Vajon ki fogja uralni Equadia mesés földjét? Az emberek, kik híresek remek fegyvereikről? Vagy a Foresterek, akik a természet őrzői, és az abban rejlő erőket használják fegyverül? Vagy talán a félelmetes Darklingok, akik a mágia és a magma gyermekei? Hamarosan kiderül, hiszen erről szól a most következő történet.
Equadia földjén már évszázadok óta béke honolt. Lakói istenek kegyeltjeiként jólétben és gazdagságban éltek egymás mellett. Nagy és fényűző városokat építettek, virágzott a gazdaság, és az istenek csendben figyelték őket. Az istenek látva, hogy minden rendben, egy időre elfordították róluk a figyelmüket. Ekkor azonban történt valami, máig sem tudja senki, hogy pontosan mi, de a lényeg, hogy az emberek lassan kezdték elveszíteni a bizalmukat egymásban, elkezdtek fegyverkezni, és előbb határvillongások, majd területviták kezdődtek, mígnem lángba borult az egész birodalom. Ezt persze nem nézte tétlenül Equadia több faja sem, mert veszélyben érezték a saját világukat, és ők is beszálltak a harcba. És ezzel kezdetét vette egy véget nem érő háború, a birodalom teljes uralmáért. Az Emberek, a Foresterek, és a Darklingok, mindhárman saját maguknak akarták a teljes hatalmat, az elszórtan élő további öt faj, a Shade-ek, a Nomádok, a Sárkányok, a Trollok és az Elfek, pedig igazából egyik nép oldalára sem álltak, mindig ott bukkantak fel, ahol a legkevésbé sem várták őket, és annak az oldalára álltak, aki leginkább az ő érdekeiket képviselte. Ebbe a hatalmas zűrzavarba kapcsolódunk be a Rising Kingdoms-ban, melyben a mi dolgunk annyi lesz, hogy a lehető leggyorsabban rendet teremtsünk a birodalom minden zugában, és ismét helyreálljon a béke, az a béke melyet az Isteneink oly megelégedéssel szemléltek évszázadokon át.
A játékot ez év májusában dobta piacra, a bolgár nemzetiségű fejlesztő csoport a Haemimont Games kezei alól a Blackbean Games. A fejlesztők munkájával már találkozhatott, aki ismeri a Tzart vagy a Celtic King nevű játékot. A Rising Kingdoms, mint azt már sejthetitek egy vérbeli RTS némi RPG-elemmel megspékelve, amely egy fantasy világban játszódik. Aki otthon van ebben a témában, annak semmi újat nem fog jelenteni a játékmenet, legfeljebb a fajok sajátosságaival és harcmodorával kell megismerkednie. Aki eddig nem játszott ilyen stílusú játékkal, az se bátortalanodjon el, hiszen tartalmaz egy oktatópályát (egyébként mindenkinek melegen ajánlom lejátszását), melyen remekül megtanulható az irányítás minden fontosabb eleme. A Rising Kingdoms a klasszikus RTS elemeiből építkezik, így itt is szükség lesz nyersanyagokra az épületek felhúzásához, és az egységek toborzásához. Ez a nyersanyag, most az arany, a gyémánt, és a győzelmi pontszám lesz. Nem minden épülethez és katonához kell minden nyersanyag, de az aranyra mindenhez szükség lesz, hol több, hol kevesebb. A másik ilyen klasszikus RTS-elem, a populáció korlátozása, melynek nagyságát a lakóházak száma, és a kivívott győzelmeink mennyisége határozza meg, amíg el nem érjük a maximális létszámot. A harmadik klasszikus elem, a technológiai fejlődés szükséges ahhoz, hogy elérjünk egy olyan szintre, amelyen olyan felszereltségű és erejű egységeket toborozhatunk, amelyek szükségesek a küldetések sikeres végrehajtásához. Szerencsére ez a rész nincs agyon bonyolítva, csupán néhány épület az, amelyben szükség lesz fejlesztésre, hogy ott minden lehetőséget kihasználjunk. Fejlesztésre csak a főépületben, a templomban, az okkult tudományok akadémiáján, a fegyverműhelyben, a barakkban és az istállóban lesz szükség, de mindegyikben csak néhányra. A játékban vannak főhősök, akikből összesen négy van mindhárom fajnál, természetesen más-más különleges képességekkel. Van olyan küldetés, ahol valamelyik főszereplőnek kell elvégezni valamit, amihez nélkülözhetetlen az életben maradása, és van néhány olyan is, ahol csupán mint erősítés van jelen. Mikor a főszereplőnek életben kell maradnia, akkor a halála a küldetés végét jelenti, a többi feladatban ha meghal, szellemként él tovább, és lehetőségünk van feltámasztani. Ugyanez igaz a többi hősre is (legalábbis a feltámasztás lehetősége), akikből csakúgy, mint a főhősökből négy fő csoportba osztható harcos jelenhet meg. Ők – a főhősök és a hősök – lesznek a legütőképesebb katonáink, és ők lesznek azok, akiknél megjelennek az RPG-elemek, mivel mindegyik hét különféle varázslatot tud megtanulni, annak függvényében, mennyi ellenséget győztek le. A játékban fajonként tíz, összesen harminc pályán keresztül bonyolódik a történet, így mindhárom fő faj irányításával elvezethetjük a népüket a végső győzelemig. Mint az manapság természetes, szerencsére nem csak úgynevezett egyjátékos küldetésekkel játszhatunk, hanem helyi hálózatban, vagy az interneten a Game Spy szerverén is csatázhatunk, külön erre a játékmódra készített pályákon. Ebből összesen húszat mellékeltek a játékhoz, és kettő-nyolc játékos játszhat rajtuk, csoportokban, egymással szövetkezve, vagy mindenki, mindenki ellen. Ha ez nem lenne elég, akkor a játékba beépítve találunk egy pályaszerkesztőt is, amellyel mindenki olyan csatateret épít magának, amilyet csak szeretne, és ha sikerült valami értelmeset összehozni, a sikeres teszt után mehet is a többi pálya közé.
Ennyit bemutatásként a Rising Kingdoms-ról, hiszen ez az írás inkább azért született, hogy könnyebben teljesíteni tudjátok a küldetéseket, és a témája nem a játék mélységeinek a bemutatása és azok elemzése, mivel azt megtaláljátok egy másik cikkben. Nézzük tehát, mire számíthattok, és milyen feladatokat kell teljesíteni ahhoz, hogy elérjétek a végső győzelmet! Előre szólok, hogy a taktikai részek csak egy változatai a feladatok teljesítésének, hiszen aki ismeri az RTS-ek lényegét, az pontosan tudja, hogy mint égen a csillag, annyi módja lehet egy háború kivitelezésének.
A Human oldal
1. Border Coflict
Az első pályán Vigor, a király fia hosszú utazásból érkezik haza a szülőföldjére. A feladata elérni apja városát. Először csak néhány kószáló farkas állja útját, de továbbhaladva már egész csorda támad rá. Miután a meglepetésből felocsúdtál, érdemes a megtanulható varázslatai között szétnézni, és megtanítani vele a gyógyítás és az energiapajzs használatát. A következő útelágazásnál nem lesz beleszólásod az ütközetbe, amikor először találkozik a Foresterek farkasmestereivel, de ha teljes életerővel csap velük össze, akkor van esélye elmenekülni a túlerő elől. Továbbhaladva a város felé, egy vesztőhelyen a szomszéd királyság katonái garázdálkodnak, akiket meg kell leckéztetnie. Használd az energiapajzsot, és a gyógyító oltárt, különben itt véget is ér az utazásod. Továbbhaladva jön még néhány kószáló ellenséges katona, velük könnyedén elbánik, de a várost ismét teljes életerővel, és energia pajzzsal közelítsd meg, hogy a segítségedre siető őrség még időben érkezzen. Ha beértél a városba, és túl vagy az ismerősök üdvözlésén, haladéktalanul kezdj hozzá a javak és a katonák termeléséhez, mert keletről több hullámban fognak támadni. Figyelj Vigorra, hogy merre kószál, és mennyire sebesült, mert a pályán végig életben kell maradnia. Ha van elég katonád, neki nem szükséges belevetnie magát az összecsapásokba, bár nem árt, ha minél több ellenséget győz le, hiszen ezzel fejlődik a karaktere. Miután befejeződtek a támadások, Vigornak el kell érnie Tokome városához, amelyhez az ellenség által megszállt területen kell áthaladni. A legjobb, amit tehetsz, ha megállás nélkül átrohansz a területen, mert akkora a túlerő, hogy esélyed nincs túlélni, ha leállsz harcolni az utadba kerülő katonákkal, és sok katonára lesz szükséged Tokome városában is, mivel azt neked kell felszabadítanod azzal a csapattal, melyet magaddal vittél.
2. Heir to the Crown
Airon királyt, Vigor apját kell megmenteni, az északnyugat felől támadó ellenségtől. Mikor a városba érkezel, már javában zajlik a csata, és rohamozza az őrséget az ellenség. Ne vesd bele magad azonnal a csatába, inkább kezdj hozzá egy ütőképes csapat felszereléséhez, és a lehetséges fejlesztésekhez. Csak akkor avatkozz be, amikor kezd az ellenség fölénybe kerülni. A város katonáit nem tudod irányítani, csak azokat, akiket te gyártottál, de ha kirohansz a falak közül, és magad után csalod az ellenséges csapatokat, akkor a király katonái is beszállnak a harcba. Ha úgy érzed, hogy elegendő katonád van, kezdd el támadni az ellenséget, mert a végső győzelemhez le kell rombolnod a szomszéd várost. Ehhez sok katonára lesz szükséged, mert erős a védelmük, és sok egymáshoz közeli őrtorony ontja magából a nyilakat, és hullani fognak a katonáid, mint a legyek. Próbálj minél később támadni, és a lehető legerősebb katonákat küldeni a szomszéd város ellen. Igen hatékony a lovasság és a továbbfejlesztett íjász csapat, de szükséged lesz Vigor és a régi barátja, Azor varázslatos tudományára.
3. Seeking Allies
A birodalom legfőbb uralkodója, a királyi korona viselője immáron Vigor, kinek most a legfőbb feladata szövetségest találni. Ebben leginkább Selina királynőre számíthat, aki viszont a hírek szerint eltűnt valahol a rengetegben, és a Foresterek fogságába esett. A királynő megkeresésével és megmentésével, a király Lady Reyát bízza meg. Ő a Wind Riderek közé tartozik, és mint ilyen, félelmetes lovas, és nagyszerűen tudja a lovascsapatokat irányítani. Selina királynő keresése közben hamarosan elér egy városba, ahol pontosan megtudja, hol tartják fogva őt, de ahhoz, hogy kiszabadíthassa, meg kell védenie a várost, az azt rohamozó Forester farkasmesterektől. Sajnos a városnak nincs pénze, sem aranylelőhelye, így a kincstár csupán Lady Reya győzelmei révén gyarapodik. Minden egyes megölt ellenség után, 25 arannyal nő a város vagyona. A hullámokban érkező ellenség közé küldd ki bátran harcolni a hősöd, és ha fogyatkozik az életereje, csak hívd vissza a falak mögé, és vetesd fel vele az életerőbónuszokat. Ha már van elegendő pénzed, először kezdj el őrtornyokat építeni, majd fejlessz lovascsapatokat. Tanítsd meg Lady Reyával a varázslatait, használd őket, és kezdd el a lovasokkal rohamozni az ellenséget. Túl nehéz dolgod nem lesz, de a sok őrtorony és a trollok miatt nagyok lesznek a veszteségeid. Ha eljutottál odáig, ahol Seila raboskodik, addig ne indulj vele útnak a biztonságos város felé, amíg a teljes területet meg nem tisztítottad a gyilkos darazsaktól, mert amíg egyetlen egy is látszik a térképen, addig bárhol felbukkanhat, és pár másodperc alatt megöli Selina királynőt, és Lady Reyát.
4. The Price of Loyality
A Foresterek nagyon zokon vették, hogy megszökött a fogjuk, és a menekülő csoport üldözésére indulnak. Selinának és Lady Reyának át kell jutnia a Foresterektől hemzsegő erdőn, és eljutni a fővárosig. Akkora a túlerő, hogy nem érdemes megállni harcolni, így érdemesebb gyors vágtával áthaladni a területen. Amint odaért a kis csapat, azonnal neki kell látni a város megerősítésének, mert hamarosan nagy erőkkel fogják támadni a felbőszült Foresterek. A város főépületét nem szabad elveszíteni, és egy olyan csapatot kell felállítani, amellyel el lehet foglalni a környéken letelepedett trollok táborait, mert csak velük együtt van esély visszaverni a támadásokat. Ha nagyon szorongatnak közben a Foresterek, valamennyit segíthet, ha Selinát átküldöd az északra fekvő lakatlan városba. Egy darabig nem fogják tudni hová lett a megszökött fogjuk, így békén hagyják a fővárost. Amíg a Foresterek úrrá lesznek a zavarukon, és eldöntik merre támadjanak, hol keressék a királynőt, addig van időd egy ütőképes csapatot felállítani, de már a trollokkal együtt, és megkezdheted a Foresterek kiszorítását a területről. Ehhez minden városukat le kell rombolnod, és az összes katonájukat kivonnod a forgalomból.
5. Trail of the Lifegem
A történet kezd bonyolódni, és úgy néz ki, a tudósok megfejtették a titkot, rájöttek, mi okozta az egész konfliktust. Létezik egy „Lifegem” nevű varázserővel bíró tárgy, mely a hírek szerint isteni hatalommal ruházza fel a birtoklóját. Ebben a részben megkezdődik a hajsza ez után a rejtélyes tárgy után, és még sok véráldozatot fog követelni, mire előkerül, és a megfelelő helyre jut. Selina királynő kémei hozzák a hírt, miszerint azt gyanítják, a Lifegemet a környéken táborozó nomád törzsek rejtegetik. A feladat tehát adott, fel kell számolni az összes környező tábort, és megkeresni a varázslatos tárgyat. A bökkenő csupán annyi, hogy a nomádok megsejtették, mire készül a királynő, és amint ennek hírét veszik, azonnal támadni kezdenek. Tehát az idő nagyon szorít, szerencsére Selina visszanyerte varázserejét, és boszorkánytudásával hatékonyan tud segíteni a kezdeti maroknyi csapatnak, akik a várost védik. Készíts amilyen gyorsan csak tudsz, egy támadóképes csapatot, és foglald el a két legközelebbi nomád tábort. Ha ezzel megvagy, akkor már te tudsz nomád harcosokat készíteni, ráadásul mindkét tábor elfoglalásakor kapsz egy-egy Plundert, ami tulajdonképpen olyan, mint egy teleport. Amikor aktiválod, csak ki kell jelölnöd a célt, és az adott táborból azonnal útnak indul egy kisebb csapat, hogy megtámadja. Az első sikereidet látva a semmiből előkerülnek az Elfek, és a segítségedet kérik, hogy az északnyugaton lévő területet tisztítsd meg minél hamarabb, mert pont az egyik kereskedelmi útvonaluk mellett vert tábort egy igen agresszív banda. Amint a területet megtisztítottad, az elf varázsló a legmélyebb tiszteletéről biztosít, és megígéri, hogy a későbbiekben meghálálja a jóságod. Ezután már csak a két északi tábor van hátra, de ott már csak kisebb ellenállásra kell számítanod. Egy-egy Plundert használva, és körülbelül tíz nomád harcossal könnyedén romhalmazzá változtatod ezeket a táborokat is. A győzelem könnyű, de a rossz hír, hogy a Lifegem nem került elő. Keresni kell hát tovább.
6. The Nomad’s Secret
Folytatódik hát a Lifegem keresése, és mivel Selina továbbra is úgy hiszi, hogy a nomádok rejtegetik, az éj leple alatt belopózott kémkedni az egyik táborba. Most viszont bajban van, mert felfedezték, és minden nomád őt keresi szerte a vidéken, és nagyon mérgesek. Szerencsére megérkezik Vigor, az ifjú király, akinek haladéktalanul Selina segítségére kell sietnie, különben a királynőnek vége. Tartóztasd fel a királynőt üldöző csapatot, és haladj tovább Devior városa felé, amelyről az a hír érkezett, hogy lemészárolták a lakosságát, és most védtelenül, üresen tátong, pedig ez a határszéli város egy fontos védőbástyája a birodalomnak. Útközben találkozol néhány túlélővel, akik a városból menekültek el, de most felismerve királyukat örömmel csatlakoznak hozzád. Vidd magaddal valamennyiüket, és amint a városba érsz, azonnal kezdd meg a megerősítését, kezdj el csapatokat gyártani, hogy megfelelően felkészülj a nomád hordák támadásai ellen. Amint a város megerősödött, és sikerült felállítanod egy csapatot, hozzá kell látnod a környező nomád táborok felszámolásához, és miután Selina kudarcot vallott, Vigornak kell folytatni a Lifegem keresését. Amint elindulsz észak felé, a legközelebbi telephez, az ottani parancsnok a csapataid elé jön, és megállít, hogy nem akar harcolni, hanem a parancsnokkal beszélni. Vigor elé áll, és meghallgatja mit akar. Természetesen békét akar kötni, amit Vigor elfogad, feltéve, ha előadják az eltűnt Lifegemet. A parancsnok esküdözik, hogy semmit nem tud a keresett tárgy hollétéről, de legalábbis a nomád nép nem rejtegeti, az biztos. Vigor hisz is neki meg nem is, de meghallgatja mit szeretne még a nomád vezető. A király segítségét kéri, hogy védje meg az utolsó megmaradt településüket, amíg az ottani nép újjáépíti a tábort, hogy fennmaradhasson a nemzetségük. Vigor megígéri a segítséget, ami mint kiderül abból áll, hogy a nomád tábor szomszédságában lévő ember-várost kell lerombolni. Az ígéret szép szó, és bár Vigornak kevés a katonája, de szerencsére megérkezik Selena egy csapat jól képzett katonával, és a nomádok felajánlják, hogy részt vesznek az ostromban. Így együttes erővel már jobban néz ki a dolog, úgyhogy rohand le bátran a várost, elegendő túlerőd lesz hozzá.
7. The end of the Order
Vigor új híreket kapott. Kémei azt jelentették, hogy valahol a Déli határnál az emberek valami titokzatos tárgyról suttognak, melyet a szomszédos királyság fővárosában őriznek, erős őrséggel. Mikor Vigor megérkezik a határ közelébe, néhány shade (árny) harcosba botlik, ami felettébb gyanús, hiszen ezek a teremtmények köztudott, hogy a szomszédos királyság szövetségesei. Azt is tudni róluk, hogy veszedelmes harcosok, és a láthatatlanná válás mesterei. Vigornak először el kell foglalni a határszélen letelepedett árny-csapat városát. Az első épület elfoglalása után máris gyárts shade harcosokat, akiket már te tudsz irányítani, így az ő segítségükkel el tudod foglalni a maradék három épületet is. Ha felszámoltad a telepet, egy csapattal menj nyugatra, Sir Reodik városába, ahonnan a híreket kaptad. A lovag útközben vár rád, és már alig várja a jöttöd, mert sürgős segítségre van szüksége, a városában garázdálkodó shade harcosok ellen. Tisztítsd meg a várost, és megtudod, hogy a rejtélyes Lifegemet, a terület délnyugati sarkában lévő városban őrzik. Nagyon nehéz dolgod lesz, mert a területen mindenfelé hemzsegnek a katonák, és Vigornak át kell haladni az egészen. Gyárts amennyi shade-et csak tudsz, és megállás nélkül menj a rejtekhelyhez. Amint odaérsz, minden irányból hatalmas túlerővel fognak rád támadni, de megfogod találni a keresett varázslatos tárgyat. Nem marad más hátra, mint visszajutni a határ túloldalára Sir Reodik várába. Ehhez a legjobb taktika, ha a határ közelében felállítasz egy csapatot, hogy Vigor üldözőit feltartóztassák, a királyt pedig vágtában útba indítod a célja felé. Ha szerencséd van, és elég gyors vagy, elérsz a városba, de ezzel még nincs vége a csetepaténak. A szomszéd királyság emberei ugyanis nem hagyják szó nélkül, hogy elvetted tőlük a Lifegemet, és az üldözésedre indulnak. Sir Reodik városában azonnal kezdj neki a város megerősítésének, és minél több katona felállításának, mert komoly erőkkel fognak rádtámadni. Építsd fel a városban az új típusú épületeket, és fejleszd ki az új tudományokat, hogy minél erősebb katonákat tudj az ellenséggel szembeállítani. A leghatékonyabbak a páncélos lovagok, és az új fegyvernem, a paladinok, akik a hosszú kardjukkal félelmetes katonák. Ha már elég ütőképes a csapatod, és lelassult a támadás üteme, indulj el keletre, amivel visszaszorítod őket a határ túloldalára.
8. Kingdom of Elves
A Lifegem tehát előkerült, de mint kiderült, meg kell semmisíteni ahhoz, hogy az átok elmúljon, és többé ne kerülhessen illetéktelen kezekbe. Erre viszont csak az elf nép egyik titkos helyen lévő városában épült templomban képesek az ottani szerzetesek. A feladat tehát megtalálni ezt a titkos várost, elvinni oda a Lifegemet. Útközben a királyt cserbenhagyják a shade harcosai – hiába nem tudják megtagadni önmagukat –, így Vigornak csupán néhány harcosa maradt. Amint elér az első elf faluba az ottaniak a segítségét kérik, árnyharcosok ellen. Miután sikerül legyőzni őket, építs egy Trade Postot és aranybányát, hogy legyen pénze az elf falunak katonákat toborozni, hogy megvédhessék magukat. Elég, ha négy őrtornyot felépítesz a falu északi szélén, és hátrahagyod a működő aranybányát. Az elfek sűrű hálálkodásai között folytathatod az utad, és a titkos város keresését. Indulj el hát északra, de alig hagyod el a falu határát, újabb shade harcosokba botlasz, akik alaposan megtépázzák amúgy sem nagy létszámú csapatod, legalábbis ha nem vagy elég óvatos, és a veled lévő látnokokat nem a csapatod élén mozgatod. Útközben kapod a hírt, hogy a human katonák megölték az egyik troll vezető gyermekét, amitől az éktelen haragra gerjedt, és mostantól minden embert halál fenyeget, aki a trollok útjába kerül. Nincs más választásod, el kell foglalnod az összes troll kolóniát a területen, hogy megakadályozd a további vérengzést. Erre viszont ezzel a csapatoddal nincs esélyed, így meg kell keresned a titkos elf várost, melyet a térkép északkeleti sarkában találsz. A várost elérve, az elf vezető udvariasan fogad, és megkér, hogy segíts nekik a környéken garázdálkodó shade harcosoktól megtisztítani a vidéket. Erre persze csak a troll csapatokkal és az elf katonákkal együtt van esélyed. Az elf városokban találkozol két új lehetőséggel: a varázstárgyak vásárlásával, és az elf harcossal, aki nem számít bele a populációs limitbe, így korlátlan mennyiséget gyárthatsz belőlük. Minden Elf városban kiválaszthatod, hogy melyiket akarod ott elérni. A varázstárgyakról külön táblázatban olvashatsz. Gyűjts össze tehát amennyi harcost csak tudsz, és először foglald el a területen lévő összes troll telepet, majd miután ott is tudsz harcosokat gyártani, az elfekkel együtt láss hozzá a shade táborok felszámolásához. Használd Vigor összes varázstudományát, mert nagyon sokan lesznek, és a legtöbb shade katona láthatatlan lesz, így nagy szükséged lesz a látnokokra. Koncentrálj különösen a délkeleti területre. Ha befejezted a hadjáratot, menj vissza a hírrel a titkos elf faluba, ahol amiért segítettél nekik, ők is megígérik, hogy segítenek megsemmisíteni a Lifegemet.
9. Chaos
Úgy néz ki, a Lifegem végre jó kezekbe került, de azért nem eszik olyan forrón a kását. Lord Razor és Lady Reya érkezik meg a hírrel Sir Austin városába a királytól, hogy barikádozzák el magukat, mert a felbőszített árny seregek a trollokkal összefogva le akarják rohanni a várost, ráadásul eljutott hozzájuk is a Lifegem híre, és meg akarják szerezni. Azt persze egyelőre nem tudják, hogy már az elf papoknál van, bár ez nem biztos, hogy befolyásolja az eseményeket. Egy darabig tűröd a szüntelen támadásokat, melyek nem akkora erejűek, hogy ne tudnád őket visszaverni, de épp annyira zavaróak, hogy miattuk ne tudj másra figyelni. Hogy ennek véget vess, először a troll falvakat kell felszámolnod. A várostól északkeletre találsz egy elf falut, melyet ha megtalálsz, felajánlják a segítségüket, és a főépületükben ismét tudsz azokból a bizonyos tárgyakból vásárolni. Szerelkezz fel alaposan, és gyárts minél több katonát, de amint van elég időd, ne feledkezz meg a fejlesztésekről, hogy ismét hadrendbe állíthasd a félelmetes paladinokat, és a páncélos lovagokat. Használd a hőseid varázserejét, és ne hagyd őrizetlenül a városod, amíg a főerőkkel a környéket tisztogatod, mert folyamatosan támadni fogják a még meglévő ellenséges telepek katonái, a shade és a troll csapatok.
10. The Fate of Equiada
Elérkezett a végső összecsapás, amely mindent eldöntő küzdelem lesz. Minden nemzet magának akarja megszerezni a Lifegemet, és hatalmas ellenséges csapatok gyülekeznek az elf birodalom minden sarkában. Ötven percig tart a szertartás, amíg a papok megsemmisítik azt a gonosz varázserejű tárgyat, és Vigor királynak és a barátainak a szövetségeseikkel együtt addig kell távol tartani a szentélytől a rohamozó ellenséges csapatokat, amíg a szertartás véget nem ér. Neked egyedül a terület északnyugati sarkában lévő városban van lehetőséged csapatokat gyártani, így erre a városra is nagyon kell vigyáznod. Legelőször látogass el a terület délnyugati sarkában lévő átjáróhoz, mert először itt fognak a Shade csapatok nagy erőkkel támadni. Itt jó taktika, ha annyi őrtornyot építesz, amennyit csak tudsz, mert ezekkel jó sokáig fel tudod tartóztatni a támadásokat. A városodra folyamatosan ügyelj, és oda is építs szinte lépésenként őrtornyot, mert azt a részt északnyugatról több hullámban támadni fogják. Időközben kapsz némi erősítést néhány páncélos lovag személyében, de jól teszed, ha addigra már annyi hőst hívtál segítségül, amennyit csak tudsz, és megtanítod őket az összes lehetséges varázslatra. Amint csillapodik a városod elleni támadás, egyszerre fognak lerohanni északról, és keletről. Ha van elég katonád, akkor ezeket a támadásokat egy időre visszaverheted, de ezután a városodat egy hatalmas sereg fogja lerohanni, és áttörik a délnyugati védelmi vonalad is. Ha ügyesen gazdálkodtál és fejlesztettél, akkor ekkorra már lesz annyi katonád a szentély körül, hogy megállítsd a mostanra már minden irányból özönlő ellenséget, és lesz ideje az elf papoknak befejezni a szertartást. Figyelj a hőseidre és a főhőseidre, ha meghaltak támaszd fel őket, és használd folyamatosan a varázserejüket. Ha sikerül a papoknak a Lifegemet megsemmisíteniük, akkor örök dicsőség fogja övezni Vigor király nevét, és a shade harcosok végleg eltűnnek a birodalom környékéről, és helyreáll végre a régi rend.
Ennyi volt az első tíz küldetés végigjátszása, de ezzel nincs vége a játéknak, ugyanis elölről kezdhetitek a másik két nép, a Foresterek, és a Darklingok vezetőjeként, az ő szemszögükből végigjátszva az eseményeket. Ez újabb tíz-tíz pályát jelent, melyeken természetesen egész más kalandok várnak, mint az eddigiek. A hely hiánya miatt azonban most nem tudjuk veletek megosztani ezen küldetések leírását, de ígérjük, pótolni fogjuk ezt a hiányt. Addig is kellemes időtöltést a játékhoz, és azért néha menjetek ki a strandra is!
Tudtad e?
– A megölt ellenségek időnként elszórnak csomagokat, melyeket felvéve értékes tárgyakra találsz.
– Szinte minden elfoglalt városban találsz egy kincsesládát, amely valami varázserejű tárgyat rejt.
– A varázserejű tárgyakat csak a hősök és a főhősök vehetik fel, és használni is csak ők tudják.
– A varázserejű tárgyakat éppúgy eladhatod, mint bármely más RPG-ben, és az így kapott aranyak a kincstárad gyarapítják.
– Az elf városokban olyan varázserejű tárgyakat tudsz venni, amiket sehol máshol nem tudsz megszerezni, és mindegyiknek (az árától függően) más a hatása.
Cheat kódok:
Játék közben nyomd meg az „Enter”-t és a felbukkanó üzen ablakba írd be a következő szövegeket.
makemefamous – 7 győzelmi pontot kapsz
makemerich – 3000 arany és 100 gyémánt a kasszába
fasterfaster – minden fejlesztés és egységgyártás felgyorsul
octrta – az összes csalás egyszerre
Equadia birtoklásáért küzdő három fő faj.
A Darklingok a mágia és a magma gyermekei, az egyik ősi faj Equiada földjén. Szakértői a kőnek, masszív épületeket emelnek fekete sziklából. Nyersanyagként aranyat használnak, melyekhez finomítókat emelnek és drágaköveket a Crystal Spire-ből. Minden épületük mellé jár egy Soulwatcher, mely egy repülni képtelen madár, ellenben képes megmutatni a láthatatlan ellenfeleket. Hála kapcsolatuknak az ősi istenekkel, minden darkling egység és hős képes meggyógyulni magától, akár a súlyosabb sebekből is.
A Foresterek kétféle nyersanyagot használnak, az aranyat speciális növényekkel termelik ki, melyek kész formában adják át a munkásoknak a nemesfémet. A másik nyersanyaguk a drágakő, amelyhez mágikus kutat kell építeniük a lelőhely mellé. Köszönhetően annak, hogy a házaik növények, azok szép lassan regenerálódnak, természetesen csak akkor, ha nem pusztultak el teljesen. Speciális egységük a Moon Hunter, mely fegyverével, a Moon Blade-del képes egyszerre több ellenfelet is megdobni. Remek vadászok, szinte minden idejüket erre fordítják békeidőben.
A Humanok (Emberek) a technika, a vallás, az alkímia és a mágia kombinációját használják. Fő nyersanyagforrásuk az arany és a gyémánt, melyet parasztok segítségével képesek bányászni a lelőhelyekről. Ugyanezek a parasztok szállítják tovább azt a Town Hall-ba vagy Trade Postba. Képesek gyógyítani egységeiket a harcmezőn is a monkok (szerzetesek) révén. A hősök képesek megtanulni a Life Steal varázslatot is, mellyel az ellenféltől ellopott életerővel gyógyíthatják a környező csapatokat. Az emberek az egyetlen faj Equiada földjén, mely rendelkezik annyi mérnöki tudással, hogy épületeit megjavítsa.
A játékban szereplő többi faj
A Dragonok (Sárkányok) a legősibb faj a vidéken, de ennek ellenére keveset tudunk az erejükről. A múlt és a jövő őrzői, és azt mondják magukról, hogy képesek utazni az időben, így képesek bárhol felbukkanni. A kolóniáik csak a sziklás területeken képesek élni.
A Trollok bár a legnagyobb erejű nép, mivel testük kőből van, de amilyen erősek, éppoly alacsony az intelligenciájuk is. Ők elfogadják a birodalom szabályait, csak hagyja mindenki őket élni békében.
A Shade-ek (Árnyak) egy magányos nép, aki azzal az egyetlen céllal jelent meg Equadia területén, hogy minden életerőt megszerezzen magának. Senkit nem tekint a szövetségesének, minden itt élő nép halálos ellensége. Legfélelmetesebb tudásuk a láthatatlanná válás, ami ellen minden faj másként védekezik
A Nomads (Nomádok) egy teljesen öntörvényű nép. Nekik mások az isteneik, ők csak a természet törvényeit fogadják el. Folyamatosan vándorolnak, és a legváratlanabb helyeken építik fel kis táboraikat. Minden faj megveti és semmibe veszi őket, ennélfogva mindenkit ellenségüknek tekintenek.
Az Elf nemzet volt az ősi időkben az egyetlen domináns faj Equadia vidékén. A Foresterek megjelenésekor törzsek sokaságára szakadtak, hogy megőrizhessék ősi varázstudományukat.