Lenyűgöző történettel, hátborzongató jelenetekkel tűzdelt thrillert kaphat végeredményül az, aki a Nintendo kötelékében készült Trace Memory: R, Gateway of Memory-t választja elfoglaltságnak.
Miután a rejtelmes Blood Edward szigeti rémtörténetet átvészelte a szelíd és érzékeny, tizenhat éves lány, folytatni szeretné az életét, és zenészként akarja tengetni mindennapjait.
Ashley Robbins Mizuki, a szóban forgó hajadon nemsokkal a történtek után felkérést kapott egy fellépésre, apjától a szigeten található Juliet nevű tóra. Ez az, ahol a történetünk kezdődik, és ahol Ashley mélyebbre ássa magát a múltjában. Ki tudja, lehet hogy különleges valaki várja majd, és olyan dolgok is kiderülnek, amelyek ennyi idő után is mindent felforgatnak.
A Trace Memory: R, Gateway of Memory (nyugaton Another Code néven fut) játékmenetében Ashley-t kell navigálnunk, és felderíteni minél több rejtélyes információt – beszélnünk kell minden lehetséges emberrel, és összegeznünk kell a hallottakat.
Az egyik új jellemezője a játéknak a DAS rendszer (Dual Another System), amelyben egyfajta családfát figyelhetünk meg a sztori alakulása szerint – értelemszerűen a játék elején még csak mi szerepelünk rajta. Az elsődleges célja az, hogy a játékos megtudjon minden információt a karakterekről, és később visszanézve is emlékezhessen azokra, rendszerezve őket.
Az alapvető irányításon kívül érdekes szerepet szántak a Wii Remote-nak, ugyanis ennek segítségével törhetünk be valahova – értsd: ajtókat, ládákat, és egyéb tárgyakat nyithatunk ki némi hackerkedést követően.
Amikor valakivel szóba elegyedünk, a játék képregényszerű módon ketté osztja a képernyőt, és mindkét trécselő karaktert jól láthatóan elénk tárja. Ha egy fontos objektumot, vagy karaktermozgást jelenít meg, a játék egy harmadik középen előugró ablakban jeleníti meg. Ha a karakter említ valami számunkra fontosat, megjelenik egy zöld gomb, s rácsapva feltehetünk még több kérdést a kívánt személynek.
Visszatérnek az eredeti, és egyedülálló rejtvények is, mint például a Juliet-tó vízminőségének tesztelése, lakmuszpapír segítségével. A Trace Memory: R, Gateway of Memory nagyobb hangsúlyt fektet a rejtvényekre, mint a sztorira, de mentségére legyen mondva: a feladatok teljes módon kihasználják a Wii Remote képességeit.
Grafikailag a Trace Memory: R az egyik legimpozánsabb Wii alkotás, a Cell-Shaded ábrázolás jótékony és felemelő hatása nagyszerűen megfigyelhető, s a karakterek is különösen jól animáltak, főleg a főszereplő, Ashley.
A kifejezések, a karakterek testbeszédei, arcmimikái egytől-egyig elősegítik a játékos felé vitt kommunikációt, és mindezek mellett esztétikus hatással is bírnak.
Mindent egybe véve, a Trace Memory: R, Gateway of Memory egy remek történetet mesél el, teljes Wii kihasználtsággal, hangulatos és tetszetős grafikával párosítva, hogy a hosszú, és kidolgozott sztorit, valamint a thriller stílust ne is említsük. Akarsz Ashley bőrébe bújni? Mire vársz…