A “Serpent Isle” a folytatása a díjnyertes Ultima VII – “The Black Gate”-nek. A játékban Britannia földjét egy Guardian nevű illető hordái fenyegették aki mellesleg egy nagyhatalmú szuperlény fogproblémákkal. Avatarként (a jó fiú avagy hős az Ultima történetekben) természetesen megmentetted a birodalmat, és keresztűl húztad a Guardian és a jobbkeze, Batlin terveit.
A történet
A Serpent Isle másfél évvel a Guardian legyőzése után folytatódik. Egy varázstekercs, amit a Guardian írt feltárja, hogy Batlin (aki eltűnt a “Black Gate” rész végén) a Serpent Isle-ra menekült. Ez egy másik része a világnak, amit úgy érhetünk el, hogy két hatalmas oszlop között áthaladnunk. Ez a két oszlop az oceánban van, és elteleportálja az utazókat a céljukhoz. A tekercs azt is feltárja, hogy Gwenno (hű társad, Iolo felesége) is elutazott a Kígyószigetre. A megszállott Black Gate játékosok ezt már mind tudhatják, hisz egy tekercset az előző részben is találhatták Iolo házában, amit Gwenno írt a férjének.
Lord British, vonakodva bár, de elküldi Britannia bajnokát, Avatart a Serpent Isle- ra, hogy megtalálja Gwennot és Batlin felett ítélkezhessen.
Áttekintés
Az előtörténet rövid, de profi animáció. Mivel az egyik kiállításon láttam a teljes animot, kicsit meglepett ez a rövidített változat. Mivel a játék így is 25 Mbyte helyet foglal el a hard diskeden, végülis érthető, miért maradt le a teljes animáció a lemezekről. A végső animáció már jobb, de keményen meg kell dolgoznod azért, hogy láthasd!
Az első kérdés, amit az emberek feltesznek, hogy miért nem az Ultima VIII. címet kapta a játék. A válasz az, hogy a “Serpent Isle” ugyanazt a kódot alkalmazza mint az elődje, és új számot csak olyan játék kaphat, ami új technikát valósít meg. Így került a sztorira a “part II” ragasztmány. Ennek ellenére van egy-két változás a Black Gate kódhoz képest. Elsőként, a játék kicsit gyorsabb lett. Másodszor, a karakterek arcai nagyobbak lettek, és így csúcs minőségűek. Harmadszorra, az “inventory management system” is javult, így a karakterek “felöltöznek”. Végre, a játékról azt is elmondhatjuk, hogy bug (hiba) mentes. Ez volt az egyik legnagyobb gond a Black Gate-tel.
Ezen apró különbségektől eltekintve a játék ugyanazt a (csodálatos) rendszert alkalmazza, ami a Black Gate- ben van. A grafikákat gyönyörűen megrajzolták, fokozatosan fedik fel a világ teljességét. A grafikák teljes képernyő méretűek, nincsenek egy kis ablakba besűrítve. Új grafikai elemekkel bővült a játék – tundra, északra a térképen, a furcsa Orphidian- ok (Serpent Isle őslakosai), templomok és új szörnyek, mint pl. az óriásteknősök!
A hang is szuper. Több zenei részlet van, mind-mind a megfelelő hangulatú. Soundblasteren is jól szólnak, de Roland hangkártyával abszolút fantasztikus a hatás. Ezen felül a Soundblaster tulajok digitalizált beszédet hallhatnak az animált részeknél, a játék bizonyos részeinél. Ez is nagyon jó minőségű, bár Richard Garriot (a sorozat tervezője) szereplése kevésbé látványos!
Az irányítási rendszer ugyanaz mint a Black Gate-ben. Az irányítási rendszer nagyon könnyen megtanulható, egyszerű és könnyen érthető a karakterek irányítása, és a sok tárggyal való bíbelődés.
Most már tudhatjuk, hogy a hangja, az irányítás tökéletes. Milyen hát maga a játék?
Amint a hajó áthalad a Serpent Pillarok között, amin Te (Avatar) és a társaid (Dupre, Shamino és Iolo) tartózkodnak, elkezdődik a játék. A nyugati parton lépünk a Kígyósziget földjére, és nincs rá lehetőség, hogy ezen az úton is jussunk vissza. A kiszállás után indul a küldetésünk.
Hamarosan felfedezed, hogy a dolgok nem állnak valami fényesen ezen a vidéken. Szinte rögtön egy furcsa vihar csap le a csapatodra, láthatóan eltávolítva titeket egymástól. Megtalálni őket, ez lesz az első feladatod. Ahogy a társaid, a használható tárgyaid is eltünnek, helyettük haszontalan dolgokat találsz csak. Úgy néz ki, hogy ezek a mágikus viharok ugyanúgy kihatnak a tárgyakra, mintahogy az emberekre is! Megtalálni az értékes felszerelésedet lesz a következő feladatod.
Az út mellett egy furcsa szerzetes tűnik fel, azt állítva, hogy Te vagy az a hős, akit Ő keres. Úgy tűnik, hogy ezek a viharok egy borzasztó apokalipszis kezdete, amit egy globális egyensúlytalanság okozott, amelyet a próficéia szerint Neked kell helyreállítanod. Ha hibázol, az viszont a világ végét jelenti! Na, még egy megoldandó apró probléma…
Segítségül a szerzetes odaadja a Hit Homokóráját, ami korrektül feltámasztja a halottakat. Folytatva utunkat, Shaminoval találkozunk, majd egy város állja utunkat: Monitor. A város lakói Sosariából valók (mint ahogy a Serpent Isle összes lakója). Minden Ultima rajongó tudja, hogy Sosaria volt az a föld, ahol az Ultima I. és III. játszódott. Ultima III. és IV. között, amikor Lord Brittish egyesítette Sosariát a királyságával, azok, akik ellenezték az uralmát, elhagyták a városokat és megalapították “Új Sosariát”. Ez az alapítás a Serpent Isle-ban történt. A Monitorban lakó emberek a Montor keleti és nyugati ikervárosában laktak eredetileg, a Fawn város lakói pedig megtartották a város nevét és tengerközeli pozícióját. Moon város lakói Moonshadere változtatták a város nevét. Bizonyos emberek nem igazán kedvelik Lord Brittish-t, azt gondolva, hogy trónbitorló. Ez problémákhoz vezethet, több mint egy helyzetben! Egy érdekes fordulata a történetnek, hogy kiderül, Shamino eredetileg egy Lord volt a Serpent Isle-on és megtekinthetjük a várát, végül találkozunk a szerelmével, akit hátrahagyott…
Iszonyú sok dolgot csinálhatunk és rendkívül sok információt kapunk rövid idő alatt. Az információk megemésztése elég ijesztő eleinte. A tanulási út sokkal meredekebb ebben az Ultimában, mint a többiben, ami nem rossz, ha játszottál már vele, de zavaró lehet, ha először látod. Egy másik észrevehető változás az, hogy a Serpent Isle jelentősen kisebb terület, mint Britannia, de az emberek száma és az általuk hordozott információmennyiség is jóval több. Amíg ez a tény csökkenti a célnélküli barangolást, iszonyú sok olvasnivalót jelent! Ennek a fejlődésnek a megítélése a ízlés dolga (mármint hogy előre vagy visszafejlődés-e).
A legnagyobb gondom az volt a játékkal, hogy túl lineáris. Az előző Ultima játékokban lehetséges volt (többé-kevésbé), hogy úgy fejezd be a játékot, ahogy TE akarod. Ezalatt azt értem, hogy kihagyhattál bizonyos küldetéseket, ha azok túl nehéznek bizonyultak számodra, és elkezdhettél másokat. Csak a végső, játéknyerő küldetésteket kellett befejezned, bizonyos sorrendben. Ez a rendszer egy bizonyos szintig gátat vetett a frusztrációnak, és megengedte a legtöbb embernek, hogy a játék nagy részét láthassa.
A Serpent Isle nem ilyen. Van egy szép út, amely csak kisebb letéréseket enged meg. Ha elakadsz, tényleg elakadsz! Még a kézikönyv is azt javasolja, hogy sok mentést csinálj, mert lehet, hogy a rossz irányba indultál el, és végül egy lehetetlen helyzetbe kerülsz! Nekem, ez rendkívül borzasztóan hangzik.
A másik problémám a csomagolással van. Mindig is szerettem az Ultimák csomagolását, de amióta az Origin beállt az Electronic Arts csapatba, ez a csomagolás rovására ment. A kézikönyv gyenge, a dobozolás béna és még egy … és még egy … alig bírom leírni, szóval még egy … műszálas térkép sincs a dobozban!!! Mi történik?!! (A kiadások csökkentése, az!)
Ha tudsz ezekkel a hibákkal élni (és a térképen kívül én tudok!) a játékmenet bőven vigaszt nyújt. A cselekmény úgy bontakozik ki, mint egy interaktív film, amelyben te vagy a sztár, amíg teljesen le nem bilincselnek a világ csodálatos karakterei. Olyan, mint egy jó könyv, amelyet nem akarsz lerakni amíg el nem olvastad a végéig. Csak játssz és játssz!
Tényleg annyi minden tennivalónk van a Serpent Isle-ban, és annyi finom húzás van a játékban, amely a világot életre kelti. Egy tapasztalt játékosnál is sokáig tart a végigjátszás. Nem fogom elrontani a sztorit azzal, hogy elmesélem az egészet, de a befejezés is tartogat egy-két meglepetést! Még ha van is egy-két kisebb hibája, a “Serpent Isle” a híres elődei hírnevét is elhomályosítja, mint a stílus egyik klasszikusa.
1. Írj le mindent egy füzetben! Ez az egyedüli útja annak, hogy minden fontosabb eseményre emlékezz. Beszélj MINDENKIVEL.
2. Jól kezeld az inventorydat. Próbálj olyan tárgyakat megtartani, mint: kaja és pénz, akár a többi társadnál is.
3. Lophatsz, amíg nem kapnak el!
4. Ne siess elhagyni Monitort. Sok hasznos tárgy található itt.
5. A Lovagok Tesztje könnyű. Ne feledd el az álfalak és titkos ajtók utáni kutatást sem.
6. A Goblin falu csak egy barlangrenszeren keresztül érhető el. A bejárat az egyik fa törzsében található, északnyugatra Monitortól és délnyugatra FAWN-tól. Jól meg kell nézned a helyet, hogy megtaláld.
7. Van egy szövetség Monitorban. A bártulajdonosban nem bízhatsz meg, de kik lehetnek a többi tagok?
8. Sok aranyra lesz szükséged, hogy Moondshadebe juthass.
9. Estramot csak a fia segítségével tudod megtalálni. De ki is ő?
10. Harcban a gyengébb embereidnek lövőfegyvereket adj (pl. nyílpuskát) és ők támadjanak a szárnyakról. Az erősebbek vigyék a kézi fegyvereket, mint pl. kard. Gyakorlatozz a fegyvereiddel, amikor csak tudsz! Szerezd meg a varázsbaltákat, amilyen gyorsan csak tudod!
11. A varázskönyvet nehéz megtalálni, és egy hosszabb tartozkodást is igényel a szerzetes szigetén.
12. Ne hagyd Boydont meghalni! (Ne vidd keresztül a fény falain.)
+1. A Serpent Isle sok titkos alagutat és átjárót rejt. Kutass mindenütt.
Ha elakadsz, még mindig megveheted a Silver Seedet. Ez egy datadisk a Serpent Isle-hoz, amely új küldetéseket tartalmaz, amelyeket teljesítve megkapjuk a Silver Seedet, mellyel könnyebben teljesíthetjük a játékot, egy jó pár erős fegyvert és más hasznos tárgyakat (pl. kulcskarikát). Ahogy felinstalláltad, látogasd meg a szerzeteseket a szigeten. Karnaxtól kapod meg az Egyensúly Amulettjét. Ha ezt a Serpent kapunál használod, Te és a társaid a múltba juttok vissza. Itt találsz egy kastélyt és pár küldetést is kapsz, melyek teljesítésével hozzájuthatsz a már említett tárgyakhoz. Tippeket is kaphatsz, ha elakadtál.
A Silver Seed egy jó ötlet és hasznos lépcső a jövőben azoknak, akik elakadtak. Csak 2 Mbyte extra helyet foglal a hard diskeden, és megéri a befektetést.