Jeles magazinunk legelső számában ejtettünk pár szót az Epic legendás játékának, az Unrealnek a folytatásáról. Mivel reményeink szerint a játék hamarosan a boltok polcain landol, itt az ideje a bővebb betekintésnek.
Játékos szemmel az Unreal éve, 1998 már a messzi múlt homályába vész, így a második részt az Epic védőszárnya alatt fejlesztgető Legends nem kisebb feladatot kapott, mint hogy a nagy előd legendáját az új idők szellemével keltse életre. Nos, egyre inkább úgy tűnik, a srácoknak ez nemhogy sikerült, de alaposan túl is szárnyalták a várakozásokat.
Az egyjátékos üzemmód egy sztori alapú küldetéses játék lesz, melyben az Atlantis űrhajó parancsnokát személyesítjük meg, aki három emberével – a mérnök Isaak, Ne’Ban, az idegen pilóta, és Aida, a gyönyörű elsőtiszt – az űr egy távoli szegletében a törvény egyetlen képviselőjeként feladatául kapja, hogy védje meg a civil lakosságot a kegyetlen zsoldosseregek és a még vérengzőbb idegen fajok támadása ellen. Olyan feladatokat kapunk, mint egy bázis megvédése, túszszöktetés, őrjáratozás, belopódzás idegen területre, no meg persze a hétköznapi hentelés. Minden küldetés után visszatérünk az Atlantisra, hogy beszéljünk embereinkkel, megvizsgáljuk az előző feladatban talált tárgyakat (például új, eddig ismeretlen fegyvereket), és hogy felszereljük magunkat az előttünk álló újabb kihívásra. A 13 küldetés 25 szintjén túl lesz három egyjátékos bajnokság botok ellen, hogy felkészülhessünk az Interneten vagy helyi hálón dúló multiplayer küzdelemre, mely az ígéretek szerint minden eddiginél izgalmasabb lesz. A hagyományos DM, TDM, CTF és LMS módokon túl az új, XMP (Xtreme MultiPlayer) játéktípusban három, egymástól különleges képességben, sebességben, páncélzatban és tűzerőben különböző osztály közül választhatjuk ki virtuális megszemélyesítőnket, és az idegen civilizáció nanotechnológiájának gyümölcse, a replikátor segítségével automata lövegeket, érzékelőket, robotokat és új, nagy tűzerejű fegyvereket állíthatunk elő ellenfeleink eliminálására.
A fegyverek között (összesen 15) a régi ismerősök – a mesterlövész puska vagy a rakétavető – mellett szép számmal új barátokra találunk majd, mint a MindClaw, vagy a Takkra, mely „kutass és rombolj” programozású robotokat ereget magából, vagy az ellenség életerejét elszívó különleges kéziágyú. Ezek közül néhány a Gunman Chronicles-hez hasonlóan testre szabható lesz, mint például egy gránátvető, amelyet gyújtóbombával, füstgránáttal vagy mérges gázzal láthatunk el. Ezen készségeket 24 fajta ellenségen próbálhatjuk ki, melyek közül egyetlen lesz ismerős az első részből – a Skaarj, immáron komplett mitológiával és számtalan alfajjal, akiket a rajtuk látható törzsi tetoválás különböztet meg egymástól. A sebzés poligonalapú lesz, tehát valósághű, „ott fáj és vérzik, ahol meglőttük”.
A grafika – nos, az valami hihetetlen! Először is, a táj magunk körül. Minden modellezve lesz, azaz még az Atlantis csővezetékei sem egyszerű ráfeszített textúrák, hanem „igazi” csövek lesznek – és ez igaz a környezetre is, a hatalmas külső helyszínek minden fűszálára és tereptárgyára. A szereplők megszemélyesítéséről és az effektekről mind-mind különálló alrendszer gondoskodik, például a realisztikus üvegtörésről vagy az időjárásról (eső, villámok) – vagy az összegyűrődő ruhákról és a kócolódó hajakról! A Golem csontvázrendszerben az emberek és lények minden testrésze különálló egységet képez, így önálló rendszer gondoskodik arról, hogy aki előtt sétálunk, annak feje és szeme kövesse mozgásunkat, és még a lélegzését is egy alrendszer felügyeli! Ezt jól megfigyelhetjük majd, hiszen az AI „felturbózásával” immáron minden NPC-vel valósidőben kommunikálhatunk! A fejlesztők szerint mindehhez elegendő lesz egy PIII és egy Geforce2… Természetesen az erre fogékony játékosok az aranykorongon a teljes fejlesztőrendszert a kezükbe kaparinthatják, így a megjelenéssel egy időben szabaddá válik az út a modok és az új küldetések előtt.
A játék minden bizonnyal 2002 egyik hatalmas sikere lesz, és a hírek szerint erre már nem is kell sokat várnunk – tavasszal talán már ott settenkedhetünk az ismeretlen univerzumok valamely kies bolygóján, ujjunkat görcsösen fegyverünk ravaszára szorítva…