Az Electronic Art kétségkívül nyerő stratégiát alkalmaz a 3DO-ra fejlesztett játékok esetében.
Amellett, hogy eredeti ötleteket felhasználva is készítenek szoftvereket (Twisted, Shock Wave, Monster Manor), nem feledkeznek el az egyszer már bizonyított játékok átültetéséről és fejlesztéséről sem.
A Road Rash a második kategóriába esik. Egy motorkerékpár szimulátor, mely a kiváló grafikát a nagyszerű játszhatósággal párosítva Sega MegaDrive-on már nagy sikert ért el, s mindmáig az egyik legjobb maradt saját kategóriáján belül.
Ismerve a játék „előéletét”, mindenki egy szolid, játszható játékot várt.
Arra azonban senki se számított, hogy a játék ilyen jó lesz. A Road Rash 3DO verziója már szinte több mint játék, egy valóságos filmszínházi produkció.
Az élmény egy, a CinePak-kal készített motoros, üldözős jelenettel kezdődik, aláfestő zeneként a Road Rash fő témáját használva. Bármilyen jó legyen is azonban az intró, ami igazából számít, az maga a játék, s az Electronic Arts itt helyesen járt el, a jó intró mellett kellő figyelmet fordítva a játékra is.
A Road Rash öt különböző pályát tartalmaz, ahol más és más a környezet, az utakon zajló forgalom sűrűsége. A nehézségi szintek száma szintén öt, ezek határozzák meg forgalom többi résztvevőjének szívósságát, a teljesítendő szakasz hosszát, stb… A játékot két,alapvetően eltérő módon lehet játszani. Az első az un. Thrash mód,ahol bármelyik pályához kiválaszthatjuk a nekünk tetsző nehézségi szintet és már indulhatunk is. A második az un. Big Game Mode, melyben választanunk kell a játék által kínált nyolc karakter közül, majd valamelyik pályát kiválasztva megkezdjük a versenyzést. A célegyszerű, az első három hely valamelyikét megszerezve minél továbbkell jutnunk az egyre nehezedő körülmények között. Van egy dolog azonban, amely megkülönbözteti a Road Rash-t a többi motorversenytől, s ez nem más, mint a résztvevők magatartása, mely tökéletes harmóniában van az elképzelt vad motoros karakterével. Mindegyik egy-egy láncpörgető mániákus, aki inkább leveri a borítást a képedről, mintsem elengedjen maga mellett. Hála az égnek, védekezni mi is tudunk. Nincs jobb érzés annál, mint a városi forgalomban versenyezve, az ellenfelet egy váratlan mozdulattal az arra száguldó Porsche elé lökni, vagy egy lökéssel a házfalnak küldeni. Mármint a játékban persze. Szerencsére motorunk nem borul fel már a legkisebb koccanástól is, akisebb baleseteket sebességvesztéssel megúszhatjuk. Persze 200km/h-ás sebességgel egy betonfalnak ütközni már nagyobb károkkal jár,de végső esetben a nyereményként befolyt összegekből vehetünk újmotort. A Road Rash grafikája gyönyörű, a készítők nem fukarkodtak a részletes textúrákkal. Ami azonban nem látszik a képeken, az a meglepően jó mozgás, a 20 kép másodpercenkénti sebesség, ami a gyönyörű grafikát életre kelti. Az egyetlen aprócska “hiba”. amit fel tudunk hozni, a Thrash mód. A Thrash üzemmódot használva mindenki előre megnézheti az összes pályát, így a Big Game módban már semmilyen meglepetés nem várrá. Az “út az ismeretlenbe” sokkal izgalmasabb lenne. A John Madden Football-tól eltekintve, a legjobb eddig látott 3DO játék, valami,amire minden 3DO tulajdonos büszke lehet.