Peter Jackson neve akkor kezdett igazán ismertté válni, mikor megrendezte a Gyűrűk Ura című remekre sikeredett eposzt, azóta pedig karrierje egyre csak felfelé ível. Egy újabb lépcsőfokhoz érkezett életében, mikor is a híres 1933-as King Kong filmet akarja átértelmezni a kor követelményeihez igazítva azt. Az Ubisoft természetesen nem hagy ki egy ekkora bevétellel kecsegtető projectet, ezért a filmmel egy időben ki is adták a hivatalos játékot. És, hogy milyen jól tették!

A mű:

Olyan korszakalkotó játékkal állunk most szemben, ami nem csak forradalmi újításokat tartalmaz, de végre hozza az elvárt színvonalat, látvány, történet és megvalósítás tekintetében is. Ami meglepő lehet, nincs életerőnk, ha megsebesülünk, egy ideig kómázunk, majd magunkhoz térünk – ám ha kómázás közben is bekapunk még egy sérülést, azonnal el is dobjuk a kanalat. Szerencsére nagyon gyakran vannak ellenőrzőpontok, így onnan folytatjuk majd az akciót. Ezzel pontosan azt az érzetet keltik bennünk, hogy ott vagyunk a szigeten, és tényleg egy panel nagyságú T-rex elől rohanunk, és ha rosszul veszünk egy kanyart, akkor bizony kettémetél minket iszonyatos fogsora. Nincs gyógyítás, nincs rakétavető, csak mi magunk és az eszméletlen adrenalin gőz! Szerencsére a mesterséges intelligencia igen jóra sikerült, így nem erőszakolja meg a játékot, valamint ami még nagyot dob az egészen: időnként átvehetjük Kong, az óriásgorilla irányítását is. Ilyenkor megtorolhatjuk a minket ért sérelmeket: olyat odasózhatunk a dínóknak, hogy attól kódulnak.

Kicsiny csapatunk meg is érkezik a titkos szigetekhez, ítéletidő van, emiatt hajóval kell partra szállnunk. Némi viszontagságos kaland után meg is tehetik ezt, majd sokkolódva látják a rengeteg emberi koponyát a szigeten. Annyira nem maradásra késztető ez a látvány, tehát vissza is akarnak térni a hajóra, ám mivel nem tudják őket hidroplánnal itt felszedni, ezért egy olyan helyre kell eljutniuk, ahol ez lehetséges. Induljunk meg felfele a sziklákon a többiek után. Keresztül kell menni egy rákokkal teli barlangon, ám szerencsére Hayes-töl kapunk egy Luger pisztolyt – alkalmazzuk. A terem végében verjük szét a faajtót, majd lépjünk ki és menjünk le az ajtóhoz. Kezdjük el tekerni a kapcsolót, míg Carl forgatni kezd. Nemsokára társaságot kapunk – lődözzük le a rákokat, majd mikor feltűnik az óriás rák, vonjuk magunkra a figyelmét, hogy a többiek kinyithassák az ajtót. Ha megvan spuri befele. Miután kiértünk a sziklára, feltűnik Engelhorn kapitány gépe, amire fel kellene jutnunk. Menjünk lefelé és vegyük fel a ládából a shotgunt. Ilyenekből lesz még bőven, nem kell aggódni, csak nézzünk mindig körül. Az ajtó elől vegyük fel a pálcát, amit dugjunk az oszlopba, így el tudjuk forgatni, és mehetünk tovább fel a sziklán. Nemsokára egy terembe jutunk, ahol csúszómászóktól kell megszabadulnunk, ha társainkra támadnak, lőjünk beléjük, mert ha meghal valaki, ugyanúgy vége a játéknak, mintha mi haltunk volna meg. Szerencsére a mi golyóink nem sebzik barátainkat. A második hullám már a falból érkezik, ha ezt is letudtuk, folytassuk utunkat kifelé és fussunk át a fahídon. Ann is követ minket, ám nekünk fedeznünk kell a hernyók elől, ne hagyjuk cserben! Menjünk fel a tetőre – no most már igazán itt kellene hagyni ezt a helyet, egyre kevésbé szimpatikus! Kettéválik kicsiny csapatunk és már csak Ann tart velünk. Gyújtsuk fel a bozótot, hogy a hernyók beadják a kulcsot, Ann pedig felmászik, hogy kinyissa az ajtót. Tovább haladva néhány kellemetlen pókba akadunk, akiknek el kell terelni a figyelmét, mert addig nem tudunk átmenni. Szúrjunk fel egy kicsiny lárvát a botunkra, majd dobjuk a pókok felé: amíg csámcsognak, mi fussunk el mellettük. Némi közjáték után máris a következő résznél vagyunk. Egy térszerűségre érünk, ahol a kislány ismét felmászik, hogy segítő kezet nyújtson nekünk, ám van néhány repkedő ellenfél, akik próbálnak keresztbetenni nekünk. Dobáljuk őket bátran dárdával! Ússzunk át a vízen, a csajt pedig fedezzük, nehogy baja legyen. Menjünk tovább, a sövényt gyújtsuk be, hadd égjenek benn a skorpiószerű lények! Fussunk felfele, amíg meg nem látunk egy lángoló koponyát, amit dobjunk le dárdával és már meg is tisztítja nekünk az utat. Találunk itt egy mesterlövészpuskát, ami igen jó kis fegyver, tehát használjuk bátran! Forduljunk is meg azonnal és lődözzük le az álnok ellenfeleket, amíg leereszkedik a híd, amin menjünk is át. Ismét egy közjáték, majd közvetlen ezután tartsunk felfele, ahol a lőjünk bele a tűzbe, ami megnyitja a továbbvezető utat. Lent találunk egy ládát fegyverrel plusz néhány skorpiót, essünk le, majd vágtassunk át a hídon. Nemsokára ismét egy híd jön, valamint néhány tűz, amik csak arra várnak, hogy ledobáljuk őket. A denevérszerű ellenfeleket lőjük ki, majd haladjunk tovább a romok között. Ann ismét felmászik, hogy kinyissa a kaput, ahol egy kis társaságunk akad, mégpedig a helyi őslakosok személyében, és ahogy az már lenni szokott, jól meg is kötöznek minket, Ann-t pedig kifeszítik valami keresztszerűségre egy oltáron. Természetesen Kong jön érte, és már viszi is, minket pedig Carl szabadít ki, akivel egyetemben rohanjunk el a tüzes nyilak elől, mert nem tesznek jót az egészségnek. Egy rétre érünk, ahol keressük meg az ajtót. Némi társaságot kapunk egy dínó személyében, de jobbra a falak mögött el tudunk rejtőzni. Hátrébb lesz a pálca, amivel ki tudjuk nyitni az ajtót, ami után már jön is egy kis videó. Vágjunk át erdőn-mezőn, majd csodáljuk meg oldalról Kong-ot – jó lenne utolérni. Carl-t elrabolja valami förmedvény, nosza eredjünk a nyomába, rohanjunk át a víz másik oldalára és verjük szét az ajtót, majd lépjünk be és kövessük a hangot. Van pár dínó, akiket semlegesítsünk, majd nemsokára megpillanthatjuk szerencsétlen barátunkat, amint a madárka éppen elrepül vele. Nemsokára egy fészekszerű építménybe jutunk, ahol néhány köröző denevérszerűséget kellene lelőnünk, valamint van egy nagyobbacska is, akit kicsit nehezebb lesz megölni, de nem vészes. Ha támadni akar, ugorjunk félre! Carl-nak az a remek ötlete támad, hogy keressük meg a hatalmas gorillát, tekintve, hogy Ann nála van – persze még nem tudjuk, hogy mik is Carl valódi szándékai. Tehát át a hídon, ahol a repkedő delikvenseket vadászuk le, majd menjünk lefele, be egy barlangba. Át a romok között, majd gyújtsuk meg dárdánkat és kövessük Jack-et. Menjünk fel és nyissuk ki a kaput. Közjáték, majd fussunk le oda, ahol a predátorok vannak, majd tovább, ahol az oszlopok között elrejtőzhetünk előlük. Lőjük ki a koponyát, majd öljük meg a két dinoszauruszt. A lenti ajtó kinyitásához kettő pálca kell: az egyik az arrébb lévő fedezéknél van, a másik pedig az előző teremben, ahol a pókok nyüzsögnek (el kell csalni őket valami hernyóval, majd elvenni a pálcát). Nyomuljunk be vele az épületbe, majd pattanjunk be a folyóba, ahol jobbra haladjunk, de figyeljünk a hernyókra! Nemsokára Hayes-el futunk össze, akitől balra kell megindulni, mégpedig azért, hogy tüzet szerezzünk Carl-nak. Vágjunk át a kis folyón, majd nagyon gyorsan fussunk jobbra és még egyszer jobbra, ugyanis van ott két nagyobb dinó (esetleg csalival lefoglalhatjuk őket), majd az emelvényen nézzünk Hayes-re és akció, mire odaadja jó kis Tommy gun-ját, amivel aprítsuk le az akadékoskodó dinókat. A tüzes dárdát dobjuk a Carl előtt levő sövénybe, így leég, és máris örvendhetünk egymás társaságának. Menjünk jobbra, ahol baloldalon lesz egy pálca, amivel ki tudjuk nyitni az ajtót. Valami épületszerűségbe jutunk, ahol menjünk le az alagsorba és ki a folyón. Némi sikítozást hallunk, ami bizony nem Kong miatt van… Közjáték, majd egy géppityut találunk, amit rakjunk is el, jól fog még jönni. A többiek Prestonékat keresik, azonban pillanatnyilag van ennél nagyobb bajunk is, nevezetesen egy T-rex. Fussunk az ajtó fele, amit míg kinyitnak, nekünk le kellene foglalni a dögöt. Lődözzük le a denevéreket, ezzel el lesz egy ideig, majd futkározzunk a szikla körül, és ha nyitva van az ajtó, akkor spuri! Rohanás hátra a barlangba, mert igencsak forró lett a talaj. Ha nem mozdulunk, elmegy a dinó, mi pedig menjünk visszafele, és ahol bejött a falon az állat, ott találjuk a pálcát, amivel visszamenve kinyithatjuk a továbbvezető ajtót. Át a hídon, ami természetesen leszakad, így különválunk bajtársainktól. Közjáték, majd haladjunk le a mezőre, ahol van egy csomó dinoszaurusz, akiknek adjuk meg ami jár és fussunk tovább. Nemsokára összefutunk a leányzóval, akit fedezzünk a rátámadóktól és menjünk végig a perem mentén. Amint továbbmegyünk néhány ládába botlunk fegyverekkel, majd megjelenik Kong. Végre valahára őt irányíthatjuk! Induljunk meg előre, és ugráljunk végig az ágak mentén a négyzettel. A falon is tudunk futni ezzel a gombbal, néha át kell ugrani a szemközti oldalra, de nemsokára elérkezünk egy fészekbe, ami természetesen nem üres: nyírjuk ki a tulajdonosokat. Amikor elkapjuk a grabancát, akciózzunk, hogy kivégezzük a fenevadat. Álljunk oda az ajtó elé és nyomkodjuk a kört, mire Kong felemeli a hatalmas oszlopot, és arrébb helyezi, már csak szét kell verni az ajtót és mehetünk is tovább. Ugrándozzunk egy keveset, majd ismét néhány dinóval gyűlik meg a bajunk, de mi csak koncentráljunk a csajszira, akit a körrel vehetünk fel, majd pedig tekintsük meg a videót. Irány lefelé, ahol egy ládát találhatunk, amit szólítsunk is magunkhoz, majd induljunk meg a fahídon. Vigyázzunk nagyon a denevérekre, inkább álljunk meg és lőjük ki őket, mert hajlamosak lelökdösni minket. Haladjunk tovább balra, ahol egy mesterlövészpuskába botlunk. Vissza kell tekernünk a fahídhoz, majd pedig lefelé kell folytatni utunkat, így egy barlangba jutunk. Kövessük a barlangvonulatot, így nemsokára vízhez érünk. Menjünk végig, majd csodáljuk meg Bronto barátainkat balról. Balról kapjuk fel a tüzet, majd égessük le a növényzetet a lépcső elől. Sasszézzunk végig a peremen a vízesésig, majd keljünk át a hídon, ahol megcsodálhatjuk Engelhorn kapitány csodálatos repülőjének édes zaját. Meg kell nyugtatnom mindenkit: nem most fogunk még felszállni rá… Haladjunk tovább, egy mesterlövészpuskát találunk, balra pedig be tudunk menni a barlangba a vízesés mögött. A teremben nagyon vigyázzunk a hernyókkal, majd tovább jobbra, ahol két faajtót kell szétverni, továbbá átkelni a cseppet sem veszélytelen barlangon. Kint etessük be a skorpiókat magunk előtt, és húzzunk el mellettük, majd forduljunk jobbra, ahol a pókokat is élelmezzük és rohanjunk át a hídon, ám itt is lesz egy hernyó, aki előszeretettel lök le minket, szóval csak óvatosan! Közjáték, majd menjünk ki a peremre, ahol vegyük magunkhoz a töltényeket és segítsünk lent rekedt társainknak: amíg az ajtót nyitják lődözzük ki a rájuk támadó rondaságokat. Barátaink elmenekülnek, mi pedig haladjunk balra a perem mentén. Nemsokára egy rozoga hídhoz érkezünk, ami fölött denevérek trónolnak: lőjük ki őket, majd fussunk át a platformra és itt is vegyük fel a töltényeket. Célozzunk lefele és lőjük ki a rákot, így barátaink ismét megmenekültek. Haladjunk tovább, a teremben döntsük ki a kaput, majd vigyázzunk a két szembejövő hernyóra. Nemsokára belefutunk a többiekbe, akik egy szigetről irtják a rákokat, segítsünk nekik mi is. Most egy kicsit nehezebb rész jön: vissza kell menni az előző terembe, ahol a tűz éget, majd egy fát meggyújtani és az ablakon gyorsan átdobni a másik máglyára, ugyanis a víz alatt nem tudunk vele átmenni. A baj csak az, hogy tele van mindenféle ellenféllel a terem, szóval igyekezzünk. Ha megvan a másik oldalon a tűz, akkor vissza barátainkhoz, ahol égessük le a gazokat és vegyük fel az ajtónyitót, majd fejezzük be ezt a részt. Ez a rész lélegzetelállító! A Bronto-k között kell rohangálnunk, át egészen a másik oldalra, majd pedig be kell állni az egyik mögé és végigmenni a jobb oldalon, ugyanis ott lesz majd egy tűzfészek. Dobjuk ki a tüzet az előtte levő máglyára, fussunk ki, majd gyújtsuk be ismét dárdánkat és induljunk meg visszafele, hogy leégethessük a bokrokat barátaink előtt. Ez nem lesz túl egyszerű, mert „szembeforgalommal” kell majd haladnunk, valamint jön néhány húsevő is, akiket intézzünk el, esetleg kerüljünk ki (begyújthatjuk a füvet is, vannak olyan balgák és belemennek, persze meg is halnak). Ha visszaértünk, gyújtsuk be a bokrokat, majd álljunk mindig a lángok széléhez, ugyanis egy Rex-nek igen sürgős lenne minket felfalni, szóval jobb lesz, ha elhúzzuk a csíkot. Huhh, ez meleg volt! Videó, majd a barlangból haladjunk ki az erdőbe, ahol egy snipert kaphatunk fel, amivel caplassunk is fel a lépcsőn. Haladjunk előre, sok denevér és dinó fog majd szembejönni, úgyhogy jobb, ha felkészülünk. Nemsokára elérünk egyik társunkhoz, akit fedezzünk a rá rontók garmadájától, majd Jimmy elkezd lefelé ereszkedni a tutajjal, így kövessük mi is a parton. Kanyarodjunk jobbra, ahol menjünk át a vízen. Ekkor sajnos megtudjuk, hogy nem vagyunk egyedül, ugyanis a helyi őslakosok nem nézik túl jó szemmel, hogy mi itt mászkálunk. Egy katlanba érünk, ahol sok dínó jön, a végén egy nagyobbacska, szerencsére jobbra van egy shotgun. Kinyitják előttünk az ajtót – gondolhatnánk milyen kedvesek. Persze nem felebaráti szeretetből teszik ezt, hanem hogy ránk eresszenek néhány húsevőt, szóval ezeket is szedjük le, majd haladjunk tovább. Bumm, becsukják mögöttünk az ajtót, majd tüzes nyilakkal kedveskednek nekünk. Húzódjunk előlük a szikla árnyékába balra, majd ha abbahagyták, folytassuk utunkat. Ismét egy bagázsba futunk, akik még mindig szórnak minket tüzes nyilakkal, ezért kapjuk fel az egyiket és dobjuk vissza, majd pedig másszunk fel a leégett erődre, és forduljunk meg. Ereszkedjünk le Jimmy tutajáig. Néhány dínó próbál kedveskedni, de ne is foglalkozzunk velük, pattanjunk a tutajra és kezdjük meg kalandos utazásunkat a folyón. Közben láthatjuk, amint társaink beszélgetnek és megegyeznek abban, hogy Jimmynek nem kellett volna idejönnie, hisz még gyerek. No, itt majd lesz része kalandokban, az biztos! Némi közjáték után tovább folytatjuk utunkat a folyón, ahol szorgalmasan aprítsuk a ránk rontó hernyókat. Sajnos rá kell döbbennünk, hogy nem a bennszülöttek követtek minket idáig, hanem mi tartunk pontosan az ő törzshelyük felé, ami nem túl rózsás kilátásokat kínál. Nemsokára fel is tűnnek előttünk, amint faerődítményeikből bőszen hajigálnak minket dárdáikkal, nosza mi se legyünk restek, a tutaj végében levő fáklyával gyújtsuk be az erőd alatt levő sövényt, ami így szépen lángra is kap, nemkülönben barna bőrű barátaink is. Folytatjuk utunkat, majd pár hernyó után ismét egy erődhöz érünk, aminek szintén a jobb alját kell céloznunk, természetesen a tüzes isten nyilával. Néhány denevér is ránk akaszkodik majd, és persze a hernyók sem alszanak, így fokozott figyelemmel ritkítsuk őket, míg végül elérünk a harmadik erődhöz, amit szintén gyújtsunk fel. No, ez nem is volt nehéz, az igazán izgalmas rész még csak most jön! Pontosabban a videó után. Csorgunk lefele, ahogy azt kell, ám egyszer csak barátságtalan dínó üvöltés csapja meg fülünket. Jobbról közeledik a drága, ám mi előre figyeljünk, kapjuk elő a távcsöves puskát, majd a híd feletti denevért akkor lőjük le, mikor Carl elüvölti magát: ha jókor találjuk el a szárnyast, az elvonja a T-rex figyelmét, és nem kap be minket, ám ne örüljünk! Követni fog őkelme, sőt, még egy másik is csatlakozni fog hozzá! Nagyon nem tudunk mit csinálni, hacsak nem a ránk rontó denevéreket puffogtatni, ha elfogyott a lőszer, a tutaj hátuljában vannak dárdák. A kedves dínók jó néhányszor próbálnak lekapni minket a tutajról, ekkor lőjünk a szemük közé, majd kis szerencsével elérünk a folyó végéhez, mikor is megjelenik az óriásgorilla… És már meg is kapjuk az irányítást. Csapkodjuk meg jól a rusnya dögöt, de előtte a körrel tegyük le Ann-t, aki így biztos helyre tud menekülni. Miután elkaptuk a dínó pofáját, akciózzunk egyet, ekkor Kong mintegy kivégzi a delikvenst, és már mehetünk is Ann után. Az oszlopot lökjük félre, a kisebb dinókat passzírozzuk szét, majd másszunk tovább a falon. Nemsokára két T-rex-re bukkanunk, akik természetesen ismét Ann-ra pályáznak: adjunk nekik, de vigyázzunk, hogy a lányt ne kapják be, mert akkor kezdhetjük előröl! Van a közelben egy ág, amire felugorhatunk, onnan pedig repülőtámadást vihetünk be, ami nem csak látványos, de nagyon hasznos is, alkalmazzuk! Ha megvagyunk, visszakapjuk Jack irányítását, akivel szedjük le a ládát, majd induljunk meg a kanálisban. Nemsokára valami krokodilszerű izé jön, amit lőjünk ki és vigyázzunk, mert nem ez volt az utolsó belőle! Egy barlangba érünk, ahol társainkat fedezzük a csúnyaságoktól, majd törjünk utat egyenesen a sziklafalak között, ahol természetesen még mindig özönlenek a krokók. A választónál balra menjünk és szálljunk partra, ahol vegyük fel a mesterlövészt, majd balra hasítsunk be a kis átjáróba. Egy mezőre jutunk, ami vízzel van elárasztva, fussunk fel a baloldalon levő sziklára, és a tűzzel gyújtsuk be társaink előtt a bokrokat, majd biztosítsuk átjutásukat, mert néhány krokó feni rájuk a fogát! Ha megvagyunk mi is iszkoljunk át, majd menjünk fel a lépcsőn. Ismét Kong-gal vagyunk, osszunk is ki jól mindenkit a farönkkel, Ann-t pedig tegyük fel az oszlopra, hogy le tudja nekünk égetni a gazokat és a falon fel tudjunk mászni. Le a vízesésen, majd vegyük fel a csajt, majd a falon fussunk tovább, ám vigyázzunk a dinoszauruszokra. Egy függőleges falhoz jutunk, ami tulajdonképpen egy barlangnak a bejárata. Nyomjuk le a denevéreket, majd verjük szét a baloldalon levő ajtót és tegyük le a lányt, aki tüzet vételez, majd dobjuk fel az oszlopra, így ismét szabad lesz az út előttünk. Fent egy T-rex ered szegényke nyomába, mi jobbra megyünk, szerencsére nekünk is jut egy, gyorsan nyomjuk le – esetleg a körrel megpróbálhatjuk beledobni a szakadékba -, aztán emeljük fel az ajtó előtti oszlopot és törjük be. Kong heroikus oldaláról mutatkozik be, az utolsó pillanatban kapja el Ann-t a dinó elől, azonban valakinek nem tetszik a mutatvány, ugyanis egy sorozatot ereszt szegény ezüsthátúba. Videó, majd egy farönkön találjuk magunkat társainkkal egyetemben, amit a majom próbál meg igen hevesen múlt időbe tenni, ami sikerül is: leesünk egy feneketlen szakadék mélyére, elvesztjük az eszméletünket, és persze a fegyverünket is… Társaink szólongatnak, induljunk meg feléjük, és közben figyeljük, miről beszélnek: Carl már nagyon fel akarja adni, hiszen elvesztette a kameráját, így teljesen hiábavaló volt minden erőfeszítése. Ann velőtrázó sikolya szakítja meg a csevegést, így induljunk meg gyorsan jobbra, ahol is belefutunk egy videóba. Megint a gorillát irányítjuk, egy erőd előtt találjuk magunkat, néhány dinó társaságában, akiket kezeljünk (legjobb, ha ledobjuk őket), majd dobjuk el az oszlopot az útból és törjünk utat magunknak. Lendüljünk előre az erődben, ahol is vendégváró bennszülöttekbe botlunk, akiket szintén részesítsünk elsősegélyben. Fussunk tovább, egy nagyobbacska erdőhöz érünk, ahol tegyük le Ann-t. Verjük le a denevéreket és az embereket, ne törődjünk azzal a szárnyassal, aki Ann-t szekálja, elbír ő vele, mi csak arra vigyázzunk, hogy az emberek ne dárdázzák meg a hölgyet. Miután felmásztunk, ugráljunk tovább a baloldalon és gázoljunk át az embereken. Némi pattogás után egy romhoz érünk, ahol fel kell menni a lépcsőn, majd el kell görgetni a sziklát a kapu elől. Ekkor némi meglepetés éri szőrös barátunkat: egy hatalmas T-rex lelöki a feneketlen mélységbe… A videó után ismét Jack-et irányítjuk. Induljunk meg előre, ahol a T-rex bekergeti szegény lányt az oszlopok közé. Sajnos ez nem a legbiztosabb védelem egy ekkora szörny ellen így nagyon kell igyekeznünk: szlalomozzunk el a dög lábai között, majd a jobb oldalon az oszlopoknál szálljunk gyorsan partra és kapjunk fel egy dárdát, amivel piszkáljuk meg monstrumot. Persze erre ráharap a kicsike, így forduljunk meg és rohanjunk át a másik térre. Most egy kis bújócskát kell játszanunk nagyra nőtt barátunkkal, amíg Ann kinyitja nekünk az ajtót. Vigyázzunk, mert a sziklákat is egyetlen mozdulattal porrá zúzza a szörny, viszont ha dárdákkal dobáljuk, az némiképp lelassítja. Miután kinyitódott a kapu, fussunk át rajta, majd irány felfele a sziklán. Ann pechjére egy alacsonyabban levő sziklán reked, így nekünk kell kimentenünk: álljunk fölé, majd nyomjunk kört, így felhúzzuk az utolsó pillanatban a hatalmas állkapcsok elől. Haladjunk felfele, ahol végre belebotlunk a többiekbe – édes a viszontlátás. Haladjunk előre a barlangban, ahol Kong próbál benyúlkálni, hogy megkaparinthassa Ann-t, ám nem kell tőle félnünk: nemsokára Ann be is mutat barátjának minket, akitől most már tényleg nem kell rettegnünk. Haladjunk el jobbra, hogy megtekinthessünk egy videót. Rohanjunk fel egyenesen az emelvényre, a ládából kapjuk fel a shotgunt, majd készüljünk fel egy nagyobb csatára: nagyobbacska dínók jönnek mindkét oldalról, adjunk nekik bőven! Miután megvagyunk, még ne örüljünk, a második hullám keményebb lesz, tekintve, hogy egy méretesebb példány is érkezik. Az ütközet titka, hogy a shotgunnal egészen közel kell menni a dögökhöz, csak onnan hatásos a fegyver. Ha rámásznának társainkra, azonnal lőjük ki őket, mielőtt felfalnák szerencsétleneket. Miután megvagyunk, konstatáljuk, hogy a mögöttünk levő bokrot fel kell égetni, majd utána kell még egy pálca is, amivel eltekerjük majd a kapcsolót. Szerencsére Ann tudni véli, hogy merre találhatóak ezek a dolgok, így nincs más dolgunk, mint követni őt a barlangba: verjük szét az ajtót, majd ritkítsuk meg a hernyókat és sprinteljünk a dárdákhoz. Menjünk el a csontváz mellett a vízesésig, ott át a tűzhöz (vigyázzunk a rákra), majd dobjuk át a kehelyhez a dárdát, így visszamenve már belülről is tudunk „tüzet vételezni”. Vissza a többiekhez, gyújtsuk be a bokrot, majd a lány újra megindul a másik irányba, ezúttal a pálcáért. Egy szűk folyosón járunk, ahol néhány denevér és egy nagyobb dino jön szembe, nemsokára azonban egy teremhez érünk, ahol hernyók buliznak: csapjunk közéjük, majd fussunk át az ajtóhoz, ahol kapjuk fel a pálcát, és már mehetünk is kinyitni az ajtót. A többiek meg is teszik ezt, Carl pedig már nagyon hisztis, sebaj. Videó jön, majd haladjunk előre az emelvényhez, hozzunk tüzet és égessünk utat a többieknek. Engelhorn kapitány tűnik fel gépével, a többiek lőnek, hogy a pilóta beazonosíthassa helyünket. Menjünk át a rozoga hídon, majd vigyázzunk a krokodilusokra. Rohanjunk fel a gúlára, ahol egy nagy csapat denevér kedveskedik majd nekünk, egy plusz főnökkel megtámogatva, még szerencse, hogy van egy csomó dárda a tetőn. Ha megvagyunk, irány előre a vízbe, ahol gyorsan lőjük le a három kis dínót, majd kapjuk fel a mesterlövész puskát és forduljunk meg: már jönnek is a krokók, akiket szedjünk le társainkról. Folytassuk utunkat az építmény alatti csatornában, ahol a krokókat irtsuk ki dárdákkal, az ajtókat törjük be, majd csodáljuk meg a videót. Végre megjött a gépünk! Futás az irányába, ám a kalandfilmek jó szokásaihoz híven természetesen nem ilyen egyszerű a dolog: az utolsó pillanatban feltűnik egy T-rex… Egyetlen lehetőségünk, hogy hívjuk Kong-ot, csak ő képes elbánni ezzel a szörnnyel. Fussunk a többiek után a fedezékbe, ám előtte kapjuk fel a snipert az udvarról. Ann el akar futni a magas oszlophoz, nekünk le kellene addig foglalni a dögöt, mégpedig úgy, hogy lelőjük a denevéreket: addig is ellesz velük. Úgy csináljuk, hogy mikor befejezte az egyik emésztését, csak akkor lőjük le a másikat, hogy észrevehesse! Ann-nak hál’ istennek sikerül beindítani a gépezetet, és már meg is jelenik barátunk, akivel nekiállhatunk lenyomni a rusnyaságot. Sajnos egy nagyobb denevér elrabolja Ann-t, tehát cselekedjünk: az ajtó elől dobjuk el az oszlopot, majd futás utána! Némi ugrálás után egy tetőre érkezünk, ahol két nagyobb szárnyast kell lenyomnunk, vigyázzunk a hirtelen támadásaikra, a négyzettel elugorhatunk előlük! Másszunk fel a falra, ahol ismét egy oszlop állja utunkat, kapjuk fel Ann-t, majd nyomuljunk előre a láváig. Az oszlopról rugaszkodjunk el, fel a falon, majd essünk le a másik oldalon, ahol máris két T-rex-be futunk. A fára tegyük le a lányt, mi pedig dobáljuk le a dínókat a vízesésbe. Ha megvagyunk, vegyük fel a csajt és fussunk felfele az ajtó irányába. Ismét Jack-el vagyunk. Bajtársunk sajna meghal, már csak mi és Jimmy maradtunk. Menjünk ki a térre, ahol két dinót kell megölni, majd igyekezzünk vissza a repülőhöz. A domboldalon vigyázzunk a dinókra és a szárnyasokra: jobbra kell lejutnunk a tűzig, amivel természetesen az előttünk levő sövényt kell begyújtani. Találhatunk egy Tommy-t, amivel adjunk a ránk rontóknak, majd haladjunk lefele a másik tűzig, ahol ismét gyújtogatás jön. Már nincs sok hátra a gépig, csak pár dínó, akik elől a baloldali oszlopok közé tudunk bemenekülni. Ha leértünk a géphez, természetesen csak Jimmy száll be, mi nem, hiszen nekünk még hős módjára meg kell mentenünk a szőke ciklont. Hmm… Valami nem ér meg ekkora áldozatot, de hát Jack tudja… Induljunk meg előre, ahol találunk néhány töltényt, majd forduljunk balra, és biztonságos távolságból tisztítsuk meg magunk előtt a terepet, a jobboldali szekcióra helyezve a hangsúlyt. Fussunk fel a lépcsőkön, majd a baloldalon szlalomozzunk el a denevérek között. Fent törjük be az ajtót, majd haladjunk felfelé. A nagy téren van egy nagy dínó, ne hergeljük, inkább csalival foglaljuk le, majd sprinteljünk el a bal oldali fedezékbe, ahol a tűz van. Ha arrébbmeggy, fussunk át a magaslatra, ahol pókok csámcsognak az ajtónyitón: csaljuk el őket egy csalival, kapjuk fel a pálcát, majd sniperrel szedjünk le néhány denevért a plafonról, így a lenti nagy dínó nem velünk fog foglalkozni. Rohanjunk vissza a kiindulási helyre, ahol nyissuk ki az ajtót. Egy shotgunt vehetünk fel, majd jobbra hatoljunk be a barlangba. Közjáték, majd fussunk ki a barlangból. A denevéreket ritkítsuk meg, és fussunk felfele, a baloldalon pedig be a barlangba. Némi mászkálás után elérkezünk a király fészkéhez! Ann csatlakozik hozzánk, ám szerencsétlenségünkre valami vízi rondaság támad meg minket, amire természetesen az alvó Kong is felébred. Ránk hárul a feladat, hogy személyében rendbe tegyük a kártevőket. A kisebbeket csapjuk le, a nagyobbakat pedig a körrel verjük a földbe. Ismét Jack-et irányítjuk, akivel rohanjunk ki és ugorjunk bele a vízbe. Persze a fegyverünk elveszik, ám egy remek tutajt találunk, és már hajókázunk is le innen. Némi romantikus közhelyek elsütése után persze megjelenik szőrös barátunk, aki nem annyira akarja, hogy Ann itt hagyja őt. Miután visszakaptuk az irányítást, menjünk felfele, át a vízesésen. Kiérünk a barlangból, ahol a dinók marakodnak, mi pedig besprintelünk a jobboldali fedezékbe. Innen biztonságban kilőhetjük a dínókat, és a denevéreket is, majd menjünk át a szemben levő fedezékbe, ahol tüzet találunk: gyújtsuk be a tovább vezető úton a bokrokat és induljunk is meg arra. Megjelenik Kong is, de mi csak haladjunk tovább a párkányon, míg egy videóba nem futunk.  Egy barlangba érünk, amiből kijutva egy lépcsőn kell felmászni. Nehéz rész jön, tehát fokozott figyelem kell: mikor felérünk egy nagy dino csörtet be a képbe és elkezdi megenni a másikat. Dobáljuk meg dárdákkal, míg ki nem múlik (sokat bír!), majd a koponyát dobjuk le és haladjunk tovább. Itt két kis dinó és két denevér jön majd, ám Ann előrefut, így egy nagyobb dög is elő jön. A baj az, hogy alig van dárda, tehát nagyon kell tudni célozni! Ha elkezdik szekálni Ann-t azonnal szedjük le őket, ha pedig megharaptak minket, vonuljunk vissza, amíg jobban leszünk. Ha megvagyunk, jobbra menjünk. A bennszülöttek tüzes nyilai elől vonuljunk vissza, majd mikor leégett a mező, rohanjunk át. Menjünk fel a lépcsőn, majd a mögöttünk levő koponyát dobjuk le, így kiég a továbbvezető út. Ezt meg kell még párszor csinálni, mikor is egy ismerős helyre jutunk. A lány megpróbál átmászni a hídon, hogy átsegítsen minket, ám persze csapda az egész, és a bennszülöttek felvonják az egészet és elkapják a csajt. Kong ismét jókor érkezik, törjük be az ajtót, majd nyomuljunk be az erődbe, ahol vágjunk rendet. A nagy kaputól jobbra és balra is le kell vernünk mindenkit, különben nem tudjuk felemelni az ajtó előtti sziklát. Kapjuk fel Ann-t, majd irány tovább. Égettessük fel vele a fákat és másszunk fel. Nemsokára elérünk az emberek táborába, ahol bármit tehetünk, úgyis elalszunk a gáz miatt… Jack-el fussunk körbe, miközben Carl elmondja, hogy ezt mindenki látni akarja majd és, hogy fizetnek érte, ahogy azt kell. Micsoda lelketlen üzletember! A következő részben éppen Kongot mutatják be a nagyközönségnek, ami persze őt nem nagyon szórakoztat, így el is tépi láncait, mi pedig megkapjuk az irányítást. Romboljuk le a város! Kapkodjuk fel az autókat, vagdossuk hozzá mindenkihez, elsősorban a reflektorokhoz. Ha egy utcában egy rakétást látunk, ami állandóan lelő minket, őt is egy autóval kell ledobni. Nemsokára elérkezünk egy utolsó reflektorhoz, amit verjünk szét, a buszt dobjuk el az útból és verjük szét a kerítést. Jön az angyali Ann, aki némi rokonszenvet mutat a gorillával, ezért a kezébe pattan. Másszunk fel az Empire State Building-re, mégpedig a sarokban. Amint a tetőre érünk, már csak a felső csúcsra kell felkapaszkodnunk, mikor is jönnek a repülők, és mi tehetünk bármit, úgyis meghalunk. Leesik a nagy test, Carl pedig szentségel, hogy befürdött az üzlete. Ennyi volt a King Kong, azt hiszem mindenki kellőképpen meghatódott, nem csak a történettől, hanem attól is, hogy ilyen jó játékkal már rég volt dolgunk! Egyszerűen valami döbbenet, ahogy meg van rendezve az egész, amikor Kong verekszik, bedurvul, és úgy osztja a pofonokat, hogy minden egyes találatnál ki van merevítve a kép. Bődületes kameraállások, adrenalindús küzdelmek, menekülés, rohanás, bujkálás, okoskodás, romantika, kaland. Minden van. Kész, döbbenet. Zseniális.

Érdekesség:

A játék – de akár azt is mondhatnánk, hogy a film – 42 fejezetre van szétbontva, melyek között mindig egy rövid átvezető videó vezet be a történet folytatásába

A játékban nincs hagyományos értelemben vett „életünk”, ha megsebesülünk egy ideig korlátozódnak cselekvési képességeink, de egy idő után minden visszaáll a normális helyzetbe – már ha nem kapunk be még egyet, ekkor ugyanis meghalunk.

Az Extras menüpontban rengeteg jópofa dolgot nézhetünk majd meg, persze amennyiben bizonyos eredményt felmutattunk már a történetben.

Tudtad-e:

A játékbeli Jack Driscoll-t játszó Adrien Brody bizony magyar származású, méghozzá az anyukája révén, kinek neve Sylvia Plachy.

King Kong elpusztul ugyan a film végén, ám természetesen ekkora ziccert nem hagyhattak ki a forgatók, így a történet folytatásában már Kong fia viszi a főszerepet. Talán egy újabb játékátiratot tisztelhetünk majd benne?

A pályákon elég sok helyen találunk majd lőszeres ládákat, így ne spóroljunk a fegyverekkel, mindig lődözzük el a maradék töltényünket, hisz’ csak a pillanatnyi túlélés számít.

Ha befejeztük a játék 25%-át, az Extras menüpontban bekapcsolhatjuk az Old Movies szűrőt, amivel amolyan régies hatást kölcsönözhetünk a látványnak.

Miután végigvittük a játékot bekapcsolhatjuk a Horizontal Flip-et, amivel a pályákon minden az ellenkező irányba lesz.

Az Extras menüben találhatunk két Online Code nevü részt: ha az itt látható kódot bepötyögjük a www.kingkonggame.com internetes honlapon, érdekes extrákat kapunk!