A Volition Studios, a Red Faction sorozat legújabb üdvöskéjének fejlesztője kitett magáért, és nagy durranásra készül a Guerrilla által. 

A korábbiakkal ellentétben ezúttal nem egy FPS-t üdvözölhetünk az új
epizódban, hanem egy TPS-t. A készítők szerint erre azért volt szükség,
mert meg akarták mutatni, láthatóvá akarták tenni a főhőst, aki sokkal
inkább a történet része lesz, mint eddig. Továbbá ezáltal a váltás
által sokkal nagyobb területet láthatunk be, mely a fejlesztők szerint
látványosabbá teszi az összecsapásokat.
A játék története szerint, a második rész eseményei után 50 évvel járunk, és a Föld a legszebb sci-fi hagyományokhoz méltón épp a Mars teljes kizsigerelésén fáradozik. Az idők folyamán ugyanis elfogytak a saját erőforrásaik, és a rendet fenntartó katonák szép lassan egy kizsákmányoló diktatúra eszközeivé váltak. Ez persze nem nyerte el a helyiek szimpátiáját, és masszív gerillahadjáratba fogtak.
Fontos újítás a szabad játéktér, illetve játékmenet alkalmazása. Az első részben látott szűk járatokkal, folyosókkal ellentétben most egy hatalmas nyílt terepen alakul majd a történet, ahol bárhova elmászkálhatunk. Lophatunk járműveket (pl. tankot), megtámadhatunk elhaladó konvojokat, bekapcsolódhatunk egy már folyó, az ellenség bázisa elleni támadásba, sőt, akár mi magunk is rávehetünk civileket, hogy csatlakozzanak mozgalmunkhoz. Természetesen a sorozat védjegyének számító rombolhatóságot is megtartották, és a kor igényeinek szintjére hozták. Lehetőségeink ezentúl nem csak specifikus helyek, illetve kis léptékű pusztításra korlátozódnak – ezúttal már a környezet egésze, beleértve a nagyobb épületeket is, áldozatul eshet pusztító hajlamainknak.