Az időjárás alakulását elnézve nem könnyű eldönteni, milyen évszakban is járunk tulajdonképpen, ám a számítógépes játékkínálat alakulása egyértelműen jelzi: bár a monitoromról ragyogó tavaszi nap sugarai tükröződnek, nincs még vége a télnek. Múlt hónapban egy remekbeszabott síugró-szimulátort mutattam be nektek az RTL Ski Jump 2002 személyében, most pedig, jó két héttel a versenyek kezdete előtt már számítógépeinken üdvözölhetjük a téli olimpia hivatalos játékát, a Salt Lake 2002-t.
A fejlesztő, Attention To Detail igazi ötkarikás specialistának számít, hiszen az ő nevükhöz fűződik a 2000-es Sydney-i játékok számítógépes adaptációja is. Két éve tizenkét sportágban próbálhattuk ki magunkat, ennek tükrében a mostani hatos igencsak soványkának tűnik. A férfi lesiklás, női műlesiklás, férfi síugrás, női akrobatikus síugrás, férfi snowboard párhuzamos óriás műlesiklás és férfi kettősbob mellett még érdekes lehetett volna a biatlon, a gyorskorcsolya vagy a curling is, bár ez utóbbit a játék hivatalos oldalán kipróbálhatjuk, de ez azért nem az igazi. A játékmódokat tekintve elfogadhatóbb képet kapunk: öt nehézségi szinten és négy különböző módon versenyezhetünk. A Freeform Mode tulajdonképpen gyakorlás, itt kedvünk szerint beállíthatjuk a napszakot, az időjárási és látási viszonyokat, hogy bármely versenyszámot kipróbálhassuk gépi ellenfelek nélkül. Az Olympic Mode-ban az ötkarikás játékokon vehetünk részt akár több számban is. Mindig 16 induló között kell diadalmaskodnunk, ha a jól megérdemelt aranyéremmel a nyakunkban szeretnénk végighallgatni nemzetünk himnuszát. Sajnos csak 16 ország színeiben indulhatunk, melyek között hazánk nem szerepel. A Classic Mode-ban három élettel vágunk neki a játéknak. Ha egy sportágban szinten belül teljesítünk, továbbléphetünk a következőre, ám amennyiben elbukunk, azt egy életünk bánja. A végső győzelemhez mind a hat versenyben ötször kell sikert elérnünk. Végére maradt a Tournament Mode, amely egy 16 résztvevős, egyenes kieséses megmérettetés bármely számban, szigorúan éjszaka rendezve.
A Salt Lake 2002 egyik nagy hiányossága a hálózati multiplayer támogatottság teljes hiánya – ez nyilván a játék multiplatform voltának tudható be, csakúgy, mint az idegesítő kurzormozgatós gépelés, ami tipikus konzolos vonás. Egy gépen azért játszhatunk többen is, bár érthetetlen módon itt négyre van korlátozva a játékosok száma, ráadásul ezeknek külön irányítóval kell rendelkezniük (a billentyűzetet csak egyvalaki használhatja). Ez már csak azért is érthetetlen, mert a készítők büszkeségét, az osztott képernyős (na hiszen!) párhuzamos snowboard szlalomot leszámítva minden versenyszámban egymás után következnek a játékosok, így akár 16-an is versenghetnének egyetlen billentyűzettel, mint az RTL Ski Jump-ban.
A grafika ellenben tényleg szépre sikeredett. A T&L-el felvértezett grafikus kártyák képességeit kihasználva nappali, esti és éjszakai megvilágításban is szemrevételezhetjük az eredetiekkel szinte tökéletesen megegyező helyszíneket. Külön figyelmet érdemel a sportolók modellezése, motion capture animációik kivitelezése példaértékű. A versenyzők mozdulataiból és arcjátékából egy-egy próbálkozás után mindig tudhatjuk, hogy mit ért a teljesítményünk. A vizuális élvezeteknek persze komoly ára van: a játék gépigénye nem éppen piskóta, kissé túlzottnak is tartom az elvárásait. A részletes beállítási lehetőségeknek köszönhetően azért a gyengébb gépek tulajdonosainak is van esélyük az élvezhető sebesség elérésére. Hála a remek kameranézeteknek, igazán tévészerű élményben lesz részünk, melyhez hozzájárul a korrekt kommentátor és a valóban nagyszerű zeneválaszték is, utóbbi véleményem szerint a játék legjobban sikerült része.
Az irányításra nem térnék ki részletesebben, minden versenyszám kezelése könnyen elsajátítható, sohasem kell két tűzgombnál többet használnunk, de sokszor egy is elég. Ezzel együtt sem könnyű a játék, még a legkönnyebb fokozaton is nagyfokú összpontosításra és gyors reflexekre lesz szükségünk az igazán jó eredmények eléréséhez.
Végső soron ismét egy színvonalas sportjáték került ki az Attention To Detail műhelyéből, ám a legfájóbb hiányosságokat – a kevés sportágat, a multiplayer hiányát – az audiovizuális élvezetek sem tudják teljes mértékben feledtetni. Ennek ellenére érdemes kipróbálni: ha nem is lesz annyira emlékezetes, mint a Salt Lake-i téli olimpia, a havas sportok kedvelői jónéhány kellemes órát tölthetnek el vele.