Semmi különösre nem számítottunk, mégis sokat kaptunk: egy elképesztő részletességgel felépített várost, csodálatosan animált mozgásokat és szinte végtelen játékidőt. Nagyszerű kihívások rejlenek a játékban és nehéz megunni.
Chapter 1: What Might Have Been
Cél: az alapok megtanulása
Az indulás után válasszuk ki a nagyobb lehetőségeket rejtő normál lengést! Rögtön bedobnak minket a mélyvízbe, ami jelen esetben a toronyházak tetejét jelenti. Kezdésként az alapvető mozdulatokat fogjuk megtanulni: futás, ugrás, mászás, lendítés. Gyakorolgassuk őket egy ideig, majd készüljünk fel a nehézfiúk elleni küzdelemre (akik a legritkább esetben lesznek csak kemények).
Chapter 2: A Day in the Life
Cél: harcolni a bűnözőkkel, a kötéllengés sebességét fejleszteni a boltban
Hátravan még a gyakorlásból a házak közötti ugrabugra: a mélybe ugorva is mindig ki tudunk lőni egy pókhálót, amin kellő tapasztalat birtokában rendkívül gyorsan tudunk haladni az épületek között. Egy jó Pókembernek az igazság érdekében kegyetlenül meg kell vernie a rosszfiúkat. Hamarosan egy rablást kell megakadályoznunk. Mindig használjuk a térképet, azon a különböző pontok jelzik, hogy merre kell mennünk. Ha utolérjük a gazembereket, kiugranak a kocsiból és futni kezdenek (mert úgy biztosan gyorsabb…). Le kell ütnünk mind a négyet (közben gyakorolhatjuk az egyszerűbb kombókat is), majd derítsük fel egy kicsit a terepet. Mindenfelé találhatunk tipp-pontokat (zöld kérdőjelek), és az egyik utcában találkozunk egy személlyel (kék pont a térképen), aki elmondja, hogy a térképen dollárral jelzett boltokban tudunk venni fejlesztéseket – keressünk is fel hamar egyet, majd vegyük meg 50 hősiesség-pontért az egyetlen „terméket”.
Chapter 3: Punctuality is the Thief of Time
Cél: eljutni a Pizza Parlorba, 2000 hősiesség pontot gyűjteni
A küldetések előtt Peter Parker észbe kap: órára is kell néha járnia. Mielőtt azonban ezt megtehetné, segítenie kell egy bajba jutott nőn. Jó sokat kell verekednünk, mire visszaszerezzük a táskáját. Ezután menjünk a játék által kért helyre (mindig távolságmérővel jelzik, hogy merre kell menni), majd öltözzünk át. Erre a továbbiakban is sokszor lesz szükség, hiszen a legtöbb, történetet előrevivő átvezető jelenetet akkor hozhatjuk elő, ha mindennapi énünk szerepét is átvesszük rövid időre (hogy mekkora lúzerként van ábrázolva PP, az egyébként már fáj)! Nem sokkal később Mary-vel is találkozhatunk, itt egy újabb jelenettel leszünk gazdagabbak. Ezek után nekiláthatunk a fő feladatoknak, tetszőleges sorrendben. Mostanra már tisztában kell lennünk a térkép főbb jelöléseivel (ebben segítséget nyújtanak keretes írásaink is), a kihívásokkal (Challenges) és a segítségekkel (Hint markers). Pontokat ezekből tudunk szerezni, ránk van bízva, hogy mennyi idő alatt és milyen módon tesszük ezt meg. Ha sok pontunk összegyűlt, ne felejtsük el néha a boltokat is felkeresni friss mozdulatokért! Látogassunk el a Pizza Parlorba is, itt megkapjuk a következő találkozási pontot, jó messze lesz. Ott egy jelenetben észrevesszük, ahogy egy épületbe rosszarcú fiatalemberek lopóznak be, ezért ott is hagyjuk a hölgyet. Keressük meg az épületet, menjünk be, majd intézzünk el mindenkit. Ezután egy 120-as mellbőségű cicaleányzóval találkozunk, aki a tetőkön át menekül előlünk. Hosszú hajsza következik, utol kell érnünk őt. Azt, hogy milyen irányba „repült”, mindig jelezi a játék, csakúgy, mint a kettőnk közti távolságot – nehéz elvéteni, bár hosszú időn át fog tartani a „cicázás”.
Chapter 4: All in a Day’s Work
Cél: a „Daily Bugle” megbízatást elvégezni, megvenni a második szintű lengést, 3000 pontot összegyűjteni
A célok közül a másodikat akár már az előző fejezetben teljesíthettük, ha ügyesek voltunk. Ha nem, akkor gyűjtsünk pontokat hozzá, úgyis szükségünk lesz rá. Vegyük az irányt a szerkesztőség felé (hej, ha én is ilyen hamar oda tudnék jutni…), a térképen trombitával van jelölve. Másszunk fel az épület tetejére, a középső szellőzőnyíláson be tudunk jutni. Ismét kirúgnak minket a munkahelyünkről, szerezzük hát vissza az állást. Öt darab fényképet kell készítenünk a leglehetetlenebb helyekről. Ezeket nem lesz nehéz megtalálni, ugyanis folyamatosan látjuk, hogy milyen távol vagyunk a következő ponttól, ráadásul egy „Take photo” felirat is segít a helyek azonosításában. A képek elkészülte után irány vissza a szerkesztőségbe. Nem mindenki fogad tárt karokkal… Na sebaj, az utcára kijutva találkozhatunk első főellenségünkkel, aki a keresztségben a Rinocéroszember nevet kaphatná leginkább.
Legyőzéséhez két dolog szükséges, az „elkerülés” (Dodge) és a „pókérzék” (Spider reflex) megfelelő használata. Előbbi akkor praktikus, ha az ellenfél ránk támad, és egy pillanatra felvillan a fény a fejünk körül – ekkor jól időzítve a gombnyomást, elkerülhetjük a támadást. Utóbbi belassítja a történéseket, ezért jól kombinálható az elkerüléssel: sokkal több időnk van reagálni az ellenfelek támadására. Rhino alapból sebezhetetlen. Ahhoz, hogy kárt tudjunk benne tenni, össze kell zavarnunk, mégpedig azzal, hogy sikeresen elkerüljük a támadásait a fenti taktikával (ekkor a feje körül jelezve is van, hogy megzavarodott). Néhány sikeres ütés után magához tér, akkor mindent előröl kell kezdenünk. Amennyiben legyőztük, már csak a 3000-hez hiányzó pontok összegyűjtése és a szokásos bevásárlás van hátra.
Chapter 5: A Meeting of the Minds
Cél: Doctor Octavius meglátogatása, Grapple Attack megvétele, 2000 hősiesség pont gyűjtése
Látogassuk hát meg a jó öreg doktort! Hosszú bejátszásban hallgathatjuk meg, ahogy ekkor még baráti hangnemben beszél egymással a két későbbi ellenség. A jelenet után szabad kezet kapunk, gyűjtögessük a pontokat és vásároljunk – a Grapple Attacket ne hagyjuk ki!
Chapter 6: Cat and Mouse
Cél: 5 Photo Op Token megtalálása, Mary Jane lakásának meglátogatása, harmadik szintű lengés megvétele és 2000 hősiesség pont összegyűjtése
Kezdjük el összegyűjteni a Tokeneket, 5 darab sárga jel segít nekünk ebben. Kiindulópontunktól messze vannak, de szerencsére egymás mellett helyezkednek el. Ha sikerült, ismét találkozhatunk a Fekete Macskával, sajnos ezúttal is több tucat háztetőn keresztül kell őt üldöznünk. Ha elkaptuk, menjünk el Mary házához, ahol egy üzenet vár minket, majd lehet utána rohanni (40 másodpercünk van). Ha nem sikerül, ne essünk kétségbe, csak egy jelenetről maradunk le, nem veszélyes. Ezután jöhetnek a feladatok szépen sorban: pontgyűjtés, vásárlás.
Chapter 7: Pride and Prejudice
Cél: a „Daily Bugle” megbízatást elvégezni, 3000 hősiesség pontot összegyűjteni
A szerkesztőségig repüljünk el, majd idegbeteg főnökünktől vegyük át a feladatot. A tetőről egy közelben lévő sportcsarnok aljába kell eljutnunk (kívülről még csak nem is hasonlít egy csarnokra…), ennek menjünk be az ajtaján. Kiderül, hogy egy hiperaktív (mi több, idegbajos), Quentin Beck névre hallgató srác be akarja bizonyítani, hogy jobb nálunk. Nem fog sikerülni neki. Első körben rabokat engednek be a terembe, akiket be kell gyűjteni. Van három verem, az egyik mindig zöld, a másik kettő piros, de váltogatják a színüket. Hálót kell kilőnünk az elítéltekre, majd magunkhoz kell húzni őket (ne lasszózzunk velük, mert nem túl célravezető). Ugyanazzal a gombbal, amivel magunkhoz rántottuk ezeket a derék embereket, be is tudjuk dobni őket a lukakba, persze Quentin sem lazsál közben. Három forduló van, ha nyerünk, továbbmehetünk a következő kihívásra. Ez sokkal nehezebb lesz, itt állandó takarásban kell maradnunk, mert lőnek ránk. Összesen három „életünk” van. Az elején rohanjunk jobbra, majd nyomjuk meg a gombot. Rövid idő múlva felliftezünk. Innentől kezdve mászva kell eljutnunk gombtól gombig, ha sikerült lenyomni, akkor továbbvisz minket a lift, de természetesen egyre nehezebb dolgunk lesz. Mászás közben forognak velünk az elemek (és ha a rossz oldalukon vagyunk, akkor lelőnek minket). Később össze-vissza mozognak – nagyon precíznek kell lennünk, hogy végig tudjunk menni a pályán, de ha rájövünk a mozgás ritmusára, mindig tovább tudunk menni. Legnehezebb az utolsó szakasz, de több módszerrel is megoldható. Például, leugorhatunk a földre, majd a gomb alatt egy hatalmas ugrással fel is juthatunk (közben egyszer-kétszer biztosan le fognak lőni, de háromszor nem). Természetesen létezik szép megoldás is: tökéletesen időzítve ugrálni elemről elemre, végig takarásban maradva (ne hagyjuk, hogy elforduljon velünk bármelyik, villámgyorsan kell „pattogni”). Ha sikerül az utolsó gombot is lenyomni, Quentin srác egy kicsit megszégyenülten lenyugszik, mi pedig hamarosan az utcán találjuk magunkat, ahol összegyűjthetjük a 3000 pont hiányzó részét.
Chapter 8: Sugar and Spice
Cél: Doctor Octavius meglátogatása, negyedik szintű lengés megvétele, 3000 hősiesség pont megszerzése
Keressük meg Octavius házát, a fehér iránymutató segítségünkre lesz ebben. Amennyiben átöltöztünk a tetőn, egy hosszabb jelenetet nézhetünk végig. Ezek után felgyorsulnak az események: rövid időnk van arra, hogy odaérjünk Mary-hez (mindig késünk, soha nem viszünk virágot és még pókok is vagyunk – azt hiszem nem lesz sok esélyünk a csajnál). Két távolságjelző mutatja, hogy hova kell mennünk, azonban egy robbanásba és a hozzá tartozó bűnbandába botlunk. Először nyugisan el kell intézni a tagokat, majd amikor kocsiba száll a maradékuk, üldözőbe kell venni és elkapni őket. Végre MJ-vel foglalkozhatunk megint, haladjunk tovább az irányába – amit látunk, az cseppet sem meglepő, nem csak a mi szemünk akadt meg rajta. Feltűnik a Cicalány, megpróbál vigasztalni minket (Peter Parker is inkább választhatna macskaembert párnak). Igen, eltaláltátok: üldözni kell ezúttal is a háztetőkön át, de legalább kiderül, hogy jó lány, nem a rosszfiúk oldalán áll. Ha utolérjük, akkor együtt vesszük fel a küzdelmet néhány rabló ellen, de a harc végén ő is és a szajré is eltűnik. Most akkor mégsem bízhatunk benne? Ezután szabad kezet kapunk, végezzük el a két megmaradt feladatot.
Chapter 9: When Aliens Attack
Cél: a „Daily Bugle” megbízatást elvégezni
Utunk ismét a szerkesztőségbe vezet, a már jól ismert úton jussunk el odáig. Valakinek megint nem tetszik hősiességünk, nézzünk ennek utána. Egy színházba vezet az utunk, amit megtámadtak az idegenek. Mulderék éppen a Resist & Serve-ben nyomoznak, így a telefonos segítséget nem vehetjük igénybe. Ahova érkeztünk, az maga a pokol. A színház lángokban áll, hat fotóst pedig Mysterio robotjai veszélyeztetnek. Jobb és bal oldalon van egy-egy galéria, amiről lógnak a fotósok. Először őket mentsük ki. Ha odaértünk valamelyikhez, akkor a hátunkra kapva kell a bejáratig visszavinnünk (Kemény? Az, de legalább szereztünk már az utcákon gyakorlatot a mentésben, az ugrásban és a lengedezésben. Ugye? Mert ha nem, akkor ez a legnehezebb ellenfél a játékban). Ha végeztünk ezzel a kettővel, akkor figyelmünket a lövöldöző ellenfelekre fordítsuk: ugrás, rúgás, ugrás, rúgás. Ennél több nem is kell, csak kikerülni a lövéseket. Ha mindegyiket elintéztük, a maradék négy fotóst is kivihetjük, ekkor már semmi nem fog zavarni minket (az a vicc, hogy még így, zavartalanul is nehéz). Mysterio (nem olyan a neve, mint egy huszadosztályú német kommersz-techno bandának?) persze nem hagyja annyiban, és megtámadja a Szabadság-szobrot (aki persze hagyja magát). Vegyük arra az utunkat. Nicsak, mit látunk? Támad a Mars! A szobor helyére pedig magát tette be a jó Mysterio. Hogyan fogunk a partról eljutni a kis szigetre? Természetesen az ufókon lengve. Ugorjunk a parton magasra, kapaszkodjunk bele kötéllel az első lebegő járműbe, majd lengedezzünk egyikről a másikra, amíg be nem jutunk a szigetre. Nem baj, ha beleesünk a vízbe, csak újra kell kezdenünk mindent. Fontos, hogy kellő lendülettel ugorjunk mindig, ha ez nincs meg, akkor nem érjük el a következő kis ufót. Rémálom? Nem, az most jön!
Nem szeretem a nagy szavakat, de ami most következik, az játékos pályafutásom egyik legdurvább részeként fogom számon tartani (nem nehéz, csupán hosszú, unalmas és káromkodásra ingerlő). Nyolc gömb veszi körül a legfelül tanyázó agyat, ezeket kell eliminálni. A sziget szélén találhatunk olyan kis ufókat, akikre ráakaszkodva felrepülhetünk a magasba. Ha elértük a csúcspontot, akkor libbenjünk át a szobor tetejénél elhelyezkedő, gömböket tartó csövekre. Most hosszú perceken keresztül fent fogunk lengedezni, egyik csőről a másikra, és megpróbáljuk széttörni a már említett gömböket (az ütés gombbal tudjuk ezt megtenni, de csak ha nagyon közel vagyunk hozzájuk). Ha sikerült mindet levadászni, akkor van fél percünk arra, hogy elpusztítsuk az agyat. Ezután újratermelődnek a gömbök… Az agy a szobor legtetején található, oda kell beugranunk az egyik cső végéről. Ha (véletlenül) sikerült, akkor azonnal használjuk a lassítást (Spider refelex), mert hatalmas kések forognak körbe, és könnyen kilöknek innen. Az agynak szerencsére elég néhány ütés, ha rajta vagyunk, akkor ne habozzunk. Ha ezen is túl vagyunk, és még mindig van kedvünk játszani, akkor haladjunk tovább. A parton vesszük át az irányítást, el kell mennünk Mysterio lakására. Az ufóknak sem megy jól mostanában, ugyanis másfél szoba-konyhánál többre nem futja. Az ablakon másszunk be, majd menjünk oda a szekrényhez. Rövid liftezés után egy vidámparkba jutunk, ahol először egy bohóccal harcolunk – használjuk a kitérést és visszatámadást, anélkül nehéz lesz leverni. Az épületben három hasonlóval találkozunk, üssük le őket, ne pattogjanak annyit. Egy tükörfalú helységben találjuk magunkat, ahol hasonmásaink rontanak ránk. Kezdjük el módszeresen összetörni a tükröket (minden harmadikat, összesen nyolc darabot kötelező, ezek mögül széttörésük után sugarak törnek elő), jó sok van belőlük, de harcolni ne álljunk le. Ha minden szükséges tükröt szétzúztunk, akkor amellett, hogy életünk végéig balszerencsések leszünk, az egyik elkezd zöldesen világítani. Azon sétáljunk keresztül, majd egy szobába jutunk, ahol láthatjuk kedvenc idegenünk hasonmását. Hagyjuk el a lakást, máris jön a következő – ennél nagyságrendekkel könnyebb fejezet.
Chapter 10: When Good Men Go Bad
Cél: ötödik szintű lengés megvétele, 3000 hősiesség pont összegyűjtése
Ugyan nincs a célok között, mégis muszáj meglátogatnunk Dr. Octaviust. Vegyük felé az irányt, hamarosan jelző is segíteni fogja a tájékozódásunkat. Ha megérkeztünk, egy nagyszerű videót láthatunk, amiben balul sülnek el a dolgok. Négy terminált kell elpusztítanunk, az első pontosan ott van előttünk (de amúgy szimmetrikusan kereszt alakban helyezkednek el a szobában), üssük szét! Középről elektromos lökéshullámok indulnak ki, vigyázzunk, mert ha eltalálnak, nagyot repülünk, és sokat sebződünk. Nyomjuk a gyorsítást és az ugrás gombot, majd amikor a hullámok éppen visszahúzódnak, ugorjunk a jobb vagy bal oldali terminálhoz egy hatalmasat. Akkor csináljuk jól, ha pontosan mellé érkezünk. Ezt kell ismételni, amíg mindegyik monitort szét nem vertük. Ezek után foglalkozzunk a két fő céllal. Miután megvettük az ötödik szintű lengést, hősünk észbe kap, hogy megint el fog késni óráról. Induljunk el a kék iránymutató segítségével. Útközben meg fog támadni négy Mysterio-féle robot, ezek mostanra nagyon könnyű ellenfelek lettek. Haladjunk tovább, egészen, amíg egy átvezető jelenetbe nem ütközünk. Ezután irány a szerkesztőség, ahova nem is tudom, miért járunk (megaláztatásért?), de mindenesetre el kell menni. Ha végeztünk, jöhet az újabb fejezet.
Chapter 11: The Underside of Crime
Cél: May nagynénivel találkozni a bankban, 4000 hősiesség pont összegyűjtése
Először induljunk el a bank irányába (fehér jel), ott öltözzünk át a tetőn. Ügyeink intézése közben Octavius ront ránk három emberével. Intézzük el nagyon gyorsan a három tagot, majd ezután foglalkozzunk a dokival. Folyamatosan igyekezzünk elkerülni a karjait, majd ebből ellentámadást indítani (de az sem rossz taktika, ha a csápjait hálókkal összecsomózzuk). Nem kell a teljes energiáját leverni (elég félig), elszalad idővel – na meg a nagyival. Kint az előtérben három lőfegyveres vár minket, intézzük el őket. Az épület előtt visszaszámlálás kezdődik. Másszunk fel nagyon gyorsan a bank tetejére, mielőtt az idő letelik. A nénit épp egy helikopterbe pakolják be, ennek üldözése lesz a következő feladatunk. A házakon lengedezve kell követnünk egy ideig, és nem szabad hagyni, hogy túlzottan eltávolodjon. Néhány kanyar után a nénit leteszik egy robogó vonat elé, ezt kell megelőznünk, természetesen megint az idővel és a vonattal kell versenyt futnunk. Ugorjunk rá az egyik szerelvény tetejére, majd hatalmas ugrásokkal haladjunk előre. A sínekre nem érkezhetünk, vagy lengve kell elkapni, vagy nagyon pontosan a feje tetejére kell érkezni. Ha megmentettük a nagynénit, mehetünk pontgyűjtögető utunkra.
Chapter 12: Shocking Developments
Cél: lakásunk meglátogatása, 4000 hősiesség pont összegyűjtése
Induljunk el a lakásunk felé (nincs messze a szerkesztőségtől), majd másszunk be az ablakon. Szinte még meg sem érkezünk, máris tovább is kell állnunk. Kék jelzés segít az utunk során. Találkozunk a cicalánnyal, majd vidám, éjszakai kergetőzés veszi kezdetét – ne hagyjuk, hogy nagyon elhúzzon tőlünk. Ez talán az eddig leghosszabb macskaüldözés, egy külvárosi gyárig kell eljutnunk (kitartás kell hozzá). A helyszínen következő főellenfelünk, Shocker vár ránk, aki – nomen est omen – sokkoló támadásaival próbál kifogni rajtunk. Nem nehéz ellenfél, használjuk gyakran a Spider reflex adta lehetőséget és üssük. Amikor látjuk, hogy elkezdi feltölteni magát elektromossággal, ugorjunk el időben, különben nagyot sebez rajtunk. Tulajdonképpen azon kevés ellenfél közt van, akit nyers erővel le tudunk gyűrni. A macsek segítségére ne számítsuk, ott van, ugrál, de nem igazán hatékony… Miután végeztünk, hagyjuk el az épületet és gyűjtsünk pontokat.
Chapter 13: Cleaning the Slate
Cél: a „Daily Bugle” megbízatást elvégezni, 4000 hősiesség pont összegyűjtése
Irány a szerkesztőség, majd a megbízatással menjünk a kék irányjelzés felé. Hamarosan egy üzletben kötünk ki, ahol személyesen Mysterio terrorizálja a boltost. A játék legnehezebb csatája következik most: egy ütéssel kell legyőznünk a három teljes életerő-csíkot felvonultató űrlényt! Sétáljunk hát oda és üssük meg egyszer… Mysterio elterül, kiderül, hogy az idióta Quentin Beck állt a háttérben. Vissza a szerkesztőségbe, majd ki az utcára: pókunk szomorú, egy cikknek köszönhetően a fél város kiábrándult belőle. Ismét fel kell mászni a szerkesztőség tetejére, ahol a fekete macska próbál minket vigasztalni (na ugye, ezt az utat kellett volna mindig is választani, PP). Mindenki kórusban vágja már: üldözés következik a tetőkön át. Ezúttal a legkegyetlenebb, legdurvább útvonalakat választja a kisasszony… Utunk során kétszer Octavius embereit is meg kell vernünk. Ha a híd alá értünk, lengedezzünk át a víz fölött a túlsó partra (nem a híd felett, hanem alulról). Itt már nincs messze a célunk, egy újabb gyár és Shocker vár minket. Ezúttal nehezebb dolgunk lesz, ugyanis pajzsot húz maga köré és felemelkedik a levegőbe. A Fekete Macska az egyik oldalon felmászik egy kapcsolóhoz, pontosan vele szemben másszunk fel mi is. Ha szól, hogy használjuk a kapcsolót, akkor nyomjuk meg, ezzel megszűnik a pajzs és Shocker is talajközeli élményben részesül. Ekkor lemehetünk, lassítsuk az időt és üssük. Ugyanazokkal a támadásokkal rendelkezik a földön, amivel már az előző csatában is, viszont itt sokkal kisebb a terem, ezért vigyázzunk, ha elkezd töltődni, ugorjunk a szoba másik végébe. Rövid idő után megint megkapja a pajzsot, ekkor kezdjünk mindent előröl (miután harmadszorra is lebontottuk róla, már végig a földön marad – legalábbis nálam így volt). Ha sikerül legyőzni, akkor jó eséllyel megvan a 4000 pontunk is, de ha mégse, akkor menjünk vissza a városba megszerezni.
Chapter 14: Burning Bridges
Cél: 3000 hősiesség pont összegyűjtése
A fejezet ismét rohanással indul: el kell jutni MJ-hez. Ő sajnos már megint férfivel volt (aki nem mi voltunk ezúttal sem), hazafelé pedig megtámadják. Intézzük el hamar a gazokat, majd beszélgessünk el a lánnyal. Jó szokásunk szerint vigasztalódjunk Black Cattel, kék jel vezet hozzá (a Chrysler Building tetején van). Versenyezhetünk vele, végre vissza lehet vágni a korábbi rohanásokért. Előbb kell eljutnunk a kijelölt ponthoz, de ha nem sikerül, akkor sincs baj, csak 500 ponttal leszünk szegényebbek. Elvezet minket egy helyre, ahol pillanatokon belül hatalmas csata lesz. Dönthetünk úgy, hogy beszállunk, de ha túl nehéznek tartjuk, akkor úgy is, hogy kimaradunk belőle – a lány elintéz mindenkit, csak idő kell neki. Ezután jól összeveszünk vele. Egyedül járkálva a városban idővel (két-három perc alatt) mégis csak eszünkbe jut, hogy meg kéne keresni. Ekkor a Pókember végleg szakít a Macskanővel, aki sosem volt az övé. Apró személyes megjegyzésemben az idióta szó biztosan szerepelne, de hagyjuk a szubjektív véleményt. Ezúttal Mary-t keressük fel, aki pillanatok alatt kidob minket… Röviddel később újabb kisfilmet nézhetünk meg, majd ezután átléphetünk a következő fejezetbe.
Chapter 15: To Save the City
Cél: lakásunk meglátogatása
Keressük fel a lakásunkat, természetesen ezúttal is csak rövid időre: MJ-vel kell találkoznunk, a ruhacseréhez 1 perc 50 mp áll rendelkezésünkre. Kék nyíl jelöli az irányt. Leülünk egy bárban, a lány már épen meggondolná magát, amikor ránk tör Octavius és magával viszi őt. Rohanás utána, megint 1:50-ig repkedhetünk, eléggé ki kell centizni minden mozgást, hogy időben odaérjünk. Ha sikerül, akkor megküzdhetünk Octaviusszal: egy vonat tetején vár minket, szaladjunk utána. Ugorjunk a síneken jó hosszúakat, hogy utolérjük a szerelvényt. A taktika egyszerű: ha tudjuk, használjuk a Spider reflexet, kerüljük el a csápokat és üssünk jó nagyokat, mindeközben pedig figyeljünk arra, hogy le ne essünk a robogó vonatról. Ha sikerül teljesen leredukálnunk az életerejét, egy hosszú átvezető jelenetet kapunk, amit szinte egy az egyben a filmből vettek át, mindenképpen érdemes megnézni. Közeledünk a végkifejlethez, de ehhez először 55 másodperc alatt kell kijutnunk egy kikötői ház tetejére. Pontos lendítések kellenek, felesleges mozdulatnak itt helye nincs. Octavius újjáépítette kis laborját, semmisítsük hát meg. Ezúttal nem 4, hanem 9 terminált kell kikapcsolnunk. Az első rögtön mögöttünk van. Forduljunk balra és nézzünk fel a magasba: ott lesz fent a következő, fel kell másznunk hozzá. A felső szint további három sarkában találunk még gépeket, hatalmas ugrásokkal simán el lehet egyiktől a másikig érni. Menjünk egy szinttel lejjebb! Itt három szoba van, mindben egy-egy gép, kapcsoljuk ki őket, már csak egy maradt. A padlón van egy rés, essünk le, de vigyázzunk, a vízbe ne pottyanjunk bele, mert kezdhetünk mindent előröl! Itt lent nézzünk körbe, az egyik sarokban lesz az utolsó terminál. Bemászni nem nehéz, jól kell időzíteni, különben az állandó energialöketek a vízbe sodornak minket.
Ha sikerül kikapcsolni az összest, következhet az utolsó csata. Ugyanazt kell csinálnunk, amit eddig is tettünk Octavius ellen, bár most sokkal gyorsabb és többet támad. Menjünk olyan helyre, ahol tágas tér vesz minket körbe. Ez azért fontos, mert ha fel tud mászni a falra, akkor sokkal nehezebb lesz eltalálnunk. Van, hogy egymás után hatszor-nyolcszor is támadást intéz felénk, ezt mind el kell kerülni ahhoz, hogy sikeres ellentámadást tudjunk bevinni. Ekkorra már specialistának kell lennünk az elkerülés használatában, mutassuk meg, hogy mennyire értünk hozzá! Ha egy sikeres elkerülés után jól lőjük ki a hálónkat, akkor gyakorlatilag nem tud mozdulni egy ideig! Győzelmünk esetén megnézhetjük a stáblistát, de ki ne kapcsoljuk a gépet! Két bónusz fejezet még hátravan.
Chapter 16: The First Day of the Rest of Your Life
Cél: 50000 hősiesség pont összegyűjtése
Nem, nincs egy nullával elírva, ötvenezerről van szó. El fog tartani egy ideig, de közben legalább megvehetünk a boltban minden kimaradt mozdulatot és beutazhatjuk a várost. Keretes írásaink segítenek abban, hogy mi mindent fedezhetünk fel most, hogy szabad kezet kaptunk (persze ezek egy részével eddig is lehetett foglalkozni, de most már semmi más dolgunk nincsen, lássunk tehát neki).
Chapter 17: The Second Day of the Rest of Your Life
Cél: nyolcadik szintű lengés megvétele
Ez pedig egészen pontosan annyi pontba fog nekünk kerülni, amennyi pontot az előbb gyűjtenünk kellett. Itt már nem szakítja meg semmi a játék menetét, a történetnek vége, lehet hajtani a száz százalékért. A játék szavatossága döbbenetes, ha valaki tényleg mindent végig akar csinálni, akkor az eddigiek csupán a bevezetőt jelentették számára, ugyanis a maradék teljesítéséhez több tucatnyi óra is kevés talán. Sok sikert mindenkinek ehhez!
Gyűjtőszenvedély
A játékban rejlő egyik legnagyobb szavatosságnövelő kihívást a milliónyi gyűjthető dolog jelenti. Lehetetlenség mindet felsorolni (a menü „Status” pontja alatt amúgy is megtekinthetjük pontos lebontásban, hogy hol tartunk) azonban álljon itt egy rövid összefoglalás a főbb lehetőségekről.
Hint markers: Már az első fejezettől kezdve elkezdhetjük a kétszáznál is több „kérdőjelet” felfedezni. Ezek amellett, hogy többnyire hasznos tanácsokkal látnak el minket, még kevés (10-50) hősiesség pontot is biztosítnak számunkra. Nem nehéz megtalálni, hiszen a térképen minden egyes darab jelölve van.
Challanges: Szintén jelölve vannak a térképen a kihívások. Ezek változó nehézségűek, de az közös bennük, hogy minél rövidebb idő alatt kell teljesíteni őket (meg van adva a szintidő). Többfajta feladat is van, a kulcspontok lengve történő bejárásától kezdve a hosszú falon futásig. Amennyiben sikerrel teljesítünk egy ilyen kihívást, lehetőségünk van még egyszer elvállalni, de ezúttal nagyon kevés idő áll csak rendelkezésünkre. Ezek az úgynevezett Meta-challange-ek, teljesítésük maximumra fejlesztett Pókember nélkül szinte lehetetlen.
Gyűjthető Tokenek: Tokenből is több fajta van, egy részük eldugott helyeken található meg, míg mások pl. csakis a legmagasabb felhőkarcolók tetején. Semmilyen iránymutatót nem kapunk azzal kapcsolatban, hogy merre helyezkednek el, így összegyűjtésük borzasztóan nehéz.
Gyűjthető címek: Nagyon sokfajta címet nyerhetünk el a játékban előrehaladva. Ezek egy részét könnyű megszerezni (pl. a főellenségek legyőzése után automatikusan kapunk valamilyen titulust), míg másokat nehezebb. Van, amelyik csupán időigényes (pl. 25 sikeres segítségnyújtás bűntényekkel kapcsolatban), de akad olyan is, aminek teljesítése szinte lehetetlen. Ilyen pl. a játék 100%-os végigjátszása (csak a viszonyítása kedvéért: a 15 szint teljesítése után kb. 50%-on állunk, de ez korántsem azt jelenti, hogy időben is eljutottunk már a feléig).
Extra lehetőségek a 16. fejezettől
Amennyiben végigvittük a játékot, a további történetmesélés helyett egészen más lehetőségek nyílnak meg előttünk (a térképen a „Key locations” menüpont alatt keressük őket), amik pontszerzésnek sem utolsók, ráadásul nagy kihívást jelentenek:
Pizzaszállítás: A boltban meg kell vásárolni a lehetőséget a megnyitására. Az egyik parton találhatunk egy pizzériát, ahol szállítást vállalhatunk. Megkapjuk a pizzákat – kezdetben csak egyet, aztán a sikeres szállításoktól függően egyre többet -, iránymutató jelzi, hogy merre, kiknek kell kiszállítani. Vigyázzunk, mert nem elég odasietni: az ugrásoktól, esésektől az ételek sérülhetnek (a deformálódást jelzi is a játék), és ha nagyon darabosan kapják meg a vevők, akkor elégedetlenek lesznek. Ha nem érünk vissza időben, akkor a főnökünk lesz csalódott – csak akkor végezzük jól a munkánkat, ha kivétel nélkül mindenki elégedett.
Fight arena: Ezt is meg kell venni a boltban. Emlékszünk még arra a raktárra, ahol Shockerrel először küzdöttünk? Ide mehetünk most harcolni. Összesen nyolc csatában vehetünk részt, minden esetben egy gyógyító tárgy van elhelyezve a pályán segítségként. Az első nevetségesen könnyű, az utolsó szinte teljesíthetetlen, annyi kemény ellenfél ellen kell egy időben helytállnunk.
Az ellenfelek sorban a következők:
1. Tíz ellenfél, a legkülönbözőbb, már ismert fajtákból
2. Négy géppuskás, három izomfiú és Rhino
3. Hét ember sokkolóval és Shocker
4. Egy mesterlövész, hat sima gengszter és Calypso
5. Hét erőember a doktor testőrségéből és Doctor Octavius
6. Két mesterlövész, két sima gengszter, Calypso és Rhino
7. Két-két Shocker és Octavius féle rosszfiú, valamint maga Shocker és Ock
8. Mindenki, aki él és mozog: Rhino, Calypso, Shocker, Octavius
Fényképezés: A szerkesztőségbe is visszamehetünk munkáért, de ne a főszerkesztőt keressük, hanem a nagyterem végében ülő embert. Itt időre kell elkészülnünk több fényképpel, az aktuális irány és távolság természetesen jelezve van, ráadásul közel érve feltűnik a „Take photo” felirat is (gyakorlatilag hasonló a negyedik fejezet küldetéséhez, azonban itt nagyon gyorsan kell dolgoznunk, ráadásul be kell kalkulálnunk a visszajutási időt is)!
Videónézés: Szintén a boltban vehetjük meg, hatására megnézhetünk a térkép egy bizonyos helyén (kamera jelzi) néhány kisfilmet.
Mindennapi problémák: segítség a járókelőknek
Nem szabad elhanyagolnunk ezeket a problémákat sem, próbáljunk gyakran segíteni azoknak, akik kérik. Ugyan viszonylag kevés pontot lehet ezzel besöpörni, de a megoldási idő is arányosan kevesebb, néhány másodperc alatt megleszünk a feladatok nagy részével. Úgy tudunk elfogadni egy küldetést, hogy beszélünk azokkal, akik feje fölött egy zöld kérdőjel van. Az alábbi feladatokkal találkozhatunk:
Autólopás: Egy-négy (számuk változó) személy ellopott egy autót, vegyük lengve vagy ugrálva üldözőbe őket. Ha sikerült ráugrani a kocsi tetejére, akkor nyomkodjuk az ütés gombot, amíg ki nem szállnak a tolvajok. Ha „villan” a fejünk, akkor nyomjuk meg a kitérés gombját, mert ilyenkor belülről lőnek ránk, és ha eltalálnak, leesünk az autóról. Miután kiszálltak a bűnözők, verjük meg őket.
Süllyedő hajó: Ez a legnehezebb mind közül. Úszni ugyebár nem tudunk, ezért próbáljuk a hajót minél jobban megközelíteni a szárazföldről. Nyomjuk a gyorsítást, így fussunk neki, majd ugorjunk el. Kb. a mozdulat közepén nyomjuk meg még egyszer az ugrás gombot, így duplaszaltóval elérhetjük a hajót (esetleg utolsó pillanatban lőjünk ki egy hálót is a biztonság kedvéért). Itt kapjuk fel embereket, majd ismételjük meg az előbbieket visszafelé. Addig kell ezt oda-vissza csinálni, amíg van ember a hajón.
Támadás: A segítségkérőt többen megtámadják (az ellenfelek és számuk változó, akár robotok vagy idegenek is lehetnek), ezeket kell gyorsan megverni. Előfordul, hogy a pénztárcát is elviszik, ezt vissza kell szereznünk.
Légtornázó munkás: Valamelyik közeli ház legmagasabb pontjáról lóg le egy munkásember, őt kell a megadott időn belül lehozni. Másszunk fel gyorsan hozzá a gyorsítást is használva, majd ragadjuk meg (ekkor már ne nyomjunk semmilyen más gombot, különben hajlamosak vagyunk mást csinálni) és essünk le vele a földre, ahol letehetjük.
Sérült munkás: Valamelyik közeli utcában megsérült egy munkás, őt kell kórházba szállítani. Kapjuk fel a hátunkra, majd iramodjunk neki. Tudunk a házakon is haladni, de az egyik kezünk foglalt, ezért a hálók kilövése sokkal nehézkesebb lesz. Ha odaértünk a bejárathoz, automatikusan letesszük.
Pénzszállító kirablása: A közelben rosszarcú fiatalok egy pénzszállítót pakolnak éppen ki, verjük meg őket. Plusz pont jár azért, ha az összekötözött szállítókat is kiszabadítjuk.
Lövöldözés: A rendőrök tűzharcba keveredtek néhány bűnözővel, menjünk oda és verjük meg őket (ne a rendőröket)! Mivel ezek mind lőfegyveresek, kicsit nehezebb dolgunk lesz.
Autós üldözés: Az autólopás és a lövöldözés keveréke – a rendőrök mellett mi is vegyük üldözőbe a menekülő autót, verjük szét, majd a kiszálló huligánokkal is tegyük ezt.
Kislány a lufival: Ez a küldetés annyiban különbözik az előzőektől, hogy nem kell elvállalni, néha egyszerűen „belefutunk”. Egy kislány sír az elszállt lufija miatt, amit a térképen fehér pont jelöl. Másszunk / repüljünk fel érte, majd miután automatikusan megragadtuk, vigyük vissza a gazdájának.
Bűnözők mindenfelé: Szintén nem „kapott” küldetés, de néha belefuthatunk olyan bűnözőkbe, akiket jól meg kell leckéztetnünk. (A legreálisabb, amikor 40 emeletes házak tetején találkozunk velük. Biztos napoznak, gondolhatnánk, na de éjszaka!?)
Tudtad-e: Az utolsó két fejezetben is eljuthatunk a Szabadság-szoborhoz, ehhez a Financial Districtben köröző egyik helikopterre kell felugrani.
Tudtad-e: A játék alapját képező mozifilm előállítási költsége 200 millió dollár volt, amit további 50 milliós marketingkampánnyal fejeltek meg a készítők.
Tudtad-e: Jelen cikk írásakor a film összbevétele már átlépte világviszonylatban az 500 millió dolláros küszöböt, és tucatnyi rekordot döntött meg.
Tudtad-e: A bűnözőket megverésük után kötözött sonka módjára fellógathatjuk a póznákra, ez a lehetőség azonban csak a tizenegyedik fejezettől áll rendelkezésünkre, és meg kell vennünk a szükséges extra mozdulatot a boltban.
Tudtad-e: A falon futás is fejleszthetővé válik, de csak akkor, ha mind a 150 felhőkarcoló-tokent összegyűjtjük.
Tudtad-e: A játékban New York nagy része le lett modellezve. A híres épületek mind a helyükön vannak, a jelentősebb helyszínek pedig tökéletesen felismerhetők.