Senkit ne tévesszen meg a játék címe, egyáltalán nem egy fagyos hangulatú programról van szó. A Microids által készített Syberia ismét egy vérbeli kalandjáték. A főhősnő, egy igen vonzó külsejű ügyvéd, bizonyos Kate Walker azért érkezik egy eldugott kis városkába, hogy a cége képviseletében átvegyen egy gyárat, amit aztán játékok gyártására kívánnak használni.

Ám a kezdetben egyszerű feladatnak tűnő dolog végül nagy bonyodalmak okozója lesz. A világ, amelyben a játék játszódik, képzeletbeli, ám a mi időnkben, a valós francia Alpokban kezdődik. Furcsa robotokkal irányított ajtók, bélyegzők és felhúzható mozdonyok várnak ránk, kissé őrült egyénekkel fűszerezve. A környezet gyönyörűen meg van rajzolva, és a kihívások is igen kellemesek, amelyekkel a játék során találkozni fogunk. Egyetlen hátránya a Syberiának, hogy elég rövid. Aki végigküszködi magát ezeken a kissé elvont városokon, annak a vége kissé összecsapottnak és túl gyorsnak tűnhet. Mindenesetre aki kedveli a kalandjátékokat, az semmiféleképpen ne hagyja ki. Főleg mivel a kalandjátékok piacán amúgy is igen szegényes manapság a kínálat, valódi gyöngyszemmel pedig csak ritkán találkozhatunk.  

Valadilene

Megérkezve a hotelba a pultról vegyük fel a kulcsot, és tegyük a csengető baba hátába, majd nyomjuk meg a gombot. Beszéljünk a portással a szobafoglalásról, majd nézzük meg csomagjainkat, és kérjük meg a portást, hogy segítsen (help) felvinni azokat a szobába. Vegyük fel a faxot a sarokban az asztalról, és hívjuk fel a rajta található számot a mobilról. Ezután a portástól kérdezzük meg, megérkezett-e már a faxunk (mission). Vegyük fel a Momo által hátrahagyott fogaskerekeket, majd hagyjuk el a szállodát, és induljunk el balra az utcán. A pék utáni második ház ajtajánál helyezzük a második faxot a robot kezébe. Húzzuk meg a mellkasán, majd az oldalán lévő kart. Menjünk be az irodába (a második szoba), és üljünk le a székbe. Kérdezzünk a küldetésről (mission), mire kapunk a fickótól egy levelet. Kifelé menet vegyük fel a kijárat melletti fogasból a teleszkópos kulcsot. Ezután menjünk az utcán jobbra két képernyőt. Dan felhív minket. Menjünk a jobbra lévő kapuhoz (elég nehéz észrevenni). Tegyük a teleszkópos kulcsot a felső baba kezébe, tekerjük el a kulcsot az alsón, majd húzzuk meg a kart. A szökőkútnál a bal felső út felé menjünk tovább. Húzzuk meg a kart az oszlopon, majd vissza a szökőkúthoz, és a bal alsó útnál irány be a gyárba. Induljunk el jobbra, és be a bal felső sarokban lévő ajtón. Húzzuk meg a jobbra lógó láncot, majd a baloldali kart. Vissza a gyár bejáratához, és most balra menjünk el a lépcső mellett. Miután édesanyánk felhívott, indítsuk be a „targoncát”, hogy az odavigye a konténert a géphez. Menjünk be az itteni ajtón (a targonca fölött), és a csörlővel eresszük le Oscart, az automatont. Beszéljünk vele a termelésről (production), majd vissza a bejárathoz, és fel a lépcsőn. Itt nézzünk be az irodába, és a könyvespolcnál húzzuk ki a jobbról második könyvet a felső polcon. A zene elhallgatása után megkapjuk a zenei hengert. Távozzunk az irodából, és balra fel a lépcsőn. Kapcsoljuk be a három kapcsolót, a baloldali kart húzzuk meg kétszer, hogy az aranyszínű (a legvilágosabb) faminta jelenjen meg. Helyezzük be Oscar kártyáját középen a nyílásba, majd húzzuk meg a jobboldali kart. Vegyük magunkhoz a kész lábakat, és adjuk oda őket Oscarnak. Vissza a szökőkúthoz, és most menjünk tovább a jobb alsó úton. Jobbra kerüljük meg az épületet egészen a hátuljáig, ahol menjünk be a sövénylabirintusba. Balra forduljunk be a kapun, és a másik nyitott kapunál felmenve vegyük ki a kulcsot a kútból. Vissza a ház hátuljánál lévő létrához, és használjuk az előbb talált kulcsot, majd másszunk fel. A padláson balra az íróasztalból vegyük ki a tintát és a naplót. A padlás másik végében a sötét sarokban húzzuk meg a lámpa zsinórját, mire megjelenik Momo. Miután beszéltünk vele, ad nekünk egy papírt és ceruzát. Menjünk vissza az előbbi sarokba, és helyezzük a falnál lévő gerendára a papírt, hogy egy másolatot készítsünk az oda vésett mamutról. Az így elkészült képet adjuk oda Momónak, majd kövessük őt az utcára, onnan pedig balra, amíg ki nem nyitja nekünk a kaput. Menjünk keresztül a parkon, míg a csónak után meg nem találjuk Momót egy sziklán ücsörögve. Fel a lépcsőn, és próbáljuk megmozdítani a zsilipet felhúzó kart, és mivel nem sikerül, kérjük meg Momót, hogy segítsen (help). Miután eltörte a kart, tegyük el, és menjünk a csónakhoz. A letört karral húzzuk ki az evezőt, majd ismét kérjük meg Momót, hogy segítsen kiszedni a nedves evezőt. Mikor visszavitte a sziklához, kérjük meg, hogy nyissa ki a zsilipet (help). Ezúttal sikerül is, és a leesett vízszint miatt be tudunk menni Momo sziklájánál a patakon keletkezett ösvényen keresztül a barlangba. A barlangban vegyük fel a mamut babát a földről, és térjünk vissza a szálloda elé. Innen induljunk tovább jobbra a templom felé. Kerüljük meg a templomot jobb oldal felől egészen a hátsó ajtóig, amin menjünk be. A falon található kereszt mögötti titkos rekeszből vegyük magunkhoz a kulcsot. Ezt a kulcsot helyezzük a szekrény jobb felső sarkánál lévő kulcslyukba. A második fiókból vegyük ki a lila kártyát, majd húzzuk ki a harmadik fiókot, és húzzuk meg jobboldalt a kart, hogy hozzáférjük a fiók titkos részéhez. Tegyük el az ott található kulcsot, és hagyjuk el a szobát. Menjünk a templom oldalán lévő lifthez. Mellette a falban találunk egy dobozt, amibe helyezzük el a négy fogaskereket, amit még a hotelban találtunk. A kart meghúzva nyissuk ki a lift ajtaját, és menjünk fel. Helyezzük a lila kártyát a robot hátán lévő nyílásba. Ezután menjünk a mauzóleum bejáratához (a videón látott épület a templomtól balra), és tegyük a fiókban talált kulcsot a kalapba. Bent húzzuk ki Hans koporsóját, és vegyük magunkhoz a Valadilene zenei hengert. Térjünk vissza a gyárba, és a lépcsőn felmenve az irodába a hengert helyezzük be a zenedobozba. A történet után tegyük el a bábukat, majd a szökőkúttól jobb felső úton induljunk tovább. Szálljunk fel a vonatra, és beszéljünk Oscarral a küldetésről (mission). Ezután elhagyva a vonatot a pénztárnál ismét beszéljünk vele a küldetésről. Menjünk vissza a jegyző házába (ahol a levelet kaptuk), és az asztalon nyissuk ki a bélyegző bábu kalapját, majd öntsük bele a tintát. Helyezzünk egy engedélyt (Release Permit) az asztalra, és nyomjuk meg a piros gombot, majd tegyük el a lebélyegzett iratot. Vissza a vasútállomásra, fel a vonatra, de ne menjünk be, hanem a másik oldalon szálljunk le. A vonat elején tekerjük el a kereket, húzzuk meg a kart, és ismét tekerjük el a kereket. Szálljunk fel a vonatra, és középső kis szobában a bal oldali szekrény felső polcára tegyük a két zenei hengert, míg a zenedoboz bábuit a középen álló oszlopra, és végül a mamutot az asztalon lévő tartóra. Adjuk oda Oscarnak az engedélyt és a jegyet, hogy elinduljunk végre.

Barrockstadt

Szálljunk le a vonatról a bal oldalon. Balra menjünk át a lépcsőn, míg a vízparthoz nem érünk, ahol vegyük fel a földről a horgot. Az állomásfőnökkel beszéljünk a küldetésről, majd induljunk el vissza. Menjünk el a vonat mellett, tovább a vízparton, míg meg nem látjuk a vonatot felhúzó szerkezetet. Vissza a vonatra, ahol beszéljünk Oscarral. Tőle megtudjuk, hogy az egyetem rektorai beszélni akarnak velünk. Szálljunk le a vonatról, és a lépcsőnél induljunk el jobbra a hídon. Szemben az ajtónál ne menjünk ki, hanem forduljunk jobbra. Ezután le a lépcsőn, és a hajó kapitányától kérjünk segítséget (help). Vissza a lépcsőn, majd jobbra keresztül az udvaron, el a mamutok és kardfogú tigrisek mellett az egyetemre. A bejárattól egyenesen előre, majd a hallban forduljunk balra, és be az első ajtón, így bejutunk a könyvtárba. Jobbra elindulva a könyvespolcok mentén másszunk fel a létrán. Tegyük el a gombákról szóló könyvet (a kilógó sárga fedelű), majd vissza a bejárathoz. Le a lépcsőn az asztalokhoz, és a jobb alsó sarokban lévő asztalról vegyük el a könyvet. Távozzunk a könyvtárból, és balra menjünk a rektorok irodájába. Beszéljünk velük a pénzről (money) és a Sauvignonról. Ezután hagyjuk magukra a kissé fura rektorokat, és a folyosón egyenesen haladva menjünk át az egyetem másik szárnyába. Itt egy mamut csontváza mellett megtaláljuk professzor Ponst. Beszéljünk vele Hansról és a Sauvignonról. Távozzunk az egyetemről, és térjünk vissza a vonathoz. Vegyük magunkhoz a mamut babát, majd az állomásfőnöktől is érdeklődjünk a Sauvignon felől. Mikor elment, a lépcsőtől jobbra a hídon ismét megtaláljuk. Újra kérdezzük meg, mit tud a Sauvignonról. Menjünk vissza az egyetemre, ahol adjuk oda a mamutbabát professzor Ponsnak. Ő ekkor kinyitja nekünk a labort, ahová menjünk is be. Balra vizsgáljuk meg a szekrényt, és vegyük el a Barrockstadt zenei hengert a középső polcról. Menjünk a labor elejébe az asztalhoz, és kérdezzük a professzort a Sauvignonról. Jobbra a kísérleti asztal sarkáról vegyük fel a fogót és a Yangala-Cola port tartalmazó üveget. Vissza a rektorokhoz, és ismét kérdezősködjünk a Sauvignon felől. Menjünk vissza az állomásfőnököz a hídra, és bármilyen hihetetlen, de érdeklődjünk a Sauvignonról, mire ő kinyitja nekünk a kert kapuját. Át a másik hídon és balra az ösvényen menjünk ki a kertbe. Kövessük az utat, míg el nem jutunk a Sauvignon bokorig. Szedjünk róla néhány gyümölcsöt, majd menjünk vissza a hídhoz. Innen induljunk el jobbra, és szórjuk oda a gyümölcsöket a létránál lévő madaraknak, majd másszunk fel a létrán. A gépmadár hátuljából vegyük el a pirosas színű tojást, amihez használjuk a laborban talált fogót. Menjünk vissza az állomásfőnökhöz a hídra, aki ad nekünk egy üveg bort. Ezután induljunk el az egyetemhez, és az előtte lévő építmény kis hídján átkelve kerüljük meg az egészet. A hátuljánál vizsgáljuk meg az ajtót, és tegyük a tojást a mérleg üres kanalába, majd tekerjük el a kereket. Másszunk le a létrán, és a karral hozzuk működésbe a zenészeket. Vissza a rektorokhoz, akiktől kérjük el a jogos fizetségünket (money). A kapott pénzt adjuk oda a hajóskapitánynak. Vegyük fel a kulcsot a földről, majd vissza az állomásra. Menjünk el a híd mellett az irányítópulthoz. Helyezzük be a kulcsot, hogy hozzáférjünk a számokhoz, majd üssük be # 4, 2 * gombokat. Vissza a hajóhoz, és kérdezzük meg a kapitányt a zsilipekről (locks). Miután a bárka beállt a helyére, az irányítópultnál üssük be a # 4, 1 * gombokat. Menjünk a vonat elejéhez, és kérjünk a kapitánytól segítséget (help). A kidobott lánc végére tegyük a parton talált horgot, és induljunk meg a felhúzó szerkezet felé. Útközben felhív minket professzor Pons, hogy megkezdte az előadását, ezért térjünk vissza az egyetemre. Menjünk fel a hallban lévő mamut mellett balra a lépcsőn az előadóterembe. A rendkívül érdekfeszítő előadás után menjünk Pons laborjába a földszinten. Vegyük fel az íróasztalról a mamutbabát és a jegyzeteket. Vissza a vonathoz, a felhúzó szerkezethez, és menjünk át a vonat másik oldalára. Tekerjük el a kereket, majd használjuk a kapcsolót, hogy felhúzzuk végre a vonatot. Szálljunk fel a vonatra, és tegyük a barrockstadt-i zenei hengert az oszlopba, aminek a tetején a két bábu van. Ezután tegyük a mamutot a helyére. Kérdezzük meg Oscart a küldetésről. Miután a vonat megállt, szálljunk le jobbra. Kerüljük meg balra a pénztárt, és menjünk be a sarokban lévő ajtón a falnál. Fel a lépcsőn, és keresztül a falon az irodába. Itt beszéljünk a kapitánnyal a küldetésről. Nézzünk bele a távcsőbe, és addig nyomkodjuk a jobboldali piros gombot, amíg tiszta nem lesz a kép. Az íróasztalon találunk két poharat, amelyekbe öntsünk bort, majd szórjunk az egyikbe a Yangala-Cola porból. Miután a kapitány megitta a borát, megkapjuk a szükséges papírokat. Vissza a pénztárhoz, és adjuk oda Oscarnak az előbb kapott papírokat, hogy megkapjuk a jegyet. Már csak fel kell szállnunk a vonatra és odaadni a jegyet Oscarnak.

Komkolzgrad

Szálljunk le a vonatról, és induljunk meg az óriás felé a vonat elejénél. Másszunk fel a lábán lévő létrán, és a polcról vegyük el a Komkolzgrad zenei hengert, az óriásról készült vázlatot és a fogantyút. Ezt helyezzük be a jobbra lévő irányítópultba, nyomjuk fel kétszer és nyomjuk meg a piros gombot, hogy felhúzzuk a vonatot, majd húzzuk le kétszer a kart. Másszunk le a létrán, és vissza a vonatra, ahol a hátsó szobában megtaláljuk a megkötözött Oscart. Vegyük fel a padlóról a csípőfogót, és klikkeljünk Oscarra, hogy kiszabadítsuk. Helyezzük be az oszlopba a talált zenei hengert, majd menjünk vissza az óriásba. Nyomjuk fel a kart egyszer, és másszunk át a szegélyre. A csípőfogóval nagyítsuk ki a lemezen lévő rést, és másszunk be a lyukon. Vizsgáljuk meg a polcot balra, és vegyük fel a gyújtógyertyát. Menjünk vissza az óriásra, és húzzuk le a kart egyszer, majd másszunk le. Menjünk a vonat hátuljáig, és a kart meghúzva várjuk meg a liftet, majd menjünk le vele. Vizsgáljuk meg a balra lévő gépet, és a gyújtógyertyát helyezzük a tetejére, majd húzzuk meg a kart. Folytassuk utunkat a bányában egyenesen a másik liftig, amivel ismét menjünk le. Jobbra menjünk fel az orgonához, és vizsgáljuk meg a robotot. Vegyük fel az orgonán nyugvó csavarhúzót, és vissza a lifthez. A saroknál forduljunk balra, és nézzük meg a létrán a lemezt. A csavarhúzóval szedjük ki a csavarokat, és másszunk fel. Menjünk be Borodine igazgató irodájába a balra lévő ajtón, és kérdezzük őt a küldetésről. Ezután másszunk le a létrán, és menjünk a leereszkedett Helena szobájába. A szoba végében vegyük ki a nyitott fiókból a könyvet és a leveleket, majd hívjuk fel édesanyánkat a mobilról (a nyilakat használjuk a telefonon). Vissza az igazgatóhoz, és ismét beszéljünk a küldetésről, majd kimenve szálljunk be a kisvasútba. Ezután jobbra induljunk tovább, egyenesen fel a lépcsőn, és be a kapszulába. Menjünk el a fickó mellett, és vegyük fel a földről a vodkásüveget. Miután a fickó elment, menjünk vissza a kapszulába. A végében balra található polcot vizsgáljuk meg, vegyük magunkhoz az iratot és a kulcsot. Hagyjuk el a kapszulát, le a lépcsőn, és jobbra tekerjük el a kereket a fickó mellett. Vissza a kapszulához, és a daru melletti konzolba tegyük be a kulcsot. Először mozgassuk el a kart a bal nyíllal, majd a felfelé nyíllal, végül pedig a középső kart, hogy elinduljon a víz. Ezután menjünk el a fickó mellett jobbra, és kerüljük meg jobbra a kilövőállást. A léghajó zárját megnézve balra kerüljük meg a kilövőállást, és a lépcsőn menjünk fel az irányítófülkébe. A pultról tegyük el a kulcsot, és helyezzük be a konzolba. Vegyük le a lemezt a kar alatt, és kössük össze a négy vezetéket, majd kapcsoljuk be a konzolt a karral. Vegyük ki a vezetékektől jobbra a vérvételi készüléket a pultból, és menjünk vissza az asztronautához. Érdeklődjünk a léghajó felől (airship), hogy megkapjuk tőle a kulcsot. Nyissuk ki a léghajó ajtaját, és húzzuk meg a kart. Mivel semmi nem történik, menjünk vissza az irányítófülkéhez, ahol megtaláljuk az asztronautát. Vegyünk tőle vért a pultból kiszedett készülékkel, és az irányítófülkében tegyük a vérmintát a helyére. Nyomjuk meg a bal szélső gombot, majd a következőt, ám mivel túl magas a vér alkoholtartalma, nyúljunk bele a vérvevő szerkezetbe. Ismét nyomjuk meg a balról második gombot, aztán sorban jobbra felé a többit. Menjünk ki a fülkéből, és vegyük fel az eldobott tekerőkart a ládák mellől. Menjünk a kapszula melletti űrhajóhoz, és mögötte lévő lépcsőn menjünk fel. A tekerőkarral hozzuk működésbe a szirénát. Vissza a léghajóra, és ismét húzzuk meg a kart.

Aralbad

Szálljunk ki a léghajóból, és menjünk be a hotelba. Menjünk el a pult mellett, és nyissuk ki a rács melletti ajtót a sarokban. A raktárból tegyük el a polcról a zöldüveges mosószert. Vissza a pulthoz, és húzzuk el az ablaknál a függönyt. Menjünk ki az udvarra, és öntsük a mosószert a szökőkútba. Ekkor vissza a hotelba, és a pultnál szólaltassuk meg a csengőt, hogy felhívjuk a portás figyelmét. Miután kiment, menjünk be a pult mögé, és nézzük meg a pultot közelebbről. Nyomjuk meg a piros gombot középen, és tegyük el a hotelt reklámozó iratot. Nézzük meg a vendégkönyvet, és jegyezzük meg Helena kódját (1270). Induljunk tovább a kinyitott rácsnál a medencéhez. Ezután balra, és a bárban az ajtónál üssük be Helena kódját, majd húzzuk meg a kart. Mivel az ajtó nem nyílik, menjünk tovább a medence mellett a sarokban lévő öltözőbe, és a padlóról vegyük fel a belépőkártyát. Hagyjuk el az öltözőt, és menjünk fel a folyosó végére, ahol vegyük fel az egyik poharat az asztalról. Vissza az ajtónál lévő konzolhoz, és írjuk be a kártyán látható kódot (0968). A folyosón vegyük fel a gázmaszkot az akasztóról, és menjünk ki. Egyenesen előre egészen a móló végéig, ahol beszéljünk Helenával. Miután elment a portás, jobbra a korlátnál tegyük el a harangot. Menjünk vissza az ajtóig, ahol balra a korlátnál találunk egy másik harangtartót. Tegyük rá a harangot, és szólaltassuk meg a lánccal. Térjünk vissza az épületbe, és vegyük le a gázmaszkot. A bárpult mellett beszéljünk Jamesszel, a tolószékrobottal. Miután behozta Helenát, kérdezzük meg a nőt, mit tud Hansról. A beszélgetés után vizsgáljuk meg a bárpultot alul. Vegyük el a citromot és a mézes üveget. Hagyjuk magára Helenát, és a medencét körbejárva a két sakkozó mellett a falon tekerjük el a melegvizes medence csapját. Ezután merítsük meg a mézet a kis medencében, és menjünk vissza a bárpulthoz. A citromot tegyük be balra a helyére, míg a mézet jobbra a tartóba, a vodkát pedig mellé. Nyomjuk meg az I/O gombot, aztán balról a második billentyűt, kapcsoljuk át jobbra a kis kapcsolót, nyomjuk meg a balról harmadik billentyűt, majd a mézet jelölő gombot, a citromot facsarjuk ki, adjunk hozzá jeget, és végül nyomjuk meg a bármixert jelelő gombot jobbra. Ha sikerült a Kék Helena koktél, akkor tegyük a már korábban szerzett poharat a bárpultra, majd beszéljünk Helenával. Ezután már csak fel kell szállnunk a léghajóra.

Visszatérés Komkolzgradba

Menjünk fel a lépcsőn, és vizsgáljuk meg a rácsot, majd a csípőfogóval vágjuk le a lakatot. Ezután nézzük meg a zongoristát, és használjuk a csavarhúzót, hogy leszedjük a kezeit, amik valójában Oscar kezei. Le a lépcsőn, egyenesen előre, és miután odaadtuk Helenának Oscar kezeit, szálljunk be a liftbe a képernyő jobb felső sarkában. Menjünk végig a járatban, és húzzuk meg a kart. A lift felrobbanása után induljunk vissza, és másszunk be a csőbe. Vizsgáljuk meg a ládákat a bal oldalon, és vegyük ki belőle a dinamitot. Menjünk a vonat elejéhez, és beszéljünk Oscarral, majd szálljunk fel a vonatra. Ezután menjünk ki a vonatról, és tegyük a dinamitot az óriás lábára.

Visszatérés Aralbadba

Szálljunk le a vonatról, és menjünk a vonat elejénél lévő felhúzó szerkezethez. Tekerjük el a kereket, majd húzzuk meg a kart, hogy felhúzzuk a vonatot. Beszéljünk Oscarral a küldetésről, majd kövessük Felixet, a portást a hotelba. A pulton vizsgáljuk meg a tévé melletti dobozt. Tegyük el a mamut robotot, majd menjünk a bárba, és beszéljünk Helenával. Végül menjünk ki a mólóra, és beszéljünk a padnál Hansszal.