„Na, milyen? A San Andreas-t azért nem veri oda, mi?” Nem, nem veri oda. Tekintve, hogy a két játékot nem is lehet egy kalap alá venni, bár kétségtelenül közös a családfa. A Black Monday azonban más utakat jár, és ez nem csak a helyszínre értendő.

Megérkezett a folytatás, melynek elődje igencsak megosztotta a játékostársadalmat. A legtöbben már akkor is a Grand Theft Auto riválisaként tekintettek rá, pedig csak annyi a hasonlóság, hogy mindkettőben autókkal furikázunk. A The Getaway sokkal inkább egy lineáris akciójáték, amely megpróbál egyfajta interaktív filmként hatást gyakorolni, szemben a San Andreas már-már tamagocsi-szerű aprólékosságával. Meg kell mondjam, én már nagyon vártam, mert a két évvel ezelőtti első rész nagy hatást gyakorolt rám. Most azonban egyik szemem sír, a másik nevet. Lássuk először, hogy mi ad okot a vidámságra: Az átvezetők most is remekül sikerültek, a hangjukat kölcsönző színészek ott vannak a topon, élmény hallgatni a cseverészésüket. Megint sikerült London városát behozni a nappalikba, aki járt már arrafelé, az egyből ott érezheti magát a szinte tökéletes lemodellezésnek köszönhetően. A játék hangulata is élvezetes, a sztorit is összetettebbre, érdekesebbre gyúrták. Kár, hogy a szereplők nem tudják annyira magukkal ragadni a játékost, már-már érdektelen mi történik velük, és jól sejtitek, innentől a rossz dolgok jönnek. Nagyon rövid! Ha nekiülsz, egy-két nap alatt kényelmesen végigviszed. Az irányíthatóság szerintem nem sokat javult, habár én már megszoktam az előző kapcsán. Igazából egyfolytában azon jár az agyam, hogy miért kellett erre két évig várni, olyan szintű újdonság azért nem került bele a kalapba, ami ezt indokolná. Ilyeneket legalább évente szeretnénk látni, tetszik hallani odaát? (Jut eszembe, hol van a beígért küldetés lemez, melyben Mark Hammondot, az első rész hősét terelgethettük volna újfent?) A koncepció egyébiránt maradt a régi, két teljesen eltérő figurával játszhatunk, most először a rendőrrel, és utána a bűnözővel, utóbbinak ráadásul társa is akad, szóval igazából három főhős is van. Huszonkét misszióban kell bizonyítanunk, és a vezetés mellett most nagyobb szerephez jutnak a gyalogos feladatok. A főjátékon kívül számos minijáték is bekerült a szavatosságot megnövelendő, alapból elérhető az előző résznél még jutalomként megnyíló Free Roaming mód, de versenyezhetünk, illetve gyakorolhatjuk az üldözést, sőt akár taxizhatunk is.
Végezetül elmondhatom, hogy remekül szórakoztam, nyugodt szívvel ajánlható mindenkinek a játék, aki fogékony az efféle anyagokra. Várjuk a folytatást, de hadd ne kelljen már olyan sokat várni rá. Vagy ha mégis, akkor meg szeretnénk valami kellemes meglepit!

Mitch’s Story

Chapter 1 – Tuesday
Egy osztaggal megérkezünk a bevetés színhelyére. A feladat egyszerű, lefülelni a felderített drogfészket, és a banda tagjait előállítani. Kövessük a többieket, a kérdéses lakás a második emeleten van, a grafitikkel telefújt fal mellett. Betörés után mindenkit tartoztassunk le (kör), de miután felfedezzük az átjárót a másik helyiségbe, bevadulnak az ellenfelek, a tűzharc elkerülhetetlen. Újból a folyosóra kerülünk, ahol szedjük le sorjában a rosszfiúkat. Mire a végére érünk, már jön is rádión a parancs, hogy lenn van ránk szükség, tehát irány az udvar. Tegyük ártalmatlanná itt is srácokat, majd visszatérve a többiekhez, megint lőni kezdenek ránk, ezúttal fentről. A miénk a megtiszteltetés, hogy rendezzük az ügyet, fel kell mennünk a legfelső szintre, és be a nyitott lakásba. Sötét van, ezért előkerül az elemlámpa is. A felső szinten vannak a gyanús elemek, lehetőleg vigyázzunk a túsz testi épségére. Ezután ki kell másznunk az ablakon, és a tetőn leledző maradékot is felszámolni.

Chapter 2 – Shoreditch Boys
Sok időnk nem volt pihenni, egy boksz-klubba riasztanak minket. Ezúttal már a vezetés is a mi dolgunk lesz, nekünk kell a helyszínre fuvarozni a kis csapatot. A módszer már ismert az előző részből, de aki nem ismerné, roppant egyszerű: figyeljük az irányjelzőt, és mindig arra kell továbbhaladnunk. Használjuk a megkülönböztető jelzést, ha máskor nem is, legalább a kereszteződésekben jól jön majd. A helyszínre érkezvén már pár rendőrautó áll az utcán, hatoljunk be mi is az épületbe. Célszerű rögtön a legfelső szintre menni, és onnan kényelmesen, szinte páholyból dolgozhatunk. Miután a bokszteremmel megvagyunk, módszeresen meg kell tisztítanunk a többi helyiséget is. Lesznek, akik megadják magukat, őket nem kell szitává lőni. Figyeljünk mindig a hátunk mögé, váratlan helyeken tűnhetnek fel a rosszfiúk. Ne hagyjuk ki a pincét sem. Mikor az udvarra érünk, célszerű a tetőről lövőket a tartály szétlövésével egy füst alatt lerendezni, majd fussunk a sarkon eltűnő alak után a sikátorba.

Chapter 3 – The Latvian Cowboy
Egy társunkkal azt a külön feladatot kapjuk, hogy állítsuk elő ezt a lett ficsúrt. Először a színhelyre kell autókáznunk, a szokásos módon, de most már a bandák is támadnak, úgyhogy vezetés mellett erre is figyelni kell. Mikor megérkezünk, ügyeljünk arra, hogy a kapuban ácsorgó bajtársainkat lehetőleg ne gázoljuk halálra, ők ugyanis a segítségünkre lesznek a harc során. Végig kell járni az ócskavastelepet, és megtisztítani a fegyveresektől. Különösebben nem nehéz a dolog, eltévedni nem lehet, mert elég lineáris a szint, legfeljebb egy-két kitérő van. Pontos útmutatót ezért nem is írok, inkább néhány tippet még. A robbanóanyagos hordókba lődözzünk előszeretettel, és vigyázzunk, amikor arra a részre érünk, ahol több roncs áll egymás hegyén-hátán, ugyanis ezek váratlanul le szoktak szakadni. Ne szégyelljünk egy-egy részt több oldalról is megközelíteni, ezáltal jobban gyengítve az ellent, amikor pedig többen jönnek (különösen a végén), akkor használjuk a fedezékeket. A pálya legvégén megtaláljuk a keresett személyt, akit le kell tartóztatnunk, és magunkkal invitálunk az őrsre.

Chapter 4 – Finding Miss Philips
Most egy hamisítatlan üldözésben lesz részünk, de észrevétlennek kell maradunk. A cowboy kék mercijét kell követnünk, de se lemaradni nem szabad, se túl közel menni (ezt jelzi is az index nekünk), a szirénát pedig felejtsük el. Néha kicsit jobban megnyomja a célszemély a gázt, ilyenkor igyekezzünk tartani a lépést. A célhoz érkezve már találunk ott egy megfigyelő személyt, aki előadja a további részleteket: ki kell szabadítanunk a fogva tartott Jackie Philips kisasszonyt. Az első részben célszerű a társainkat hagyni érvényesülni, igazi összehangolt csapatmunkát kell végeznünk ezen a pályán. Végig azzal paráztatnak minket, hogy óvatosan haladjunk a túsz miatt. Egészen addig, amíg meg nem találjuk, viszont nyugodtan lőhetünk mindenre, ami él és mozog. Utána viszont élve kell kijuttatnunk, úgyhogy maradjunk mellette. Ráadásul a csapatot is elveszítjük, és az épület is kezd romhalmazzá alakulni (beszakad a padló, amit át kell ugornunk). Egy jó tanács: mikor a lifttel leérünk, ne örüljünk felhőtlenül a támogatók megjelenésének, ugyanis a következő sarkon még vár pár rosszarcú. Innen azonban már majdnem sima az út a friss levegőre.

Chapter 5 – Hot Property
Nekünk jut a megtisztelő feladat, hogy a hölgyikét biztonságos helyre fuvarozzuk. Azonban hiába a kíséret, egy összehangolt akcióban elrabolják Jackie-t. Mivel az elején igencsak lőnek ránk, célszerű az eredeti gépjárművet lecserélni a következő sarok után magányosan ácsorgó zöld csodára, majd áttörve a blokádokon üldözőbe venni a fekete furgont. Most aztán szabad a vásár, meg kell állítanunk, mielőtt célba ér. Lőhetünk is, de hatásosabb a jó öreg test-test elleni küzdelem. Próbáljunk minél többször belemenni, leszorítni. Ha sikerül megállítani, akkor le is kell lövöldöznünk a gonoszokat, persze vigyázva a kishölgyre, majd elfuvarozni őt az eredeti elképzelésnek megfelelően a tuti helyre. Persze útközben számíthatunk majd még némi ellenállásra.

Chapter 6 – Under Ground Activity
A csini újságírónő ad egy tippet, így testületileg kivonulunk a Holborn metró-megállóhoz. Odafelé mi vezetünk, mint ahogy az már megszokott. És persze lesz egy-két „útonálló” is. A helyszínen megvan az az előnyünk, hogy a zártláncú megfigyelőrendszeren élvezhetjük a műsort, viszont eljön a pillanat, amikor be kell avatkoznunk. A célszemélyt kell üldöznünk a csomaggal, és megakadályozni, hogy meglógjon. Minden utunkba akadót le kell terítenünk, a járókelőket, ha lehet, ne nagyon lőjük le. Az út nem bonyolult, de ha a társunkat követjük, akkor egész biztosan nem megyünk felesleges köröket. Emberünk végül felszáll a mozgó metróra, de mi meg utána. Itt mindenki ellenséges szándékú, mégis akit lehet, inkább tartoztassuk le, a többieket likvidáljuk. A pilótafülkébe érve letartóztatjuk a színesbőrű fiatalembert.

Chapter 7 – The Jamaican
Könnyen jött, könnyen megy – szokták mondani. Alighogy elkaptuk a renitens legényt, máris lecsaptak a járőrre, aki elvitte, és vitték magukkal Tylert is. Legelőször is, olyan gyorsan kell kivonulnunk az esemény színhelyére, ahogy csak lehet, elég szűkre szabott az idő. Nézzük meg a térképet, és válasszuk ki a legrövidebb utat a sárga pöttyig. Amellett, hogy gyorsnak kell lenni, szabályosnak is, ha túl sokat „rendetlenkedünk”, ugyanúgy vége van a küldetésnek. Kisebb utcai harc után megint autóba kell pattannunk, és követni a helikoptert, aki megtalálja nekünk a kívánt gépjárművet. Ha odaértünk, akkor előbb a hátsótól szabaduljunk meg, majd azt is kényszerítsük megállásra, amelyikben Tyler van. Ezután már csak be kell vinnünk az őrsre, persze ebben a fázisban számítsunk a leghevesebb ellenállásra a rosszfiúk csapatától.

Chapter 8 – Desperate Measures
Mint az átvezetőből kiderül, Miss Philips búvóhelye sem a legbiztosabb, oda kell tehát száguldanunk, és két lehetőségünk van. Vagy a legrövidebb utat választjuk, úgymond „a kertek alatt” (szűk, kanyargós utcák ugratókkal, kerítésekkel), vagy kerülünk, de a főbb utakon roppantmód gyorsak lehetünk. Az utóbbit ajánlom, de akárhogy is választunk, időre megy a móka. A helyszínen a társakkal együtt hatoljunk be a lakásba, majd kövessük a menekülő fickót, aki meglövi a főnökünket. Útközben rengeteg ellenféllel számoljunk, kicsit spórolni is kell majd a lőszerrel, legalábbis jobban, mint eddig, ráadásul itt már magányos farkasként küzdünk. Eltévedni nem fogunk, egyértelmű, hogy merre kell tovább haladni. Egy ponton rövid időre még autóba is ülünk, de utána megint gyalog folytatódik a hajsza. Igaz, itt már csak hátra kell dőlnünk.

Eddie’s Story

Chapter 9 – Monday
Miután megismerkedtünk a történet másik szálának szereplőivel, talán vágjunk is bele. Először is Samnek kell segítenünk, eljutni a Server Roomba. Igazából Ő tudja az utat (de figyelhetjük a táblákat is), csak segédkeznünk kell neki a biztonságiak lerendezésében, ezúttal viszont csak az öklünkre számíthatunk. Egyébként az első emeleten találjuk meg, és miután a kislány már boldogul, csatlakozzunk a csoport másik feléhez, a 15. emeleten. Az egyik szélső irodában találkozunk velük, és most Arthurt kell kísérnünk, hogy feltörhesse a széfet. Meg kell jegyeznem, ennél hülyébb útvonalat nehezen lehetne megvalósítani, mint amelyiken ők mennek, de kövessük csak a csapatot, és ha kell, üssünk. Mikor elérünk a kérdéses irodához, a mi feladatunk lesz, hogy az ajtóban állva őrködjünk, és távol tartsuk az érkezőket. Előbb egy kézi ütőfegyvert szerzünk, aztán már gépfegyvert is zsákmányolhatunk. Ha megvan a cucc, akkor le kell kísérnünk a többieket oda, ahol bejöttünk, a hídhoz. Egy ponton szét is válik a társaság, de a lényeg, hogy mindenki élve átvészelje a kalandot.

Chapter 10 – The Rescue
Az akció nem sikerült a legfényesebbre, mégis Sam szabadít ki, és vele menekülünk, akit a legjobban megmosolyogtunk az elején, hogy mit keres itt. Ő tudja kifelé az utat, viszont nem elég erős, úgyhogy remek páros leszünk. Amikor kell, verekedjünk, egyébként kövessük. Pár ponton kerülnünk kell majd hozzá képest, mert ahol Ő átfér, ott mi nem feltétlenül. Menet közben lesz egy rész, ahol egyszerre többen is támadnak (ahol az autók is állnak), itt a pisztolyos fickót intézzük el leghamarabb, így kevésbé sebződünk, valamint könnyebb is lesz a dolgunk a lőfegyverrel. Nem sokkal ezután kénytelen-kelletlen különválunk, mert leszakad a híd. Innen egy-egy ponton összefutunk majd, de magunknak kell boldogulnunk a tájékozódással. Szerencsére komolyabb csúzlikat szermányolunk, így könnyebb lesz az út. Amikor a nagy csatornába érünk, akkor menjünk annak a másik végébe, itt látjuk viszont Samet, akit ki kell szabadítani a túsz-szerepkörből. Innen megint együtt haladunk tovább, sőt ki is érünk a helyről. Viszont van még egy feladat hátra. Autóval menekülünk, és amíg Sam vezet, mi a tetőablakon kibújva osztjuk az áldást az üldözőkre. Folyamatosan figyelnünk kell, mert elölről-hátulról támadnak, sőt lesz olyan pont is, ahol meg kell állnunk, és addig nincs tovább, míg mindenkit le nem szedünk (használjuk a zoom funkciót aktívan). A rendőrség is blokádokat állít, úgyhogy remek kis sétakocsikázás ez. Poén, hogy elhaladunk amellett a rendőrőrs mellett, amelyikbe telefonszerelőként lopóztunk be anno az első epizódban. Próbáljunk minél kevesebbet mutatkozni, így kevésbé sérülünk, ehhez az kell, hogy folyamatosan lőjünk, úgyis végtelen a muníció. Ha a hídon átérünk, akkor már csak egy kicsi van hátra.

Chapter 11 – Cons And icons
Eddie eredeti módszert talál ki Sam lekötésére, szó szerint ezt teszi vele, csak egy bilinccsel oldja meg. Ő pedig bemegy a bárba, ahol az ikon van, ami az egész akció mozgatórugója. Először elég néptelen a csehó, de amint felérünk az emeletre, beindulnak a dolgok. A tűzlétrán hiába próbálunk távozni, leszakad. Nincs más hátra, vissza kell mennünk a már ismert útvonalon. Persze előkerülnek az eddig szunnyadó srácok, lesz tehát kivel megküzdeni. Időközben a pince is kinyílik, aminek lejárata a pult mögött van, tegyük tehát itt is tiszteletünket, és megtaláljuk a keresett műtárgyat. Egy vezetős rész van hátra, de az előzőekből okulva most Eddie ül a kormány mögé. A boksz-klubba kell visszamennünk, anélkül, hogy a rendőrséget is odacsábítanánk. Szóval kerüljük a fakabátokat, vagy ha netán egy is a nyomunkba szegődne, még azelőtt rázzuk le, hogy célt érnénk.

Chapter 12 – The Wake Of Shoreditch Massacre
A klubnál persze áll a bál, mint azt az előzményekből már tudjuk, Eddie épp ezért nem mehet be, mert egyből lebukás lenne a dologból. Samet viszont senki nem ismeri, így most vele kell belopóznunk. Menjünk el a főbejárat mellett balra és meg is találjuk a hátsó bejáratot. Haladjunk egészen a rendőrökig, majd várjuk meg, míg elsétálnak. Ekkor menjünk tovább, majd kapaszkodjunk fel az út végénél a tetőre, fenn kicsit odébb, meg még eggyel feljebb. Ugráljunk át, várjuk meg, míg a rendőr odébb áll, majd be az ablakon, és fel az emeletre. Itt a bal oldali biliárdasztalról lendüljünk fel a fenti vasszerkezetre, és hallgatózzunk picit. Az átvezető után más úton kell távoznunk, mert a rendőrök sejtenek valamit ittlétünkről. Egész pontosan arra kell mennünk, mint amerre az első részben a bűnözőket Mitch kergette. Minden sarkon álljunk meg, és várjunk, míg letisztul a terep. A pince felé távozzunk.

Chapter 13 – Return To The Scene Of The Crime
A duó úgy dönt, hogy jó ötlet visszatérni a bűntett színhelyére (dönthetünk úgy is Eddie szerepében, hogy nem segítünk Samnek, és ha kiszállunk a kocsiból, akkor a lány egyedül vág neki), ezért arra vesszük az irányt. Persze útközben mindenki megpróbál feltartóztatni, de ez nem okozhat semmiféle akadályt. Az épülethez érve már csak egy gond van: ezzel az autóval nem engednek be, gyalog meg nem tudunk átjutni. Nosza, válaszunk kedvünkre a környéken furikázó fehér, céges furgonokból, és ennek utasaiként már nyílik is az a fránya sorompó.

Chapter 14 – Tresspass
Az épületbe bejutva az összes ellenséges szándékú egyént ki kell végeznünk, hogy Sam eljusson a felső szintre a liftekhez. Szépen módszeresen intézkedjünk, és nem lesz gond. Ha az iménti misszióban magára hagytuk a kislányt, akkor viszont a garázson keresztül kell beosonnunk, hiszen nincs, aki megvédjen minket a csúf bácsiktól.

Chapter 15 – Codes Of Honour
Lopakodás jellemzi majd a mostani műsort. Menjünk előre a folyosón, majd lapuljunk a falhoz. Kövessük az őröket, akik megkaparintották a laptopunkat, de csak módjával, távolról. Amint átérünk a túlsó oldalra, már ne menjünk utánuk, hanem induljunk balra, majd az első ajtónál be. Rögtön térjünk le jobbra, és kerüljük meg az asztalokat, hogy a szoba túlsó oldalán a falhoz lapulva visszajöhessünk, el az alkalmazottak háta mögött, egészen az ajtóig. Menjünk ki, majd jobbra. Lavírozzunk át folyosókon, és az őrök háta mögött a túlsó bal oldali szobába, ahonnan nyissunk be a következő helyiségbe. Mikor észrevesznek, rögtön menjünk vissza az előző ajtón, és várjunk kicsit, míg lecsillapodnak a kedélyek. Pár másodperc múlva már kimehetünk, tiszta a levegő. A folyosón kapaszkodjunk fel a lámpákra és kússzunk át az őr felett, majd leugorva kövessük tovább az őröket a következő szintre. Itt megint az ellentétes irányba induljunk, azaz balra, és a folyosón az első ajtón jobbra be. Jobbra tartva kerüljünk a szemben lévő gépezet mögé, és oldalazzunk el az ajtóig. Jobbra tartva menjünk át a másik gépterembe, és innen már újra követhetjük a párost megint feljebb. Most nagyon cselesek leszünk, és rögtön felmászunk a lámpákhoz, aztán jobbra elindulunk, egészen a túlsó végéig. Várjuk be, majd kövessük őket a végcélig.

Chapter 16 – This Geezer, Hector
Megint Eddie-vel vagyunk, és egy kis vezetős rész után egy szűk, kis utcába érünk, ahol már igen nagy az ellenállás. Hátulról, az udvarból hatoljunk be. Egy kedves kis stúdióba értünk, ahol pornófilmeket forgatnak. Körös-körül mindenhol meztelen nénik és bácsik, a kiskorúak hunyorítva játsszanak. :). Benn induljunk meg balra és fel, és vonjuk kérdőre a tulajt, a sápítozó némberek gyűrűjében. Szerencse, hogy a csajok elég ostobák, meg féltik is a kenyéradó gazdájukat, így remek kis tippet sikerül szerezni. Ezután már csak a kijutás van hátra, menjünk vissza és a másik irányba le, a pincén át az utcára.

Chapter 17 – Jimmer ’Fucking’ Collins
Rögtön ott folytatjuk, ahol az előbb abbahagytuk. Őrületes tűzharc zajlik az utcán, mi viszont nem hiányzunk ide. Oldjunk kereket mihamarabb, erre a sarokban ácsorgó motor a legalkalmasabb, de válogathatunk autókból is kedvünkre, csak azokkal kevés az esély épp bőrrel kijutni ilyen szűk utcában, ennyi fegyveressel. A lényeg, hogy az imént említett nyomdába kell ellavíroznunk. A helyszínre érkezve már az utcán várnak, legegyszerűbb őket elgázolni. Az épületbe két úton is bejuthatunk: egyrészt hátulról az ajtón, nagyobb ellenállás árán, vagy az ablakon bemászva elölről (nagy poén, hogy az udvaron egy lasztit is találunk, amit kedvünkre rugdoshatunk fel s alá, a készítők le se tagadhatnák This Is Footballos múltjukat). Benn aztán minden ellenállást felszámolva be kell jutnunk a legbelső szobába, hogy egy kis jelenetnek lehessünk szemtanúi. A dolog pikantériája, hogy épp minket akarnak előkeríteni, az Icon kellene nekik (ha tudnák, hogy milyen közel vagyunk). A dolog végeztével vissza kell mennünk az úton, ahol jöttünk, ugyanis az itteni kijárat zárva van. Természetesen megint némi ellenállásra számíthatunk.

Chapter 18 – Your Man With The Tattoo
A nem épp szimpatikus Yuri nyomába kell szegődnünk, és észrevétlenül követnünk. Erre a vezetős részre ugyanazok a szabályok érvényesek, mint amiket már korábban hasonló szituációban kitárgyaltunk. A helyszínen aztán szinte minden főbb szereplő összefut, aminek mondanom sem kell, nem lesz jó vége. Legelőször Yurival számoljunk le, majd újabb döntési helyzet elé kerülünk (az előző ugye a 13-as szinten volt, amikor arról dilemmáztunk, hogy segítsünk-e Samnek). Most a szorult helyzetben lévő újságíró hölgyet, Jackie-t menthetjük meg, avagy hagyhatjuk a sorsára (ezek a döntések amúgy befolyásolják a játék végkimenetelét, azaz olyan befejezést láthatunk, amilyet alkottunk a szituációk megoldásával). Ezután szépen ki kell araszoljunk az épületből. Nem lesz könnyű, mert mindenki ellenünk van, de legalább nem kell gondolkodnunk, kit ne lőjünk le. A túloldalt a lépcsőházban egy szintet feljutunk, majd a garázs-részen át érünk ki az udvarra.

Chapter 19 – The Vor
Az udvaron még mindig teljes a káosz, de csakúgy, mint a pornóstúdiónál, ne foglalkozzunk vele. Amint egy kicsit előrehaladunk, a kicsit odébb ácsorgó furgon megfordul, és megpróbál kereket oldani. Nosza, gyorsan kerítsünk egy járművet (akár a bejáratnál álló rendőrautók egyikét), és szegődjünk a nyomába. Egészen a végcélig kell követnünk, ami azért lesz majd kemény dió, mert folyamatosan támadnak majd a rendőrök és a maffiókák is, ráadásul a furgonról is szórják a golyókat rendesen. Ha nagyon nem bírja a verda, akkor menet közben lecserélhetjük, de ne időzzünk túl sokat, mert lemaradunk. Mikor megérkezünk, menjünk be az épületbe a tetovált kezű barátunk után, és szálljunk be jobbra a liftbe. Innen egy elég hosszú és nehéz lövöldözős rész kezdődik. Az utat nem fogjuk eltéveszteni, egyfelé tudunk csak haladni. Nagyon sokan jönnek, és viszonylag kevés a muníció, nagyon be kell osztani. Nincs mese, ezt a pályát bizony ki kell tapasztalni, honnan jönnek az ellenfelek, melyik fegyvert mikor érdemes felhasználni. A végén meg kell ölnünk Nadját, Viktor hű csatlósát.

Chapter 20 – Paying Favours
Egy misszió erejéig megint visszatérünk Samhez, mégpedig pont abba a szituációba, ahol otthagytuk. Alexei leteszi a telefonját, és a liftbe siet, mi meg utána. A feladat most is az, mint legutóbb, csak most mást kell követnünk, és egy kicsit másképp. A lifttel való utazás után rögtön másszunk fel a lámpákra, és menjünk át a raktár-részbe. Itt ugráljunk végig, majd irány a szűk lyuk a falon. Két ilyenen át kell kúsznunk, mire eljutunk a garázs részbe, ahol ismét fel kell kapaszkodnunk a lámpákhoz. Menjünk el a túlsó végére, és várjuk meg, míg Alexei odaér a kocsijához. Ekkor menjünk vissza előre, és szálljunk le a kerítésen kívül. Nincs más hátra, hogy odaosonjunk az autóhoz és belopózzunk a hátsó ülésre.

Chapter 21 – Beginning Of The End
Vissza a főszálhoz, azaz Eddie-hez. Viktor még mindig szökésben, úgyhogy megint üldözni fogjuk, először autóval (vagy ha jobban tetszik, motorral). Egy egész konvoj kíséri, szépen lassan elkezdhetjük leszedni őket, de igazából nincs jelentősége. Annál inkább annak, hogy folyamatosan jönnek a támadások üldözés közben. Aztán a főgonosz járművet vált, és hajóra száll. Mi sajna épp lemaradunk, de persze nem ússzák meg ilyen könnyen, nélkülünk nincs társasutazás. A motorral kezdjünk eszeveszett száguldásba, hogy a kicsivel odébb lévő hídról még leugorhassunk a fedélzetre. Útközben persze a rendőrség kordonokkal „segíti” az akciónkat, így nem árt résen lenni az amúgy is nehezen kormányozható jószágon. Ha már a hajón vagyunk, akkor meg kell keresnünk a tetovált kezűt. Fegyverünk nincs, így eleinte ököllel kell intéznünk a dolgokat. Nem árt, ha sietünk, ugyanis időre is megy a móka. A túloldalon, mikor ismét kijutunk a fedélzetre, összefutunk Alexei-jel. Érdemes ide tartogatni a pisztolyt, amit útközben megszerzünk, de annyira azért nem kemény ellenfél, mint amilyennek mutatja magát.

Chapter 22 – The Fall Of An Icon
Felpörögnek az események, Eddie és Mitch együtt lendülnek harcba Viktor ellenében. Egymást fedezve haladunk, de leginkább csak magunkra számíthatunk. Már megint úgy kell összeszedni a fegyvereket menet közben, és amellett, hogy a rosszfiút üldözzük, még a csatlósaival is le kell számolnunk. Talán nem olyan kemény ez a rész, mint a háztetős, de azért nem árt jól beosztani a muníciót. A cél, hogy kövessük a főnököt, egészen a tető-részig, ahol szemtől szemben kell vele leszámolnunk. Csak ő és mi, mint férfi a férfival. Utána pedig megnézhetjük a záró képsorokat, és tehetünk egy pipát a naplónkba a Getaway: Black Monday címe mellé.

Szereplők

Sergeant Ben Mitchell
A mostani őrmester fiatal korában maga is rendszeres drogfogyasztó volt, de a sereg átformálta, és helyes útra terelte. Szűkszavúsága néha társai idegeire megy, csak akkor szólal meg, ha feltétlen szükséges. Egy-két éves felfüggesztés után tért vissza a kötelékbe, mikor is tisztázatlan körülmények közt hátba lőtt egy tinédzsert.

Eddie O’ Connor
Danny edzőtermében rontja a levegőt már tizenegy éves kora óta. Amatőr bokszoló, és a környéken igen jól cseng a neve. Nem idegenek tőle a fegyverek, köszönhetően a kisebb seftes ügyleteknek, de jobban kedveli a bunyót.

Sam
Nagyon fiatal, ámde rendkívül érett gondolkodású leányzó. Érdekli a testedzés, a torna, de figyelmét leginkább a laptopja, és a rengeteg hackelni való vonzza. Stílusát tekintve nem éppen finomkodó, megmondja a magáét, ha arra kerül a sor.

Viktor Skobel
Korábbi orosz államférfi. 1992-ben települt át Észtországból. Rendkívül befolyásos körökben forgó üzletember, akinek jócskán van vaj a fején. Rendkívül értékeli a műtárgyakat és a hölgyek társaságát, különös ismertetőjegye a kezén lévő tetoválás.

Nadya
Viktor testőre, jobb keze, és az egyetlen nő, akit főnöke egyenértékűnek tart. Roppantmód élvezi a munkáját, és korábban rengeteg képzést kapott fegyveres harcban, és küzdősportban egyaránt.

Inspector Munroe
Mitchell főnöke. Könnyű szívű, de gyors és határozott döntéseket hoz. Rendkívül jól informált, és nem ismer lehetetlent.

Danny
Egykori bokszedző, és a helyi gyerkőcök pótapukája már vagy 25 éve. A felnőtt növendékek még mindig példaképként tekintenek rá, köztük Eddie is. Az edzőterem legális tevékenység, de vannak seftes ügyei jócskán. A Collins-banda felé is van tartozása, akik ezúttal szinte teljesíthetetlent kérnek.

Ez a valóság?
Mint azt már említettük, a fejlesztők London belvárosát szemelték ki a játék színhelyéül, és azt pontosan le is modellezték, szóval aki ismeri az utcákat, az előnyben lesz. Jó néhány valós helyszín is megtalálható, álljon itt pár, a teljesség igénye nélkül:
Big Ben
Hyde Park
Tower of London
Picadilly
Trafalgar Square
Millenium Bridge

Tippek
– Hülyén hangzik, de ésszel száguldozzunk. Az irányítás elég érzékeny, főleg a gyors járgányoknál. Néha elég egy lassítás, de a hirtelen fékezésekkel is csodákat érhetünk el.
– Nem szégyen a test-test elleni küzdelem, ha gép által irányított járműveket ügyesen toszogatjuk, akkor könnyebben megszabadulhatunk tőlük.
– A gyalogos misszióknál nem használható korlátlanul a pihenés, mellyel energiát nyerhetünk. Ezért mindig a legalkalmasabb pillanatban használjuk.
– Mindig alaposan nézzünk körbe egy új helyszínen, mert a játék előszeretettel dug a hátunk mögé támadókat.
– Használjuk aktívan a célratartást, kameraforgatónak is ideális.

[ÉRDEKESSÉGEK]
– Az előző Getaway a SCEE addigi legnagyobb költségvetésű projectje volt, 5 millió fontba került az elkészítés.
– Ezúttal is a virtuális Londonba látogathatunk el, ha előveszünk egy turistatérképet, mely a belvárost ábrázolja, nyugodtan használhatjuk.
– Az első rész fejlesztése már elég régen, még PS one-ra elkezdődött, aztán a technikai korlátok miatt továbbléptek PS2-re.
– Nemcsak a helyszín, de a verdák is valódiak, számtalan ismert típussal találkozhatunk.
– Az első rész miatt beperelte a készítőket a British Telecom, mert az egyik misszióban telefonszerelőnek álcázva gyilkolászhattunk.