebegnek. Ennek egyikén láthatsz egy páncélt. Pattogva felkúszhatsz a sziklákra, majd folyamatos nyuszi-hoppal egyik bumszliról a másikra dobbantva elérheted a páncélt. Nem egyszerű eset…

Epilógus
Ennyi volt a játék – egyelőre, hiszen már készül a kiegészítő csomag. Ha végignyomtad a játékot, más nehézségi szinten is próbálkozhatsz. Válaszd újra a „Sign The Pact” pontot, az első kérdésre válaszolj igennel (ezzel elfogadod, hogy az összes szint ismét lezárásra kerül), a következőre pedig nemmel, ha meg akarod tartani a kártyáidat és az eredményeidet, ezután kiválaszthatod a megfelelő szintet – Trauma módot csak akkor, ha megvan az első három fokozaton begyűjthető 23 kártya.

SPECIÁLIS UGRÁSOK
Egy kis gyorstalpaló a cikkben említett ugrásokról, az előző számban bővebben olvashatsz róluk!

Nyusziugrás vagy nyuszi-hopp: Ha folyamatosan ugrálsz, az egyes ugrások sebessége összeadódik, így extrém távolságot vagy magasságot küzdhetsz le. A cikkben leírt sebességek láthatóvá tételéhez hívd elő a konzolt (az ESC alatti gomb), és írd be: speedmeter 1, ekkor megjelenik a sebességkijelző (lent középen).
 
PK-ugrás: A kivitelezése egyszerű, de sok gyakorlást igényel: állj rá valamilyen nem masszív, azaz mozdítható, szétrombolható tárgyra (láda, armatúra, ilyesmi), vedd kézbe a Painkillert, és lenézve célozz a lábad elé, az adott objektumra. Lődd ki a Killert, azaz a fegyver fejét, és ugyanabban a pillanatban ugorj is. Ha jól csinálod, nagy magasságra repülhetsz.