Mikor először hallottam a Syphon Filter-ről, egyből megállapítottam, hogy milyen hülye címe van, ráadásul nem is szeretem a szódavizet. Aztán kiderült, hogy a készítők nem vicceltek, egész komoly kis játékot hoztak össze. Azóta a SF sorozattá érett, a legfrissebb rész immár PS2-n jelentkezik.
A sorozatoknál (legyen az játék, film, avagy könyv) mindig az első az igazi. Az eredeti ötlet sokszor átütő erejű és meghatározó, ezzel szemben a folytatásoknak sokkal nehezebb a dolga, ugyanabban a témában (kapcsolódnia kell az előzményekhez stb.) kell még nagyobbat alkotnia, hiszen felül kell múlni a korábbit. Nos valljuk be, ez sokszor nem sikerül. Sőt, továbbmenve, általában nem sikerül. Nagyon kevés példát lehetne mondani az ellenkezőjére.
A Syphon Filter sorozat élete 1999-ben indult és óriási sikerrel debütált az első rész. Ez nagy szó, különösen, ha figyelembe vesszük, hogy a hasonló témát feszegető Metal Gear Solid mindössze pár hónappal korábban jelent meg. Gabe Logan, a játék főhőse örökre beírta magát a videojátékok nagykönyvébe és mindenki kíváncsian várta hogyan alakul a sorozat további sorsa. Nos a folytatásra nem kellett sokáig várni, már egy év múlva megjelent, ám nem tudott felnőni az előd által felállított szinthez. A játék nem volt rossz, de túl keveset mutatott ahhoz, hogy osztatlan siker legyen, így csak a rajongók lelték benne örömüket. A harmadik rész is hasonlóképp járt, itt ráadásul még az a tény is bejátszott, hogy időközben elavult a PlayStation, mint játékplatform, megjelent az új generáció, ám a kiadó mégis inkább a régi gépre hozta ki. Mindkét folytatás elbukott, nem tudtak igazán semmit hozzátenni az alapjátékhoz, inkább olyan érzés volt velük játszani, mintha csak új pályákat kaptunk volna.
Ilyen előzményekkel (no meg néhány év elteltével) érkezett meg a negyedik epizód, amely a keresztségben egész pontosan a Syphon Filter: The Omega Strain nevet kapta. Ez már végre PS2-re jelent meg (szép is lenne, ha még most is PS1 lenne a platform), ennek megfelelően a grafika is szebb, mint korábban és a lehetőségek is tágabbak. Itt van mindjárt az online játékmód, amely az egyik nagy újítás. Ebben tulajdonképpen ugyanazokat a pályákat kell megoldanunk, mint single player-ben, csak cooperative módban, azaz egyszerre négyen vághatunk neki ugyanannak a küldetésnek, egymást segítve. Ez egyébként nemcsak egy lehetőség, hanem a játék szerves része. Ugyanis aki a fejébe vette, hogy 100%-osan végigviszi, annak itt is jeleskednie kell, ugyanis vannak olyan bonuszok, amelyek pont a multiplayer pályákkal állnak összefüggésben. A pályák nagyok és rendkívül összetettek, olyan helyszíneken járunk, mint Japán, Jemen, Ukrajna, Svájc vagy Montenegro. A feladatok is igen sokrétűek, egymásból következnek. Sokszor nem is sejtjük a pálya elején, hogy ok-okozat révén mit is fogunk még csinálni a későbbiekben. Ennek megfelelően egy-egy pálya igen sokáig tart, pláne ha ráadásul úgy akarjuk végigvinni, hogy minden apróságot teljesítünk, ráadásul időre, ugyanis az is számít, ha a bonusz küldetések és egyéb nyalánkságok is érdekelnek. Rengetegféle fegyver van, a téma megszállottjai valószínűleg el lesznek ragadtatva a gyönyörűségtől, olyan nagy a választék.
Összességében idáig semmi negatívum nem hangzott el. Mit itt akkor a probléma? Félreértés ne essék: a The Omega Strain nem egy rossz játék, mint az az eddigiekből is kiderült, de sajnos azt kell mondjam, hogy nem is kiemelkedő. Sokkal inkább átlagos. A grafikáról azt mondtam szebb, mint az eddigi részeké, ám időközben eltel pár év és bizony a konkurencia nem aludt. El lettünk kényeztetve az olyan programok által, mint a Splinter Cell vagy a Metal Gear Solid 2. (hogy a folytatásokról ne is beszéljünk), és bizony hozzájuk képest az új Syphon Filter-nek csak a rút kiskacsa szerepe jut. Az átvezető animációk sem valami jók, sőt tartalmilag sem kiemelkedők. Egyrészt unalmasak (szinte kizárólag beszélgetések) másrészt egy kicsit kesze-kuszák, az ember egy idő után nem nagyon tudja követni a fonalat. A játszhatósággal nincs igazán gond, ám nem is találunk semmi kiemelkedőt, semmi innovatívat. Persze a sok fegyver és a hatalmas, összetett pályák jók, ám a kezdő játékosokat lehet pont ez az, ami elriaszt majd, a játék ugyanis nem könnyű. Egy-egy szintnek bizony sokszor neki kell majd állnunk, először csak kiismerni, feltérképezni, aztán ha célunk a teljes végigjátszás, akkor egy logikus tervet felállítani a megoldandó feladatokhoz, ráadásul mindezt úgy, hogy a kiírt időn belül legyünk készen. Nos ez rengeteg idő, persze a rajongókat lehet, hogy pont ez hozza majd tűzbe, másokat elriaszthat. A legnagyobb újításnak szánt online mód sem hozza meg a csodát, végül is ugyanazokat a pályákat kapjuk meg és ugyanazokat a missziókat (ráadásul nálunk ez a speckó még mindig nem elérhető). Mindezt persze nem azért írtam le, hogy bárkit is elriasszak, sokkal inkább azért, hogy előre tisztázzuk, nem lesz itt semmiféle trónfosztás vagy revolúció, mindössze egy jó játék, amivel a stílus rajongói kellemes órákat, napokat szerezhetnek maguknak, semmi több. Ezek után nézzük magát a játékot.
A történetben továbbra is jelen vannak az eddigi szereplők (Gabe Logan és Liang Xing is) ám ezúttal nem ők viszik a prímet. Rögtön a játék elején kreálhatunk egy karaktert, ebből is kiderül tehát, hogy egy újoncot fogunk irányítani. A beállítható dolgok kizárólag külsőségek, tehát a játszhatóságot nem fogják befolyásolni, talán csak a szépérzékünket. Csak a rend kedvéért: beállíthatjuk ügynökünk nemét, haját, arcát, testalkatát, bőrszínét, szóval teljes megjelenésébe van beleszólásunk, végezetül el is nevezhetjük. A következő dolgunk az lesz, hogy eldöntsük, online vagy offline akarunk-e szórakozni. Nos a hazai körülményeket tekintve maradjunk az utóbbinál. Eljutottunk a pályaválasztó képernyőre. Összesen 17 szint közül választhatunk, persze csak akkor, ha már megnyitottuk őket. Elsőre ez a szám nem tűnik soknak, de mint az már többször említésre került, igen nagyok a pályák, szóval nem lesz egyszerű a dolog. A következő helyszín mindig akkor nyílik meg, ha már az előzőn a főbb célokat teljesítettük. Mindenhol van azonban egy időlimit is, amelynek a lényege, hogy ha ezen belülre kerülünk, akkor hozzáférhetünk a bonusz pályákhoz. Négy ilyen van, és kettő, három vagy négy szinten kell az említett időn belül kvalifikálnunk, hogy ezeken is részt vehessünk. A nevéből adódóan természetesen ez nem kötelező, a dolog rajtunk áll, hogy mennyire vesszük komolyan a játékot. Van egy gyakorló pálya is, ezt érdemes a legelején kiválasztani, mert itt az alapvető mozdulatokkal és irányítási módokkal ismerkedhetünk meg részletesen. Ha kiválasztottuk az általunk preferált pályát, akkor következik az átvezető anim, majd felszerelhetjük emberünket. Automatizálásra nincs lehetőség, nekünk kell minden alkalommal kiválasztanunk, hogy milyen fegyvereket akarunk magunkkal vinni. Érdemes is ezt jól átgondolni, mert bár kezdetben nem nagy a választék, később annál inkább az lesz, és mivel csak limitált mennyiségű arzenál lehet nálunk, nagyon sok függ attól, hogy mivel indulunk el. Szerencsére azért lehet többféle dolog nálunk, de minden kategóriában csak egy. Ez jelent egy kis kézi fegyvert, akaszthatunk valamit a hátunkra, és egy másikat a nyakunkba, továbbá gránátok és egyszerűbb szerkezetek (pl. kés vagy elektromos sokkoló) birtokosai is lehetünk. Ha a fegyverkezés megvan, rögtön a játékba kerülünk, nézzük is át egyből az irányítást.
L2 – oldalazás balra
R2 – oldalazás jobbra
L1 – manuális célzás
R1 – automata célzás
D-Pad balra – térkép
D-Pad jobbra – elemlámpa / éjjellátó szemüveg
Bal analóg kar – mozgás
Jobb analóg kar – oldalazás
Jobb analóg kar (benyomva) – újra tárazás
Háromszög – mászás / tárgy használat
Négyzet – lövés
X – guggolás / osonás
Kör – bukfenc
A képernyőn segítségünkre lesz a radar, amely hozzánk képest mutatja az ellenfelek és a célpontok helyét, ám ha ennél pontosabb helymeghatározásra lenne szükség, akkor használjuk a térképet. Mivel a pályák többszintűek, ezért ezt muszáj volt itt is megoldani, egy térbeli modellel oldották meg a feladatot a készítők. Ez egyrészt jó, mert úgy forgathatjuk, ahogy akarjuk, másrészt viszont rossz, mert bizonyos esetekben nehezen átlátható. Mindenesetre használjuk ki a lehetőséget, hogy forgathatjuk, sőt ki-be zoomolhatunk az analóg karok segítségével, az R1-gyel pedig váltogathatunk a célpontok között. Ha netán nem lenne világos mi is a feladat (menet közben folyamatosan jönnek a rádióüzenetek az új feladatokról, és ez a képernyő alján is kiírásra kerül), akkor a Start menüben erről is tájékozódhatunk, itt egyébként azt is nyomon követhetjük, hogy mit teljesítettünk már ezekből. A célzásnál figyeljünk arra, hogy az automata mód kényelmes ugyan, de nem túl hatékony, ennek következtében gazdaságtalan is. Ugyanis sokan már az első pályán is golyóálló mellényben szaladgálnak, az imént említett célzás pedig testre irányul. Sokkal inkább javallott a manuális mód, így nem csak lőszert spórolhatunk, de sokkal eredményesebbek lehetünk (egy jól irányzott fejlövésnél nincs is jobb). Muníciót egyébként útközben találhatunk majd, egyrészt a hulláktól, másrészt a véletlenszerűen előforduló ládákból. Ilyenkor dönthetünk, hogy csak a lőszert vesszük fel, vagy a fegyverünket is lecseréljük az új kedvéért. Nem árt alaposan megfontolni az ilyen lépéseket, mert a fegyvereken nagyon sok minden múlik. A lőszerrel is bánjunk csínján, van ugyan utánpótlás, de nem baj, ha nem Rambo módjára közlekedünk. Már csak azért sem, mert sokszor van olyan feladat, hogy osonnunk kell, hogy ne vegyenek észre, másrészt meg lesznek olyan feladatok, ahol bizonyos embereket nem szabad lelőnünk, mert ha ez megtörténik, akkor kezdhetjük az egész szintet újra a baki miatt. Egy-egy feladathoz többféle megoldás is létezhet, válasszuk ki a nekünk szimpatikust és építsük fel optimálisan a tervünket a pálya végig viteléhez. Próbáljunk fedezékeket keresni, ha nincs, akkor is mozogjunk, ne nyújtsunk tökéletes célpontot az ellenségnek. Figyeljünk arra is, hogy amíg az utánpótlással vacakolunk, vagy éppen a térképet böngésszük, addig a cselekmény folyik tovább, szóval sebezhetőek vagyunk. Ilyenkor húzódjunk félre lehetőség szerint, vagy legyünk nagyon résen, hogy ha meglep minket valaki, akkor minél hamarabb reagálni tudjunk.
Nagyjából ennyit lehet elmondani a játékról, remélhetőleg a kissé negatív hangvétel senki kedvét nem szegte, ugyanis aki kedveli az efféle játékokat az jól fog szórakozni. A mellékelt táblázatok hasznosak lesznek a különböző rangok és fegyverek megszerzéséhez, lehet előre kalkulálni, hogy mire érdemes rágyúrni, szóval érdemes átböngészni. Nem is maradt más hátra, minthogy mindenkinek kellemes lövöldözést kívánjak.
Syphon Filter történelem
Avagy a múlt, a jelen és a jövő. Talán így lehetne leginkább összefoglalni, miről is lesz most szó. Megpróbáljuk felölelni a sorozat 5 éves karrierjét és bekukucskálunk, hogy mit is tartogat a közeli jövő.
Syphon Filter
(1999 / PS)
A kezdet. Gabe Logan először tűnik fel, mint egy titokzatos Washington DC béli ügynökség embere. Valaki egy halálos vírust indított útjára a Harmadik Világban és természetesen ránk hárul a feladat, hogy megállítsuk. A játék ügyesen ötvözte a GoldenEye, a Metal Gear Solid és a Tomb Raider legjobb elemeit, és mind a kritikusok, mind a játékosok körében kedvező fogadtatásra lelt.
Syphon Filter 2
(2000 / PS)
Ott veszi fel a szálat, ahol az előző abbamaradt. Talán túlságosan is direkt a folytatás, akik az előző résszel nem játszottak, azok nem feltétlenül értik, hogy miről is szól a dolog. Gabe mindenesetre kap egy társat, egy Lian Xing nevű hölgyeményt, így már ketten eredhetnek a vírus nyomába, amely mögött egyre inkább úgy néz ki, hogy az ügynökség áll. A játék már 2 CD-n terpeszkedik, ám ezt semmi nem indokolja, a grafika ugyanolyan szintű és a történet mellett a pályák kidolgozása sem az igazi. Az újonnan megjelenő kétjátékos mód sem mentheti meg, a kritikusok fanyalognak.
Syphon Filter 3
(2001 / PS)
Tőmondatoknál maradva: a hibás döntés. A világot elöntötte a PlayStation 2 láz, ám a sorozat harmadik gépre jelenik meg, mintegy példát statuálva másoknak: a kis szürke gép nem halott. Mindenesetre már ez rányomja a bélyegét a fogadtatásra. Sikeres lett volna a SF3, ha PS2-re jelenik meg? Talán. Ez a folytatás is olyan érzést kelt, mintha az alapjáték küldetés lemeze lenne. Nem sok újítás sem grafikai, sem játszhatóság fronton. A leginkább említésre méltó, hogy az előző részből ismert Lian Xing-et és az újonnan megismert Dr. Mujari-t is irányíthatjuk, nem csak Logan-t.
Syphon Filter: The Omega Strain
(2004 / PS2)
Megérkeztünk a jelenbe, mint ahogy az első PS2-es epizód is. Ám időközben eltelt néhány év, és a kategóriában azóta jócskán kaptuk említésre méltó stuffokat a konkurenciától. Talán ezért, talán az eltelt évek miatt, de a The Omega Strain sem hozza az elvárásokat. Sokkal inkább hasonlít a folytatásokra, nem tud felülkerekedni az első rész sikerén. Pedig a készítők sokat dolgoztak: hatalmas helyszínek, rengeteg fajta fegyver, online mód … mindhiába. A rajongók szeretni fogják, a többiek egy rövid kóstoló után továbbállnak.
Syphon Filter: Logan’s Shadow
(2005 / PSP)
Végezetül itt a jövő. Az idei E3-n mutatták be az első PSP játékokat mozgás közben és köztük volt ez is. Sokat még nem tudni róla, mindössze egy animációt tekinthettek meg a látogatók, ám abból úgy tűnik, hogy hozni fogja a szokásos „szifonos” érzést. Félelmetes a kis gép tudása. Lehet, hogy ez lesz az a platform, amin végre visszakapja a sorozat a megkopott fényét?
A sorozat tehát nem szakad meg, csak átköltözik az új kézi masinára. Hogy nagyobb szabású folytatás, magyarán igazi új rész várható-e, azt nem tudni. Nem lennénk meglepve, ha PS3-on újra feltűnne Gabe Logan és csapata.
Bonus fegyverek az elért fokozatok alapján
A következő táblázat azt mutatja be, hogy a játékban elért fokozatok milyen új fegyvereket nyitnak meg.
Fegyver Fokozat
AU300 H-BAR Deputy Chief of Operations
AU300 Mod-SMG Field Officer
Combat shotgun Intelligence Agent
G-17 Investigative Agent
GAWS 12 ga. Chief of Operations
Jerico-41 Field Research Specialist
M16 A1 Investigative Officer
M16 A2 Intelligence Supervisor
M1911 A1 Intelligence Officer
M4 Investigative Operations Commander
M4 carbine Investigative Supervisor
MAK-10 10mm Investigative Research Specialist
Mark 23 ? Field Supervisor
Mark 23 SD Commander in Chief
MDS-7 ? Intelligence Research Specialist
ShotHammer Field Operations Commander
Slug Defender Field Analyst Specialist
SlugHammer ? Assistant Chief of Operations
SP-57 Intelligence Analyst Specialist
SSG 550 Investigative Analyst Specialist
Stavva M70 B1 Intelligence Operation Commander
Beajánlások és fegyverek
Személy Feladat Fegyver
Gray Imani Minden feladat teljesítése a Carthage1, 2, 3 pályákon 93R
Ehud Ben Zohar Minden feladat teljesítése a Yemen 1, 2 pályákon Desert Sniper .44
Lawrence Mujari Minden feladat teljesítése a Chechnya és Lorelei pályákon Riot Shotgun
Lian Xing Minden feladat teljesítése a Kyrgystan, Tokyo, és Myanmar pályákon China type 67
Gary Stoneman Minden feladat teljesítése az Italy, Belarus1 és Belarus2 pályákon SR-15
Maggie Powers Minden feladat teljesítése a Minsk pályán CZ Mach-9
Teresa Lipan Minden feladat teljesítése a Zurich pályán Gewehr G 53
Gabe Logan Minden feladat teljesítése a Montenegro és Ukraine pályákon Desert Express.50
Bonus rangok és fegyverek
Az alábbi lista azt mutatja meg, hogy az egyes rangokhoz milyen feladatokat kell teljesítenünk, és hogy mellesleg ezekért milyen fegyvereket kapunk.
—-Combat Specialist—-
Intermediate (300 kills): G33E
Advanced (600 kills): FA-MAS
Expert (900 kills): FAL
Elite (1300 kills): C8 rifle
—-Combat Knife Specialist—-
Intermediate (50 kills): Stiletto
Advanced (100 kills): Shuriken
Expert (250 kills): IPCA Commando
Elite (450 kills): VibroBlade
—-Combat Sharp Shooter—-
Intermediate (200 headshots): Dragunov
Advanced (450 headshots): AU300 Mod-R
Expert (750 headshots): ACR
Elite (1100 headshots): M82 BFG
—-Non-Lethal Force Specialist—-
Intermediate (50 kills): E.D.T.
Advanced (100 kills): DormaGen Gas Grenades
Expert (200 kills): Air Pistol
Elite (300 kills): E.P.D.D.
—-Tactical Explosives Specialist—-
Intermediate (100 grenade kills): M61 Frag Grenade
Advanced (200 grenade kills): Incendiary Grenade
Expert (350 grenade kills): Sarin nerve agent
Elite (500 grenade kills): M79
—-Team Efficiency Specialist—-
Intermediate (2 multiplayer par times): M1 Super 90
Advanced (4 multiplayer par times): Shot Defender
Expert (6 multiplayer par times): MDSA3
Elite (9 multiplayer par times): M-16k
Medálok és fegyverek
Itt most a különböző medálokat tekintjük át, valamint hogy mit kell tennünk értük és milyen bonusz fegyverrel járnak.
Medal of Distinction: Minden single player missziót szintidőn belül teljesíteni.
Jutalom: US M60 E3
Agency Medal of Valor:
Begyűjteni az összes Agency ratings-et, special agency ratings-et, commendations-t , medalokat, és highest rank-ot.
Jutalom: M-249 SAW
Stone’s Medal of Courage:
Megmenteni Stone-t Ukraine-ban, fedezni Stone-t.
Jutalom: SPA-15 Shotgun
Carthage Exemplary Service Tribute:
Carthage 1 és 2: Megvédeni a CHA officer-eket.
Carthage 2: Elintézni mind a 4 ALA death squad-ot.
Carthage 3: Megmenteni a sérült SWAT officer-eket.
Jutalom: Spectre
Homeland Security Citation:
Megszerezni a Carthage Exemplary Service Tribute-ot és a President’s Official Liberty
Award-ot. Zurich: Megszerezni a Birchim iratokat.
Jutalom: FAL SG-1
Ellison Warner Award:
Belarus 2: Lerombolni a SCUD rakétát.
Yemen 2: Lerombolni a SCUD kilövő állását.
Myanmar: Visszaállítani a flight recorder-t.
Jutalom: Tec 45
Karkadann, Alima’s Unicorn Charm:
Yemen 1: Az összes feladatot teljesíteni.
Yemen 2: Az összes feladatot teljesíteni.
Ukraine: Alima Haddad-ot biztonságba juttatni.
Jutalom: Desert Eliminator .357
Republic of Korea Sevice Award:
Kyrgystan: Megkeresni Yuschenko papírjait.
Yemen 1: Megszerezni Thae-bok Jon iratait
Tokyo: Feltölteni a számítógép adatokat.
Myanmar: Megtalálni Yong-jun Kim táskáját.
Jutalom: China type 56
South African Freedom Medal:
Az összes misszióban: No collateral damage, megszerezni az Earn Stone’s Medal of Courage-t és a Carthage Exemplary Service Tribute-ot.
Belarus 1: Biztonságos helyre kísérni a dolgozókat.
Lorelei: Megmenteni a Level 5 salvage personnel-t.
Jutalom: Sweeper 12 gauge
President’s Official Liberty Award:
Carthage 3: Teljesítani a DPE parancsot Masson-on.
Italy: Megölni Dimitriby-t a harangtoronynál délután 3-kor.
Belarus 1: Eltenni láb alól Zhidkov-ot
Kyrgyzstan: Megmérgezni Saydahmat vizét.
Myanmar: Megszabadulni Than Muang-tól.
Jutalom: DSC-1 ?
Great Lakes Service Medal:
Carthage 1,2,3: Az összes feladatot teljesíteni.
Yemen 1: Lefotózni Fadhil aktáit.
Zurich: Megszerezni az ALA pénzügyi feljegyzéseit.
Jutalom: MD5-k PDW
Kinishi Kuncho:
Order of the Golden Dragon: Megszerezni a Republic of Korea Sevice Award-ot, Kyrgyszstan, Tokyo és Myanmar: Az összes feladatot teljesíteni.
Jutalom: SPA-12 shotgun
The Golden Cross of Russia:
Belarus 1 és 2: Az összes feladatot teljesíteni, Kyrgyzstan: Az összes feladatot teljesíteni.
Yemen 1 Lefotózni Fadhil’s aktáit.
Minsk: Az összes feladatot teljesíteni.
Montenegro: Megtalálni a bizonyítékot mely Niculescu-t a Syphon Filter-hez kapcsolja.
Ukraine: Az összes feladatot teljesíteni.
Jutalom: TH3 Blaster ?
Mossad Friend to Peace Medal:
Megszerezni a következőket: Karkadann, Alima’s Unicorn Charm
Kyrgystan: Elteeni láb alól Zayed Al Dhahiri-t.
Jutalom: Galil SG-1
United Nations Peace Award: Meggyógyítani az Omega Strain-t
Carthage 1: Megvizsgálni a szövetmintákat.
Carthage 2:Megszerezni Mujari recorder-ét.
Belarus 1: Szövetmintát venni a döglött tehénből, megszerezni a gyár dokumentumait a páncélszekrényből.
Belarus 2: Megszerezni a szennyvíz mintát.
Yemen 2: Megszerezni Yushchenkos viral container-ét.
Minsk: Megszerezni az Omega Strain szétumot.
Lorelei: Begyűjteni az eredeti vírus mintát.
Tokyo: Megszerezni a mintát.
Ukraine: Megtalálni az Omega Strain DNA kódját.
Jutalom: C11 ?
Speciális rangok és a vele járó bonuszok
Bio-Data Retrieval Expert:
Carthage1: Begyűjteni 5 víz mintát.
Carhage1: Elvégezni a boncolást a téren.
Belarus 1: Szövetmintát venni a döglött tehénből.
Belarus 2: Megszerezni a szennyvíz mintát.
Minsk: Telepíteni a viral sniffer-eket a kijelölt helyeken.
Chechnya: Szövetmintát szerezni a falu lakók testéből.
Jutalom: Increased Flak Jacket
Computer Information Expert: Retrieve Broussard’s laptop (Team)
Minsk: Letölteni a MetaGloabal adatait.
Tokyo: Feltölteni a számítógépes adatokat.
Zurich: Hozzáférni a fő számítógéphez.
Ukraine: Megtalálni az Omega Strain DNA kódját.
Jutalom: UNP 45
Elite Discrete Personnel Elimination Expert:
Kyrgyszstan: Megmérgezni Saydahmat vizét.
Yemen 1: Elteeni láb alól Yushchenko-t
Tokyo: Elteeni láb alól a HNT vezért, Matsua-t.
Jutalom: Headshot Lock
Bio-Data Retrieval Expert:
Italy, Kyrgyzstan, Yemen 1, Minsk, Chechnya, Lorelei, Tokyo, Zurich, Montenegro: Lopakodni.
Jutalom: VSS-DU
Military Tactics Expert:
Belarus 1: Elteeni láb alól Zhidkov-ot.
Belarus 2: Lerombolni a kommunikációs kamiont, lerombolni az erőművet, leállítani a gáz vezetéket, lerombolni a hidat, hogy megállítsuk a tankot (team).
Yemen 1: Lerombolni a kommunikációs berendezést.
Yemen 2: Lerombolni a SCUD indító szerkezetét. (Team)
Lorelei: Négy nuke-t telepíteni az alsóbb szinteken.
Tokyo: C-4 tölteteket elhelyezni a labor szinten.
Myanmar: Négy claymore-t telepíteni az út mentén, C-4-et telepíteni minden fa hídon, C-4-et telepíteni a gyalogos hídon.
Ukraine: Az összes feladatot teljesíteni.
Jutalom: MGL
Field Efficiency Expert:
Az összes single player missziót szintidőn belül teljesíteni.
Jutalom: MGL
Survival Tactics Expert:
Nem lehet meghalni egyik misszióban sem.
Jutalom: Increased Health
Elite Combat Expert:
Megszerezni a következőket: Elite Combat Specialist, Elite Combat Knife Specialist, Combat Sharp Shooter, Non-lethal Force Specialist, Tactical Explosives Specialist, Elite Team Efficiency Specialist, és Discrete Personnel Elimination Expert.
Jutalom: SSP 90