A következő generációs konzolok megjelenésével mindenki temetni kezdte a PC-s játékipart és ugyan vannak jelek, melyek egyértelműen jelzik, belülről rohad az egész ipar, mégis több mint 11 milliárdos üzletről van szó.
Pont egy évvel ezelőtt, a tavalyi Game Developers Conference-en alapították meg a PC Gaming Alliancet. A létrehozott szövetség olyan nagy cégeket tömörít, mint az Intel, az NVidia, az AMD-ATi, a Microsoft, az Alienware, a Dell, az Acer, a Gateway, az Epic, az Activision Blizzard, a Capcom, vagy épp a LucasArts. A PC-s játékok megmentésére létrehozott tömörülés tegnap tartott sajtókonferenciát a GDC-n, ahol a vezetőség tagjai úgy nyilatkoztak, a konzolok megjelenése ellenére nem haldoklik az ipar, sőt, állítólag folyamatosan növelik bevételeiket. Állítólag világszinten 11 milliárd dolláros üzletről van szó, csak az amerikai és európai piac 6 milliárdot ér. Egy igazán sikeres PC-s cím akár 50 millió dollárt is hozhat a fejlesztőcsapatnak és a kiadónak, az MMO-k univerzumában pedig az ázsiai régiókban való elismertség hozhat rengeteg pénzt a konyhára. Nem ritka, hogy 100 millió dollárt ér egy-egy MMO. Természetesen ezen a téren messze a Blizzard World of Warcraftja viszi a prímet, ami évente több mint 1 milliárd dollárral hízalalja a csapat bankszámláját.