A tavaly augusztusban bejelentett S.T.A.L.K.E.R. második részéről eddig nem nagyon hallhattunk, de a fejlesztők voltak olyan kedvesek, hogy némi információval szolgáltak a játékról, melyet megosztunk veletek is.
A három részt megért Csernobilban játszódó FPS folytatását tavaly jelentették be, de a bejelentés után nagy volt a csend a játék körül, egészen mostanáig. Nem kaptunk túl sok mindent, de minden információnak örülni kell.
Az első fontos dolog, hogy a S2 egy teljesen új történetet mutat be, ami új szereplőkkel jár, de a régiek közül is visszatérnek néhányan, még nem lehet tudni, hogy pontosan kik. A második, hogy lecserélik az eddigi motort, és egy teljesen új, multiplatform engine-t dobnak össze. Ennek lehet örülni is, meg nem is, hisz az előző motor is rengeteg hibát tartalmazott, és csak rengeteg patch után váltak normálisan játszhatóvá az eddigi S.T.A.L.K.E.R. részek. A multiplatform kifejezéstől nem kell megijedni, a fejlesztők állítják, hogy nem szorul háttérbe a PC-s változat, mivel Dx11 támogatást is kapnak az asztali számítógép tulajok Ez nem árul el sok mindent, mivel jelenleg nagyon kevés játék támogatja a DX11-et, ráadásul azok sem tökéletesen.
Az utolsó dolog, amit elárultak, hogy a folytatásban nagyobb szerepet kap a túlélés, tehát elég sokat fogunk ételre, italra és egyéb létfontosságú dolgokra vadászni játék közben, tehát úgy néz ki, hogy sikerül megvalósítaniuk azt, amit már a Shadow of Chernobyl-al elterveztek, csak ki kellett venniük a kész játékból. Mindemellett újabb mutánsokat kapunk, bejárhatjuk majd Csernobil 1 és Csernobil 2 városát, és a CNPP háromszögbe, titkos laborokba, járatokba is eljuthatunk. Megjelenési dátum persze nem ismert, de figyelembe véve, hogy meddig készült az első rész, szerintem 2015 előtt ne nagyon számítsunk a S.T.A.L.K.E.R. 2-re.