Korábban már csináltunk interjút R.A. Garriottal, amikor már beszámolt az év végén megjelenő Ultima VIII-ról. Az év végi ECTS-en is megragadtuk az alkalmat, hogy ismét érdeklődhessünk a programról.

A főhősünknek 1.500 animációs fázisa lesz. Az előző PC Guruban egy kisebb számot említettünk (csupán 350-et), de azóta a helyzet megváltozott.  Avatar, a főhősünk gyalogol, fut, mászik, kúszik, ugrik, tetőre csimpaszkodik fel, Istenségek előtt térdepel le stb. A grafikusok és a designer-ek tényleg minden részletre kiterjedően alkották meg a világot, amely tulajdonképpen a hatodik részben megjelent Guardian ősvilága. Mivel minden démont csak a saját létsíkján lehet megölni, a Guardiannal a PAGAN világán kell megküzdenünk, hogy örökre eltüntessük. A játék ott kezdődik, hogy a Guardian kezei közűl potyanunk a világba, ahol ha győzni akarunk, morális kompromisszumokat is kell kötnünk. De vissza a technikai részletekhez: a világ 1/3-a lesz az eddig megismert Ultima világnak, de négyszer részletesebb. A digitalizált hangeffektek fantasztikus hatást keltenek (Roland kártyán). Az animációk tényleg minden részletre kiterjednek, ez hét grafikusnak köszönhető. Hat programozó is dolgozik a játékon, s így most már ha információs ablakot kérünk emberünkről, közben is mozoghatunk a szinhelyeken. A sok grafika lelassítaná a játékot, de a 8. rész gyorsabb, s 386-on is játszható. Összesen a játék 20 Mbyte lesz + speech pack. CD változat is várható. Az Ultima 8 inkább egy interaktív történet, mint szerepjáték – nincs teletömve varázslattal, a 4 őselem alapján 4- 5 varázslat van elemenként.