A pár napja történt bejelentés után meg is érkeztek az első információk az új Tomb Raider játékról.
A közel két éve készülő, szám szerint kilencedik Tomb Raider játékról megérkeztek az első információk, melyekből sok érdekességet megtudunk Lara Croft legújabb kalandjairól. Ahogy Wolf már megírta, a nemes egyszerűséggel csak Tomb Raider-nek elnevezett epizód egy reboot lesz, és a Crystal Dynamics állítása szerint teljesen lenulláza az eddig ismert Croft kisasszonyt. Éppen ezért kedvenc régésznőnk mindössze 21 éves, és a játék marketingjét is az eddig megszokotthoz képest is újragondolták. Az első változás marketing szempontból az az, hogy a játékhoz nem használtak igazi modellt, így sajnos nem fog senki ifjú kalandornőként pózolni különféle eseményeken.
A történet szerint Lara hajótörést szenved, és egy lakatlannak tűnő szigeten tér magához, ami persze korántsem az, így ifjú hősnőnknek fel kell vennie a harcot a helyiekkel, hogy túlélje a kalandot. A készítők szerint ez lesz a legvéresebb TR epizód, amit olyan jelentekkel támasztottak alá, mint például hősnőnket egy zavarodott elméjű szigetlakó döfte mellkason, vagy pedig az egyik csapda Larát a lábánál fogva kapta el, majd pár másodperccel egy lezuhanó szikla zúzta szét a formás koponyáját.
A fegyverek terén is változásokat ígérnek a fejlesztők, főként íjjal és shotgunnal csökkenthetjük majd a sziget lakosságának számát, a már kultikusnak számító dupla pisztolyról viszont egyelőre nincs hír. A jól bevált “lock on” rendszert is eltörölték, így szabadon lövöldözhetünk bármerre kedvünk szerint. A játékmenetben is történt változás, ugyanis Larával a szigetet szabadon bejárhatjuk, amolyan Mercenaires, Just Cause, GTA módra, tehát a jól megszokott pályánkénti játékmenetet is kukázták. Az ígértek szerint bárhova eljuthatunk, egyedül a környezeti akadályok gátolhatnak meg minket eme törekvésünkben, de egy kis ügyességgel ezeken is túljuthatunk.
Mindezek mellett Lara fejlődik is, és a képességeit a szigeten lévő bázisokon fejleszthetjük. Hogy pontosan milyen képességekre gondoltak, arról egyelőre nem nyilatkoztak. A bázisokon rakhatunk még össze különféle tárgyakat is, melyek hősnőnk túlélést hivatottak segíteni. Hogy ne legyen unalmas a szabadon bejárható terület, rá leszünk kényszerítve arra, hogy folyamatosan élelmet és vizet keressünk, mivel Lara minden mozdulata és akrobatikus mutatványa energiát emészt fel, amit pótolnunk kell. Ez nem túl szimpatikus húzás, de majd meglátjuk mennyire befolyásolja a játékmenetet.
Egyelőre ennyit árultak el a játékról a Crystal Dynamics emberei, további információk januárban várhatóak. Addig is emésszük a fentieket, mivel sajnos úgy néz ki, ez a Tomb Raider nem az a Tomb Raider lesz, amin felnőttünk ,és amit nagyon szeretünk.