Minden urhajó configurációs adatait a program a sfbspc13.txt nevu file-ban tárolja, melyet a “assetsspecs” könyvtárban találhatunk meg. A paraméterek módosításához eloször készítsünk egy biztonsági másolatot, majd a csak olvasható attributumot állítsuk át. Ha multiplayerben játszunk, akkor az összes gépen el kell végeznünk a módosításokat.
Íme egy-két tipp a módosításokhoz:
1. A hajtómuvek teljesítményét maximum 120-ig tudjuk tuningolni, kivéve a Federation hajókét, ahol néhány típusnál a 150 is elérheto. A hajtómuvek adatait a R_L_Warp, C_Warp, Impulse, Apr, Battery változók tartalmazzák.
2. A Federation hajók pajzsát 2000-re is növelhetjük, de a Klingon hajók ennyit nem birnak ki. A shield-re vonalkozó adatokat a következo helyeken találhatjuk meg: Shield 1, Shield 2_6, Shield 3_5, Shield 4, Shield Total. Minden hajón 6 pajzs van, a Total érték a 2_6 és 3_5 pajzsok kétszeresét tartalmazza.
3. A fegyverek megváltoztatásánál nem tudunk új felfüggesztési pontokat rakni a hajókra, csak a meglévoket használhatjuk. Ezeken belül szabado variálhatjuk az alábbiakat: heavy weapon (photons, rockets, plasma, ect) weapon (phasers, disrupters, ect). A fegyverek hatószögének (ARC) mindenesetben ALL-t kell beállítanunk, hogy minden irányba tudjunk tüzelni.
4. A rejtozködés beállításához keressük meg a Cloak num változót és e mögé írjuk be a kívánt értéket, hogy mennyi enrgiát akarunk a láthatatlanságra fordítani.
5. A hajók számát a base és a max érték határozza meg, a base érték mindig 3-mal kevesebb. Sikeresen alkalmazható a max értéknél a 30, de kipróbálható egyes típusoknál a 10,20 vagy harmincas érték. A launch rate jelzovel az ujratöltés nélküli kilövések száma szabályozható. A hajón lévo vadászokat a hajók leírásánál találhatjuk meg, maximális számuk 6 lehet mind a 4 tárolóhelyen. Ennél nagyobb szám esetén elszáll a játék.
6. A mozgás a turn mode-nál és a move cost-nál van definiálva. Az elobbi beállítását AA-re míg az utóbbiét .25-re érdemes állítani.