Ha valaki meghallja azt a szót, hogy „pokémon”, két dolog történhet. Vagy rosszul lesz (ők a 15 év felettiek), vagy felcsillan a szeme. Nos, be kell valljam, eleinte én is az első táborba tartoztam, de az idők változnak, az ember pedig meghülyül. Van azonban egy olyan dolog, amit a kicsik és a nagyok is szeretnek művelni, ez pedig a kártyajáték. A pokémont is utolérte az elkerülhetetlen sors és a sok semmire nem jó gyűjthető tazó, kupak meg miegymás után kártyajáték formájában is napvilágot látott. Aki már játszott stratégiai kártyajátékot, annak nem lesz ismeretlen a kártyajáték felépítése, csak a sárkányok, trollok, és egyéb mesebeli szörnyek helyett itt a Nintendo „szörnyecskéi” játsszák a főszerepet, mégpedig gyerekek számára is élvezhető és könnyen megtanulható módon. Ha az előítéleteiteket félre tudjátok tenni, akkor bárki számára élvezhető játékká válik. Nos, ennek a kártyajátéknak megjelent a számítógépes változata. 

Maga a kártyajáték a Play megnyomásával indítható, a további menüpontok a tényleges kártyák cserélgetéséhez, gyűjtéséhez adnak segítséget:
Collect: Itt állítható össze a saját kártyáid listája, majd a lista nyomtatható táblázatos módon, úgy, hogy a saját kártyáid szerepeljenek a listában, vagy azok, amik neked nincsenek meg. Ezek után ezt a listát elég közkézre adni, és már indulhat is a cserebere.
Build: Itt egy saját paklit rakhatsz össze magadnak; gondolom, ez akkor érdekes, ha sok kártyád van, és abból több fajta ütőlépes paklit szeretnél összeállítani.
Help: Angol nyelvű rövid leírás a kártyákról és a játékról.
Extras: Egyéb Adobe acrobattal készült leírások, többek között egy nyomtatható és összeragasztható nagy játéktér, melynél a színezés és a díszítés örömét meghagyják a gyerekeknek. 
Lássuk a játékot, amelyet úgy készítettek el, hogy tanulójátszmákon keresztül mindenki meg tudja tanulni azt. Ez annyira igaz, hogy a tényleges játék csak akkor játszható, ha az összes tanulójátszmában sikerül legyőzni a gépet, amit itt egy manga lány személyesít meg (a lányt egyébként jól megcsinálták, mert örül, szomorkodik és csodálkozik játék közben). 
Mint a táblázatból látszik, az alap 151 pokémonból plusz a 100 kiegészítőből a kártyajátékban csak 69 van, tehát várható a játék folytatása is. Magukról a pokémonokról normálisabb leírásra itt nincs hely, akit érdekel, nézzen el az igeny.pokemon.hu oldalra. Minden pokémonnak megvannak a sajátságos támadási módszerei, és adott támadásokkal szembeni gyengeségei is. Ezeket az alapjátékban nem lehet kihasználni, csak a kiterjesztett szabályok alapján játszott kártyajáték esetén van jelentőségük.
Itt az idő, hogy belevágjunk a kártyajátékba
A játék nagyvonalakban a következő lépésekből áll:
1: Mind a két játékos kap 7 kártyát.
2: Egy alap pokémont tegyél ki aktív pokémonnak (a feljesztett pokémonok csak az alap pokémonokra rakhatók)
3: A pakli tetejéről a játék típusától függően 1-6 lapot a nyereménykártyák közé tesz a gép (Ha minden nyereménykártya elfogyott, akkor nyertél)
4: A „flip coin”-ra nyomva dobj, hogy ki kezd. Tegyük fel: te kezdesz.
5: Húzz lapot.
6: Rakj a kezedből a passzív pokémonok közé egy alap pokémont, vagy fejlessz fel egyet (ha az aktív pokémonodat kiütötték, és a passzív lapok helyén nincs bevethető pokémon, akkor függetlenül a játék állásától vesztettél).
7: A kezedben lévő lapok közül rakj maximum egy energiakártyát az aktív vagy egy passzív pokémonodra
8: Használj fel egy vagy több trainer kártyát (ezekből sok fajta van, a pokémon-gyógyítástól az ellenfél aktív és passzív pokémonjának felcseréléséig sok fajta)
A 6-8-as pontok tetszőleges sorrendben végrehajthatóak.
9: Most döntsd el: támadsz (Attack), kicseréled az aktív pokémont egy passzívra (Retreat) vagy Befejezed a lépéseid (End Turn).
10: Ha támadsz, akkor válaszd ki a támadás típusát. Csak olyan támadást hajthatsz végre, amihez megvan a megfelelő mennyiségű és típusú energiakártyád.
11: Ha a támadás leírásánál a „flip coin” szerepel, akkor dobj az érmével; ha sárga fele van felfelé, akkor a támadás „flip coin”-nál leírt plusz sebzése sikeres, egyébiránt nem.
12: Ha egy pokémont kiütöttél, akkor kapsz egy nyereménykártyát, és a másik játékos jön az 5-ös ponttól indulva.
Papp Gyula
Dobozok:
Egy pokémon kártya így nézhet ki:
 
1: A kártyák között van alap kártya és fejlesztett kártya, itt jelzi, hogy ez melyik típus, ill. fejlesztett kártya esetén azt, hogy melyik kártya kell ahhoz, hogy ezzel a kártyával fejlesszük
2: A pokémon neve
3: Mennyi sebesülést képes elviselni mielőtt elkábul és kiesik a játékból
4: A pokémon típusa
5: Egy adott támadáshoz szükséges erőkártyák száma (lásd később). Figyeljétek meg, hogy van olyan, ami megegyezik a pokémon típusával, de van olyan is, ami más típust igényel!
6: A támadás neve
7: A támadással elérhető sebzés
8, 9, 10: Másik típusú támadás leírás, hasonló előző támadásnál leírtakhoz
11: Ha valamelyik típusú kártyával szemben gyenge, akkor annak a típusnak a képe látható itt, ilyenkor minden ilyen típusú sebzés duplán számít
12: Adott típussal szembeni ellenállás, ennél nagyobb sebzés jelentkezik a pokémonnál csak látható valódi sebzésként
13: A visszavonáshoz szükséges energiakártyák száma (lásd később)
14: A pokémon száma az összes kártyák közül. Mint látható, 102 különböző típusú kártya van, a fentebb említett 69 pokémon kártyán kívül a többi energiakártya ill. úgynevezett trainer kártya (lásd később)
Az alábbi kiegészítő információk csak a kiterjesztett szabályokkal játszott játék esetén szükségesek, ezeknek a leírása itt szintén nem férne el, de a későbbiekben a fent említett webcímen elérhetőek lesznek a közeljövőben magyarul is. Aki tud egy kicsit angolul, azért szótárral minden nehézség nélkül lefordíthatja. A gyerekeknek szerintem bőven elég az alapjáték is, ahhoz pedig semmiféle angol nyelvtudás nem igényeltetik, a HP és a Sebzés minden 8 év feletti gyerek számára érthetővé teszi a játékállást, némileg talán még a matematikaoktatást is segítheti.
 
1: Az adott támadás mellékhatásai. Ahol „flip coin” szöveg látszik, ott egy érmével dob a gép, és amennyiben a nyerő felére esik, abban az esetben teljesül az adott mellékhatás. A dobásról lejjebb olvashatsz még.
És most nézzük a játékteret:
1: Itt írja, hogy mik a lehetőségek, ha valami egyértelmű teendő van, az középen egy nagy keretben lesz látható, illetve villog az adott elem a játéktéren
2: Az ellenfél passzív pokémonjai
3: Az ellenfél dobott lapjai
4: Az ellenfél húzandó lapjai, bal alsó sarokban a lapok száma látszik
5: A nyereménykártyák. Középen alul a szám azt jelenti, hogy hány nyert kör kell még a játszma megnyeréséhez. Egy kör akkor ér véget, ha az ellenfél vagy a saját pokémon elkábul.
6: Egyéb információk, itt látható pl. hogy az ellenfél éppen mit csinál
7: A kezedben lévő lapok
8: A saját húzandó lapjaid
9: A saját dobott lapok
10: A saját nyereménykártyáid
11,12: A kezedben lévő lapokat görgetheted a nyilakkal, ha annyi van, hogy egy képernyőn nem látszik
13: Támadás gomb
14: Visszavonulás gomb
15: Szerencse dobás gomb
16: Saját lépések vége gomb
17: Kilépés a játékból
18: Ő Julie, az ellenfeled
19: Annak a kártyának a leírása, amelyiken az egered áll
20: A kiterjesztett játékhoz szükséges egyéb leírás a kártyához
21: A saját aktív pokémonod
22: Az aktív pokémonon lévő energiakártyák
23: Az ellenfél aktív pokémonja, és a rajta lévő energiakártyák
24: A saját passzív pokémonjaid
25: A pokémonon lévő sebesülések, ha ez több, mint a pokémon HP-ja, akkor a pokémon elkábul és kiesik a játékból
26: Támadásmódosító. Kiterjesztett játék esetén, ha a pokémon gyenge vagy ellenálló az ellenfél pokémonjának támadásával szemben, akkor itt jelenik meg a támadás módosításának értéke. 
Táblázat:
11 Általános 9
Tűz 8
Harcos 13
8
Elektro 8
Pszicho 12
Víz
Táblázat szöveg:
Mielőtt belevágnánk a közepébe, egy gyors áttekintés a pokémonokról. Ebben a játékban hét típusuk van. Az alábbi táblázat tartalmazza a típusokat, és hogy melyikből hány darab van a játékban.