Minden űrhajó konfigurációs adatait a program a sfbspcl3.txt nevű f
tárolja,
melyet az “assetsspecs” könyvtárban találhatunk meg. A paraméterek
módosításához
először készítsünk biztonsági másolatot, majd a csak olvasható
attribútumot állítsuk át.
Ha multiplayerben játszunk, akkor az összes gépen el kell végeznünk a
módosításokat
Íme egy-két tipp a módosításokhoz:
1. A hajtóművek teljesítményét maximum 120-ig tudjuk tuningolni, kivéve a
Federation hajókét, melyek néhány típusa esetében a 150 is elérhető.
A hajtóművek adatait a R_L_Warp, C_Warp, Impulse, Apr, Battery változók
tartalmazzák.
2. A Federation hajók pajzsát 2000-re is növelhetjük, de a Klingon hajók
ennyit nem bírnak ki. A shieldre vonatkozó adatokat a következő helyeken
találhatjuk meg: Shield 1,
Shield 2_6, Shield 3_5, Shield 4, Shield Total.
Minden hajón 6 pajzs van, a Total érték a 2_6 és 3_5 pajzsok kétszeresét
tartalmazza.
3. A fegyverek megváltoztatásakor nem tudunk új felfüggesztési pontokat
rakni a hajókra,
csak a meglévőket használhatjuk. Ezeken belül szabadon variálhatjuk az
alábbiakat:
heavy weapon (photons, rockets, plasma stb.), weapon (phasers, disrupters
stb.).
A fegyverek hatószögének (ARC) minden esetben ALL-t kell beállítanunk,
hogy minden irányba tudjunk tüzelni.
4. A rejtőzködés beállításához keressük meg a Cloak num változót, és e
mögé írjuk be a kívánt értéket, hogy mennyi energiát akarunk a
láthatatlanságra fordítani.
5. A hajók számát a base és a max érték határozza meg, az előbbi mindig
3-mal kevesebb. Típustól függően 10, 20 vagy 30 értéket alkalmazzunk.
A launch rate jelzővel az újratöltés nélküli kilövések száma
szabályozható.
A hajón lévő vadászokat a hajók leírásánál találhatjuk meg, maximális
számuk 6 lehet mind
a 4 tárlóhelyen. Ennél nagyobb szám esetén a játék elszáll.
6. A mozgás a turn mode-ban és a move costban van definiálva.
Az előbbit AA-ra, míg az utóbbit .25-re érdemes állítani.