A Red Faction anno eléggé megosztotta a szakmát és a játékosokat – nem aratott egyértelmű sikert, bár a Geo-Mod technológia, azaz a motor azon tulajdonsága, hogy a környezetet teljesen szét lehetett rombolni, mindenkinek bejött. Bevallom, én nagyon szerettem a stuffot, végig is nyomtam már párszor. Amikor értesültem az új rész készítéséről, igen megörültem, aztán amikor kiderült, hogy csak Xboxra készítik el, igen szomorú lettem. Végül a kiadó bejelentette, hogy egye fene, elkészítik a PC-s verziót is, amolyan könyöradomány gyanánt.
Engem ez a hozzáállás egyre jobban irritál, ráadásul a portolások nagy része hagy némi kívánnivalót maga után. Nos, itt az RF2, és félelmeim beigazolódtak. Szinte semmi köze az előző részhez, a készítők ismét előrángatták a „vörös mumus = Szovjetunió” analógiát és egy halom sablont, így szuperkatonákkal kell egy Sztálin-szerű diktátort legyőzni. A grafika konzolhoz butított, fakó, szegényes textúrákkal, rút környezettel, élettelen karakterekkel, ostoba animációval. Az egész játékból hiányzik az, ami a játékost lekötné, legfőképp a normális és hiteles sztori, ennek csúcsa a gyermekded, nevetséges befejezés. Életem egyik csalódása ez a stuff, de az olvasóért mindent, úgyhogy következzék a végigjátszás.
Az alapok
Kezdjük néhány alapvetéssel. A játék küldetéseiben fő- és mellékfeladatokat kell teljesítenünk, ezeket az Objectives (alapban: O vagy TAB) gombbal tudjuk megnézni (jelölésük: fő = csillag, mellék = karika). Amint egy szintet „kivégzünk”, a főmenü EXTRAS menüpontjában újabb és újabb skiccek, valamint a játékban szereplő járművek, fegyverek és karakterek válnak elérhetővé és megnézhetővé – az összes megszerzéséhez mindhárom nehézségi szinten végig kell küzdeni a stuffot. A bónuszfeladatok teljesítésével ráadásul emelkedik a hősiesség (heroics) szintje is – attól függően, hogy ez mekkora, a missziósorozat végén négyfajta befejezést láthatsz (0-25, 25-50, 50-75, 75-100 százaléknál). Az érték csökken, ha megölsz egy Red Faction tagot vagy bármely civilt.
A gombkiosztást érdemes jól megfontolni. Ebben a játékban kiemelt jelentősége van a másodlagos tűz gombnak – például ha mindkét kezedben van egy-egy fegyver (pisztoly vagy UZI), egyikkel az egyik, másikkal a másik tűzgombbal tudsz tüzelni, mindkettőt lenyomva pedig egyszerre. A másik fontos három gomb a gránátok közötti váltást, illetve a gránát dobását (vagy tapadóaknánál annak felhelyezését) hivatott elősegíteni, ezt is érdemes jó helyre tenni, hiszen ez külön történet (hogy miért nem kerültek ezek be a fegyverek közé, mint az első részben, nem tudom).
A bal felső sarokban láthatod az életerődet. Ez, ha megsérülsz, csökken, ám ha további sérülés nem ér, lassan regenerálódik. Ha lenullázódik, egy elsősegélycsomag automatikusan felhasználásra kerül, ezekből csak három lehet nálad egyszerre. A csomagok helyét külön nem fogom kiemelni, mint ahogy a nyilvánvaló lőszerek és fegyverek helyét sem – csak azt, ha valami rejtett helyen vannak. Igyekszem a végigjátszásban minden bónuszküldetést leírni. A játékot nehéz módban nyomtam végig, így ha valamire azt mondom, kegyetlen, az tényleg az, másrészt könnyű és közepes módban kevesebb ellenség lesz.
A sztori
Kicsit nem árt összefoglalni, hogy miről is van szó tulajdonképpen. Egy ultori tudós a Marson egészen kivételes eredményt ért el a nanotechnológiában, melyet többen is megpróbálnak ellopni, mígnem egy Alias nevű robbantási szakértőnek sikerül megszereznie, és átadnia a Nemzetközösségi Köztársaságnak (Republic of Commonwealth) . Ennek vezetője, Sopot kancellár Aliast és még kétezer nemzetközösségi önkéntest a technológia segítségével szuperkatonákká változtatja, és eme sereg birtokában diktátorként korlátlan hatalomra tesz szert. Az ellenállók a Vörös Frakcióba (Red Fraction) tömörülnek, hogy megdöntsék uralmát, és visszaállítsák a demokratikus rendet. Ám a nanotechnológiai fejlesztések kissé túl jól sikerültek – az elitkatonák magas intelligenciával rendelkező, szinte elpusztíthatatlan „szuperfegyverek”. Ettől még Sopot is megijed, és a nép ellenségének kiáltva ki őket parancsot ad a kivégzésükre. Ezernél is többet gyilkolnak le, ám néhányuknak sikerül megszöknie, és csatlakoznak az ellenálláshoz. Az egyik ilyen mag vezetője Molov, a csapat tagjai pedig Shrike, a biztos kezű pilóta, Tangier, az álcázás mestere, kiváló hekker, a biztosan ölő, sasszemű Quill, és Repta, a pusztító, a nehézfegyverek szerelmese – no és a már említett robbantási specialista, Alias, a hős, a játékban őt személyesítjük meg. Az akció, melybe fejest ugrunk, „egyszerű”: betörni Sopot szupertitkos és szuperbiztonságos főhadiszállására, és eliminálni a diktátort…
1. FOREIGN LANDS
1A. COMPLEX EXTERIOR
Első feladatod a bázis négy tornyának ledöntése. Lépj fel balra a kis dombra, innen a két jobb oldalit és a bal elsőt simán felrobbanthatod: az NICW másodlagos tűzgombjával lőj egy gránátot a torony elülső oldalába, az a legbiztosabb, ha sikerül befogni az őrt (pirosra vált a célkereszt). A bal hátsót a dombról lejőve, a kerítés résén át foghatod be, ezután tisztes távolból egy gránáttal a rés jobb oldalán lyukat robbanthatsz a kerítésbe, és benyomulhatsz. Szemből egy automata rakétavető kezd el kóstolgatni, három-négy gránáttól elhallgat, ezután egy újabb töltetet küldj a bal oldali kis bunker oldalába is, a halott katonától begyűjthetsz egy támadókarabélyt. Közben Shrike kolléga pucolgat, amíg elvégzi a dolgát, gyűjtögess: a kerítés túlsó felén, illetve az általad készített lyuk mellett lőszer, jobb oldalon is pár. Ha minden baba, irány a főbejárat.
1B. CONTAINMENT FACILITY
Ha meg akarod úszni a nagy zakót, óvatosan húzódj előre, amint az ajtó kinyílik, lőj egy gránátot az elülső ládákba, egyet pedig az oldalsó terepjárókba – ha minden jól megy, ezzel három katonát elintézel. Balra húzódva addig sétálj előre, míg a jobb oldali fülkében lévő katonának meglátod a karját, és kínáld meg őt is egy gránáttal, egy negyedik töltetet pedig a fülke mögötti rácsos kutricába. Most tiszta a terep, sétálj a kocsik roncsaihoz, fordulj az oldalsó fülke felé, onnan jön két figura, gránátot nekik. A terep tiszta, szereld fel magad, majd fel a lépcsőn, és (vigyázva a civilre!) lődd szét a jobb oldali elszívó rácsát. Békaügess be a csatornába, éjjellátó szemüveg bekapcsol (Night Vision Googles, alapban N), és jobbra, követve a járatot. A végén a rácsok között dobj be egy kézigránátot (Grenade, alapban G), húzódj hátra, a robbanás végén nyomulj be a terembe.
Eszméletlen túlerő érkezik. Nehéz módban gránátokkal operálj, közepes és könnyű esetben lehet normál tüzeléssel bűvészkedni. Rohangálj körbe, találsz azért elég kötszert. Ha elfogyott az ellen, jön egy kis gyors akció. Sétálj a terem végébe a nagyajtóhoz, lődd ki bármelyik csatornanyílást előtte, és azon nyomban ugorj bele, ezzel megúszol egy nagy zakót! Mássz balra, majd fel a létrán (ugrás gomb).
Kemény pálya következik. Szemből egy automata löveg tartja tűz alatt a bejáratot, de szerencsére a búvóhelyedbe nem tud berobbantani. Lődd le a katonát a rács előtt, jobbra van egy másik a kis gyilokjárón, plusz lent a főbejárat előtt. Amint nagyjából szabad a pálya, rohanj középre (kissé jobbra) azon oszlop fedezékébe, melyet sárga nyilak és „STAND CLEAR” felirat jelöl. Ennek közepében egy lőálló fémbetét húzódik, így ez kiváló fedezék. Két lövés között lépj ki, és küldj el egy gránátot az ágyúba, majd ha kipurcant, nyiss utat a mellette lévő falban, intézd el az őrt, szedd össze a málháját, és irány a lift, nyomd meg a gombot (USE).
Egy vezérlőterembe érkeztél. Két őr kellemetlenkedik, lődd le őket, és sétálj jobbra. Középtájt, egy oszlop belsejében lebeg vágyad tárgya, a Nano-cell. Felette látsz egy lila tartályt, lődd szét, majd kerülj hátulra, itt is van egy szétpumpálandó tank. Ha mindkettőnek vége, a terem végéből egy acélhíd egyenesen a kincshez vezet, szedd fel, a híd lezuhan, semmi más dolgod nincs, mint hősiesen kisétálni az ajtón.
2. PUBLIC INFORMATION BUILDING
2A. LOBBY LEVEL
Molov komával egy kis fülkében szorongtok. Elég kicsi a hely, húzódj hátra a bal sarokba, és hagyd rá a nagyját, mivel a fegyvered elég ártalmas mindkettőtökre. De ha van vér a pucádban, bevállalhatsz egy bónuszfeladatot: robbants lyukat Molov mellé bárhol vagy az ajtó mellé balra, vagy a másik falon, és sétálj ki rajta („Exit the booth via a Geo-Mod hole”). Pucold el a társaságot, és szedj fel minden fegyvert. A páros UZI kellemes viselet – bár gyorsan fogy a lőszer, ajánlom, hogy egyszerre eggyel lőj, ha kifogy, a másikkal folytathatod, míg ezt hősöd valami ügyes trükkel betárazza. Sétálj fel a lépcsőn, és lépj be a terembe, kinyírva a két őrt.
Most trükkös pálya következik: fel kell menned egyedül a legfelső szintre. Erre elméletileg ott a lift, de ebben elég nehéz a helyzeted. Most jön a csavar: lépj be bármelyik fülkébe, indulj el vele felfelé, és amint átérsz a plafonon, ugorj ki belőle! A felső szint alján vagy, szemben a falon egy létra. Mássz fel rá, és óvatosan kezd meg a felemelkedést. Ha ügyes vagy, innen úgy lőheted le az ellenséget, hogy reagálni sincs idejük, hiszen mindig te látod meg őket elsőnek! (Ajánlom a páros UZI-t.) Ha egy-egy galériát megpucoltál, ugorj be, szedd össze a töltényeket, majd vissza a létrára. Ha felértél, irány a leghátsó, „Marketing” feliratú ajtó.
2B. ADMIN AREA
Tangier kollegina látványos belépője után irány a nagyterem, némi látványos akcióra. A gránátvetőd igen jó szolgálatot tesz, az aprónépet a lány aprítja ügyesen, te keress magadnak fedezéket, és onnan segíts be neki. Az ajtón kilépve az üvegfalú folyosón túlról egy ánglius nyelven Gunship-nak becézett helikopter köszön be, a NanoGL két lövésétől búcsút int. Jobbra látsz egy „Utilities” feliratú ajtót, ez egy raktár, találsz bent lőszert és egy ideges civilt, ne bántsd! Közben Tangier a túlvégen megbuherálta az ajtót, úgyhogy irány oda, és lépj be. A következő folyosó végén a jobb oldali ablakon átlőhetsz egy gránátot, némi bűnmegelőzés gyanánt. A kis teremben hamarosan berobban a fal, jön az ellen, adj nekik, oldalt van egy újabb raktár kötszerrel és egy (gyaníthatóan kölcsönös munkahelyi zaklatásra készülődő) ideges párocskával. Vissza a terembe és át a lyukon, két páncélozott legény lebeg le a plafonról, tőlük igen értékes fegyvert zsákmányolhatsz: egy SMG-t. Nyiss be a következő helyiségbe.
Egy ideges dolgozó hibázik – az iroda túlvégében egy automata löveg mozgásérzékel ezerrel, készen egy bónuszküldetésre. A kis fülkék falai lerombolhatóak, így nincs más dolgod, mint tisztes távolból, egyenként ledönteni őket, és így szép finoman előrehaladni oldalt. Nemsokára kiérsz a folyosóra, sétálj az ágyú mögé, és nyomd le a ’USE’ (alapban: E) gombot, ezzel elhelyezel egy időzített bombát a cuccosra. Vonulj fedezékbe, a robbanás után biztonságos a terep, te pedig megoldottad a titkos küldetést („Disable the turret with an objective charge”). Lépj be a löveg mögötti duplaajtón, újabb kollegina segít be, nincs más dolgod, mint kisétálni hátul az ajtón.
2C. PROPAGANDA STUDIOS
Egy kellemes lépcsőházban vagy, de nem egyedül. A NanoGL segítségével szép finoman alápörkölhetsz a jónépnek, hajad szála se görbül meg. Amint felértél, ne menj be az ajtón. Inkább rohanj Tangier mögé, erre a csaj ha minden jól megy, berombol ezerrel, szép nyugodtan várd meg idekint, míg elül a csatazaj… Ha csönd van, sétálj be, azért még neked is jut falat, miközben kolleginád megbütyköli a bejáratot. Ez egy kis helyiség, jobbra egy láda mögött lesipuskás, előzd meg. A következő ajtót óvatosan nyisd ki, balra gránátozd meg az adag ellent, majd mehet a töltet a jobb oldali ablakos helyiségbe, ezzel mind egy fő-, mind egy mellékküldetést („Disrupt Sopot’s Broadcast”) teljesítesz.
A most megszórt vezérlő hátsó felében egy ajtó vár rád, nyisd ki, és rögtön szórj be pár gránátot – kemény és sok páncélozott ellen vár rád. Ráadásul ha mindegyik polcot megkínálod, egy újabb bónuszt is letudsz („Destroy Sopot’s media archive”). Indulj tovább, lesz némi lőszer, majd egy padokból összehordott barikád, robbantsd szét, ezután finoman a következő terembe – ez egy újabb vezérlő, balról, a stúdióból 4-5 ideges fószer kóstolgat, plusz egy fentről, a gyilokjáróról. Ez utóbbi kulcsfontosságú: ha tiszta a terep, sétálj be, az említett kis fémszerkezet hamarosan leomlik, rámpaként elvezetve a kijárathoz – ám ha besegítesz neki (a vezérlő felőli oldalát lőve), te magad állítod elő a vészkijáratot, és ez jutalmat ér („Find the fast way out”)! Akárhogy is, sétálj fel rajta, át az ajtón, és fel a lépcsőn.
2D. IN THE RAIN
Izgalmas pálya, sok fedezékkel és ellenséggel, utóbbiak páncélozottak, a NanoGL a legjobb a küldetéshez. A pálya elég lineáris, nagyon nem tudsz eltévedni. Hamarosan megérkezik Shrike a helikopterrel, némi segítséget kér, mert támadják – időnként látsz egy-egy kósza helikoptert az égen, szórd meg tisztességből, de koncentrálj a földi akcióra. Találsz majd jobbra egy kis épületet, odabent két ellenség – és némi lő- és kötszer. Fel a lépcsőn, balra, végig előre két nagy ládáig, balra pár lépcsőfok vezet egy ajtóhoz, irány arra, ujj a ravaszon. Sűrű akciók jönnek, elölről, majd hátulról, a falat berobbantva ellenség, aztán megint egy adag. Ha mindenki elfeküdt, a kis rácsos kutricában lődd szét az összes zöld monitort, az újabb jó pont: „Disable the radar control console”. Tovább előre, ki az esőbe. Haladj előre, a ládák közül ügyesen kioperálva az ellenséget (a NanoGL másodlagos tüze hasznos lehet!). Ha minden baba, ajánlom, hogy válts dupla UZI-ra, és nyiss be az ajtón.
2E. TO THE ROOFTOP
Két páncélos katona ugrik neked, mindkét tűzgombra támaszkodj rá, és fektesd el őket. (A NanoGL ebben a kis helyiségben benned is kárt tehet!) Sétálj be az ajtón, szedd össze a cuccokat, és tovább, ki a tetőre. A szemben lévő láda mögött lepd meg az őrt, aztán tovább, lesz még jó pár figura. Ha mind múlt idő, lendületesen nyiss be az ajtón, és lődd le a két őrt.
Most finom dolog következik: bónuszküldetés bónuszfegyverrel! Fordulj a lépcső felé, és robbants lyukat közvetlenül mellette! Sétálj be, a lyuk mellett egy létra, ezen felkúszva ott is a jó barát: egy WASP! („Find bonus weapon”) Közben odalent berohant egy ideges idegen a lyukon, dobj rá egy gránátot (NE a WASP-pal lődd, mert ehhez ritka kincs a lőszer!). Majd pottyanj le, ki a terembe és fel a lépcsőn.
Az ajtót kinyitva egy igen erős helikopter vesz tűz alá. A WASP segítségével azonban nem lesz nehéz dolgod: ennek másodlagos tűzgombját egyszer megnyomva befogod az ellenséget, ez addig „él”, amíg vizuális kontaktusban vagy a célponttal, azaz például ha az ajtó becsukódik, újra be kell fognod a gépmadarat. Ezért húzódj egész közel a nyílászáróhoz, hogy nyitva maradjon, és egy-egy oldallépés után eressz el egy rakétát, célozni se kell. Ha a helikopternek vége (figyeld a rádióforgalmat!), gyorsan rohanj vissza oda, ahol felvetted a rakétavetőt, ott ugyanis találsz még lőszert, de nincs sok időd, hiszen amint lezuhan a szitakötő, vége a küldetésnek.
3. SHRIKE’S WILD RIDE
3A. SEARCH AND DESTROY
Jópofa küldetés, egy helikopter gépágyúja mögött foglalsz helyet. Kezelése: elsődleges tűz – golyószóró; másodlagos – rakéta (igen lassan tölt újra!); gránátdobás gombja (alapban: G) – cél befogása. Ezt jegyezd meg! Az első etap viszonylag egyszerű: lődd le a repcsit, aztán ne bántsd az első épületben lévő civileket, ellenben a következő felhőkarcoló teljes állományát vedd kezelésbe, gyorsan és ügyesen.
3B. AERIAL ENCOUNTERS
Itt sok helikopter vár rád, adj nekik. Amint elérsz az üzemanyagtöltő állomásig, lehetőséged van egy bónuszküldetés teljesítésére: ki kell lőnöd mind a négy kék hordót (kettő-kettő a két oldalon – „Destroy gunship refueling station”. Én úgy ötször futottam neki, mert nem egyszerű, egy rakéta, gyors sorozat az első kettőre, majd ugyanez a túloldalon. Ezután semmi más dolgod nincs, mint levadászni az ellenséges helikoptereket, majd a végén a katonákat is.
3C. BROTHERS-IN-ARMS
Érdekes pálya, ugyanis csak bónuszküldetésekből áll. A nehézsége az, hogy tele az utca Red Faction tagokkal, és őket nem szabad bántani – persze megkülönböztetni szegényeket innen a magasból, röptében… Először egy katonai konvojt kell eliminálni („Destroy Military Convoy”), használd a gránátvetés gombját az ellenség befogására! Aztán jön pár terepjáró, amely az RF csapatokat támadja az utcán („Aid RF troops in Streets”), majd egy újabb támadás megakadályozása („Defend RF outpost”). A legizgalmasabb egy hatalmas robot lenyomása, elég golyóálló, de nem sebezhetetlen („Destroy Battle Armor”). Sok feladat, de könnyű teljesíteni, persze a feneség az benne, hogy közben áldozatul eshet pár kolléga is, úgyhogy mégse olyan fáklyásmenet… (Azt, hogy barátot öltél meg, az életerő-kijelződ mellett felvillanó vörös csillag jelzi.)
4. UNDERGROUND
4A. ALONE IN THE DARK
Vedd elő a NanoGL-t, és robbants egy lyukat a falba az orrod előtt, ezután válts át dupla pisztolyra. Odabent sok repkedő robot található, ráadásul folyamatosan érkezik az utánpótlás, felesleges vadászni rájuk, egy-egy pisztolylövés elintézi őket, aztán lehet menekülni.
A friss lyukon lépj be, fel a lépcsőn, majd jobbra át, előre, és be a vízbe – balra egy létra, mássz fel rajta. Előre, a T-elágazónál jobbra. A jobbkanyar után egy robotbogár rohan feléd, tűz mindkét gombbal a kis testére. Tovább előre, aztán jön egy hosszú potyogás lefelé. Amint leértél, ússz jobbra, és ki a kis partra, majd előre szembe a létrás emelvényhez-ajtóhoz, és be a terembe, itt lő- és kötszer. Majd balra tovább, fel az oszlophoz, ennek jobb oldalán kerék, használd, ez beenged némi vizet odakint. Indulj vissza, a pisztollyal eliminálva a támadóidat.
Ugorj fejest a vízbe, és ússz egyenesen előre, be egy újabb csőbe, ennek végén kis terem, két további csővel, válaszd a bal oldalit. A kis helyiségbe beköszön egy hibázott kollegina fentről, és találsz igen hasznos dolgokat: puska, hozzá foszforos lőszer és kötszer. Vissza a csövön, és be a bal oldalin. Nagy terembe érsz, jobbra kis elágazó, tarts erre, lő- és kötszer vár. Jobbra látszólag zsákutca, de ha odamész, berobban a fal, jön pár robot, lődd le őket, tágítsd ki a nyílást, odakint gránát és géppisztolylőszer, majd vissza, egészen a nagy helyiségbe, jobbra tovább, a jobb oldali falon találsz egy szögletes bejáratot, séta be, át az ajtón.
4B. THE TRAIN! THE TRAIN!
Oda kell figyelni rendesen, mert nagy a forgalom az alagútban – ha jön a vonat, állj félre, aztán rohanj előre! Mássz fel a létrán, a vonat után irány szembe a csöveshez, majd tovább a síneken. Balra mássz be az első lyukon, itt találsz némi robbanószert. A vonat után futás tovább, és így előre, míg eljutsz egy újabb figuráig. Vigyázz, odabent seregnyi robbanós robot vár, a bedeszkázott ablakon át vadássz le annyit, amennyit bírsz, majd belépve jobbról és balról a többit, és óvatosan előre a bal oldali fal mentén. A következő állomás a középen lévő fülke, itt köt- és lőszert találsz. Innen a bal oldali mosdó következik, majd a szemben lévő, jobb oldali retyó. Innen kilépve jobbra át, egy kis kajáskocsi mögött kell látnod egy lyukat, innen levadászhatod a bent lévő robotok jó részét, majd kitágítva a rést nyomulj be. Tisztítsd meg a terepet, majd a lépcsőn felmenve ugorj a generátor tetejére némi lőszerért, aztán vissza és be az ajtón. Szedj össze mindent, majd előre, irány a következő állomás.
4C. RUSH HOUR
Nyomás előre, a robot lelövése után balra kunkorodj el a folyosóval, majd az ajtón kilépve jobbra át. Nem kell félned, a vonat áll, viszont az állomáson rengeteg fegyveres figyel, úgyhogy csak óvatosan! Nem egyszerű eset, bakák, robotok vegyesen. Ha mindenkit eldöntöttél, menj be az ajtón, majd át a következő állomásra, további ellenségekhez. Ezzel megkerülted a vonatot, nyomás előre a síneken.
4D. THE BRIDGE
Indulj előre, de vigyázz, itt már megint nagy a vonatforgalom. A katonáktól új fegyvert szerezhetsz (Assault Rifle), elég hálás darab. Az ellenség itt újratermelődik, úgyhogy sokat ne vacakolj. Két feladatod van: a híd túloldalán találkozó a sasszemű Quill kolleginával, és a vasszerkezet felrobbantása. Könnyítsd meg a dolgodat! Három betonoszlop van, amint elérsz egyhez, mássz le a létrán, és egy tapadós bombát helyezz el a pillérre, a létrával szemben, majd ízibe rohanj fel. A harmadik pilon után jobbra ott vár a kisasszony, és közli veled, hogy nyomás vissza az oszlopokhoz durrantani, 30 másodperced van, hogy a felhelyezés után eltűnj onnan – ezért volt jó, hogy megcsináltad a lyukakat előre! Semmi más dolgod nincs, mint visszatűzni az első oszlophoz (katonákra és vonatokra figyelve), le a létrán, a lyuknál ’USE’, majd jöhet a második és harmadik oszlop is, ezután nyomás Quill-hez.
5. TANK ON THE TOWN
5A. TANK GUNNER
Ez nem lesz túl bonyolult, lőj mindenre, ami mozog, egy-két kóbor civilre kell csak figyelni – no meg a seregnyi bónuszküldetésre. Lássuk sorban. „Destroy all ATVs” – ezek ugye a kis buggyk, nem lesz nehéz, ajánlom figyelmedbe a másodlagos tüzelést… „Shoot down a Gunship” – azaz egy repülőszerkezet lelövése, ez se lehet probléma. Két mókásabb feladat viszont érdekes lehet. Amikor áttörtök a tankkal egy kerítésen (egy betonkeverő-szerű szerkezet mellett két civil, ne bántsd őket!), a szűk sikátoron átnyomulva elül-hátul zárótűz fogad. Ha lelőtted az ellent, pont szemben veled (egy piros furgontól balra) látsz egy parkolóházat. Gyorsan a másodlagos tűzzel robbants a falba egy jókora lyukat, erre Shrike átnyomul rajta („Find the Shortcut”). Azután jön egy újabb rádióforgalom, ahol a kollégák lemészárlásáról beszélnek, és téged kérnek, hogy segíts. Röviddel ezután áttörtök egy alacsony falon – a tank balra fordul, Te viszont a lövegtoronnyal jobbra, itt van pár kamion-utánfutó, robbantsd fel legalább az egyiket („Topple the Trailers”).
5B. TRAFFIC CONFESTION
Dettó mint fent, lássuk a bónuszokat. „Destroy All 5-Ton Trucks” – rögtön a pálya elején van három teherautó, robbantsd fel őket. Ezután balra fordultok, szemben egy tank, jobbról jönnek a rusnya fehér-sárga zombikatonák, jobbról pedig pár RF-tag lövöldöz. Nagyon gyorsan hatástalanítsd a tankot (kell neki 3-4 robbantás minimum), és szedd le az összes ellenséget, mielőtt a tieid közül egy is elesne. Ha a tankod továbbindul, továbbra is irtsd az ellent – a következő sarok után, ha életben maradtak a Red Faction katonák, elnyered a jutalmadat („Save Red Faction members from the processed”) Az egyetlen igazán nehéz bónuszfeladat: „Destroy All Enemy Gunships”. Az utolsó kettő ugyanis aljas módon akkor jelenik meg, amikor a tankkal lezuhansz az alsó szintre. Figyeld a rádióforgalmat, amint meghallod az „Incoming!” üzenetet, célozz föl az útjelző tábla fölé, ha szerencséd van, az első repcsit pont kilőheted, a másodikat a lövegtornyot megfordítva még időben elkaphatod.
5C. ROAD TO THE CITADEL
No, ezen a pályán vár rád egy halom jutalomfeladat. Itt is le kell lőnöd az összes repcsit (pontosabban jó pontot ér, ha megteszed), úgyhogy erre is figyelj.
Rögtön egy felrobbantott tank után pár bátor RF-tag rombol ki, szemből pedig egy Mechwarrior… izé, egy Battle Armor érkezik. Lődd ki hamar, ha sikerül, megmented a tieidet („Assist Red Faction Forces”). Ezután viszont aljas móka következik. Pár kanyar után jobbra egy újabb BA osztja a népet. Itt két feladatra is kell koncentrálnod: „Destroy all Battle Armors” (majd később még lesz egy, de ezt is el kell fektetni), és „Destroy water tower” – a mech mögött a magas égben látszik egy víztorony, ezt kell telibe trafálnod, de igen igyekezned kell, hiszen ha túl közel mész, már nem tudod eléggé felemelni a csövet. Mondom, aljas…
Ezután elértek egy ellenőrző ponthoz, egy nagykapu, két oldalán bunkerral. Lődd szét mindkét állást: „Destroy both checkpoint security stations”. Amint áttörtök a kapun, jobbra látsz majd két jókora fából ácsolt villanyoszlopot. Lődd szét akármelyiket, ez újabb jutalompont: „Distrupt power to the Citadel”. Ezután jön az alagút. Odabent átrepül az utolsó repülő, ha lelövöd, és útközben a többit is elkaptad, megvan a bónusz („Destroy all gunships”). A túlvégen épp egy szállítóhajó készül leszállni, kínáld telibe, ez újabb jó pont: „Destroy the dropship”. Ezután már semmi dolgod nincs, irány a Citadella.
6. SOPOT’S CITADEL
6A. BREAK IN
Ez már elég húzós. Vegyél elő valami kezes fegyvert, egy lépés előre, jön egy ellen szemből, egy fentről lő, és egy balra hátulról, rá is legyen gondod! Ezután óvatosan előre: előbb balra, majd jobbra, az elosztót használd fedezéknek, ha elfogyott az ellen, menj be az ajtón. Idebent minden fal elpucolható, ezt előnyödre fordíthatod. Ha a fogadóbizottság elfeküdt, lődd szét a 01-es ajtót, cuccolj fel, majd kilépve a sarok mellől átlósan küldj egy rakétát a nyitott ajtó mellé a falba. Ezután jöhet a 02-es szoba, majd szembe mehet újabb rakéta a szomszédos szobába (03). Ha minden oké, óvatosan nyisd ki a kijárati ajtót. Egy emberke fent (csak a lába látszik, elég is ennyi…) meg egy ideges társa, szedd le őket. Újabb rázós szakasz következik. A szembeni épületben két orvlövész figyel – előbb egy gránáttal robbantsd fel a buggyt, majd ennek fedezékében pucold meg az ablakot, sajnos lesz pár váltás. Ezután jobbra, majd a jó adag ellen után újabb jobb, aztán tovább előre. Az őrtorony személyzetének elhullta után balra, és be az ajtón.
A szekrényben némi stuff, ezután nagy levegő és egy erős kézifegyver a kézbe. A szembeni ajtón benyitva egy csomó civilt és egy katonát találsz, előbbiek elkezdenek pánikolni, utóbbi vaktában lövöldözni. Gyorsan rohanj elé, és lőj az arcába párat. Ha egyetlen civilnek sem esett baja, jutalompontot kapsz érte („Minimize civilian casualties”). Ne félj a sérüléstől, a kis szekrényben három adag kötszer vár! Ezután vissza a folyosóra, be a másik terembe, majd ki a hátsó ajtón.
6B. MAIN GATE
Némi csapda vár rád: szemben hívogató munícióhegy, de ha odarohansz, halál fia vagy, ugyanis jobbról három ellen is figyel, intézd el őket. Ezután cuccolj, majd tisztes távolból lődd szét az aknafedelet, és az éjjellátót bekapcsolva irány a csatorna. Jobbra, majd előre, a téglafalat robbantsd szét, majd tovább előre, a létránál balra, egy újabb téglafal mögött bombák és kötszer. Ha felszedted őket, séta vissza az első falig, lődd szét a földön fekvő csíkos deszkákat, egy akna bejáratát rejtik, pottyanj le, és guggolva irány előre. Jobbra, fel és tovább, a gőzök mögött létra, óvatosan mássz fel, három katona is van itt, egy balra – kezdd vele a sort –, kettő pedig jobbra. Ha kinyúltak, a szembeni falnál egy WASP, vagy ha már felszedted korábban (lásd: 2E), akkor lőszer hozzá – ez jutalmat ér („Locate the anti-armor weaponry”). Az ajtón kilépve egy elég jól őrzött udvart találsz – plusz egy Battle Armort, ő a főellenség, természetesen a WASP a megfelelő fegyver ellene (emlékezz: másodlagos tűzgomb – befogás). Ha rám hallgatsz, inkább visszamész a csatornában, és hátulról kerülve kapod el a jószágot, egyszerűbb eset. Ha kimúlt, jöhet az udvar megpucolása, sajnos jó pár ellen újratermelődik, de ki kell tartanod, amíg Quill befut. (Állítólag ha úgy kapod el a Battle Armort, hogy rádöntesz egy villanyoszlopot, az is bónuszt ér, lehet próbálkozni, nekem nem jött össze.) Ha a többiek is befutottak, sétálj a szemben lévő duplaajtóhoz, a következő cél a lőszerraktár eliminálása, Repta elkísér. Adj helyet neki, biztos kézzel vadássza le az ellenséget! Előbb kettő, majd egy ajtón kirohanva három rosszarc érkezik, őket lenyomva irány az ajtó, ahonnan jöttek, majd át a következőn is – idebent két ellen –, ezután újabb ajtó, végül az utolsó, a világító EXIT felirattal.
6C. AMMO DUMP
Itt is érdemes Repta kolléga fegyverére bízni a javát. Jobbról egy ellen, majd elöl kétszer kettő. A második buggy jó fedezék, ezután előre, Repta ha igaz, leszed két arcot fentről. Jobbra, az utánfutók mögötti ajtón kell behatolni, majd a következőn, ezután viszont izompacsirtánk magadra hagy. A nagyteremben kevés, de jól fegyverzett ellen (NICW, úgyhogy gránátokra is számíthatsz). Itt van egy elég jópofa bónuszfeladat, bár meglehetősen nehéz. Középen egy nagy, sárgával megjelölt terület van, „KEEP CLEAR” felirattal. A hozzád közelebbi sarka felett pár láda lóg egy platformon. Ha sikerül úgy játszani, hogy ez alá becsalj egy katonát, majd szétlövöd a felfüggesztő kötelet, és így szétlapítod a teherrel az ellenséget, jutalom jár érte („Drop the suspended platform on enemy troops.”). Nekem ez csak a szemközti sarokból sikerült, nagy vérveszteség árán, de lehet próbálkozni… A lényeg: miután megpucoltad ezt a terepet, illetve a felső szintről is levadásztad a nagyját, elő a NanoGL-t vagy valami gránátot, és irány a nagyobb lift (a „Level 1” felirattal). Gombot nyomj, odalent egyszerre 4 katona vár, kínáld meg őket, majd a szobába lépve az ötödiket is. Jobbra, majdnem a terem hátuljában egy tartályon pirosan világít a jel, hová kell helyezned ez első bombát – egyszerűen ’USE’. Ezután fél perced van a másik kettő elhelyezésére és a menekülésre. Nyomás fel a liften, majd a jobb oldalon a kisebben is a körfolyosóra, jobbra pár ládán átugorva tapaszd fel a következő töltetet, majd egyszerűen leesve gyorsan az utolsót is, ezután heves malacvágtában irány a kijárat, amerről jöttél. Lehet mozizni.
6D. BATTLE ARMOR
Szerelkezz fel, majd előre és jobbra, a sarok mögött pár hordó, lőj bele. A berobbant falon át bejutsz a vezérlőbe, használd a villogó kart, ezután tépd fel a következő ajtót, egy gránátot behajítva pucold meg a szobát, majd irány a Battle Armor, és ’USE’. A maradék ellenséget már ezzel nyírhatod ki, hamarosan Repta a maga finom módján kinyitja neked az ajtót. A páncélzat kellemes viselet, bár a ’G’ mint gránát gombot javasolja a játék, én azért bátorítalak az ugrás gomb kipróbálására is… Jobbra rögtön röpítsd levegőbe a buggyt, majd balra át, a három katona lenyomása után lődd szét a terelőbabákat, majd jobbra a kis falat szétlőve tovább, egy újabb szétbontandó falig. Odafent 3 katona, majd balra 2 buggy, és egy bátor baka szemből. Jobbra át, jön még két fal, ezután Molov jelentést kér. Irány balra, lefelé (a nagy Sopot táblát lelőheted, bár nem jár érte semmi). Morzsold fel az ellenállást, a harmadik „Sopot-reklámnál” jobbra, vége is a pályának.
6E. HOT PURSUIT
Tovább lefelé – hamarosan befut egy „kolléga” és pár katona, legyen rájuk gondod. Irány balra, fel a hídon. Kissé alacsony az átjáró, de ez nem lehet probléma – bontsd le a falat a híd felett! Balra lesz egy RF-tag, de semmi dolgod nincs vele, sőt nyugodtan szétlőheted, mert ő egy áruló! Hamarosan látsz pár újabb hordót a fal mellett, robbantsd fel, mássz ki a páncélzatból, és nyomulj be a lyukon, odabent civilek, tessék vigyázni! A szerverszobában sok ellen és egy technikus, úgyhogy csak óvatosan, utóbbit nem kellene lenyomni, mellesleg mellette a polcon találsz némi muníciót. Irány a következő ajtó, bent némi kötszer, ezután irány a kijárat.
Érdemes a NanoGL-t kézbe venni, majd az ajtót kinyitva hátra és oldalra ugorva egy gránáttal megkínálni a buggyt. 2-3 halálsikoly megnyugtató jel: tiszta a levegő… Repta a bal oldali kommunikációs épületbe küld, legyen úgy. Belépve rögtön balra a fülkében egy ideges őr, kinyírva ajtó kinyit, gránát bedob (a gyújtógránát nagyon király!), majd belépve szálakat elvarr. Balra lift, menj fel a galériára, jobbról két baka is beköszön, ha elfeküdtek, menj ki azon az ajtón, amin ők bejöttek, szemben a torony, rajta a már ismerős jel, ’USE’, és szélsebesen ki az épületből. Érdekes módon ez egy jutalomküldetés („Disrupt the Citadel’s communications capability”). Ezután előre, át a buggyn jobbra a kis sikátorba. A végén kis kellemetlenség, mindkét oldalon egy-egy katona, akik „Fire in the hole!” kiáltással megszórják a terepet. Egyet tehetsz: hősiesen kirombolsz, és pikk-pakk kilyuggatod a két fószert. Sétálj balra a duplaajtóhoz, Repta lelő egy repcsit, hamarosan kirohan két égő kaszkadőr, séta be, balra a rácson át ki a hátsó ajtón.
6F. MISSLE SILO
Miután az elöl bűvészkedő bakát lekaptad, lőj egy-két gránátot az NICW-vel a jobb oldali kis sikátorba – ha jól csinálod, nemcsak egy kollégáját, de egy automata löveget is kiiktatsz. Ilyen gránátvetéssel könnyen átmasírozol a pályán – jobbra a ládák mögül, majd tovább. Irány a duplaajtó. Odabent ismerős jel vár, ’USE’ a belső ajtón, majd húzódj a bal hátsó sarokba. Ha szabad a pálya, séta be a bal oldali ajtón, a kerítés mögött némi lőszer, majd tovább a lifthez, és irány az alsó szint – Repta hátramarad fedezni téged. Odalent újabb katonák, előbb jobbról kettő, majd a másik oldalról is egy páros. A fehér kétszárnyú mögött némi páncélos erősítés, durrantsd meg őket, ezután jobbra hátul a liftajtónál Tangier becsekkol, nekiáll megbuherálni a liftet, úgyhogy pöttyet várnod kell, addig ajánlom kézbe venni a NanoGL-t vagy a WASP-ot. Ugyanis amint leértél a lifttel, 3 páncélos vár, lepd meg őket! A folyosó végén balra a polcon némi gyújtógránát, ezután ki az ajtón. A rakéta körüli lépcsősoron van pár baka, de menet közben könnyen kioperálhatod őket. Amint leértél, jobbra a kettős ajtó mögött ott a nem kevéssé elmebeteg Sopot, a kis mozi után más dolgod nincs is, mint megnyomni az előtted villogó indítógombot. A diktátor halott, mindenki leborul előtted, hős vagy, kaja, pia, nők. Sirály!
7. HANGING IN THE ’HOOD
7A. MEAN STREETS
Persze az élet nem ilyen egyszerű. Molov keményen átdobott a palánkon, Quill és Shrike támogatásával kikiáltja magát az új főnöknek, az agybaj – úgy tűnik – fertőző. Szerencsére a (mellesleg igen szemrevaló) Tangier melléd áll, és fedezi a menekülésedet – új feladatod: a Red Factiont támogatva kinyírni az árulókat.
Indulj el előre (ajánlott fegyver: NICW), nyírd ki a 3 katonát a buggy mellett, majd balra be a garázsba, itt is egy baka. Ezután gyorsan, de óvatosan előre, kemény menet jön, jobbra jó pár ellen karabéllyal és NICW-vel felszerelve, a fedezékből kiugrálva morzsold fel őket. Ha tiszta a terep, fuss előre, hamarosan meglátsz egy lyukat a falban, tágítsd ki, és hatolj be. Odabent egy baka, egy szinttel feljebb pedig vagy három. Az NICW megmutatja a helyüket, a másodlagos tűzzel lehet nyomni egy-egy gránátot a talpuk alá, ez segít, persze magadra vigyázz… Ha elmúltak, futás tovább, át a szembeni garázsba, itt két baka (gránátot nekik!), majd irány a jobb oldali duplaajtó. Egyenesen előre rohanva egy gépágyút találsz, foglald el (USE), majd oszd a jobbról befutó ellent. A másodlagos tűzzel kellemesen ráközelíthetsz a problémára, ha megjelenik a „Bonus Objective Complete” felirat, vége a csatának („Help RF Take Intersection”). Szakadj el a fegyvertől (újabb USE). Balra találsz egy ajtót, belépve Quill borzolja az idegeid, rá se ránts. Pont szemben pár láda mögött kis lyuk, bontsd ki a falat, tűzz be, majd át az újabb ajtón jobbra. Irány bal, tempósan öld az ellent, az RF elég jól besegít. Ezután futás át szembe, a jobb oldali leomlott falon át, balra az ajtóhoz. Ez az akció újabb bónuszjutalmat ér („Help RF Fighters in the Streets”). Lépj be az ajtón.
7B. HIGH RISE HELL
Belépve két RF-katonát látsz. Kövesd őket – egyenesen az ellenség karjába rohannak. Azonnal lődd ki balra a hordók mögül a két katonát, majd nézz fel, szemben az emeleti ablakból két orvlövész kóstolgat, legjobb az NICW-vel egy-egy gránátot fellőni az arcukba. Ha sikeres és gyors voltál, jutalompontot kapsz („Help RF Forces Survive Ambush”). Fuss jobbra az égő járgányon túl, be a dupla ajtón. Pont szemben, a bedeszkázott lyuktól balra találsz egy mesterlövész puskát, kapd fel, és rögtön térdre, zoom (másodlagos tűz), szemben kapd ki a mesterlövészt. Jobbra, az emeletes ház második szintjén két kollégája is van, egyik a kis kiugró részben, a másik nem sokkal mellette. Ha elfeküdtek, még egy rosszfiú van hátra: pont a fejed felett figyel, gyorsan és lendületesen operáld ki, ezzel máris tiéd ez első bónusz („Kill Four Snipers”). Vissza a kis terembe, tágítsd ki a lyukat, hatolj be, öld meg a katonát, majd rögtön szemben újabb rést bonthatsz ki, át rajta, balra ki a lépcsőházba és fel, be az ajtón. Egy RF-csajszi halálugrását láthatod, újabb négy mesterlövész vadászgat ezerrel. Jobbra a kis ablakon kinézve kettőt is lekaphatsz: egyet a szembeni épületből, a másikat jobbra, a villanyvezeték vonalában. Picit előrehúzódva az első orvlövész szintjén találod a harmadikat, a negyedik a lyuk túloldalán, a hordók mögött leselkedik, egyszerűen lőj egy gránátot oda, ha elfeküdt, elnyered jutalmad („Kill eight Snipers”). Ugord át a lyukat, szedd fel az utolsó fickó lőszerét, majd irány jobbra, pottyanj le az alsó szintre, megfordulva futás a jobb oldali ajtóhoz, és előre.
7C. DEATH FROM ABOVE
Ez egy érdekes pálya. Egy sokemeletes épületben kezdesz, az egyes szinteken jó pár mesterlövész és egyéb jószág osztja a frakciót. Ha elég gyors vagy, jutalompont jár érte („Protect RF Fighters in the Street”), de ehhez valóban fürgének kell lenni. Minden placc tulajdonképpen két részből áll: egy terem és a mögötte lévő folyosó. A pálya mechanizmusa annyi, hogy kipucolsz egy szintet, majd lyukat robbantasz a padlóba, leesel, kinyírod az ellent, majd így tovább – a bónuszhoz viszont nem szabad belebonyolódni sok harcba, a folyosókkal nem kell törődni, csak a mesterlövészekkel, majd ezek kinyírása után azonnal lepotyogni eggyel lejjebb.
Az elején még egy kis izgalom vár, a dupla ajtó mögött fél tucat katona, ajtó feltép, gránát (gyújtó a legjobb!) bedob. Az NICW megmutatja, hány maradt. Ha egy sem, futás fel a lépcsőn, a kis ajtó kinyitásával indul a mozi és a fent leírt potyogós akció. Hamarosan eljutsz egy szintre, ahol már van egy kész lyuk, majd az alatta levőn egy bedeszkázott. Ha az ezen a szinten lévő ellent is kinyírtad, és elég gyors voltál, jön a jutalom. Akárhogy is, tedd szabaddá az utat lefelé, éjjellátó bekapcsol (N), dupla pisztoly a kézbe, ugrás le – a csatornába. Jönnek a kamikáze pókok, oszd őket jól, sok lesz, de előbb-utóbb elfogynak. Ha csend van, futás jobbra, majd ugorj le a kis hídra. Ha beesnél a vízbe, semmi gáz, jobbra ott a létra – mássz fel, és ugorj rá a vasszerkezetre. Odabent új barátra teszel szert: egy HMG, azaz nehézgépfegyver, más játékokban minigun. Jobbra indulva jó sok ellen érkezik, nem érdemes csak a HMG-vel operálni, hiszen korlátozott hozzá a lőszerutánpótlás. Használj gránátot, hasznos lehet a NanoGL másodlagos módja is. Ha elfogyott a nép, a jobbkanyar után balra látsz egy létrát, odafent van pár őr, egy gránát (például a kedvenc gyújtósom) felhajítása jó ötlet… Ha elfeküdtek, mássz fel, tágítsd ki szemben a lyukat, küldj előre pár lövést, majd futás ki, fel az ajtóhoz.
7D. HIGH RENT DISTRICT
Kellemes kis utcai menet. Ahogy előrehatolsz az irodaépületben, eljutsz egy kis faszekrényhez. A következő teremben elég sok ellenség vár, az utcán kint még több. Jó trükk, ha előveszed a WASP-ot, befogod az ATV-t, majd oldalra lépve elengedsz egy rakétát, ez jó pár ellenséget elfektet. Ezután a NanoGL másodlagos tüzével pár időzített gránátot beszórva a szobába megpucolhatod azt – a bal oldalra lőj, nehogy a jobb sarokban vacogó civilnek baja essék! –, a többieket az NICW elintézi. A buggy mellett és mögött vár még pár emberke, nekik is mehet a gránát. Ha tiszta a terep, balra kerülve kiléphetsz az utcára. Nincs más dolgod, mint előremasírozni, és felmorzsolni az ellent. Rögtön az első kanyar mögé mehet egy időzített jóbarát, ezután az NICW elárulja, hol van még baka (lesz egy balra, az ablak mögött is!). Ez a gránátos megoldás átsegít az utcán. A buggyt kilőve (WASP!) szemben van két katona, ha elfeküdtek, és lőszerük a tiéd, vissza a járműhöz, és le a szobor felé. Jobbról kisebb osztag, kezeld le őket is, tápolj, majd séta a szobor mellett figyelő kollégához, és előre. A falnál ugorj a bal oldali szemeteszsákra, innen a kukára, majd a kerítés tetejére, és át a túloldalra.
7E. IN THE BACK ALLEYS
Vedd kézbe a NanoGL-t, a moziban könnyes búcsút veszünk Echo barátunktól. Amint vége, lőj úgy három időzített gránátot a szembeni terembe, majd megpördülve egy rendeset is hátra. Ha az itteni csapat elfeküdt, szedd össze a lőszerüket, majd előre az imént megszórt terembe – ha maradt még ellen, az NICW segít eliminálni őket. Ezután előre, lesz egy buggy néhány áldozattal, majd hamarosan balról befut egy ideges RF-tag, „Go! Go! Go!” felkiáltással. Nem go-go lányokra hívja fel a figyelmet: a szembeni folyosó egy T-elágazóba torkollik, előbb balról ugrik elő egy katona, majd jobbról pár, egy vagy kétfős csoportokban, szedd le mind. Az út jobbra vezet, két kolléga robotbogarakkal harcol, nem sok sikerrel. Tetszés szerinti eszközt a kézbe, nekem az Assault Rifle vált be, persze automata, azaz másodlagos tüzelési módban. Ha elfogytak a dögök, egy körfolyosóra jutsz, mindegy, merre indulsz. Én a jobb oldalit javaslom, a bal oldali ágból nyíló szobában egy RF kolléga küld el a búsba, könnyű lelőni véletlenül, ami ugye nem kívánatos. A jobb oldali teremben viszont ellenség, lődd le őket, majd körbeérve továbbiak. Ebben a szembeni helyiségben vízcsobogást hallasz, a jobb hátsó sarokban lyuk, pottyanj le.
8. DANCING WITH THE DEAD
8A. DANCING WITH THE DEAD
Igen kellemetlen pálya következik. Egy kis szobába jutsz, mely a temetőre néz. Folyamatosan érkeznek minden irányból a zombivá tett civilek, a szembeni toronyban a sasszemű (és ezen a pályán megölhetetlen!) Quill figyel precíziós fegyverével, plusz két újratermelődő mesterlövész, tehát ezekre kár golyót vesztegetni. Balra vár rád egy Rail Gun, melynek mágneses lövedéke áthatol a falon – különösen hasznos a másodlagos mód, amely megmutatja az ellenség pozícióját, így nagy biztonsággal ki lehet operálni őket még zárt szobákból is. Hátránya, hogy lőszert alig találsz hozzá, így spórolni kell vele. A csúfságok ellen könnyűfegyvereket ajánlok, főleg, mivel ők is ilyenekkel jönnek, így a lőszerutánpótlás biztosított, legjobb a puska (Shotgun). Igen kellemes a mesterlövész készség is, egyetlen fejlövés, illetve kettő a testbe biztos siker, és persze a HMG, az NICW vagy a NanoGL is bejöhet, kinek-kinek ízlése szerint. A lényeg: robbants lyukat a falba, rohanj ki – balra elöl, a kis oldalépületben van kötszer és némi muníció a Rail Gun-hoz! –, majd lóhalálában futás a templomhoz, és ki jobbra. Ha a kerítés szökőkút felőli részén vagy, már nem kell tartani a zombiktól – helyettük karabélyos ellen érkezik csőstül. Rögtön a két szélső (kút melletti) mauzóleum között átsétálva a jobb oldali sor első épületébe robbants lyukat, odabent egy csillogó fülbevalót találsz, talán valamelyik programozó hagyta el, jutalom jár érte! („Find Durgan’s Earring”). Innen kilépve fordulj jobbra, majd a kerítésnél balra. Egy nagy épületet látsz, duplaajtóval, lépj be rajta!
8B. CATACOMBS
Ez egy elég kemény pálya lesz. Első lépésben új barátunkat kell kipróbálni. Vedd elő a Rail Gunt, és nyomd meg a másodlagos tüzelés gombját. A nagy dupla ajtó akkor fog kinyílni, ha kinyírtál odabent legalább egy katonát – de van belőlük bőven, így egy kis trükköt javaslok: jobbra van két baka, akik elég közel állnak egymáshoz. Ha ügyesen forgolódsz, fedésbe tudod hozni a jelüket, így egyetlen lövéssel kettő ellenséget eliminálsz! Ezután gyorsan lépj balra, és dobj egy gránátot, majd okosan pucold ki a termet – akár az NICW, akár a Rail Gun segíthet az ellenfél helyének kikémlelésében. Ha tiszta a terep, elöl, a jobb sarokban pár deszkát találsz a földön, lődd szét őket, és pottyanj le a sötétbe. Éjjellátó elő, óvatosan sétálj előre, míg egy beszélgetést nem hallasz. Lődd szét az ajtószárnyat, ezután a NanoGL másodlagos tüzelésével lőj be egy vagy két gránátot balra. Két katona van ott és egy automata löveg, ha szerencséd van, ezzel mindent elintézel. Odabent balra hátul találsz némi hasznos dolgokat, folytasd az utad előre. Jobbról befut egy nanokatona, majd balról a társa – ha elfeküdtek, válaszd a jobb oldali folyosót. Hamarosan előbb szemből, majd a hátad mögül érkezik az utánpótlás, gondoskodj róluk. Ezután a bal oldali ágban nyomulj tovább. Odalent egy körfolyosó vár, bármerre indulsz, zombikba botlasz. A jobb oldalit javaslom, elölről és hátulról kapsz a nyakadba ellent, majd jobbra lesz egy kis oldalág, innen is jön katona. Sétálj vissza a folyosóra, és menj egy teljes kört. Ha sikerült minden zombit kinyírni, jutalmat kapsz ezért („Clear the Catacombs of the Processed”). Ezután balra lesz egy folyosó, mely lefelé vezet enyhe kunkorral – hamarosan emberi hangokat kell hallanod. Az út egy terembe visz, elég sok ellennel – a Rail Gunnal mérd fel a helyzetet, majd javaslom a mesterlövész készséget, elég jól és gyorsan el lehet intézni vele a figurákat.
A következő sírkamrában újabb jó adag ellen van, ráadásul a semmiből bukkannak elő. Okosan operáld ki őket a polcok közül, az NICW segíthet ebben. Ha elfogyott a nép, sétálj ki a teremből. Bármelyik rámpán fellibeghetsz, a karzat jobb oldalán lesz az ellenség, használd ismét a Rail Gunt a felméréshez (de ne a kilövéshez, szükség lesz a lőszerre!). Ha ez is megvolt, jöhet az újabb hegymenet, újabb tetszés szerinti útvonalon. A folyosón ismét csak mérd fel a helyzetet, az ajtón behajítva egy gránátot meglepheted az ellenséget, ezután ügyesen varrd el a szálakat, és tápolj fel a teremben. Balra, a túlvégen nyisd ki az ajtót – elég agyatlan katonák várnak rád, egymást gyújtják fel… A szokott módon „vedd le” az ellenség pozícióját, és gyors lövésekkel operálj; egy rögtön jobbra, majd jó pár balra. Ha tiszta a terep, jó sok muníciót találsz, ami nem véletlen – egy igazi, kemény menet, klasszikus „Boss Fight” vár rád, a mesterlövész Quill ellenében. Sétálj fel a lépcsőn, és ki az ajtón.
8C. CATHEDRAL
Húzós a pálya, de ügyes taktikával megoldható. A mechanikája a következő: egy kis fülkében vagy, Quill szemben, az oltár fölötti karzaton helyezkedik el. Jobbra fent elöl és hátul egy-egy mesterlövész, lent pár zombi, ezek közül néhány újratermelődik. Mellékelek egy térképet. A Q betű Quillt, a két nyíl a két orvlövészt jelöli, a $ jelek pedig a lő- és kötszert. A legjobb taktika a következő: a mesterlövész puskával pucold meg az alsó részt a zombiktól, és szedd le az elülső orvlövészt is. Ezután rohanj előre koppanóig, a térképen nagy X-szel jelöltem meg ezt a helyet. Innen mind Quill-től, mind a hátsó lövésztől védve vagy. Öld meg a zombikat, amikor kis csend van, figyeld a jobb hátsó oszlopot (sötét színnel jelöltem). Innen egy újabb félkész nanokatona jön elő, szedd le, majd azonnal válts át a Rail Gun-ra, megfordulva keresd meg Quill-t (jobbra fent), és engedj bele három lövést. Most ismét kézbe a mesterlövészfegyvert, célozd be a hátsó oszlopot, a zombi feltámad, adj neki. Ezután ismét Rail Gun, 3 lövés, vissza. Ebben a tempóban gyakorlatilag mindenféle gond nélkül kivégezheted a sasszemű leányzót – persze ha van elég skulód: öt-hat menet, tehát 15-18 lövedék kell ehhez az akcióhoz. Ha az életerőd lecsökkenne, pont szemben, az oltár mögött van három adag kötszer. Abban az esetben, ha elfogyna a Rail Gun muníciója, a NanoGL másodlagos tűzgombjával kiugorva dobálj fel három időzített gránátot a karzatra, majd gyorsan vissza fedezékbe – ez azért kissé nehezebb móka.
<< rf2map1.bmp >>
9. A RIVER RUNS TO IT
9A. ON THE DOCKS
Sajnálatos módon ezen a pályán találkozol utoljára hús-vér ellenséggel. Új barátoddal, Quill precíziós műszerével kiélvezheted a helyzetedet. Rohanj balra, és guggolj le a nagy cső mögött, majd elő az új fegyvert. Ez is távcsöves készség, ám ezzel már közelíteni is lehet, trükkösen: minél tovább tartod lenyomva a másodlagos tűz gombját, annál nagyobb a zoom. A fedezék mögül ki-kibukkanva szedegesd le a jónépet a szembeni épületből. Kellemes kis vadászás, ha elegendő arcot lyukasztottál ki, befut Tangier egy tengeralattjáróval. Ha csökken az életerőd, húzódj egészen a cső vagy a beton mellvéd mögé, ezzel teljesen védve leszel, és várd meg, míg regenerálódsz. Középen a stégnél és jobbra találsz egy-egy adag kötszert. Amint megérkezik a felmentő sereg (ha épp bujkálsz, a megjelenő „Objective Completed” felirat jelzi), ugorj fel a stégre, középen.
9B. INSIDE THE SUBMARINE
Az RF1-ben már találkozhattunk tengeralattjáróval, ez egy kissé jobb és erősebb darab, igen jó tűzerővel. Mindkét csövön (elsődleges és másodlagos tűz gomb) torpedókat ereget ki. Tangier elég fürgén tölt újra (valószínűleg ez a dolga, hiszen nekünk kell kormányozni és lőni is…), úgyhogy sűrű csatában elegendő lenyomva tartani az elsütő billentyűt. Persze az ellenfelek sem maradnak adósak, az oldallépés, illetve az ugrás és guggolás gombja segít elkerülni az áldást (és egy joystick vagy gamepad még inkább…). Jegyezd meg: ők is felváltva nyomják a két csövön a pakkot, úgyhogy ritmusosan táncikálj előttük!
Told előre picit a hajót, azonnal megjelenik az első ellenség, majd nehézségi szinttől függően még egy pár, a legerősebb fokozaton összesen úgy nyolc (bár nem értem rá megszámolni…). Elöl van egy vasszerkezet, itt nehezebb manőverezni, én maradtam a kiindulási ponton, egyszerűbbnek tűnt a pálya. Ha elfogyott az ellen, a gerendákon túl indulj balra. Hamarosan feltűnik egy nagy disznóság – egy hajóról hordókat szórnak a vízbe. Kolleginádból kitör a Greenpeace aktivista, és leckéztetésre buzdít. Célozz a felszín közelébe a nagy piszokfelhőre, ha sikerül az akció, jutalmat kapsz („Destroy Garbage Scow”). Ezután már csak pár méter előre, és vége is az etapnak.
9C. DIVE! DIVE! DIVE!
Ez már egy igen húzós pálya lesz. Rögtön beköszön egy versenyző, majd még egy. A sziklák fedezéket jelentenek, persze, amíg szét nem barmoljátok kölcsönösen őket… Ha őket túlélted, told kicsit előre a szekeret, Tangier hamarosan egy „Charges overhead” kezdetű mondattal jelzi a fentről beköszönő vízibombákat. Szemben a tengerfenéken egy hajó fekszik, a bal oldalán lékkel. Amikor épp csendes a környék, ezerrel vágtass be a belsejébe. Itt két hajó is fog kóstolgatni (vagy csak egy, ha nem nehéz módban nyomod). A hajó viszonylagosan jó fedezék, csak türelmesen dolgozz! Ha kiértél a nyílt vízbe, újabb akadályok bukkannak elő: aknák. Igen kellemetlen jószágok, ugyanis ha egyet kilősz, a többi „felébred”, és nyomkövető üzemmódban elkezd a hajód felé araszolni, úgyhogy jó sűrűn kell puffogtatni. Megoldás itt is van: hamarosan pont középen feltűnik egy jókora szikla, amely egy viszonylag biztonságos alagutat rejt, csak szét kell lőni a bejáratot védő bazi nagy bumszlit – ez ráadásul jutalommal is jár („Geo-Mod past the homing mines”). Ezerrel rongyolj végig a hasadékon, ha kiértél, vége is a pályának.
9D. THE RIGHT WAY IN
No, ez a kemény meccs! Be kell jutni a bázisra, amit elég hamar meg fogsz találni. Tangier ekkor nekiáll kinyitni a bejáratot, igen ráérősen. Közben jön ezer tengeralattjáró, utadba áll egy újabb vasszerkezet, tele a pocsolya nyomkövetős aknákkal – öröm a köbön, köszönöm… Sok tanácsom nincs, igyekezz elkerülni a mozgásodat gátoló gerendázatot, megpróbálhatod az ellent közel csalni az aknákhoz, de vigyázz, nehogy te oldalazz beléjük! Hab a tortán, hogy amikor a csaj már majdnem kész a hekkeléssel, fentről elkezdenek potyogni a vízibombák, mint záporeső. Nekem nehéz fokozaton 1, azaz