Az FPS cuccokat fejlesztő csapatok körében, mindmáig az egyik legnépszerűbb téma a második nagy világégés valamely részének, egyes hadműveleteinek, esetleg valamely speciális küldetésének feldolgozása. Szerény véleményem szerint azért oly népszerű ez a terület, mert a játékosokat legtöbbször valós helyszínekre, valós események közé repíthetik, gondoljunk csak a Call of Duty sztálingrádi részére, vagy a MOHAA legelső küldetésére, amelyben a partraszállók között találtuk magunkat. Vannak olyan fejlesztők viszont, akik nem elégednek meg a valósághű fegyverekkel és helyszínekkel, hanem egy kicsit továbbmenve, a náci hadsereg titkos laboratóriumaiban folyt, máig ismeretlen, de sok szóbeszédre alapot adó „csodafegyver”-kutatások egy-egy lehetséges témájával foglakozik. Bizonyára emlékeztek még a Return to Castle of Wolfenstein történetére, amelyben a náci tudósok az ősi mondák alapján akarták megidézni, és a maguk oldalára állítani a pokol angyalát. Az Übersoldier egy másik népszerű témát dolgoz fel, mégpedig a holtából feltámasztott, és természetfeletti erővel felruházott legyőzhetetlen katonáét.
A történet szerint Karl Stolz Wermacht tiszt bőrébe bújunk, aki egy franciaországi bevetés során életét vesztette, majd egy titkos náci laboratóriumban, egy speciális tudóscsoport, melynek a vezetője az ördögi zsenialitású Dr. Shaffer életre keltette, és belőle is egy természetfeletti erőkkel felruházott tökéletes katonát kreáltak. A programba azonban egy kis hiba csúszott. Karl nem emlékszik semmire, csupán a nevére, és annak az utasításait követi az ébredése után, akivel először találkozik. Nos, ez a személy nem Dr. Shaffer lesz, hanem Maria, egy francia ellenálló, aki a nácik elleni harcra hívja magával Karlt. Itt kezdődik a történet, amely során a főhős feladata annak a titkos programnak, és a vezetőjének a megsemmisítése, amelynek ő maga is köszönheti, hogy ismét az élők között lehet.

Psychopatic Hospital

Miután Maria kiszabadít, kövesd, és a folyosó végén lévő asztal mellett, a földön megtalálod az első fegyvered, egy kést. Fuss tovább a folyosón, és öld meg a késsel az egyik laborból kirohanó zombikat, majd menj be a laborral szemben lévő helyiségbe, ott felvehetsz egy pisztolyt. A következő folyosószakaszon várd meg, amíg a náci tisztek megölik a kórtermekből kiözönlő zombikat, majd végezz a téged lerohanó ápolókkal és a tisztekkel. Menj be a kitört ablakú laborba, és az ott lévő kutató elvezet egy másikhoz, aki kinyitja neked a szint kijáratát. Kövesd a lépcsőházban, a következő szinten lévő folyosón juss el épségben az egyik kórterembe, ahonnan a szellőzőcsövön át lejutsz az előtérbe, ahol már vár rád Maria. A különleges képességed használatával (Q) segíts neki megölni az ott lévő őrséget, majd a sarokban mássz fel a létrán a kapus fülke tetejére, ugorj be a fülkébe a szellőzőn át, vedd magadhoz a falon lévő kulcsokat, a földön szedd össze a halott katonák fegyvereit és lőszereit, majd nyisd ki a bejárati ajtót. Meg kell tisztítani az udvart, és ki kell jutnod az utcára. Használd a különleges képességed, de figyelj a gránátokra.

Secret Factory Zone-19

Egy utcaszakaszon kell áthaladni a segítő csapattal. Először jobbról, az ablakokból kaptok némi golyózáport, de a sarok után a téren két géppuskafészek állja el az utat. A sarok után fuss egyenesen a szemben lévő épület bejárata mellett lévő fedezék mögé, és onnan a távcsöves puskával szedd le a géppuska mögül a katonákat. Ügyesnek kell lenned, hogy legalább három fejlövéssel meg tudd növelni a „Temporary Shield” szintjét, mert csak ennek a használatával tudsz a téren átrohanva eljutni a géppuskafészkek mögötti vaskapuhoz. A vaskapu túloldalán, egy hídon kell áthaladnod, amelyen a második konténer egy darura van felkötve, és annak a bekapcsolásával fedezékként használhatod a tárolót, hogy közel tudj menni a túloldali hídfőn lévő géppuskafészekhez. Néhány gránát konténer fölötti átdobásával a géppuskafészket ki tudod iktatni, de menet közben figyelj a két oldalról az ablakokból tüzelő katonákra. Egyszerűbb, ha még az előtt leszeded őket a távcsöves puskáddal, mielőtt a hídra lépsz, de menet közben is megoldható, csak nagyon kell figyelni. Amint sikeresen átértél a túloldalra, jobbra találsz egy ajtót, ami egy hatalmas csarnokba vezet. A csarnokban el kell érned a terem egyik végében lévő vezérlőt, ahová egy létrán tudsz felmászni. A vezérlőben indítsd el a darut, ami neki visz egy konténert a szemben lévő falnak. A ledőlt fal mögött, a lépcső alatt találsz egy munkást, aki kinyitja neked a raktár túloldalra nyíló ajtaját, ami egy udvarra vezet. Az udvar túloldalán egy újabb raktárba kell bejutnod, amelynek a tetején találod a kötélpályát, amivel átjuthatsz a szemben lévő épület legfelső szintjére. A lépcsőházat egyelőre nem tudod használni, így először a padlón lévő lyukakon át kell két szinttel lejjebb jutnod, és innen a lépcsőházon át ismét vissza a legfelső szintre, hogy eljuss a lifthez, amivel le tudsz menni a földszintre. Azt gondolom, mondanom sem kell, hogy minden terem és minden lépcsőforduló tele lesz német katonákkal, akik folyamatosan rád fognak tüzelni. A földszinti teremben a csillét indítsd el, ez áttöri a bedeszkázott átjárót, amelyen keresztül eljutsz az ajtóhoz, melyen keresztül kijuthatsz az udvarra, ahol ismét egy fegyveres csoport vár rád, hogy segítsen. Ők kirobbantanak egy falat, amelyen keresztül egy újabb udvarra jutsz. Ott rohanj oda a letelepített löveghez, amivel ki kell lőnöd a harckocsit, majd megsemmisítened a géppuskafészket néhány jól irányzott lövéssel. A kilőtt harckocsi fölött találsz egy teraszt, ahová egy létrán kell felmásznod, majd átfutni egy folyosón, ott felszedni a lejáró melletti dinamitcsomagot, és azzal felrobbantani a következő tankot. Használd ismét a pajzsod, mert erős kereszttűz közben kell elérned a harckocsi szemből bal oldalához, ahová a csomagodat el tudod helyezni. Ha a tank felrobbant, a mellette lévő ajtón menj be az épületbe, fel a tetőre, a tetőn át egy másik épületbe, amelyen keresztül visszaérsz csaknem a kiindulási ponthoz. Itt már vár rád egy újabb egység, akikkel ezúttal a gyár generátorait kell felrobbantanod. Ehhez keresd meg az egyik laborban a dinamitokat, helyezd el őket a megfelelő helyeken, majd fuss át a hangárba, ahol az ott lévő két harckocsira szintén el kell helyezned egy-egy csomagot.

Institute of Übermacht

Ez egy rövid, de annál véresebb pálya. Ismét egy segítő csapattal vágsz neki a feladatnak, akikből az első pár perc után senki nem marad életben, így egyedül kell megcsinálnod. Egy fal kirobbantásával bejutsz egy üzem területére, ahol a második épület emeletén, először egy irodából meg kell szerezned a bezárt laboratórium kulcsát, ahol azokat a dokumentumokat őrzik, amiket majd meg kell szerezned. Amint elértél az első épület bejáratához, szedd össze az ott lévő összes lőszert, és figyelj abba az irányba, ahonnan jöttél, mert egy osztag került a hátad mögé. Ha velük végeztél, juss el a következő épülethez, de közben figyelj a tetőre, és az ablakokra. Az épületben ismét erős ellenállásba ütközöl, de szerencsére lesz néhány segítőd. Ha megszerezted a dokumentumokat, vissza kell menned a földszintre, és kijutni az épületből. Ha baj nélkül kijutottál és tiszta az udvar, fordulj balra, és az ott lévő épületbe kell bejutnod. Az ajtón nem tudsz bemenni, így először az ablakon keresztül kell rálőnöd a bent lévő hordókra, amik egyrészt megtisztítják az épület azon részét, másrészt felrobbantják a bejáratot. Ha bejutottál, használnod kell egy tolózárat, és innen is megszerezni egy dokumentumot, majd megkeresni a csatorna lejáratát, amelyen keresztül eljutsz a rád váró szövetséges csapatokhoz.

Naval Base: Black Shark

Mint az a pálya nevéből is következik, ezúttal egy német tengeralattjáró-bázison kell egy kis szabotázst elvégezni, majd elkötni egy tengeralattjárót, hogy meg tudj semmisíteni egy szállítmányt. Első dolgod, hogy megtaláld az overallt, amelyben a terv szerint feltűnés nélkül tudsz a bázison mozogni. Amint a ruha megvan, keresd meg a beépített embert, aki elküld egy adag dinamitért. Sajnos mire visszaérsz, a vállalkozás megbukik, és mindketten fogságba estek. Egy cellában térsz magadhoz, amelynek furcsa módon, de nyitva van az ajtaja, ráadásul a szomszéd cellában az őr is épp a társad kínzásával van elfoglalva. Nyugodtan gyere ki a cellából, fordulj jobbra, és a polcon találsz egy pisztolyt. Azzal elintézheted a katonát, beszélj a társaddal, akitől azt a feladatot kapod, hogy robbantsd fel a bázis üzemanyagtartályát. Ehhez vedd magadhoz az őr fegyverét, és az előtérben az asztalról a dinamitot, majd indulj el felfelé a lépcsőn. Kicsit kalandos út következik, egyik lépcsőn fel, a másikon le, egyik épületből ki, a másikba be, ami alatt mindvégig komoly ellenállásba fogsz ütközni. Használd intenzíven a természetfeletti képességed, és mindig cserélj időben tárat. A bázison az STG-44 géppisztolyt használd, mert szinte csak ahhoz lesz lőszerutánpótlás. Az utad során egy ponton elérsz egy mérges gázzal elárasztott átjáróhoz. Itt úgy jutsz át, ha a kapu előtt a sarok után található ajtón bemész a balra lévő épületbe, és ott a kazán égőfejei közötti tolózárakat elzárod. A kapu túloldalán találsz egy löveget, amellyel szét kell lőni az átjáró (ahonnan jöttél) melletti rácsos ajtót, mert csak úgy tudsz továbbmenni. Az újabb területen, a jobbra lévő szerelőcsarnokban találod a kulcsot az átjáróhoz, amely az üzemanyagtartályhoz vezet. Amint sikerül a tölteteket elhelyezned, húzódj fedezékbe, de nem kell messzire elrohannod, mert a robbanás neked nem fog ártani. A robbanás után el kell jutnod a kikötőhöz, és ott a második dokkban lévő tengeralattjáró fedélzetére, ami éppen kihajózni készül.

Submarine

A fedélzeten ismét akad egy segítőd, aki a torpedókamrában vár rád, a hajó elejében. Beszélj vele, majd a gépház mögötti kamrában juthatsz fegyverhez. Persze nem lesz odáig sima az utad, mert pont, amikor belépsz a gépházba, akkor csapnak ki lángok a motorból, így előbb vissza kell menned a vezérlőbe, hogy ott elzárd az üzemanyagcsapot. Amint kézbe vetted a fegyvert, egyből le is buksz, így meg kell ölnöd a teljes személyzetet, hogy a rádión jelentkezni tudj a közelben lévő szövetséges flottánál. Amint sikerül velük felvenni a kapcsolatot, utasítanak, hogy torpedókkal semmisítsd meg a körzetedben haladó konvoj kísérőhajóit. A három hajóhoz négy torpedód van, ráadásul igyekezned kell, mert lehallgatták az adásod, és ők is lőnek rád. Menj a periszkóphoz, az „A” és „D” gombokkal vidd rá a célkeresztet egy-egy hadihajó első harmadára, és lődd ki sorban a torpedóid. Ha sikerült mindhárom hajót felrobbantanod, menj vissza a rádióhoz, amin azt a hírt fogod kapni, hogy nem tudnak téged kimenteni a súlyosan sérült hajóból, mert a Luftwaffe vadászai a térségbe értek, és előbb az ő támadásaikat kell visszaverned. Ehhez menj fel a toronyba, és vedd birtokba az egyik légvédelmi géppuskát. A radaron azonnal látni fogod, hogy merről érkezik az első csapás. A toronyban két géppuska van, és mindegyikkel csak a hajó megfelelő oldala védhető. A támadó repülők egy csoportja téged fog lőni a toronyban, ami kevésbé veszélyes, annál jobban kell viszont figyelned azokra a gépekre, amelyek nem lőnek rád, ugyanis azok meg akarják torpedózni a hajót, ami már így is eléggé sérült. Figyeld a radart, és amint meglátod a sárga közepű jelet, kezdd el figyelni a víz felszínén a fodrozódást, és lődd szét a közeledő torpedót, mielőtt becsapódna. Az első támadó hullámok először az egyik, majd a másik oldalról érkeznek, de egy idő után már egyszerre fognak támadni mindkét irányból. Próbálj meg minél előbb, minél több repülőt leszedni, de nagyon figyeld a torpedókat.

Prison Complex: Outside

A feladat ezúttal Anton Drecksler kiszabadítása a nácik börtönéből, aki az egész akció egyik kulcsfigurája. A szellőző rendszeren jutsz be, a börtön energiaellátó központjába, ahonnan néhány lépcsőn, és a körbefutó folyosón jutsz el az alsó szinten lévő lifthez. Már a földalatti járatok is tele lesznek katonákkal, de az igazi meglepetés akkor ér, amikor a lifttel felérsz az emeletre, mert amint kilépsz az ajtón, egy rakás zombi ront neked. Próbálj minél távolabb maradni tőlük, mert közelharcban komoly sérüléseket tudnak okozni. Amint velük végeztél, az egyik kórtermen át eljutsz a már rád váró különítményhez, akiknek az a feladata, hogy segítsenek neked eljutni a börtön főépületéhez. Amint átértek egy nagy vasajtón, a sarok után rögtön jobbra találsz egy bunkert, amibe hátulról be tudsz menni. Szedd le a bennlévő katonákat, és vedd be magad az egyik géppuska mögé, mert csak azzal tudod majd visszaverni az udvarra kiözönlő őrséget. Ha tiszta a terep, keresd meg a többieket, akik mialatt te feltartottad az őrséget, már eljutottak egy újabb területre. Innen egy szövetséges ügynököt kell elkísérned egy épülethez sértetlenül, akinek a börtönben más feladata lesz, mint neked, úgyhogy amint elértétek a célt, elválnak útjaitok. Innen a csatornarendszeren át kell elérned rád váró szövetséges különítményt, hogy bejuttassanak a börtön főépületébe.

Prison Complex: Main Building

A főépületben meg kell keresned a II. emeleten az igazgatót, elvenni tőle a kulcsot, amely nyitja a 31-es cellát, ahol megtalálod Anton Dreckslert. Amint a különítmény behatol a főépület előtti térre, neked csak egyetlen dolgod van, átfutni az udvaron, és bejutni a balra lévő épületbe. Természetesen amint beléptél az ajtón, rögtön néhány sorozattal fogadnak, de ha jól célzol, nem lesz különösebben nehéz dolgod. A lépcső tetején először a jobboldali folyosón intézd el az ott lebzselőket, majd a baloldalon lődd szét a hordókat, és utána a még életben maradt katonákat. A folyosó végén, a kapus szobából ki tudod nyitni az átjárót elzáró rácsot, de mielőtt belépnél, lődd szét a lépcső melletti állványzaton lévő hordókat, mert alatta fedezékből téged várnak néhányan. A többi szinten már nem lesz különösebb dolgod, csak néhány őrt kell elintézned. Amint megszerezted a kulcsot, keresd meg Antont, és vele együtt juss el a földszintre, az ott várakozó autóhoz.

Bunker: Surface

Ekkorra, már megtudtad, hogy az egész projekt vezetője egy bizonyos Dr. Shaffer, aki egy totálisan védett erődítményrendszer belsejében lévő laboratóriumban dolgozik. A küldetés sikere érdekében a szövetségesek beleegyeztek, hogy néhány hadihajóval, és a légierő néhány gépével hozzájáruljanak az eszelős tudós felkutatásához, és az ÜberSoldier projekt megsemmisítéséhez. Egy hadihajó fedélzetéről dobják partra a kis csapatot, hogy bejusson a bunkerbe. A partraszállás alatt a szövetségesek folyamatosan bombázzák és lövik az egész területet, de ahhoz, hogy az erődítmény belsejébe be tudjatok hatolni, egy speciális bombát kell eljuttatni a felderítés által megadott helyre. Ahhoz, hogy ezt a bombát szállító repülő baj nélkül célba érjen, az első feladat az erődítmény légvédelmi ágyúinak a felrobbantása. Ehhez először el kell jutni az erődítmény külső udvarára a falon ütött résen keresztül, majd megkeresni a dinamitot. A robbanóanyaggal fel kell jutni a körbástyára, sorban elhelyezni minden tüzelőállásban a kis szeretetcsomagot, majd futás az erőd főbejáratához. Itt már várnak rád a többiek, és megérkezett Maria is, aki minden tiltakozásod ellenére partra szállt a hadihajóról.

Bunker: Inside

A speciális bomba célba ért, és megnyílt az út a bunker belsejébe. Miután bejutottatok, meg kell semmisíteni a szellőzőrendszert, megrongálni egy rakétakilövő állást, majd megkeresni Dr. Shaffert, hogy elárulja, merre van az a bizonyos szerkezet, amivel életre kelti a halott katonákat. Először a rakétasiló fog útba esni, de amilyen könnyen átjutsz a védőkön, annál nagyobb lesz a meglepetésed, miután elhelyezted a robbanóanyagot, ugyanis egy csapat katona a hátadba került, és csapdába estél a siló aljában. Ha van nálad lángszóró, és hozzá elegendő töltet, akkor ki tudod magad vágni a szorult helyzetedből, mivel a lángok a padló rácsán keresztül is alapos munkát végeznek. A silóból kijutva folytasd bátran a doktor keresését, túl nagy ellenállásba nem fogsz ütközni, csupán néhány lángoló területen kell megvárnod, amíg biztonságosan át tudsz jutni. Egy, a padlón tátongó lyukon keresztül végül megtalálod a doktort, aki eszelős vigyorral az arcán lelövi Mariát, te pedig annak rendje és módja szerint a doktort.

Complex ZE-8

A következő helyszínre egy földalatti vonattal érkeztek. Ha fogadóbizottságot sikerült elintézni, a jobb oldali peronon lévő létrán felmászva vezet tovább az út, egy másik hasonló peronhoz. Ott szintén meleg fogadtatásban lesz részed, ráadásul még egy szerelvény is befut, rajta egy szakasz katonával. Ezen a peronon át vezet az út a gyárudvarra, ahol találsz egy remizt, aminek az emeletéről el kell hoznod a dinamitot, hogy átjuthass egy utadat álló falon. Ha megvan a robbanóanyag, és sikerült rést ütnöd a falon, már csak ki kell lőnöd a túloldalon álló harckocsit, ami a ZE-8 bejáratához vezető hidat őrzi.

ZE-8 Inside

Az eddigi nyomozás szerint ebben a komplexumban építette fel a doktor azt a bizonyos szerkezetet, amivel az ÜberSoldierek gyártása folyik. Ezt kell megtalálni és megsemmisíteni, hogy a küldetés sikerrel járjon. Induláskor azonnal ugorj be az előtted lévő csatornanyílásba, mert bármerre lépsz egyet, azonnal komoly géppuskatüzet kapsz a nyakadba. Az udvarra vezető csatorna túloldalán, egy mélyedésben találod magad, amelyben a kijárattól balra találsz egy kisebb fegyverraktárt. Az ott lévő munícióra szükséged is lesz, mert nem lesz egyszerű dolgod, mire eléred az udvar túlsó végén lévő bejáratot. Az odavezető úton, a jobboldalon egy géppuskafészek vár, a baloldalon, pedig a tetőről kapod a nyakadba az áldást. Ha elérted a lejáratot, találsz ott egy munkást, aki ki tudja neked nyitni a bejáratot, de ehhez időre van szüksége, és amíg ő a zárral bajlódik, neked fel kell tartóztatnod a téged üldöző náci csapatot. Ehhez használd a lejáró mellett lévő löveget, majd ha kifogy, akkor a kézifegyvereid. A repülőkre ne is pazarold a lőszert, csak az udvarra beözönlő katonákra figyelj. Várd meg, amíg egy csoport összegyűlik, és egy jól irányzott lövéssel szét tudod őket lőni egyszerre. Ha a munkás kinyitotta az ajtót, menj fel a lifttel az emeletre, ott találod azt a bizonyos életre keltő gépet, amelyben téged is felélesztettek. A gép mellett lévő egyik kar meghúzásával dobasd ki a géppel a benne lévő készülő szuperkatonát, akinek ugyan fegyvere nem lesz, de félelmetes szélvihart kavarva okoz neked egyre komolyabb sérüléseket. Ha sikerült elintézned, menj le a lifttel vissza az alsó szintre, de vigyázz, mert az ajtónál várnak egy páran. Ha életben maradtál, megérkezik ismét a munkás, aki néhány kézigránáttal kinyitja neked a következő ajtót is. Amint átjutottál az ajtón, balra kell haladnod, bár lesz ott néhány fegyveres, akik bőszen ontani fogják rád az ólmot. A terem túlsó végében találod a nagy páncélajtót, aminek a túloldalán szintén egy csapat fegyveres fogad meleg szeretettel, de a túloldalon már ott találod a küldetésed végső állomását, az inkubátor bejáratát.

ZE-8 Incubator

Az előtérben bőséges fegyverraktár, és elsősegély-utánpótlás vár, amire szükséged is lesz, mert nem mindennapi ellenféllel fogsz megküzdeni. Amint belépsz, azonnal gránát, és golyózápor fogad, egy látszólag sérthetetlen monstrumtól. A terem közepén ott tornyosul, az ÜberSoldier project első tökéletes példánya. Csak úgy tudod legyőzni, ha közel kerülsz hozzá, és úgy ontod rá a lőszert az MG-42-es géppuskából, vagy messzebbről, pontos fejlövésekkel a B-41-es páncéltörő puskával. Ha elkezd rád tüzelni, próbálj folyamatosan mozgásban lenni a külső körfolyosón, mert a rakétái és a gránátjai meglehetősen fájdalmasak. Háromszor kell neki olyan mértékű sérülést okozni, hogy jajgatva bekapcsolja a saját védőpajzsát. A harmadik után sűrű szikraeső kíséretében a projekt egyetlen és utolsó tökéletes példánya megsemmisül, és a küldetésed ezzel a végére ért.

Annyit fűznék hozzá ide a végére, hogy bátran vágjatok bele akár a legnehezebb szinten is, csak sűrűn használjátok a gyorsmentést, és a pajzsotokat. A pályákon eltévedni lehetetlen, mivel mindig csak egy irányba lehet haladni, ráadásul a képernyő jobb sarkában folyamatosan jelzi a térkép, hogy merre kell haladni, és hol van a cél, amit el kell érni. Jó szórakozást, és kellemes izgalmakat.