Azt hiszem bajban lennék, ha meg kéne fogalmaznom Pinkie lényegi mivoltát! Vajon miért képes egy enyhén gusztustalan, mégis jópofa kezes-lábas, csupasz ”hernyó” napokra a székhez kötni a mai világ csillogó-villogó, animációktól hemzsegõ, játékaihoz szokott emberét? Egy szó: ötlet. Ez az amivel egyre ritkábban találkozunk és ami maximálisan megtalálható ebben a játékban.
A játék nagy vonalakban: Egy aranyos, mobilizált kis dinómutánssal kell átverekednünk magunkat különbözõ bolygókon, magunkhoz kaparintva népünk még meg nem született egyedeit (tojások formájában), hogy kimenekítsük õket elkeserítõ helyzetükbõl. Tüskés robotok, pszichopata darazsak, közeledtünkre szétpukkadó zöld plazmák és egyéb horrorisztikus lények próbálnak megakadályozni bennünket patrióta tevékenységünkben. De mivel ez a stuff nem az oly divatos ömlõ vér jegyében született, így a mi célunk sem ellenségeink lemészárlásában merül ki, sokkal inkább kicselezésükben. Minden fizikai és szellemi(!) energiánkra szükség lesz, hogy megtaláljuk és kihozzuk a pályákról mind a három tojást!
A tojások több fejlõdési stádiumban fordulnak elõ. A földön heverõket egyszerûen tûzgombbal vehetjük fel és ugyanezzel a módszerrel helyezhetjük el járgányunkban. Vannak azonban két lábon rohangáló, tinédzser tojások is, akiket elõször le kell higgasztanunk (fejükre ugorva). Vigyázzatok arra, hogy ne nagyon essetek túl nagyot a tojásokkal, s ha lehet kerüljétek ki az ellenségeket, mert ez a trauma túl korán elindíthatja a kikelést! Szóval a kicsinyeket minél elõbb pakold a kocsiba és aztán siess a kijárathoz! A kijáratokat egy mozgó sárga nyíl mutatja, itt Joy le+tûzzel lehet aktivizálni a teleportot.
Sajnos a terep általában nem kedvez adottságainknak, ezért a pályán virág formában fellelhetõ bónuszok segítségével, a kiindulási ponton található boltban segédeszközökkel ruházhatjuk fel magunkat, pontosabban szólva a kocsinkat. Hogy milyen eszközökre lesz szükségünk, azt mindig az adott pálya szabja meg. Szerencsére a mobil felszerelése nem vész el, ha kiviszed a pályáról!
A bolt kínálata a következõ (pontszámaid függvényében):
1. Boxkesztyû – bizonyos falrészek kiütésére szolgál. Aktiválás tûzgombbal.
2. Buborék – bevallom fogalmam sincs mire szolgálhat, semmi hatását nem tapasztaltam.
3. Turbo – jármûvünk sebességét javítja (fõleg a lejtõkön elõnyös).
4. Támasztókar – sziklakürtõkben való közlekedésre szolgál. A tûzgomb aktiválja, ha a gépet szembefordítod.
5. Rugó – Szökellési lehetõségekkel vértezi fel masinánkat. Aktiválás: Joy le.
6. Fék – a Pinkie-mobilt képes leszel a lejtõn is megállítani.
7. Békaláb – A kocsi végre víz alatt is használható, ráadásul a gépben nem fogy el Pinkie levegõje.
8. Karmos kerék – Hõsünk nem csúszkál a havas lejtõn. (Sõt a boltban sem!!!)
9. Extra élet – No comment, viszont 2000 pont!
Mint kiderült, a program, lényegét tekintve nem túl bonyolult, felületes szemlélõ talán még meg is mosolyogja, mondván mi lehet nehéz néhány tojás összeszedésében?! Majd meglátjátok, csak próbáljátok ki! Bizony, itt gondolkodni is kell. És éppen ezért emelkedik ki ez a játék az átlagból. Ugyanis használatba veszi a Mortal Combaton pellengéreztetett agytekervényeinket!
Ennyi tömjénezés után elérkezett a feketeleves ideje, néhány gondolat a negatívumokról. A háttér olykor kissé Marios, máskor minden mozog, lüktet, pulzál, szóval a színvonal elég változatos. Nem mindegyik használja ki az Amiga képességeit, sajnos. A zenei anyag hosszabb távon depresszióba sodorhatja a gyanútlan játékost. És persze mint minden stuffban, néhány BUG itt is található, de nem vészes.
A játék összhatásában tehát jó, méltán léphet az Alfred Chicken, a SuperFrog és a James Pond nevek által fémjelzett, igényes, idõûzõ ugrabugrák nem túl népes csoportjába.
A játék összhatásában tehát jó, méltán léphet az Alfred Chicken, a SuperFrog és a James Pond nevek által fémjelzett, igényes, idõûzõ ugrabugrák nem túl népes csoportjába.