Hol vannak már azok az idők, mikor a játéktermek sztárjai a King of Fighters és Mortal Kombat jellegű, 2D-s verekedős játékok voltak, és a konzolosok abban mérték össze gépeik tudását, hogy melyikre sikerült pontosabb, gyorsabb Street Fighter portot készíteni… Sajnos manapság ez a stílus csak vegetál, és már annak is örülnünk kell, ha legalább GBA-ra kijön nagy néha egy eredeti anyag a témában.
A Konami új játéka nem annyira a fentebb említett SF-KoF vonalba illeszkedik, sokkal inkább a Nintendo-féle Smash Brothers-höz lehetne hasonlítani. A verekedős játékok viszonylatában viszonylag kisebb karakterek, viszont nagyobb kiterjedésű, és platformokkal változatossá tett pályák, valamint a szokásostól kissé eltérő harcrendszer mellett a hatalmas buli négyjátékos-opció egyértelműen az „alternatív” 2D-fighting game kategóriába helyezi a Rave Mastert.
Mielőtt belemennék a részletekbe, szeretném elmondani, hogy a játék egy nálunk kevéssé ismert japán rajzfilmsorozatra épül. A sztori meglehetősen szokványos: epikus harc a Rave-ek és az Árnykövek csapata között, a jók már azt hiszik győznek, de ekkor a gonosz egy végső csapással elpusztítja a világ egytizedét. A Rave-ek szétszóródnak, a gonosz legyengül, 50 év nyugi. Ekkor azonban a festői Garage-szigeten élő Haru kihalássza a tengerből a korábbi Rave Master házikedvencét, az apró hóemberhez hasonlatos Plue-t, majd hozzájut az öreg hatalmas fegyveréhez is (egy kardról van szó, csak hogy tiszta legyen a kép), egyszóval ő lesz az új Rave Master. A feladat innentől adja magát: megtalálni a Rave-eket, egyesíteni erejüket, és legyőzni az új erőre kapó Árnyköveket. A Haru-Plue pároshoz hamarosan csatlakozik Elie is, a vagány szerencsejátékos csaj, aki elfeledett múltjára próbál fényt deríteni. Hármasban keverednek izgalmas kalandokba, új barátok és ellenségek hadát szerezve küldetésük teljesítése közben.
A játékban a sorozat összes fontosabb szereplője feltűnik választható harcosként. A Story módban mindegyikük történetét végigkövethetjük, amint sorban leküzdjük az ellenfeleket, így jutva el a végső összecsapásig. A Ranking Battle pont alatt egészen más szisztémát találunk. Itt egy csapatot állíthatunk össze, majd fejleszthetünk, miközben megküzdünk a ranglétrán egyre magasabban található ellenlábas bandákkal. A harcosok persze pénzbe kerülnek, és természetes módon az egyre erősebbek egyre többet kóstálnak, így ésszerű kompromisszumokat kell kötnünk a mennyiség és a minőség között. Maguk a csapatok közti összecsapások egy négyzetrácsos terepen zajlanak, á la Tactics Ogre és társai. A dolog érdekessége, hogy ha a szomszédos mezőkön álló harcosok között összecsapás kezdődik, azt a verekedős módban kell lejátszanunk. Mivel egy mezőn több karakter is állhat, és a verekedős rész motorja 2-4 karaktert kezel, összejöhetnek jó kis 1 vs 2, 1 vs 3 küzdelmek is. Mivel a legyőzött karaktereket végleg elveszítjük, pótlásuk pedig igen költséges, érdemes nagyon vigyáznunk a csapattagokra. Érdekes, újszerű, jópofa játékmód.
A Free Battle-ben 2-4 szabadon választott karakter eshet egymásnak tetszőleges pályán, akár mindenki-mindenki ellen, akár csapat alapú küzdelemben. A Link Battle szinte ugyanez, csakhogy itt akár minden résztvevőt is emberi játékos irányíthat. Ha sikerül összecsődítenünk néhány társat, ez lehet a játék legélvezetesebb része! A Training az irányítás begyakorlására és a pályák megismerésére szolgál, itt ugyanis az „ellenfél” egyáltalán nem zavar vizet.
Az irányítás egyszerű, kezdetben talán túl szimplának is tűnhet. Később, elmélyedve a játékban kicsit árnyaltabb lesz a kép, de ezzel együtt sem találkozhatunk Mortal Kombat vagy Street Fighter szintű komplexitással, változatos speciális támadásokkal és kombókkal. Karakterünket a D-paddal mozgatjuk, a lefele irány a védekező pozíció felvételét jelenti. A magasban lévő platformokról a „le” dupla megnyomásával ugorhatunk le. Sprintelni a jobb ill. bal iránygombok gyors kétszeri megnyomásával tudunk. Ugrani az A-val lehet, melyet a levegőben újra lenyomva dupla ugrást hajthatunk végre. Az alap támadás gombja a B, több találat gyors egymás utáni bevitele jelenti a játékban a „kombókat”. A speciális támadás gombja az R, ez általában nagyobb távolságból is hatékony lehet. Fontos tudni, hogy a speciális akciót csak az ún. Rave Item birtokában tudjuk kivitelezni. Ez minden karakter esetében egy egyedi tárgy, amely alapesetben nálunk van, de a keményebb csapásoktól elveszthetjük. Ilyenkor nagyon sebezhetővé válunk, így érdemes rohamtempóban visszaszereznünk erőnk forrását. Időnként, ha kellően eredményesen küzdünk, elkezd villogni az életerőnket jelző csík. Ekkor ruházhatjuk fel magunkat karakterenként eltérő speciális tulajdonságokkal (L, L+le), illetve a Start lenyomásával kivégző-mozgásba kezdhetünk. Utóbbi a küzdelem befejezésének egyetlen, és egyben meglehetősen látványos módja. Ilyenkor a kép rajzfilmszerű nézetre vált, és a megfelelő billentyűk gyors nyomkodásával biztosíthatjuk be a mozdulat sikerességét, vagy a rossz oldalon állva így védhetjük ki a támadást. Érdekes szisztéma, amely elég kiszámíthatatlanná teszi a harcok kimenetelét – ez többjátékos módban szórakoztató lehet, de a gép húzásai gyakran idegesítek.