Nem tagadom, egy kicsit meg voltam lepődve, amikor arra kértek, írjak egy bemutatót erről az MMORPG-ről, hiszen ez idáig nem hallottam róla egy szót sem. Ezen nincs is mit csodálkozni, hiszen a program egy az egyben koreai fejlesztés. Az ARAIDC Co. 1999-ben alakult Szöulban, ahol jelenleg majd’ százan dolgoznak az éppen futó négy-öt projecten.

Amint azt sokan tudják is, Koreában üzemel a legnagyobb játékosszámmal rendelkező MMORPG, valamint meglehetősen népszerűek az online játékok (Diablo 2 játékosok pontosan tudják, miről is beszélek :-)). Ennek megfelelően az ilyen típusú játékok is egy kicsit mások az általunk megszokottaktól. Erre nagyon jó példa a Story of Forestia, ugyanis az erőszakos cselekményeket igyekeztek a lehető legjobban lecsökkenteni.
A történetben minden játékos egyfajta bogárként vesz részt. Ez elsőre egy kicsit furcsának tűnik, de aztán kiderül, hogy nem nagyon vészes a dolog, hiszen inkább kicsi, félig emberi alkattal rendelkező fantázialényekről van szó. A programban debütál először az online játékok között az ún. MPS (Muli-Scenario Progress), ami azt eredményezi, hogy a játékosok a küldetéseket különbözőképpen fejezhetik be, és ennek megfelelően fogják a következőt megkapni. Ezzel rögtön elérték azt, hogy a játék többször, ismétlések nélkül elkezdhető. Hogy ez valójában hogyan működik, arra később kapunk hiteles választ.
A karakterek megformázása esetén először a „jópofa” és a „kis aranyos” jelzők jutottak eszembe, valamint az, hogy inkább a fiatal korosztálynak készítik a játékot. Összesen tizenkét különböző kis izé 🙂 közül választhatjuk ki a nekünk tetszőt. Néhány közülük már ismert.
Vivó (fencer): ő a nehézfiú, aki a kardnak (késnek és a lándzsának) is mestere, ámbár sohasem használja gonosz dolgokra tudását. Bátor és magabiztos, tisztaszívű harcos.
Idéző (summoner): ártatlan kislánynak kinéző karakter, azonban mindenféle idézésnek, rontásnak, átváltoztatásnak mestere – a boszorkány szó jobban illik hozzá. Fegyverként csupán varázslatait használja, ám ez bőven elegendő.
Táncos (dancer): teljesen tiszta jellemű, a jó oldalon álló figura. Érdekes módon táncával képes gyógyítani és sebeket okozni. Azt hiszem, a szokásos papi kaszt megfelelője.
Íjász (archer): sötét, villámgyors szemek és kezek jellemzik, melyek halálossá teszik bárminemű célzófegyverrel a kezében. Ennek ellenére mint meleg szívű karaktert említik, tehát a jó oldalhoz tartozik.
A harci képességekre szükségünk is lesz, hiszen Forestia nem minden lakója olyan békés, mint amilyenek mi vagyunk (igaz?). Természetesen az ellenfelek is miniatürizált rovarvilágunkból kerülnek ki. Találkozhatunk hangyákkal, tüskéshátú bogarakkal, skorpióval, vagy akár tarantellával is, persze csupán a jelenlegi ízelítő a játékból és még sok-sok rosszfiú kerül elő az alkotók képzeletéből.
A többjátékos programok egyik alappillére a játékon belül kiépíthető szociális és társadalmi rendszer. Ebben a tekintetben ezidáig azt tudhattuk meg, hogy a játék guild-alapú lesz, és elsősorban a kooperatív játékmenetet fogják támogatni. Ez nem meglepő, hiszen majd’ minden MMORPG erről szól. :))
A grafikát legjobban a rajzfilmszerűség jellemzi, ámbár teljes egészében renderelve lett a képi része, amit a meglehetősen egyszerűen elnevezett Cartoon Rendering Method biztosít. A színek között a világosak dominálnak, ezzel is megteremtve azt a könnyed, meseszerű hangulatot, amit a játék sugároz. A képeken látható koreai feliratok ne rémisszenek el senkit, hiszen angol verzió is készül, amit valószínűleg mindenki jobban értékel majd, mint a keleti írásjelek szövevényét.
Az eddigi kép alapján, amit a szorgos koreai weboldal-készítők elénk tárnak (nagyon pöpec, Flash 5 alapú cucc), egy meglehetősen érdekes és újszerű programmal találjuk szembe magunkat. Ez persze nem gond, hiszen egy kicsit felfrissítik a bal egérgomb nyomogatásában kimerült agyi tevékenységünket, valamint utat nyitnak a fiatalabb korosztály felé is, de a korosabbak is szórakozhatnak ebben a jópofa világban.