A Terminator című film annak idején meghatározó élmény volt sokunk számára, hiszen akkoriban még ritkábbak voltak a science fiction filmek, a jók meg pláne (mondjuk azok még most is). Azon történetek egyike volt, amelyek figyelmeztettek arra, hogy milyen esetleges új világ felé haladhatunk. A második részre kellett várni egy pár évet, ám ha lehet mondani, ez még nagyobbat durrant, mind a történet, mind trükkök tekintetében lekörözte az előzőt. Azóta nagyon sok idő eltelt, a sorozat rajongóinak 12 évet kellett várniuk a folytatásra. A bevételek és a nézők véleménye alapján azonban megérte, hiszen világszerte nagy sikernek örvendtek a vetítések idén nyáron a mozikban.

A játékra már nem kellett ilyen sokat várni, alig két hónappal a film után már kezünkbe vehetjük a kontrollert és beleélhetjük magunkat a halálosztó szerepébe. Ez a játék a film hivatalos játéka, igyekszik is követni a történetet (készül egyébként két másik játék is, amelyek nem kötődnek a sztorihoz annyira, de ebben az univerzumban játszódnak. Az egyik jászható demója szerepel is a lemezen, az extrák között megtalálható). Sajnos ez meg is látszik, hogy a Rise Of The Machines tipikusan filmes játék, na de nem akarom elvenni senki kedvét tőle. Érdemes egyszer végigvinni, mert nem túl bonyolult, meg aztán az animációk és a képek megérnek ennyit, de arra ne számítson senki, hogy később is előveszi majd a lemezt. Mondjuk, az mindenképpen mellette szól, hogy bár volt egy pár Terminator játék idáig, de ez az első, amelyben tényleg Arnold Schwarzenegger kinézetű figurával találkozunk, sőt az újdonsült kormányzó volt olyan kedves és hangját is kölcsönözte a programhoz (így tett egyébként a többi szereplő is, mindenki felismerhető a mozis verzióból, és az eredeti hangokon szólalnak meg a karakterek). A játékban egyébiránt 22 pálya található, melyeknek zöme FPS jellegű, de akad majd egy-két kivétel is. Egyaránt játszhatunk majd a jelenben és a jövőben is, ugyanis az első pár szinten azt a részt is átéljük, ami a filmben nem volt benne, vagyis az időutazásig vezető utat, mely a Los Angeles-ben folyó csatározásokon keresztül vezet. A többi rész már a mozi történetéhez igazodik, igaz akadnak kisebb nagyobb eltérések és nem is követ végig minden egyes helyszínt és jelenetet. A pályák végén egyébként mindig kapunk valami érdekességet, melyek közt kedvünkre csemegézhetünk majd. Nemcsak a filmből kiragadott képekről és jelenetekről van szó, hanem rengeteg concept art-ot is találunk itt, valamint olyan videókat, amelyek a készítés körülményeiről számolnak be.

Mindenekelőtt, pár szó az irányításról. Az alapbeállítás egészen jó, persze át is variálhatjuk, ha mást szoktunk meg, de én most ezt ismertetem. A mozgás, a már ilyenkor megszokott módon történik, a bal analóg karral oldalazunk, illetve megyünk előre hátra, a jobbal pedig nézelődünk fel-le, vagy forgunk balra és jobbra. Az L3 kétfunkciós, egyszer lenyomva középre igazítja a nézőpontunkat, ha kétszer nyomjuk, akkor pedig megfordulunk 180 fokkal, azaz pont hátrafele fogunk nézni. Ez az utóbbi volt az egyetlen dolog, ami engem nagyon zavart, mert sokszor véletlenül nyomtam be, ahogy mozgattam a kart, talán érdemes máshova állítani. Fegyvert váltani a háromszöggel és a körrel tudunk, egyikkel egyik irányba egyesével, a másikkal meg pont fordítva (ugyanezt tudja a D-padon a balra/jobbra is). Sajnos elég lassú ez a módszer és nehézkes, de ezzel nem tudunk mit kezdeni. Az X a tárgyhasználat gombja (azok a tárgyak, amelyeket használnunk kell, sárga kereszttel vannak megjelölve), a négyzet az újratöltésé. A fegyverek ugyan újratöltődnek maguktól is, de néha érdemes manuálisan elvégezni, ha már kevés van a tárban, hogy ne akkor kelljen erre várni, amikor helyzet van, vagyis amikor éppen támadnak minket. Az R1 az elsődleges támadás az adott fegyverrel, az R2 a másodlagos, már ha van ilyen. Ha nincs, akkor általában ütésre használhatjuk az aktuális eszközt. Az L2 ugrás, az L1 pedig célkövetés. Ez utóbbi rendkívül hasznos lehetőség, mert nyomva tartva követhetjük ellenfelünk mozgását és közben folyamatosan sorozhatjuk, így nem kell a célzással bajlódni. A D-padon a fel/le gombokkal ki/be tudunk zoomolni, nem sokszor lesz rá szükség, de ilyen is van. Végül a Select-tel át tudunk kapcsolni a klasszikus terminátor nézetbe, azaz mindent pirosban látunk és futnak majd a képernyőn az információk kis ablakokban. Ezek nagy része ugyan felesleges, inkább csak a hangulat kedvéért vannak. Az igazi értelme ennek a módnak, hogy esetleges zavaró tényezők (például füst) itt nincsenek, szóval ha ilyen helyre kerülünk, akkor kapcsoljunk át infrába. Itt egyébként a zoom funkciónak is nagyobb mélysége van, tehát ha valamit messziről akarunk kilőni, mesterlövész módjára, akkor is érdemes használni.
Lesznek verekedős részek is, ilyenkor a négyzettel védekezhetünk, a háromszög a rúgás, az x az ütés, a körrel pedig fel tudjuk kapni az ellenfelet.

Most pedig következzen pár tipp azoknak, akik esetleg maguktól szeretnének nekivágni a kalandnak.
– Mindenképpen használjuk a térképet (a Start gombbal, a menüből érhetjük el). Mi egy nyíllal vagyunk jelölve rajta, a következő célpont pedig kis narancsszínű négyzettel.
– A missziókat is ebben a menüben követhetjük nyomon. Sokszor az aktuális feladathoz egy másikat is teljesíteni kell, úgyhogy láthatjuk azt is mit csináltunk már meg, és mi van még hátra. Itt pontosabban le van írva egyébként a feladat, mint ami szóban elhangzik játék közben. Gyors infót egyébként az R3-mal is kérhetünk.
– A lőszert osszuk be okosan. Ha nem kezdünk el lövöldözni a vakvilágba, akkor nem lesz különösebb probléma, ugyanis van elég muníció a pályákon, viszont majd minden fegyver ugyanazt a lövedéket használja. Ez mondjuk elég fura, de ha az egyikből elfogy, akkor a másikból is. Érdemes tehát mindig az alkalomnak legmegfelelőbb fegyvert használni.
– Az energiával is érdemes spórolni. Egy powerup félig tölt fel, tehát nem érdemes elpocsékolni, hogyha csak pár százaléknyi hiányzik.
– A T-900-asok felrobbannak, miután megsemmisültek, vigyázzunk tehát, nehogy beleszaladjunk a „búcsúajándékba”. Ez főleg szűk helyeken fontos, mert ha nem állunk elég messze akkor bizony sérülünk, még akár falon keresztül is. Ugyanakkor fegyverüket maguk után hagyják, azt érdemes hamar begyűjteni, mert egy idő után eltűnik.
– Mindig használjuk a beépített gépágyukat, amiket a pályákon találunk. Egyrészt azért, mert nagyon hatásosak, mind földi, mind légi célok ellen, másrészt pedig nem fogyasztanak a saját muníciónkból és végtelen kapacitással rendelkeznek. Ha látszólag már végeztünk, akkor is érdemes párat még körbe lőni, mert lehet, hogy eltalálunk például egy hordót, ami robbanásával leteríti az amúgy beláthatatlan sarok mögött várakozó ellenfelet.
– Ne álljunk egy helyben, folyamatosan mozogjunk, hogy nehezebb célpontot nyújtsunk. Ha tölteni vagyunk kénytelenek, akkor keressünk fedezéket erre a kis időre.
– Nem árt, ha figyelünk az alkalmi társainkra, akik néha hozzánk csapódnak. Ha nem halnak meg, akkor ők is ugyanúgy küzdenek az ellenfelekkel, vagyis egy picit könnyebb dolgunk van.
– Minden object a játékban egy nagy egészet képez, még akkor is, hogyha átlátunk rajta. Hiába lövünk át a lyukon, a program úgy értelmezi, hogy belelőttünk az adott tereptárgyba. Érdemes tehát ezeket a nagy object-eket megkerülni, mert egyébként rengeteg lőszert elveszíthetünk feleslegesen.
– A játék során találhatunk continue-kat is (fehér gömbök). Ha meghalunk, akkor ezentúl megjelenik egy olyan opció is, amellyel ugyanonnan folytathatjuk a küzdelmet, ahol elhaláloztunk. Persze ez a lehetőség limitált, három lehetőséget kapunk egy ilyen gömb megtalálásakor. Ezeket akkor érdemes elhasználni, ha valami hosszabb pályát a legvégén rontottunk el és már nincs kedvünk/energiánk újrakezdeni.

A szereplőkről (hátha valaki nem látta a filmet, van ilyen?):

A Terminator
John Connor segítségére érkezett vissza a jelenbe. Korábban ugyan a Skynet vonalát erősítette, de most átprogramozták és visszaküldték, hogy a T-X terveit keresztülhúzza. Ezúttal Ő is kicsit fejlettebb, T-850-es típusú.

John Connor
Jelenleg csavargóként tengeti életét, egyik napról a másikra él. Ő lesz azonban a gépek ellen lázadó emberiség vezére a jövőben ,és már egyszer sikeresen közreműködött az ítélet napjának elkerüléséért folytatott akcióban. Most újra célponttá válik.

Kate Brewster
Több ponton is kapcsolódik. A jövőben ugyanis Ő lesz John felesége (jelenleg csak futólag ismerik egymást), valamint Ő is aktív részese lesz az ellenállásnak. Ezenkívül az Ő apja Brewster tábornok, aki a jelenben a Skynet programért felelős.

T-X
A jövőből érkezett szuper gyilkológép, akinek feladata, hogy likvidálja John Connor-t és Kate Brewster-t, valamint útjára indítsa a Skynet hatalomátvételét, és a világot elpusztító ítélet napját valóra váltsa. Céljainak eléréséhez semmitől sem riad vissza, rendkívül veszélyes.

A végigjátszás:

1. Tech-Com Base
Egy folyosón állunk teljesen fegyvertelenül, mindössze a két öklünk áll rendelkezésre. Feladatunk a bázis evakuálása lesz, úgyhogy ne tétovázzunk sokat, induljunk meg előre. Társaink előttünk járnak pár lépéssel, vesztükre, ugyanis egy robbanásban mindketten elhaláloznak. Sebaj, úgyis magányos hősként tengettük idáig is életünket, meg legalább lett egyből két fajta fegyverünk. A sarkon persze választ kapunk a miértre, irtsuk is ki a galád ellenfeleinket. A folyosón továbbhaladva (ne hagyjuk ki az egyik beugróban található muníciót sem) robbantsuk fel a hordókat és máris szabad az út. Egy igen füstös részre érünk, itt nem árt átkapcsolni infra módba. Egy nagy térbe jutunk, ahol le vannak szakadva a hidak, ezért lent a roncsok közt kell átverekednünk magunkat a túloldalra, ahol is át kell kapcsolnunk a kapcsolót. Menjünk fel a lépcsőn és be az ajtón. Robbantsuk be a repülő ellenségek járatát, majd menjünk tovább a lépcsőn. Egy oszlopos helyiségbe jutunk, ahol egy gépágyú lesz segítségünkre, elvinni ugyan nem tudjuk, de jó szolgálatot tesz. Miután mindenkit kiirtottunk, az irányító központba jutunk, itt minden számítógépet el kell pusztítatunk.

2. Tech-Com Base Sublevel
Menjünk át a barakkon keresztül a fegyverraktárba, és ott fedeznünk kell a katonákat, akik beállítanak egy bombát. A gépágyút használva tehetjük meg ezt a legkönnyebben, majd ha végeztünk, menjünk társaink után, mert a helyiség felrobban. Menjünk át a csatorna másik végébe, itt egy beugróban találunk muníciót és egy új fegyvert. Menjük picit vissza, és itt fel tudunk menni a létrán. Itt ki kell nyitnunk az ajtót, amelyet egy újabb létrán felmászva a kapcsolóval oldhatunk meg. Egy nagy térbe jutunk, ahol több szint is van. Induljunk el jobbra és a lépcsőn le, itt vegyük fel hidrogénbombát, majd menjük vissza és induljunk el a másik irányba. Itt rengeteg ellenfelet kell likvidálni, a térkép segítségével könnyen továbbjutunk, de csak egy út van amúgy is. A csatornán átjutva találkozunk a hadnaggyal, ám Ő már nem éli túl ezt a szintet.

3. Tech-Com Base Perimeter
Legelőször is ugorjunk ki a metrósínről. Menjünk a jobbra lévő helyiségbe és kapcsoljuk le az áramot, hogy tovább tudjunk menni a kábeleknél a terem túlsó felében. A metró bejárat be lesz robbantva, úgyhogy igyekezzünk, mert mindössze három percünk van. A torlaszok szétlövésével a lépcsőn még éppen kijutunk az utcára. Itt kisebb tűzharcba keveredünk, de szerencsére van segítség, na meg egy gépágyú. Ha végeztünk, menjünk a parkoló tetejére, és onnan könnyedén leszedhetjük egy újabb gépágyúval a Skynet légierejét.

4. Tech-Com Base Staging Area
Menjünk le a lépcsőn, ahol kirobban a fal, de egyelőre ne foglalkozzunk vele, vegyük fel a muníciót és ki az ajtón. Vágjunk át a parkolón, és közben szedjük le a ránk támadó terminátorokat. Vigyázzunk, mert most egy ideig nem lesz powerup, úgyhogy kerüljük a felrobbanó gépek közelségét. Az elpotyogtatott fegyvereket sem árt hamar begyűjteni, mert hamar eltűnnek. Ha kiérünk az udvarra, akkor találunk egy fehér gömböt, ezzel bármikor tudjuk folytatni a pályát elhalálozáskor ugyanonnan, nem kell elölről kezdeni a szintet. Pár lépcsőfokkal fentebb, a beugrókban meg az energiánkat és a lövedékeinket tudjuk utántölteni. Ha továbbmegyünk, akkor látunk egy gépágyút, de semmi hasznát nem vesszük, menjünk inkább be az épületbe. Itt találkozunk egy kapitánnyal, aki segít nekünk a továbbjutásban. Menjünk tovább lefelé, itt találunk egy másik gépágyút, amellyel az összes ellenfelet ki kell irtanunk, különös tekintettel a tankokra.

5. Tech-Com Base Staging Area Fight
Ez egy igen rövid pálya, gyakorlatilag különbözik is a többitől. Egy arénában vagyunk és Skynet miénkhez hasonló terminátorával kell szembeszállnunk, puszta ököllel. Ez a gép őrzi ugyanis a kaput, ami a Los Angeles-i csatatérre vezet. Leginkább a klasszikus verekedősjátékokra hasonlít a dolog, persze senki ne várjon különböző kombókat. Mindössze ütni és rúgni tudunk, valamint felkapni az ellenfelet és elhajítani. Mindezeket a mutatványokat irányokkal együtt kissé színesíthetjük. Persze védekezésre is van lehetőség, ezt is lehet alkalmazni, de célszerűbb inkább a támadásra koncentrálni. Ha jól időzítünk, hamar elbánunk vele.

6. Downtown Los Angeles
Itt rögtön a csata kellős közepébe kerülünk. Álljunk is be tehát a gépágyú mögé és irtsuk ki a repkedő ellenfeleket. Ezután menjünk le a lépcsőkön és ki a nagy térre, amelyet fentről láttunk.  Tanúi lehetünk, hogy a katonák nem tudnak átjutni az innen nyíló aluljárón a Skynet géppuskái miatt, éppen ezért ezeket is ki kell iktatnunk. Menjünk be az épületbe, és lőjük szét az összes ellenfelet, plusz mindezt a felső szinten is tegyük meg. Ha végeztünk, akkor menjünk ki, és az udvaron is tegyünk rendet. Ezzel tulajdonképpen a katonákat fedeztük, akik ki is szaladnak utánunk. Szedjük össze jutalmul a powerupokat és muníciókat, majd haladjunk tovább a kis sikátorban, ami az udvarra vezető kijárattal szemben van a furcsa lábakon álló szerkezet mellett jobbra. Ismét egy nagy udvarra jutunk, majd egy újabbra, a recept ugyanaz: likvidálni, majd gyűjtögetni. A másodiknál már kicsit komolyabb ellenfelek vannak, de nem vészes. Ha végeztünk, nincs más hátra, mint bemenni a csatornába, ami Hollywood-ba vezet.

7. Hollywood
Szaladjunk át a tér másik oldalára, és a géppuskával könnyen leszedhetjük az ellenfeleket, de főleg a légieket. Itt a metróaluljáróban kéne továbbmennünk, de az beomlott, úgyhogy keresnünk kell egy bombát, amivel ez a kérdés megoldható. Ezt a lépcsőkön felszaladva találhatjuk meg, de vigyázzunk, mert az ellenfelek most különösen közel robbannak majd (ráadásul falon keresztül is sebződhetünk ilyenkor), nem árt tehát óvatosabban haladni, mert könnyen lecsökkenhet az energiánk. Legfelül találunk egy masszív kis eszközt, amivel bedönthetjük a szemközti falat (a térkép pontosan jelöli, melyik oldalon kell robbantanunk) és itt megtaláljuk a keresett bombát, ami odalenn szükségeltetik. Ha megvan az eszköz, akkor menjünk vissza le és csináljunk magunknak utat. A csatornán keresztül átjutunk a metróállomásra. Kisebb közjátékok után eljutunk a mozihoz, ahol katonákkal kell találkoznunk. Azt a feladatot kapjuk, hogy semmisítsük meg a Skynet üzemanyagtöltő állomását. Ezt egy picit odébb, egy szűk folyosón keresztülhaladva el is érhetjük. Miután teljesítettük a feladatot, ki kell robbantanunk a falat, ahol a térkép mutatja, hogy tovább tudjunk menni. Meg kell találni a San Fernandóba, a Skynet laboratóriumába vezető alagutat, amelyet egy elég nagy tank vigyáz, és már az odavezető út sem éppen eseménymentes.

8. The Valley
Ez a pálya inkább a tömény akcióról fog szólni. Mindjárt egy erős tűzharcba kerülünk, és vissza kell foglalnunk a Skynet által elhappolt fegyverraktárt, amely a terület északkeleti részén található. Közvetlen szomszédságában található az az épület, ahová az egyik hadnagyot kell elkísérnünk és utat vágnunk neki a legfelső szintig az ellenfeleket kiirtva. Igyekeznünk kell, mert ha Őt lelövik, kezdhetjük elölről a pályát. Miután helyreáll a kommunikációs kapcsolat, egy kisebb egységgel kell találkoznunk pár épülettel odébb. Ők fognak segíteni abban, hogy a Skynet lőszer- és üzemanyagtöltő állomását védő három nagy tankot hidegre tegyük. Ha van kedvünk, még felderíthetjük a pálya maradék részét is, van egy pár titkos járat és helyszín, rengeteg utánpótlással, amiből tápolhatunk (például van egy rejtett folyosó, ami a starthelytől indul és zegzugos, létrás, földalatti járatokon keresztül a fegyverraktárba vezet). Ezután már csak a maradék ellenállást kell felszámolni és találkozni Kate Brewster-rel.

9. Skynet Labs Perimeter
Most kicsit ellensúlyozandó az előbbi akciódömpinget, inkább mászkálnunk kell. Egy folyosón vagyunk, amelyen ajtók vannak. Minden helyszínre el kell látogatnunk, de mivel egyszerre úgyis csak egy nyílik majd meg, nem lesz túl nehéz a sorrend. Először a biztonsági rendszert kell kiiktatnunk, hogy zavartalanul ténykedhessünk. Ki kell kapcsolnunk a tartalék biztonsági rendszert is a szomszédos helyiségben, utána pedig vissza kell menni az előző szobába, ahonnan egy másik ajtó is nyílik. Ez a szerelő részleg, úgyhogy semmisítsük meg ezt is. A szemközti teremben a liftnek tudjuk visszakapcsolni az energiaellátását, majd a szomszédban manuális irányítással felhívni a mi szintünkre. Használjuk is a felvonót, ám lefelé sem fogunk unatkozni, készüljünk fel, hogy még itt is támadnak majd ránk. Miután leértünk, menjünk ki az ajtón. Egy térre jutottunk, ahol nem árt kikerülni a lézerfényeket és a zöld savas anyagot sem, persze közben leszedni az ellenfeleket is. Ha megtisztítottuk a terepet, akkor vegyünk kézbe valami nagyobb hatásfokú fegyvert, mert társaságot fogunk kapni egy tank személyében, amely elég strapabíró.

10. Skynet Labs Level One
A kezdőteremből kijutva kétfelé mehetünk. Nekünk jobbra kellene haladni, de itt egy szakadékba ütközünk, úgyhogy kénytelenek vagyunk visszafordulni és a másik irányba menni. Itt végig elég masszívan próbálnak minket feltartóztatni, főleg a futószalagos résznél, de kis ügyességgel hamar átjutunk. Érdemes a powerup-okat meghagyni, jól jönnek majd visszafelé. Ugyanahhoz a szakadékhoz jutunk ki, csak egy picit feljebb. Itt egyensúlyozunk át a csövön és kapcsoljuk át a kapcsolót. Menjünk vissza oda, ahol az imént még nem tudtunk átmenni, és haladjunk át a hídon. A következő teremben ki kell iktatnunk a védőfalat, hogy Kate és a katonák is bejuthassanak a laborba. Ha ezzel megvagyunk, akkor még némi lövöldözés vár a következő teremben, majd irány a lift.

11. Skynet Labs Level Two
Itt csak egy feladatunk lesz, el kell jutnunk a pálya végén található lifthez. Először menjünk át a hídon, és két ajtóhoz érünk. A jobboldalin menjünk be, és az itt található kapcsolóval tudjuk kinyitni a másikat. Kocogjunk is át oda, innen megint két ajtó nyílik. Először az elsőn menjük be, majd jobbra a következőn szintén. Itt szintén egy kapcsolót kell átállítani, ennek hatására a fejünk felett megjelenik egy platform, és a másik ajtó is kinyílik. Menjünk tehát vissza, és haladjunk át a keletkezett hídon. Itt be kell kapcsolnunk egy felvonót, amellyel feljutunk az épület tetejére, innen indul ugyanis az időkamrába vezető lift, amelyet keresünk. Előtte némi ellenállással is le kell számolnunk, nem árt tehát felkészülni néhány gépágyúra.

12. Skynet Labs Time Chamber
Ez egy nagyon egyszerű pálya, mármint ami a magyarázatot illeti. Mindenkit ki kell nyírnunk, ugyanis időutazni fogunk, ahhoz meg nem árt a tiszta levegő. A kamrán belül vannak kis kék tartályok, melyek robbannak, ha belelövünk. Érdemes ezeket célozni, ezzel több legyet ütünk egy csapásra, hiszen a körülötte álló gépek is megsemmisülnek.

13. Vet Hospital
Ez a pálya sem olyan bonyolult, mint amilyennek első látásra a térkép alapján gondolnánk. Visszautaztunk az időben, és egy állatkórházban vagyunk, ahol John Connort keressük. Azonban hiába van kidolgozva a terep, hiába a sok szoba, ha a térképre nézünk, akkor egyből tudjuk, hol van a fiú, sőt én is elárulom: a legtávolabbiban. A feladatunk annyi, hogy hamarabb érjünk oda, mint női vetélytársunk. Ezután azonban még nincs vége a szintnek, mert meg kell küzdenünk a T-X-szel. A küzdelem puszta ököllel zajlik, ugyanaz érvényes rá, mint a korábbi verekedős résznél. A különbség csak annyi, hogy a hölgyemény némileg keményebb ellenfél, sőt már lőni is képes a karjába épített fegyvernek köszönhetően. Ezt inkább csak akkor alkalmazza, ha túl messze kerülünk tőle. Kivédeni úgy tudjuk, hogy elmozgunk előle.

14. Crane Chase
A küzdelem folytatódik, ez is egy verekedős pálya, társunk is ugyanaz, csak a helyszín változik, ezúttal egy száguldó darus kocsi tetején küzdünk. Leesni mondjuk, nem tudunk, és sajnos T-X-et sem tudjuk lelökni.

15. Downtown Los Angeles
Fordul a kocka, ugyanis most ismét a jövőben vagyunk, mégpedig a terminátorok oldalán, tehát a Tech Com katonák az ellenségek. Ennek az egy szintnek az erejéig kipróbálhatjuk, milyen is igazi terminátornak lenni, ugyanis ez még akkor játszódik, amikor még az átprogramozás nem történt meg. Ez egyébként ugyanaz a pálya, amelyen korábban már voltunk (úgyhogy a név nem véletlenül ismerős), csak visszafelé haladunk rajta. Alapból két fajta fegyverünk van, a gépfegyver lesz hatásos az emberek ellen. Szedjük le a pár katonát, aki a közelünkben van, és a többit intézzük el a gépágyúval. Két nagyobbacska géppuskafészek marad, melyet nem tudunk leszedni innen. Menjünk tehát a szemközti épületbe (jobb oldalon be tudunk menni), annak is a legfelső szintjére. Itt találunk egy rakétavetőt, amellyel a maradékot is likvidálni tudjuk. A következő feladat, hogy a leszállózóna környékét kell megtisztítani a katonáktól. Erre a már ismert sikátorokon és téren keresztül jutunk el, némi tűzharc árán. Mikor ezzel is végeztünk, le is száll egy adag utánpótlás, akik nem sokáig működnek. Sebaj, menjünk tovább, át az épületen és találunk egy nagy tankot. Ezt üzemeljük be, majd menjünk át az aluljáró másik oldalára és irtsuk ki a légvédelmi ágyukat. Ezután már csak az marad, hogy Tech-Com bázis bejáratát megtaláljuk. Ehhez fel kell mennünk a már ismert épületen belül található lépcsőházban, és a tetőn már meglátjuk az ajtót őrző utolsó katonát.

16. Mausoleum
Újra visszatérünk a történethez, a jelenbe, a kis kitérő után. A temetőben vagyunk és meg kell találnunk Sarah Connor koporsóját, amelyben nem Ő maga, hanem fegyverek vannak. Velünk van Kate és John is, de a lányt rögtön az elején kommandósok elragadják. Johnnak nem sok hasznát vesszük, sőt még rá is nekünk kell vigyázni, ha lelövik vagy túszul ejtik, akkor vége a missziónak. Csak egy úton tudunk menni, el sem lehet téveszteni. A terminátorunk ezúttal nem öl, csak sebesít, mindezt Kate kérésére. Egyedül csak a helikopternél van egy kis csavar, itt találunk egy gépfegyvert, melyet felvéve könnyűszerrel lelőhetjük. Vajon akik benne ülnek is csak megsérülnek? 🙂

17. Cemetery
Ez is amolyan pihenőpálya lesz. Mindössze annyi a feladat, hogy az összes rendőrautót működésképtelenné kell tennünk, vagyis fel kell őket robbantani. Erre azért van szükség, hogy ne tudjanak minket üldözni. Az egyik kis lezárt kertben (két kriptával) jó tápolási lehetőség van, nem árthat meg, ha meglátogatjuk. Ha végeztünk, akkor a halottaskocsival távozunk majd.

18. CRS Headquaters Labs
Megint csak végig kell mennünk a pályán és közben vigyáznunk, nehogy John vagy Kate megsérüljön. Most ugyan náluk is van fegyver, de mégiscsak mi vagyunk a halálosztók, vagy mi a szösz. Vannak civilek is a pályán, ám nem sok vizet zavarnak. Ha gondoljuk, őket is megvédhetjük, de nem tartozik a feladatok közé. Kicsit durvábbak az ellenfelek, de a gépfegyver jó szolgálatot tesz, nem nehéz pálya, csak figyeljünk mindig a sarkokon. Az utolsó szobában megtaláljuk a lifthez szükséges kártyát, amelyet használva haladhatunk tovább a pálya végén.

19. CRS Headquaters Offices
Itt is hasonló a felállás, mint az előző pályán. Most Kate apjának irodájába kell eljutnunk, és a Crystal Peak hozzáférési kódját kell a széfből kiszednünk. Ez a pálya is szépen ki van dolgozva, ahhoz képest, hogy körülbelül másfél perc alatt végigérhetünk rajta. Rengeteg iroda és tereptárgy, de mind haszontalan, mert nincs funkciójuk. Kicsit olyan érzés a második fele a játéknak, mintha már a készítők is minél hamarabb be szerették volna fejezni az egészet.

20. CRS Headquaters Bathroom
Megint egy verekedős rész, ezúttal is a kollegina ellen. Viszont most már tényleg elég keményen küzd. Érdemes hagyni, hogy ránk fusson és kitapasztalni, hogy mikor kell lenyomni a támadást, így gyakorlatilag beleszalad majd a pofonokba, és hamar végezhetünk vele.

21. CRS Airfield
Helikoptert kell szereznünk, hogy utolérjük a T-X-et, aki Johnra és Kate-re feni a fogát. Találhatunk is egyet, de ahhoz, hogy működésre bírjuk, szükség lesz egy-két dologra, ráadásul a gépek is támadásba lendülnek, szóval megint lesz mit csinálni. Először egy fedélzeti számítógépet kell beszereznünk, ez a hangár mögött, a déli oldalon van. Szükség lesz még egy üzemanyagpumpára, amely a hangár melletti épületben található, végül pedig meg kell semmisítenünk az irányítótorony számítógépét, mert az zárolta a helikopter indítását. Az épületet a keleti oldalon találjuk meg. Ha mindezzel megvagyunk, már csak vissza kell menni a géphez és már indulhatunk is.

22. Crystal Peak
Mi mással is zárulhatna a játék, mint egy kiadós verekedéssel. A szisztéma ugyanaz, a hölgyike sem keményebb, mint legutóbb. Nincs más hátra, mint végignézni a végkifejletet, és élvezni az extrák nyújtotta plusz információkat.

Tech-Com fegyverek

Plasma Rifle
A katonák kedvence, gyors, pontos és halálos.

Micro-Rocket Launcher
Rakétavető. Kevés a lövedék, de nagyot szakít. Tömegbe vagy nagyobb ellenfelekhez.

Portable Sam Launcher
Erős hatásfokú, falak áttöréséhez vagy nagy ellenségekhez ideális.

Plasma Grenade
Tulajdonképp a Rifle kiegészítéseként is felfogható. Jó hatásfokú, csak hosszú ideig tart, míg felrobban.

Light Machine Gun
Hasonló a Plasma Rifle-höz, csak sokkal erősebb. Messzire is jól visz.

Hydrogen Fuel Cell Bomb
Nagyot tud robbanni, lesz olyan küldetés, ahol konkrétan erre lesz szükség.

EMP Gun
Gépek ellen hatásos, de csak olyan célpontra használjuk, amelyik nem mozog.

Sniper Cannon
Tulajdonképp egy jövőbeli shotgun, hatásos, de időbe telik az újratöltés a lövések után.

EMP Grenade
Gránát, mely elektromos robbanást okoz; inkább gépek ellen jó.

Skynet fegyverek

SMG Gun
Olyasmi, mint az ellenfélnél a Plasma Rifle. Megbízható jószág.

Maser
Sorozatlövő, de sokat pocsékol, sokat kell vele lőni.

Phased Plasma Gun
Kicsit sokat kell vele lőni, de amúgy közelharcra nem rossz.

Lightning Gun
Lézersugarat lő ki, hatásos, de inkább közelharcra.

Arc-Laser
Sorozatokat lő és elég hatékony, de vigyázzunk, mert hamar leürülhet a készlet.

T1 Gatling Gun
Ez az a gépfegyver, amelyet a szinteken lecövekelve találunk. Ideális, mert nem fogy ki a municiója.

Assault Cannon
Gyors tüzelésű fegyver, de nem annyira hatékony, és hamar kell tölteni.

Jelenkori fegyverek

Pump Shotgun
Természetesen nem hiányozhat a Terminator kedvence. Közelharcra ideális. Pl. a mauzóleumban nagy hasznát vesszük majd.

RPG Rocket Launcher
Rakétavető. Nagyobb célpontok ellen, vagy tömegbe lőve ajánlott.

Riot Gas Granade Launcher
Gáz gránátokat lő ki. Érdekes módon a gépek ellen is használható, de persze nem ez a legjobb ellenük.

MP5 SMG
Kicsit sokat kell vele lőni és sokáig tart az újratöltése, de amúgy nem rossz.

G36 Assault Rifle
Ez is sorozatlövő, de jóval hatásosabb, mint az AR-15-ös.

Hand Granades
Kézigránát. Mint a többi gránátnál: hatásos, de időigényes.

9 mm Pistol
Csak ha nincs más kéznél, a leggyengébb ebben a kategóriában.

AR-15 Assault Rifle
Sorozatlövő fegyver. Jó, de inkább közelharchoz.

30 Cal. Machine Gun
Nagy hatásfokú gépfegyver, jó szolgálatot tesz.

C-4 Plastic Explosive With Timer
Falra szerelhetjük, majd kedvünk szerint robbanthatjuk. Akkor jó, amikor ki tudjuk számolni az ellenfél lépését.

Mini Gun
Rövid sorozatokat lő, sajnos a közte lévő szünetek miatt nem ajánlott. Ráadásul nem olyan hatékony.

Ellenfelek

T-900
Ők a testvéreink. Kicsit fejlettebb típus, mint Arnie-é, de nagyjából ugyanazt tudja, persze élő szövet nélkül.

F/K Turret
Gépágyú, amely mozgásérzékelővel van ellátva. Erős fegyver, de nem mozog, így el tudunk bújni előle, ha kell.

F/K Rover
Ez az a kis idegesítő izé, ami a lábunk körül szaladgál. Gyorsan mozog, és alacsony építése miatt váratlan lehet.

F/K Kite
A legkisebb repülő egység. Méreténél fogva belső terekben is találkozunk majd vele. Fürge mozgású, de gyenge.

F/K Transport
Szállításra szolgál, nem sokszor fogunk vele találkozni a játék folyamán, inkább csak epizódszerepekben.

F/K Lite Fighter
Ez már egy komolyabb légi egység. Külső területeken futhatunk majd össze vele, képes lebegni és hirtelen irányt váltani.

F/K Medium Fighter
A Lite Fighter nagytestvére. Komolyabb fegyverzet, zömökebb kivitel.

Flying Killer
A legnagyobb repülő egység. Nagyon komoly tűzerővel rendelkezik és a mérte is robosztus.

F/K Tank Light
Körülbelül velünk egymagasságú tank, képes a tengelye körül forogni. Belső terekben futhatunk vele össze.

F/K Tank Medium
Komolyabb méret, komolyabb fegyverek. Mindenre képes, amire a kisöccsi, de külső helyszíneken találkozunk majd vele.

F/K Tank Large
A legkomolyabb földi egység, a mérete tekintélyt parancsoló. Képes a gépfegyvereit is külön forgatni. Mindenképp komoly fegyverrel menjünk ellene, vagy segítséggel.