Idén szinte minden ECTS díjat learatott a Monkey Island 2. Ezen a sikeren felbuzdulva az Adventure Soft / HorrorSoft AgosII nevû fejlesztõcsapata elkészítette saját játékát, amely Simon a varázsló kalandjait dolgozza fel. Nem mondhatjuk, hogy kevés munkát és energiát öltek ebbe a fejlesztésbe, de úgy tűnik, hogy az Elvira sorozat és a Waxworks sikerét célozza ez a remek program. A készítők azt ígérik, hogy az év legmulatságosabb kalandja készül el szeptemberre.
Elárulhatjuk, hogy Simon egy kisfiú, aki 14. születésnapján meghívja a nagybátyját Marvelo-t (profi varázsló), a party attrakciójaként. Marvelo, mint bűvész ámulatba ejti a közönségét (nyúl a kalapból, galambok a levegőben stb). Simon ezek hatására a tortagyertyák elfújásakor azt kívánja, bár oly nagy varázsló lehetne, mint Marvelo. Éjszakánként gyakorol egy kopott cilinderrel, de nem sikeredik se galamb, se nyuszi. Egy napon, egy számára olvashatatlan, antik könyv felkelti az érdeklődését. No hát innen indulnak a kalandok. Mágikus világok elevenednek meg, törpök, gnómok és egyéb fajok népesítik be ezeket. Nincs könnyű dolga hősünknek, de kis logikával és sok szerencsével átverekedhetjük vele kalandjai javát. A kalandok. A gyönyörűen megfestett háttérképek lenyűgöző minőségűvé teszik a játékot, az animációk pedig kiegészítik ezt a hatást.
A kezelés végtelenül egyszerű, a Monkey 2-ben megszokott stílusú. A tárgyak a képernyőn jól láthatóak, könnyedén használhatók. A játékról annyit lehet még tudni, hogy rengeteg logikai feladat nehezíti a játékosok dolgát, amely élvezetesebbé teszi a játékmenetet. A zene megkapó, pedig PC-n az már valami.
Igen, hát annak idején, amikor a Lucasfilm kitalálta a “Graphic adventure” kategóriát a Maniac Mansion-nal, nem gondoltuk, hogy ilyen lavina zúdul ránk a cégek jóvoltából. Kyrandia, Enchantia, Monkey Island, … és így tovább az idők végezetéig.
Néhány érdekesség a játékkal kapcsolatban. A készítők közül (5 stabil tag) hárman még soha nem dolgoztak számítógépen. A grafikusok megrajzolták a vázlatokat, majd a kész anyagot scan-nelték be és 256 színnel átrajzolták.
A profi szekció Mike Woodroffe-fal az élen készítette a kódot és a zenét. Woodroffe-ról érdemes annyit megjegyezni, hogy már több mint 10 éve dolgozik játékfejlesztőként. Ezalatt az idő alatt olyan munkákban dolgozott, mint a Heroes of the Lance, a Personal Nightmare, Elvira 1-2, Waxworks, Gremlins stb. A játékot egyébként Simon Woodroffe tervezte és írta. Némi szerénytelenség azért akadt a címadásban. Ejnye Simon…
Várhatóan a játék szeptember környékén keveredik piacra, bár amikor e sorokat írom, már jórészét láthattam. PC-n kb. 10 Mbyte helyre lesz szükség. Amiga 500-as verziója 32 színű lesz, de készül már az 1200-as 256 színű átirat is. Természetesen egyszerre készül az angol, a német és a francia nyelvű verzió. A remek intró és a fordulatos cselekmény remélem mindenkinek élvezetessé teszi ezt a játékot. Én személy szerint nagyon várom ezt a programot, melyet, mind grafikailag, mind játszhatóság szempontjából a Monkey 2-höz mérnek majd. Úgy látszik az új mérce elég magas, de talán akad egy-két kísérletező aki ezt a magasságot is megpróbálja túlszárnyalni. Itt az első próbálkozó. De ahogy az angol mondja “a puding próbája az evés”!
Tennék rá pecsétet is meg minden egyebet, de hát még nincs kész ezért is ez csak egy preview.
Várható formátumok:
Amiga 500-tól (1 mega) minden típusra. Hard diskre installálható lesz. Külön 1200-as speciális formátum – jobb grafikával.
PC: 256 VGA-MCGA, 640 k memória, MS-DOS 3.2 felett.
Sound Blaster, AdLib és Roland kártyák.
Hát ennyi lett volna előzetesként Simonról!
Hát ennyi lett volna előzetesként Simonról!