A Ridge Racer a Namco egyik legsikeresebb játéka, az első verzió 1993-ban készült el, azóta szinte az összes létező platformra megjelent már. Nem okozott hát nagy meglepetést, amikor bejelentették, hogy hamarosan elkészül a Nintendo DS verzió is. Az alapkoncepció nem változott, a megvalósításnál természetesen figyelembe vették a DS különleges képességeit.

A Nintendo DS főleg az érintőképernyő használatára kitalált ügyességi játékokban erős, de szerencsére feltünedeznek igazán komoly 3D-grafikát használó programok is. Ilyen volt a géppel egy időben megjelent Metroid Prime, és ilyen a Ridge Racer is. A program az egyik legjobb kézikonzolra készült versenyjáték, amely remekül kihasználja az érintőképernyőt is. Ahogy a Metroid Prime-nál itt is analóg irányításra használhatjuk a képernyőt, miután belépünk a versenybe, az alsó képernyőn megjelenik a kormány. Ha a megfelelő irányítási metódust választjuk, akkor az érintőképernyő segítségével, a kormányt mozgatva irányíthatjuk a járgányunkat.

A programban a következő játékmódok állnak a rendelkezésünkre:

– Quick Race

Ha a lehető leggyorsabban, tét nélkül szeretnél játszani, akkor ezt a módot kell választanod. Ebben az esetben nem kell autót, pályát választanunk, ezt a gép megteszi helyettünk. A játékmód kiválasztása után rögtön indul a verseny.

Single Player módok:

– Grand Prix

Ez a program fő játékmódja, itt részt vehetünk versenysorozatokban, és a versenyeket megnyerve megnyithatunk újabb pályákat, autókat, melyeket ezután a Time Attack módban is választhatunk majd. Ebben a módban először a választható versenyek közül kell egyet kiválasztani, majd az elérhető járgányok közül azt, amelyikkel versenyezni szeretnénk. Az autókat kijelölve láthatjuk, hogy milyen gyorsak, milyen jól gyorsulnak, mennyire kezelhetők, és mennyire jól csúszkálhatunk velük a kanyarokban. Kiválaszthatjuk, hogy az adott autó milyen színben pompázzon a versenyen. Ezután ki kell választani, hogy kézi-, vagy inkább automata váltós legyen a kocsi. Mielőtt elindul a verseny, a kormány mozgatásával kiválaszthatjuk, hogy melyik zene szóljon a száguldás közben.

– Car Attack

Miután megnyertünk három versenyt a Grand Prix módban, megnyílik a Car Attack mód is. Itt, ha megverünk egy kocsit a versenyben, akkor az választhatóvá válik a többi módban is.

– Time Attack
 
Itt a már megnyitott pályákon, a megszerzett kocsikkal futhatunk versenyt az idővel. A pálya kiválasztása után két lehetőségünk van, megpróbálhatunk rekordokat felállítani, vagy csak gyakorló köröket futhatunk. Érdemes menni néhány kört a pályákon tét nélkül, mielőtt belevágnánk egy komolyabb versenybe.

A játék kezdetén négy autó, és három pálya áll a rendelkezésünkre. A versenyeken tizenkettedikként indulunk, innen, az utolsó helyről kell megelőzni a többi versenyzőt, és megnyernünk a futamot. Nem csupán az ellenfelekkel, de árkád játékhoz híven az idővel is meg kell küzdenünk, Akik már játszottak Ridge Racerrel bármelyik platformon, azoknak az autók és a pályák ismerősek lesznek, és a játékmenet is. A DS változatban is érdemes csúszkálva venni a kanyarokat. A csúszáshoz a kanyar kezdetén el kell engedni a gyorsítás gombját, majd újra le kell nyomni. Ezután már csak az ellenkormányozásra kell figyelni, hogy végig megfelelő szögben csússzunk a kanyarban. Grand Prix módban a pályákon csak megadott kategóriájú autókkal versenyezhetünk, hiába nyitottunk meg egy R kategóriájú autót, ha a pályán csak S kategóriával száguldozhatunk. A Time Attack módban mehetünk bármilyen kategóriájú autóval minden pályán.

A játékkal természetesen többjátékos módokban is versenyezhetünk, a vezetéknélküli kapcsolat segítségével. Itt ki kell választani, hogy a mi indítsuk a versenyt, vagy egy másik géphez szeretnénk csatlakozni.

Irányítás

Háromféle irányítási metódus közül választhatunk, ezek:

1, Pad (könnyű játék)
 
D-Pad – kormányzás
A Gomb – gyorsítás
B Gomb – fékezés
Y Gomb – N/A
X Gomb – N/A
L Gomb – váltás –
R Gomb – váltás +
Start – pause
Select – kamera

2, Stylus (nehéz játék)
 
D-Pad fel (X Gomb) – gyorsítás
D-Pad le (B Gomb) – fékezés
D-Pad balra (A Gomb) – váltás +
D-Pad jobbra (y Gomb) – váltás –
L Gomb – N/A
R Gomb – N/A
Start – pause
Select – kamera
Érintőképernyő – kormányzás

2, Csuklópánt (profi játék)
 
D-Pad fel – gyorsítás
D-Pad le – fékezés
D-Pad balra – váltás +
D-Pad jobbra – váltás –
L Gomb – N/A
R Gomb – N/A
Start – pause
Select – kamera
Érintőképernyő – kormányzás