A mindennapi rend őrzése során belenyúlunk egy ügybe, ami sokkal szövevényesebb, mint azt hisszük. Talán apánk rejtélyes eltűnésére is fény derül? Megtudjuk, ha végigjátszuk az Activision True Crime-ját.
Azt hiszem még az elején le kell szögeznünk egy tényt. Azt, hogy mennyire hasonlít a játék a Grand Theft Auto-szériára, vagy a PS2-n megjelent Getaway-re, nem én fogom eldönteni, hanem majd Ti, ha behelyezitek a lemezt a konzoljaitokba. A True Crime innen-onnan szedeget össze építőkockákat és ezeket több-kevesebb sikerrel egymásra is tudja helyezni. A szemfülesek sok részletet észrevehetnek majd, amelyeket különböző játékokból emeltek ki. A True Crime nem az eredetiség zászlóshajója, nem is hoz semmilyen forradalmi újítást, amire még évek múltán is emlékezni fogunk, de valamit profin csinál: szórakoztat, méghozzá olyan szinten, hogy jóformán letehetetlen a játék. Ez felveti a következő problémát: nagyon rövid. Kétszer volt bent a gépemben és teljesen végigjátszottam, minden befejezését láttam, minden alternatív pályát teljesítettem.
Ebben fogok most segíteni nektek, hogy hogyan is játsszuk végig a True Crime-ot, mindhárom végkifejletet megismerve.
Kezdjük a legelején
Még mielőtt belemennék a küldetések részletesebb elemzésébe, leírom a játék legalapvetőbb dolgait, amelyek nélkül nehezen juthatunk tovább. Karakterünknek van egy Karma szintje. A jobb alsó sarokban egy Yin-Yang szimbólum található, alatta pedig egy szám, ami piros vagy zöld. Ha piros, akkor bizony rossz fát tettünk a tűzre, így Bad Cop besorolást kapunk. Ha viszont zöld, akkor minden rendben van, Good Copnak tartanak minket az emberek. Teljesen egyszerű a szisztéma: ha rossz dolgot csinálsz, rossz karmád lesz.
Küldetések között cirkálhatunk a városban, de mivel nem szabadságolt forgalomirányító rendőrök vagyunk, hanem az ügyeletes zsaru, ezért kapjuk folyamatosan a riasztásokat. A legkülönfélébb bűneseteket vonultatja fel a True Crime: szakácspárbaj, házaspárok közti dulakodás, gyorshajtás, túszejtés, kocsilopás, stb. Ezeket a bűnügyeket figyelmen kívül hagyhatjuk, de el is vállalhatjuk őket. Érdemes őket megcsinálni, mert ún. Badge Pointokat kapunk érte. Eme pontokat akkor is megkapjuk, ha rossz karmánk van, például ha odamegyünk a civakodó házaspárhoz és mindkettőt fejbelőjük. Az ügy megoldott lesz, azonban a karmánk lezuhan a kis kétéltű feneke alá. Viszont, ha a Good Copok vagyunk, akkor több Badge Pointot kapunk egy-egy ügy megoldásáért, ergo nem éri meg a sötét oldalon garázdálkodni. Szintén a jobb alsó sarokban, a Yin-Yang szimbólum mellett figyelhetjük meg, hogy hány pontunk van. 100 pont egy Shield-et ér, ezekért tudunk magunknak különféle képességeket szerezni (fegyveres, közelharci és vezetési upgrade-ek vannak).
Most pedig térjünk rá, hogy mitől is leszünk jó vagy éppen rossz rendőrök.
Bűncselekmény esetén… JÓ: ha leadsz egy figyelmeztető lövést (bal thumbstick + jobb ravasz), vagy ha meglóbálod a jelvényedet egy „Police!”-kiáltás kíséretében (bal thumbstick + X). ROSSZ: ha odamész és beléjük üríted a teljes tárat.
Ha rádlőnek… JÓ: ha mindenképp visszalősz, különben téged visznek el a fekete nylonzsákban… Ilyenkor kell megpróbálkozni egy „semlegesítő” találattal (A lőtér második meglátogatása során lehet megtanulni). A jobb ravaszt tartod, így átvált First person-lassított nézetbe. Célbaveszed a kezét vagy a lábát, megvárod, míg zöldre vált a célkereszt és egyet rálősz. Ha a kereszt piros, ne tüzelj, mert akkor megölöd. ROSSZ: ha szitává lövöd a törvénysértőt, amolyan Dredd bírós stílusban. Alternatív rossz: nem kell lepuffantanod, üsd el a kocsival, de legyél biztos benne, hogy meghalt, ezért még párszor hajts át rajta.
Ha bunyózni akarnak… JÓ: ha visszaütsz. Használd a kombókat, amiket a Dojóban tanultál. Megesik, hogy megadják magukat, ekkor meg kell őket bilincselni (bal thumbstick + B), de lehet, hogy még verekedni akarnak. Harcolj addig, míg földre nem kerülnek, és akkor vedd őket őrizetbe! ROSSZ: Piszkos Harry módszer. Lőjj és csak utána kérdezz!
Ha futásnak erednek… JÓ: ha utánuk futsz, majd mikor már elérhető közelségbe kerültek, alkalmazz egy becsúszó szerelést, vagy vesd rá magad. Jó esetben nem a piacról hazafelé tartó Mari nénire ugrotok rá, hanem a gyanúsítottra. Alternatív jó: „Semlegesítő” lövést leadni. Ilyenkor nehezebb – még ha lassított módban is célzunk -, mert folyamatos mozgásban van az illető. ROSSZ: kergesd és lődd. Még rosszabb: kergesd és lődd, továbbá ne kímélj egyetlen civilt sem, aki az utadba kerül.
Ha autós üldözésre kerül a sor… JÓ: ha bevágsz eléjük a kocsiddal és lassításra, majd megállásra kényszeríted őket, vagy ha célbaveszed a kerekeiket, majd kilövöd azokat. Üldözésnél mindig vigyázzunk a gyalogosokra, mert ha elütjük a civileket csúnyán rossz karmánk lesz. Egy lövéssel meg lehet állítani minden kocsit, ha a hátsó rendszámtábláját vesszük célba. Ennek hatására felrobban az autó, rendkívül látványos légibalett-produkció kíséretében. A legjobb az egészben, hogy a sofőr ilyenkor nem hal meg, hanem kiszáll és megadja magát. Ez a módszer csak személyautóknál alkalmazható. ROSSZ: üldözzük őket, küldjük rájuk a golyózáport, mit sem törődve a civilekkel. Majd ha kiszálltak, eresszünk még beléjük pár skulót.
Lopakodós küldetések… Ezeket csak lábujjhegyen írom le: ha az ellenfél megközelítésekor X-et nyomunk, leütjük, és ő elájul. Ez ad nekünk egy karma pontot. Viszont ha az ellen becserkészésekor a B gombra gyakorlunk nyomást, akkor elalszik, de örökre és ez csúnyán mínusz karmát jelent számunkra. Van a tarsolyunkban altató lövedék is, szám szerint három. Ennek használatakor csak Badge point-ot kapunk, használata csak végső esetben javallott.
Most, hogy tisztába kerültünk a játék alapjaival, belecsaphatunk a lecsóba. A True Crime epizódokra van osztva, azok pedig fejezetekre. Nem kell kétségbeesni, hogy ha egy pálya nem sikerül első nekifutásra, ugyanis folytathatjuk tovább a játékot, de a sztori azon a vonalon fog továbbmenni, hogy nekünk nem sikerült az adott küldetés. (Ezt elkerülendő újra is kezdhetjük a gondot okozó részt) Nem kell megijedni, a kisebb-nagyobb elágazások ellenére a végkifejlet epizódonként nem fog változni, a játék befejezése viszont igen. Ugyanis egyes befejezésekhez szükség lehet arra, hogy az aktuális epizód 100 %-ra meg legyen csinálva. A végigjátszásban az átvezető mozikból nem fogok elárulni szinte semmit, nem kívánok minden poént lelőni.
Triad Violence
Frissen kézberagadva a kontrollert a legelső, Triad Violence című résszel kezdünk, ez pont arra való, hogy megszokjuk a játék irányítását és felvegyük a ritmust. Ennek megfelelően az első küldetés a Shooting practice, ahol felfrissíthetjük felfüggesztésből frissen visszatért reflexeinket. A gyenge bemelegítés után, már mélyebb vízbe kerülünk, ugyanis most ülünk először volán mögé és egyből egy időzített missziót kapunk. Másfél perc áll a rendelkezésünkre, hogy beérjünk az EOD kapitányságra. Mikor megérkezünk, kapunk egy csinos női partnert, Rosie Velascót. A következő feladat Chow éttermének felkeresése. Mivel ez egy „menj A-ból B-be” jellegű pálya, az utcán felvehetünk riasztásokat, körbenézhetünk a városban. A kínai étteremben némi attrocitás ér minket, ami bevezet minket a játék verekedős részébe, egy triád nehézfiút kell levernünk, majd utána a Fináléban egy másik tag próbál meg minket hidegre tenni, itt a tűzpárbajt gyakorolhatjuk. Ezzel letudtuk a játék bemelegítő epizódját.
Mean Streets
Az első bevezető pálya után a következő már tartogat némi kihívást. A Dojóba visz az utunk, ahol a legnagyobb meglepetésünkre ellenállásba ütközünk. A karatéjos fickót nehezebb K.O.-zni, mint evőpálcikás barátunkat az előbb, viszont ha sikerül, kiderül, hogy ő Nick kisöccse és ezentúl jöhetünk hozzá új mozdulatokat elsajátítani és gyakorolni, egy shieldért mindössze. Telefonon érkezik a füles, hogy a Red Lantern Klubba kell rohannunk, ott látták Fenget. Egy percünk van odaérni, nem jelent túl nagy problémát. Benn viszont már egy keményebb bunyó következik, ugyanis ellenfelünknél egy szép kolbászkarikázó rugósbicska van. Eliminálása után a piszok elmenekül, úgyhogy üldözőbe kell vennünk. Futhatunk is, azonban azt javaslom, hogy tulajdonítsunk el egy civil járművet, és azzal eredjünk a nyomába. Egy újabb cirkálást követően megérkezünk a raktárhoz. Az első lopakodós feladat jön most! Az A gomb segítségével tudunk a falhoz lapulni, a jobb thumbstick-kel pedig körül tudunk nézni, ami itt elengedhetetlen. Mint már említettem, ilyenkor az X gombbal tudjátok Jó zsaru módjára elintézni a tagokat. A második emberke után üvegszilánkokkal tarkított a padló, erre ne nagyon lépjünk rá, mert nagy zajt csap. Ezután következik a játék első nagyobb kihívása: fegyverpárbaj, egy csordányi ellenséggel. Itt azt tudom tanácsolni, hogy az A gombbal bújjatok fedezékbe, majd tüzeljetek. A likvidált gazemberektől a fegyvert azon nyomban fel kell venni (fölé kell állni, majd B gomb) és azzal aprítani. A saját pisztolyunkkal ellentétben ezeknek a puskáknak véges számú tölténye van, spórolni azonban nem kell, hullajtanak még el eleget. Miután leöltük a hullámokban ránktámadó ellenségeket elkaptuk Jimmy-t, azonban egy csúnya orvlövész keresztbe tesz a vallatásnak. Szembe kell szállnunk vele. Megtehetjük ezt First Person-lassított üzemmódban, azonban én azt tanácsolom, hogy kegyetlenül szórjuk meg ólommal, vetődve jobbra-balra (Y gomb tartva + irány), így akár életveszteség nélkül győzhetünk. A gyanúsítottat az őrszobán viszont kikérdezzük, így kapunk információt a következő fejezethez.
International Ties
Nemzetközi kapcsolatok a következő epizód címe, ahol a szokásos cirkálás után, rögtön Chong limuzinját kell követnünk. A szisztéma hasonló, mint a GTA-ban, túl közel nem mehetünk, mert észrevesznek, le nem maradhatunk, mert elvesztjük szem elől a gyanúsítottat. A kulcsszó: türelem. Sajnos a True Crime-ban elég hosszúnak tűnnek a követések, de nem nehezek. Viszont hiába követtük őket feltűnés nélkül, végül mégis ránktapad egy fehér autó, minek napfénytetejéből kikandikáló orosz maffiózó zúdítja ránk ólomáradatát. Rázzuk le! Az egyenesekben semmi esélyünk, akármilyen gyors járművel is vagyunk. Be kell menni a kis, kanyargós utcákba, manőverezni, nekivezetni őket civil autóknak. Megállnunk egy pillanatra sem szabad, különben a barbecue party főfogása mi leszünk… Rendben, irány az orosz gyógyfürdő. Megint lopakodnunk kell. Az első pár őr és szado-mazo cuccba öltözött pocakos úriember nem jelenthet gondot, azonban utána jön a relax terem, aminek a közepén egy kályha adja a meleget. Itt óvatosan! A vödröket ne rúgjuk fel, a fűtőtestet jobb oldalról megkerülve, könnyű szerrel elintézhetjük a mögötte álló őrt! Hirtelen belecsöppenünk egy zuhanyzóbeli verekedésbe, négy-öt tag vár ránk. Meg kell jegyeznem, hogy szinte az egész mosdóhelyiség apró faforgáccsá amortizálható, megpaskolom a fejlesztők fejebúbját. Majd ha rányomtuk a fejükre a „Vissza Oroszországba, szeretettel” bélyeget, következik a Finálé! A fürdőteremben lesz egy hasonló leszámolás, mint az előző fejezetben. Itt is hullámokban érkeznek az ellenségek, a szoba négy sarkán található ajtók egyikéből. Tanácsom: vetődés, ólomáldás, az ellen fegyvereinek elkobzása, majd saját célra való felhasználása.
Good Cop – Bad Cop, vagy Con Girls…
A sztoriban itt egy elágazás következik. A fővonalon csak akkor mehetünk tovább, ha Good Copként vagyunk értékelve, ha Bad Copok voltunk, akkor mehetünk a mellékvonalra. A mellékszál első epizódja a Con Girls. Ezt a szálat annyira részletesen nem fogom kivesézni, de a főbb részleteket természetesen megosztom veletek. Elküldenek minket egy sztriptízbárba, ahol egy fájdalmas találkozásban lesz részünk (a férfi játékosoknak biztosan). Az incidens miatt ránktámad a bár egész személyzete! Nem szép dolog nőket bántani, de itt „vagy ők, vagy mi” a felállás. Üssétek ki az elsők között, akinek lovaglópálcája van, vegyétek el, majd a többi lánykát azzal tanítsátok móresre. Ezt a feladatot teljesítve nekiveselkedhetünk Lola megkeresésének. A vöröshajú bankrabló macának sofőr kell. Amennyiben teljesítjük a tesztet (másfél perc alatt a Beverly Centerhez kell érni), felvesz minket, utána rögtön a rendőrséget kell leráznunk. Az elv ugyanaz, mint az első autós üldözésnel. Azonban tiszavirág-életű beépülésünknek véget vet, hogy lebukunk egy telefonhívás miatt. Nem adja könnyen magát a hölgyemény, van egy kivédhetetlen támadása, én random módon elkövetett gombdarálással győztem le. Kihallgatnánk, de szokásos módon felbukkan az orvlövész és most meg is öli az áldozatát, akinek csak annyit sikerül mondania: a Tábornok. Járjunk el úgy, ahogyan az első lesipuskással.
High Rise Terror
A történet sodrása egyre erősebb, be is csapódunk a High Rise Terror című részbe. A nyomok azt mutatják, hogy a reptéren többet is megtudhatunk. Nos, az orosz vezér, Rocky meghalt. Egy teherautónyi kommandósruhába öltözött rosszfiú viszont meglógni látszik! Állítsuk meg őket! Lőjük ki a hátulról tüzet nyitó embereket, majd célozzunk a kerekekre. Megtudhatjuk, hogy katonai ruhás személyek elfoglalták az egyik bankot, van rá cirka két percünk, hogy odaérjünk, úgyhogy bele kell taposni rendesen. Miután megérkezünk, és a bank előtt ránktámadó embereket likvidáljuk (a saját fegyvereikkel természetesen), bejutunk a hallba. Itt vigyázni különösképp csak a pénztárosfülkékből támadó gránátos emberekkel kell, a többi támadót könnyűszerrel elintézhetjük. Ezt követően el kell érnünk a VIP-irodát, mert oda fészkelte be magát a Tábornok. Az odautunk során elég sokan fognak az életünkre törni, őket ólommérgezéssel vigyék el a helyszínről. Vigyázni kell, mert van, hogy túszt tartanak maguk előtt. Ilyenkor First Person-lassítottba váltunk és egy fejlövés megoldja problémánkat. Általában az irodahelyiségek túlsó felén, az ajtó mellett van jobbra egy könyvespolc. Ott szokott lenni egy Health Pack, amire szükségünk is lesz. Az irodát elérve a Tábornok nem úgy fogad minket, ahogy illene, hanem inkább megtámad minket. Elég kemény fából faragták, de alacsony rúgásokkal és támadások közti védekezéssel legyőzhető. Miután elpáholtuk, szembesülünk a játék első befejezésével. Ez az ún. Poor Ending. Térjünk vissza a főszálra!
Russian Face-Off
Tehát a főszál negyedik epizódja a Russian Face-Off, kizárólag God Cop státusszal válik elérhetővé. Amennyiben ez a feltétel teljesül, a lovak közé csaphatunk! A nyomokat követve irányunkat az autószerelő műhely felé kell vennünk. Mit ad Isten, itt sem teával fogadnak minket, annál inkább pajszerral. Meg kell vívnunk a szerelőkkel és Francis-szel, a tulajjal. A baj annyi, hogy lányos nevű barátunk bepattan lila kabriójába és nekünk üldözőbe kell vennünk. Az elején leírtam, ilyenkor mi a teendő, járjunk el annak megfelelően, mert Francis igencsak bőséges információval szolgál a kihallgatása során. Megtudjuk tőle, hogy bizony az oroszok kinek az irányításával másztak bele az ügybe és, hogy hol található. A vicces nevű Gulag klubba kell mennünk, de inkább a hátsó bejáraton osonjunk be, nehogy feltűnést keltsünk jelvényünkkel. A sikátorbeli lopódzás során vigyázzunk a talajon található üvegszilánkokra és egyéb szmötyikre, nehogy zajt csapjunk. Jó időzítéssel simán belóghatunk. A táncteremben hatalmas tűzpárbaj alakul ki, mert leszóljuk a DJ zenéjét. Fedezékből ajánlatos tüzelni, annyit, amennyi a csövön kifér. Nem kihívás, volt már nehezebb is. A főnököt megkeresve hidegvérrel közli, hogy talán mégsem kéne heveskednünk, mert az öcsénket most verik laposra a Dojójában. Három percünk van, hogy odaérjünk, azonban a stúdiót már vandálok lepték el, akik viszik Cary holmijait a szélrózsa minden irányába és közlik velünk, hogy a kínaiak már elvitték kisöccsünket. Azért csak űzzük ki ezeket a suhancokat! A legtöbbjük nem jelent túl nagy kihívást, azonban az egyik egy hatalmas vajazó-katanával támad ránk, őt talán egy kicsit nehezebb likvidálni, mint a többieket.
Követnünk kell Rafferty-t, a korrupt zsarut, akit láttunk a Gulag klubnál az oroszok társaságában. A követés alapszabályait kell itt is alkalmaznunk és semmi meglepetés nem fog érni minket. Illetve csak annyi, hogy egy romos háznál áll meg, amelybe bekukkantva két hajléktalan esik nekünk törött bambisüveggel és bicskával felszerelkezve. Nem jelenthetnek gondot, ha már idáig eljutottunk a játékban. A helyszín itt is totálisan szétzúzható, nagyon jól megoldották a luxofluxos srácok. Miután a két csövest legyőztük, a játék egyik legnagyobb badarsága következik: a harcmester nagymama. Olyan, mintha a Mátrixban az Orákulummal kéne verekednie Neónak. Az öreglány nagyon jól nyomja, nehéz feladat legyőzni, pláne, hogy már az „unokái” leszedtek kicsit az életerőnkből. Továbbjutva, a kocsink szélvédőjén hagyott Rafferty egy papírlapot (nem bírságolt meg szabálytalan parkolásért), hogy találkozzunk valahol. El is szalajt minket a Hentesüzletbe, ahova kb. két perc alatt kell odaérnünk. Ez több mint elég, még egy kávét is megihatunk valamelyik gyorsétteremben. A hentesek nem téliszalámival és gyulai-nuncsakuval támadnak ránk, hanem tekintélyes méretű bárdokkal! Ha rendszeresen jártunk Cary-hez a Dojóba új fogásokat tanulni, ez az öt fickó nem jelent majd gondot. A lármára viszont készültségbe szedte magát a többi húsos, akiket a raktárba vezető úton tűzpárbajok közepette kell legyőznünk. Nagyon jó kis gépfegyverekkel esnek nekünk, ne legyünk restek felvenni őket a likvidált személyek mellől. Megtaláljuk a megsebesült öcsénket. Gyorsan kocsiba szállunk és menekülni kell a kínai triádok elől! Mivel nem a leggyorsabb autóba vágtuk be magunkat, ezért ez kemény dió. Ha ez sikerült, készülődjünk: megint két irányba fog elágazni a történet!
Rampage
Mint az előbb, most is a mellékszállal fogom kezdeni az epizódok kitárgyalását. Ennek az első epizódja a sokat sejtető Rampage nevet viseli. Bosszú a kulcsszó és már semmi nem számít, nem állhat utunkba se törvény, se rosszfiúk. Ki miatt is halt meg az öcsénk? Rocky! Akkor irány a Gulag, de sietősen, kevés az idő. Pont akkor érkezünk meg, mikor orosz ellenlábasunk sietősen távozik limuzinjával. Állítsuk meg a kocsiját! A leggyorsabb módszert használtam, lőttem a hátsó rendszámtáblát! Miután kikászálódnak a limóból, Rocky hűséges, joggingos testőre azt hiszi, hogy az útjába állhat egy bosszútól fűtött zsarunak. Nagyon téved, ám annyi ideig sikerült feltartania minket, míg a főnöke meglép. Mivel az orosznak nyomát vesztettük, irány az öreg Wu étterme. Tüzes párbajlevessel fogadnak minket! Igyekezzünk jégre tenni mindenkit, ha szükség van rá, akkor a kezdőponttól jobbra lévő falon van egy Health Pack. Vigyázni kell, mert mikor odaérünk a kijelölt ajtóhoz, kiront rajta három fegyveres hölgyemény, szóval ne bízzuk el magunkat még a legvégén sem. Csak óvatosan! Egy rövid átvezető animáció következik, amelyben az öreg Wu közli velünk, hogy sürgősen a reptérre kell mennünk, mert Rocky barátunk épp ki akarja csempészni a pénzét az országból. A hatos hangárban rá is találunk a szállítmányra, majd egy páncélozott autóval, amelynek a rakterében ott pihen a pénz, meglépünk. Ez nem megy olyan egyszerűen, mert elkezdenek minket üldözni két autóval, és mivel a vastag páncél és a még vastagabb vagyon szériafelszereltség, ezért az autó egy jól beebédelt lajhár sebességével vánszorog. Itt a szisztéma hasonló, mint az előző üldözéseknél, azzal a pici különbséggel: a golyók most nem ártanak nekünk. Az ellen autóit neki kell vezetni más autóknak, ütközni kell velük bátran, gyulladjanak csak ki, és a megszokott kanyargós utcákon vakmerően manőverezve, megszabadulhatunk tőlük. Nekem beletelt egy „kis” időbe mindez, türelem.
Blood Money
Az epizód elején Rocky bácsi nagyon dühös ránk, vissza akarja kapni a pénzét. Megbeszéljük vele, hogy a villájában találkozunk. Mi nem az a típus vagyunk, aki a főbejáraton közlekedik, ezért be kell osonnunk. Már az orosz gyógyfürdős jelenetnél tudtuk, hogy bizony a szado-mazo elemeket rendesen becsempészték a játékba. Na, akkor még nem láttuk ezt a pályát! Rocky villája ugyanis egy S/M kéjtanya. Mindenhol bőrszerkós urakat és hölgyeket kell leütnünk, hogy ne lepleződjünk le… Három elagyabugyált tag után eljutunk egy részhez, ahol három zsámoly van letéve a földre. Úgy menjünk el köztük, hogy ne érjünk egyikhez sem, különben zajt csapunk. Az ágyon fekvő úrt elintézhetjük, de ott is hagyhatjuk. Továbbindulva, a folyosó jobb oldalán van két beugró. Ott éppen lánykák kínoznak konszolidált úriembereket. A csajokat egy-egy altatólövedékkel iktassuk ki, mert ki szoktak nézelődni a folyosóra és az a lebukásunkat jelentheti. Miután ezzel megvagyunk, megint látni fogunk három földrepakolt zsámolyt, a környékükön két ember relaxál. Mindenképpen zajmentesen kell itt keresztüljutnunk, mert kettejüket nem tudjuk egyszerre elhallgattatni. Innen továbbjutva szembesülünk azzal (némi szado-mazo csetepaté után, jönni fognak bőven), hogy Rocky elkapta partnerünket, Rosie-t, és váltságdíjat kér érte. Pontosabban a saját pénzét. Balszerencsénkre ránktalál Masterson FBI-ügynök és feltett szándéka, hogy lekapcsoljon minket. Meg kell lépni előle, megint a pénzszállító volánja mögött találjuk magunkat, két FBI-os kocsi üldözöttjeként. Most viszont nem megléptem, hanem hagytam, hogy megelőzzenek, majd a már jól bevált rendszámtáblás manővert előhúztam a tarsolyomból és mindkét autót mozgásképtelenné tettem. Gyerekjáték ellógni két égő roncs elől. Így már nincs semmi akadálya annak, hogy kiváltsuk partnerünket. Chinatown-ban van a megbeszélt találkahely. Rosie-t kicseréljük a pénzre, ám ekkor hirtelen elözönlik a helyet a kommandósok. Nekünk kell kiírtanunk őket. Ha már szorul a hurok, Health Pack-okat a zöld lámpaoszlopokon keressetek. Miután már elég munkát adtunk a kórbonctannak, az öreg oroszt még el kell intéznünk. Korához képest elég kemény fickó, meglátszik a KGB-s múlt rajta. Ha sikerült legyőzni, elkezd beavatni minket apánk történetébe, majd hirtelen előránt egy kést, és bumm… Rosie a segítségünkre siet. Ez a játék második befejezése az ún. Average Ending. Megint maradt egy csomó elvarratlan szál, de ha a fővonalat befejezzük, mindenre fény derül!
House Of Wu
A főszál következő epizódjában nincs rá utalás, hogy meghalt az öcsénk, így elindulunk a kínaiak nyomába. Az öreg Wuhoz visz minket az utunk, most azonban be kell surrannunk. Itt az őrök kiiktatása nem jelenhet gondot, viszont néha mászkálnak pincérek is random módon, rájuk nem árt figyelni. Ha nem sikerül ez a küldetés, miattuk nem fog. Miután belopóztunk a konyhába, mint egy ÁNTSZ-ellenőr, készüljünk fel öt nem túl barátságos séf helyrerakására, majd ha őket elintéztük bejön egy régi ismerős a hentesboltból, azonban ő már zombivá változott. Nem olvastátok rosszul, zombivá. Na itt volt egy olyan pont, hogy majdnem leraktam a játékot. De folytattam és milyen jól tettem. Szóval élőhalott ellenfelünket nem tudjuk sebezni, kivéve, hogy ha a tűzbe lökjük. Minő szerencse, az előbbi bunyó folyamán felrobbant két gáztűzhely. Nosza, tereljük csak a lángokba, de vigyázzunk, nehogy közben mi is ropogósra süljünk. Meg kell keresnünk ezt a Wu bácsit, így az étterem alá kell bebújnunk, ahol meglepetésünkre egész takaros kis alagútrendszert építettek ki. Természetesen itt is zombikat és démonokat kell lepuffantanunk, de hál’ Istennek a golyót azért megérzik. Ezek az oszló élőholtak elég rendesen el vannak eresztve lőfegyverek terén: Kalasnyikovval és Shotgunnal is jönnek ránk… A sörétes puskásokra vigyázzunk, közelről hatalmasat képesek sebezni. A katakomba végén tátongó ajtót óvatosan közelítsük meg, mert három barátságtalan valami jön ki rajta, egy egész arzenállal felszerelve. Miután ízelítőt adtunk nekik az LA-i vendégszeretetből, menjünk csak be az ajtón, meglepő dolgok várnak ránk. Egy pokolra hasonlító helyen, egy lávasziget közepén találjuk magunkat, trónusán ül Wu bácsi, és ránk küldi a lebegő démonfejeket. A trükk az, hogy mikor megállnak és megindulnának felénk, jó gyorsan el kell vetődni előlük, így nem eshet bántódásunk. Három hullám érkezik, majd szóváltásba keveredünk a 340 éves öregemberrel, aki ránkuszítja két ágyasát is. (Ha 340 évesen elég leszek még két ágyasra, összeteszem mindkét kezem.) Igyekezzünk beleütni őket a lávába anélkül, hogy mi is beolvadnánk közéjük. Ezután az idős úr nagyon bedühödik, és egy tűzkígyót tol elénk. Fussunk a sziget mentén körbe-körbe és lőjük, majd mikor ágaskodik, és tüzet fúj, ugorjunk el a lángcsóvák útjából. Jobban is megerőltethette volna magát Wu bácsi, ez így piskóta volt.
Finding Rocky
Kezdésképp megtudjuk, hogy Masterson ügynök már nagyon feni ránk a fogát, de most ne törődjünk vele. Cirkálásunk során figyelmesek leszünk egy bárra. Bemegyünk és legnagyobb meglepetésünkre ki van ott? Régi ismerősünk Rafferty. Most azonban kicsit keményebben kérdezünk tőle ezt-azt, de ez a benga csaposnak nem nagyon tetszik, így hát meg akar minket ütni. Üssük meg mi őt, majd még a bár előtt meglátjuk a korrupt zsarut elhúzni a kocsijával. Gyorsan cselekedjünk; kövessük. Mikor végre beérne agyümölcse erőfeszítéseinknek, az FBI közbeszól. El akarnak minket fogni, nosza, gyorsan iszkoljunk el előlük. A megfelelő utcákat használva húsz másodperc alatt megszabadulhatunk tőlük. Később, ebéd közben azonban megint feltűnik a jó öreg Rafferty, most biztos, hogy nem szalasztjuk el! Egy nőcske furikázza a városban, majd miután megérkeznek egy raktárhoz, mi a hátsó ajtón besettenkedhetünk! Ez a rész itt egyáltalán nem nehéz. Leütünk mindenkit, és csak annyira kell figyelnünk, hogy a kijárattól balra van egy hatalmas konténer. Annak a takarásában két őr álldogál, ha kivontuk őket a forgalomból, menjünk hallgatózni. Kiderül, hogy mi is történt pontosan az apánkkal! Mivel amúgy sem önmérsékletünkről vagyunk híresek, kitör belőlünk a harag mellett úgy 100-200 töltény is az ellen irányába. Szokásához híven, Rocky, a barátnője és Rafferty megint kicsúszik a kezünk közül, de itt már annyira felpörög a játék ritmusa, hogy az utolsó epizód egy pillanat alatt elszáll!
Retribution
A következő és egyben utolsó epizód címe Retribution, vagyis Megtorlás. Ne féljetek, most már minden ki fog derülni. De menjünk szépen sorjában. Rocky barátnője találkozni akar velünk, hogy elmondja, hol van az orosz. Mindezt bosszúból, azért, mert megütötte őt az ex-KGB-s. A Gulag Klub irányába kell megint terelnünk járgányunkat, nem időre megy, nem kell sietni. Természetesen nem egy álnok orosszal állnánk szemben, ha ez nem bizonyulna csapdának. Felhasználta a barátnőcskéjét, hogy minket becsaljon a klubjába, ahol jó pár megtermett fickó vár ránk, többek közt a már ismert joggingos testőrfigura is, aki tudásban mit sem fejlődött előző verekedésünk óta. A három formát elvertük, most itt az ideje megtudni, hol a főnök. A két túlélő közül az első elég gyéren teljesít, ezért kicsit meglökjük –át a korláton. A második már dalospacsirta, elárulja, hogy a reptérre kell mennünk, a hatos hangárban megtaláljuk Rocky-t. Mivel ilyen jó fiú volt, csak egy másnapi fejfájást kap. Mire odaérünk, mindenki ott van teljes díszben, az orosz barátnője pedig ránklő egy altatólövedéket. Egy székhez bilincselve térünk magunkhoz, ahol most már megtudjuk a teljes és színtiszta igazságot apánkról. Wu bácsi hatalmas, kiszabadít minket a bilincs fogságából. Ekkor ömlik a nyakunkba egy egész seregnyi katona (mint minden kommandós, ők is a Tábornok emberei). Miután végeztünk mindnyájukkal, látjuk, hogy Rocky már megint meg akar lépni, egy magángéppel készül épp felszállni. Mi bevágjuk magunkat egy sportkocsi volánja mögé és utánaeredünk. Szét kell lőni a gépet a kocsiból, különben meglóg az orosz. Sikeres szabotázs esetén kikászálódik az égő roncsok közül és meg kell küzdenünk vele, puszta kézzel. Kemény dió, de ha legyőztük, még csak most jön a java! A Tábornok. A sokat emlegetett generális, (akinek direkt nem árulom el származási országát és szerepét) nagyon jól harcol, a legnehezebb bunyó az egész játékban. Amennyiben sikerül megvernünk, látjuk az utolsó animációt. Most már fény derült minden rejtélyre, a hős elszáguldhat a naplemente felé.
Nos, ennyi lett volna a True Crime: Streets of LA. Mindenkinek ajánlom ezt a játék, szerintem megéri végigjátszani.
Extrák:
———–
LA a True Crime-ban
A fejlesztők nagyon szép munkát végeztek a program eme részén. Los Angeles 250 négyzetkilométernyi területét modellezték le. Méghozzá nem is rosszul: az utak teljesen ugyanolyanok, a házak és a környezet pedig tényleg nagyon hasonlítanak az igazi Angyalok városához. Tehát teljes gázzal végigsuhanhatunk a Sunset Boulevardon, vagy akár Beverly Hills-ben is oszthatjuk az igazságot. Az emberek temperamentuma is tipikus. A rendőrnek beszólnak, kóstolgatják folyamatosan. Az utcán megtalálhatunk csődbement brókertől kezdve, kínai éttermesen keresztül a bőgatyás kigyúrt gengszterekig mindenkit. Igazából csak egy dolog nincs rendben: egy 8-10 milliós lakosságú városban gyérebb a forgalom, mint péntek délután négy körül Csernobilban. Ha tényleg ilyen a közlekedés LA-ben, már megyek is a letelepedési engedélyemet felmarkolni és a következő cikket, már onnan írom, a Hollywood Hill árnyékából.
A Szinkronstáb
A szereplők hangjait igazi sztárok kölcsönözték, csakúgy, mint például a Vice City-ben. A stábban megtalálható az állandó keményfiú, szúrós tekintetű Michael Madsen (Kill Bill, Donnie Brasco), a színészistenség Christopher Walken (Pulp Fiction, The Deer Hunter), aki megfűszerezi azt a filmet, amelyben játszik. Fellelhető még a „hangok” között Ron Pearlmané (Alien Resurrection, Blade 2) és Gary Oldmané (Ötödik elem, Harry Potter és az Azkabani fogoly) is. Továbbá Michelle Rodriguez (SWAT, Resident Evil) kölcsönzi csinos társunk, Rosie Velasco hangját.
Rejtett extrák
A játékban megtalálható Snoop Dogg is, mint játszható karakter! A rapper szupersztár hangját, saját stílusát és külsejét adta az Activision játékához. Előcsalogatásához harminc darab „Dogg bone”-t kell összegyűjtenünk, amik Los Angeles területén elszórva találhatók meg. A „Dogg patrol” módban hatvan perc áll rendelkezésünkre, amit pontgyűjtésre kell felhasználnunk. Sokat nem ad a játékhoz, viszont a rapper rajongóinak már csak ezért is érdemes lesz végigjátszani a True Crime-ot.
Utóirat: Próbáljátok ki új játék kezdésénél a „HURT_M3” rendszámtáblát. Férfi játékosoknak tetszeni fog a kód hatása.